Liiklusseaduse eelnõu 2009

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Liiklusseaduse eelnõu 2009

Lugemata postitus Postitas spinna »

Võtsin sm.Sanga postitusest kinni ja tegin siia uue teema.

Esimese asjana märkasin mõiste "mootorratas" all, et ATV hakkab vist A kategooria alla käima?

Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

efendi
Mode
Postitusi: 969
Liitunud: 23 Dets 2004, 17:12
Tsikkel: KTM
Asukoht: Tartu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009

Lugemata postitus Postitas efendi »

mina leidsin sellise asja:

2) A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur;

Vanasti oli minu mälu järgi see 25 kW ja 0,16 kilovatti kilogrammi kohta.

Samuti tekkis küsimus, et kas saan asjast õigesti aru, vanasti oli see 125 cc kivisse raiutud A1 puhul, uuest loen välja et oluline on kg/kW suhe:

1) A1 – mootorratas, mille mootori töömaht ei ületa 125 kuupsentimeetrit ja võimsus ei ületa 11 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,1 kilovatti kilogrammi kohta. A1-alamkategooria mootorsõidukiks on ka sümmeetrilise rataste asetusega kolmerattaline sõiduk , mille mootori võimsus ei ületa 15 kilovatti;

Kas sain õigesti aru?

Lisaks veel selline lugu, arvutage ise:

§ 221. Mootorsõidukijuhi poolt lubatud sõidukiiruse ületamine
(1) Mootorsõidukijuhi poolt lubatud suurima sõidukiiruse ületamise eest kuni 20 kilomeetrit tunnis – karistatakse rahatrahviga kuni 30 trahviühikut.
(2) Mootorsõidukijuhi poolt lubatud suurima sõidukiiruse ületamise eest 21–40 kilomeetrit tunnis – karistatakse rahatrahviga kuni 100 trahviühikut või sõiduki juhtimisõiguse äravõtmisega kuni kuue kuuni.
(3) Mootorsõidukijuhi poolt lubatud suurima sõidukiiruse ületamise eest 41–60 kilomeetrit tunnis – karistatakse rahatrahviga kuni 200 trahviühikut või arestiga või sõiduki juhtimisõiguse äravõtmisega kuni kaheteistkümne kuuni.
(4) Mootorsõidukijuhi poolt lubatud suurima sõidukiiruse ületamise eest üle 60 kilomeetri tunnis – karistatakse rahatrahviga kuni 300 trahviühikut või arestiga või sõiduki juhtimisõiguse äravõtmisega kuni kahekümne nelja kuuni.
(5) Kohus või kohtuväline menetleja võib kohaldada lisakaristusena sõiduki juhtimisõiguse äravõtmist:
1) käesoleva paragrahvi lõikes 2 sätestatud süüteo eest ühest kuust kuni kolme kuuni;
2) käesoleva paragrahvi lõikes 3 sätestatud süüteo eest kolmest kuust kuni kuue kuuni;
3) käesoleva paragrahvi lõikes 4 sätestatud süüteo eest kuuest kuust kuni kaheteistkümne kuuni.

i am not totally useless, i can be used as a bad example.

Kes mett teeb, see mett sööb!
Kasutaja avatar

Teema algataja
spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009

Lugemata postitus Postitas spinna »

Väga segane on küll see A1 sõnastus.

Palju trahviühik on? 60?

Suzuki GSX 750 Inazuma

K-1

Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009

Lugemata postitus Postitas K-1 »

Just nii Spinna, trahviühikuks on 60.-

A2 on väga huvitavalt ümbersönastatud - enam siis ei saagi kiloseid* sportrattaid piirajaga nö. legaliseerida. Vähemalt töstsid maksimaalset vöimsust, muidu ei oleks vast selle kahekordse vöimsuse pöhimöte välja rebinud, sest enamasti piiratakse ju 600'seid, mille vöimsus enamasti sinna 70KW piirimaile jääbki.

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6743
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 684 korda
Tänatud: 442 korda

Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Tagarattal sõiduga on ka kööga :D

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

M.

Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009

Lugemata postitus Postitas M. »

600'sed kõik enam vähem 72 kw, et siis jääbki ilma nendest 72kw'stest :D?


pezz
Postitusi: 173
Liitunud: 23 Sept 2008, 21:49
Tsikkel: CRF1000L
Asukoht: Tartu

Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009

Lugemata postitus Postitas pezz »

efendi kirjutas:

mina leidsin sellise asja:

2) A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur;

Vanasti oli minu mälu järgi see 25 kW ja 0,16 kilovatti kilogrammi kohta.

