jawaga sõitmine
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 157
- Liitunud: 12 Juun 2004, 20:03
- Tsikkel: Transalp 600, Suzuki RF900
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 6 korda
jawaga sõitmine
Nii... on olemas jawa 634 millel saab kohe mootori kap rem tehtud. Vahetatud enamus kuluvaid osi uute vastu va väntvõll. suvel on plaan sellega tegema hakata kuskil 500km otsi. Mida võiks veel teha tsiklile, et suvel tee peal probleeme ei tekiks? Ja kas jawaga saab üldse selliseid sõite teha? tänud
Ühel vanal jawal sai samasugune trikk tehtud, et kõik osad ära vahetasime, vaikselt sissesõitu, aga suure soojaga esimesed 10km sõitis jõuliselt, peale seda hakkas koolema tasakesi, kiirus sinna 90 kanti siis 80..
Pakuti välja, et kolvi juhtpinnale teha ümberringi viiliga sooned (ca pool mm sügavused). neid sai mingi 3-4 tükki sinna pinnale ära jaotatud. Õli on nüüd rohkem kolvi ja silindri vahel - täiesti toimis.
Pakuti välja, et kolvi juhtpinnale teha ümberringi viiliga sooned (ca pool mm sügavused). neid sai mingi 3-4 tükki sinna pinnale ära jaotatud. Õli on nüüd rohkem kolvi ja silindri vahel - täiesti toimis.
Real Hot Rods don't leak oil.
They mark their territory.
They mark their territory.
-
- Postitusi: 479
- Liitunud: 01 Veebr 2004, 22:16
- Asukoht: Tallinn-Tartu
- Tänatud: 3 korda
- Kontakt:
ma siiralt loodan, et nüüd räägivad oma kogemustest kõik, kes jawadega rändamas on käinud. kui sa temaga linna vahel sõitmas käid, kas siis iga 100 km järel on mingi jama või? kui ei ole, miks siis kodust eemal, maanteel peaks olema?tont kirjutas:Jawaga 500km sõite teha on suht riskantne ettevõtmine.
üks jawa käis lätis, loe siit: http://www.hot.ee/marioeoe4/latvija.htm
natuke küünlaid ja võtmeid kaasa võtta, ise tunned oma ratast ja tead, mis vaja.
If it wasn't for last minute, nothing would ever get done.
marx350 kirjutas:Aga kas siis need sooned tuleb teha allapoole sõrme auku? Kui mõtlema hakata kas siis peab ka rohkem õli kasutama? ma vist proovin selle varjandi ära, midagi kaotada ju pole.
Need õlisooned said ikka rõngaste alla (enne sõrme) tehtud. Ja mitte viiliga vaid kolb maha ja treipinki. Seal siis lasen kaks-kolm max 0,2 mm sügavusega soont kolvile ja tuld. Pakutud 0,5 mm on minu kogemustele toetudes pisut palju.
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 22 Juul 2003, 22:24
- Tsikkel: Ural Solo '06
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Muhahahaa, mida mu vanad silmad peavad lugema...
No okei, toon oma kogemuse lagedale. '03 suvel-sügisel sai Jawa 634-ga(Ment) paar korda Tartus ära käidud. Lisaks neile kordadele veel Jõgevatreff. Geneka ankur oli mul bugine, pidi ikka pöördeid andma, et laeks. Aga ära sai käidud. Treffil enne paraadi sai harrikavendadega ülbeks mindud
, N oli seljakotiks, osuti näitas 120 kandis vahepeal - Kuremaalt Jõgevale jõudes mingi ilge kala sees, kompressiooni peksab silindripea vahelt välja, oi bljääd, mida see küll võiks tähendada... Tartu piirini saime kuidagi ära, siis ütles Ment, et talle aitab. Sinna läks paraad. Aga paar telefonikõnet, mõned tunnid sobivas garaazhis jändamist, siis mõned tunnid veel jändamist, silindripeade lihvimist (tänud hr. Oksale:) ) ja juba olingi läbi ööpimeduse teel tagasi Jõgeva poole. Stripp jäi küll nägemata, aga idee selles, et isegi kui Jawaga peaks midagi pikema retke peal juhtuma, siis ei ole probleem pea kunagi nii tõsine, et koju välja ei vea. Loomulikult saab (ja peab!) Jawaga 500km otsi sõita. Point on selles, et paari pika otsaga saad teada, mis vead su rattal esinevad ja kui need korralikult kõrvaldad, siis võid mitu hooaega nägu naerul sõita.
