Jalgratta spidomeeter tsiklile

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Aatomik
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Dets 2003, 23:33
Asukoht: Soome / CBR600F
Kontakt:

Jalgratta spidomeeter tsiklile

Lugemata postitus Postitas Aatomik »

Mind huvitab, kuidas oleks kõige parem seda anduri magnetit, mis jalgrattal kodara külge käib, tsikli ratta külge ühendada?
Pilt

Mopeds.fänn

Lugemata postitus Postitas Mopeds.fänn »

oleneb mis rattale seda panna tahad, ja kas velg on kodaratega või nagu stellal või minil
Kasutaja avatar

Teema algataja
Aatomik
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Dets 2003, 23:33
Asukoht: Soome / CBR600F
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Aatomik »

Ma ei tea kahjuks millised rattad on stellal või minil. :(
Ratas, millele magnetit kinnitada tahaks, on valuvelgedega ikka.

Liim?
Pilt

korgits
Postitusi: 202
Liitunud: 28 Veebr 2004, 13:29

Lugemata postitus Postitas korgits »

klaasliimiga :)
Aatomik kirjutas:
Ma ei tea kahjuks millised rattad on stellal või minil. :(
Ratas, millele magnetit kinnitada tahaks, on valuvelgedega ikka.

Liim?
Kasutaja avatar

Tim
Postitusi: 373
Liitunud: 12 Mai 2003, 20:13
Tsikkel: KX250F
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Tim »

kahjuks või õnneks on teema juba siit läbi jooksnud

http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php ... =jalgratta
Kasutaja avatar

Teema algataja
Aatomik
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Dets 2003, 23:33
Asukoht: Soome / CBR600F
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Aatomik »

Pagan! Oligi meeles, et sellest oli siin juttu aga mingi müstilisel kombel ei leidnud seda otsingu kaudu üles.
Suured tänud Tim!

Oot, aga kinnituse kohta seal siiski ei mainitud...
Viimati muutis Aatomik, 17 Dets 2004, 19:40, muudetud 1 kord kokku.
Pilt
Kasutaja avatar

Zeek
Postitusi: 273
Liitunud: 07 Okt 2003, 14:12
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Zeek »

Aga ühtegi head ettepanekut, kuidas andurit valuvelje külge kinnitada seal kahjuks ei olnud....


Zeek, kes isegi mõtleb jalgrattaspido installimise mõttekuse peale a hea idee puudumisel seni veel mõttest kaugemale pole jõudnud...
Elu on...

madis
Postitusi: 245
Liitunud: 13 Okt 2004, 21:09
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas madis »

mul sama plaan. ainult et rattaspidodel on peale kiiruse näitamise veel vähemalt 20 mõttetut funktsiooni. peale selle, pimedas sealt eriti midagi välja ei loe(puudub tastavalgus)
Kasutaja avatar

kalle
Postitusi: 720
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kalle »

Kasutan jalgratta spido tsiklitel aastaid juba. Mudeliks Sigma Sport 800
Kiirust mõõdab piisavalt, ehk 300ni vist peaks minema. Magneti liimisin epoga otse velje servale, siiani püsinud ja ka rehvi vahetuse ajal on alles jäänud. Andur väikse kronsaga esiporika sees amordi ligi ja väljast näha pole midagi. Spido on tõrgeteta toiminud siiani ligi 100000 km, läheb teine patarei.

Kk
Kasutaja avatar

Tim
Postitusi: 373
Liitunud: 12 Mai 2003, 20:13
Tsikkel: KX250F
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Tim »

Aatomik kirjutas:
Oot, aga kinnituse kohta seal siiski ei mainitud...
aga sellegipoolest oleks saanud vana kuid täpipealt sama pealkirjaga teemat edasi arendada. või oleks õigem nimetus sinu teemale hoopis äkki "Kuidas kinnitada jalgratta spidot tsiklile?". ok, ei ole suurt vahet aga kui keegi hakkab hiljem jalgratta spido kohta teemasi otsima, on asi raskendatud, kuna info asub erinevates teemades. võiks ju selle teema postid vanasse temasse tõsta?
Kasutaja avatar

Teema algataja
Aatomik
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Dets 2003, 23:33
Asukoht: Soome / CBR600F
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Aatomik »

Tim, ei vaidle absuluutselt vastu. Oleks isegi väga rahul kui keegi modedest siirdaks kogu kupatuse selle algupärase teema alla.

