Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 581
- Liitunud: 04 Veebr 2007, 13:07
- Tsikkel: Drag Star
- Asukoht: Rakvere (Rockvere)
- Kontakt:
Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Idee on järgmine, tihti juhtub nii, et püüan "kinni" mõned algajad tsiklipoisid või rollerihundid ja sõbralikult seletan neile paar asja kuidas vähe ohutumalt sõita, aga oleks vaja miskit paberit neile lugemiseks kätte anda. Tahaks luua mingi "andmebaasi" asjadest mida igas motokoolis ei õpetata (pealegi paljud rolleristid polegi seal käind).
Nt minu jaoks kunagi oli suur vaev jälgida bensukulumist- pidevalt keera IZi paagi korki maha, loksutad, uurid, kuulad (pimedas pane või tikk põlema, et aru saada) ja siis vana "kärss" ütleb- Sa keera spidol kilomeetrid nulli... Lihtne, aga ma seda ei teadnud 10 aastat tikuga bensupaaki uurinud.
veel näiteks: Autokooliõpetaja ei saa endale lubada LE eiravat õpetust anda nagu on kaugtulega sõitmine päevavalgusel ja parempoolses servas sõitmise vältimine.
Paar asja leidsin siin http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=8&t=36035
Kirjuta mingi teadmine/nipp mis oleks noorele ratturile tõesti kasulik.
Muu mula, kriitika ja naljad paluks postitada mujale
-
Teema algataja - Postitusi: 581
- Liitunud: 04 Veebr 2007, 13:07
- Tsikkel: Drag Star
- Asukoht: Rakvere (Rockvere)
- Kontakt:
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
1 Päeval soovitav sõita kaugtulega ja võimalusel kasutada erksavärvilisi riideid, et liikluses oleks kergem märgata.
2 Tihedas linnaliikluses ära sõida paremas teeservas, muidu autod suruvad sind teelt välja.
Linnavälisel teel, kui nii ees kui taga on samal kiirusel sõitvad autod, sõida oma rea vasakus servas, et möödasõitja näeks sind ja ei suruks end sinu kõrvale.
3 Ära tule ristmikul ootava auto kõrvale, vaid ette või taha, et t näeks sind. Liikumist alustav auto võib pöörata just sinule otsa.
4 Ära sõida teistest, ka kaherattalistest paremalt mööda sest nemad ei arvesta sellega ja võivad ehmatusest juhitavuse kaotada.
5 Kui sul pole kütusenäidikut keera igal täis paaki tankimisel kilomeetrilugeja nulli, siis ei jää tühja paagiga teele, kui tead palju paagitäiega saab sõita.
6 Pehmel pinnal parkides soovitav panna mingi klots tsiklijala alla, et see maasse ei vajuks. Kallakul parkides pane käik sisse.
7 Kui võtad kedagi tagaistmele, veendu, et ta oskab seal istudes käituda ja ei kalluta sind kurvis tasakaalust välja.
On veel?
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Omast kogemusest soovitan -
*sõita kindlasti keset teed st. et dõidurea keskel.
*kruusa peal esipiduriga väga ettevaatlik olla.
*külma rehviga kohe mitte paugutada.
*politseiga suheldes madalat profiili hoida, mitte ülbata sest enamus inimesi on väga normaalsed.
-
- Postitusi: 928
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Honda CRF300L
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Tiit von Berg kirjutas:Omast kogemusest soovitan -
*sõita kindlasti keset teed st. et dõidurea keskel.
Seda võid soovitada ainult oma vaenlasele, kui tallegi. Sõidukid paiskavad oma rataste alt teel oleva prahi minema - tee äärtesse ja keskele. Samuti kipuvad neljarattalised õli ja muud tilgutama just mitte rattakoopast vaid mootorist, mistõttu saab saastatud just tee keskosa. Seega tuleks sõita kas paremal või vasakul (pigem siis vasakul) poolel sõidurada ehk sissesõidet "jälgedes".
-
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Tsikkel: 650cc V2
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
- Kanna kaitsmeid (korralikku sõiduvarustust) ka mopeedi juhtides- kukkumine mopeediga on sama valus kui tsikliga.
- Jäta mõistlik pikivahe ees sõitva autoga- teel vedelev ese, millest auto üle sõidab, võib Sulle põhjustada kukkumise ja autole liiga lähedal olles ei jää Sul aega reageerimiseks.
- Isegi kui Sul on palju pappi ja kõva sõiduriist, ära pea ennast tähtsaks ja kuula, mida asjalikku kogenenumatel tsikliinimestel Sulle öelda on.
- Mine alati tsikliga (mopeediga) liiklusesse selle teadmisega, et Sa oled ainus selles loomakarjas, kes LE nõudeid täidab ja et Sind ei nähta kunagi. Nii jõuad õhtul tervena koju.
- Kui näed teeservas hädasolijat, paku abi. Ei või iial teada, millal Sul endal abi vaja võib minna.
