KTM või YAMU või=?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 495
- Liitunud: 01 Jaan 2006, 17:52
- Tsikkel: 09 KTM 530 EXC-R
- Asukoht: Tallinn
KTM või YAMU või=?
Tervist!
On siis plaan uus ratas muretseda, aga iga päevaga saan aina targemaks ja kahtlused suurenevad. Algul olin 100% KTM 530 EXC poolt, aga nüüd tekkis ka selline mõte nagu YAMAHA WR 450. Ikka veel kaldun kõvasti KTMi poole, aga küsimus siis järgmine. Kui ma kasutan ratast kui tarbe eset ja lihtsalt sõidan sellega, mitte ei käi rajal, siis mis tundide tagant peaks näiteks kolvi ja õliga tegelema, ja sama ka WRi kohta. Muidu on KTM nagu kõvasti ilusam, võimsam, varuosad mõistlike hindadega ja teenindus pool on ka viimase peal ja täiega tahakski oma valikule seal joone alla tõmmata, aga mulle teebki muret see hooldus. Kui praegu pean oma 125sel kolvi iga 50 või 60 tunni tagant vahetama, siis sellest dimensioonist tahaks nagu välja saada. Äkki keegi kes teab ja omavad masinaid oskavad targa sõna sekka öelda.
Miks ma just sellist ratast soovin, on see, et ratas peab olema võimalikult kerge, võimas ja ilus ikka ka. Pluss siis Eestis peab olema nomraalne esindus ja varuosad hästi kättesaadavad mõistlike hindadega. Või on olemas äkki mõni muu selline imeratas?
-
- Postitusi: 1666
- Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
- Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 299 korda
Re: KTM või YAMU või=?
Gas Gas näiteks.Ilus,kerge ja võimas.Pole veel ühtegi probleemi olnud masinaga,kõik toimib nagu kellavärk.Samas osade poolest ei oska kaasa rääkida...
Everybody got a plan until they get punched in the face.
-
Teema algataja - Postitusi: 495
- Liitunud: 01 Jaan 2006, 17:52
- Tsikkel: 09 KTM 530 EXC-R
- Asukoht: Tallinn
Re: KTM või YAMU või=?
Rieju kirjutas:Gas Gas näiteks.Ilus,kerge ja võimas.Pole veel ühtegi probleemi olnud masinaga,kõik toimib nagu kellavärk.Samas osade poolest ei oska kaasa rääkida...
No see on juba suht sama mis KTM, tglt ongi sama, minujaoks
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: KTM või YAMU või=?
Sellest tõotab üks huvitav topic tulla .
Aga tegelikult, kui sulle on välimus väga tähtis siis valigi selle järgi. Muus on vahed ikka väga olematud.
Aga ega äkki 530 väikeseks ei jää
-
Teema algataja - Postitusi: 495
- Liitunud: 01 Jaan 2006, 17:52
- Tsikkel: 09 KTM 530 EXC-R
- Asukoht: Tallinn
Re: KTM või YAMU või=?
all kirjutas:Aga miks sa 650 mudeleid ei vaata. Seal muidusõiduga resurssi ikka kõvasti.
Noo EXC'si pole ju 530'ist suuremaid, aint need hard enduro mudelid on mis on mingid emalaevad. Üli oluline on et ratas kerge oleks.
Ja ma arvan, et ma elan selle 530iga ikka päris pikalt ära, ilma et võimsama järele vajadust tekiks.
Aga nüüd kedagi palun kes oskaks hooldusvälpide kohta ka midagi rääkida.
Re: KTM või YAMU või=?
Tänaval pole üldse oluline, kui kerge-raske see masin sul on. Ja kui arvad, et kerge peab olema, et vahepeal metsa minna, siis metsa jaoks on see sulle liiga võimas.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: KTM või YAMU või=?
Artemide kirjutas:all kirjutas:Aga miks sa 650 mudeleid ei vaata. Seal muidusõiduga resurssi ikka kõvasti.
Noo EXC'si pole ju 530'ist suuremaid, aint need hard enduro mudelid on mis on mingid emalaevad. Üli oluline on et ratas kerge oleks.
