Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.
Tere.
Mulle teeb selline asi muret, et ratas, millega õppesõite peab tegema, on 79cm(sadul), aga ma ise suht lühike ja jalad vaid 72cm.
Mis valemiga ma siis sõita saan sellega? Kui seisma jään, siis ongi kolks külili?:D Sõidusaapad ka ju sellised jäigad, et varvast ka maha ei saa kuidagi?...
-
- Postitusi: 558
- Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
- Tsikkel: BMW S1000RR 17
- Asukoht: Kose
- Tänatud: 7 korda
Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.
liiisa kirjutas:Tere.
Mulle teeb selline asi muret, et ratas, millega õppesõite peab tegema, on 79cm(sadul), aga ma ise suht lühike ja jalad vaid 72cm.
Mis valemiga ma siis sõita saan sellega? Kui seisma jään, siis ongi kolks külili?:D Sõidusaapad ka ju sellised jäigad, et varvast ka maha ei saa kuidagi?...
Kui pikk sa siis muidu oled?
Mis tsiklist muidu jutt käib?
-
Teema algataja
Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.
IZH kirjutas:liiisa kirjutas:Tere.
Mulle teeb selline asi muret, et ratas, millega õppesõite peab tegema, on 79cm(sadul), aga ma ise suht lühike ja jalad vaid 72cm.
Mis valemiga ma siis sõita saan sellega? Kui seisma jään, siis ongi kolks külili?:D Sõidusaapad ka ju sellised jäigad, et varvast ka maha ei saa kuidagi?...Kui pikk sa siis muidu oled?
![]()
Mis tsiklist muidu jutt käib?
167cm pikk ise.
Rattaks honda CBF 600NA.
Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.
ma arvan et saa hakkama, toetad ühe jalaga maha (paremaga), lased tskli nats ühe külje peale! ei lähe ta nii raskeks midagi et ei suuda ühe jalaga hoida.
-
- Postitusi: 674
- Liitunud: 08 Okt 2008, 22:41
- Tsikkel: Kawasaki 636
- Asukoht: Saaremaa - Tallinn - Saaremaa
- Tänatud: 1 kord
Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.
Kunagi väiksena sai suurte ratastega sõidetud ( jalgratastega ) ja siis kui oli vaja seisma jääda siis libistad tagumiku natuke üle ühe sadula ääre. Et üks jalg pikemaks läheks ja ulatuks maha. Teise jalaga oled reiega sadulal. Pole küll tsikliga proovinud aga proovida võib.
Kui tahad võin ette näidata
Palju edu!
-
- Postitusi: 914
- Liitunud: 14 Juul 2005, 17:03
- Tsikkel: HYBRID- POLTAA BENSAA JA KUMIA
- Asukoht: Tallinn. Varese tn.
- Kontakt:
Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.
Thesaarlane kirjutas:Kunagi väiksena sai suurte ratastega sõidetud ( jalgratastega ) ja siis kui oli vaja seisma jääda siis libistad tagumiku natuke üle ühe sadula ääre. Et üks jalg pikemaks läheks ja ulatuks maha. Teise jalaga oled reiega sadulal. Pole küll tsikliga proovinud aga proovida võib.
Kui tahad võin ette näidataPalju edu!
jajah... ennem tuleb ikka need jalad üle vaadata ega tänapäeval ilma pildita ei tee midagi
Aga üldjuhul on ikka asi nii, et kui kukkuma hakkad, siis leiad kõige parema lahenduse iseenesest
-
Teema algataja
Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.
Thesaarlane kirjutas:Kunagi väiksena sai suurte ratastega sõidetud ( jalgratastega ) ja siis kui oli vaja seisma jääda siis libistad tagumiku natuke üle ühe sadula ääre. Et üks jalg pikemaks läheks ja ulatuks maha. Teise jalaga oled reiega sadulal. Pole küll tsikliga proovinud aga proovida võib.
Kui tahad võin ette näidataPalju edu!
Karta on jaa et pean kohe kenasti end sadulal jooksutama hakkama:) Teine võimalus on mõnelt punkarilt platvormsaapad ärida:)
Ise olen madalama masinaga sõitnud, sellega pole probleemi olnud. Aga eks näis, õpetaja juba ütles, et laibarauad pannakse külge ja vihastades võin keset ristmiku masina maha visata ja minema jalutada...
Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.
liiisa kirjutas:167cm pikk ise.
Rattaks honda CBF 600NA.
