Super Tenere piduriprobleem

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Bubba

Super Tenere piduriprobleem

Lugemata postitus Postitas Bubba »

Tere. Selline mure siis, et 1990. aasta Super Tenere esipidurid on väga pehmed ja hakkavad alles võtma poole pealt. Olen proovinud õhutada kõvasti, pole aidanud. Klotsid-kettad on korralikud. Vooliku ei paista kuskilt katki ka olevat. Pidurit põhja vajutades ei blokeeri sõites esiratast ära. Milles võib probleem olla ? On kellelgi sellist jama esinenud ?

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8858
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 366 korda
Kontakt:

Re: Super Tenere piduriprobleem

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Bubba kirjutas:

Tere. Selline mure siis, et 1990. aasta Super Tenere esipidurid on väga pehmed ja hakkavad alles võtma poole pealt. Olen proovinud õhutada kõvasti, pole aidanud. Klotsid-kettad on korralikud. Vooliku ei paista kuskilt katki ka olevat. Pidurit põhja vajutades ei blokeeri sõites esiratast ära. Milles võib probleem olla ? On kellelgi sellist jama esinenud ?

esiratast sa kindlasti ei tahagi sõites blokeerida, see tähendab automaatset käkki panemist :)
kui voolikud on väsinud, siis sa seda silmaga ei näe. kui nad katki oleks nii, et sa silmaga näed, ei oleks sul üldse pidureid.
äkki tead, millal näiteks voolikuid vahetati? ning piduri peasilinder võib ka väsind olla.

Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Re: Super Tenere piduriprobleem

Lugemata postitus Postitas sang »

esiratast sa kindlasti ei tahagi sõites blokeerida, see tähendab automaatset käkki panemist :)

Mitte päris automaatselt, aga see selleks.

Arvestades su tsikli vanust, pakuks veaks materjali väsimist kuskil. Näiteks peasilindri tihend on läbi või voolikud pehmed. Kui kuskilt ei leki, siis pigem alustaks voolikutest. Pidurivedelik on ikka värske ja tase OK, et sellist elementaarset viga pole?


Teema algataja
Bubba

Re: Super Tenere piduriprobleem

Lugemata postitus Postitas Bubba »

Pidurivedeliku tase on OK ja täita uus ka veel. On mingit moodi aru ka saada, et voolikud väsinud või tuleks lihtsalt ära vahetada ?


pulsar
Postitusi: 345
Liitunud: 22 Sept 2004, 15:17
Tsikkel: GSF 1200 N

Re: Super Tenere piduriprobleem

Lugemata postitus Postitas pulsar »

Pakuks , et piduri kolvid (Kui on kahe kolviga suport) ei hakka kohe koos lliikuma, vaid teine kolb hakkab siis liikuma kui esimene alles vastu ketast läheb , Segaselt kukkus see seletus nüüd välja küll :wack:

Kasutaja avatar

Prii
Postitusi: 170
Liitunud: 10 Nov 2005, 16:30
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Super Tenere piduriprobleem

Lugemata postitus Postitas Prii »

sang kirjutas:

Näiteks peasilindri tihend on läbi või voolikud pehmed.

Sõber vahetas DR800-l peasilindri ära mingi gixxeri oma vastu ja pidur oli hoopis teisest klassist kohe.

Braap..

Kasutaja avatar

Oil-Cooled
Postitusi: 994
Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
Asukoht: Eesti
Tänatud: 1 kord

Re: Super Tenere piduriprobleem

Lugemata postitus Postitas Oil-Cooled »

Originaal kummivoolikud oleks pidanud ammu ära vahetama.

Õhutamine on asi mis paljudel inimestel kunagi hästi ei õnnestu. Üks trikk on pidurihoovel käepideme külge kinni tõmmata ja kogu ööks nii jätta. Õhumullidel mida muidu hästi voolikutest välja ei saa on siis aega mööda voolikuid ülesse minna.

BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750

Kasutaja avatar

desmorado
Postitusi: 104
Liitunud: 09 Dets 2007, 16:40
Tsikkel: M900 & LC8 Adventure
Tänatud: 10 korda

Re: Super Tenere piduriprobleem

Lugemata postitus Postitas desmorado »

pulsar kirjutas:

Pakuks , et piduri kolvid (Kui on kahe kolviga suport) ei hakka kohe koos lliikuma, vaid teine kolb hakkab siis liikuma kui esimene alles vastu ketast läheb , Segaselt kukkus see seletus nüüd välja küll :wack:

Täidsa nõus. Ratas suht vana ja kolvid kipuvad kinni jääma. Oma Monstril (1993) võtsin esimesed piduri sadulad lahti, kolvid välja, sadulad ja tihendid tegin puhtaks, ning määrisisn tihendid mingi spets. vaseliiniga kokku. Tagasi kokku, õhutamine ja pidureid ei tunne enam äragi. Enne toimisid umbes samamoodi nagu teema algataja kirjeldas ja mõlemalt poolt oli üks klots lausa viltuseks kulunud - ilmselt kuna üks kolbidest raskemalt välja käis.


jäme kobra
Postitusi: 134
Liitunud: 11 Sept 2008, 17:51
Tsikkel: Honda 900 CBF
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 4 korda

Re: Super Tenere piduriprobleem

Lugemata postitus Postitas jäme kobra »

Lugesin kunagist statistilist kirjandust kasut motikatest ja meenub,et seal suure Tenere omanikud kurtsid kehva pidurdusv6ime pärast?Sain ka seda isendit s6bra käest proovida ja yldiselt oli ka pidama saamisega raskusi.Samas pole suure enduroga rohkem s6itnud ja seega ei oska v6rrelda.

Alkohol pole minu jaoks mingi probleem!
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Re: Super Tenere piduriprobleem

Lugemata postitus Postitas sang »

Bubba kirjutas:

Pidurivedeliku tase on OK ja täita uus ka veel. On mingit moodi aru ka saada, et voolikud väsinud või tuleks lihtsalt ära vahetada ?

Kõige lihtsam määratlus oleks ehk vanus: kui sel tsiklil on peal originaalsed voolikud, siis on nad tõenäoliselt küllaltki väsinud.

Aga enne voolikute vahetamist (mis on paras keberniit) võid tõesti vaadata kolbe, kas nad tulevad ühtlaselt välja. Mäletan, et mu Tenere'l kippus kah esipiduril üks kolb kinni kiiluma.


Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Re: Super Tenere piduriprobleem

Lugemata postitus Postitas Raigo »

Ma pakun seda ,et originaalis ongi tenere pidurid veidi pehmed :)
Aitab , kui paned suuremad kettad ja korralikud voolikud :) 320mm ketaste ja suppordi pikenduste hind on ca 400 euri


Teema algataja
Bubba

Re: Super Tenere piduriprobleem

Lugemata postitus Postitas Bubba »

Võtsin kõik lahti ja ei saanudki paremaks. On mingi võimalus samade ketaste puhul paremat pidamist saada mingit moodi? Voolikud ära vahetada ?

Kasutaja avatar

kahro
Postitusi: 111
Liitunud: 14 Mär 2004, 21:26
Tsikkel: XTZ750
Asukoht: Viljandi

Re: Super Tenere piduriprobleem

Lugemata postitus Postitas kahro »

Bubba kirjutas:

Võtsin kõik lahti ja ei saanudki paremaks. On mingi võimalus samade ketaste puhul paremat pidamist saada mingit moodi? Voolikud ära vahetada ?

Minu omal sukas voolikud, muidu pidurid originaalid. Pidurdusvõime üle ei kurda. supertenere foorumis käis samas teemas läbi ka soovitus TDM peasilinder panna.

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 222 korda

Re: Super Tenere piduriprobleem

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Ei pruugi olla ainult suportite probleem.Kas sa kettaid pole kontrollinud?Klotsid kuluvad viltuseks siis kui ketas kulunud.Kettad ei kulu ühtlaselt sest klotsid on üldjuhul ristkülikud,mitte trapetsid nagu autodel ja mida sissepoole seda rohkem kulub.Mis siis omakorda toob kaasa selle,et pidurid kipuvad peale jääma ja" pehmed" olema.Omal nahal kogetud ja asi ei paranenud enne uusi kettaid.Tsikkel ,tõsi,pole Tenere.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

isakene
Postitusi: 1278
Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 45 korda

Re: Super Tenere piduriprobleem

Lugemata postitus Postitas isakene »

kahro kirjutas:

Minu omal sukas voolikud, muidu pidurid originaalid. Pidurdusvõime üle ei kurda. supertenere foorumis käis samas teemas läbi ka soovitus TDM peasilinder panna.

Sama jutt siin. Ju siis originaalvoolik aja jooksul ära kipub väsima.


Teema algataja
Bubba

Re: Super Tenere piduriprobleem

Lugemata postitus Postitas Bubba »

Voolikud tuleb tellida spetsiaalsed või saab need lasta kuskil kokku komplekteerida ?