Ja ma arvan, et ma elan selle 530iga ikka päris pikalt ära, ilma et võimsama järele vajadust tekiks.
Aga nüüd kedagi palun kes oskaks hooldusvälpide kohta ka midagi rääkida.
Hooldusvälbad ON tihedad. Panen küll praegu peast (loodan, et väga ei eksi): õlivahetus min 10-15h ja kolb 50-80h.
Re: KTM või YAMU või=?
Artemide kirjutas:Tervist!
On siis plaan uus ratas muretseda, aga iga päevaga saan aina targemaks ja kahtlused suurenevad. Algul olin 100% KTM 530 EXC poolt, aga nüüd tekkis ka selline mõte nagu YAMAHA WR 450. Ikka veel kaldun kõvasti KTMi poole, aga küsimus siis järgmine. Kui ma kasutan ratast kui tarbe eset ja lihtsalt sõidan sellega, mitte ei käi rajal, siis mis tundide tagant peaks näiteks kolvi ja õliga tegelema, ja sama ka WRi kohta. Muidu on KTM nagu kõvasti ilusam, võimsam, varuosad mõistlike hindadega ja teenindus pool on ka viimase peal ja täiega tahakski oma valikule seal joone alla tõmmata, aga mulle teebki muret see hooldus. Kui praegu pean oma 125sel kolvi iga 50 või 60 tunni tagant vahetama, siis sellest dimensioonist tahaks nagu välja saada. Äkki keegi kes teab ja omavad masinaid oskavad targa sõna sekka öelda.
Miks ma just sellist ratast soovin, on see, et ratas peab olema võimalikult kerge, võimas ja ilus ikka ka. Pluss siis Eestis peab olema nomraalne esindus ja varuosad hästi kättesaadavad mõistlike hindadega. Või on olemas äkki mõni muu selline imeratas?
Miks peab ratas võimalikult kerge olema, kui sa rajal ei käi ja tänaval sõidad
Hooldusvälbad on EXC-l ja WR-il sarnased, tänaval sõitmiseks sobib EXC vast paremini, kuna on 6 käiku, kuigi selliseks kasutamiseks ei ole nad mõeldud päriselt. Kas sa ikka sõita oled proovinud nendega
Suht ebamugavad mõlemad pikemateks sõitudeks.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 238
- Liitunud: 24 Mai 2005, 23:31
- Tsikkel: Kawa/KTM/Honda/Beta
- Asukoht: Tallinn
Re: KTM või YAMU või=?
KTM EXC530 2009
https://www.ktmdealer.net/uploads/model ... _OM_EN.pdf
LK 33
www.motodepoo.ee
-
Teema algataja - Postitusi: 495
- Liitunud: 01 Jaan 2006, 17:52
- Tsikkel: 09 KTM 530 EXC-R
- Asukoht: Tallinn
Re: KTM või YAMU või=?
saqu kirjutas:Miks peab ratas võimalikult kerge olema, kui sa rajal ei käi ja tänaval sõidad
![]()
Hooldusvälbad on EXC-l ja WR-il sarnased, tänaval sõitmiseks sobib EXC vast paremini, kuna on 6 käiku, kuigi selliseks kasutamiseks ei ole nad mõeldud päriselt. Kas sa ikka sõita oled proovinud nendega
![]()
![]()
Suht ebamugavad mõlemad pikemateks sõitudeks.
Ütleme siis nii, et kuna ma olen kolm aastat 125 excga sõitnud siis ma tean väga hästi kui beamugav see on. Aga kerge sellepärast et pulli saaks hästi teha( wheelied, stoppied, endod), metsas käin ma ikka ka aegajalt. Ega ma siis mingi matkamees ei ole kes 6 käiguga kuhugi maitea kuhu imedemaale sõitma hakkab mööda maanteesi. Enamus aega liiklen linnas, ja mida kergem on ratas, seda kergem on kõiki vigureid teha ja rasketest ja ohtikest olukordadest pääseda. Kui ma siiamaani vahetasin kolvi 50 tunni tagant, kütust panin iga 100kiltsa tagant(sinnajuurde ka igakord õli mis maksis 200.- liiter ja mida pidi koguaeg kaasas tassima) ja edasi ei liikund ja värisesin nagu mingi värdjas oma ratta peal, siis ma usun et hullem see olla ei saa. Põhiline et kui ma kuhugi vahest lähen ei peaks kolve seljakotiga kaasa vedama nagu siiamaani:D
-
Teema algataja - Postitusi: 495
- Liitunud: 01 Jaan 2006, 17:52
- Tsikkel: 09 KTM 530 EXC-R
- Asukoht: Tallinn
Re: KTM või YAMU või=?
