Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
strato

Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Lugemata postitus Postitas strato »

Tervist kõigile. Uus motohuviline siinpool.

Kuna olen 20 a, siis hetkel on võimalus vaid piiratud A-kat load teha (esmased B-kat on 1 aastat olnud). Küsimus seisneb selles, et kui soetada võimsam kui 25 kw ratas (piiratud A-kat lubab max 25 kw) ning sellele lasta paigaldada piirangud, et see üle lubatud piirmäära ei läheks, kas ma tohiks sellega sõita? Ehk kas nii tehakse üldse?

Siit ka paar teist küsimust. Kuidas kw piirangud toimivad? Kas passi märgitaks 25 kw? On võimalik teha n-ö "ON/OFF" lüliti, et kui vaja limiidist lahti saada? Või pigem, et pigem see vajadusel aktiveerida. :D Või piisab sellest, kui ainult passis on 25 kw?

Terv

Kasutaja avatar

Õnnekas
Postitusi: 842
Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Lugemata postitus Postitas Õnnekas »

Piirajaid saab ja tohib panna ja sageli seda ka tehakse. Kõike mis on peale pandud saab ka maha võtta aga see tegevus on ebaseaduslik ja seda teed sa omal vastutusel, mitte foorumi abiga.

Kasutaja avatar

sõjahunt
Postitusi: 31
Liitunud: 29 Dets 2006, 09:29
Tsikkel: HD
Asukoht: Viljandi

Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Lugemata postitus Postitas sõjahunt »

http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Bike+ ... 4+osa.aspx
vaata, siin on piirajatest natuke juttu


Teema algataja
strato

Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Lugemata postitus Postitas strato »

Selge, tänan!

Oletame, et sõidan masinaga, mis seaduse silmis on piiratud 25 kw peale, kuid tegelikkuses on piiraja eemaldatud. Kui politsei pistelise kontrolli ajal lube vaatab ning märkab, et mul on piiratud load, kas hakatakse ka masina võimsust kuidagi testima? Või piisab neile kleepsust?

Kasutaja avatar

necromany
Postitusi: 217
Liitunud: 28 Jaan 2006, 22:49
Tsikkel: Honda vfr 800 vtec

Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Lugemata postitus Postitas necromany »

strato kirjutas:

Selge, tänan!

Oletame, et sõidan masinaga, mis seaduse silmis on piiratud 25 kw peale, kuid tegelikkuses on piiraja eemaldatud. Kui politsei pistelise kontrolli ajal lube vaatab ning märkab, et mul on piiratud load, kas hakatakse ka masina võimsust kuidagi testima? Või piisab neile kleepsust?

http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php ... kw+piiraja

Kui sa 200km/h radarisse ei sõida, ei tee keegi sinuga midagi. Eks austatud korravalvurid saavad ise ka aru, et see üks bullshit seadus ole.

Kasutaja avatar

sitikass
Postitusi: 283
Liitunud: 27 Apr 2009, 22:15
Tsikkel: Moto Guzzi Breva 1100 ABS
Asukoht: tartu

Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Lugemata postitus Postitas sitikass »

kui 200km/h radarisse annad siis päästa juba veel et kindel oleks mille eest saad. kui aga hästi keerad siis väärib see tähistamist hiljem. kuna sitaks pappi jäi ju alles.


Kulu
Postitusi: 83
Liitunud: 28 Jaan 2010, 13:10
Tsikkel: Aprilia Tuono
Asukoht: Jõgeva

Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Lugemata postitus Postitas Kulu »

Sõida normaalselt, suhtle normaalselt ja siis on härrad politseinikud ka mõistvad. Omal kogemus olemas ja tegin suured silmad küll pähe kui dokid tagasi anti ja head teed sooviti, kuigi mul oleks olnud põhjust Eesti Politsei aktsiaid osta(25kw asemel oli 83kw, eks mängis rolli ka oktoobri algus(hooaja lõpp suht), vanust 21-ni oli puudu kolm kuud.) Ühesõnaga kevadel ARKi ja siis juba ilma narveerimiseta ja muretsemiseta km läbima.

