Mootori poldid kinni.
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 35
- Liitunud: 05 Aug 2010, 20:04
- Tsikkel: kawasaki zx 600
- Asukoht: tartumaa
Mootori poldid kinni.
Vaja mootor maha saada kawasaki ninja zx6 sest raam läheb värvimisse, aga mis tööde käigus selgus ja arvata oli ei tule tagumised 2 polti lahti. Ülemisel on vaheflants poldi külge oksudeerunud ja alumisel kogu pikkuses mootori sisse. Kuidas oleks võimalik neid sealt välja saada. Proovinud kolkida nii mis kole aga kasu ei midagi. Äkki kellegil on sama jama olnud ja mis lahendusega on lahti saadud. Või kus kohas äkki saaks lasta neid lahti võtta tartu kandis. Tänud ette
Re: Mootori poldid kinni.
võibolla leiab mingist sprayst abi mis ettenägtud oksüdeerunud asjade avamiseks
kuumutamine võib ka aidata
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1962
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 149 korda
- Tänatud: 184 korda
Re: Mootori poldid kinni.
Korralik padrun, jäik saba plus toru vajadusel. Raud tahab ikka ehmatamist saada, seega tee äkilise nõksuga vajutus.
Lahti tulevad need kõik või siis murduvad ära, rohkem varjante pole.
Re: Mootori poldid kinni.
vintisvint kirjutas:Korralik padrun, jäik saba plus toru vajadusel. Raud tahab ikka ehmatamist saada, seega tee äkilise nõksuga vajutus.
Lahti tulevad need kõik või siis murduvad ära, rohkem varjante pole.
Just! Isegi haamriga õrnalt kopsida vastu võtit.
-
- Postitusi: 1277
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Mootori poldid kinni.
Alumiiniumi sisse kinni ussitanud teras on üks suuremaid keberniite üldse. Viimane juhtum võttis mul endal aega 3 tundi, tõsi küll, seekord oli polt ka ära murdunud. Alumiiniumi sees igasugused leotamised enamasti ei aita, sest alumiiniumoksiid moodustab õlidega kokku puutudes tiheda klimbi, mis lahtitulemist oluliselt ei paranda ja õli eriti kaugele ka ei lase. Ainus, mis enamasti peale pikemat töötlemist aitab, on kuumaga mängimine, ehk siis järsud temperatuurimuutused ja pidev mehaaniline nõksutamine. Kuuma mõjul poldipesa paisub ja alumiiniumoksiid muutub pudedamaks, normaaloludes on ta üldiselt suht kleepuv sodi. Siis padrun- või silmusvõtmega mõõduka jõuga loksutades peaks asi pikapeale liikuma hakkama. Kuum tähendab seejuures mitte kuumapüstolit vaid gaasikeevitus või -lõikepitsi. Ettevaatlik peab olema, et mitte asja ära sulatada, alumiiniumi puhul pole sulamistemperatuur silmaga tuvastatav nagu terasel.
Jõudu tööle ja pikka meelt.

Re: Mootori poldid kinni.
Pole küll ise katsetanud, aga olen kuulnud, et kasutatakse elektrikeevitusega suurt voolu. Mass alu külge ja elektroodiga polti "keevitada", vool pidi oksiidi lagundama. Ehk toimib
Re: Mootori poldid kinni.
isakene kirjutas:Alumiiniumi sisse kinni ussitanud teras on üks suuremaid keberniite üldse. Viimane juhtum võttis mul endal aega 3 tundi, tõsi küll, seekord oli polt ka ära murdunud. Alumiiniumi sees igasugused leotamised enamasti ei aita, sest alumiiniumoksiid moodustab õlidega kokku puutudes tiheda klimbi, mis lahtitulemist oluliselt ei paranda ja õli eriti kaugele ka ei lase. Ainus, mis enamasti peale pikemat töötlemist aitab, on kuumaga mängimine, ehk siis järsud temperatuurimuutused ja pidev mehaaniline nõksutamine. Kuuma mõjul poldipesa paisub ja alumiiniumoksiid muutub pudedamaks, normaaloludes on ta üldiselt suht kleepuv sodi. Siis padrun- või silmusvõtmega mõõduka jõuga loksutades peaks asi pikapeale liikuma hakkama. Kuum tähendab seejuures mitte kuumapüstolit vaid gaasikeevitus või -lõikepitsi. Ettevaatlik peab olema, et mitte asja ära sulatada, alumiiniumi puhul pole sulamistemperatuur silmaga tuvastatav nagu terasel.
Jõudu tööle ja pikka meelt.
Võtsid sõnad suust, pole midagi lisada
-
Teema algataja - Postitusi: 35
- Liitunud: 05 Aug 2010, 20:04
- Tsikkel: kawasaki zx 600
- Asukoht: tartumaa
Re: Mootori poldid kinni.
Tänud kõigile abi pakkujatele. lõpuks sain mootori maha alumise sain sõbra abiga lahti kes hoidis raami paigal. Sai ühte möginat vahele lastud ja ehmatatud jne ja lahti ta tuli. Aga see vahe flanss ei tahtnud ka kõige halvemaga tulla, nii et selle sain lahti ainklt relekaga läbi lõigates. Lasin juba uue alumniiniumist flansti ka teha nii et selle asjada asi mutt. Aga eks tuleb kindlasti uusi probleeme. Aga algus on tehtud, tsikkel on täiesti null lahti võetud
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1962
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 149 korda
- Tänatud: 184 korda
Re: Mootori poldid kinni.
Andrez kirjutas:Pole küll ise katsetanud, aga olen kuulnud, et kasutatakse elektrikeevitusega suurt voolu. Mass alu külge ja elektroodiga polti "keevitada", vool pidi oksiidi lagundama. Ehk toimib
Alumiinium oksiid ei juhi voolu, sellepärast ka sädelevad enamus vanade majade harukarbid- kuni tuli otsas...
Oksüdeerunud vasega oleks rohkem lootust, seda aga vaevalt mootoris ja raamis kasutatakse.
Re: Mootori poldid kinni.
vintisvint kirjutas:Andrez kirjutas:Pole küll ise katsetanud, aga olen kuulnud, et kasutatakse elektrikeevitusega suurt voolu. Mass alu külge ja elektroodiga polti "keevitada", vool pidi oksiidi lagundama. Ehk toimib
Alumiinium oksiid ei juhi voolu, sellepärast ka sädelevad enamus vanade majade harukarbid- kuni tuli otsas...
Oksüdeerunud vasega oleks rohkem lootust, seda aga vaevalt mootoris ja raamis kasutatakse.
Võimalik, et aluoksiidi erinev juhtivus ongi asja point, tekib ülelöök mis oksiidi lagundab. See kõik on muidugi teooria ja kui keegi viitsib, võib järgi proovida, nagu mainisin, siis ise pole proovinud ja levitan lihtsalt kuulujutte.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.