Vidget kirjutas:Kõike seda vigurit saab teha ka 200kg pilliga
Mulle ongi just kõikide teiste ratastega silma hakanud see enda 100kilose kõrval et nii rasked. Noo pole kuulnud ega näin et keegi kuskil kurvis 70pealt mingfi 150kg rattaga endot teeks või midagi siukest. Ja pluss kui on mingi väga keeruline olukord käes kus asjast väljatulemiseks peab ratas liigutusi perse all tegema nagu mingi angerjas, siis tuleb kaal ainult kasuks. On ju nii et minusugusel noorel inimesel on kerge rattaga lihtsam ringi tõmmelda.
Praegu on mul KTM EXC 125(28kw) ja ma olen peale kolme aastat selle rattaga täiesti rahul ja uut ratast tahakski täpselt samasugust, AINULT et võimsamat. Ja hooldada ka päris nii tihti ei tahaks.
Re: KTM või YAMU või=?
aaa see http://www.yamahakeskus.ee/index.php?la ... uct_id=388
võis siis kasutatud Suzuki http://bike.motors24.ee/Default.aspx?pa ... price.DESC
Suszu peaks pisut pikema hoolde välbaga olema.
Ja Aprilia RXV550/450 , kah pikema välbaga vist.
-
Teema algataja - Postitusi: 495
- Liitunud: 01 Jaan 2006, 17:52
- Tsikkel: 09 KTM 530 EXC-R
- Asukoht: Tallinn
Re: KTM või YAMU või=?
VWman kirjutas:aaa see http://www.yamahakeskus.ee/index.php?la ... uct_id=388
võis siis kasutatud Suzuki http://bike.motors24.ee/Default.aspx?pa ... price.DESC
Suszu peaks pisut pikema hoolde välbaga olema.Ja Aprilia RXV550/450 , kah pikema välbaga vist.
Mõlemad rattad jäävad nõrgaks. Sõbral DRZ 400 ja ma olen ikka väääga palju sellega sõitnud. Muidu täitsa tipp topp aga jõudu jääb väheks. Kui mu ktm kiirendab kuskil sajani juba sama kiiresti kui tal siis pole ime.
-
Teema algataja - Postitusi: 495
- Liitunud: 01 Jaan 2006, 17:52
- Tsikkel: 09 KTM 530 EXC-R
- Asukoht: Tallinn
Re: KTM või YAMU või=?
Ühesõnaga cut the bullshit ja tagasi algse põhiküsimuse juurde. Et reaalselt siis kuskil linnasõidu juures mingi 80 tundi kannatab sõita 530ga?
-
- Postitusi: 475
- Liitunud: 12 Aug 2008, 19:33
- Tsikkel: Honda Transalp
- Asukoht: Tallinn
Re: KTM või YAMU või=?
Äkki midagi sellist!!!
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
-
Teema algataja - Postitusi: 495
- Liitunud: 01 Jaan 2006, 17:52
- Tsikkel: 09 KTM 530 EXC-R
- Asukoht: Tallinn
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
- Tsikkel: IZ
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: KTM või YAMU või=?
olen sellist ratast pidand,ja sellel jõudu on,kuid metsas on väiksema mootoriga tunduvalt edulisem
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: KTM või YAMU või=?
Artemide kirjutas:Ühesõnaga cut the bullshit ja tagasi algse põhiküsimuse juurde. Et reaalselt siis kuskil linnasõidu juures mingi 80 tundi kannatab sõita 530ga?