Elus on kaks tähtsat reeglit: ära kunagi ütle kõike korraga.

Teema algataja
veikkovart

Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Lugemata postitus Postitas veikkovart »

sitikass kirjutas:

kui 200km/h radarisse annad siis päästa juba veel et kindel oleks mille eest saad. kui aga hästi keerad siis väärib see tähistamist hiljem. kuna sitaks pappi jäi ju alles.

Tere Õhtust.
Sa oled küll vist tuppest tulekuga kuuma saanud nii tihe oli vist.
Nüüd minutiline leinaseisak neile kes just nii on toiminud :(
Ma ei tea kas ajad on muutunud aga eestis ei ole sellist tünopinki mille tulemusi saaks kasutada kui dokumenti.
Politsei võib vara arestida jne.

Kasutaja avatar

necromany
Postitusi: 217
Liitunud: 28 Jaan 2006, 22:49
Tsikkel: Honda vfr 800 vtec

Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Lugemata postitus Postitas necromany »

sitikass kirjutas:

kui 200km/h radarisse annad siis päästa juba veel et kindel oleks mille eest saad. kui aga hästi keerad siis väärib see tähistamist hiljem. kuna sitaks pappi jäi ju alles.

Sinusuguste pärast see seadus veel jõus ongi (togi)

Kasutaja avatar

Hotrod
Postitusi: 405
Liitunud: 22 Juul 2003, 22:49
Tsikkel: vs750 chopper
Asukoht: Ääsmäe

Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Lugemata postitus Postitas Hotrod »

Kõik on läbirääkimise küsimus, et kui palju trahvi kirjutatakse. Teisel korral lubadeta sõitmise eest on võimalik liiklusest otse platele puhkama minna. Nii et kui vaba aega ei ole üleliia siis ei soovita.

Real Hot Rods don't leak oil.
They mark their territory.
Kasutaja avatar

Vidget
Postitusi: 982
Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
Tsikkel: Kawasaki Z900
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Lugemata postitus Postitas Vidget »

necromany kirjutas:
sitikass kirjutas:

kui 200km/h radarisse annad siis päästa juba veel et kindel oleks mille eest saad. kui aga hästi keerad siis väärib see tähistamist hiljem. kuna sitaks pappi jäi ju alles.

Sinusuguste pärast see seadus veel jõus ongi (togi)

Te ei mõista nalja vä? Puhas iroonia ju!

Let the good times roll.


shans
Postitusi: 12
Liitunud: 04 Jaan 2010, 21:39
Tsikkel: Falco
Asukoht: Tallinn & Saaremaa

Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Lugemata postitus Postitas shans »

Huvitav lugu, kuna pean sellel aastal load ära vahetama (10 aastat viimasest vahetusest täis). Lubadel on piirang A4 ehk siis 98a. kui eksamid tegin, rohkem ei antud. Toona oli minu mäletamist mööda sedasi, et kui 21 said võisid need A4-jad lihtsalt täis A-ks ümber vahetada, toona ei nõutud ka B katil vahtralehe lõpetamiseks mingit lõppastme koolitust ega libedasõitu. Ei ole nüüd selles 100% kindel aga mäletamist mööda see nii oli?
Kuna ratast siis ei omanud ja suur sõidumees pole kah olnud siis 21 selt ARKi lube jälle vahetama ei läinud ja nii on see jäänud siiani. Hetkel aga nõutakse sõidueksamit.
Kuigi minu arvates peaks siiski vahetama nendel tingimustel millega load on tehtud.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Lugemata postitus Postitas mella »

shans kirjutas:

Hetkel aga nõutakse sõidueksamit.
Kuigi minu arvates peaks siiski vahetama nendel tingimustel millega load on tehtud.

Siis võiks ju unistada, et kes 60.-tel load tegid, peaks tollase LE järgi sõitma.

