Africa Twin RD03 89 Tagumine silinder ei tööta
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
Africa Twin RD03 89 Tagumine silinder ei tööta
Nimetatud apastraadil selline mõnevõrra imelik probleem: käima läheb hästi (mõlemad silindrid), väikestel pööretel (<3000) käib, kui sõita ca 5 minutit maanteel, siis kukub tagumine silinder tagant ära.
Kui lasta pöörded alla (st tõmmata teekõrvale), natuke oodata, siis hakkab natukese aja pärast jälle käima. St minu arusaamist mööda on tegemist kõrgetele pööretele iseloomuliku probleemiga.
Kordasin seda viga omal garaaziees: panin mootori külmast peast käima, soojendasin veits, siis hoidsin mõned minutid ca 4000 pöörde peal - sumpa hakkas paukuma ja plärtsuma, teine silinder lõpetas töö. Keerasin küünla maha: küünal oli "täis", st märg ja ligane.
Milles võib asi olla?
Mulle tundub, et bentsu tuleb peale. Jääb järgi süütevariant: aga miks ta siis madalamatel pööretel töötab?
Proovisin järgi selle õpetuse, kus AT CDI-d õpetatatakse "parandama". St tinutasin pistiku tagantküljelt ühendused üle. Kuigi ma tõesti avastasin 1 külmaka, siis ületinutamine asja paremaks ei teinud.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Africa Twin RD03 89 Tagumine silinder ei tööta
ei ole ilmtingimata süüteprobleem. bensu võib ju ka rohkem/vähem peale tulla, mis võib ka vea põhjus olla. kui külmalt hästi käima läheb ja soojaga probleeme on - on liig rikas segu. ja siis vastupidi. see ei ole nüüd küll reegel, kuid viga võib ikkagi karpades olla. kui sa siis küünalt kontrollid, kui mootor on just välja surnud, võid saada veits valed andmed. pane ratas käima, keera pöörded mingi 3000 peale, lase natuke aeg toimida ja siis ilma gaasi lahti laskmata sureta mootor välja ning võrlde küünlaid.
ühe sellise sümptomiga AT ma olen juba üle käinud
-
Teema algataja
-
Teema algataja
Re: Africa Twin RD03 89 Tagumine silinder ei tööta
AT on selline apraraat, millel on 2 küünalt silindrikohta. Ostsin poest NGKd, mis sinna kataloogi järgi käivad. St olen kindel, et kõik 4 on õiged.
-
Teema algataja
Re: Africa Twin RD03 89 Tagumine silinder ei tööta
Olen väljamaafoorumitest probleemi uurinud - see on vist ATl suht sage viga, et millegi pärast tagumine silinder ei saa korralikult bena peale ja lahja segu tõttu ei tööta.
Ma proovisin, kas pumbast karpasse bentsu tuleb, ühendasin vooliku lahti selle jaoks ja lasin pudelisse. Tuleb mis hirmus. Manuaalis on öeldud, et pumba min. tootlikkus peaks olema ca 0,9 l/min. Mul tuli 0,5l <10s jooksul.
Kuna mulle tundub, et pumbast pentsu tuleb ja küünal oli ka (liiga)märg, siis segu liigse lahjusega ei tohiks probleem olla.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Africa Twin RD03 89 Tagumine silinder ei tööta
no ma just ütlesin enne, et kui sooja mootoriga probleeme, siis on pigem rikas
-
Teema algataja
Re: Africa Twin RD03 89 Tagumine silinder ei tööta
Hommik enda xlil oli teema selles et tühikäik ok ,alates 2000pm üks silinder tagand ära.
Lõppes sellega et ostsin uue cdi ja asi korras.Muidu paukus ja turtsus ja bentsu oli ka silinder täis.
Vaheta cdi pistikud omavahel ära ja vaata kas sama silinde turtsub.Ja tahokas hakkab ka
hüppama kui cdi on vigane.
-
- Postitusi: 331
- Liitunud: 05 Apr 2007, 01:31
- Tsikkel: V-Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Africa Twin RD03 89 Tagumine silinder ei tööta
Kas liiga väike klapivahe ei või seda teha, et kuumenedes/paisudes ei sulge enam klappe korralikult. Ärge pekske, lihtsalt arvasin...
-
Teema algataja
Re: Africa Twin RD03 89 Tagumine silinder ei tööta
Tegin katsetuse ära.
