See Kawasaki ER5 algajale kuidas sobiks
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
See Kawasaki ER5 algajale kuidas sobiks
Tere
Olen siin esimest korda, aga just sellepärast, et küsida ühe mootorratta kohta, mis kuulutuses silma jäi.
link kuulutusele on http://bike.motors24.ee/vehicles/303426 ... -2000.aspx
Ma olen 170 cm 22-aastane tüdruk, kes alles sai load. Tahaksin ratast, mis oleks kergem ja mugav
sõita väiksemaid matkasid ja vastupidav ja nõuaks vähe vaeva. Linnas ka mõnikord tahan sõita.
Kuna raha väga palju ei ole, siis see tundus väga soodne valik, aga tahaks paar küsimsut selle tsikkli
kohta.
Kuidas 10-aastane ER5 vastu peab üldiselt? Ma ei tahaks remondiga kokkupuutuda. Või kas selliseid tsikkleid
kuskil remonditakse vajadusel?
Kuidas teile kui kogenumatele see ratas pealtnäha tundub? Ma ei oska ise kõiki tähele panna.
Kui ma vaatama läheks, siis mida just sellele tüübile spetsiifilist peaksin jälgima, mida algaja silm saab näha?
Läbisõit paistab rattal sobiv olema, aga kui pikk nende eluiga keskmiselt on?
Ise kaldun ratta ostmise poole, aga tasakaaluks sooviks lisaarvamusi sellest.
Suur tänu juba ette tänades.
Mai
Re: See Kawasaki ER5 algajale kuidas sobiks
mailiisu kirjutas:Tere
Olen siin esimest korda, aga just sellepärast, et küsida ühe mootorratta kohta, mis kuulutuses silma jäi.
link kuulutusele on http://bike.motors24.ee/vehicles/303426 ... -2000.aspxMa olen 170 cm 22-aastane tüdruk, kes alles sai load. Tahaksin ratast, mis oleks kergem ja mugav
sõita väiksemaid matkasid ja vastupidav ja nõuaks vähe vaeva. Linnas ka mõnikord tahan sõita.
Kuna raha väga palju ei ole, siis see tundus väga soodne valik, aga tahaks paar küsimsut selle tsikkli
kohta.
Kuidas 10-aastane ER5 vastu peab üldiselt? Ma ei tahaks remondiga kokkupuutuda. Või kas selliseid tsikkleid
kuskil remonditakse vajadusel?
Kuidas teile kui kogenumatele see ratas pealtnäha tundub? Ma ei oska ise kõiki tähele panna.
Kui ma vaatama läheks, siis mida just sellele tüübile spetsiifilist peaksin jälgima, mida algaja silm saab näha?
Läbisõit paistab rattal sobiv olema, aga kui pikk nende eluiga keskmiselt on?Ise kaldun ratta ostmise poole, aga tasakaaluks sooviks lisaarvamusi sellest.
Suur tänu juba ette tänades.
Mai
Oleneb ju jala pikkusest, kuidas ta sulle sobib. Pead ise selga ronima ja proovima. Ma olen 174 cm ja Kawasaki ER N6 2008 või 2009.a mudel tundus mulle küll väga mugav nii seistes kui sõites. Selline väike kerge naistekas, mõnusalt kärme reaktsiooniga.
Kawasakisid remondib Kawasaki esindajana Motodepoo, aga seda teevad sinu soovi korral ka kõik teised firmad nagu Streetmoto/Skymoto jne jne jne.
Rataste eluiga sõltub nagu igal liikuril selle kasutaja hoolsusest ja sõidustiilist. Kas motokoolis sellest ei räägitud, mida jälgida pilli juures, mida kontrollida? sry, ma ei viitsi sellest hetkel pikalt kirjutada, mehed on kindlasti vastutulelikud ja ilma sinu pilti nägemata. Eriti Sepp!
Edu tsikli valimisel ja ostul!
EDIT: minu Kawasaki KLE500 on 1992.a pill. Ostsin selle 2009.a juunis. Tramm/Mati tõi Saksamaalt. Mõned tihendid olen pidanud välja vahetama, filtri ja hoolduse tegema. Läbisõit odokal oli ostu ajal vist 23 000 kanti. Kui see õigust räägib. Polnud väga hästi hooldatud, aga polnud vist ka eriti retsitud, st ilma õlita sõidetud vms koledat. Ma olen rahul oma esimese pilliga. St minu jaoks praegu on ta veel väga OK, kuna ma sõltun ka oma rahalistest võimalustest ja ei saanud midagi uuemat luksuslikumat lubada.
Re: See Kawasaki ER5 algajale kuidas sobiks
Sellise pikkuse korral peaks suvaline tsikkel sobima. Jalg ulatub maha.
Kui kaal on selline kergemapoolne, peaks ER5 ka kenasti vedama.
