Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
Tervist kõigile. Uus motohuviline siinpool.
Kuna olen 20 a, siis hetkel on võimalus vaid piiratud A-kat load teha (esmased B-kat on 1 aastat olnud). Küsimus seisneb selles, et kui soetada võimsam kui 25 kw ratas (piiratud A-kat lubab max 25 kw) ning sellele lasta paigaldada piirangud, et see üle lubatud piirmäära ei läheks, kas ma tohiks sellega sõita? Ehk kas nii tehakse üldse?
Siit ka paar teist küsimust. Kuidas kw piirangud toimivad? Kas passi märgitaks 25 kw? On võimalik teha n-ö "ON/OFF" lüliti, et kui vaja limiidist lahti saada? Või pigem, et pigem see vajadusel aktiveerida. Või piisab sellest, kui ainult passis on 25 kw?
Terv
-
- Postitusi: 842
- Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
- Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Kontakt:
Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
Piirajaid saab ja tohib panna ja sageli seda ka tehakse. Kõike mis on peale pandud saab ka maha võtta aga see tegevus on ebaseaduslik ja seda teed sa omal vastutusel, mitte foorumi abiga.
Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Bike+ ... 4+osa.aspx
vaata, siin on piirajatest natuke juttu
-
Teema algataja
Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
Selge, tänan!
Oletame, et sõidan masinaga, mis seaduse silmis on piiratud 25 kw peale, kuid tegelikkuses on piiraja eemaldatud. Kui politsei pistelise kontrolli ajal lube vaatab ning märkab, et mul on piiratud load, kas hakatakse ka masina võimsust kuidagi testima? Või piisab neile kleepsust?
Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
strato kirjutas:Selge, tänan!
Oletame, et sõidan masinaga, mis seaduse silmis on piiratud 25 kw peale, kuid tegelikkuses on piiraja eemaldatud. Kui politsei pistelise kontrolli ajal lube vaatab ning märkab, et mul on piiratud load, kas hakatakse ka masina võimsust kuidagi testima? Või piisab neile kleepsust?
http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php ... kw+piiraja
Kui sa 200km/h radarisse ei sõida, ei tee keegi sinuga midagi. Eks austatud korravalvurid saavad ise ka aru, et see üks bullshit seadus ole.
-
- Postitusi: 283
- Liitunud: 27 Apr 2009, 22:15
- Tsikkel: Moto Guzzi Breva 1100 ABS
- Asukoht: tartu
Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
kui 200km/h radarisse annad siis päästa juba veel et kindel oleks mille eest saad. kui aga hästi keerad siis väärib see tähistamist hiljem. kuna sitaks pappi jäi ju alles.
Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
Sõida normaalselt, suhtle normaalselt ja siis on härrad politseinikud ka mõistvad. Omal kogemus olemas ja tegin suured silmad küll pähe kui dokid tagasi anti ja head teed sooviti, kuigi mul oleks olnud põhjust Eesti Politsei aktsiaid osta(25kw asemel oli 83kw, eks mängis rolli ka oktoobri algus(hooaja lõpp suht), vanust 21-ni oli puudu kolm kuud.) Ühesõnaga kevadel ARKi ja siis juba ilma narveerimiseta ja muretsemiseta km läbima.
-
Teema algataja
Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
sitikass kirjutas:kui 200km/h radarisse annad siis päästa juba veel et kindel oleks mille eest saad. kui aga hästi keerad siis väärib see tähistamist hiljem. kuna sitaks pappi jäi ju alles.
Tere Õhtust.
Sa oled küll vist tuppest tulekuga kuuma saanud nii tihe oli vist.
Nüüd minutiline leinaseisak neile kes just nii on toiminud
Ma ei tea kas ajad on muutunud aga eestis ei ole sellist tünopinki mille tulemusi saaks kasutada kui dokumenti.
Politsei võib vara arestida jne.
Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
sitikass kirjutas:kui 200km/h radarisse annad siis päästa juba veel et kindel oleks mille eest saad. kui aga hästi keerad siis väärib see tähistamist hiljem. kuna sitaks pappi jäi ju alles.
Sinusuguste pärast see seadus veel jõus ongi
Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
Kõik on läbirääkimise küsimus, et kui palju trahvi kirjutatakse. Teisel korral lubadeta sõitmise eest on võimalik liiklusest otse platele puhkama minna. Nii et kui vaba aega ei ole üleliia siis ei soovita.
They mark their territory.
-
- Postitusi: 982
- Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
- Tsikkel: Kawasaki Z900
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
necromany kirjutas:sitikass kirjutas:kui 200km/h radarisse annad siis päästa juba veel et kindel oleks mille eest saad. kui aga hästi keerad siis väärib see tähistamist hiljem. kuna sitaks pappi jäi ju alles.
Sinusuguste pärast see seadus veel jõus ongi
Te ei mõista nalja vä? Puhas iroonia ju!
Let the good times roll.
Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
Huvitav lugu, kuna pean sellel aastal load ära vahetama (10 aastat viimasest vahetusest täis). Lubadel on piirang A4 ehk siis 98a. kui eksamid tegin, rohkem ei antud. Toona oli minu mäletamist mööda sedasi, et kui 21 said võisid need A4-jad lihtsalt täis A-ks ümber vahetada, toona ei nõutud ka B katil vahtralehe lõpetamiseks mingit lõppastme koolitust ega libedasõitu. Ei ole nüüd selles 100% kindel aga mäletamist mööda see nii oli?
Kuna ratast siis ei omanud ja suur sõidumees pole kah olnud siis 21 selt ARKi lube jälle vahetama ei läinud ja nii on see jäänud siiani. Hetkel aga nõutakse sõidueksamit.
Kuigi minu arvates peaks siiski vahetama nendel tingimustel millega load on tehtud.
Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
shans kirjutas:Hetkel aga nõutakse sõidueksamit.
Kuigi minu arvates peaks siiski vahetama nendel tingimustel millega load on tehtud.
Siis võiks ju unistada, et kes 60.-tel load tegid, peaks tollase LE järgi sõitma.
Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
Sel ajal tehti eksam heal juhul Jawaga, millel polnud piisavalt Kw`tte. Seetõttu said kõik A2 kategooria. Nüüd tuleb jah A kategooria saamiseka teha A kat. tsikliga linnasõidu eksam. Kui sõit käpas, pole ju probleemi!?
Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
Ega probleemi polegi, lihtsalt tekkis huvi. Ju teeb selle eksami ka ära.
-
- Postitusi: 283
- Liitunud: 27 Apr 2009, 22:15
- Tsikkel: Moto Guzzi Breva 1100 ABS
- Asukoht: tartu
Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
jaa mehed vähe neid kes said naljast aru.
loomulikult on asi kinni inimeses endas.
nagu enne mainiti et kui oled ise normaane inimene siis on teised ka normaalsed.
ei tee sulle keegi liiga kas on piirajad või ei.
kortrollitav pole see kuskil , ainiti see paber mis saad entale peale paigaltust.
edu .
aa see tihetalt tulek ka. arvan et kodanik on kade nata.
Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
Miks ei ole kontrollitav, dokumentidesse läheb ka 25kw.
-
- Postitusi: 400
- Liitunud: 21 Mai 2007, 08:08
- Tsikkel: Freewind
- Asukoht: Tartu
Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
Tekkis üks mõte seoses nende A ja A1 kategooria limiitidega. Üks piir on praegu säetud 25 kW peale, kuid teine on erivõimsus 0,16 kW/kg. Mõlemal kategoorial on kasutatud klauslit "võimsus või erivõimsus" vähemasti on see nii sellel ARK-i lehel. Kas siit võib järeldada, et mootorratta, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW, kuid erivõimsus ületab 0,16 kW/kg, juhtimiseks on tarvilik täis A-kategooria juhiluba?
