Variaatori kolin
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 155
- Liitunud: 03 Juul 2008, 14:21
- Tsikkel: Kawasaki kx 450 f
- Asukoht: Pärnumaa,Tori
Variaatori kolin
Tere,mure siis selline,et variaatoris midagi nagu koliseb.Just kui tühikäigul töötab,siis on vahel päris hästi kuulda,samas kui pöördesse läheb,siis nagu ei kolise jälle.Tundus nagu kuskilt siduri tagant see kolin tuleks.Aga samas kui viimati variaatori rulle vaatasin,siis need olid veidi kandiliseks kulunud(mitte palju),et kas need ei või seal kolinat teha(kolises juba enne rullide vaatamist)? Samas vahepeal on jälle vähem kuulda seda kolinat,aga minekut ega millegi sellise muutust tundnud ka pole,et äkki keegi teab mis seal viga võib olla...Rolleriks SYM symply 50.
-
Teema algataja - Postitusi: 155
- Liitunud: 03 Juul 2008, 14:21
- Tsikkel: Kawasaki kx 450 f
- Asukoht: Pärnumaa,Tori
Re: Variaatori kolin
in4r3k kirjutas:Kas variaatori kõrvad olid peal ikka ?
Mis need variaatori kõrvad on? Muidu sellessuhtes,et liigub normaalselt ja töötab korralikult.
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Variaatori kolin
Rullid eriliselt ei kolise ikkagi.
Õigemini ega ei kolisegi need kerge pinge all.
kui tagant kerge kolin kohapeal käies ja sõites kohe ära kaob siis tõenäoliselt siduri vedrud välja veninud .
Nii kui kohalt minema lähed jookseb sidur kinni (vedu tuleb taha) ja ei kolise enam.
Puhas oletus
kuid kõige tõenäolisem.
-
- Postitusi: 172
- Liitunud: 05 Juun 2009, 16:42
- Tsikkel: Honda Hornet
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Variaatori kolin
Variaatori kõrvad on need 3 kummijublakat, mis ei lase variaatori kahte poolt kokku minna, kui sul need puudu siis sellest see kolin tulebki.
Re: Variaatori kolin
Pakun, et heli tekitavad tsentrifugaalsiduri vihid. Minul kõlisevad need tühikäigul kõigil rolleritel.
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Variaatori kolin
Ei, vihid küll kõikidel rolleritel kindlasti ei körise-kolise. Endal nii nelja kui ka kahetaktiline roller ja variaatorist ei kostu küll midagi sellist, mis kõrva kriibiks. Kanti kulunud vihtide puhul lisaheli tekkimine täiesti võimalik.
-
Teema algataja - Postitusi: 155
- Liitunud: 03 Juul 2008, 14:21
- Tsikkel: Kawasaki kx 450 f
- Asukoht: Pärnumaa,Tori
Re: Variaatori kolin
Need variaatori kõrvad said küll ilusti tagasi pandud...aga praegu roller koos ja seisab,millalgi katsetab veel.Aga tänud vastajatele,kui jama jätkub,siis kevadel vaatan edasi...
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Variaatori kolin
Ikka präegu vaatatakse selliseid asju . Kevadel juba sõitetakse.
-
Teema algataja - Postitusi: 155
- Liitunud: 03 Juul 2008, 14:21
- Tsikkel: Kawasaki kx 450 f
- Asukoht: Pärnumaa,Tori
Re: Variaatori kolin
Präegu sõidan krossikaga Täna katsetan veel,siis vaatan kas on normis või vaja uuesti lahti võtta
-
Teema algataja - Postitusi: 155
- Liitunud: 03 Juul 2008, 14:21
- Tsikkel: Kawasaki kx 450 f
- Asukoht: Pärnumaa,Tori
Re: Variaatori kolin
Nüüd on selline mure,et variaator ei tööta nii nagu peab. Et kui sõidan suure hooga,siis lasen gaasi lahti,hakkan kohapeale seisma jääma,siis tahab edasi liikuda vaikselt,nagu tsikklil oleks käik sees(sama tunne)
Samas kui vaikselt sõita ja kohapeale seisma jääda siis töötab korralikult,jääb tühikäigupöördele käima vaikselt.Et milles võib viga olla,kas sidurivedrud läbi vms?