Vastupidavus sõltub eelmistest peremeestest.
-
- Postitusi: 400
- Liitunud: 21 Mai 2007, 08:08
- Tsikkel: Freewind
- Asukoht: Tartu
Re: See Kawasaki ER5 algajale kuidas sobiks
Kui ma endale tsiklit otsisin, siis kaalusin ka ER5-t. Pidi olema suht kasutajasõbralik ratas. Keskmise koostekvaliteediga, mitte eriti korrosioonikindel ja elektrisüsteem kippuvat ussitama aga muidu polevat hullu. Mootorile lubati 90-100 tuhat läbisõitu ilma liigselt näputamist vajamata ja piisavalt väänet ka madalatel pööretel. Sadulaid olla kahe erineva kõrgusega, teine neist 5 senti madalam, et seda maksab eraldi vaadata, kas ja kuidas jalad maha ulatuvad. On suht kerge ja püstise isteasendiga, nii et niisama linnasõite teha peaks olema mugav. Maanteel võid tuulest pisut kloppida saada, aga teisalt hoiab see kiirused mõistlikuse piires.
Re: See Kawasaki ER5 algajale kuidas sobiks
mailiisu kirjutas:Olen siin esimest korda, aga just sellepärast, et küsida ühe mootorratta kohta, mis kuulutuses silma jäi.
link kuulutusele on http://bike.motors24.ee/vehicles/303426 ... -2000.aspx
Tundub igati vinks-vonks nii piltide järgi, aga mine muidugi vaatama ja minu soovitus, et võta keegi asisem kaasa, kes mootorit ka hääle järgi oskaks hinnata. Väliselt saad ise vaadata nii värvi kui kriimude ja rooste poole pealt, samuti hinnata kulumaterjalide seisukorda - klotsid, rehvid, heeblid, kett ja ketirattad jne. Aga edaspidi soovitan kohe investeerida tuuleklaasi, sest trassil on muidu väga ebamugav, tõesti!
-
- Postitusi: 501
- Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
- Tsikkel: XLV 750R, CRF 300L
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 49 korda
Re: See Kawasaki ER5 algajale kuidas sobiks
Väike "erkki" on üks lollikindlamaid rattaid ja mootori töökindlus on ka väljaspool kahtlust. Sama mootorit on pikka aega kasutatud mitmel erineval mudelil. Samas pole temas ka midagi "väljapaistvat". Aga alustaja rattaks sobib ta suurepäraselt. Teine mille poole algaja võiks vaadata on xj 600. Samuti äärmiselt töökindel ja vähest hoolt vajav ratas. Sõitsin ise sellisel 50 000 km, mille sisse mahtus ka reis Mongooliasse ja ei mingeid erilisi probleeme. Selliste rataste puudus on suht nüri vedrustus. Aga kui treppis kruusateid pole plaanis sõita, siis pole see eriline mure. Mõlemat ratast iseloomustab hea kaalujaotus ja äärmiselt rahulik käitumine just olukordades, mis algajale võivad muret teha. Näit ootamatu vajadus hoog järsult maha pidurdada. Igatahes xj püsib püsti ka mõlemad rattad plokkis.
Aga veel ER5-est. Kui tegemist on hästi hoitud masinaga siis on muretuid sõiduaastaid veel palju ees.
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022, Läti TET 2023, Rootsi 2024
Re: See Kawasaki ER5 algajale kuidas sobiks
Mul on olnud selle ratta touring-versioon ehk siis GPZ500S. Mootor paistab piltide pealt sama olema.
Sõita on sellega ülimalt mugav, eriti linnas. Juhitavus ja manööverdamisvõime on samuti head, peaks olema algajale üks väga hea valik. Natuke häiris see, et ratas on üsna vastuvõtlik külgtuulele, aga sõites õpid vastuhoidmise ära ja pole midagi hullu. Kahekesi sõites on maanteekiirustel ratas väheke stabiilsem, ka ei väsi tagaistujal selg/jalad ära ega vaju ta juhile liialt peale.
Vedrustus on ka selline mugavalt pehmepoolne.
Tuuleklaasi puudumine muidugi väike miinus on, eriti maanteel sõites.
Mootorit loetakse sellel üldiselt pommikindlaks. Kui õli ja jahutusvedelik OK on, siis muud keerulist eriti tegema ei pea. Peaasi, et töötamise ajal mingeid kolinaid kuulda poleks.
Kindlasti kontrolli või lase kontrollida, kas generaator laeb korralikult. Vanemate mudelite puhul kippusid sellel magnetid lahti tulema ja vastava uue varuosa hind oli ca 6000.-.
Ketijooks võiks korralik olla - kui ostma lähed, katsu keegi targem kaasa võtta, kes vaataks. Selle vahetus peaks vist mingi 2000 krooni kanti jääma. Rehvid ja piduriklotsid on mõistliku hinnaga.
