KTM kooleb järsul gaasiandmisel
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
KTM kooleb järsul gaasiandmisel
Rattaks 2002 aasta 400-ne KTM.
Karbuss tehaseseades (sai puhastatud ja ka kiirenduspumba hoovastik puhastatud), sumps originaal. Käivitub väga hästi, tühikäik ühtlane. Klapid reguleeritud, küünlad ja filtrid puhastatud/vahetatud. Mootor ei ole hõre ega kolise.Probleem selles, et kui hästi järsku gaasi keerata, siis hakkab tsikkel välja surema, hoides pikemalt gaasi peal, siis surebki välja. Samas, kui hoida pöördeid kõrgemal ja seejärel äkki rutskat keerata, siis ei ole sellist jama. Ka sõidu ajal suurematel pööretel ei jää nälga (karbuss sitta täis pole). Näiteks eluline situatsioon, kus selline asi segab sõitmist: Väikese hoo pealt palgiületus, kui vaja veidi esiotsa ülesse lasta. Või siis üleüldse madalatelt pööretelt järsem kiirendamine.
Heliklipp sai ka tehtud. http://www.upload.ee/files/429111/SM_A0002.mp3.html
Endal mõistus otsas, iga õhtu näpud õlised/pentsused. Äkki keegi oskaks pakkuda lahendust probleemile. Ise oletan, et peaks suurema düüsi/düüsid asendama (kahtlen muidugi selle vajalikkuses, kuna ratas pole "tuunitud")
Re: KTM kooleb järsul gaasiandmisel
Ma pakuksin välja et kiirenduspumba juures kala. Kas siis tahab täpsemat seadistamist või siis on düüs umbes.
Re: KTM kooleb järsul gaasiandmisel
schanzez kirjutas:Ma pakuksin välja et kiirenduspumba juures kala. Kas siis tahab täpsemat seadistamist või siis on düüs umbes.
Kiirenduspump lööb kenasti, düüs pole umbes. Karbussi vaatas ka ükspäev herr Brauer üle.
Re: KTM kooleb järsul gaasiandmisel
Pärast mida see viga tekkis?On siin mingi seos karpa puhastamisega?Võib olla on ujuki tase liiga kõrge.Hääle järgi uputab julmalt üle.
Re: KTM kooleb järsul gaasiandmisel
ducatist kirjutas:Pärast mida see viga tekkis?On siin mingi seos karpa puhastamisega?Võib olla on ujuki tase liiga kõrge.
See viga oli ka eelmise omaniku käes. Ehk siis oli ka enne karpa mahavõtmist ja puhastamist. Nõela tõstmine/langetamine ei andnud ka mingit efekti paremuse poole.
Re: KTM kooleb järsul gaasiandmisel
Võibolla jääb kiirenduspump oma pritsimisega hiljaks? Saab ka seda reguleerida?
-
- Postitusi: 8430
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: KTM kooleb järsul gaasiandmisel
Kiirenduspumba viga. Esialgselt paks vaatama ajastust. KTM-ol oli vist selline FCR karpa, millel kiirenduspumbe düüsi muuta ei saa. Kiirenduspumba liiga varasel rakendumisel on ka jama - siis läheb kogu "surts" vastu segusiibrit.
Ja kiirenduspumba ajastust saab reguleerida.
Re: KTM kooleb järsul gaasiandmisel
Võib olla ka vale tühikäigu-segukruvi asend. Kui ma õigesti mäletan, siis liiga palju lahti andis täpselt sellise tulemuse, et tühipöördest järsul gaasikeeramisel tahtis kooleda. Kunagi sai LC4 peal sama jama kohatud.
Ka aitas veidi tühikäigupöörete tõstmine.
Re: KTM kooleb järsul gaasiandmisel
Paar nädalat tagasi enda hondal aitaski just täpselt sama probleemi korral tühikäigu segukruvi rohkem lahti keeramine. Seaded, mis sobivad suvel, ei toimi talvel hoopis madalamate temperatuuride juures.
