Super Tenere piduriprobleem
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
Super Tenere piduriprobleem
Tere. Selline mure siis, et 1990. aasta Super Tenere esipidurid on väga pehmed ja hakkavad alles võtma poole pealt. Olen proovinud õhutada kõvasti, pole aidanud. Klotsid-kettad on korralikud. Vooliku ei paista kuskilt katki ka olevat. Pidurit põhja vajutades ei blokeeri sõites esiratast ära. Milles võib probleem olla ? On kellelgi sellist jama esinenud ?
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8858
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 366 korda
- Kontakt:
Re: Super Tenere piduriprobleem
Bubba kirjutas:Tere. Selline mure siis, et 1990. aasta Super Tenere esipidurid on väga pehmed ja hakkavad alles võtma poole pealt. Olen proovinud õhutada kõvasti, pole aidanud. Klotsid-kettad on korralikud. Vooliku ei paista kuskilt katki ka olevat. Pidurit põhja vajutades ei blokeeri sõites esiratast ära. Milles võib probleem olla ? On kellelgi sellist jama esinenud ?
esiratast sa kindlasti ei tahagi sõites blokeerida, see tähendab automaatset käkki panemist
kui voolikud on väsinud, siis sa seda silmaga ei näe. kui nad katki oleks nii, et sa silmaga näed, ei oleks sul üldse pidureid.
äkki tead, millal näiteks voolikuid vahetati? ning piduri peasilinder võib ka väsind olla.
Re: Super Tenere piduriprobleem
esiratast sa kindlasti ei tahagi sõites blokeerida, see tähendab automaatset käkki panemist
Mitte päris automaatselt, aga see selleks.
Arvestades su tsikli vanust, pakuks veaks materjali väsimist kuskil. Näiteks peasilindri tihend on läbi või voolikud pehmed. Kui kuskilt ei leki, siis pigem alustaks voolikutest. Pidurivedelik on ikka värske ja tase OK, et sellist elementaarset viga pole?
-
Teema algataja
Re: Super Tenere piduriprobleem
Pidurivedeliku tase on OK ja täita uus ka veel. On mingit moodi aru ka saada, et voolikud väsinud või tuleks lihtsalt ära vahetada ?
Re: Super Tenere piduriprobleem
Pakuks , et piduri kolvid (Kui on kahe kolviga suport) ei hakka kohe koos lliikuma, vaid teine kolb hakkab siis liikuma kui esimene alles vastu ketast läheb , Segaselt kukkus see seletus nüüd välja küll
-
- Postitusi: 170
- Liitunud: 10 Nov 2005, 16:30
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: Super Tenere piduriprobleem
sang kirjutas:Näiteks peasilindri tihend on läbi või voolikud pehmed.
Sõber vahetas DR800-l peasilindri ära mingi gixxeri oma vastu ja pidur oli hoopis teisest klassist kohe.
Braap..
-
- Postitusi: 994
- Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
- Asukoht: Eesti
- Tänatud: 1 kord
Re: Super Tenere piduriprobleem
Originaal kummivoolikud oleks pidanud ammu ära vahetama.
Õhutamine on asi mis paljudel inimestel kunagi hästi ei õnnestu. Üks trikk on pidurihoovel käepideme külge kinni tõmmata ja kogu ööks nii jätta. Õhumullidel mida muidu hästi voolikutest välja ei saa on siis aega mööda voolikuid ülesse minna.
BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750
-
- Postitusi: 104
- Liitunud: 09 Dets 2007, 16:40
- Tsikkel: M900 & LC8 Adventure
- Tänatud: 10 korda
Re: Super Tenere piduriprobleem
pulsar kirjutas:Pakuks , et piduri kolvid (Kui on kahe kolviga suport) ei hakka kohe koos lliikuma, vaid teine kolb hakkab siis liikuma kui esimene alles vastu ketast läheb , Segaselt kukkus see seletus nüüd välja küll
Täidsa nõus. Ratas suht vana ja kolvid kipuvad kinni jääma. Oma Monstril (1993) võtsin esimesed piduri sadulad lahti, kolvid välja, sadulad ja tihendid tegin puhtaks, ning määrisisn tihendid mingi spets. vaseliiniga kokku. Tagasi kokku, õhutamine ja pidureid ei tunne enam äragi. Enne toimisid umbes samamoodi nagu teema algataja kirjeldas ja mõlemalt poolt oli üks klots lausa viltuseks kulunud - ilmselt kuna üks kolbidest raskemalt välja käis.