Kasutasin probleemsel tagumisel silindril ühte korralikku küünalt, teise jätsin selle, mis oli. Panin käima, käivitus üks (st esimene) silinder. Natukese aja pärast tuli teine järgi. Pisut lasin tühikäigul käia, kukkus teine silinder tagant ära. - Ilmselt mitte kõige targemini - keerasin korraks gaasi peale, teine silinder ikka taha ei võtnud. Jätsin mootori seisu, võtsin selle korraliku küünla lahti - küünal muidu ilus, aga läbimärg.
Asja sellisest käigust teen järelduse, et pidi mingi põhjus olema, miks kord käivitunud silinder seisma jäi. Ilmselt (mitte väga kindlalt saab teine silinder liiga palju bena peale. Mõtlesin, et võtan karpa maha ja proovin kas nõelklapp peab - st mahakeeratud karpale annan pumbast bena peale ja vaatan, kas tuleb läbi v mitte.
PS - teiste postituste vastuseks.
Mul on pensupumba ja CDIga oma ajalugu.
Pensupumba kontaktid ma vahetasin ära, sest need põlesid sisse nagu ATdel tavaliselt.
CDI-sid on RD03-el 2 tükki (identsed). Proovisin juba neid omavahel vahetada. Sellega on see props, et üks neist annab impulssi nn cut-off relee (pensupumba) jaoks. Kui tõstsin pistikud ümber, siis pensupump ei toiminud - tõstsin tagasi, toimis. St see teine CDI on võimetu andma signaali pensupumpa, vigane ilmselt.
Mainisin ka juba, et leidsin õpetuse, mis juhatas, kuidas CDI külmakad üle lasta. Tegin selle töö pensupumba-võimelisel-CDI-l ära. Ilmselt oleks variant proovida sama ka teisele, saaks ehk pensupumba tollega tööle ja oleks võimalik nö vahetusvariant läbi proovida
-
- Postitusi: 475
- Liitunud: 12 Aug 2008, 19:33
- Tsikkel: Honda Transalp
- Asukoht: Tallinn
Re: Africa Twin RD03 89 Tagumine silinder ei tööta
Omast kogemusest olen üsna kindel, et sul tuleb poodi minna ja uus CDI osta! Probleem ei pruugi ainult külmjoodistes olla, CDIs on ka muid jubinaid.
-
Teema algataja
Re: Africa Twin RD03 89 Tagumine silinder ei tööta
Kas ülanukkvõlliga mootori puhul klapivahe soojenemise korral mitte suuremaks ei peaks minema?
Pmst ma kevadel kontrollisin klapivahesid. Pigem jäid nad vast pisut suuremad kui väiksemad, aga kontrollin nad igaks juhuks siis veel üle.
Ma olen ka uue CDI ostmise peale mõelnud: ma usun, et on arukas enne muud variandid läbi töötada, kui kohe uus CDI osta. Pärast tuleb välja, et on mingi lihtne viga ja CDI ostmisest kasu mitte s...gi.
Aga nüüd läheb teooriate kontrolliga paar päeva aega ...
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Africa Twin RD03 89 Tagumine silinder ei tööta
igasugused kondekad ja takistid jms peaks poest vabalt saadaval olema.
Pakun et siit http://www.elfaelektroonika.ee/ peaksid leidma ka rahvast, kes on nõus neid juppe ka ise tellima/vahetama
Re: Africa Twin RD03 89 Tagumine silinder ei tööta
kas AT on kahe karpaga? kui jah, proovi neid omavahel vahetada. Isegi kui düüsid veidi erinevad on, ei oel vaja proovimiskes sisusid ringi tõsta.
CDI-d ma pigem prooviks kellegi teiselt rattalt enne, kui ostma hakkaks.
-
Teema algataja
Re: Africa Twin RD03 89 Tagumine silinder ei tööta
Väike uuring Ebayst ütleb, et UUS XRV650 CDI maksab kuskil 125 EURi.
Teemasse rohkem süvenemata, Piipz, mis sa arvad: kas mõni elektroonikahuviline teeks asja (uuriks-puuriks, parandaks) soodsamalt ja nt ka kiiremini kui Saksast tellimine (u 3 nädalat)?
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Africa Twin RD03 89 Tagumine silinder ei tööta
seda ma just arvangi et teeks. elfa elektroonikafoorumis peaks nii mõnigi kõva jootekolvikäsi olema.
