1. leht 1-st

Kombineeritud pidurid (oli:Abi otsuse tegemisel)

Postitatud: 14 Jaan 2005, 12:40
Postitas kalle
Paar sõna sel teemal:


piiks kirjutab:

>Mul jummala pohh mida ma vajutan, nagunii mõlemad rattad koos pidurdavad. Blackbird ja VFR ruulivad selle koha pealt ja jäävad seisma ka.


Tegelikult on Hondal nö linkavaid pidureid paljudel mudelitel STX, GL jne
Esimesena vist tuli ST1100le 90datel

tegelikult on huvitav see, et selle süsteemi võttis esimesena kasutusele, patendeeris ja kasutas seerias hoopis Guzzi ja seda juba 60 datel. Honda ostis hiljem selle patendi ja hakkas ka tegema. Sellest süsteemist arendati palju variante. Kui Guzzil pidurdas esipiduri hoovast ainult ühte ketast eest ja tagumist ja tagapiduri pedaalist tagumist ja teist esimest.
Siis Honda kasutas ST puhul nt süsteemi, kus esipidurit vajutades reageerivad esipiduri mõlematel ketastel kaks töösilindrit kolmest ja samal ajal tagapiduril üks kahest. Tagapidurit vajutades siis esipidurites mõlemal kettal üks silinder kolmest ja taga üks kahest.

Tegelikult tuntakse kombineeritud pidureid erinevate rataste peal 8 erinevat süsteemi.

Ja mis on veel huvitav, siis enamus XX birdi omanikest, kellega sel teemal rääkinud, pole selle ratta peal väga rahul selle süsteemiga. Osad probleemid on tekkinud suurematel kiirustel järsema esipiduri kasutuse juures tekkiv soovimatu tagapiduri tegevus.

Kk

Postitatud: 14 Jaan 2005, 12:54
Postitas piiks
/me väga rahul selle pidurisüsteemiga.

See asi jätab lihtsalt ratta seisma ja mul on ta vähemalt nii, et esipidurist tagumist ikka plokki ei vajuta küll. Kuna tagumist pidurdab, mitte lingi küljes olev silinder, vaid silinder, mis on esimese pidurisuppordi küljes ja mida vajutatakse esimese ratta pidurdusjõuga. Seega, kui esiratas on jää peal ja hakkab libisema, siis tagumis praktiliselt üldse ei pidurdata kaasa.

Vahet pole, üldiselt on bläku pidurid väga efektiivsed.

Postitatud: 14 Jaan 2005, 13:44
Postitas racerx
Blackbirdidel kurdavad need kes kihutada tahavad, et siis nagu on paha.
Eriti raja peal. Muidu jälle hea.
Nagu sealsamades kohtades nad kurdavad ka ABS ja selle kombin. variandi abs+dual cbs üle.
Ega ta rajaratas pole kah. Selline meile võõras mure ju, pole mägesid, radu :((

Selline loetud tarkus.

Postitatud: 14 Jaan 2005, 14:00
Postitas kalle
Oli jah paar meest, kes Soomes rajapäevadel olid kurvis võimalikult hilja pidurdanud ja siis avastanud, et tagapool kipub lukku minema.

Pole jah päris rajale mõeldud ratas ja väga igapäevane teema ei ole muidugi. Neil olid mõned etteheited teatud olukordadaes ka tavaliikluses, aga pärsis täpselt hetkel ei mäleta enam krt mis täpselt.

Kk

Postitatud: 14 Jaan 2005, 18:25
Postitas Aha
VFRi kombineeritud süsteemiga igapäevaelus täiesti rahul. Ekstreemtingimustes ei ole katsetanud aga selleks ei ole see ratas ka mõeldud. Tänaval tagaratast blokki ei pidurda ning jalaga esimest samuti mitte.

Postitatud: 15 Jaan 2005, 00:32
Postitas racerx
See tegelt pole teemasse aga alati kui keegi VFR ütleb siis tuleb meelde see, et see pill on haigelt hea mootoriga !
OK tippvõimsus jne bla bla. Aga see kuidas see käib on nagu hea k$$p!

Ei saanud lihtsalt mainimata jätta. Vabandust !

Postitatud: 15 Jaan 2005, 00:40
Postitas kalle
käib jah peaaegu sama hästi kui ST1100 :wink:

ma ka ei saanud mainimata jätta vabandust ja :)

Kk

Postitatud: 24 Jaan 2005, 14:10
Postitas saarlane
Lisaks kah paar söna, Kallel täiesti öigus, neid lingitud pidurite variante on palju. Viimase ja eelviimase VFR mudeli pidurid on isegi erinevad, st kuidas ja millised pidurikolvid vajutavad klotsile esi-ja tagapidurit eraldi vajutades. Ei ole ka mina ühtegi korda tagaratast blokeeritud saanud ainult esipidurit vajutades.

Mootori koha pealt vöib rinna kummi ajada küll :)....ja üleüldse on superratas

saarlane

Postitatud: 24 Jaan 2005, 16:34
Postitas apsik
Dual-CBS ätt CBR1100XX.SuperBlackbird - väga rahul.