-
- Postitusi: 134
- Liitunud: 11 Sept 2008, 17:51
- Tsikkel: Honda 900 CBF
- Asukoht: Pärnu
- Tänatud: 4 korda
Re: Super Tenere piduriprobleem
Lugesin kunagist statistilist kirjandust kasut motikatest ja meenub,et seal suure Tenere omanikud kurtsid kehva pidurdusv6ime pärast?Sain ka seda isendit s6bra käest proovida ja yldiselt oli ka pidama saamisega raskusi.Samas pole suure enduroga rohkem s6itnud ja seega ei oska v6rrelda.
Re: Super Tenere piduriprobleem
Bubba kirjutas:Pidurivedeliku tase on OK ja täita uus ka veel. On mingit moodi aru ka saada, et voolikud väsinud või tuleks lihtsalt ära vahetada ?
Kõige lihtsam määratlus oleks ehk vanus: kui sel tsiklil on peal originaalsed voolikud, siis on nad tõenäoliselt küllaltki väsinud.
Aga enne voolikute vahetamist (mis on paras keberniit) võid tõesti vaadata kolbe, kas nad tulevad ühtlaselt välja. Mäletan, et mu Tenere'l kippus kah esipiduril üks kolb kinni kiiluma.
-
- Postitusi: 1844
- Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
- Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
- Asukoht: Rakvere
Re: Super Tenere piduriprobleem
Ma pakun seda ,et originaalis ongi tenere pidurid veidi pehmed
Aitab , kui paned suuremad kettad ja korralikud voolikud 320mm ketaste ja suppordi pikenduste hind on ca 400 euri
-
Teema algataja
Re: Super Tenere piduriprobleem
Võtsin kõik lahti ja ei saanudki paremaks. On mingi võimalus samade ketaste puhul paremat pidamist saada mingit moodi? Voolikud ära vahetada ?
Re: Super Tenere piduriprobleem
Bubba kirjutas:Võtsin kõik lahti ja ei saanudki paremaks. On mingi võimalus samade ketaste puhul paremat pidamist saada mingit moodi? Voolikud ära vahetada ?
Minu omal sukas voolikud, muidu pidurid originaalid. Pidurdusvõime üle ei kurda. supertenere foorumis käis samas teemas läbi ka soovitus TDM peasilinder panna.
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Super Tenere piduriprobleem
Ei pruugi olla ainult suportite probleem.Kas sa kettaid pole kontrollinud?Klotsid kuluvad viltuseks siis kui ketas kulunud.Kettad ei kulu ühtlaselt sest klotsid on üldjuhul ristkülikud,mitte trapetsid nagu autodel ja mida sissepoole seda rohkem kulub.Mis siis omakorda toob kaasa selle,et pidurid kipuvad peale jääma ja" pehmed" olema.Omal nahal kogetud ja asi ei paranenud enne uusi kettaid.Tsikkel ,tõsi,pole Tenere.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 1278
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Super Tenere piduriprobleem
kahro kirjutas:Minu omal sukas voolikud, muidu pidurid originaalid. Pidurdusvõime üle ei kurda. supertenere foorumis käis samas teemas läbi ka soovitus TDM peasilinder panna.
Sama jutt siin. Ju siis originaalvoolik aja jooksul ära kipub väsima.

-
Teema algataja
Re: Super Tenere piduriprobleem
Voolikud tuleb tellida spetsiaalsed või saab need lasta kuskil kokku komplekteerida ?