Kasutaja avatar

gaas
Postitusi: 28
Liitunud: 05 Aug 2009, 11:57
Tsikkel: CRF 250

Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Lugemata postitus Postitas gaas »

Sel ajal tehti eksam heal juhul Jawaga, millel polnud piisavalt Kw`tte. Seetõttu said kõik A2 kategooria. Nüüd tuleb jah A kategooria saamiseka teha A kat. tsikliga linnasõidu eksam. Kui sõit käpas, pole ju probleemi!?


shans
Postitusi: 12
Liitunud: 04 Jaan 2010, 21:39
Tsikkel: Falco
Asukoht: Tallinn & Saaremaa

Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Lugemata postitus Postitas shans »

Ega probleemi polegi, lihtsalt tekkis huvi. Ju teeb selle eksami ka ära.

Kasutaja avatar

sitikass
Postitusi: 283
Liitunud: 27 Apr 2009, 22:15
Tsikkel: Moto Guzzi Breva 1100 ABS
Asukoht: tartu

Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Lugemata postitus Postitas sitikass »

jaa mehed vähe neid kes said naljast aru.
loomulikult on asi kinni inimeses endas.
nagu enne mainiti et kui oled ise normaane inimene siis on teised ka normaalsed.
ei tee sulle keegi liiga kas on piirajad või ei.
kortrollitav pole see kuskil , ainiti see paber mis saad entale peale paigaltust.

edu .

aa see tihetalt tulek ka. arvan et kodanik on kade nata. :D


Raido_
Postitusi: 17
Liitunud: 28 Dets 2009, 15:29
Tsikkel: Suzuki gsx600f

Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Lugemata postitus Postitas Raido_ »

Miks ei ole kontrollitav, dokumentidesse läheb ka 25kw.

Kasutaja avatar

õemehe õemees
Postitusi: 400
Liitunud: 21 Mai 2007, 08:08
Tsikkel: Freewind
Asukoht: Tartu

Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Lugemata postitus Postitas õemehe õemees »

Tekkis üks mõte seoses nende A ja A1 kategooria limiitidega. Üks piir on praegu säetud 25 kW peale, kuid teine on erivõimsus 0,16 kW/kg. Mõlemal kategoorial on kasutatud klauslit "võimsus või erivõimsus" vähemasti on see nii sellel ARK-i lehel. Kas siit võib järeldada, et mootorratta, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW, kuid erivõimsus ületab 0,16 kW/kg, juhtimiseks on tarvilik täis A-kategooria juhiluba?

EDIT: vabandust. Mitte A1 ei ole teemaks, vaid piiratud A.

Viimati muutis õemehe õemees, 25 Veebr 2010, 13:19, muudetud 1 kord kokku.
Ma saan aru, et laibarauad antakse siis, kui end peaaegu surnuks sõidad, aga kas kukkumispunne antakse ka stiili eest, või lihtsalt iga korra eest üks?
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Lugemata postitus Postitas mella »

Ammunämmutatud teema.
kuigi tavainimese mõistuses tähendab "või" "üks või teine", on ARKi seisukoht , et mõlemad tingimused peavad olema täidetud.

Pikemalt saad lugeda siin: http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=1 ... 84#p214284
A seda ma küll ei tea, kas hetkel kehtib ka või ei.

õemehe õemees kirjutas:

Tekkis üks mõte seoses nende A ja A1 kategooria limiitidega. Üks piir on praegu säetud 25 kW peale, kuid teine on erivõimsus 0,16 kW/kg. Mõlemal kategoorial on kasutatud klauslit "võimsus või erivõimsus" vähemasti on see nii sellel ARK-i lehel. Kas siit võib järeldada, et mootorratta, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW, kuid erivõimsus ületab 0,16 kW/kg, juhtimiseks on tarvilik täis A-kategooria juhiluba?

