Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Moderaator: Moded
Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Eksponeerin ka enda veel pooleliolevat projekti siis veidike.
Oli kord üks Suzuki GS500E, nägi teine välja just selline:
http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/P9010001.jpg
Juba pikemat aega mõlkusid peas mõtted, et tahaks teha midagi teistsugust, midagi põnevat. Siis saigi ühel päeval nii aasta aega tagasi umbes asi kätte võetud ja Ameerikast tellitud elektrimootor koos kontrolleriga. Lisaks ka kaks esimest hammasratast - 10 ja 13 hambased.
http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/DSC_1227.jpg
Mootori läbimõõt on 22cm ja kaalu tal 10kg ringis.
Süsteemi pinge on 36 volti.
Voolutugevus on kuni 10 sekundit 250 amprit ja kuni 1 minut 200 amprit. Püsivalt kuni 100 amprit.
Vana mootor maha võetud, nägi ratas välja sääne:
http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/DSC_1218.jpg
Sai kohe tehtud ka 6mm rauast plaat, millega mootor kinnitub vana mootori kinnitusaukudesse. Loodetavasti jääb piisavalt kõvasti kinni sellega. Hetkel ei leidnud küll pilti rattast koos mootoriga.
Sel suvel sai lõpuks raha natuke kõrvale pandud ja ostetud ära akud.
Tegu on LiFePO4 akudega, mille kohta saab täpsemalt lugeda:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_ir ... te_battery
Tegu on nelja akuga, mis kõik 36 volti ja 20 ampertundi. Igaüks kaalub nõks alla 10kg.
Lisaks on olemas veel LED ampermeeter (kuni 300 amprit), relee põhivoolu ühendamiseks, "gaasi" rutska, mis kujutab endast välimuselt mitte tavalisest gaasist erinevat reguleeritavat takistit.
http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrik ... meeter.jpg
http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/gaas.jpg
Voolukaabliks läheb 35mm2 ristlõike pindalaga juhe.
Lähiajal peaksin kätte saama kaitsmekarbi koos 250A kaitsmega.
Täna sai läbi tehtud esimene katsetus mootorit käima panna. Toimis täitsa kenasti.
http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/DSC_1372.jpg
Pildil on näha mootor koos selle plaadiga, millega ta istub kenasti raami külge.
Just selline nägi mu toa põrand välja tol hetkel
Kasutasin ainult ühte akut ja ka enamus kaableid olid märksa peenemad.
Kindlasti tuleb millalgi siia ka veel juttu ning pilte.
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Wow, midagi juba päris huvitavat! Kusjuures su algne ratas oli pildil ka ikka jummala kena ja hoolitsetud.
Miks muidu selle ümbertegemise ette võtsid?
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
jee--tahaks ka kuulata edasi kuidas sul ehitamine läheb

-
- Postitusi: 631
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Oo, elektriteema mul meeldib ise olen olnud selles kättpidi sees. Nüüd tulevad mul küsimused
Kas tegemist õigete A123 akudega või on hiina päritolu LiFePo4 akud?
Kui kiire laadimine on teostatav? Teoreetiliselt A123 akusid on võimalik ca 15-20min täislaadida kuid ise asi kust sellist laadiat leida mis suudaks ca 100A taguda voolu sinna 20A/h akusse ja seejuures ka balanseerida.
Miks just 36V kas ei jää see lahjaks? Olen ühe silmaga piilunud neid ehitajaid ja nagu 48V on see mis peaks juba adekvaatselt toimima?
On mingi ettekujutus kui kaugele sõiduulatus keskmiselt võib ulatuda? 20-30km?
Nagu aru saan sa ei plaani mingit käiguvahetuse süsteemi peale aretada? 2käiguline kast võiks kõvasti voolu kokku hoida...
Mis arvutuslik tipkiirus võiks olla?
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
-
- Postitusi: 432
- Liitunud: 25 Juun 2006, 22:56
- Tsikkel: t*** seda teab,aga liigub!
- Asukoht: Raja 31, Tartu 50417, Tartumaa, Eesti
- Tänatud: 1 kord
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Võimas
www.facebook.com/realbikerid
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Päris hea küsimus, miks ümbertegemine ette sai võetud
Ilmselt selle pärast, et see ratas oli juba olemas ning kohe võtta. Elektritsikli plaanid keerlesid peas juba pikemat aega.
Tegu on siiski hiina päritolu akudega. Kuivõrd on tegu "õigete" akudega, seda ma ei oska küll öelda. Eks see paistab hiljem, kuidas nad mu süsteemis vastu peavad. Aga nii palju kui ma uurisin erinevate LiFePO4 müüjate kohta, siis tundus üsna kõik otse Hiinast tulevat.
