Mis arvate sellest et alles 21aastaselt saab täis A kat load
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Mis arvate sellest et alles 21aastaselt saab täis A kat load
Kas te ei arva et täis A kat load võiks saada juba 18a?
-
- Postitusi: 1844
- Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
- Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
- Asukoht: Rakvere
mina ei arva.Mudu satuvad liiga kogenematute inimeste kätte liiga võimsad rattad.Ma ei kujuta ette,et inimese esimeseks sõdiuvahendiks oleks R1.Samuti olen ma vastu praegusele seadusele ,kus A4 kategooriaga on ratta maksimum võimsus 25 kw .Selle võiks nihutada 37 kw peale ,siis saaks ka algaja lubadega sõita parema ratta kui jawaga. näiteks kawa En500.
Viimati muutis Raigo, 16 Veebr 2005, 23:55, muudetud 1 kord kokku.
Re: Mis arvate sellest et alles 21aastaselt saab täis A kat
Mina arvan, et võiks siis nii olla, et kui varem A1 load ja kogemust 2 aastat siis võiks saada täisload. Aga see, et 18 ja täisload esimese tsikliga, juhtub pahandusi...Easyrider96 kirjutas:Kas te ei arva et täis A kat load võiks saada juba 18a?
Arvamusi on igasuguseid, minu oma on umbes selline :
16 a - kuni 20 Kw
18-30a - kuni 40 Kw ja mingi massi/võimsuse lugu kah.
30+ a - piiramatu.
Sport on muidugi iseasi.
No see 30....enamus mehi "saavad suureks" kuskil 25 aastaselt viimased kasvavad täis hiljemalt 30. Ja kes selleks ajaks suureks ei saa ( nagu mina näiteks) , see ei saagi.
Praegu kehtivast aga leian, et kindlasti tuleks tõsta A1 võimsust, ülejäänud käib kah.
16 a - kuni 20 Kw
18-30a - kuni 40 Kw ja mingi massi/võimsuse lugu kah.
30+ a - piiramatu.
Sport on muidugi iseasi.
No see 30....enamus mehi "saavad suureks" kuskil 25 aastaselt viimased kasvavad täis hiljemalt 30. Ja kes selleks ajaks suureks ei saa ( nagu mina näiteks) , see ei saagi.

Praegu kehtivast aga leian, et kindlasti tuleks tõsta A1 võimsust, ülejäänud käib kah.
Suzuki GSX 750 Inazuma
-
- Postitusi: 479
- Liitunud: 01 Veebr 2004, 22:16
- Asukoht: Tallinn-Tartu
- Tänatud: 3 korda
- Kontakt:
jumaluke küll. ei tea miks siis sina nii osav oled? nii räägivad, ma oletan, kõik 18-aastased. aga nii ju ka ei saa, et kirjutad ARK pealikule essee "Miks ma peaksin saama piiranguteta load ehk ma olen nii kõva mees" ja siis saadki.Nigga kirjutas:See võimsuse asi on ikka täiesti individuaalne. Minu puhul oleks võinud vabalt juba 18 aastaselt piiramatu kilovatt olla...
no ausõna!
If it wasn't for last minute, nothing would ever get done.
-
Teema algataja
Mina isiklikult leian, et antud võimsuspiirangud on õigustatud ja vaidlustamisele ei kuulu, küll oli aga jura 70 km/h piirang vahtralehtedele mis liikluse maanteedel pigem keerulisemaks tegi.
vaadake asjale õige nurga alt näkku, 25kw ratas suudab arendada 150km/h kiirust, no milleks on algajale juhile võimsamat tarvis? K*rat kuigi mul on täisload plaanin ratta lahjema vastu vahetada, mitte et rattaga hädas oleksin, aga milleks toita ja hoida 100 hobust kasutuseta kui samahästi saaksin hakkama 25...40 hobusega?
cl
vaadake asjale õige nurga alt näkku, 25kw ratas suudab arendada 150km/h kiirust, no milleks on algajale juhile võimsamat tarvis? K*rat kuigi mul on täisload plaanin ratta lahjema vastu vahetada, mitte et rattaga hädas oleksin, aga milleks toita ja hoida 100 hobust kasutuseta kui samahästi saaksin hakkama 25...40 hobusega?
cl
-
Teema algataja
Esiteks olen ma osav sellepärast, et mul on piisavalt normaalne hallollus, et mitte käituda üle oma võimete piiri nagu need 18-aastased kellest sina just rääkisid ja teiseks ei ole mina selles süüdi, et sinu avaldus ark-s läbi ei läinud.jumaluke küll. ei tea miks siis sina nii osav oled? nii räägivad, ma oletan, kõik 18-aastased. aga nii ju ka ei saa, et kirjutad ARK pealikule essee "Miks ma peaksin saama piiranguteta load ehk ma olen nii kõva mees" ja siis saadki.
no ausõna!
ausalt ka!
