Krossimootorratta õhufiltri puhastamine?!

Siia siis kõik krossi ja enduroga seonduv.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
series
Postitusi: 159
Liitunud: 16 Aug 2010, 15:04
Tsikkel: 2008 VN900
Asukoht: Pärnumaa

Krossimootorratta õhufiltri puhastamine?!

Lugemata postitus Postitas series »

Tere, kuna olen harrastaja ja ei ole varem kawa kx250f mudelil ega ühelgi teisel krossikal õhufiltrit puhastanud, siis äkki keegi siin käijatest oskab abi anda? Olen kuulnud, et tavalisest bensiini sees ära pesemisest ei piisa, tuleb ka mingit õli või määrdeainet peale lasta, et tolm pärast peale jääks, kuid on kellelgi täpsemaid juhiseid, kellelgi, kes asjast midagi jagab ka. Aitäh, kui viitsite vaevaks võtta ja aidata!

Kasutaja avatar

Premium1
Postitusi: 120
Liitunud: 24 Apr 2009, 13:53
Tsikkel: GASGAS EC300
Asukoht: Tallinn, Misso

Re: Krossimootorratta õhufiltri puhastamine?!

Lugemata postitus Postitas Premium1 »

Laisk oled !

ajalugu: sääru, Husaberg FE 501E, porgand, jms.
Kasutaja avatar

ahm
Postitusi: 5
Liitunud: 13 Veebr 2010, 13:45

Re: Krossimootorratta õhufiltri puhastamine?!

Lugemata postitus Postitas ahm »

Krossikate õhufiltrite puhastamiseks on müügil spetsiaalsed filtripuhastusained,kus peale pesu läbi immutada filtriõliga,mis ei lase peenematel osakestel läbi tulla.Saab ka bensuga peata,ning isegi kx250f manuaalis soovitatakse filtripuhastusaine puudumisel kasutada sooja seebivett ja pärast hoolikalt kuivatada aga tööd kindlasti rohkem kui spets ainega.Edu :bsmile:

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Krossimootorratta õhufiltri puhastamine?!

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

ahm kirjutas:

Saab ka bensuga pesta

Bensuga regulaarselt pestes laguneb mõne aja pärast filter käes pulbriks. Võib ise kasutada oma kujutlusvõimet selleks, et aimu saada, mis satub karpasse ja sealt edasi silindrisse. Kui ei raatsi või ei viitsi osta filtripesuainet, siis saad kodustes tingimustes hakkama ka Fairy lahusega aga filtriõli pead küll raatsima osta, sest kuiv filter ei pea just kuigi palju sodi kinni.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Krossimootorratta õhufiltri puhastamine?!

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Isegi pärast spets filtripesuainega pesemist tasub vee ja seebi/fairy vms. lahuses üle pesta. Üllatavalt palju liiva jääb pesunõu põhja!
Ja kui laisk oled ja naisega hea läbisaamine siis Twin Airil on BIO nimeline pesuvahend ja filtriõli mida võib pesumasina kasutada, ehk kõige mugavam.

PS. bena pidi ikka filtri ära tapma pikapeale.

Viimati muutis mx77, 02 Sept 2010, 20:06, muudetud 1 kord kokku.

Oliverto

Re: Krossimootorratta õhufiltri puhastamine?!

Lugemata postitus Postitas Oliverto »

Mina näiteks pesen kõigepealt bensuga vana õli maha ja seejärel Fairyga kolm korda läbi. Siis kuivama kuni täielikult kuiv ja seejärel kontrollin kuiva filtri korralikult üle, raputan kui mingeid purusi on jäänud ja panen uue õli peale. Tuleb muidugi korralikult väänata, sest muidu on tagakiige õlist sinine :D . Ja minu filtritel pole küll häda midagi, sama tugev ikka.

Olen ka kuulnud, et pesumasinas pestakse peale vana õli eemaldamist, nii, et jõudu! :D

Kasutaja avatar

Teema algataja
series
Postitusi: 159
Liitunud: 16 Aug 2010, 15:04
Tsikkel: 2008 VN900
Asukoht: Pärnumaa

Re: Krossimootorratta õhufiltri puhastamine?!

Lugemata postitus Postitas series »

tänud kõigile vastanutele, saan nüüd kenasti hakkama :D


Ryyt

Re: Krossimootorratta õhufiltri puhastamine?!