Kasutaja avatar

Stonekurg
Postitusi: 242
Liitunud: 21 Apr 2007, 15:46
Tsikkel: zx7r
Asukoht: Laulasmaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Lugemata postitus Postitas Stonekurg »

Tekkis üks mõte seoses nende A ja A1 kategooria limiitidega. Üks piir on praegu säetud 25 kW peale, kuid teine on erivõimsus 0,16 kW/kg. Mõlemal kategoorial on kasutatud klauslit "võimsus või erivõimsus" vähemasti on see nii sellel ARK-i lehel. Kas siit võib järeldada, et mootorratta, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW, kuid erivõimsus ületab 0,16 kW/kg, juhtimiseks on tarvilik täis A-kategooria juhiluba?

Spekuleerida on ju põnev aga reaalselt pole vist 25kw ja alla 156 kilose täismassiga mootorratast olemas(võibolla mõni hiinakas ainult)

erivõimsus= võimsus(kw)/täismass(kg).
Minu zx7r erivõimsus on 25kw/415kg=0.06kw/kg

kawasaki zx7r
Kasutaja avatar

õemehe õemees
Postitusi: 400
Liitunud: 21 Mai 2007, 08:08
Tsikkel: Freewind
Asukoht: Tartu

Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Lugemata postitus Postitas õemehe õemees »

Stonekurg kirjutas:

Spekuleerida on ju põnev aga reaalselt pole vist 25kw ja alla 156 kilose täismassiga mootorratast olemas(võibolla mõni hiinakas ainult)

erivõimsus= võimsus(kw)/täismass(kg).
Minu zx7r erivõimsus on 25kw/415kg=0.06kw/kg

Üsna mitmed toredad enduurokad on alla 156 kg ja jõudu neil jagub. Näiteks Husaberg FE450 on kuivalt 109kg. Kui tähte närida, siis peaks ta 17 kW peale alla piirama, et piiratud A-ga sõita võiks.

Ma saan aru, et laibarauad antakse siis, kui end peaaegu surnuks sõidad, aga kas kukkumispunne antakse ka stiili eest, või lihtsalt iga korra eest üks?
Kasutaja avatar

Stonekurg
Postitusi: 242
Liitunud: 21 Apr 2007, 15:46
Tsikkel: zx7r
Asukoht: Laulasmaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Lugemata postitus Postitas Stonekurg »

õemehe õemees kirjutas:
Stonekurg kirjutas:

Spekuleerida on ju põnev aga reaalselt pole vist 25kw ja alla 156 kilose täismassiga mootorratast olemas(võibolla mõni hiinakas ainult)

erivõimsus= võimsus(kw)/täismass(kg).
Minu zx7r erivõimsus on 25kw/415kg=0.06kw/kg

Üsna mitmed toredad enduurokad on alla 156 kg ja jõudu neil jagub. Näiteks Husaberg FE450 on kuivalt 109kg. Kui tähte närida, siis peaks ta 17 kW peale alla piirama, et piiratud A-ga sõita võiks.

Erivõimsus arvutatakse läbi täismassi/registrimassi mitte tühimassi. Vaevalt Husaberg FE450 kandevõime on alla 47kg :wack:.
Täismass/registrimass=tühimass+kandevõime

kawasaki zx7r
Kasutaja avatar

õemehe õemees
Postitusi: 400
Liitunud: 21 Mai 2007, 08:08
Tsikkel: Freewind
Asukoht: Tartu

Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Lugemata postitus Postitas õemehe õemees »

Stonekurg kirjutas:

Erivõimsus arvutatakse läbi täismassi/registrimassi mitte tühimassi. Vaevalt Husaberg FE450 kandevõime on alla 47kg :wack:.
Täismass/registrimass=tühimass+kandevõime

Hmhhh. Jah, nii on. Tähelepanematus. Kahju - sellega oleks nii toredalt paanikat saand tekitada.

Ma saan aru, et laibarauad antakse siis, kui end peaaegu surnuks sõidad, aga kas kukkumispunne antakse ka stiili eest, või lihtsalt iga korra eest üks?