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Selle probleemi peaks edukalt lahendama piiraja komplektid. Nendega saaks 25kw valiku palju laiemaks. Kui on nö ametlikult paigaldatud pole ka võimuesindajatega probleeme, kui nt 75+kw 600CBR on 25 peale toodud. Kas piirajad eksisteerivad vaid paberites on juba eraldi teema ja lisaks sõitja enda mõttemaailmale ka politsei töö kontrollida kui vaja.(ja tehnika võimaldab)dpr2016 kirjutas:see 25kW piirang ei häiri kaugeltki selle poolest, et rattal kiirust väheks jääks, pigem on kuni 25kWste tsiklite valik nadi:( 100 kilone mehemürakas on tiba naljakas GS500 seljas.. ja isegi GS500 on ju tegelikult 33kW..
Üks probleem on aga nende kitide hind..kui mina oleks mingi tsiklibrandi maaletooja, teeks ma esinduses nendele nii head hinnad, kui vähegi võimalik. Ühesõnaga säästaks seda tootegruppi tavalisest varuosa kattest ja teeks paigalduselegi kõvasti soodukat. Reklaamiks seda korralikult välja ka ja loodaks, et senisest enam piiratud lubadega juhte saab sotada mõne sellise ratta, mis enne läks üle piiri.
Kk
-
- Postitusi: 395
- Liitunud: 05 Aug 2004, 15:28
- Asukoht: Kose Vabariik Harjumaal/Nike, Adidas ja Salamander
- Kontakt:
"Lambist" võetud seadusi minu teada ei ole,ikka on mingi tõepõhi asjal all.
Stagnaajal ei olnud piirangut-kui oli A, siis ta oli ja tähendas,et "sõida,pojuke". Millega sõitsid,oli juba oma asi,peaasi,et see miski oli korralik. Ja kuna minu esimene suur armastus oli ikkagi K-750,siis ei tekkinud mõtetki,et prooviks veel Jawat või Voshodi omada sõitmise eesmärgil. Suur oli soliidne ja temaga sõideti soliidselt.
Aga kui oleks olnudki mingeid piiranguid masina valikul,küll siis oleksin rahulolematugi olnud.
Vist tahtsin oma jutuga jõuda selleni,et vene rasketehnika jääb 25 kW piiridesse ja ei tohiks noori uljaspäid häbistada,kui nad just ise oma masinale häbi ei tee (vanasõna "nimi ei riku meest").
Olen selle poolt,et alla 21 aastat rahulikumate masinatega juhtimisoskusi lihvitaks.
Stagnaajal ei olnud piirangut-kui oli A, siis ta oli ja tähendas,et "sõida,pojuke". Millega sõitsid,oli juba oma asi,peaasi,et see miski oli korralik. Ja kuna minu esimene suur armastus oli ikkagi K-750,siis ei tekkinud mõtetki,et prooviks veel Jawat või Voshodi omada sõitmise eesmärgil. Suur oli soliidne ja temaga sõideti soliidselt.
Aga kui oleks olnudki mingeid piiranguid masina valikul,küll siis oleksin rahulolematugi olnud.
Vist tahtsin oma jutuga jõuda selleni,et vene rasketehnika jääb 25 kW piiridesse ja ei tohiks noori uljaspäid häbistada,kui nad just ise oma masinale häbi ei tee (vanasõna "nimi ei riku meest").
Olen selle poolt,et alla 21 aastat rahulikumate masinatega juhtimisoskusi lihvitaks.
Ei ole olemas tigedaid inimesi, on hoopis vähe huumorit!
-
- Postitusi: 395
- Liitunud: 05 Aug 2004, 15:28
- Asukoht: Kose Vabariik Harjumaal/Nike, Adidas ja Salamander
- Kontakt:
Jah,oli selline piirang,kuid see kehtis mootorrataste, mitte juhtide kohta. Toona oli miilitsate arvates surmapatt sõita tsikliga,mille passis oli "koljaska", kuid tegelikult küljes teda polnud.Bick kirjutas:jukutom kirjutas:Stagnaajal ei olnud piirangut-kui oli A, siis ta oli ja tähendas,et "sõida,pojuke".