Lugemata postitus Postitas Ryyt »

Ise kasutan odavamat meetodit - bensiiniga. Valan ämbri sooja vett kolmveerandi ulatuses täis, valan peale ca 2-3 cm paksuse bensukihi ning pesen vana filtri hoolikalt puhtaks, filtrit tihedalt läbi ülemise bensukihi liigutades ja pidevalt pressides ning pressi lõdvendades (a la nuustik). Selleks tuleb minu puhul 2 korda vett ja bentsu vahetada. NB! Kogu õlifiltri protseduuri alates filtri mahavõtust kuni uue, õlitatud filtri pealepanekuni teen läbi kummikinnastes, säästab käsi söövituse ja õli ligasuse (filtriõli on kuradima raske kätelt maha saada) eest. Kui filter on enam-vähem puhas, siis pesen sooja vee ja seebiga taas mitu korda läbi, kuni eralduv vesi enam ei vahuta ja sogane ei ole. Siis lasta filtril täiest ära kuivada. Kuiva filtri klopin hoolikalt läbi, sest kuivanud filtrisse on jäänud veel uskumatult palju peenikest liivatolmu. Siis õlitan filtri ära, jälgides hoolikalt, et ükski koht õlita ei jääks ning et ka õli liiga palju ei oleks. Liigse õli väljasaamiseks pressin ettevaatlikult käte vahel filtrit kokku (ei vääna nagu pesu, filter võib rebeneda!!). Filtriõliks kasutan ma Valvoline sinist filtriõli, väga mugav, näeb ilusasti ära, mis kohad veel õlist puutumata on.
Mis puutub sellesse, et bensiin sööb filtreid, siis minu aastatepikkune kogemus näitab, et kui hoolikalt kohe bensiin maha pesta seebi või muu ainega, siis ei kahjusta see filtrit. Mis on bensiini kõva puudus, on see õudne mürgine pahnutt, eriti seebiga reageerides. Kindlasti teha protseduur läbi vabas õhus.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Krossimootorratta õhufiltri puhastamine?!

Lugemata postitus Postitas mella »

Mina kasutan Valvoline või Castroli pesuainet.

Valvolinel 5L mingi 400+ kr, sellest jagub minul 2 aastat umbes. Kui bensiini peaks kasutama, teeks selle hinna eest 23 liitrit. Ma kahtlen, kas viitsiks bensu sees solberdada näiteks 10 liitri kulutamisega 2 aasta jooksul, siis fairiga möllata ja seebijääke eraldada. Paar korda proovisin ja ostsin spetsvedeliku. Filter saab oluliselt puhtam ja olulist vahet rahas ei tule.

Lisaks kasutan 2 anuma süsteemi pesul, kus esimeses on mustem vedelik ja teises puhtam. aegajalt valan musta ära ja vahetan püttide otstarbe. Pesul tuleb esimesel kastmisel oluliselt liiva ja vana õli ning 1 anuma süsteemis ei saa filtrit ilma õli vahetamata enam puhtaks.

Kasutaja avatar

fotek
Postitusi: 637
Liitunud: 26 Mai 2005, 09:42

Re: Krossimootorratta õhufiltri puhastamine?!

Lugemata postitus Postitas fotek »

Kui kõik juba midagi siin arvavad, siis ma mainiks, et vana hea vedelseep või fairy pole ka siiani alt vedanud. Kolvid on kõik korras olnud.

Siim
#609
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1964
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Tavastia
Tänanud: 149 korda
Tänatud: 184 korda

Re: Krossimootorratta õhufiltri puhastamine?!

Lugemata postitus Postitas Vint »

Tavaliselt panen filtri riidest kotti ja läheb pesumasinasse se kupatus. Ongi kõik.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Krossimootorratta õhufiltri puhastamine?!

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Ryyt kirjutas:

Ise kasutan odavamat meetodit - bensiiniga. Valan ämbri sooja vett kolmveerandi ulatuses täis, valan peale ca 2-3 cm paksuse bensukihi ning pesen vana filtri hoolikalt puhtaks, filtrit tihedalt läbi ülemise bensukihi liigutades ja pidevalt pressides ning pressi lõdvendades (a la nuustik). Selleks tuleb minu puhul 2 korda vett ja bentsu vahetada. NB! Kogu õlifiltri protseduuri alates filtri mahavõtust kuni uue, õlitatud filtri pealepanekuni teen läbi kummikinnastes, säästab käsi söövituse ja õli ligasuse (filtriõli on kuradima raske kätelt maha saada) eest. Kui filter on enam-vähem puhas, siis pesen sooja vee ja seebiga taas mitu korda läbi, kuni eralduv vesi enam ei vahuta ja sogane ei ole. Siis lasta filtril täiest ära kuivada. Kuiva filtri klopin hoolikalt läbi, sest kuivanud filtrisse on jäänud veel uskumatult palju peenikest liivatolmu. Siis õlitan filtri ära, jälgides hoolikalt, et ükski koht õlita ei jääks ning et ka õli liiga palju ei oleks. Liigse õli väljasaamiseks pressin ettevaatlikult käte vahel filtrit kokku (ei vääna nagu pesu, filter võib rebeneda!!). Filtriõliks kasutan ma Valvoline sinist filtriõli, väga mugav, näeb ilusasti ära, mis kohad veel õlist puutumata on.
Mis puutub sellesse, et bensiin sööb filtreid, siis minu aastatepikkune kogemus näitab, et kui hoolikalt kohe bensiin maha pesta seebi või muu ainega, siis ei kahjusta see filtrit. Mis on bensiini kõva puudus, on see õudne mürgine pahnutt, eriti seebiga reageerides. Kindlasti teha protseduur läbi vabas õhus.

Mis point sellel bensu ja vee segul on?

Kasutaja avatar

Fredy.ee
Postitusi: 273
Liitunud: 28 Mär 2004, 22:41
Asukoht: EESTI
Kontakt:

Re: Krossimootorratta õhufiltri puhastamine?!

Lugemata postitus Postitas Fredy.ee »

Milleks pead vaevata tegevusega millele on juba ammu lahendused välja mõeldud?

  1. Pihustad pesuvahendi õhufiltrile, lased 10-15 minutit seista ja lased kraani all seest-välja ja väljast sisse ohtra veega läbi.

Õhufiltri pesuvahend: http://fredy.ee/index.php?act=product&i ... =38&cid2=3

Pilt

  1. Lased filtril ära kuivada ilma suruõhku kasutamata.

  2. Kui on õlitatav filter siis pihustad õrna õlikihi peale, pühid üleliigse ära ja ongi valmis:)

Õhufiltriõli: http://fredy.ee/index.php?act=product&i ... =38&cid2=3

Pilt

Bensiini võiks kasutada ikka mootorikütusena. Õhufiltrite pesuks ta kohe kindlasti ei sobi.

Harley-Davidson ja Buell mootorrataste Ümberehitus
Autode ja Tsiklite transport USA'st
+372 5888 5888
fredy@fredy.ee
http://www.Fredy.ee
http://www.facebook.com/Fredy.eeDreamland
Kasutaja avatar

paarn
Postitusi: 559
Liitunud: 03 Juun 2004, 16:35
Tsikkel: EXC350, Lynx 600E
Asukoht: TLN - Võru
Kontakt:

Re: Krossimootorratta õhufiltri puhastamine?!

Lugemata postitus Postitas paarn »

Minu arvates parem kui see pihustatav õli on ikka see pudelis õli, võtad ühe tühja grillipange (1-2L), paned sinna sisse filtri õli, pressid sinna filtri sisse ja pigistad tühjkas, üleliigse õli valad pudelisse tagasi.
Pärast seda nö nötsutad seda filtrit kuni õli hakkab õhukäes korralikult kleepima nagu kärbsepaber.
Nii saab minu arvates hea.

Moto-orineteerumine: http://www.villamoto.ee
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Krossimootorratta õhufiltri puhastamine?!

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Fredy.ee kirjutas:

Milleks pead vaevata tegevusega millele on juba ammu lahendused välja mõeldud?

  1. Pihustad pesuvahendi õhufiltrile, lased 10-15 minutit seista ja lased kraani all seest-välja ja väljast sisse ohtra veega läbi.

Õhufiltri pesuvahend: http://fredy.ee/index.php?act=product&i ... =38&cid2=3

  1. Lased filtril ära kuivada ilma suruõhku kasutamata.

  2. Kui on õlitatav filter siis pihustad õrna õlikihi peale, pühid üleliigse ära ja ongi valmis:)

Õhufiltriõli: http://fredy.ee/index.php?act=product&i ... =38&cid2=3

Bensiini võiks kasutada ikka mootorikütusena. Õhufiltrite pesuks ta kohe kindlasti ei sobi.

See vist ikka rohkem K&N oma filtritele vist ja tänavakasutuseks ka?

Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: Krossimootorratta õhufiltri puhastamine?!