Re: Africa Twin RD03 89 Tagumine silinder ei tööta
AT kirjutas:Väike uuring Ebayst ütleb, et UUS XRV650 CDI maksab kuskil 125 EURi.
Teemasse rohkem süvenemata, Piipz, mis sa arvad: kas mõni elektroonikahuviline teeks asja (uuriks-puuriks, parandaks) soodsamalt ja nt ka kiiremini kui Saksast tellimine (u 3 nädalat)?
Võib kõlada väga naljaka pakkumisena, aga Koplis on Vasara tänava merepoolses otsas üks väike turuhoone. Seal sees üks õppinud mägedepoeg, kes igasugust pisikest jootmist teeb (mobiilid jms). Eesti keelt vuristab ka teine täitsa selgelt. Mul on lambika DVD-mängija kiibi ära vahetanud ning oli valmis ka läbi kärssanud akulaadija ette võtma.
Ega see CDI'gi muud ole, kui ports kiipe ja voolumuundureid. Sisuliselt töötab tüüp nii, et võtab karbi lahti, vaatab, milline asi läbi on kärssanud või üles paisunud, vaatab sellelt jupilt numbri järgi, tellib selle numbri abil uue jupi, joodab vana asemele ja küsib pappi.
Kui kuskilt mujalt kedagi ei leia, siis see on üks koht, kust võib alustada.
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
Re: Africa Twin RD03 89 Tagumine silinder ei tööta
Anna teada kui lahenduse leiad, mul nimelt sama ratas ja sama probleem!
Re: Africa Twin RD03 89 Tagumine silinder ei tööta
Kusjuures see külmjoote teema pistiku juures on pool tõde....enda Transalpil leidsin mitu külmjoodet ka plaadi keskosast. Nii, et targem oleks enamus joodised üle käima. Muidugi trükkplaadi kättesaamine seal mögina seest on omaette ettevõtmine. Kui mälu ei peta siis xrv650 ja xl600v cdid peaks samad olema, nii et kui tahad hüppa läbi proovime töökorras CDIga järgi asja.
Üldjuhul seal CDIs on suht lollikindel elektroonika sees aga mitmed komponendid on sellised mida mina näiteks ei suutnud kuskilt välja võluda...
// Endised: GasGas FSE450 ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Sherco SEF-R 300
-
Teema algataja
Re: Africa Twin RD03 89 Tagumine silinder ei tööta
Tere taas üle pika aja.
Ratas kui probleem alles ja kevade saabumisega päevakorral. Eelmine aasta jäi asi muude murede pealetulekuga seoses tahaplaanile.
Tegin selle nükke ära, et ostsin saksast omale uue CDI - sellest oli kasu küll. Ses mõttes, et ratas läheb ka peale pikemat seismist käima kergesti, käib tühikäigul ja vahepeal pisut tuuri andes probleemideta pool tundi kohapeal.
Proovisin eile sõita, algus kena, mõlemad silindrid kenasti tsihh-tsahh. Töristasin oma teeotsast nii 3k pöördega. Siis hakkasin vaikselt tuuri lisama - mõnda aega kõik kena, sõitsin nii 4-5k pööretega. Aga siis hakkas kergelt jõnksutama ja plärtsuma jälle, sumpasse põlemist viskama.
Lasin hoo maha, pidasin kinni - mõlemad silindrid töötavad. Sõitsin tasapisi edasi, nii 3k pööretega - mõlemad silindrid töötavad. Samas kiirendada ei luba, kohe poob kinni ja hakkab plärtsuma.
Alguses arvasin, et äkki on probleemiks ülekuumenemine - et kuidas saab olla nii, et algul töötab mootor kenasti, aga kui pisut pikemat aega pöördes hoida, siis enam mitte. Tegin veel ühe katsesõidu ja hoidsin kuni uksealla mootorit sellises pöördevahemikus, et tal nö hing niidiga kaelas oli. Siis keerasin küünlad maha. Esimese silindri oma - ots kohvipruun, näha, et töötav silnder. Teise silindri oma - ots kohvipruun, samas keermeots märg, pensu-õli seguga koos.
Eelmine aasta oli nii, et peale mõnda aega sõitu teine silinder üldse ei töötanud, natuke oodata, siis hakkas jälle. Nendest asjadest kokku tegin järelduse, et mingil põhjusel rikastab tagumist silindrit üle. Ja et küünla keerme-ots oli õlisegune, siis minu lolli arvamuse järgi ehk on tegemist vägivaldse hõrendusega - ei saa piisavalt õhku peale ja siis imeb igast otsast välja kust aga saab.