Kui akude mahtuvus kokku on 80AH, siis laadimiseks planeerin esialgu 20 amprilist voolu. Seega võiks täitsa tühjast täitsa täis saada 4-5 tunniga.
Esialgu mõtlesin samuti 48v peale, kuid antud juhul sain kontrolleri ja mootori komplektina letihinnast täitsa arvestatav hulk dollareid odavamalt ning paraku see kontroller ei võimalda rohkem kui 36 volti. Loodetavast ei jää lahjaks, aga eks paistab ka see
Sõiduulatust loodaks saada 50km kanti küll. Kui mootor oleks võimeline selle püsiva maksimumi ehk 100 ampri juures minema oma täispööreteni, mis selle 13-hambalise hammakaga annaks nõks üle 90km/h, siis võiks akusid jätkuda 45 minutiks. 10-hambalise hammakaga vist jäi tippkiirus 70-80 vahele arvutuslikult.
Käike ei plaani tõesti. Hoiab kokku nii kaalu pealt, kui teeb kogu süsteemi tunduvalt lihtsamaks.
Muuhulgas on juba suunatuled kõik vahetatud LED suunakate vastu, koos elektroonilise releega. Tagatules on valgusdioodideest pirnid ning armatuuris kõik valgustid vahetatud valgusdioodide vastu. Samuti on olemas LED päevatuled, mille loodaks kunagi peale monteerida. Siis ei peaks päevasel ajal ees 55w pirn hiilgama.
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Kuidas sellise pilli legaalsusega on?
Peab läbima ARK-i katsetused ja saab omavalmistatu staatuse? mis sellise võimsus passi tuleks?Palju registrisse võtmine maksma läheb?
Kogu kola tuleb päris raske, vähemalt 40kg. Huvitav, palju originaalmootor kaalus?
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
ARKis on avaldus ümberehituseks sees. Esialgu ei osatud sealt küll muud öelda, kui et tee valmis ja tule näita ette . Ma nüüd küll ei mäleta palju ma sinna selle mootori võimsuseks panin.. oli see 6kw või 9kw. Igatahes tuli erinevus suurem kui klassikalise mootorivahetuse puhul lubatud (mingi 30% või 40% järsku on lubatud võimsuste erinevus mootorivahetusel). Selle kohta nad ei osanud jällegi öelda, kas elektrimootori puhul see erinevuse piirang kehtib. Igatahes kui ei õnnestu ümberehitusega, läheb omavalmistatud sõidukina. A1 lubade alla hakkab ta igaljuhul minema, omades kubatuuri 0ccm
Ümberehitusena läheks kogu nali ARKis maksma 300.- Võibolla tuleks mõni ekspertiis või midagi juurde tellida, selle kohta ei tea hetkel.
Omavalmistatud sõiduki kohta ei tea, ilmselt ei tahagi teada
Kaaluga peaks nii olema, et tuleb üsna sarnane originaaliga. Ma usun, et eelmine mootor koos oma kilakolaga kaalus 50-60kg küll kui mitte rohkemgi.
-
- Postitusi: 574
- Liitunud: 07 Okt 2006, 13:10
- Tsikkel: Intruder 1800 / 500 EXC
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 15 korda
- Tänatud: 34 korda
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Oliver ikka palju vaeva näinud
Tee see valmis, äkki jõuad kunagi Elektri-Gixxerini ka
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
gixxeril peaks siis kaks korda suurem kubatuur olema, ehk siis topeltnull
ei aga tegelikult - väga lahe projekt - tahaks näha asja sõitmas juba
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Tänan julgustuste eest
Kusjuures gixxeri alumiiniumist raam peaks olema hulka kergem kui GS500 oma, äkki peaks tõesti kohe ümber mõtlema
Mootori kohta mainiks veel seda, et tegu on ilma harjadeta Etek mootoriga, 3-faasiline. Ehk siis midagi muud peale laagrite tal ei kulu. Sees on tal ka positsiooniandur, mille järgi kontroller oskab õigesti voolu anda.
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Sellele kontrollerile pane hea jahutus külge, sellistel võimsustel läheb üsna kuumaks , ning kas see põhirelee kannatab seda voolu.
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Jahutuse kohta on Sul õigus. Igal poolt hoiatused, et tuleks ikka raamiga kokku sobitada kuidagi ja veel termopastat kah vahele. Õnneks tal vastav kaitse sees, mis hakkab võimsust piirama kui kuumaks läheb.