Mina olen sust 10 cm lühem ja õppesõitu tegin Yamu Diversioniga. Enne, kui autokoolile raha andsin, käisin platsil proovimas, kuidas ulatan. Mine sina ka, ära piirdu ainult ametlike numbritega sadula kõrgusest. Julgustuseks võin öelda, et tegelikult piisab sulle sellest, kui ka vaid päkaga saad maha toetada (mõlemalt poolt). Kui endal muidugi mõistlikult hea tasakaalutunnetus on... Jah, kallete peal on raskem. Kui tee väga rööpasse sõidetud on, siis ei tasu "laineharjal" ka seisma jääda Ja veendu, et sul tsikkel otse, kui peatuma hakkad
Ei soovita väga üritada seda ainult ühele poole toetamist. Tsikkel na raske asi ja pisikesed tütarlapsed pole nii tugevad.. kui väheke mööda arvestad, vajub tsikkel peale sulle parem kasvõi varbaotsaga mõlemalt poolt toetada, pole need saapad NII jäigad midagi. Ja kui hakkabki vajuma, siis SURU PÕLV VASTU!
Edu õppimisel sain mina, saad ka sina
-
Teema algataja
Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.
nelesk kirjutas:liiisa kirjutas:167cm pikk ise.
Rattaks honda CBF 600NA.Mina olen sust 10 cm lühem ja õppesõitu tegin Yamu Diversioniga. Enne, kui autokoolile raha andsin, käisin platsil proovimas, kuidas ulatan. Mine sina ka, ära piirdu ainult ametlike numbritega sadula kõrgusest. Julgustuseks võin öelda, et tegelikult piisab sulle sellest, kui ka vaid päkaga saad maha toetada (mõlemalt poolt). Kui endal muidugi mõistlikult hea tasakaalutunnetus on... Jah, kallete peal on raskem. Kui tee väga rööpasse sõidetud on, siis ei tasu "laineharjal" ka seisma jääda
Ja veendu, et sul tsikkel otse, kui peatuma hakkad
Ei soovita väga üritada seda ainult ühele poole toetamist. Tsikkel na raske asi ja pisikesed tütarlapsed pole nii tugevad.. kui väheke mööda arvestad, vajub tsikkel peale sulle
parem kasvõi varbaotsaga mõlemalt poolt toetada, pole need saapad NII jäigad midagi. Ja kui hakkabki vajuma, siis SURU PÕLV VASTU!
Edu õppimisel
sain mina, saad ka sina
Hambad risti ja ära teen ma need load nagunii:)
Kodus olemas suht sama pill, millega Sina õppesõitu tegid, sellelt saan ma varbad kenasti maha. Mul rahad makstud, niiet tagasiteed pole.
Ratta raskus mind ei kõiguta, jõudu mul on:) Tasakaalu üle ka kurta ei saa, eks ma annan ükskord jälle teada, kuidas asi edeneb:)
-
- Postitusi: 982
- Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
- Tsikkel: Kawasaki Z900
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.
Ära ole numbrites kinni, liiguta tagumikku ismte pealt ja jalg ulatub kaugemale!
Let the good times roll.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.
Oma 167 cm-ga saad hakkama suurema osa tänavarataste kõrgusega. Ää põe. Ja kui platsil seisma pidurdades ratta külili pargid, ei ole ratas raske, vaid lenks pidurdades viltu.
Edu.
-
Teema algataja
Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.
Nüüdseks proovitud ja ei ole üldse probleemi...
Kusjuures möötsin jalad ka veel pärast üle, ei tea kuidas varem 5sm lühema tulemuse sain.
Tänud kaasaelajatele ja julgustajatele
-
Teema algataja
Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.
Tänan teemapüstitajat. Sama mure on mindki vaevanud. Kuna (õppesõidu)ratta selga pole veel saanud, siis tulevik suhteliselt tume. Aga murekoormat on nüüd igal juhul vähendatud.
-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.
Mingi probleem ei ole ratast madalamaks teha - kõik originaaljupid jäävad alles, et soovi korral originaalkõrgus tagasi seadistada. Meie tiimi naispere ka kõik kuidagi lühikest kasvu juhtund ja kõigil madalamaks lastud biked. Bikerirahvale ka neid juba üksjagu "toodetud" nii, et astuge läbi kui mingi sarnane mure.
Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.
tramm66 kirjutas:Mingi probleem ei ole ratast madalamaks teha - kõik originaaljupid jäävad alles, et soovi korral originaalkõrgus tagasi seadistada. Meie tiimi naispere ka kõik kuidagi lühikest kasvu juhtund ja kõigil madalamaks lastud biked. Bikerirahvale ka neid juba üksjagu "toodetud" nii, et astuge läbi kui mingi sarnane mure.
Trammi lahendus on küll ideaalne ja must kõikidele pisikestele sõitjatele, kes oma ratta hangivad. Aga paraku, õppesõidu tsikli seljas sellist varianti pole....nii et ikkagi varbaotsad
-
Teema algataja
Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.
tramm66 kirjutas:Mingi probleem ei ole ratast madalamaks teha - kõik originaaljupid jäävad alles, et soovi korral originaalkõrgus tagasi seadistada. Meie tiimi naispere ka kõik kuidagi lühikest kasvu juhtund ja kõigil madalamaks lastud biked. Bikerirahvale ka neid juba üksjagu "toodetud" nii, et astuge läbi kui mingi sarnane mure.
Kuidas mõjutab juhitavust kui nn. madalamaks baik lasta? näiteks 5-7cm?
-
Teema algataja
Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.
badandevil kirjutas:tramm66 kirjutas:Mingi probleem ei ole ratast madalamaks teha - kõik originaaljupid jäävad alles, et soovi korral originaalkõrgus tagasi seadistada. Meie tiimi naispere ka kõik kuidagi lühikest kasvu juhtund ja kõigil madalamaks lastud biked. Bikerirahvale ka neid juba üksjagu "toodetud" nii, et astuge läbi kui mingi sarnane mure.
Kui palju selline madaldamise "lõbu" maksab umbkaudu?
Säästuversioon:
Võta sadul maha, lase rehvid tühjemaks ja amortidest alla. Võidad kuni 10cm ja 0€ maksab
Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.
nelesk ajab täitsa õiget juttu.
Ma sust veel pisem ja õppesõitu tegin linnas Fazeriga. Kikivarvas ulatas vaevalt maha. peatusi tegin rööbastes
Aga arvesta, et õhtul tõmbavad sääremarjad krampi, seega peale sõitu mõned venitusharjutused ei teeks paha
Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.
badandevil kirjutas:tramm66 kirjutas:Mingi probleem ei ole ratast madalamaks teha - kõik originaaljupid jäävad alles, et soovi korral originaalkõrgus tagasi seadistada. Meie tiimi naispere ka kõik kuidagi lühikest kasvu juhtund ja kõigil madalamaks lastud biked. Bikerirahvale ka neid juba üksjagu "toodetud" nii, et astuge läbi kui mingi sarnane mure.
Kui palju selline madaldamise "lõbu" maksab umbkaudu?
Enamike rataste puhul materjal + töökulu. Arvestatavalt maksab see viimane. Eks saad Trammilt emailitsi täpsemad summad teada.
Laias laastus on 2 varianti: odavam variant, mis päädib amordikinnituse vahetusega ning kallim variant, mis tähendab amordi lühemaks tegemist. Enamikel juhtudel saab rakendada odavamat varianti.
Alloleval joonisel on näha 3 põhikomponenti, millega mängida saab:
http://nagi.ee/photos/harimal/12883517/in-set/230761/
amort, number 5 ruudukese sees teatribinoklit meenutav "kont" ja number 3 detailid ehk ühenduskolmnurgad. Erinevatel ratastel on need detailid mõneti teise loomu ja kujuga, aga idee on sama.
Püsivalt saab muuta kõrgust näiteks sellise "kondiga":
http://nagi.ee/photos/harimal/12883519/in-set/230761/
Samuti võib teha uued ühenduskolmnurgad, kus aukude asetus määrab ära, kas ratas tõuseb kõrgemaks või langeb madalamale:
http://nagi.ee/photos/harimal/12883435/in-set/230761/
On olemas veel reguleeritavad keermega "kondid", mis käituvad sisuliselt samamoodi nagu käiguvahetushoova reguleerimistikk. Nendega saab sisuliselt suvaliselt hetkel mutrivõtme või paariga ratta kõrgust mõne minutiga muuta:
http://nagi.ee/photos/harimal/18277673/in-set/125775/
http://nagi.ee/photos/harimal/18277675/in-set/125775/
Erinevat pildimaterjali näeb veel eBay'st: http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=loweri ... m270.l1313
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.
miks teil 2 jalga korraga vaja maha panna on,mu rattal on sadula kõrgus kõige madalamas seades 98cm ja mu jala pikkus on umbes 87cm,kick starter on üldse ulme kõrgel,tsiklil on 2 ratast ja asja saab küljele kallutada nii palju kui vaja et üks jalg maha ulataks
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.