Re: KTM kooleb järsul gaasiandmisel
Siug kirjutas:Paar nädalat tagasi enda hondal aitaski just täpselt sama probleemi korral tühikäigu segukruvi rohkem lahti keeramine. Seaded, mis sobivad suvel, ei toimi talvel hoopis madalamate temperatuuride juures.
Samad sümptomid olid nii suvel, kui ka talvel. Miski, mis ei sõltu ilmast, on pigem paigast ära.
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
- Tsikkel: Suzuki RM250K8
- Kontakt:
Re: KTM kooleb järsul gaasiandmisel
See viga oli ka eelmise omaniku käes. Ehk siis oli ka enne karpa mahavõtmist ja puhastamist. Nõela tõstmine/langetamine ei andnud ka mingit efekti paremuse poole.
Tegu on 4taktilise mootorrattaga mis siiski karburaatoriga ja see ei saagi alt põhjast käia nii äkiliselt kui 2takti.Pritsungiga 4takti juba enamvähem reageerib gaasi järsule keeramisele aga karpaga kohe kindlasti mitte heal juhul saad nata muuta asja aga mingit püssipauku kuulma sa ei hakka kohe kindlasti.Väga järsult gaasi keerates sa ise uputad mootori ära.
Viga kui selline seisneb praegusel juhul "tihendis" mis asetseb gaasirulli ümber
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
-
- Postitusi: 8430
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: KTM kooleb järsul gaasiandmisel
2stroketaliban kirjutas:See viga oli ka eelmise omaniku käes. Ehk siis oli ka enne karpa mahavõtmist ja puhastamist. Nõela tõstmine/langetamine ei andnud ka mingit efekti paremuse poole.
Tegu on 4taktilise mootorrattaga mis siiski karburaatoriga ja see ei saagi alt põhjast käia nii äkiliselt kui 2takti.Pritsungiga 4takti juba enamvähem reageerib gaasi järsule keeramisele aga karpaga kohe kindlasti mitte heal juhul saad nata muuta asja aga mingit püssipauku kuulma sa ei hakka kohe kindlasti.Väga järsult gaasi keerates sa ise uputad mootori ära.
Viga kui selline seisneb praegusel juhul "tihendis" mis asetseb gaasirulli ümber
IRW, kahetaktimees on rääkinud .
saab ka selle nelari teravalt käima - võin kasvõi oma ratast demonstreerida. Ja probleem ei ole just üldse uputamises vaid kütuse puuduses.
Re: KTM kooleb järsul gaasiandmisel
2stroketaliban kirjutas:See viga oli ka eelmise omaniku käes. Ehk siis oli ka enne karpa mahavõtmist ja puhastamist. Nõela tõstmine/langetamine ei andnud ka mingit efekti paremuse poole.
Tegu on 4taktilise mootorrattaga mis siiski karburaatoriga ja see ei saagi alt põhjast käia nii äkiliselt kui 2takti.Pritsungiga 4takti juba enamvähem reageerib gaasi järsule keeramisele aga karpaga kohe kindlasti mitte heal juhul saad nata muuta asja aga mingit püssipauku kuulma sa ei hakka kohe kindlasti.Väga järsult gaasi keerates sa ise uputad mootori ära.
Viga kui selline seisneb praegusel juhul "tihendis" mis asetseb gaasirulli ümber
Tahad väita et see ongi normaalne? Või kallutad 2-taktilise usku? Pole veel siiamaani ükski asjapulk arvanud, et see normaalne on. Asi pole jah pöördeminemise kiiruses vaid ikka sellest, et sureb maha see tsikkel kui pöördesse ajad äkki. Ja seda gaasirulli ei peagi nii väga äkiliselt keerama et selline keberniiit esinema hakkaks.