Relee ostsin samalt mehel, kellelt kontrolleri ja mootorigi. Kirjade järgi kuni 200 amprit pidevalt ja hetkeliselt kuni 600
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Kuhu täpsemalt akud paigutad ja mis bensupaagist saab? Kas Suzuki kirjaga sinine "kobakas" ongi paak või on see vaid kate, mille all asub paak?
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Väga huvitav teema mida jälgida, soovin jõudu ja hoia foorumirahvast uudistega kursis.
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Eks ma ikka üritan teid kursis kah hoida.
Mootor ja akud peaks enam-vähem ära mahtuma raami vahele, sinna kus paiknes vana mootor. Tänu elektrimootori väikestele mõõtmetele. Võibolla tuleb natuke paagialusest lisa võtta, eks see paistab. Järgmise suurema ettevõtmisega ongi plaanis akude paigutamine, kinnituste tegemine ja selline värk. Siis peaks juba nii mõnigi asi rohkem selgust tooma.
Kusjuures mainin veel, et antud LiFePO4 akud on üsna ohutud nii keskkonnale kui sõitjale võimaliku õnnetuse korral. Ei sisalda hapet vm sellist kraami. Samuti taluvad väga kõrgeid temperatuure.
Esimesel pildil see sinine Suzuki kirjaga kobakas on tõepoolest paak. Kuna pärast ümberehitust tahaks välimuse saada võimalikult lähedase algsega, siis midagi paaki meenutavat tõenäoliselt olema saab. Kõige lihtsam oleks lihtsalt paagilt põhi alt võtta ja vabanenud ruumi millekski muuks kasutada. Aga äkki ei raatsi kena paaki ära lõhkuda, sel juhul meisterdan ise selle akusid katva osa kuidagi.
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
petz61 kirjutas:no aga mis sellest päris mootorist on saanud???
Teisel ringil
Leidis omale uue omaniku umbes samal ajal kui ma elektrimootori ära tellisin.
Paar pilti veel rattast enne:
http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/IMG_0769.jpg
http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/IMG_0812.jpg
Need suured äravajunud olemisega suunatuled on õnneks asendunud juba pisematega:
http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/DSC_1376.jpg
Ja ette plaanis siis panna sellised päevatuled:
http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/DSC_1377.jpg
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
olli kirjutas:Aga äkki ei raatsi kena paaki ära lõhkuda, sel juhul meisterdan ise selle akusid katva osa kuidagi.
Kui isetegemiseks läheb siis üks võimalus on oma paagi järgi vorm teha ja sinna sisse klaasriide ja vaiguga samakujuline "kaas" lamineerida. Polüestervaik on raskem aga epovaiguga võiks kaalusäästugi saada.
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Tasub mõelda sellele variandile. Annaks natke sättida ka siit ja sealt endale sobivamalt.
Ei tea küll kuidas epovaik paagile toetumisele vastu peaks. GSil küll väheke istuvam ja sirgema seljaga asend, aga gixxeril küll tuleb teinekord tahtmine ennast paagile kõhuli heita.
Mingid kandvad kohad tuleks vist alla tekitada.
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Kas nendel päevatuledel http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/DSC_1377.jpg on ka E tähistus ja muud vastavad tähed? Kui pole võib ülevaatusel jama tulla. Enamusi selliseid ilma E tähiseta tulesid nimetatakse disainituledeks ja paigaldada neid ei tohi.
Otsisin omale ka selliseid ja leidsin ainukesed nõuetele vastavad E tähisega Hella päevatuled, näha saab neid Turu tänaval Fixuse poes. 5*3W LEDidega.
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Tõepoolest pole neil ei E tähist ega ka päevatuledelt nõutavat RL tähist. Siiski uurisin natuke riigiteatajat ning jäi arusaamatuks, kas E tähise nõue kehtib ainult M ja N kategooria sõidukitele või üleüldse kõigile sõidukitele. Nimelt on hunnik päevatuledele esitatud nõudmisi, millest esimene on selgelt suunatud M ja N kategooria sõidukitele. Vot ei teagi, kas ülejäänud kehtivad siis kõigile sõidukitele. L kategooria sõiduki päevatulesid justkui ei käsitletaks seal. Sellest võiks järeldada, et mis pole keelatud, on lubatud. Samas esimesest nõudest võiks välja lugeda et neid paigaldada tohibki ainult sõidu- ja veoautodele.