Re: Variaatori kolin
ma arvan, et rihm on liiga pinges. see võib tulla sellest, et kas taldrikud on valesti tagasi pandud (liiga koos ei käi normaalselt, liiga ära kulunud. endal olnud taolisi probleeme. aga see, et seisma ei jää võib olla tõesti sidruris midagi. võta rihm maha ja tagumine osa lahti ja vaata, kas sidur käib normaalselt ringi. kui käib on selle poolega korras. siis proovi esimest otsa.
-
Teema algataja - Postitusi: 155
- Liitunud: 03 Juul 2008, 14:21
- Tsikkel: Kawasaki kx 450 f
- Asukoht: Pärnumaa,Tori
Re: Variaatori kolin
Täna võtsin lahti ja vaatasin,et variaatori rihm oli täitsa lõdva,nii et keskelt sai rihma vabalt kokku vajutada Et kas sellepärast võib see jama olla?Ja kuidas see rihm võis järsku nii lõdvaks minna?Ja mille nüüd lahti peab võtma/uue ostma kui äkki keegi teab midagi arvata?
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Variaatori kolin
See, et käega rihma annab kokku suruda on täiesti normaalne. Kui võimalik, siis käivita mootor ilma variaatorikaaneta. Kruti gaasi ja näed, kuidas kogu süsteem töötab. Ka netis variaatori tööpõhimõttest infi maailm.
See, et tühikäigul vedu taha tuleb võib olla tingitud "surnud" sidurivedrudest või liigrasketest variaatorirullidest. Sel juhul on see tavaline põhjus. Või siis mootori on tühikäik liigsuureks reguleeritud.
-
Teema algataja - Postitusi: 155
- Liitunud: 03 Juul 2008, 14:21
- Tsikkel: Kawasaki kx 450 f
- Asukoht: Pärnumaa,Tori
Re: Variaatori kolin
Samas kui varem olen variaatori kaane maha võtnud,siis on ikka rihm enam vähem pingul olnud,nüüd on nii,et taldrikutest on rihm kaugemal ja rihm jookseb mööda variaatori kaane põhja,kui kaaneta käima panin siis laperdas see rihm seal suht korralikult.Rullikud on orginaalid.Rihma kokkusurumisega on nii,et näpuga saab kokku lükata,ja põhimõtteliselt nii palju,et variaatori ja siduri vahelise rihma osa saab kõik kokku lükata(suht segane lause )Ja samas kui keskhargi peal seisab,variokaan maas oli ja andsin gaasi ja lasin lahti,käis kõik nii nagu peab,aga kui sõita üritada siis üldse jõudu ei ole,sest vedu on koguaeg taga...
-
- Postitusi: 172
- Liitunud: 05 Juun 2009, 16:42
- Tsikkel: Honda Hornet
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Variaatori kolin
no kui sa ütled et vedu on koguaeg taga, siis järelikult on sidurivedrud välja veninud ja sidur haakub liiga vara(tühikäigupõõretel)
Ja see et rihm läheb seistes vabalt kokku pole mingi haruldane nähtus.
-
Teema algataja - Postitusi: 155
- Liitunud: 03 Juul 2008, 14:21
- Tsikkel: Kawasaki kx 450 f
- Asukoht: Pärnumaa,Tori
Re: Variaatori kolin
Täna siis panin masina veel käima,variaatori kaas maas.Algul kui tühikäigul käib siis ei vea sidurit ringi(keskhargil seistes)aga kui õrnalt gaasi anda siis kohe hakkab vedama,aga mingil hetkel järsku läks variaatori rihm(ma ei tea kuidas)sama pingule kui ta uuenagi oli,ja siis töötas variaator kohe korralikult.Nii kui lasin pöörded kõrgemale ja siis alla tagasi,siis oli jälle rihm lõdva ja hakkas jälle kaasa vedama.Et see ei saa ju küll sidurivedrude probleem olla?
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Variaatori kolin
krissu606 kirjutas:aga kui õrnalt gaasi anda siis kohe hakkab vedama,aga mingil hetkel järsku läks variaatori rihm(ma ei tea kuidas)sama pingule kui ta uuenagi oli,ja siis töötas variaator kohe korralikult.Nii kui lasin pöörded kõrgemale ja siis alla tagasi,siis oli jälle rihm lõdva ja hakkas jälle kaasa vedama.
Tead sa üldse kuidas variaator töötab? Loomulikult läheb rihm pingule, kui gaasi juurde keerad. Peabki. Tühikäigul rihm tundubi selline lõdvem ja pendeldab üles-alla. Peabki.