Tnx, KK.
Pilt

Sohne
Postitusi: 133
Liitunud: 20 Mär 2004, 16:38
Tsikkel: Iž 56k 60'
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Sohne »

Kas digispido hakkab kohe õiget kiirust näitama olenemata kuhukohta veljel ma selle kinnitan või käib lisaks sellele ka regullimine vms.?

teoreetiliselt vist nagu vahet pole?
Kasutaja avatar

tont
Postitusi: 139
Liitunud: 25 Apr 2004, 12:41

Lugemata postitus Postitas tont »

kindlasti tuleb reguleerida, spidodel on üldiselt õpetus kaasas.

Julge
Postitusi: 1009
Liitunud: 17 Dets 2004, 15:27
Tsikkel: HD VRSCDX Night Rod Special
Asukoht: Riia, Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Julge »

Vabandage minu võhiklikkust, aga mida see jalgratta spido teile annab? Tsiklitel ju enamasti ka endal spido olemas...?!
Kasutaja avatar

kalle
Postitusi: 720
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kalle »

> aga mida see jalgratta spido teile annab? Tsiklitel ju enamasti ka endal spido olemas...


Mina kasutan seda, kuna ratas on usa turu mudel ja mph spidoga. Km/h on küll olemas, aga tunduvalt väiksem ja raskemalt jälgitav. Ok palju seda kiirust tegelt ikka koguaeg jälgid, enamus on tunnetuses, aga... Lisaks kasutan ma mõnikord ka velo spido teisi funtsoone (keskmine kiirus jne.)
Lisaks kasutan ma päris tihti velo spidolt lisa trippi

Märgiks ka siin ära ühe võrdluse seoses velo spidoga. Nimelt on mõningate proovimiste käigus selgunud, et minu Honda õige spido on omaniku tervise ja vist ka rahakoti huvides tehases tehtud nii, et see üle 90kmH kiirustel progressiivselt rohkem näitama hakkaks. Seda on hea velo spidoga (näit radariga kontrollitud) võrrelda. Kuni 90kmh, liiguvad mõlemad võrdselt, sealt edasi liigub Honda oma eest ära, näidates 100 paiku 10 rohkem jne. Kuni selleni välja, et kui velo oma näitas 200, näitas Honda enda oma juba
235kmh

Minu puhul on lisaspido veel eriti õigustatud, sest olen suur näidiku ja seieri maniak. lisaks tsikli oma kelladele, oli mul vaja külge panna ka õlirõhu ja temperatuuri näitavad mõõdikud. Kui need kaks on sellised so so vajalikud asjad ja toidavad pigem minu "tahan lennuki armatuuri" kiiksu, siis V meeter on vägagi vajalik abiline ja tarvilik mõõdik, mille samuti olen külge pannud.

Kk

marguspp
Postitusi: 112
Liitunud: 20 Sept 2004, 18:03

Lugemata postitus Postitas marguspp »

ado kirjutas:
Kas digispido hakkab kohe õiget kiirust näitama olenemata kuhukohta veljel ma selle kinnitan või käib lisaks sellele ka regullimine vms.?
velje kinnituskoht ei tohiks küll suurt mitte midagi lugeda, sest spido mõõdab ratta ringi tegemise aega. Ühe täistiiru tegemisel teevad KÕIK ratta pöörlevad osad ühe täistiiru. Seega pole ju vahet kuhu kinnitad. Paika tuleb sättida vaid ratta ümbermõõt.