426f kirjutas:tsiklil on 2 ratast ja asja saab küljele kallutada nii palju kui vaja et üks jalg maha ulataks
Sa lähtud oma 90kg krossika kogemusest.
200kg maanteerattaga väga kaldesse ei julge igaüks ajada, ei saa enam püsti
Aga suht pseudoprobleem on see "ei ulata täistald maha" küll.
Just eile jälgisin, mida ma foori all automaatselt teen: Seisma jäädes enne jalga maha ei pane, kui masin seisab. Ja tavaliselt seisma jäämise hetkel, kui suurema hooga tulla, istub masin niikuinii madalal tänu füüsikaseadustele. Siis võib ka täistald korraks maha minna. Ja niisama oodates on ainult 1 poole saapanina vastu maad. Vaadake, kuidas pisikesed jaapanlased suurte tsiklitega hakkama saavad! Alguses on kõik kenasti reas, täistald vaid üksikutel.
Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.
Mis puutub tsikli juhitavust peale madalamaks muutmist siis muutub see kindlasti vähemal või rohkmal määral, see sõltub juba konkreetsest rattast, lasin ka eelmine aasta tsikli madalamaks 2-3 cm võrra ja see aasta proovisin lihtsalt huvi pärast jälle originaal kõrguses ratast ja nüüd tundsin vahet niipalju, et mina seda ratast enam madalamaks ei lase, pigem sõelun natuke sadulal aga juhitavuses ei taha enam kaotada.
Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.
badandevil kirjutas:harimal kirjutas:Enamike rataste puhul materjal +
Esiosa allalasmisel ei ole ju materjali? Vaja lahti võtta ja madalamalt hiljem kinni panna...
Esiosa puhul piisab tõesti sellest, kui "prillidest" asja regullida, aga see ei pruugi anda päris soovitud tulemust.
Kahvli nurk muutub järsemaks, mis omakorda muudab juhitavuse kiiremaks/närvilisemaks ning tänaval ei pruugi see olla asi, mida igatsed.
Prillid = tripple tree: http://www.google.ee/search?q=triple+tr ... 81&bih=748)
Kui tsikkel lasta madalamaks nii tagant kui eest, siis raami- ja kahvligeomeetria ei muutu ning selles mõttes jääb näiteks lenksu käitumine suht samaks. Muutub küll raskuskese, aga tänaval on see pigem boonuseks.
Kui tsikkel lasta madalamaks vaid tagakiige juurest, muutub kahvli nurk suuremaks ning ratta käitumine rahulikumaks/stabiilsemaks. Geomeetria küll muutub, aga näiteks mind see pole seni seganud.
Kuna peale kahvli nurga muutub ka telgede vahe, siis "8" tegemine on teoreetiliselt keerulisem, aga jällegi - mina pole drastilist erinevust täheldanud. Harjutades saab ka sellise pilliga kõige väiksemas ristkülikus "8" tehtud: http://img9.auto24.ee/auto24/320/223/11871223.jpg
Kokkuvõttes: ma laseks võimalusel tsikli madalamaks vaid tagant või siis tagant ja eest.
Kui kellelgi huvi ratta geomeetria ja vedrustuse vastu, siis lugemiseks on pakkuda nt raamat "Sportbike Suspension Tuning": http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=1 ... te#p501626
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.
Kogemus kõrgema rattaga puudub. Ise ei kurda, kuigi on ka tugevasti madalamaks lastud. Võib-olla ma lihtsalt ei tea, mis on hea
Mida aga minu taga sõitjad on täheldanud, et sellisel...auklikumal teel veits kiiremini sõites on korra-paar juhtunud, et khm, leegitorud löövad mõned sädemed üles, kui asfaltiga korraks kokku puutuvad.
P.S. Küljejalg tasuks samuti lühemaks teha
-
Teema algataja
Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.