Uuest CDIst oli kasu niipalju, et süüde tundub olema hulga parem (säde tugevam), see on võimeline ülerikastatud olus paremini toimima.
Proovin karpaga midagi peale hakata - vb saab targemaks. Kui mitte, siis ilmselt on keegi kogenum vaja appi paluda.
PS. Vanad CDId võtsin tagant lahti mõlemad. Üks oli originaal ja teine mitte. Originaaliga oli suht ok - saagisin tagant karbi kaane lihtsalt maha ja kraapisin kummi ära ning tinutasin jooted üle (mitu külmakat tuli tõesti veel välja). Mitte-originaaliga oli veits kurvem lugu. See krt ei kannatanud sellist kaane mahasaagimist, trükiplaat oli teistsugune ja mõned jubinad pea kohe vastu kaant. Ja noh, läks veits katki noh. Ise loll muidugi - uue ostmisega sundviskes.
Kusjuures mitte-originaalil on pistiku juures tugev pragu epo-laadses möksis, mis seal on. Niiet enda õigustuseks on öelda seda, et ega ta korralik niikuinii polnud.
-
- Postitusi: 631
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: Africa Twin RD03 89 Tagumine silinder ei tööta
Küünlaid on vahetatud?
Küünlad maha ja vaadata küünalde värvi! Mustad küünlad märk liigrikkast segust!
Kui ots ikka selline kollakashall kuid sellise ollusega peal siis näitab sellest et laseb lööke läbi (missfire)
http://www.atlanticjetsports.com/_techtalk/00000005.htm
Silindri surved tasuks ehk ka üle vaadata igaks petteks.
Egas CDI sädet ei tekita ta annab kõigest impulsi selleks, õigemini ta küll vastutab sädeme tekke pärast õigel ajal kuid sädeme tugevus on otseselt sõltuvuses süütepooliga!
Kas AT on mitu süütepooli või üks 2 väljundiga? Tõstaks igaks petteks ka silindrite vahel süütepoolid.
Kui survetega kõik OK ja süütepooltega ka siis ehk karpad maha kiskuda ärapuhastada ja hooldada. Panna välja nö tehaseseaded.
3 asja korralikuks süttimiseks. Survet, sädet õigel ajal ja kütusesegu. Just nende asjade eest vastutavad sõlmed tuleks üle kontrollida.
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
-
Teema algataja
Re: Africa Twin RD03 89 Tagumine silinder ei tööta
Jaa, spetsiaalselt panin täiesti uue küünla tagumisele silindrile, kõik ülejäänud küünlad on sõitnud <200km. ATl on 4 eraldi süütepooli, igale küünlale oma.
Karpa ma võtsin eelmine aasta maha - minu tookordse nägemuse järgi oli väga viisakas ja puhas. Vb ma ei osanud midagi märgata seal.
Üritan millalgi survet ka mõõta - seda pole teinud jah.
Re: Africa Twin RD03 89 Tagumine silinder ei tööta
Ega rattal midagi vaakumotsale aretatud pole? Ketiõlitaja? Vaakumiga töötav kütusepump?
Kas karpalõdvikud on korralikud ja tihedad?
Africa Twin
-
- Postitusi: 631
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: Africa Twin RD03 89 Tagumine silinder ei tööta
AT kirjutas:Karpa ma võtsin eelmine aasta maha - minu tookordse nägemuse järgi oli väga viisakas ja puhas. Vb ma ei osanud midagi märgata seal.
Ah jaa AT'l on 2 küünalt per silinder
Egas väline vaatlus ei ütlegi midagi...
Kui karpade puhastamiseks läheb ikka tuleks ta laual molekulideks kiskuda, kõik düüsid välja kruvida, piinlikult nad üle vaatama ja võibolla mõnda ka veel hambaorgiga ettevaatlikult urgitseda kõik kanalid ja düüsid suruõhuga läbi puhuda ja uuesti kokku panna. Alles siis saad kindel olla et karpa on puhas.