"Uuendusena on lisatud 20 aasta vanuse piir A2-kategooria mootorsõiduki juhtimisõigusele"

Kasutaja avatar

Teema algataja
spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009

Lugemata postitus Postitas spinna »

Muide, sinna võib vabalt ettepanekuid teha. Loomulikult arvestatakse ainult terve mõistuse piires laekuvaid asju ja natuke üle piiri olevaid :D

Aga ümarlaud võiks näiteks ridade vahelise sõidu katsuda legaalseks kirjutada. Ma kirjutaks selle kah igaks juhuks mustvalgeks, et kaks soolomotikat võivad kõrvuti sõita. Nagu vanasti oli.
Ja tegelikult võiks motika parkimise ka sinna jalgratta poole peale avardada ilma autodega ühisosast loobumata.

Suzuki GSX 750 Inazuma

triplekix
Postitusi: 851
Liitunud: 23 Mai 2005, 17:06
Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000 K8 2008a.
Asukoht: Tallinn, WSK
Kontakt:

Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009

Lugemata postitus Postitas triplekix »

kuskohast saaks linki sellele seadusele?
tänud.

Kui sa ikka kõike oskad, siis ei ole karta miskit.

Õigusabi.

Perekonnaõiguslike probleemide (elatise määramine, suhtluskorra määramine, elukoha määramine jms) puhul, saate abi siit:
http://www.puurits.ee
Hagide koostamine, konsultatsioonid, kohtus esindamine jms.

kill
Postitusi: 102
Liitunud: 10 Sept 2005, 00:28
Asukoht: tln

Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009

Lugemata postitus Postitas kill »

pezz kirjutas:

"Uuendusena on lisatud 20 aasta vanuse piir A2-kategooria mootorsõiduki juhtimisõigusele"

Kuskohast selle leidsid?
A saab 20-aastaselt, kui isik omab eelnevalt A2-alamkategooria mootorsõiduki juhtimisõigust vähemalt kaks aastat. Vastasel juhul 24-aastaselt. Ehk 18-24-aastaselt saab esmakordsel A kategooria taotlemisel A2.


pezz
Postitusi: 173
Liitunud: 23 Sept 2008, 21:49
Tsikkel: CRF1000L
Asukoht: Tartu

Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009

Lugemata postitus Postitas pezz »

kill kirjutas:
pezz kirjutas:

"Uuendusena on lisatud 20 aasta vanuse piir A2-kategooria mootorsõiduki juhtimisõigusele"

Kuskohast selle leidsid?
A saab 20-aastaselt, kui isik omab eelnevalt A2-alamkategooria mootorsõiduki juhtimisõigust vähemalt kaks aastat. Vastasel juhul 24-aastaselt. Ehk 18-24-aastaselt saab esmakordsel A kategooria taotlemisel A2.

Seletuskiri lk 27.

Eelnõu §255 Üleminekusätted punkt3 ütleks nagu veel sellist asja, et kui olemas praegune A piiranguga, siis kuni juhiloa kehtivuse lõpuni jääb piiranguteks ikkagi 25kW/0.16 kW/kg.


kill
Postitusi: 102
Liitunud: 10 Sept 2005, 00:28
Asukoht: tln

Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009

Lugemata postitus Postitas kill »

pezz kirjutas:

"Uuendusena on lisatud 20 aasta vanuse piir A2-kategooria mootorsõiduki juhtimisõigusele"

Seletuskiri lk 27.

See on vast seletuskirja kirjutaja valetõlgendus.

pezz kirjutas:

Eelnõu §255 Üleminekusätted punkt3 ütleks nagu veel sellist asja, et kui olemas praegune A piiranguga, siis kuni juhiloa kehtivuse lõpuni jääb piiranguteks ikkagi 25kW/0.16 kW/kg.

".. kehtiva juhiloa kehtivusaja lõpuni või kuni juhiloa vahetamiseni.."


mart211

Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009

Lugemata postitus Postitas mart211 »

Kuna palju jääb arusaamatuks siis küsin kohe otse:

Mul A2, dokides 25kw, originaalis oli 88kw. Kas ma ei või enam sellega sõita?
Juhiluba väljastatud 02.04.08, kehtivus lõpeb 11.12.2009 Kas ma võin siis täis A teha, sel ajal olen 20?

To: Ants01
Miks tagarattal sõiduga kööga on?
Kas enne võis sõita?

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6743
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 684 korda
Tänatud: 442 korda

Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Ennem vist eraldi punkti sees ei olnud, :oops:
Nüüd lugesin välja, et kõik rattad peavad pidevas kontaktis teepinnaga olema. Ehk siis stoppie ka keelatud!

