kompressioon 2 võrra väikesem

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
päikesemasin
Postitusi: 163
Liitunud: 11 Aug 2004, 22:27
Tsikkel: KTM 1290SAR
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

kompressioon 2 võrra väikesem

Lugemata postitus Postitas päikesemasin »

Tere!
Millest oleneb , et ühes pütis on kompressioon väikesem 2 võrra ja mida teha, et sellist viga parandada? Hädasti oleks vaja sellisest probleemist enne kevadet vabaneda ja iga sugune abi on teretulnud!
Tänades
Kasutaja avatar

Zeek
Postitusi: 273
Liitunud: 07 Okt 2003, 14:12
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Zeek »

Mis asi on kompersatsioon? :shock: Ega sa juhuslikult kompressiooni silmas ei pea?
Elu on...
Kasutaja avatar

Karupoeg puhh
Postitusi: 603
Liitunud: 19 Okt 2003, 18:37
Asukoht: Laagri

Lugemata postitus Postitas Karupoeg puhh »

mootor kulunud, või on kinni jooksnud? mis masinaga tegu on kas 4 taktilise või 2 taktilisega? Arvatavasti tuleb silinder üle hoonida ja uus kolb ning rõngas.
Kasutaja avatar

sokk
Postitusi: 224
Liitunud: 06 Mai 2004, 21:34
Asukoht: Tallinn

Re: kompressioon 2 võrra väikesem

Lugemata postitus Postitas sokk »

päikesemasin kirjutas:
Millest oleneb , et ühes pütis on kompressioon väikesem 2 võrra
Mida tähendab "2 võrra"? Kas seda, et ühes pütis on kompressioon kaks korda väiksem kui teises? Või on püttidevaheline erinevus kaks bar'i?
Seal on väga suur vahe sees. Hea kui täpsustaksid pisut.

terv, sokk
Kasutaja avatar

Teema algataja
päikesemasin
Postitusi: 163
Liitunud: 11 Aug 2004, 22:27
Tsikkel: KTM 1290SAR
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas päikesemasin »

ja püttide erinevus on 2bar´i
Kasutaja avatar

sokk
Postitusi: 224
Liitunud: 06 Mai 2004, 21:34
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas sokk »

Pagan, oleksin pidanud veel vähe täpsemalt küsima! :?
Mis masinaga meil üldse tegu on? 2 takti, 4 takti? Kui kaugel- või mööda on need näidud tootjapoolsetest nõuetest? Ehk siis: kas sa tead mitu bar'i peab kompressioon olema ja mis ta sinu mootoril näitab?
See, et kõik pütid näitaksid kriipsupealt sama rõhku on suhtkoht haruldane. Mingid erinevused mootori kuludes ikkagi tekivad.
Nende erinevuste süü diagnostika sõltub nüüd sellest, mitmetaktilise pilliga tegu on. Minu mõistus ütleb, et kahel taktil saavad järgi anda rõngad ja kaane tihend. Neljataktilisel lisandub sinna võimaluseks veel klappide töö.
Aga täpsusta veel asja pisut nonde ülalolevate küsimuste järgi. Siis saab ehk jälle veidi veale ligemale. Oma mõningasi teadmisi kõiki siia kirjutada praegu ei viitsi. Reede õhta ju... :wink:

terv, sokk
Kasutaja avatar

Teema algataja
päikesemasin
Postitusi: 163
Liitunud: 11 Aug 2004, 22:27
Tsikkel: KTM 1290SAR
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas päikesemasin »

no jah reedel minagi ei viitsinud täpsemalt rääkida..tegu on hondacb450s , 4takti ja just alles lasin klapid paika panna. Nii ühes pütis näitas 11 bar ja teises 9bar´i ja sellest tingitult mul üks pütt ei taha eriti külmalt töödata aga asi võib olla ka lihtsalt külmas ning muret teeb mulle veel see, et masin tahmab õrnalt küünlaid , ei ole ilus pruun nagu olema peaks.
Kasutaja avatar

hevimees
Postitusi: 166
Liitunud: 20 Apr 2004, 22:15
Tsikkel: VFR1200F,VFR800V-TEC
Asukoht: muuga
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas hevimees »

Klapid lasid paika panna?Kas nad käisid sul plokikaante seest välja?Või lasid lihtsalt paisumis pilusid reguleerida?Kui nii siis kas enne regulli töötas ilusti?Või oli see mittetöötamine selle regulli aluseks?Üldiselt viitab selline erinevus ikkagi põlenud klapitaldrikule,kui just ei regullitud nii et klapp täiesti kinni ei lähegi.Selliselt on küünalde tahmumine iseenesest mõistetav.
Heavymetal nonstop! 56479145
Kasutaja avatar

sokk
Postitusi: 224
Liitunud: 06 Mai 2004, 21:34
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas sokk »

Seda, kas rõhk pääseb rõngastest- või klappidest mööda, saab kindlaks teha nö. "märja" mõõtmisega. Kõigepealt oled oma kompressioonid ära mõõtnud ja tulemused kirja pannud. Seejärel teed uue mõõtmise nii, et kallad silindrisse teelusikatäie õli. Ja siis pööritad mootorit (gaasirutska keera lõpuni lahti ja mootor on töösoe, eks?). Kui nüüd rõhunäit märgatavalt paraneb, siis tähendab see seda, et kolvirõngad ei ole piisavalt tihedad. Kui näit jääb samaks mis eelnevalt, siis on ebatihedus klappides.
Samas aga... Ma arvan, et 9 bar'i ei olegi ehk kõige viletsam näitaja. :roll: Mis ta sul manuaali järgi olema peaks?

