K: Miks ZZR 600 külma mootoriga poob?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Allanpoiss22

K: Miks ZZR 600 külma mootoriga poob?

Lugemata postitus Postitas Allanpoiss22 »

Tere klubilised. Probleem järgmine, et kui mootor külmalt käivitada, siis läheb käima peale tooreklapi tõmbamist ning alguses nagu töötaks paari silindriga. Siis saab pöörded ilusti üles ning kui "toorest" vähemaks regullida, tahab välja surra. Kui mootor on töötanud nii paar minutit, võib "toore klapi" maha võtta. Mootor töötab ilusti ühtlaselt. Samas kui lisada äkki gaasi, siis hakkab pooma ja ei lähe pöördesse. Kui õrnalt keerata, siis läheb küll. Ei tea milles võib probleem olla? Küünaldes või juhtmetes? Kui mootor täiesti soe on, siis läheb probleemideta pöördesse. Igasugune abistav informatsioon on teretulnud! :)
PS! Mootorrattaks on Kawasaki ZZR-600 R4 72kw 1991.a.
Tänud! :D

Kasutaja avatar

Junzu
Postitusi: 478
Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
Tsikkel: KTM EXC 300 ja 890 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda

Re: K: Miks ZZR 600 külma mootoriga poob?

Lugemata postitus Postitas Junzu »

Selles asi ongi, et mootor pole soe. Liiga vara keerad toore maha.

SM570R 04' ->Z750 05'->Z1000 03'->R1 04'->R1 04'->GSX1300R 00'->Z750 04' & CB600f 01'->Z1000 03'->Z1000 03'->Buell XB9R->ZX10R 05'-> KTM SM950 04' & R6 07'->KTM 950SM 07'->KTM 990SD 07' ->Z1000 2011'->TE300i 19'->EXC300 22' & 890 Adventure R 23' & FE350 20'

Teema algataja
Allanpoiss22

Re: K: Miks ZZR 600 külma mootoriga poob?

Lugemata postitus Postitas Allanpoiss22 »

Kus peaks termomeetri tseier sooja mootori korral olema? Kella keskel? Mul ei "tõuse" eriti see tseier..vb on termostaat läbi?!


rainer300
Postitusi: 346
Liitunud: 01 Jaan 2010, 14:09

Re: K: Miks ZZR 600 külma mootoriga poob?

Lugemata postitus Postitas rainer300 »

Seier võiks olla keskmise osa peal aga tänase ilmaga vist eriti ei taha soojaks minna jh.


Teema algataja
zx12r

Re: K: Miks ZZR 600 külma mootoriga poob?

Lugemata postitus Postitas zx12r »

Allanpoiss22 kirjutas:

Kus peaks termomeetri tseier sooja mootori korral olema? Kella keskel? Mul ei "tõuse" eriti see tseier..vb on termostaat läbi?!

Proovi: nii kui hommikul silmad lahti teed, viska tekk maha ning jookse rutuga paar tiiru ümber maja - mis tunne peale 30 sek jooksmist on?

Rattal sama tunne.

Tegelikult asjast - mul oli omal sama aasta Kawa, küll mitte ZZR. Külmaga ei tahtnud ka korralikult töötada üldse. Põrises küll kenasti toorega aga kui oli vaja kiiruga peale käivitamist sõitma minna, pidin toore vähe peale jätma. Selle vastu aitas see, et hoidsin ratast sauna eesruumis - hommikul uks lahti ning toasooja rattaga minema. Teise variandina lase lihtsalt toorega töötada kuni on korralikult soe, piisas juba sellest kui esimese veerandi kriipsuni jõudis, see oli siis mu mäletamist mööda kollane ala temperatuurinäidikul, siis tuli roheline ning kõige lõpuks punane.


snoops
Postitusi: 11
Liitunud: 17 Apr 2007, 13:20
Asukoht: Tartu

Re: K: Miks ZZR 600 külma mootoriga poob?

Lugemata postitus Postitas snoops »

Millal viimati jahutusvedelikku vahetati? Minu pea sama vanal rattal hakas pärast jahutusvedeliku vahetust temperatuuriseier ilusti keskele tõusma mõne minutiga. Enne oli kusagil skaala alguses ja liikus kõrgemale ainult kõvasti (üle 10krpm) ja pikalt piitsa andes.


Teema algataja
Allanpoiss22

Re: K: Miks ZZR 600 külma mootoriga poob?

Lugemata postitus Postitas Allanpoiss22 »

Hehh..Tänx düüdid! :) Ei tea mis ajal viimati tosooli vahetati. Oot..aga milline tosool üldse läheb? Tavaline sinine vist ei pidavat sobima?

Kasutaja avatar

FirePlay
Postitusi: 132
Liitunud: 21 Sept 2010, 13:47
Tsikkel: Jah
Asukoht: Australia, Perth.
Kontakt:

Re: K: Miks ZZR 600 külma mootoriga poob?