Teema algataja
ironhorse

Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Lugemata postitus Postitas ironhorse »

Tere.
Tahtsin siin kevadel täisvõimsusega A.kat-i tegema minna , kuna vanust piisavalt ja vahtralehed hakkavad ka läbi saama. Uurisin siis ARK.ist asja et kuna ja kuidas. Minu kurvastuseks peab B-katekooria juhiload (need mis 10a kehtivad ) aasta käes olema olnud ,et täisvõimsusega tsiklilube teha. Nii , et kui nüüd autokooli A-katti tegema mina, saaksin piiratud A. :cry:


Teema algataja
zx12r

Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Lugemata postitus Postitas zx12r »

ironhorse kirjutas:

Tere.
Tahtsin siin kevadel täisvõimsusega A.kat-i tegema minna , kuna vanust piisavalt ja vahtralehed hakkavad ka läbi saama. Uurisin siis ARK.ist asja et kuna ja kuidas. Minu kurvastuseks peab B-katekooria juhiload (need mis 10a kehtivad ) aasta käes olema olnud ,et täisvõimsusega tsiklilube teha. Nii , et kui nüüd autokooli A-katti tegema mina, saaksin piiratud A. :cry:

No ja siis... teed selle, sõidad aasta max 25 kw rattaga ringi (või ostad mõne nendest, mida pakutakse "passis 25 kw, tegelikult 85 kw" ning siis õigel ajal lubade täiendamiseks pead tegema vaid 30 min sõidueksami, mis seisneb ka punktist A punkti B liiklemises nii, et autoroolis sõiduõpetajat suudad peeglist mitte ära kaotada.

Kasutaja avatar

Torch
Postitusi: 187
Liitunud: 02 Okt 2006, 20:51
Asukoht: Vil / Tln
Tänanud: 2 korda

Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Lugemata postitus Postitas Torch »

Varastan teema , aga kuidas on kui keegi 25kw piiratud lubadega teeb õnnetuse võimsama rattaga kui 25 kw mis ei mahu ka erivõimsuse alla , ja kui õnnetuse põhjustajaks on teine osapool ( oletame et keegi sõidab ette näiteks ). Kes jääb seaduse silmis süüdi ?

RIDE BREAK FIX REPEAT

Piaggio Sfera 125 -> Kawasaki Z750 -> KTM SuperDuke 990 -> Aprilia Tuono V4R APRC + Aprilia RSV4-R

oja
Postitusi: 117
Liitunud: 25 Juun 2007, 00:11
Asukoht: göteborg

Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Lugemata postitus Postitas oja »

süüdi jääb õnnetuse põhjustaja! aga omad kahjud kannad ise!


Teema algataja
zx12r

Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Lugemata postitus Postitas zx12r »

Sry, aga põhjustades avarii ja olles seejuures roolis-lenksus lubadeta... ja ei jää süüdi?

Kasutaja avatar

Torch
Postitusi: 187
Liitunud: 02 Okt 2006, 20:51
Asukoht: Vil / Tln
Tänanud: 2 korda

Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Lugemata postitus Postitas Torch »

Ei , ikka nii et teine pool on põhjustaja.

RIDE BREAK FIX REPEAT

Piaggio Sfera 125 -> Kawasaki Z750 -> KTM SuperDuke 990 -> Aprilia Tuono V4R APRC + Aprilia RSV4-R

kill
Postitusi: 102
Liitunud: 10 Sept 2005, 00:28
Asukoht: tln

Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta

Lugemata postitus Postitas kill »

ironhorse kirjutas:

Tere.
Tahtsin siin kevadel täisvõimsusega A.kat-i tegema minna , kuna vanust piisavalt ja vahtralehed hakkavad ka läbi saama. Uurisin siis ARK.ist asja et kuna ja kuidas. Minu kurvastuseks peab B-katekooria juhiload (need mis 10a kehtivad ) aasta käes olema olnud ,et täisvõimsusega tsiklilube teha. Nii , et kui nüüd autokooli A-katti tegema mina, saaksin piiratud A. :cry:

Ei pea B juhiluba aasta olema. Peab olema vanus 21 ja juhiluba. Aasta nõuet ei ole kuskil. Kui keegi veel sellist pada ajab, siis ütle, et tahad A'd, mitte C'd (C puhul on aasta juhiloa nõue).

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”