Aku laadimisest

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Aha
Postitusi: 34
Liitunud: 12 Aug 2004, 23:16
Tsikkel: VFR 800
Tänatud: 3 korda

Aku laadimisest

Lugemata postitus Postitas Aha »

Aku sai talveks maha võetud aga oh häda, ei kipu teine ise tühjaks minema et laadida saaks (automaatne laadija alustab laadimist 12.4 V pealt, aga mul akus 12.8V). Kohe saab 2 kuud täis. Lihtne võimalus on tavalise pirniga akut tühjendada.
Millised on arvamused:
1. Kord kuus tühjendada ja siis uuesti täis laadida et akut nö. treenida või 2. Lasta täis akul rahulikult olla?
VFR

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Lugemata postitus Postitas koi »

Tere.
Kui akus on vajalik vedeliku tasapind ja on täis laetud, pole mõtet asjatult teda tühjendada ja laadida. Kergejõustiklane vajab jah lihastele trenni, et need ei kärbuks, aga akus toimub iga tühjenemise ja laadimise käigus keemiline reaktsioon ja reageeriv aine "kulub" tahes tahtmata ja ladestub tasapisi põhja. Aku tühjeneb ka ise tasapisi ja võid vahest pisut laadida. See on minu arusaam aku elust.
Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

jUHO
Postitusi: 136
Liitunud: 23 Nov 2004, 23:09
Asukoht: viimsi - rohuneeme

Lugemata postitus Postitas jUHO »

Aha, sind aitaks kindlasti mõni nn "vanakoolimees"
isiklikult arvan et akule teeb head töös olek, seega kuluta ja lae. kulutamisega on muidugi natuke nõme lugu see, et akul on mingi kriitiline piir ja alla selle lastes hoopis rikud akut. palju see alampiir oli? vot seda ei mäleta, vist oli 11,x :oops:

kasulikku lugemist:
http://www.avt.ee/index.php?id=22&l2id= ... 2&lang=est
kus väidetakse muuhulgas et: Kui aku tahetakse kasutuselt kõrvaldada ja seisma jätta, tuleb elektrolüüti õigel tasemel hoida ning aku iga kuue kuni kaheksa nädala tagant madalal voolutugevusel täis laadida.

http://www.aku.ee/otsing.php?lk=otsing#
selles viimases on lausa akuotsing, lahe asi, tean nüüd oma rattaaku artikli numbrit.
Kordaminekuid soovides ;)

jUHO @ 1200gs, 300exc

MC IronButt Estonia
Reis imedemaale
Harju Ära 2012
MÜÜA rikkaliku lisavarustusega BMW enduro

wingman

akudest

Lugemata postitus Postitas wingman »

Kõige lihtsam viis akut tühjaks laadida on jah lihtsalt pirn akule taha ühendada. Pikemalt saab alkudest ja akuhooldusest lugeda vanast heast A.Palu Motobiiblist ja antud trükis on saadaval ka netis mis on entusjastide poolt sisse skännitud ja kõigile üless pandud.

http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php ... light=palu


Seal lingid olemas :)

pulsar
Postitusi: 345
Liitunud: 22 Sept 2004, 15:17
Tsikkel: GSF 1200 N

Lugemata postitus Postitas pulsar »

Ärge asjatult täis akut torkige. Voolu pinge laetud aku klemmidel peab
olema 12,6 V, elektrolüüdi tihedus 1,26-1,28 kg/l.
Ärge lisage elektrolüüdile mingisuguseid teisi segusid, vajadusel lisage
destvett. Hape ei aura kunagi ära.
Laadige aku kui elektrolüüdi tihedus langeb alla 1,21 kg/l kohta.
Niisuguse elektrolüüdi tiheduse juures on aku kaitstud külmumise eest
kuni -15C (tiheduse1,28kg/l korral kuni -70C).

Tervisi AKUKESKUSEST. :D

noortsiklist

Lugemata postitus Postitas noortsiklist »

minu arusaam akust ja selle "säilitamisest" on selline et las ta olla täis laetult toa-soojas ruumis. ei ole mõtet korralikku akut hakkata nõnda "treenima" et teda tühjaks laadida ja siis uuesti täis, need kemikaalid lahtuvad ja sadestuvad ära ja siis ei seisa ta täis .
kui aku läheb tühjaks siis tuleb ta uuesti laadida.
Kasutaja avatar

mca15
Postitusi: 870
Liitunud: 30 Aug 2004, 10:51
Tsikkel: Suzuki RM-250
Asukoht: võru

Lugemata postitus Postitas mca15 »

[quote="noortsiklist"]minu arusaam akust ja selle "säilitamisest" on selline et las ta olla täis laetult toa-soojas ruumis. ei ole mõtet korralikku akut hakkata nõnda "treenima" et teda tühjaks laadida ja siis uuesti täis, need kemikaalid lahtuvad ja sadestuvad ära ja siis ei seisa ta täis .
kui aku läheb tühjaks siis tuleb ta uuesti laadida.[/quote]

täiest nõus ise seda meetodit kasutand 5 aastat,tänu sellele või siis oli nii võrd hea aku ,et aku oli täitsa töö võimeline kuni 5 elu aastani :lol:
Mudakoll

ollo
Postitusi: 285
Liitunud: 23 Apr 2004, 11:31
Asukoht: Tln

Lugemata postitus Postitas ollo »

Päris kindlasti ei tohi pliiakut täiesti tühjaks laadida. Esimese sügavtühjendusega kaotab ta mitukümmend % mahtuvusest ja see ei taastu.

Tundub, et kodanikud pole õieti aru saanud, _miks_ akut laadima peab. Mitte sellepärast, et laadimine iseenesest mingi hea asi oleks, vaid just selleks, et aku isetühjenemise (ja võimalike ühendatud laadijate) tõttu tühjaks ei läheks ja tühjana ei seisaks. Kui laadija ei hakka laadima, siis ei ole aku tühi ja kõik on kõige paremas korras. Täis akut selleks tühjendama kukkuda, et teda ikka laadida saaks, sest manualis on kästud laadida, on umbes sama tark kui see Juku anekdoodis, kes seisab tee ääres ja nutab kõva häälega, sest ema ei lubanud enne üle tee minna, kui auto on ära läinud, aga krt ühtegi autot pole juba 3 tundi tulnud :lol:

Edit: jajah, on olemas ka sügavtühjenduseks mõeldud pliiakud, aga nende käivitusomadused (=maksimumvool) pole kiita. Tsikli- ja autoakud on ikka ette nähtud pidevas laetud olekus töötamiseks.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”