Kui võrrelda autodega, siis on tegemist nn mootorrataste Opeli või Volkswageniga - normaalselt hoides peab hästi vastu ja on odav pidada.
Re: See Kawasaki ER5 algajale kuidas sobiks
Minul oli ER6 eelmine, sry - hetkel küll sinu poolt küsitud kasutatud ratta (ja er5) kohta, kuid pm valik on esimeseks rattaks v.hea. Eriti kerge, hea manööverdada linnas. Mina olen 172cm ja sobis ideaalselt.Jah, maanteel on tagumik kange, kui pikki otsi teed (no minu jaoks oli pikk ca 250-300km jutti ), kuid see läheb ju üle ja sul kirjas ka, et lühemad matkad.
Ja veel - et kui lased ntx Depoos (või mõni hea tuttav, kes asja jagab hästi) üle vaadata masinavärgi korrasoleku , siis on ju asi ok. Soovitusi juba mitmed sulle vastuseks andnud siin.
-
- Postitusi: 335
- Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
- Tsikkel: TDM900, CRF250L
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: See Kawasaki ER5 algajale kuidas sobiks
Mul on pakkuda hõbedane 2003 a. ER5, läbisõiduga 23752 km. ja tehn. passis/raamil 25KW märkega. Naisel lõpevad varsti A2 kat. load ära ja soov on matkamiseks veidi suurem ratas hankida. Täiesti korras, all uued rehvid (sest vanad lõppesid reisi ajal ära..), Hepco & Becker laibarauad ning kaasa tuleb komplekt lühemaid Hagoni tagaamorte millega saab ratast veel madalamaks lasta. Eelmine omanik oli tublisti lühem kui mu 168cm kaasa. Lähem info privas, et see kiri OT silti kraesse ei saaks.
--
Vallo
Re: See Kawasaki ER5 algajale kuidas sobiks
mul sama aasta er5 umbes samasuguse läbisõiduga, sõidan sellega teist hooaega. täiesti tiptop ratas, koostekvaliteet on normaalne, siiamaani mingeid väga ajuvaba ehitusega sõlmesid pole märganud. iseeneslikult lagunema ei kipu. ja mootorit peetakse kah "pommikindlaks".
algajale esimeseks rattaks väga hea, eriti linnasõiduks. suhteliselt kerge ja hästimanööverdatav, andestab ka väiksemaid juhtimisvigu. minek ära ei ehmata ja seljast maha ei viska, aga saab kihutada ka nii et natuke hirmus hakkab
maanteel olen puudust tundnud tuuleklaasist (selle saab paigaldada) ja kahekesi sõites võiks natuke jõudu rohkem olla.. oleneb muidugi sõitjate kaalust ja sõidustiilist.
iseloomulik on tootjapoolt paigaldatud sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] kerge "vilistamine"
pikkust on mul 178 ja jalad saan rahulikult täistallaga maha panna. istumisasend püstisem ja iste jäigemapoolne (minu arvates).
hooldanud olen ratast depoos ja senimaani on peale tavahoolduse ainsaks rõõmuks olnud paagi bensiiniga täitmine.
paar korda lauspäikse kätte terveks päevaks seisma jättes on käivitades tõrkunud ja üks pirn on spido tagant ära kustunud
motorsi saade kasutatud ratta ostmisest on päris asjalik materjal.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 74
- Liitunud: 30 Mai 2009, 21:16
- Tsikkel: zr-7, nc700sd
- Asukoht: Kuusalu
- Tänatud: 4 korda
Re: See Kawasaki ER5 algajale kuidas sobiks
Hommik,
Esimeseks rattaks sobiv.
Ratta ülevaatamiseks kogenum kaasa.
Kontrollida ratta vastavust sõiduki dokumentidel antud andmetele.
Hetkel tähelepanuks, et: "Ratas on algupärase värviga pärlmutter roheline, passis raami järgi hall".
Algupärane värv tähendab siis seda värvi mis vin-koodil... arvan, seega ratast vähemalt 2 korda värvitud.
Ümber regamisel võiks halli lasta muuta ikka roheliseks, nii nagu ratas reaalselt ka välja näeb, muidu võib tulla juttu sellest ülevaatusel.
-
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Tsikkel: 650cc V2
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: See Kawasaki ER5 algajale kuidas sobiks
Kiks kirjutas:Hommik,
Esimeseks rattaks sobiv.
Ratta ülevaatamiseks kogenum kaasa.
Kontrollida ratta vastavust sõiduki dokumentidel antud andmetele.Hetkel tähelepanuks, et: "Ratas on algupärase värviga pärlmutter roheline, passis raami järgi hall".
Algupärane värv tähendab siis seda värvi mis vin-koodil... arvan, seega ratast vähemalt 2 korda värvitud.