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

Krossiratta filtri puhul pole mõtet asja üle vaielda, ülaltoodud video näitab pesutehnika väga õigesti ette. Ainuke mida seal ei mainita on see, et õhfiltrit ei tohi kunagi väänata . Bensiiniga puhastamine on võrreldes spets ainega ikka väga jama, omal nahalgi järgi proovitud, läheb ka kokkuvõttes märksa kallimaks kui normaalse ainega. Ning igasugused peale pihustatavad õlid ja puhastusained krossi ja enduuroalal ei pärja.

http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
Kasutaja avatar

YZ 250 2t
Postitusi: 322
Liitunud: 17 Veebr 2008, 18:19
Tsikkel: YAMAHA YZ 250
Asukoht: Eesti

Re: Krossimootorratta õhufiltri puhastamine?!

Lugemata postitus Postitas YZ 250 2t »

Tere kõigile asjaarmastajatele...

  1. Vaatasin ka selle video ära ja imestasin, kuidas ta seda õli valas sinna filtri peale, mitte ei kastnud üleni sisse. Tavaliselt ikka kastetakse anumasse ja uputatakse filter õlisse ja niisutatakse läbimärjaks ja siis pigistatakse kuivaks, olen seda õigeks pidanud. Iseasi siinkohal on tõesti filtriõlidel, Valvoline toimib hästi aga näiteks Motorexi Bio õli on küll kahtlane, kuna filter jääb nii kuiv peale protsessi läbimist ja naket polegi veidi aja möödudes enam, kui õli on ära kuivanud ning ka õhupuhastaja kanalist leidub üksikuid liivaterasid, mis kuidagi seal olla ei tohiks ikka. Ei soovitaks siiski

  2. Teine asi on muidugi pesemine, bensiin tõesti venitab esiteks filtri oma suurusest välja algul, kuigi kuivades võtab oma kuju tagasi aga siiski ka lõhub filtrimaterjali omadusi, struktuuri, hakkab murenema ja puru andma teatud aja möödudes, õige oleks ikka kasutada selleks vastavat cleanerit ja filtrid säilivad kenasti. Küll aga juhin tähelepanu sellele, et ka kahe cleaneri pesu järel on filter alles liiva täis, ilmtingimata on vaja pesta sooja veega ja palju kordi, kas siis jooksva vee all või ämbris vahetades mitmeid kordi sooja vett ja seda niikaua kui vesi puhtaks jääb ja midagi enam ämbri põhjast leida pole: Kui tahad veenduda oma töö kvaliteedis, võta valge paber ja koputa kuivanud filtrit vastu seda kergelt horisontaalsel pinnal ja saad vastuse, kas pesu oli korralik või mitte. Kui paberile hakkab eralduma tihedat tolmu või puru lausa, on pesu olnud kehv, pese uuesti mitme sooja vee läbi, pesupulbrit võib ka kasutada, eesmärgiks vana rasva-filtriõli-cleaneri jäänuste eemaldamine ja kui kõik eelpool mainitu on õnnestunud siis filter kuivanuna õli sisse uputada ja pigistada väntsutada kuniks tõepoolest kõik on üleni paksu õliga läbi imbunud ning peale seda pigistada kuivaks ning anda filtri õlil veidi tahkuda, et filtriõli vedeldavad ained ära lahtuksid õhu käes, vastasel juhul, kui filter on nii öelda toores, ei pruugi mootor käivituda kohe, kuna hapniku asemel imeb mootorisse õlist tulenevaid vedeldusaine aurusid. Mingi aja möödudes, kui hapnik uuesti läbi pääseb, käivitub mootor koheselt!
    Ütleks veel seda, et cleaner on ainult filtriõli ja mustuse lahti leotamiseks, mitte liiva ega tolmu eemaldamiseks nagu paljud ehk arvavad, loomulikult eraldub suurem osa liivast ja tolmust selle protsessi käigus algul aga hilisem veepesu on see, mis lõpliku tulemuse siiski annab! Ja kellel on kodus või töökojas olemas kompressor siis muidugi on sellega lihtne enne õlitamist veelkord puhuda filtrid läbi ükshaaval, et veenduda täielikus puhtuses!

  3. Pesta peale cleaneri pesu võib ka pesumasinas, tulemus on väga hea sest hulgaliselt vett käib protsessist läbi ja uhub filtrid puhtaks, samas on ka hea võimalus pesta pesupulbriga või vastava pesugeeliga pesumasinas peale cleaneri pesu. Peale pesu võib teha muidugi jälle paberi testi, et veenduda oma töö kvaliteedis!