Kasutaja avatar

isakene
Postitusi: 1278
Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 45 korda

Re: Super Tenere piduriprobleem

Lugemata postitus Postitas isakene »

Näiteks siit: http://cgi.ebay.de/Super-Tenere-3LD-XTZ ... 1|294%3A50

Tehalaskmisest on siin ennegi jahutud... aga kusagilt pole paistnud, et keegi eestis pidurivoolikutele oleks spetsialiseerunud. Saab ilmselt hüdrofirmades teha, aga mina asjas sees oleva isikuna ei taha sellega jännata, kuna õigeid otsikuid minu süsteemis ei liigu. Erinevate vidinate kokkusobitamise kohta nii eluliselt tähtsas asjas kui pidurisüsteem on mul oma arvamus... :nono:

Kasutaja avatar

Gotham
Postitusi: 49
Liitunud: 30 Okt 2005, 12:58
Tsikkel: Trophy, 6days
Asukoht: Tallinn

Re: Super Tenere piduriprobleem

Lugemata postitus Postitas Gotham »

Mõistlikuma hinnaga saab siit: Ebay.co.uk/....
Ise tellisin sealt ja rahul.


Teema algataja
Bubba

Re: Super Tenere piduriprobleem

Lugemata postitus Postitas Bubba »

Küsin siin samas teemas. Kust võiks leida suppordite sisse silindritesse tihendeid ? Tellida maaletoojalt/edasimüüjalt või lähevad sinna mingid universaalsed, mida võiks leida kuskilt tihendeid müüvast kauplusest ?

Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Re: Super Tenere piduriprobleem

Lugemata postitus Postitas sang »

Võid kiigata näiteks Hydroscandi, seal on väga palju hüdraulikasse puutuvat pakkuda. Olen sealt isegi paar kummitihendit tsiklile saanud täiesti mõttetu hinna eest.


Teema algataja
Bubba

Re: Super Tenere piduriprobleem

Lugemata postitus Postitas Bubba »

Aega nüüd palju möödas, aga pidureid pole korralikuks saanud. Kolvid-supportid puhastatud korduvalt, äsja uued voolikud peal, aga siiski pidurid väga pehmed. Ise kahtlustan peasilindrit, mis esimese poole vajutamisest ei tee tuhkagi ning alles viimases lõpus on tunda, et pressib korralikult. Kuidas teha kindlaks, kas asi ikka on selles ? Uue tellimiseks tuleb pöörduda esindusse või on võimalik kuidagi lihtsamalt see korda saada ?


eerikkarts
Postitusi: 631
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: Super Tenere piduriprobleem

Lugemata postitus Postitas eerikkarts »

Esimene asi tuleb asendada pidurivoolikud armeeritud voollikute vastu! Heebel muutub konkreetsemaks kuid hea vajutusega on võimalik heebli põhja suruda sellegipoolest. Kuid siis juba esiratas ammu plokkis. ASI PEAB TOIMIMA ühe vajutusega. Mul oli alguses tavaliste kummivoolikutega sama lugu. Mõikas alles teise vajutusega. Armeeritud voolikute vastu vahetamine ravis selle välja! Kui armeeritud voolikutega ikkagi ei toimi ühe vajutusega, järelikult õhk sees!
Korralik õhutamine käib tagurpidi! Suure süstlaga surutakse suppordi kaudu pidurivedelik sisse kus ülejääk imetakse teise sütlaga pidurivedeliku potsikust välja!

Teine asi asendada pidurikettad 320mm vastu ja see teeb märkimisväärselt piduri effektiivsemaks. Pehme heebel ja tugevasti pidurdav esiratas.
Kolmas varjant on asendada esipiduri peasilinder TDM850 vastu, sellel suurem kolb, see kindlustab seda et ühe heebli vajutusega saad piduri korralikult mõikama kuid seevastu heebel muutub jäigemaks ja pead märksa suuremat jõudu kasutama pidurdades.

Isiklikult mina vahetaks välja pidurivoolikud ja paneks pehme seguga klotsid esialgu, kui ikka väheks jääb paneks 320mm pidurikettad! Sellest peaks piisama!

Endal üks support armeeritud voolikuga ja 320mm ketas saab ratta enamvähem pidama! Umbes sama hästi kui 2'e suppordiga ja originaal ketastega kuid selle vahega et piduriheeblile pean rakendama 2 kordse jõu.

Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”