Ümber regamisel võiks halli lasta muuta ikka roheliseks, nii nagu ratas reaalselt ka välja näeb, muidu võib tulla juttu sellest ülevaatusel.
Pole aru saanud, mis loogika järgi need asjad käivad, aga osadel ratastel on passis kajastuv värv raami värv. Uuematel baigilistel eriti olen märganud. Võib-olla on see mingite väljalaskeaastatega nii.

"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
Re: See Kawasaki ER5 algajale kuidas sobiks
pigem arvan, et see roheline on tal ikka originaalvärv (vin koodi järgi) ja hall ark-mehe vallatus. päris halli värvi seda ratast minumeelest toodetud ei olegi, küll aga musta, hõbedast ja hõbekuldset jms..
minu ratas on nii hõbedane, et mingit kahtlustki ei teki ja arkis kirjutati raami järgi passi, et must.. saa siis nüüd aru. küsisin veel üle, et äkki jätaks ikka hõbedane aga arkivana oli veendunud, et peab ikka must panema.
seda kas ratas on üle värvitud või mitte on reeglina ka näha .. kusagil ikka mõni täke, kriim vms on.
ratta ülevärvimist otseselt nüüd ka karta ei maksa - kui korralikult tehtud, siis ei ole häda ju miskit. sellel rattal on plastikosasid väga vähe - kui tuled, radikas jms, sabaplastid terved ja paak mõlkis ei ole siis tiptop ju
Re: See Kawasaki ER5 algajale kuidas sobiks
Mida te jahute! Registridokumenti käib raami värv ja rohkem sel teemal pole mõtet arutleda.
Re: See Kawasaki ER5 algajale kuidas sobiks
mella kirjutas:Mida te jahute! Registridokumenti käib raami värv ja rohkem sel teemal pole mõtet arutleda.
Mitte päris alati. Minu originaalvärviga IZ Planeta oli passis punane.
Re: See Kawasaki ER5 algajale kuidas sobiks
Minu esimene ratas oli 97a Er-5. Ratas on hea juhitavusega ja mugava sõiduasendiga. Meie maanteedel lubatud kiirustel(ja+10) hätta ei jää. Tehnilise poole pealt pean mainima, et kuluosad on odavad ja levinud. Ainuke miinus olid karpad mis kapriisitsesid, korra juhtus et ujutasid üle ja bensiin voolas õli sisse. Võibolla konkreetse isendi probleem. Originaal summuti kipub veidralt vilistama, aga sellest pole vaja ennast häirida lasta. Teepeale ta mind ei jätnud ja käima läks igailmaga. Üldiselt kiidan heaks
Kawasaki ER-5 -97>Yamaha YZF750R -95>Yamaha SZR660 -97>Kawasaki ZX-7R -97> Honda VT700C - 84> Yamaha XVS650
-
Teema algataja
Re: See Kawasaki ER5 algajale kuidas sobiks
vahi värki! jutt käib siin minu rattast.
mai käis ratast vaatamas ja ütles, et ta siin asja uuris. kahjuks pidin ütlema, et ratas pole enam müügis, jäi veidi hiljaks. paar ostjat tahtis tiba odavamalt ära osta, aga mul ei jätkunud südant oma ufot niiiii odavalt anda ning nüüd vötan ratta väljamaale kaasa.
sain aru, et talle ratas meeldis ja ta nägi tsikli seljas hea välja küll, jalg ulatus ka maha. nii et ehk leiab ta kellegi siin pakkujate ratta endale löpuks.
kahtlejatele ütlen, et see pärlmutterroheline on siiski originaalvärv, aga meil pannakse passi raami järgi ja see on hall mul.
riivo jutuga läheb mul köik üsna täpselt kokku. see väike sirin sumpsis, muretu söitmine ning üks armatuuril läbi läinud pirn.
niipalju vöin riivole lisada, et päikese käes seismise järel törgub käivitamine, kui toorest peale panna. ilma tooreta läheb muretult.
olen rattaga ise ülimalt rahul, tal pole minu söidustiili jaoks ühtki viga küljes ning on hästi vastu pidanud ka 13h järjest söitmise päevi.
müüa tahtsin vaid seepärast, et olen ära minemas ja poleks ratast kuhugi jätta. eks nüüd paistab, kas väljamaal leian möistliku hinnaga garaaži.
kena suve jätkumist köigile!
Re: See Kawasaki ER5 algajale kuidas sobiks
Või siis esimeseks rattaks midagi sellist:
http://bike.motors24.ee/vehicles/304309 ... =price.ASC
Kawasaki ER-5 -97>Yamaha YZF750R -95>Yamaha SZR660 -97>Kawasaki ZX-7R -97> Honda VT700C - 84> Yamaha XVS650
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.