Siinjuures tahaksin soovitada ka kasutajatele seda, et varuge omale filtreid mitu tükki ikka, kuna siis on kogu see protsess valutum ja kasulikum, kuna see pesemine pole just nii meeldiv töö ja õlitamine kaasa arvatud, oma 5 filtert võiks ikka olla ühe mootorratta kohta, samas ei pea ka kõiki filtreid kohe ära õlitama, vastavalt vajadusele seda teha sest ka parimad filtriõlid muutuvad pikapeale kuivaks siiski ja efektiivsus väheneb silmnähtavalt.

Kui kellegil midagi lisada on siis pange kirja sest keegi meist pole sündinud tark siia ilma!

Parimaid pesu-õlitamiselamusi soovides!

Aare

Krossimees Aare :)

Shrek

Re: Krossimootorratta õhufiltri puhastamine?!

Lugemata postitus Postitas Shrek »

K&N-i filtri puhastamise juhend:

http://www.knfilters.com/cleaning.htm

Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: Krossimootorratta õhufiltri puhastamine?!

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

K&N-i filtri puhastamise juhend:

Neist ei kvalifitseeru ükski krossimootorratta õhufiltri alla kahjuks 8)

http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Krossimootorratta õhufiltri puhastamine?!

Lugemata postitus Postitas Loff »

mella kirjutas:

Mina kasutan Valvoline või Castroli pesuainet.
Lisaks kasutan 2 anuma süsteemi pesul, kus esimeses on mustem vedelik ja teises puhtam. aegajalt valan musta ära ja vahetan püttide otstarbe. Pesul tuleb esimesel kastmisel oluliselt liiva ja vana õli ning 1 anuma süsteemis ei saa filtrit ilma õli vahetamata enam puhtaks.

Peaaegu sama teema, mina tegin omale sellise pesunõu, kus on nö 2 põhja. Teine põhi on peenest metallvõrgust ja tõstetud nõu (10l plekist ämber) põhjast umbes nii 10 cm kõrgusele. Filtripesuaine tasapind on nõu põhjast ca 20-25 cm. Pesu ajal ei solberda hoogsalt, vaid tasa ja targu, et raskemad osad ikka põhja vajuks, et ülemises kihis oleks kogu aeg võimalikult puhas pesuaine. Kui nüüd lasta sellel pesuainel paar päeva settida ja pealt puhas (muidugi mitte nii puhas nagu poest ostetud kanistris) ümber kallata, võib peale paari pesukorda sealt ämbri põhjast paar kulbitäit muda kätte saada. Selle ümber kallatud kasutatud pesuaine põhjast siiamaani setet ei ole näinud, aga pesuaine värvus on küll natuke pruunima tooniga kui uus sinine.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

Teema algataja
series
Postitusi: 159
Liitunud: 16 Aug 2010, 15:04
Tsikkel: 2008 VN900
Asukoht: Pärnumaa

Re: Krossimootorratta õhufiltri puhastamine?!

Lugemata postitus Postitas series »

ostsin filtripesesuainet ja filtriõli, kõige etem.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Krossimootorratta õhufiltri puhastamine?!

Lugemata postitus Postitas mella »

Loff kirjutas:

Selle ümber kallatud kasutatud pesuaine põhjast siiamaani setet ei ole näinud, aga pesuaine värvus on küll natuke pruunima tooniga kui uus sinine.

Selle meetodi miinuseks on vana õli segunemine puhastusainega ning ajapikku saab seal õli rohkem olema kui puhastusainet.

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Krossimootorratta õhufiltri puhastamine?!

Lugemata postitus Postitas Loff »

mella kirjutas:
Loff kirjutas:

Selle ümber kallatud kasutatud pesuaine põhjast siiamaani setet ei ole näinud, aga pesuaine värvus on küll natuke pruunima tooniga kui uus sinine.

Selle meetodi miinuseks on vana õli segunemine puhastusainega ning ajapikku saab seal õli rohkem olema kui puhastusainet.

Selge see, et mingi hetk tuleb pesuainet uuendada. Kui vana pesuaine ei ole enam piisavalt puhas aga ei ole ka veel nii hull, et ära peaks utiliseerima siis võib seda Sinu 2 anuma teemat kombineerida minu variandiga, et alguses suur muda maha pesta vanas aines ja sealt edasi...

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2036
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 97 korda
Kontakt:

Re: Krossimootorratta õhufiltri puhastamine?!