Kood: Vali kõik
Kood 207. Päevatule laternad
Nõuded: 1) M ja N kategooria sõidukile võib E-reegli nr 48 kohaselt paigaldada kaks E-reegli nr 87 kohast päevatule laternat. Päevatule laterna valgusava ülaserv ei tohi asetseda kõrgemal kui 1500 mm ja alaserv madalamal kui 250 mm maapinnast. Laterna valgusava välisserv ei tohi olla kere välisgabariidist kaugemal kui 400 mm ja laternate valgusavade siseservade vahe ei tohi olla väiksem kui 600 mm (400 mm sõidukite korral, mille laius ei ületa 1300 mm). Haagisele on päevasõidutulede asetamine keelatud;
[RTL 2009, 1, 5 – jõust. 10.01.2009]
2) päevatule laternad võivad olla ühitatud teiste tulede laternatega;
3) ühe päevatule valgustugevus peab olema vähemalt 400 cd ja ei tohi ületada 1200 cd. Valgusava pinna suurus peab olema vähemalt 25 cm2 ja ei tohi ületada 200 cm2;
[RTL 2007, 96, 1605 – jõust. 21.12.2007]
4) [Kehtetu – RTL 2007, 37, 636 – jõust. 7.05.2007]
5) lubatud on kasutada E-sertifitseeritud päevatule laternaid ja sellele peab olema kantud tähis RL. Päevatule värvus peab olema valge või valikkollane;
[RTL 2009, 1, 5 – jõust. 10.01.2009]
6) päevatuled peavad automaatselt välja lülituma, kui lülitatakse sisse lähi- või kaugtuled.
[RTL 2009, 1, 5 – jõust. 10.01.2009]
Kontrollimine: 1) TÜ – vaatluse ja luksmeetriga vastavalt direktiivile 96/96/EÜ (paranduste direktiivid 1999/52/EÜ, 2001/9/EÜ ja 2001/11/EÜ) (valgustugevuse suurus arvutatakse luksmeetri näidu järgi);
2) TK ja TJV katsetustel vastavalt E-reegli nr 87/00 metoodikale ja paigaldus vastavalt E-reegli nr 48/03 metoodikale.
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Vastus sinu küsimusele on sealsamas [url=vhttps://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13191853]50 määruses[/url] ja kood 201 punkt 1:
"sõidukile on lubatud paigaldada ainult koodides 202–220, 222–225 ja 1102 käsitletud valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmeid"
s.t. sinna hulka kuulub ka sinu nimetatud kood 207. Kuna seal L kategooriast mainitud midagi ei ole, siis ei tohi päevatule laternaid ka L kategooria sõidukitele paigaldada.
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Vot siuke lugu siis. Ei tohigi motikale neid panna. Olgu nad siis märgistatud E või millegi muuga. Millegipärast kahtlustasin seda.
Eks peab siis midagi muud välja mõtlema.
Ahjaa, on olemas juba ka DC-DC alaldi, mis teeb 36 voldist 12 volti ja kannatab kuni 100 vatti. Tulede, vilede jaoks piisab vast küll, enamik kõik LEDid ju.
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Mai 2007, 23:54
- Tsikkel: XJ700X CBR929RR CRF450R CB919
- Asukoht: Tartu
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
ping kirjutas:Kas nendel päevatuledel http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/DSC_1377.jpg on ka E tähistus ja muud vastavad tähed? Kui pole võib ülevaatusel jama tulla. Enamusi selliseid ilma E tähiseta tulesid nimetatakse disainituledeks ja paigaldada neid ei tohi.
Otsisin omale ka selliseid ja leidsin ainukesed nõuetele vastavad E tähisega Hella päevatuled, näha saab neid Turu tänaval Fixuse poes. 5*3W LEDidega.
Kas seal fixuses mitte tootja: Ring päevatuled polnud 5x1,5w, Hella 5x3w asemel?
-
- Postitusi: 763
- Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
- Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
- Asukoht: Viljandi
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Elektri "traik" Bulgaariast
http://pilt.delfi.ee/picture/7471737/
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
olli kirjutas:Vot siuke lugu siis. Ei tohigi motikale neid panna. Olgu nad siis märgistatud E või millegi muuga. Millegipärast kahtlustasin seda.
Eks peab siis midagi muud välja mõtlema.
Ära heida meelt mul müügis Led pirnid H1 H3 H4 H7 ja kõik gabariidipirnid ka
Jätad tavatuled ette ja paned lihtsalt LED pirnid sisse
Võta ühendust kui saan aidata
Raiki
25 34 304
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Huvitav, kas LED H7 pirn toidaks ka pimedas ära? Ja kaugtules?
Gabariidid, armatuur jm on juba kõik valgusdioodid pandud.
Päevatulesid plaanisingi selle pärast, et saaks päeval nondega sõita ja pimedas ikka õige lambi põlema panna, et valgust ka näitaks natuke.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.