Lugemata postitus Postitas FirePlay »

suht pohhui, tosool on tosool, töötavad nad kõik ühtemoodi. Ise sõitsin suvel mõnda aega dest. veega kuna polnud aega tosooli osta. :lol:

Estelon&Technics
Kasutaja avatar

erxz
Kaupmees
Postitusi: 238
Liitunud: 24 Mai 2005, 23:31
Tsikkel: Kawa/KTM/Honda/Beta
Asukoht: Tallinn

Re: K: Miks ZZR 600 külma mootoriga poob?

Lugemata postitus Postitas erxz »

päris igat vedelikku jahutussüsteemi ka sisse ei ole soovitav kallata !

TOSOOL ei ole kohe kindlasti mõistlik valik mototehnikale ja tänapäevastele autodele !

Julgelt võid sisse kallata 'ANTIFREESI'

erko(at)motodepoo.ee
www.motodepoo.ee
Kasutaja avatar

FirePlay
Postitusi: 132
Liitunud: 21 Sept 2010, 13:47
Tsikkel: Jah
Asukoht: Australia, Perth.
Kontakt:

Re: K: Miks ZZR 600 külma mootoriga poob?

Lugemata postitus Postitas FirePlay »

erxz kirjutas:

päris igat vedelikku jahutussüsteemi ka sisse ei ole soovitav kallata !

TOSOOL ei ole kohe kindlasti mõistlik valik mototehnikale ja tänapäevastele autodele !

Julgelt võid sisse kallata 'ANTIFREESI'

5l ja nii odav antifriiser :shock:

Estelon&Technics
Kasutaja avatar

erxz
Kaupmees
Postitusi: 238
Liitunud: 24 Mai 2005, 23:31
Tsikkel: Kawa/KTM/Honda/Beta
Asukoht: Tallinn

Re: K: Miks ZZR 600 külma mootoriga poob?

Lugemata postitus Postitas erxz »

FirePlay kirjutas:
erxz kirjutas:

päris igat vedelikku jahutussüsteemi ka sisse ei ole soovitav kallata !

TOSOOL ei ole kohe kindlasti mõistlik valik mototehnikale ja tänapäevastele autodele !

Julgelt võid sisse kallata 'ANTIFREESI'

5l ja nii odav antifriiser :shock:

võibolla oled ajanud segamini kontsentraadi ja valmis segu ...

erko(at)motodepoo.ee
www.motodepoo.ee

eerikkarts
Postitusi: 631
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: K: Miks ZZR 600 külma mootoriga poob?

Lugemata postitus Postitas eerikkarts »

Antifreeze on antifreeze ja see samune Tosool on ka antifrreeze, see üldnimetus vedelikele mis ei külmu talvel ja need on nii punased, sinised, rohelised!
Lihtsalt hakkati Antifreezi deferintseerima Tosoolist sel lihtsal põhjusel et üks oli nö vene toode ja teine lääne toode.
Vene Tosoolid olid sinised samas ka antifreezi olen näinud mis oli sinist värvi.
ja olen näinud Tosooli mis olid rohelist ja punast värvi.
Üldiselt on nii et et Sinine tosool on vängem, astub kergemini oksüdeerimise reaktsiooni alumiiniumiga
Tavaliselt ka sinistel jahutusvedelikel on kõrgem keemispunkt 150-170c
Rohelised ja punased jahutusvedelikud on sõbralikumad alumiiniumi suhtes, seega neid soovitatakse ka alumiinium mootorites, sisaldavad moodsaid sünteetilisi määrde lisandeid jne
Üks vene ajakiri oli testinud erinevaid tosoole jne korralik sinine tosool ei erine teistest värvilistest toodetest nö "antireezidest". Vahe lihtsalt selles et vene tootjate kvaliteet on sedavõrd ebastabiilne et kokkuhoidmise mõttes üritavad ainete koostisosadel kokkuhoida ja sealt see müüt et sinine tosool paha paha uutel autodel ja Punane/roheline hea.
Sinine tosool on reeglina ka Etüleen Glükooli baasil mis loetakse mürgiseks
Loodan et pilt sai selles osas selgeks
Ja veel need kes sõidavad dest. veega võivad oma veepumba laagritega/puksidega varsti hüvasti jätta ei lähe kaua aega mil nii korrosioon kui ka lihtne määrde puudumine teeb oma töö.
Nimekamate firmade tosoolides on kõik lisandid olemas veepumba määrimiseks, kallake alati head jahutusvedelikku, nimekamatte tootjate omi Comma, Liqui Moly, Mobil, jms tuntud õlitootjate tooteid ja vahet pole mis värvi!
Vältige neid Säästu, Prisma jms potskusi nende kvaliteet on küsitav!
Vee kasutamine on äärmistes tingimustes kui pole jahutusvedelikku lambist võtta.