Kannatab küll aga see on maks, siis arvesta edasi: kolb koos rõngaste ja sõrmega, kepsulaager, nukalaagrid, vända raamlaagrid, tõenäolislet ka klapid ja sinna juurde kõik tihendid. Tahad löön numbri kokku
Re: KTM või YAMU või=?
mx77 kirjutas:Artemide kirjutas:Ühesõnaga cut the bullshit ja tagasi algse põhiküsimuse juurde. Et reaalselt siis kuskil linnasõidu juures mingi 80 tundi kannatab sõita 530ga?
Kannatab küll aga see on maks, siis arvesta edasi: kolb koos rõngaste ja sõrmega, kepsulaager, nukalaagrid, vända raamlaagrid, tõenäolislet ka klapid ja sinna juurde kõik tihendid. Tahad löön numbri kokku
Tee seda
-
- Kaupmees
- Postitusi: 238
- Liitunud: 24 Mai 2005, 23:31
- Tsikkel: Kawa/KTM/Honda/Beta
- Asukoht: Tallinn
Re: KTM või YAMU või=?
mx77 kirjutas:Artemide kirjutas:Ühesõnaga cut the bullshit ja tagasi algse põhiküsimuse juurde. Et reaalselt siis kuskil linnasõidu juures mingi 80 tundi kannatab sõita 530ga?
Kannatab küll aga see on maks, siis arvesta edasi: kolb koos rõngaste ja sõrmega, kepsulaager, nukalaagrid, vända raamlaagrid, tõenäolislet ka klapid ja sinna juurde kõik tihendid. Tahad löön numbri kokku
Koos vahetusega paluks
www.motodepoo.ee
Re: KTM või YAMU või=?
mx77 kirjutas:Artemide kirjutas:Ühesõnaga cut the bullshit ja tagasi algse põhiküsimuse juurde. Et reaalselt siis kuskil linnasõidu juures mingi 80 tundi kannatab sõita 530ga?
Kannatab küll aga see on maks, siis arvesta edasi: kolb koos rõngaste ja sõrmega, kepsulaager, nukalaagrid, vända raamlaagrid, tõenäolislet ka klapid ja sinna juurde kõik tihendid. Tahad löön numbri kokku
Misasi on maks 80h? irwwwww
Mul 450EXC 2005 sai uue kepsu ja kolvi 220 töötunni järel ja sinnani sai ikka korralikult muda ja liiva. polnud häda midagi.
530 EXC on eraldi karteritega, seega normaalsete õlivahetusetga võib kauem ka kesta.
number tuleb tõenäoliselt 13K + tööraha.
Aga sina, artemide, saad alles hiljem aru, et masina kergus ei tähenda ainult kerget kaalu vaid ka väikese mootori lihtsat juhitavust.
-
Teema algataja - Postitusi: 495
- Liitunud: 01 Jaan 2006, 17:52
- Tsikkel: 09 KTM 530 EXC-R
- Asukoht: Tallinn
Re: KTM või YAMU või=?
Ühesõnaga mul on uut võimsamat ratast vaja . Nõuded on et ta ei vajaks sellist hooldus ja kütet nagu mu praegune ja oleks võimalikult sarnane ehituse, tehnika(v.a. mootor) ja ''manöövardavuse'' poolest. Kui ma praegu sõidan aasta ära mingi circa 3,4 kolviga ja komplekt(kolv, rõngad, sõrm, ja sõrmelaager)maksab 1200, siis kuidas oleks selle 530 puhul. Praegu läheb kolvidele aastas mingi 5k, õli bensuseguks sitaks ja niisama õli ja õhufiltri vahetus ka normaalselt. Aastane läbisõit jääb kuskile 5k kanti ma arvan.
Re: KTM või YAMU või=?
http://www.aprilia.ee/mootorrattad/rxv.html
Mine proovi, eelmine sügis olid neil demo ratad täitsa olemas. Kontakteeru kasutajaga Efendi
Artemide kirjutas:Ühesõnaga mul on uut võimsamat ratast vaja
. Nõuded on et ta ei vajaks sellist hooldus ja kütet nagu mu praegune ja oleks võimalikult sarnane ehituse, tehnika(v.a. mootor) ja ''manöövardavuse'' poolest. Kui ma praegu sõidan aasta ära mingi circa 3,4 kolviga ja komplekt(kolv, rõngad, sõrm, ja sõrmelaager)maksab 1200, siis kuidas oleks selle 530 puhul. Praegu läheb kolvidele aastas mingi 5k, õli bensuseguks sitaks ja niisama õli ja õhufiltri vahetus ka normaalselt. Aastane läbisõit jääb kuskile 5k kanti ma arvan.