- Külgtuulega ole eriti eetevaatlik suurest autost möödudes ja metsa vahelt lagedale välja sõites.
- Hoia visiir puhas. Kriimustatud või määrdunud visiiriga ootamatult vastu paistva päikese kätte sattudes ei näe Sa MITTE MIDAGI.

"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Taani-saksa päritolu mootorrattur-sõiduõetaja ja motofilosoof-kirjanik Jan Leek ütles ühes artiklis kunagi"kui möödud vastutulevast või pärisuunalisest autost maanteel lähemalt kui 3 meetrit-OLED SURNUD!
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 510
- Liitunud: 10 Okt 2006, 19:56
- Tsikkel: roheline
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 109 korda
- Tänatud: 30 korda
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Nozzu kirjutas:Tiit von Berg kirjutas:Omast kogemusest soovitan -
*sõita kindlasti keset teed st. et dõidurea keskel.
Seda võid soovitada ainult oma vaenlasele, kui tallegi. Sõidukid paiskavad oma rataste alt teel oleva prahi minema - tee äärtesse ja keskele. Samuti kipuvad neljarattalised õli ja muud tilgutama just mitte rattakoopast vaid mootorist, mistõttu saab saastatud just tee keskosa. Seega tuleks sõita kas paremal või vasakul (pigem siis vasakul) poolel sõidurada ehk sissesõidet "jälgedes".
Neis nn. "jälgedes" sõitmine on väga ohtlik vihmasajus, kuna just sinna koguneb rohkem vett ja on suurem võimalus vesiliugu sattuda.
Siinkohal selle kohta ka minu õpetus: kui satute vesiliugu, ärge pidurit rabama hakake, muidu veel suurem võimalus "käna" panna.
-
- Postitusi: 2236
- Liitunud: 06 Sept 2007, 11:25
- Tsikkel: Yamaha Drag Star 1100A
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Kui juba vihma peale läks:
- Teekattemärgistus, metallist kaevukaaned, raudtee ja trammitee rööpad ning osade raudteeülesõidukohtade kummist(?) teekatted on libedad, vihmaga ülilibedad.
tali kirjutas:
- Külgtuulega ole eriti eetevaatlik suurest autost möödudes ja metsa vahelt lagedale välja sõites.
Eilne suure küljetuulega Tartust tulek tõestas, et seda punkti täiendaks ma veel vastutulevate rekkade ja busside võrra. Vahepeal sai ikka korralikke tuulelitakaid neilt.
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
numan kirjutas:1 Päeval soovitav sõita kaugtulega
Selle punkti sõnastaks nüüd ehk vähe ümber. Näit: ereda tagantpäikesega (või kiirusel mis oluliselt ületab keskmist sõidukiirust antud alas) võid ajutiselt sisse lülitada kaugtule.
Kunagi peale esimest avariid sõitsin ka aastakese kaugtulega aga mingi aja pärast ablasin et
1.kaugtulega sõitmine tekitab autojuhtides trotsi (põhjendatult)
2.kaugtule vaatamine, ka päevasel ajal, on segav
Madallenduritest saan aru, neile on see üks väheseid viise oma niigi nappe ellujäämisšansse tõsta ja autojuhtidest on nad möödas enne kui neis trots jõuab tekkida
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Tiit von Berg kirjutas:*sõita kindlasti keset teed st. et sõidurea keskel.
Autod sõidavad kõik augud jne objektid endale kõhu alla!!! Pigem vasakus jäljes või selle lähedal.
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Külgtuulest.
Kui maanteel näiteks tugev tuul puhul vasakult, siis aja vasak põlv paagi küljest lahti ja kõverda põlv võimalikult välja poole( nii, et mugav ikka sõita on muidugi ). Tekib sõidu kiirusest-tuulest ja välja kõverdatud põlvest tingitud "puri" mis aitab tugevat külgtuult kompenseerida. See jutt on arvestatud sõidul ca kuni 120-130 km/h. Kiirema rattaga ulmenumbreid spidole kuvades ei tasu liikmeid gondlite tagant vast välja ajada. Tuuletakistus võib saatuslikuks saada. Aga kuna on jutt algajatest siis loodetavast nemad nii kiiret madallendu ei tee. Ja toimib see vast iga ratta tüübiga kus põlv on vähegi rohkem kõverdatud asendis ehk siis jalatoed ei ole ette viidu.
Suurte rekkade ja busside järel saabuvast tuulevallis saab jagu paagile kummardudes suure liikuriga juba kohakuti olles( seda siis olematu või pisikese tuuleklaasi korral). Kui auto on mõõdas aja jälle selg sirgu. Suure tuuleklaasi kasutajaid vast bussid-rekkad-tuulevallid suurt ei koti.