Ei ole AT tehnikaga kursis aga tuleks ka üle vaadata ujuku taseme karpal, kõrge ujuki tase ja segu on maru rikas
Ja see vaakumotsa värk on hea märge... Võibolla tõesti istub midagi mis pole ühendatud või hoopis vaatumvoolik lekkib vms kuid sel juhul segu muutuks lahjaks.
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
-
- Postitusi: 475
- Liitunud: 12 Aug 2008, 19:33
- Tsikkel: Honda Transalp
- Asukoht: Tallinn
-
Teema algataja
Re: Africa Twin RD03 89 Tagumine silinder ei tööta
Sain VIST korda. Kui edukalt läbitud 30km lubab seda nii hinnata.
Nagu lubatud, harutasin karpa lahti. Kõigepealt avasin tagumise sil. ujukikambri, proovisin nõelklapi pidamist torust sissepuhumisega. Tundus, et kuidagi raskelt läheb see puhumine avatud olekus. Võtsin siis nõelklapi koja maha. Selgus, et pisike filtrike, mis asetseb nõelklapi koja otsas, oli suht umbes.
Ja umbes millest. Omast tarkusest (või õigemini selle puudumisest). Eelmine aasta pidasin vajalikuks pentsufiltri vahetamist, kuna ta totaalselt umbes oli. Nt wemotost tellides pole filter küll kallis, aga ma ei viitsinud 2-3ndl oodata kuni asi kohale jõuab, siis ostsin pensukast ühe ära. Nojah, tore. Probleem oli aga selles, et tollel olid mõlemad otsad peenemad, kui mulle sobinuks. Samas, ega see siis ei saa takistus olla - isokat ümber ja toimis küll. Või vähemalt esialgu.
Nagu ma nüüd tark olen, siis see isoka liim lahustub pensus parasjagu piisavalt, et mitte oma algsel kohal püsida. Samas mitte piisavalt, et karpa pisifilter kinni kittida. St minu hinnangul tuli kogu jama sellest, et isoka liim ummistas karpa ära. Vt juuresolevat pilti, missugune nägi filter välja enne puhastamist.
Puhastasin need filtrid mõlemal silindril (tglt oli ka esimese silindri oma väääga umbes), puhastasin ka torukesed-düüsid, mis seal on. Nn pea-pentsufiltriks installisin suht kobaka pensujaama-filtri, mille otsad ilma sobitamata enamvähem parajad olid. - Ja voila, läks kenasti käima ja kannatas sõita.
Kui nüüd järeldusi asuda tegema, siis peab tunnistama üldiselt, et AT (Honda), on kuradima kvaliteetne pill. Mulle meeldib. Vaatamata sellele, et masin on 21 aastat vana, on kõik filtrikesed jm staff kenasti konditsioonis. Pole märki, et materjalid oleks pikaaegses pentsus viibimisest ära väsinud või midagi. St on osatud teha. Ka omanikud on vist suht mõistlikud inimesed olnud, kruvid-mutrid-poldid-vidinad on omal kohal ja suht konditsioonis.
Ah jaa - enne karpa mahakiskumist mõõtsin ka sil. kompressiooni üle. 1. sil: 14,75Bar, 2. sil: 12,25Bar. Manuaalis oli lubatud vahemik mu mäletamist mööda 11...15Bar, niiet täitsa ok mu meelest. Ja klappide v kolvigrupi hõreduse tõttu mittekäivitumine - IMO - välistatud.
Eelnev sümptomite minupoolne analüüs oli osalt õige, osalt mitte niiväga. Nt see järeldus, et tegemist on vägivaldse hõrendusega, mille tõttu imeb igast august peale, oli õige. - Pole midagi põletada, samas teine silinder ajab mootorit tervikuna ringi.
Kõige eksitavam minu jaoks oli see, et küünal oli märg, samas pentsu peale ei tule. Wtf. See on kõrgem matemaatika, millest ma hetkel aru ei saa - võib konstrueerida teooriaid, samas ntx kui teinekord midagi analoogset peaks juhtuma, siis mingit järeldust ma küll teha ei julge.
Kolmas asi: viga tekkis nö järsku - ükskord tegin 100km treti ja järgmine päev oli probleem. See on kenasti filtri liimiga ärakittimisega seletatav mo arust.
Tänud vastuste ja kaasamõtlemise (-tundmise) eest.
Re: Africa Twin RD03 89 Tagumine silinder ei tööta
Tere!
Kas on Pärnu kandis keegi Rd03 või Transalpiga, kes saaks anda CDId proovida!
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.