Lugemata postitus Postitas bitter »

YZ 250 2t kirjutas:

...Vaatasin ka selle video ära ja imestasin, kuidas ta seda õli valas sinna filtri peale, mitte ei kastnud üleni sisse. Tavaliselt ikka kastetakse anumasse ja uputatakse filter õlisse...

Kui motoklubis on vaja terve virn filtreid korraga hooldada siis on muidugi niimoodi lihtsam aga minusugune pühapäevasõitja oma 2 filtriga ... ma arvan, et mu 1L-ses filtriõli nõus pole vist kunagi niipalju õli olnudki, et filtreid uputada :roll:. Alguses proovisin ka kallata nagu videos aga ... siiski palju mõnusam tundub mulle see, et võtan puhta pintsli või tüki porolooni ja pintseldan filtri(d) üle. Just nii paksult kui tahan. Siis nätsutan jne jne. Tulemus jääb lõpuks sama hea aga läbu on IMO oluliselt vähem.

YZ 250 2t kirjutas:

...samas ei pea ka kõiki filtreid kohe ära õlitama, vastavalt vajadusele seda teha sest ka parimad filtriõlid muutuvad pikapeale kuivaks siiski ja efektiivsus väheneb silmnähtavalt.

Ma olen selle filtri, mis riiulile ootama jääb, tihedalt õhukesse pakkilesse mässinud. Nii, et õhku alla ei jääks. Kuu-paar hiljem on kenasti nätske olnud välja võttes. Filtritootjad teevad "pre-oiled" filtreid, mis on hoopis kehvemini pakitud (ja mida ei julgeks küll otse külge panna.) Filtrivahetusele eelneval päeval õlitamine oleks muidugi kõige parem.

Kasutaja avatar

YZ 250 2t
Postitusi: 322
Liitunud: 17 Veebr 2008, 18:19
Tsikkel: YAMAHA YZ 250
Asukoht: Eesti

Re: Krossimootorratta õhufiltri puhastamine?!

Lugemata postitus Postitas YZ 250 2t »

bitter kirjutas:
YZ 250 2t kirjutas:

...Vaatasin ka selle video ära ja imestasin, kuidas ta seda õli valas sinna filtri peale, mitte ei kastnud üleni sisse. Tavaliselt ikka kastetakse anumasse ja uputatakse filter õlisse...

Kui motoklubis on vaja terve virn filtreid korraga hooldada siis on muidugi niimoodi lihtsam aga minusugune pühapäevasõitja oma 2 filtriga ... ma arvan, et mu 1L-ses filtriõli nõus pole vist kunagi niipalju õli olnudki, et filtreid uputada :roll:. Alguses proovisin ka kallata nagu videos aga ... siiski palju mõnusam tundub mulle see, et võtan puhta pintsli või tüki porolooni ja pintseldan filtri(d) üle. Just nii paksult kui tahan. Siis nätsutan jne jne. Tulemus jääb lõpuks sama hea aga läbu on IMO oluliselt vähem.

YZ 250 2t kirjutas:

...samas ei pea ka kõiki filtreid kohe ära õlitama, vastavalt vajadusele seda teha sest ka parimad filtriõlid muutuvad pikapeale kuivaks siiski ja efektiivsus väheneb silmnähtavalt.

Ma olen selle filtri, mis riiulile ootama jääb, tihedalt õhukesse pakkilesse mässinud. Nii, et õhku alla ei jääks. Kuu-paar hiljem on kenasti nätske olnud välja võttes. Filtritootjad teevad "pre-oiled" filtreid, mis on hoopis kehvemini pakitud (ja mida ei julgeks küll otse külge panna.) Filtrivahetusele eelneval päeval õlitamine oleks muidugi kõige parem.

Täiesti nõus Sinuga eelpool öelduga, juhul kui sul on muidugi aega määrida seda filtrit tasapisi ja mäkerdada teda, kuid tulemus peab olema perfektne ja 100% läbiimmutatud, et kusagile kuiva kohta sisse ei jääks, sellepärast ma ise ei julgegi muud teha, kui uputan kohe 3L potskasse ja pigistan sealt kuivaks edasi, ka ei lähe aega nii palju selle peale siis, kuid see pole ka peamine siiski, on ju... :)

Teadmiseks veel ,et kui filtreid vaja siis neid saab Gunnari (tartumaa) käest 150.- tk, firmaks DT1 kui oled kuulnud, Belgia toode... hea kvaliteet, muretse mõni juurde omale... Ta saadab ka postiga ära kui vaja, peate omavahel kokku leppima!

Krossimees Aare :)
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Kross ja enduro”