-
Teema algataja - Postitusi: 155
- Liitunud: 03 Juul 2008, 14:21
- Tsikkel: Kawasaki kx 450 f
- Asukoht: Pärnumaa,Tori
Re: Variaatori kolin
Tean kuidas variaator töötab .Aga rihm ei läinud pingule siis kui mootor töötas ja gaasi andsin vaid kui mootor seisis.Leidsin vea ka,siduri taga ka need taldrikud (ei tea nende täpset nimetust),seal see siduripoolne peab liikuma,et kui seisma kohapeale jääb,siis peaks need taldrikud kokku minema enamvähem ja rihm peab kõrgemale tõusma sinna taldrikutele,aga mul ei liigu see taldrik nii nagu peab,et taldrikud ei taha kokku tagasi minna ja seepärast ka rihm liiga lõdva.Siis kui rihm pingule paar korda kuidagi läks,siis oli näha,et need taldrikud seal kokku läksid ja rihm tõusis kõrgemale.Et miks see taldrik ei taha kokku liikuda korralikult?Midagi seal sees valesti lihtsalt?Või on see suur vedru kulunud?
-
Teema algataja - Postitusi: 155
- Liitunud: 03 Juul 2008, 14:21
- Tsikkel: Kawasaki kx 450 f
- Asukoht: Pärnumaa,Tori
Re: Variaatori kolin
Nüüd selline küsimus,et kas keegi oskaks öelda,kuidas siduril see suur mutter lahti saada?See on siis see mutter,mille lahti keeramisel peaks see suur vedru ja "taldrikud" ära tulema ja sidrurivedrud ka seal all.
-
- Postitusi: 7
- Liitunud: 06 Apr 2010, 20:30
- Tsikkel: Kawasaki k85
Re: Variaatori kolin
Ma sai selle nii et keevitasin metall pulgale kaks polti külge ja sellega hoidsin sellega sidurit kinni siis tuli...
-
Teema algataja - Postitusi: 155
- Liitunud: 03 Juul 2008, 14:21
- Tsikkel: Kawasaki kx 450 f
- Asukoht: Pärnumaa,Tori
Re: Variaatori kolin
Sain nüüd siduri lahti,ja leidsin vea...Panen pildid siis aru saada paremini http://nagi.ee/photos/krissu606/14753717/in-set/260819/ . Et see pulk on läbi selle taldriku osa murdnud ja nüüd ongi nii,et kui taldrik siduri juurest kõige kiiremasse asendisse läheb,siis see väike pulk jookseb sinna auku kinni ja see taldrik ei lähe kokku tagasi,ja siis jääbgi kaasa vedama kohe ja rihm ka sellepärast liiga lõdva ja see taldriku osa loksub ka kõvasti tänu sellele et üks pulk sealt toetamast puudu.Et kuidas seda asja sealt üldse lahti saab võtta,et see taldrik sealt kätte saada?Ja siis,et mille ma ära pean vahetama uute vastu,kas seda taldrikut on eraldri poes müüa ka?Ja palju see umbes maksta võib?
Re: Variaatori kolin
OK ma ei hakanud uut teemat tegema kuid millest võib rihm katki minna? panin uue rihma peale ja peale 5 km läks katki? Oskab keegi aidATA?
Re: Variaatori kolin
äkki otsid liiga väikse rihma et kui suurtematel pööretel rihm hakkas suuremaks venitama siis mingi hetk enam ei andnud järgi või sattus sulle lihtsalt mingi praak.
Re: Variaatori kolin
EI TEA. Väike vist ei ole sest tassisin paberid kaasa ja ostsin muolgi motoärist selle :S aga see ka võimalik kuid kas on veel midagi mis võix rihmaga nii teha?
Re: Variaatori kolin
ära kaant peale pane mille all rihm on , ja pane käima , ja siis anna gaas põhja korra , kui rihm väga pingule läheb siis rihm lühike .
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Variaatori kolin
lepapoiss kirjutas:ära kaant peale pane mille all rihm on , ja pane käima , ja siis anna gaas põhja korra , kui rihm väga pingule läheb siis rihm lühike .
Mismoodi sa seda pingsust mõõdad-vaatad ma ei saa aru Iga originaalrihmki läheb pöördeid lisades pingule.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.