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

e-thug

Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009

Lugemata postitus Postitas e-thug »

See kuubikute ümbersõnastus on väga segane ja samuti A kat. nüüd on siis nii, et inimene teeb 16 aastaselt load ja maksimuum load ehk A võib saada 20selt varasema 21 asemel ning a2'e vana piir on ikka 18(inimesele kes siis tegi 16 aastaselt a1e)?

Kasutaja avatar

zirocool
Postitusi: 175
Liitunud: 20 Apr 2007, 17:40
Tsikkel: cbr 919, cbr954
Asukoht: WA

Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009

Lugemata postitus Postitas zirocool »

Karistused ikka päris hullud..
Tore, isadel hea mõelda küll, et mida karmimad karistused, seda vähem kihutajaid .. tõsi nii see mingil määral on.
Kui aga vaadata teise mätta otsast, siis läheb asi suht ohtlikuks, kui ikka tühjal sirgel teel (või tihedas liikluses vastavalt egole/oskustele vms) väänad ja siis ment su põõsa tagant 200km/h radarisse saab, siis arvan, et päris paljudel ja järjest rohkematel tekib kiusatus peale väänata.
Mida ulmelisemad trahvid, seda suurema on risk, et proovitakse eest ära saada ja mida rohkem rahvast seda üritab seda hullemaks lähevad tagajärjed, sest kõigil see nii kui nii ei õnnestu..
Kui ühe proovimise pärast on võimalik 2a jala käia, siis vist hambad risti väänatakse nii palju kui tuleb .. kahju kui mõni alles siis avastab palju rattal võimu on :evil:


tänxmeez

Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009

Lugemata postitus Postitas tänxmeez »

Peab tõdema, ega karistused nii väiksed ei ole jah
http://www.liiklus.ee/ee-117

Kasutaja avatar

Maku
Postitusi: 216
Liitunud: 04 Juun 2007, 13:29
Tsikkel: Kawa ZX-6R '04
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009

Lugemata postitus Postitas Maku »

Täitsa lõpp :shock: :shock: :shock: peab vist vägisi bike maha müüma. :(

Väikesed inimesed räägivad teistest, keskmised inimesed räägivad sündmustest, ülejäänud räägivad ideedest.
MikMak Trade - Magusast marjast maitsva suupisteni
Kasutaja avatar

Junzu
Postitusi: 481
Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
Tsikkel: 890R, TE300 TBI ja FE350
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009

Lugemata postitus Postitas Junzu »

"Sõiduki kasutaja andmete mitteesitamine" ehk et kui numbrit rattal nähakse ja eest ära paned, siis 3k kukub juba kindlasti. Samas parem 3 kui 18 võiks öelda.

SM570R 04' ->Z750 05'->Z1000 03'->R1 04'->R1 04'->GSX1300R 00'->Z750 04' & CB600f 01'->Z1000 03'->Z1000 03'->Buell XB9R->ZX10R 05'-> KTM SM950 04' & R6 07'->KTM 950SM 07'->KTM 990SD 07' ->Z1000 2011'->TE300i 19 ->EXC300 22''->890 Adventure R 23' & FE350 20' & TE300 24'

reimps

Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009

Lugemata postitus Postitas reimps »

ants01 kirjutas:

Nüüd lugesin välja, et kõik rattad peavad pidevas kontaktis teepinnaga olema. Ehk siis stoppie ka keelatud!

Kuidas ma nüüd rehve vahetan? :cry:

Kasutaja avatar

Bladyhell
Postitusi: 1024
Liitunud: 12 Apr 2006, 19:25
Tsikkel: K1200S

Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009

Lugemata postitus Postitas Bladyhell »

Tsikli parkimise osas peaks ettepaneku tegema, kõnniteel parkimise lubamiseks. Mõttetu tervet auto kohta kinni hoida.

K1200S

kõrtsmikumolu
Postitusi: 928
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009

Lugemata postitus Postitas kõrtsmikumolu »

Trahvide tõstmise vastu oleks aeg juba tänavale minna plakatitega. Ükski teine rahvas vist ei lase enda turjal nii palju tallata kui meie. On reegliks kujunenud et iga aasta korra või kaks tõstetakse trahvimäärasid. Auto(mootorratta)sõit on juba suurem kuritegu kui vargil käimine.