EDIT: vabandust. Mitte A1 ei ole teemaks, vaid piiratud A.
Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
Ammunämmutatud teema.
kuigi tavainimese mõistuses tähendab "või" "üks või teine", on ARKi seisukoht , et mõlemad tingimused peavad olema täidetud.
Pikemalt saad lugeda siin: http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=1 ... 84#p214284
A seda ma küll ei tea, kas hetkel kehtib ka või ei.
õemehe õemees kirjutas:Tekkis üks mõte seoses nende A ja A1 kategooria limiitidega. Üks piir on praegu säetud 25 kW peale, kuid teine on erivõimsus 0,16 kW/kg. Mõlemal kategoorial on kasutatud klauslit "võimsus või erivõimsus" vähemasti on see nii sellel ARK-i lehel. Kas siit võib järeldada, et mootorratta, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW, kuid erivõimsus ületab 0,16 kW/kg, juhtimiseks on tarvilik täis A-kategooria juhiluba?
-
- Postitusi: 242
- Liitunud: 21 Apr 2007, 15:46
- Tsikkel: zx7r
- Asukoht: Laulasmaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
Tekkis üks mõte seoses nende A ja A1 kategooria limiitidega. Üks piir on praegu säetud 25 kW peale, kuid teine on erivõimsus 0,16 kW/kg. Mõlemal kategoorial on kasutatud klauslit "võimsus või erivõimsus" vähemasti on see nii sellel ARK-i lehel. Kas siit võib järeldada, et mootorratta, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW, kuid erivõimsus ületab 0,16 kW/kg, juhtimiseks on tarvilik täis A-kategooria juhiluba?
Spekuleerida on ju põnev aga reaalselt pole vist 25kw ja alla 156 kilose täismassiga mootorratast olemas(võibolla mõni hiinakas ainult)
erivõimsus= võimsus(kw)/täismass(kg).
Minu zx7r erivõimsus on 25kw/415kg=0.06kw/kg
-
- Postitusi: 400
- Liitunud: 21 Mai 2007, 08:08
- Tsikkel: Freewind
- Asukoht: Tartu
Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
Stonekurg kirjutas:Spekuleerida on ju põnev aga reaalselt pole vist 25kw ja alla 156 kilose täismassiga mootorratast olemas(võibolla mõni hiinakas ainult)
erivõimsus= võimsus(kw)/täismass(kg).
Minu zx7r erivõimsus on 25kw/415kg=0.06kw/kg
Üsna mitmed toredad enduurokad on alla 156 kg ja jõudu neil jagub. Näiteks Husaberg FE450 on kuivalt 109kg. Kui tähte närida, siis peaks ta 17 kW peale alla piirama, et piiratud A-ga sõita võiks.
-
- Postitusi: 242
- Liitunud: 21 Apr 2007, 15:46
- Tsikkel: zx7r
- Asukoht: Laulasmaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
õemehe õemees kirjutas:Stonekurg kirjutas:Spekuleerida on ju põnev aga reaalselt pole vist 25kw ja alla 156 kilose täismassiga mootorratast olemas(võibolla mõni hiinakas ainult)
erivõimsus= võimsus(kw)/täismass(kg).
Minu zx7r erivõimsus on 25kw/415kg=0.06kw/kgÜsna mitmed toredad enduurokad on alla 156 kg ja jõudu neil jagub. Näiteks Husaberg FE450 on kuivalt 109kg. Kui tähte närida, siis peaks ta 17 kW peale alla piirama, et piiratud A-ga sõita võiks.
Erivõimsus arvutatakse läbi täismassi/registrimassi mitte tühimassi. Vaevalt Husaberg FE450 kandevõime on alla 47kg .