Re: KTM kooleb järsul gaasiandmisel
Segurkruvi sai manuali järgi paika reguleeritud, aga mingit tulemust see ei andnud käesolevale probleemile.
Või tasuks siiski proovida panna suurem peadüüs (Main jet)? Kas koos selle vahetusega peaks ka suurema õhupeadüüsi?
Ja mis väärtusega need suuremad düüsid võiksid/peaksid olema?
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
- Tsikkel: Suzuki RM250K8
- Kontakt:
Re: KTM kooleb järsul gaasiandmisel
Ei kalluta mingisse usku aga kui jutt käib tühikäigul gaasi andmisest siis karpaga 4t juhul kui ratas tiksub ja siis järsult ja mõnuga gaasi väänata on loomulik asjade käik BOOOOOO ja kui teed nii mitu korda järjest nagu heliklipis siis surebki välja.Milleks 4t le paigaldati pritsung? Just selle sama asja pärast.
Juhl kui rahulikult keerata ja siis ka sureb on teine lugu
IRW, kahetaktimees on rääkinud
.
saab ka selle nelari teravalt käima - võin kasvõi oma ratast demonstreerida.
Ootan huviga.
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
Re: KTM kooleb järsul gaasiandmisel
2stroketaliban kirjutas:Ei kalluta mingisse usku aga kui jutt käib tühikäigul gaasi andmisest siis karpaga 4t juhul kui ratas tiksub ja siis järsult ja mõnuga gaasi väänata on loomulik asjade käik BOOOOOO ja kui teed nii mitu korda järjest nagu heliklipis siis surebki välja.Milleks 4t le paigaldati pritsung? Just selle sama asja pärast.
Aga kui huvi on siis tuunida võid ju alati
Ei pole mul tarvis tuunida midagi, tahan vaid et ratas käiks nagu teised samalaadsed. Ütle mulle parem mis valemiga ei tee sellisel rullikeeramisel BOOOOO siis näiteks 2005 aasta 450-ne KTM või siis neljapoolene husaberg? Või üleüldse sarnase aastakäigu ja mootoriga isendid? Kui see tõesti oleks normaalne, siis ma ei viitsiks küll sellise neljataktisega sõita
-
- Postitusi: 8430
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: KTM kooleb järsul gaasiandmisel
keltsik kirjutas:Segurkruvi sai manuali järgi paika reguleeritud, aga mingit tulemust see ei andnud käesolevale probleemile.
Või tasuks siiski proovida panna suurem peadüüs (Main jet)? Kas koos selle vahetusega peaks ka suurema õhupeadüüsi?
Ja mis väärtusega need suuremad düüsid võiksid/peaksid olema?
Peadüüs ei puutu kuidagi asjasse, see hakkab tööle alles viimasel kolmveerandil lahti hoides.
-
- Postitusi: 8430
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: KTM kooleb järsul gaasiandmisel
2stroketaliban kirjutas:Ei kalluta mingisse usku aga kui jutt käib tühikäigul gaasi andmisest siis karpaga 4t juhul kui ratas tiksub ja siis järsult ja mõnuga gaasi väänata on loomulik asjade käik BOOOOOO ja kui teed nii mitu korda järjest nagu heliklipis siis surebki välja.Milleks 4t le paigaldati pritsung? Just selle sama asja pärast.
Juhl kui rahulikult keerata ja siis ka sureb on teine luguIRW, kahetaktimees on rääkinud
.
saab ka selle nelari teravalt käima - võin kasvõi oma ratast demonstreerida.Ootan huviga.
Äkki satun homme garaazhi siis võtan helilindile
Re: KTM kooleb järsul gaasiandmisel
Mul Husabergil aitas sama jama puhul karpa puhastus ja kiirenduspumba reguleerimine. Nimelt esimene kütusesegu lendas vastu siibrit ja tegi BOOOOO. Peale selle asja ajastamist tahtis pill käest minema joosta.