Juku. Kas mitte ei olnud piirangut vene neljataktilistel, et soolona sõita ei tohtinud?
A-kat tähendas seda,et võisid uhada kõigega,mis oli registreeritud kui mootorratas ja mis vastas tehnilistele nõuetele.
Aga siis oli ju seesama 24 kW ka maksimum,mida üldse saada oli

Ei ole olemas tigedaid inimesi, on hoopis vähe huumorit!
-
- Kaupmees
- Postitusi: 529
- Liitunud: 25 Mai 2004, 11:15
- Tänatud: 42 korda
- Kontakt:
Ega võimsus ei tapa. Kui ei oska veel piisavalt tsiklit käsitleda, ei ole vaja ju rulli lõpuni lahti keerata. Küll aga võivad tappa juhitamatud tsiklid (ja neid on palju). Ülalmainitud mudelid (R1, R6) aga kuuluvad juhitavuselt tänase päeva parimate tippude hulka.sys kirjutas:... aga R6? :roll:Raigo kirjutas:Ma ei kujuta ette,et inimese esimeseks sõdiuvahendiks oleks R1.
-
Teema algataja
ahjaa üks meenutus minevikust:
kui ma 02 aastal 'täislube' tegin, siis minuga koos oli eksamil keski r6 omanik, meelde jäi, et ei suutnud ta oma rattaga 8-t sõita kuna 'ratas vist ei pööranud' piisavalt hästi ja kindlasti ei saanud ta ka slaalomit tehtud 'kuna tuul hakkas kondli* [Motobot: õige on "gondli*"] kinni'. kui ma ei eksi siis eksamilt ta ometi läbi lasti. ja r6 on ometi imekerge ratas millega sõit ei tohiks eriline kunsttükk olla.
kui nüüd keegi end kirjeldatud ära tundis ei maksa pikka viha pidada :p
selle loo point on selles, et isegi hilisemas vanuses tsiklilube tehes võiks sõiduoskuse kontroll ikka rangem olla, ratast peab suutma täielikult valitseda ka jalakäia kiirusel.
cl
kui ma 02 aastal 'täislube' tegin, siis minuga koos oli eksamil keski r6 omanik, meelde jäi, et ei suutnud ta oma rattaga 8-t sõita kuna 'ratas vist ei pööranud' piisavalt hästi ja kindlasti ei saanud ta ka slaalomit tehtud 'kuna tuul hakkas kondli* [Motobot: õige on "gondli*"] kinni'. kui ma ei eksi siis eksamilt ta ometi läbi lasti. ja r6 on ometi imekerge ratas millega sõit ei tohiks eriline kunsttükk olla.
kui nüüd keegi end kirjeldatud ära tundis ei maksa pikka viha pidada :p
selle loo point on selles, et isegi hilisemas vanuses tsiklilube tehes võiks sõiduoskuse kontroll ikka rangem olla, ratast peab suutma täielikult valitseda ka jalakäia kiirusel.
cl
-
- Postitusi: 395
- Liitunud: 05 Aug 2004, 15:28
- Asukoht: Kose Vabariik Harjumaal/Nike, Adidas ja Salamander
- Kontakt:
`93 hulk sõpru ja töökaaslasi käisid tegemas C-kati juhilube. Üks sõber palkas mind kui tsikliomanikku tulema samasse,et ehk saab A-katile kah pihta,kui on,millega esineda. Vahendiks oli Planeta-5 ja tulemused olid üllatavad- Kadrioru kitsal ja liivasel kõrvaltänaval tegid eelmainit tsikliga sõidueksami ära KÕIK,kes julgesid proovida,ka need,kes varem olid vaid võrre proovinud.
Moraal: tõesti on nii,et tsikkel ise ei sõida,ikka mees peab ka olema
Moraal: tõesti on nii,et tsikkel ise ei sõida,ikka mees peab ka olema

Ei ole olemas tigedaid inimesi, on hoopis vähe huumorit!