terv, sokk
Kasutaja avatar

jax1
Postitusi: 91
Liitunud: 22 Veebr 2004, 22:35
Asukoht: Tartumaa/ Honda CB1
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas jax1 »

Manuali järgi peaks 9,3 kompressioon olema sellel rattal :wink:
Kasutaja avatar

Teema algataja
päikesemasin
Postitusi: 163
Liitunud: 11 Aug 2004, 22:27
Tsikkel: KTM 1290SAR
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas päikesemasin »

jah lasin klapid ära reguleerida ja kõik klapid avanevad ja sulgnevad nii nagu peab, aga huvitav on see et maisn läheb hästi pöördesse ja astub täitsa kobedalt. Aga kas midagi juhtub kui üks pütt on 2bari võrra väiksem kui teine , et nagu pikemas perspektiivis :?: :?:

kõrtsmikumolu
Postitusi: 928
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kõrtsmikumolu »

Ne mešai mašinu rabotat! :)
Kasutaja avatar

sokk
Postitusi: 224
Liitunud: 06 Mai 2004, 21:34
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas sokk »

jax1 kirjutas:
Manuali järgi peaks 9,3 kompressioon olema sellel rattal :wink:
Tegelikult päris nii ei ole, 9,3 on mootori surveaste. Selle, mitu bar'i peab pütis olema, saad teada manuaalist.
Võrdluseks see, et minu väikese Zefiiri surveaste on 9,5 ning raamatujärgi loeti normaalseks kompressiooniks (pagan, pead ei julge nüüd just anda :roll: ) 11-14 bar'i. Seal vahel need näidud ka kõik olid, max erinevus jäi mälu järgi vist 1,5 bar'i piiridesse.
Samas aga - kui mootor pöördesse läheb ja pill edasi käib, jätaks mina arvatavasti need kaks ühikut rahule ja kirjutaks alla Kõrtsmiku tsiteeritud kuldreeglile. Eks asjatundjad võivad täpsustada ja parandada...

terv, sokk
Kasutaja avatar

Teema algataja
päikesemasin
Postitusi: 163
Liitunud: 11 Aug 2004, 22:27
Tsikkel: KTM 1290SAR
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas päikesemasin »

jah mina arvan ka nii aga asi on siiski pikemas perspektiivis, mind huvitab see, kas selline asi kurja ei hakka mootorile ajapikku tegema ja siis võib äkki kahju kahekordistuda aga ma võin siin tegelikult sääsest elevanti teha , ma olen nõutu :(
Kasutaja avatar

hevimees
Postitusi: 166
Liitunud: 20 Apr 2004, 22:15
Tsikkel: VFR1200F,VFR800V-TEC
Asukoht: muuga
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas hevimees »

Kurja tegemisega on sellised lood,et kui see kompressioonikadu on kinniste rõngaste põhjustatud siis oluliselt ei muutu miskitkui aint õlikulu suureneb,tossab,ja tahmab küünlaid.
Klapilekke puhul on tõenäoline ,et see ainult süveneb.kui praegu on klapipesa ja klapp veel taastatav siis varsti on võimalik et on pesa ja klapp ka nii põlenud,et pole miskit taastada.Uue klapipesa tegemine minu meelest suht keeruline mootoratastel,klapi saab veel uue osta, kas siis lammutusest või poest.
Heavymetal nonstop! 56479145
Kasutaja avatar

valka
Postitusi: 71
Liitunud: 05 Apr 2005, 22:32
Tsikkel: Kawasaki Vulcan VN750
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas valka »

sokk kirjutas:
raamatujärgi loeti normaalseks kompressiooniks 11-14 bar'i.
kas nii suur kompressiooniaste meie bensiiniga detonatsiooni ei peaks tekitama? Minu teada näitab bensiini oktaanarv/10-ga seda kui suurt kompressiooni ta talub ilma detoneerumata. Ei ole näinud üle 98 oktaanarvuga bena eestis müügil.
Riga 12 - Dnepr MT10 -75 - Kawasaki VN750
Kasutaja avatar

sokk
Postitusi: 224
Liitunud: 06 Mai 2004, 21:34
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas sokk »

Olen rämedalt edev tüüp ja tsiteerin iseennast
sokk kirjutas:
Tegelikult päris nii ei ole, 9,3 on mootori surveaste. Selle, mitu bar'i peab pütis olema, saad teada manuaalist.
Võrdluseks see, et minu väikese Zefiiri surveaste on 9,5 ning raamatujärgi loeti normaalseks kompressiooniks (pagan, pead ei julge nüüd just anda :roll: ) 11-14 bar'i.
terv, sokk

Silwer

Lugemata postitus Postitas Silwer »

jax1 kirjutas:
Manuali järgi peaks 9,3 kompressioon olema sellel rattal :wink:
Tiba ebatäpne valem aga umbkaudse pildi annab ette asjast:

Surveaste * 1,25 = ligikaudne normaalne kompressioon

St. 9,3 surveastmega võiks kompressioon olla nii umbes 11,5
Kasutaja avatar

valka
Postitusi: 71
Liitunud: 05 Apr 2005, 22:32
Tsikkel: Kawasaki Vulcan VN750
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas valka »

kas surveaste ja kompressioon pole mitte sünonüümid? :roll:
Riga 12 - Dnepr MT10 -75 - Kawasaki VN750

Silwer

Lugemata postitus Postitas Silwer »

EI
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”