Kasutaja avatar

justcraizy
Postitusi: 513
Liitunud: 23 Jaan 2008, 17:01
Asukoht: Tallinn, Tartu

Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009

Lugemata postitus Postitas justcraizy »

Ärge võtke nii tõsiselt neid trahve, kuna tõenäoliselt ajapikku nad karmistuvad veelgi. Ei tasu enda pead vaevata sellega :)
Tuleb valida selleks õige koht, veenduda, et politseid pole ja hullata nii kuis süda tahab. Linnavahel lihtsalt kiirust natuke rohkem jälgida, muud midagi.

zx6r(04)->zx6r(06)->zx10r(08)-> cbr600rr(07)

Siller
Postitusi: 1001
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009

Lugemata postitus Postitas Siller »

Bladyhell kirjutas:

Tsikli parkimise osas peaks ettepaneku tegema, kõnniteel parkimise lubamiseks. Mõttetu tervet auto kohta kinni hoida.

Ennem parkisin samamoodi, kõnniteel, poes käies, seal jalgrattahoidla juures jne, kuid nüüd olen hakanud ka terve auto koha ära võtma.
No ei taha trahvi maksta.


kana

Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009

Lugemata postitus Postitas kana »

Bladyhell kirjutas:

Tsikli parkimise osas peaks ettepaneku tegema, kõnniteel parkimise lubamiseks. Mõttetu tervet auto kohta kinni hoida.

Kõnniteel parkimine võib tsikli tervisele halvasti mõjuda, kui keegi mingit riideeset pidi tsikli külge jääb ja selle pikali tõmbab. Jalakäija peab muidugi Tallinnas vähemasti olema sale ja oskama vajadusel pugeda kõnniteele pargitud tolmuste autode vahelt läbi.
Ei taha ju teise sõidukit kahjustada - kuigi kus on rohkem ruumi, seal võiks kõnniteel parkida, aga palju see "rohkem ruumi" peaks olema, et mõni tsiklile otsa ei tuiaks? Tervet auto kohta kinni hoida on raiskamine küll.

Kasutaja avatar

canis lupus
Postitusi: 105
Liitunud: 03 Aug 2006, 14:45
Tsikkel: Super Blackbird, Minsk 125*2
Asukoht: Brüssel

Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009

Lugemata postitus Postitas canis lupus »

Praeguseks teada oleva info kohaselt enne sügist antud seadust vastu ei võeta. Esimene lugemine peaks toimuma juuni esimesel nädalal, peale mida on võimalik eelnõule esitada muudatusettepanekuid. Seetõttu palun kõigil, kellel on konkreetseid ettepanekuid siia kirja panna või saata ES - äkki saan aidata.

Mikk
56 564 974

BLACKBIRD
CBR 600 F
TZR 125
JAWA
VOSHOD
MINI
Kasutaja avatar

Stern
Postitusi: 217
Liitunud: 04 Aug 2003, 08:55
Asukoht: Lasnamägi GSX600F, CBR929

Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009

Lugemata postitus Postitas Stern »

See A-kategooriate vahetus jääb ebaselgeks. Kui muidu seni olnud 25kw piiranguga load, siis uue seaduse jõustudes, sõidustaaši ja vanust arvestades saab ümber vahetades juba täis A või peab selleks ikkagi tegema veel linnasõidu vastava kubaturilise rattaga?

Kasutaja avatar

Antik
Postitusi: 350
Liitunud: 21 Aug 2007, 16:11
Tsikkel: rat-ta-ta
Asukoht: Vancouver

Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009

Lugemata postitus Postitas Antik »

popimates parklates on maha joonistatud eraldi mootorratta boxid... reaalselt olen seda näinud ja kasutanud küll vaid pärnus ühes parklas, kuid vb on veel mõnes kohas. Samas kui üks ratas pargib auto kohal, mahub sinna ka teine ratas kõrvale, seega on siiski üks autokoht ju kokku hoitud.

see on küll kena, et te muretsete koguaeg, et ka teised parkima mahuks, aga mõelge ka jalakäijate peale, kes sellest bensiinijärele haisevast monstrumist peavad mööda kõndima. või te lükkate ratta käekõrval sinna kõnniteele ja pärast sealt uuesti tee peale? :)

Yamaha YZF1000R Thunderace '96 (Hooajad 2007;2008) --> Kawasaki ZX9R Ninja '94 (Hooaeg 2009) --> Kawasaki ZX10R Ninja '05 (Hooajad 2010; 2011; 2012) --> Yamaha YZF-R1 '04 (Hooaeg 2013)

Lauri23
Postitusi: 428
Liitunud: 01 Mai 2004, 19:46
Asukoht: Tallinn/07 R6

Re: Liiklusseaduse eelnõu 2009

Lugemata postitus Postitas Lauri23 »

Vähemalt on tore see, et järgmine aasta saan siis juba täis A katekooria teha, saades 20 aastaseks ning omades A1 juhilube 16a alates. Trahvide tõstmise vastu peaks küll midagi ette võtma. Odavam on tõesti juba poes mitu korda vargil käia kui mootorrattaga sõita.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”