Mina veendusin Jawa vastupidavuses just '03 Jõgevatreffi ajal, kui sai kolmapäeva õhtul 2 mehe ja pampudega (ja 10L koduveiniga!) kohale venitatud, aga ega ma siis töölt vabastust ei olnud saanud! Neljapäeva varahommikul asutasin tagasi Tallinnasse. Minema sain mingi 7:20, tankisin ja kohmitsesin veel Jõgeval ja kütsin ühe otsaga ilma mingi peatuseta otse Tallinnasse töö juurde. Kohale jõudsin 9:10. Nii et KESTAB KÜLL, kui vaja.
No okei, toon oma kogemuse lagedale. '03 suvel-sügisel sai Jawa 634-ga(Ment) paar korda Tartus ära käidud. Lisaks neile kordadele veel Jõgevatreff. Geneka ankur oli mul bugine, pidi ikka pöördeid andma, et laeks. Aga ära sai käidud. Treffil enne paraadi sai harrikavendadega ülbeks mindud

Mina veendusin Jawa vastupidavuses just '03 Jõgevatreffi ajal, kui sai kolmapäeva õhtul 2 mehe ja pampudega (ja 10L koduveiniga!) kohale venitatud, aga ega ma siis töölt vabastust ei olnud saanud! Neljapäeva varahommikul asutasin tagasi Tallinnasse. Minema sain mingi 7:20, tankisin ja kohmitsesin veel Jõgeval ja kütsin ühe otsaga ilma mingi peatuseta otse Tallinnasse töö juurde. Kohale jõudsin 9:10. Nii et KESTAB KÜLL, kui vaja.
I'm not a gynecologist, but I'll take a look.
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
nö kestev Jawa (siinkohal 638) on segu sõidustiilist, heast (segu) õlist ja heast peremehest.
Ma olen juba tüütuseni rääkinud oma 638-st, mille varaste kätte langemisest saab nüüd 3 aastat. Selle aparaadiga tegin alates aastast 95 oma matkamistele sooja sisse. Alates 97, kui mängu tuli esimene veidi suurem jaapanlane, kasutasin jaffi vähem ja talvisteks sõitudeks.
Sai igasugu sõite tehtud.. Hiiumaa vahet ja muid tarbesõite. Matkatud sai siis enamasti Soomes ja Euroopas Poola-Tsehhini. Need sõidud kujunesid 1000-4000km pikkusteks.
Tagantjärgi arvan, et minu 638 elukäigu pani jusut paika hea õli ja rahulik gaasikäsi. Tavalised hooldused ja mõned pisijupid, aga 40000km jookusul jäi see mootor minust avamata, rõngad, kolvid, kast jne full stock..ka seda olen korduvalt kirjutanud. Teepeal piirdus remont küünalde streigiga mõnikord.
Kindlasti oli see aparaat hiljem juba hõredavõitu ja veits unine ka vist, aga mul polnud nagu vajadust ette kujutada, et mul on midagi rohkem istumise all, kui see sama jawa. Sellest ka siis sõidustiil ja suhtumine.
Mul on selle ratta varguse juures just kahju kõige rohkem sellest, et ma ei saa kunagi teada, kaua ma veel oleks sõita saanud, enne kui suuremat remonti oleks nõudma hakanud.