Viimati kui mu silindri pea tihend läbi lõik tekkis jahutussüsteemi surve mis surus vedelik süsteemist välja. Kallasin sisse BonAqua Gaseeritud vett mis mul kohvris oli et ilusti koju jõuda :D

Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa

tarvi14789
Postitusi: 20
Liitunud: 26 Okt 2006, 21:44
Tsikkel: DR BIG

Re: K: Miks ZZR 600 külma mootoriga poob?

Lugemata postitus Postitas tarvi14789 »

Mul oli sama ratas ka aasta 91.a peale seda kui uue mootori (mootor veits uuem) ostsin oli ka algul sama jama, külmalt nagu paari silindriga töötas ja kui läks soojaks oli tip top aga siis sai karpad ära süngitud ja ka see probleem sai lahendatud. :wink:


Teema algataja
Allanpoiss22

Re: K: Miks ZZR 600 külma mootoriga poob?

Lugemata postitus Postitas Allanpoiss22 »

Nüüd on siis peaaegu kogu vajalik tarkus esialgu käes. Selline küsimus ka veel, et millist õli soovitate mootorisse kallata? Kas käigukasti õli läheb eraldi?


Teema algataja
Allanpoiss22

Re: K: Miks ZZR 600 külma mootoriga poob?

Lugemata postitus Postitas Allanpoiss22 »

Tänan! :)


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: K: Miks ZZR 600 külma mootoriga poob?

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Vaene mootorratas. Mul süda tilgub verd. Nii jätkates pole Sul ratta-rõõmu kauaks.
Sõber, võta ja loe natuke kasvõi üldiste ja elementaarsete põhimõtete kohta. Manuaalist on vist üldse vara rääkida. Tuttuue masinaga võib veel veidi teadmatu olla (eriti, kui raha ropult), aga sõitnud masinaga on teadmiste täielik puudumine kiireim tee masina lõhkumisele.
See pole pilkamine, vaid tõsine aus soovitus. Ärge jannake käsikaudu, enne üritage ikka mõelda-selgeks teha ja siis näpuga katsuda.

Algne küsimus on OK (keegi pole sündinud tark ja kirjas ka kõike pole), aga see õli-värk ületas vaikimispiiri (ja see ON kirjas).
Kunagi ammu Saksamaal õpetati traktorikoolis selline sõna: WOLKE. See oli see, mis tuli alati enne sõitu meeles pidada. Sõna algne tähendus on PILV, aga see pole tähtis.
Asja sisu oli: Wasser, Öl, Luft, Kraftstoff, Elektrizität. (ek. Vesi (jahutusvedelik), Õli, Õhk, Kütus, Elekter (Aku). Ehk siis asjad, mida peab pm ALATI kontrollima enne sõitu minekut, kui ei soovi probleeme. Ja kus pole tähtis, oled masinamees või pikkade küüntega tibi.

Talv pikk, head asjade selgekstegemist!

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

Teema algataja
Morse

Re: K: Miks ZZR 600 külma mootoriga poob?

Lugemata postitus Postitas Morse »

Mul tüdruku rattal oli samasugune probleem (samuti ZZR600).
Vahetasime küünlad ära ja asi sellega piirduski. Töötas 2 aastat korralikult.

Sel sügisel oli esimest korda jälle sama jama. No eks peab jälle küünlad ära vahetama, need ongi juba topeltnormi sõitnud vist... :oops:

Olen laisk olnud, lihtalt. Oma rattal vahetan ikka iga aasta küünlaid aga baigil lasin viimane kord üle ja nüüd on tulemus käes.

Kui see sinu probleemi ei lahenda, siis halba ei saa see küll mitte kuidagi teha.


Teema algataja
Allanpoiss22

Re: K: Miks ZZR 600 külma mootoriga poob?

Lugemata postitus Postitas Allanpoiss22 »

Milliseid küünlaid kasutasid?


rainer300
Postitusi: 346
Liitunud: 01 Jaan 2010, 14:09

Re: K: Miks ZZR 600 külma mootoriga poob?

Lugemata postitus Postitas rainer300 »

Allanpoiss22 kirjutas:

Milliseid küünlaid kasutasid?

Sul ju olemas link, seal kõik kirjas! :bsmile:


Teema algataja
Allanpoiss22

Re: K: Miks ZZR 600 külma mootoriga poob?

Lugemata postitus Postitas Allanpoiss22 »

Ah jaa..mul täna veits pikk "juhe"! :wack:
Aga tänud vastajatele..mina jään igal juhul pikkisilmi kevadet ootama! :)

Kasutaja avatar

FirePlay
Postitusi: 132
Liitunud: 21 Sept 2010, 13:47
Tsikkel: Jah
Asukoht: Australia, Perth.
Kontakt:

Re: K: Miks ZZR 600 külma mootoriga poob?

Lugemata postitus Postitas FirePlay »

Allanpoiss22 kirjutas:

Aga tänud vastajatele..mina jään igal juhul pikkisilmi kevadet ootama! :)

Kes ei ootaks? :lol:

Estelon&Technics
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”