Re: KTM kooleb järsul gaasiandmisel
Premium1 kirjutas:Mul Husabergil aitas sama jama puhul karpa puhastus ja kiirenduspumba reguleerimine. Nimelt esimene kütusesegu lendas vastu siibrit ja tegi BOOOOO. Peale selle asja ajastamist tahtis pill käest minema joosta.
Sai just garaazist tuldud. Kütusesegu ei lenda vastu segusiibrit. Kui gaas järsku põhja lükata, siis pihustab see kiirenduspump mingi 3-4 sekundit veel kütet. Välismaistes foorumites lugedes oli tihti juttu sellest, et kiirenduspumbas vahetatakse membraan ära, pannakse näiteks honda cr mingisugune asemele, mis tagab selle, et kütust pihustub vähem aega (1-2 sek). Teisalt ei leidnud küll mingit võimalust seda kiirenduspumba ajastut reguleerida.
-
- Postitusi: 8430
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: KTM kooleb järsul gaasiandmisel
Kiirenduspumba ajastust reguleeritakse ülevalt, selleplastkaane alt mis katab gaasitrosside kinnitused.
http://images.google.ee/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1
Pilt E
Re: KTM kooleb järsul gaasiandmisel
mx77 kirjutas:Kiirenduspumba ajastust reguleeritakse ülevalt, selleplastkaane alt mis katab gaasitrosside kinnitused.
http://images.google.ee/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1
Pilt E
Kahjuks ei näe päris selline välja see.
Viletsamapoolne pilt ka telefoniga tehtud.
Re: KTM kooleb järsul gaasiandmisel
keltsik kirjutas:Välismaistes foorumites lugedes oli tihti juttu sellest, et kiirenduspumbas vahetatakse membraan ära, pannakse näiteks honda cr mingisugune asemele, mis tagab selle, et kütust pihustub vähem aega (1-2 sek). Teisalt ei leidnud küll mingit võimalust seda kiirenduspumba ajastut reguleerida.
Muidugi-muidugi.. Kõigepealt tuuni masin igasugu muu firma juppidega ära ja siis saad aru, et polnudki selles asi.
Normaalne töötav 4T peab enne takistust peale keerates kohe rabama.Selles 4T eelis ongi, et igast otsast on jõud taga. Ja tühipöördest peab ilma "auguta" edasi minema seistes. Vähemalt poole rulli äkilise keeramise kohta. Põhja keerates võivad paljud 4t masinad tõesti määgima hakata, kui karpa pole korralikult lõpuni reguleeritud vastavale ilmale ja temperatuurile.
Tehase tühikäigukruvi asend on nn. nullasend. sellest hakkad edasi reguleerima vastavalt masinale temperatuurile jne. Keera veerand pööret maha ja vaata, mis toimub. Siis veel veerand. senikaua, kuni muutust tunned. Kui see muutus pole meelepärane, keerad nulli tagasi ja hakka lahti samamoodi keerama.
Mikuni pritsega karpa käis supermoto jaoks kõige paremini justnimelt selle piiri peal, kust nõks edasi hakkas see "auk"tekkima. Ja liiga palju kinni keerates oli minek alt otsast viletsam.
Aga reguleerimise hetkel peab masin olema töösoe. Kui sul on Mikuni karpa, siis ilma spets tuuningkruvita on suht keeruline muidugi see reguleerimine
Praeguste ilmadega, kui mul mootor soe pole, tekib ilma tooreta see auk sisse. Toorega jällegi on kõik OK. Võid proovida, mida sul toorega teeb.
Vaatasin pilti ka.. ma ei saa aru, mis uunikum karpa sul seal peal on.. Tee vähe laiem pilt.