Julge
Postitusi: 1009
Liitunud: 17 Dets 2004, 15:27
Tsikkel: HD VRSCDX Night Rod Special
Asukoht: Riia, Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Julge »

Kalle -> Tänud vastuse eest! Üks küsimus siiski veel - mis see V meeter on?

Selle spidode suurtel kiirustel ette tormamise kohta on samasuguseid näiteid ka autodelt... Üks tuttav baigimees rääkis ka kunagi, et kui enda võistlusbaigile elektroonilised võistluskellad pani, siis oli ka vahe mingitel kiirustel kuni 40 km/h. Sõpradega koos sõites olid need oma arvates 300-ga lennanud, kui tegelikult oli kiirus ca 250-260 olnud. Endal on selle ratta spidoga ainult see probleem, et ta ju hirmus uimane! Vähemalt rattaga sõites tundub küll nii. Kui aga tsikliga valgusfoori alt stardid, võib vahel enne lubadest ilma jääda, kui rattaspido järgi jõuab...
Kasutaja avatar

kalle
Postitusi: 720
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kalle »

>Üks küsimus siiski veel - mis see V meeter on?

Mõtlesin siinkohal voltmeetrit. Hindan seda väga vajalikuks näidikuks, nii tsiklil, kui autol. Viimastel tuleb laadimisjamasi harvem ette. Paljudel tsiklitel on ka auto genega sarnased kuivad gened, mis mootori kõhust väljapool ja nii ankur, kui ergutus mähitud ja ka harjad leiduvad. Õlisjahutusega gened, mis mootori kõhus, saavad ikkagi veits kuumemat olemist tunda ja siit tulevad ka sagedamad vead.

Kui on paigaldatud (ise, või tehasest) voltmeeter ja laadimine silmeall, saab võimalikule el. jamale võimalikult ruttu jaole.
Endal on olnud paar juhust, kus pidevalt ilusat 14,.. pinget näidanud seier äkki kõvasti allapoole langes. Asja uurimisel selgus, et ühel kolmest genest tulnud faasijuhtmest ühendus ära väsinud ja kolmest faasist järel kaks. Siinkohal piisas väiksest hädaabist ja näit voltmeetril taastus. Teisel korral ja teisel tsiklil oli juhe lihtsalt kummalisel kombel lahti pudenenud. Mõlemal korral näitas V-meeter asja õigel ajal ära, enne kui ma oleks aku pealt liiga kaua sõitnud ja hiljem pidanud tunduvalt rohkem vaeva nägema.

Ka võimalikud ülelaadimised ehk regu jamad on kohe näha. Ja kui tsiklil on palju el. lisavarustust, mida korraga kasutada soovitakse, siis on võimalik voltmeetrilt välja lugeda ka selle, millal süsteem kogu selle käitamise ja samas ka laadimisega korraga hätta hakkab jääma. Selle info tarvis on abiks ka ampermeerer, aga tegelikult saab ka voltmeetrilt kogu infi kätte, samas kui v-meeter pakub eeltoodud lisainfot.

oeh..oleks pidanud vist uue teema tegema, aga teema juurde tagasi:

>Endal on selle ratta spidoga ainult see probleem, et ta ju hirmus uimane! Vähemalt rattaga sõites tundub küll nii. Kui aga tsikliga valgusfoori alt stardid, võib vahel enne lubadest ilma jääda, kui rattaspido järgi jõuab...

Sellist probleemi pole ma enda ksutuses oleva Sigma Sprort marki spido juures märganud. Kiiruse näit tuleb kohe kaasa ja võimalikud proti olukorrad on ikka ilusti teada olnud;-)

Kk
Kasutaja avatar

ural
Postitusi: 418
Liitunud: 05 Aug 2003, 15:17
Tsikkel: Bläku
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas ural »

Zeek kirjutas:

Zeek, kes isegi mõtleb jalgrattaspido installimise mõttekuse peale a hea idee puudumisel seni veel mõttest kaugemale pole jõudnud...
Endal andur kinnitatud ketaspiduri külge, kuna velje küljes kohta ei olnud, kuhu panna.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Aatomik
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Dets 2003, 23:33
Asukoht: Soome / CBR600F
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Aatomik »

Fazer kirjutas:
Vabandage minu võhiklikkust, aga mida see jalgratta spido teile annab? Tsiklitel ju enamasti ka endal spido olemas...?!
Mind huvitab jalgrattaspido kuna see (vähemalt osa) oskab arvestada keskmist ja mäletab maksimaalset kiirust.