-
- Kaupmees
- Postitusi: 529
- Liitunud: 25 Mai 2004, 11:15
- Tänatud: 42 korda
- Kontakt:
No R6 ei ole ilmselgelt mõeldud kaheksate tegemiseks. Samuti nagu ei ole krossikas mõeldud ringraja sõitmiseks. Meenutagem, paljud meist tavaliikluses kaheksaid teeb.cl kirjutas:ahjaa üks meenutus minevikust:
kui ma 02 aastal 'täislube' tegin, siis minuga koos oli eksamil keski r6 omanik, meelde jäi, et ei suutnud ta oma rattaga 8-t sõita kuna 'ratas vist ei pööranud' piisavalt hästi ja kindlasti ei saanud ta ka slaalomit tehtud 'kuna tuul hakkas kondli* [Motobot: õige on "gondli*"] kinni'. kui ma ei eksi siis eksamilt ta ometi läbi lasti. ja r6 on ometi imekerge ratas millega sõit ei tohiks eriline kunsttükk olla.
kui nüüd keegi end kirjeldatud ära tundis ei maksa pikka viha pidada :p
selle loo point on selles, et isegi hilisemas vanuses tsiklilube tehes võiks sõiduoskuse kontroll ikka rangem olla, ratast peab suutma täielikult valitseda ka jalakäia kiirusel.
cl
Usun, et Eestis on motokoolituses veel palju-palju juurde õppida.
Tere!
Kunagi hakkavad söidukitel olema peal nn mustad kastid. Et söita saada, pead end söidukisse logima, kast siis registreerib köik sinu liiklemisel tehtavad vötted, manöövrid jnejne. Siis tuleb teatud hetkel kokku mingi seltskond, kes otsustab, et vot see sell on aasta jooksul piisava hulga km läbinud, üle elanud hulga keerulisi liiklussituatsioone,jne. See annab vöimaluse muuta piiratud lubade aega, möni saab täisload aastaga, möni ei saa üldse.
Vöimalusi teoretiseerida on siin veel palju.
Selge on see, et ilmselt hetkel paremat varianti ei ole välja möeldud.
Igal inimesel vöiks see must kast siiski körvade vahel olla, mis käsib-piirab-salvestab.
janis@saarlane
Kunagi hakkavad söidukitel olema peal nn mustad kastid. Et söita saada, pead end söidukisse logima, kast siis registreerib köik sinu liiklemisel tehtavad vötted, manöövrid jnejne. Siis tuleb teatud hetkel kokku mingi seltskond, kes otsustab, et vot see sell on aasta jooksul piisava hulga km läbinud, üle elanud hulga keerulisi liiklussituatsioone,jne. See annab vöimaluse muuta piiratud lubade aega, möni saab täisload aastaga, möni ei saa üldse.
Vöimalusi teoretiseerida on siin veel palju.
Selge on see, et ilmselt hetkel paremat varianti ei ole välja möeldud.
Igal inimesel vöiks see must kast siiski körvade vahel olla, mis käsib-piirab-salvestab.
janis@saarlane
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
"Kaheksa" kui selline pole iseeneset mingi Eesti eripära, mis kaob ära kui palju-palju juurde õpitakse. Mainitud manööver on eri variantides kasutusel koolitustes ja eksamitel üle maailma ja nii ka jääb veel pikemaks ajak, julgen arvata.Motomarket kirjutas:Meenutagem, paljud meist tavaliikluses kaheksaid teeb.
Usun, et Eestis on motokoolituses veel palju-palju juurde õppida.
Antud manöövri mõte...jah tavaliikluses kaheksa on üks asi, aga antud harjutus sisaldab mitmeid sõidutehnika võtteid ja olulisi elemente.
Gaasikasutus, pidurid, sõiduasend, juhi vaade (pilgu) liikumine jm.
Kui nendes elementides on ebakindlust vm, ega ikka 8 ei suju küll.
Ja samad elemendid töötavad läbi kõikide sõiduvõtete ka teistes harjutustes ja ka suurematel kiirustel.
Alustades 8 harjutsest ja väikestest kiirustes, saab võimalikud tehnika lihvid paremini anda, enne kui siirdutakse suuremate kiirustega harjutese ja ülesannete juurde.
8ga erinevad harjutused on olnud ka just see koht, kus mõnel juhul esinenud liigne enesekindlus ja väike üleolev hoiak selle harjutuse suhtes on saanud uue hinnangu ja pannud mõnegi mõtlema ja järeldusi tegema.
ps. palju-palju juurde õppide on alati ja kõigil.
Kk
-
Teema algataja