-
Teema algataja - Postitusi: 495
- Liitunud: 01 Jaan 2006, 17:52
- Tsikkel: 09 KTM 530 EXC-R
- Asukoht: Tallinn
Re: KTM või YAMU või=?
See on minu arvates üks ilusaima disainiga ratas ja see V2 mootor on samuti ikka üsna imeline. Aga ma ei osta elusees endale Eestist Apriliat lihtsalt tänu nende ''suurepärasele'' teenindus poolele. Äkki kunagi nad parandavad ennast ja äkki muutub ka minu arvamus, kuigi ma arvan et kumbagi osapoolt see eriti ei koti. Seda pole mõtet edasi arutada.
Re: KTM või YAMU või=?
piiramata aprilia kulub sama kiiresti kui exc või wr. Aga seal vahetad 2 kolbi
Vastavalt ettekirjutusele tuleks EXC kolbi vahetada 100 töötunni tagant. Nagu ka kepsu.
Sõidetakse aga 200 ja isegi 300 tundi ilma vahetuseta.
mootori kepsuvahetus koos kolvivahetusega tuleb üle 10k kindlasti. Juba suure masina originaalkolb võib 3-5k maksta.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: KTM või YAMU või=?
mella kirjutas:mx77 kirjutas:Artemide kirjutas:Ühesõnaga cut the bullshit ja tagasi algse põhiküsimuse juurde. Et reaalselt siis kuskil linnasõidu juures mingi 80 tundi kannatab sõita 530ga?
Kannatab küll aga see on maks, siis arvesta edasi: kolb koos rõngaste ja sõrmega, kepsulaager, nukalaagrid, vända raamlaagrid, tõenäolislet ka klapid ja sinna juurde kõik tihendid. Tahad löön numbri kokku
Misasi on maks 80h? irwwwww
Mul 450EXC 2005 sai uue kepsu ja kolvi 220 töötunni järel ja sinnani sai ikka korralikult muda ja liiva. polnud häda midagi.
530 EXC on eraldi karteritega, seega normaalsete õlivahetusetga võib kauem ka kesta.
number tuleb tõenäoliselt 13K + tööraha.
Aga sina, artemide, saad alles hiljem aru, et masina kergus ei tähenda ainult kerget kaalu vaid ka väikese mootori lihtsat juhitavust.
Sa mella võid ju kasvõi nii kaua lasta kuni kokku kookseb. Tehase soovitatud numbrit tuleks ikka soovitavalt arvestada (ei maksa unustada, et võistlustingimustes on soovitav 45h). Mida tähendab polnud häda midagi - kas sa mõõtsid kolvi üle, siis tahaks teada, milline number oli. Kas mõõtsid ka kepsulõtku? Arvesta, et eraldi karter tähendab ka väiksemat õlikogust mootorile, mis tegelikult sunnib peale isegi tihedama õlivahetusvälba (hea näide Honda CRF mudelid).
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: KTM või YAMU või=?
Artemide kirjutas:...mida kergem on ratas, seda kergem on kõiki vigureid teha ja rasketest ja ohtikest olukordadest pääseda...
Kirjutad, et metsas ka käid ... kas sa vahetad selleks puhuks rehve või sõidad linnas ka nubludega? EXC on kerge küll ja ahvatleb pisut "pätti tegema" aga metsakõlbuliku rehviga mina end küll asfaldil väga kindlalt ei tunne.
Re: KTM või YAMU või=?
Yz450f annab manual kolvile 1000km või 5 võistlust.
Tean ühte KTM 525 2005a. mis sõitis kolviga niikaua, et hakkas suitsema nagu 2t. Aga minek oli ikka pöörane.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.