-
- Postitusi: 1278
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Super Tenere piduriprobleem
Näiteks siit: http://cgi.ebay.de/Super-Tenere-3LD-XTZ ... 1|294%3A50
Tehalaskmisest on siin ennegi jahutud... aga kusagilt pole paistnud, et keegi eestis pidurivoolikutele oleks spetsialiseerunud. Saab ilmselt hüdrofirmades teha, aga mina asjas sees oleva isikuna ei taha sellega jännata, kuna õigeid otsikuid minu süsteemis ei liigu. Erinevate vidinate kokkusobitamise kohta nii eluliselt tähtsas asjas kui pidurisüsteem on mul oma arvamus...

Re: Super Tenere piduriprobleem
isakene kirjutas:Näiteks siit: http://cgi.ebay.de/Super-Tenere-3LD-XTZ ... 1|294%3A50
Mõistlikuma hinnaga saab siit: Ebay.co.uk/....
Ise tellisin sealt ja rahul.
-
Teema algataja
Re: Super Tenere piduriprobleem
Küsin siin samas teemas. Kust võiks leida suppordite sisse silindritesse tihendeid ? Tellida maaletoojalt/edasimüüjalt või lähevad sinna mingid universaalsed, mida võiks leida kuskilt tihendeid müüvast kauplusest ?
Re: Super Tenere piduriprobleem
Võid kiigata näiteks Hydroscandi, seal on väga palju hüdraulikasse puutuvat pakkuda. Olen sealt isegi paar kummitihendit tsiklile saanud täiesti mõttetu hinna eest.
-
Teema algataja
Re: Super Tenere piduriprobleem
Aega nüüd palju möödas, aga pidureid pole korralikuks saanud. Kolvid-supportid puhastatud korduvalt, äsja uued voolikud peal, aga siiski pidurid väga pehmed. Ise kahtlustan peasilindrit, mis esimese poole vajutamisest ei tee tuhkagi ning alles viimases lõpus on tunda, et pressib korralikult. Kuidas teha kindlaks, kas asi ikka on selles ? Uue tellimiseks tuleb pöörduda esindusse või on võimalik kuidagi lihtsamalt see korda saada ?
-
- Postitusi: 631
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: Super Tenere piduriprobleem
Esimene asi tuleb asendada pidurivoolikud armeeritud voollikute vastu! Heebel muutub konkreetsemaks kuid hea vajutusega on võimalik heebli põhja suruda sellegipoolest. Kuid siis juba esiratas ammu plokkis. ASI PEAB TOIMIMA ühe vajutusega. Mul oli alguses tavaliste kummivoolikutega sama lugu. Mõikas alles teise vajutusega. Armeeritud voolikute vastu vahetamine ravis selle välja! Kui armeeritud voolikutega ikkagi ei toimi ühe vajutusega, järelikult õhk sees!
Korralik õhutamine käib tagurpidi! Suure süstlaga surutakse suppordi kaudu pidurivedelik sisse kus ülejääk imetakse teise sütlaga pidurivedeliku potsikust välja!
Teine asi asendada pidurikettad 320mm vastu ja see teeb märkimisväärselt piduri effektiivsemaks. Pehme heebel ja tugevasti pidurdav esiratas.
Kolmas varjant on asendada esipiduri peasilinder TDM850 vastu, sellel suurem kolb, see kindlustab seda et ühe heebli vajutusega saad piduri korralikult mõikama kuid seevastu heebel muutub jäigemaks ja pead märksa suuremat jõudu kasutama pidurdades.
Isiklikult mina vahetaks välja pidurivoolikud ja paneks pehme seguga klotsid esialgu, kui ikka väheks jääb paneks 320mm pidurikettad! Sellest peaks piisama!
Endal üks support armeeritud voolikuga ja 320mm ketas saab ratta enamvähem pidama! Umbes sama hästi kui 2'e suppordiga ja originaal ketastega kuid selle vahega et piduriheeblile pean rakendama 2 kordse jõu.
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.