Ja kas mingitel ei olnud isegi mitte termomeeter peal?

Proovisin muideks mingil ajahetkel sellist juhtmeta varianti. See ei töötanud vähemalt minu tsiklil mitte - nagu mootori käivitasin nii oli "kiirus" põhjas. Ilmselt sai süütemängust oma raadioimpulsi kätte...
Tsikli jaoks peab siis ilmselt juhtmega varianti kasutama.

Siit saab uudistada ja võrrelda eri mudelite omadusi:
http://www.sigmasport.com/index_e.html
Pilt

soolendur

elementaarne loogika

Lugemata postitus Postitas soolendur »

Paned selle magneti ratta küljes oleva ketaspiduri külge. Nimelt on piduri kettas augud ja sinna sobib ta ideaalselt minul on juba 2 aastat se seal olnud ja ei kurda :lol:

jaffivend

Lugemata postitus Postitas jaffivend »

a mis need jalgratta spidod lolliks ei lähe ära? jaffipeal ta küll üle 2 kuu ei tahtnud vastu pidada :(

Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raigo »

mul ei pidanud nädalatki vastu :( hakkas järsku imelikke numbreid näitama,tippkiiruseks sain 188 km/h :)

0tt
Postitusi: 151
Liitunud: 19 Apr 2004, 17:42

Lugemata postitus Postitas 0tt »

Panin ka rattaspido krossikale peale. Umbes nädala töötas ning siis hakkas igast lollust näitama, näiteks paigal seistes näitas igasugu imelikku kiirust :)

Julge
Postitusi: 1009
Liitunud: 17 Dets 2004, 15:27
Tsikkel: HD VRSCDX Night Rod Special
Asukoht: Riia, Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Julge »

Soolendur - kuidas see andur sul seal piduriketta küljes püsib? Piduriklotsid peaks selle sealt ju kohe minema pühkima...?

Fazer
Kasutaja avatar

Jack
Postitusi: 381
Liitunud: 29 Jaan 2004, 20:05
Tsikkel: CBR 1100 XX
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Jack »

Kuna minu velospido anduril taga peenike pikk polt, siis puurisin väikese augu rummu sisse ja kruvisin ta lihtsalt sisse! Teise poole sai amordi alumise osa külge tõmmitsga kinni ja väega hää sai!
Harva kodus
Kasutaja avatar

virkostein
Postitusi: 432
Liitunud: 28 Okt 2004, 20:06
Tsikkel: why ze
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas virkostein »

huvitav, mis otil ja raigol spidokas jupsima hakkas, mis sellel spidol katki läks? suured kiirused? :lol:
Eat your veggies, little people

Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raigo »

Ei tea jah.Suured kiirused vaevalt sest izhiga ma üle 90 ei sõitnud.
Kasutaja avatar

virkostein
Postitusi: 432
Liitunud: 28 Okt 2004, 20:06
Tsikkel: why ze
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas virkostein »

või vibratsioon? viskab mingi jublaka kontaktist lahti või miskit
Eat your veggies, little people
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

Fazer kirjutas:
Soolendur - kuidas see andur sul seal piduriketta küljes püsib? Piduriklotsid peaks selle sealt ju kohe minema pühkima...?

Fazer
Ega klotsid ei haara kogu ketast :D .Kokkupuude klotsidega on kettal ainult välimisel ringjoonel.Ketta keskpunkti poole on veel ruumi küllalt, kuhu andurit installida :D

primo
Challenge the Adventure.Ride The World
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”