Ma ise hankisin endale tsikli, millel istmekõrgust 80cm ametliku paberi järgi ning endal kõrgust 161cm. Ning loogiline oli, et minu pikkuse puhul ei ole oluliselt mõtet otsida minu jalamõõduga sobivat ratast. Sõiduõpetaja arvas, et "jalg-maha"-tindimusel ma ei saa sõita kõrgema tsikliga kui chopper Igatahes, julgustuseks võin rääkida, kuidas asjaga ära harjusin: sissejuhatuseks sõitsin nii, et vältisin pidurdamist üldse (näiteks proovisin punast tuld nähes vaikselt foorini tiksuda, et ei peaks päris seisma jäämagi) ja võimalusel pidurdasin roopas (roopaharjal pidurdamine oleks sulaselge küljetus, arvestades ratta 230kg kaalu), Siis, kui närvid läbi hakkasid kuluma, siis võtsin manuaali kätte ja lasin tagumist amorti sammu allapoole (mitte päris alla, et auklikul teel mu taguots amordiga liiga lähedalt ei tutvuks..). Seda polnud palju, aga huvitaval kombel läks asi ikka paremaks. Arvestades seda, et ka iste pisut allapoole vajub, kui ma sinna peale toetan, siis pole see kõrgus enam midagi nii 80cm. Ja varba saab piisavalt palju sirgu lükata. Mõne aja pärast tajud tsikli raskust ja kallet juba nii hästi, et pole ka probleem pisut tsiklit kallutada ilma ümber kukkumiseta. Praegu ma isegi ei tea, kuidas ma jala maha panen: kuna see pole minu jaoks probleem, siis pole märganud ka...
-
Teema algataja
Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.
Nii!
Lugesin selle teema läbi, ja sain päris huvitavaid mõtteid ja soovitusi.
Kuid tahaksin siiski üle küsida, et kui olen 170 cm, siis vahet pole, kas võtan chopperi või enduro tulevaseks masinaks, loeb vaid enda tahtejõud sellega hakkamasaamiseks?
Ma olen siiski üsna matkavend, ja maastikuvend, et eelistan matkaendurot, et mul oleks tarvis teada teie teadmist, et saaksin sellega hakkama?
Ja äkki oskate mingit marki mainida, mida ma peaksin vaatama/eelistama, mis on ehk madalamad.
Aitäh ette!
-
Teema algataja
Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.
Mairo kirjutas:Nii!
Lugesin selle teema läbi, ja sain päris huvitavaid mõtteid ja soovitusi.
Kuid tahaksin siiski üle küsida, et kui olen 170 cm, siis vahet pole, kas võtan chopperi või enduro tulevaseks masinaks, loeb vaid enda tahtejõud sellega hakkamasaamiseks?
Ma olen siiski üsna matkavend, ja maastikuvend, et eelistan matkaendurot, et mul oleks tarvis teada teie teadmist, et saaksin sellega hakkama?
Ja äkki oskate mingit marki mainida, mida ma peaksin vaatama/eelistama, mis on ehk madalamad.Aitäh ette!
No soovitaks soojalt näiteks Aprilia Pegasot, sobib hästi ka 170 cm pikkusele. Mõnus sõita, jalad saab maha ning kui korralikult hooldatu masin, siis ei ole vaja kohe peale ostmist raha sisse ka laduda.
Ei maksaks võib-olla üle pingutada kohe mingi eriti suurekubatuurilise chopperiga, kuigi nende madal raskuskese teeb manööverdamise kenasti kergemaks. Hea on alustada vähe väikesemaga, siis pärast mõnus suuremat-võimsamat võtta ning nn upgrade'da.
Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.
Mairo kirjutas:Nii!
Lugesin selle teema läbi, ja sain päris huvitavaid mõtteid ja soovitusi.
Kuid tahaksin siiski üle küsida, et kui olen 170 cm, siis vahet pole, kas võtan chopperi või enduro tulevaseks masinaks, loeb vaid enda tahtejõud sellega hakkamasaamiseks?
Ma olen siiski üsna matkavend, ja maastikuvend, et eelistan matkaendurot, et mul oleks tarvis teada teie teadmist, et saaksin sellega hakkama?
Ja äkki oskate mingit marki mainida, mida ma peaksin vaatama/eelistama, mis on ehk madalamad.Aitäh ette!
Pikkust mul umbes samasse masti antud ning rattaks BMW F650GS. Ise ei oska praegu väga paremat tahtagi, täitsa hästi mahub jalge vahele ära. Mõlemad jalad ulatuvad maha või siis ühe poole jalg täistallaga. Enamasti saab isegi tagurdamisega nõnda hakkama, et ei pea ratta seljast maha hakkama tulema. Mu meelest tagurdamine ongi suurim väljakutse lühikese kasvu juures
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.