Täismass/registrimass=tühimass+kandevõime
-
- Postitusi: 400
- Liitunud: 21 Mai 2007, 08:08
- Tsikkel: Freewind
- Asukoht: Tartu
Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
Stonekurg kirjutas:Erivõimsus arvutatakse läbi täismassi/registrimassi mitte tühimassi. Vaevalt Husaberg FE450 kandevõime on alla 47kg
.
Täismass/registrimass=tühimass+kandevõime
Hmhhh. Jah, nii on. Tähelepanematus. Kahju - sellega oleks nii toredalt paanikat saand tekitada.
-
Teema algataja
Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
Tere.
Tahtsin siin kevadel täisvõimsusega A.kat-i tegema minna , kuna vanust piisavalt ja vahtralehed hakkavad ka läbi saama. Uurisin siis ARK.ist asja et kuna ja kuidas. Minu kurvastuseks peab B-katekooria juhiload (need mis 10a kehtivad ) aasta käes olema olnud ,et täisvõimsusega tsiklilube teha. Nii , et kui nüüd autokooli A-katti tegema mina, saaksin piiratud A.
-
Teema algataja
Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
ironhorse kirjutas:Tere.
Tahtsin siin kevadel täisvõimsusega A.kat-i tegema minna , kuna vanust piisavalt ja vahtralehed hakkavad ka läbi saama. Uurisin siis ARK.ist asja et kuna ja kuidas. Minu kurvastuseks peab B-katekooria juhiload (need mis 10a kehtivad ) aasta käes olema olnud ,et täisvõimsusega tsiklilube teha. Nii , et kui nüüd autokooli A-katti tegema mina, saaksin piiratud A.
No ja siis... teed selle, sõidad aasta max 25 kw rattaga ringi (või ostad mõne nendest, mida pakutakse "passis 25 kw, tegelikult 85 kw" ning siis õigel ajal lubade täiendamiseks pead tegema vaid 30 min sõidueksami, mis seisneb ka punktist A punkti B liiklemises nii, et autoroolis sõiduõpetajat suudad peeglist mitte ära kaotada.
Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
Varastan teema , aga kuidas on kui keegi 25kw piiratud lubadega teeb õnnetuse võimsama rattaga kui 25 kw mis ei mahu ka erivõimsuse alla , ja kui õnnetuse põhjustajaks on teine osapool ( oletame et keegi sõidab ette näiteks ). Kes jääb seaduse silmis süüdi ?
Piaggio Sfera 125 -> Kawasaki Z750 -> KTM SuperDuke 990 -> Aprilia Tuono V4R APRC + Aprilia RSV4-R
Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
süüdi jääb õnnetuse põhjustaja! aga omad kahjud kannad ise!
-
Teema algataja
Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
Sry, aga põhjustades avarii ja olles seejuures roolis-lenksus lubadeta... ja ei jää süüdi?
Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
Ei , ikka nii et teine pool on põhjustaja.
Piaggio Sfera 125 -> Kawasaki Z750 -> KTM SuperDuke 990 -> Aprilia Tuono V4R APRC + Aprilia RSV4-R
Re: Küsimus A-kat lubade ja võimsuse limiitide kohta
ironhorse kirjutas:Tere.
Tahtsin siin kevadel täisvõimsusega A.kat-i tegema minna , kuna vanust piisavalt ja vahtralehed hakkavad ka läbi saama. Uurisin siis ARK.ist asja et kuna ja kuidas. Minu kurvastuseks peab B-katekooria juhiload (need mis 10a kehtivad ) aasta käes olema olnud ,et täisvõimsusega tsiklilube teha. Nii , et kui nüüd autokooli A-katti tegema mina, saaksin piiratud A.
Ei pea B juhiluba aasta olema. Peab olema vanus 21 ja juhiluba. Aasta nõuet ei ole kuskil. Kui keegi veel sellist pada ajab, siis ütle, et tahad A'd, mitte C'd (C puhul on aasta juhiloa nõue).
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.