Kk
Ma olen juba tüütuseni rääkinud oma 638-st, mille varaste kätte langemisest saab nüüd 3 aastat. Selle aparaadiga tegin alates aastast 95 oma matkamistele sooja sisse. Alates 97, kui mängu tuli esimene veidi suurem jaapanlane, kasutasin jaffi vähem ja talvisteks sõitudeks.
Sai igasugu sõite tehtud.. Hiiumaa vahet ja muid tarbesõite. Matkatud sai siis enamasti Soomes ja Euroopas Poola-Tsehhini. Need sõidud kujunesid 1000-4000km pikkusteks.
Tagantjärgi arvan, et minu 638 elukäigu pani jusut paika hea õli ja rahulik gaasikäsi. Tavalised hooldused ja mõned pisijupid, aga 40000km jookusul jäi see mootor minust avamata, rõngad, kolvid, kast jne full stock..ka seda olen korduvalt kirjutanud. Teepeal piirdus remont küünalde streigiga mõnikord.
Kindlasti oli see aparaat hiljem juba hõredavõitu ja veits unine ka vist, aga mul polnud nagu vajadust ette kujutada, et mul on midagi rohkem istumise all, kui see sama jawa. Sellest ka siis sõidustiil ja suhtumine.
Mul on selle ratta varguse juures just kahju kõige rohkem sellest, et ma ei saa kunagi teada, kaua ma veel oleks sõita saanud, enne kui suuremat remonti oleks nõudma hakanud.
Kk
Viimati muutis kalle, 20 Veebr 2005, 03:45, muudetud 1 kord kokku.
-
- Postitusi: 928
- Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
- Tsikkel: HusaBerg
- Asukoht: pärnumaa
- Kontakt:
Terv!
Aastatel 85 - 88 sõitsin jawaga lumest lumeni. Ligikaudu 10k km hooajal ja vähemalt Eestis ei olnud küll Jawa jaoks liiga pikka vahemaad. Üks häda oli, nimelt liialt kuuma andes (pikka aega üle saja), jooksis ta lihtsalt kokku. See aga polnud probleem, sest ega nende kolbidega midagi eriti ei juhtunud sellega, lihtsalt esimene kord ehmatas ära
.
Tänapäeva õlidega peaks asi küll oluliselt parem olema, väga lahja segu talle ilmselt siiski teha ei tohiks.
Üks tarkus veel, nimelt olid Jawa kolbidel ja silindritel tähistused värvide järgi ja kui ikka juhtusid õiget värvi komplektid saama oli minek midagi muud kui juhuslike kolbide silindritega.
Edu!
Aastatel 85 - 88 sõitsin jawaga lumest lumeni. Ligikaudu 10k km hooajal ja vähemalt Eestis ei olnud küll Jawa jaoks liiga pikka vahemaad. Üks häda oli, nimelt liialt kuuma andes (pikka aega üle saja), jooksis ta lihtsalt kokku. See aga polnud probleem, sest ega nende kolbidega midagi eriti ei juhtunud sellega, lihtsalt esimene kord ehmatas ära

Tänapäeva õlidega peaks asi küll oluliselt parem olema, väga lahja segu talle ilmselt siiski teha ei tohiks.
Üks tarkus veel, nimelt olid Jawa kolbidel ja silindritel tähistused värvide järgi ja kui ikka juhtusid õiget värvi komplektid saama oli minek midagi muud kui juhuslike kolbide silindritega.
Edu!
Huvitav et minu 638 küll kordagi kokku joosta ei tahtnud. Esimesel hooajal sõitsin rahulikult, -olin algaja kel jagus kainet mõistust. Kogenumad kes mu ratast proovisid, soovitasid ka rahulikult harjutada, sest see ratas oli loom.. irw.
Teine hooaeg, olgem aus, enam armu ei antud
, kokku ikka ei jooksnud, hoopis käigukast (II käik) väsis ära mitu korda. Ei tea kas mootor hakkas juba kohviks jääma.. Sõitsime "lääne" õlidega, marki ei valinud, ostsime seda mis soodsam.


it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.