Lisaks vata ka, milline on pritsimise juga kiirenduspumbast. See peab olema konkreetne sirge ja tugev otse sisselaskekanalisse. Ei tohi olla lehvikus või kahestunud või kusagile serva viskav. Sel juhul on sul kusagil pumba-düüsi vahel liivatera kanalis. Selle nägemiseks kas karpa maha või kuidagi õhufiltri poolt lambiga peaks ka nägema. Puhastamine on jube n***, kuna kanal imepeenike ja õhk ei võta tihti tera lahti. Saab vaskjuhtme kiuga ettevaatlikult toimetades.
Veel olen sarnast juhtumit näinud, kui küünlapiip jukerdas. Uus piip kaotas "augu". Võid ka küünlavahetust proovida.
A talibani juttu ei maksa eriti kuulata, ta ilmselt sellepärast kasutabki 2T, kuna 4T masinast ei saanud käima. Ok, nali, ära võta isiklikult
Mina olen ikka aru saanud, et 2T alt otsast eriti ei tõmba. Mida suurem mootor, seda madalamalt tõmme tekib. pöördesse võib tühjalt tõesti käia, aga see ei tähenda, et seal jõud taga oleks.
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: KTM kooleb järsul gaasiandmisel
Kindluse mõttes proovi identse masina karpat ja timmi enda karbuss selle järgi paika.
-
- Postitusi: 8430
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: KTM kooleb järsul gaasiandmisel
OK, sellel aastakäigul on tõesti veel see CR39 karpa peal. Sellist oma silmaga ei olegi näinud. Leidsin ka ühe KTM-i tehnilise buletääni gaasivaste kohta aga see puudutab ainult 250EXC-d aga selle on CR35 karpa.
-
- Postitusi: 1458
- Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
- Tsikkel: VX 800
- Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
- Kontakt:
Re: KTM kooleb järsul gaasiandmisel
Heliklippi kuulates tundub, et jama süütes, kuidagi järsku lõikab ära ja tuleb tagasi. Gaasi keerates muutub ka silindri töötakti aegne surve, seda eriti järsku keerates. See muudab ka sädeme ülelöögi võimet küünlal.
http://www.krracing.ee/
Re: KTM kooleb järsul gaasiandmisel
Seda saab lihtsalt kontrollida kui prooviks panna 0,3-0,4mm vahega küünal.
(Vaata sädevahe teemat.)
Re: KTM kooleb järsul gaasiandmisel
Karpa pärisnimi Keihin MX FCR, ja need vanad ei hiilga normaalselt töötavate kiirenduspumpadega, tekitabki järsul keeramisel (tavaolukorra "järsk"
keeramine midagi muud, kui "äkiliselt järsk") sarnast olukorda, kui heliklipil, muidugi võib ka süüde segast panna. Kui kiirenduspumba kanal umbes, siis
ehk aitab ultrahelipuhastus, mul olemas.
Re: KTM kooleb järsul gaasiandmisel
Ka toores peal on samasugune , kui siis väga vähe väiksem auk sees.Karbussist paremad pildid ka:
http://www.upload.ee/files/431051/vasakult.JPG.html
http://www.upload.ee/files/431060/paremalt__2_.JPG.html
krt, kui 91. aasta xt600 läheb ka äkki gaasitades pöördesse kenasti, siis miks ei peaks üle 10 aasta uuem ktm minema .
Mella: Olgu see karbuss või 2000 aastate alguse oma, aga käima peaks tsikkel ka sellega, kui korras on. Ja 2002 aasta ktm on praeguse ajastu mõistes juba uunikum üsnagi. Kiirenduspumba pritsitava pentsu juga oli kenasti peenike ja tugev, ei visanud kuhulegipoole laiali. Ja pritsimiskoht ka õige. Mis puutub tühikäigu-segukruvi asukohta, siis see on ka sellel Keihinil üsnagi urrukas, pääseb vaid spetsiaalse võtmega ligi, või iseleiutatud asjaga.
Homsest viskan vana piibu ja küünla nahhui pealt ja lähevad uued peale, eks siis näis, kas aitas midagi.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.