Kui vaja teha maanteel või üldse liikluse äkkpidurdus, siis juhi ratas pidurdades võimalikul tee äärde. Karta on , et saad oma tsikli enne tagant tulevat autot pidama, saada veel eest ära põigata tagant tulija eest vajadusel või saab tema auto mööda juhtida. Tavaliselt äkkpidurdust tehes nii öelda sõidurea keskel on oht, et taganttulija põrutab sulle sisse.
ps) tsikli pidurdustuli on väike ja päeval peaaegu märkamatu
Ja õppige tsikliga sõites nn."vastupööramine " ära. Kui järsem kurv keerab paremale, siis surud paremat lenksu otsa endast kaugemale. Jah, just nimelt paremat lenksu otsa suruda ettepoole paremale pöörates
Kurvis sõites on hea gaas peal hoida ja kurvist väljudes( kurvi keskel lõpus olles) gaasi vaikselt peale keerata. St, et vedu on taga rattal kogu aeg kurvis mitte ei läbi kurvi vaba hooga või sidurdades.
Kui on kehv auklik tee ja jalaraudade asend seda võimaldab, siis sõida püsti või poolpüsti asendis toetudes ainult jalaraudadele põlvedega paaki "pigistades". See tegevus viib raskuskeskme rohkem alla poole ja ebatasesel teel on ratas märksa stabiilsem ning ei peksa ka tagumikku aukudes.
Kui mõni närviline vend sõidab oma neljarattalisega sul liiga tagumikus kinni, siis lase selline ullike parem mõõda, tõmba kiirus korraks maha. Pole vaja riskida tagant otsasõiduga ebastabiilse närvikavaga taga sõitja poolt.
Kõige olulisem, isegi kui sul on LE järgi õigus anna suuremale või rohkem metalli omavale liikurile teed vajadusel.
Kui ratastoolis või halvatud oled, siis ei koti kedagi enam kellel õigus oli...
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
*vastutulevat teist tsiklisti tervitades ,mitte tõsta kätt täielikult lenksult, tõsta vaid sõrmed ,eriti ohtlik on linnaliikluses ,kus võib kaotada valvsuse ja ohtlik olukord tekkida
*algajal soovitaks sõita võimalikult palju ja harjutada ja mitte hakata kohe esinema(tagarattal sõitmine ,kummi põletamine jne)
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
isegi kui harjund igapäevaselt ainult esimest pidurit kasutama, siis tasub end aeg ajalt sundida ka meelde tuletama kus tagumine asub, et kui vaja siis jalg teab mis teha
-
Teema algataja - Postitusi: 581
- Liitunud: 04 Veebr 2007, 13:07
- Tsikkel: Drag Star
- Asukoht: Rakvere (Rockvere)
- Kontakt:
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
S.S.D.D. kirjutas:Külgtuulest.
Kui maanteel näiteks tugev tuul puhul vasakult, siis aja vasak põlv paagi küljest lahti ja kõverda põlv võimalikult välja poole( nii, et mugav ikka sõita on muidugi). Tekib sõidu kiirusest-tuulest ja välja kõverdatud põlvest tingitud "puri" mis aitab tugevat külgtuult kompenseerida.
Vat seda ma pole veel kuulnud, peab ära proovima/õppima Ei tea kuidas see toimib erinevate isteasendite puhul (bike-kroom-enduuro)
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Nozzu kirjutas:Tiit von Berg kirjutas:Omast kogemusest soovitan -
*sõita kindlasti keset teed st. et dõidurea keskel.
Seda võid soovitada ainult oma vaenlasele, kui tallegi. Sõidukid paiskavad oma rataste alt teel oleva prahi minema - tee äärtesse ja keskele. Samuti kipuvad neljarattalised õli ja muud tilgutama just mitte rattakoopast vaid mootorist, mistõttu saab saastatud just tee keskosa. Seega tuleks sõita kas paremal või vasakul (pigem siis vasakul) poolel sõidurada ehk sissesõidet "jälgedes".
+1 "autojälgedes" sõitmisele, kuna need on a) õlivabad (eriti vihmas on keskmine kühm jube libe, nagu eelpool mainiti) b) "soojad" - vaata kasvõi lumisel ajal, kus rajad kuivad, kus niisked (paratamatult iga üleveerev ratas soojeneb ise ja soojendab ka pinda) c) "kummised" - iga veerev rehv jätab natuke kummi maha, seetõttu seal haardumine parem.
Mis puutub vesiliu ohtu, siis tõesti - paduka korral on roopas sügavam vesi, aga selle vastu aitab kõige paremini korralik rehv ning mõistlik kiirus. Kui vesiliug tuleb "keskkuhja" otsas, siis meenuta neid hea sõnaga, kes ütlesid, et seal on libe ja õline.
EDIT: Ja leidsin üles ka selle artikli, mida samadel teemadel paar päeva tagasi lugema juhtusin. Küll ingliskeelne, aga ehk abiks ikka http://www.motorcyclistonline.com/howto ... index.html
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
numan kirjutas:1 Päeval soovitav sõita kaugtulega ja võimalusel kasutada erksavärvilisi riideid, et liikluses oleks kergem märgata.
1) Habibi jutule lisaks et tekitab trotsi ja häirib silma on kaugtulega sõites veel see miinus et kui juhtud suunda näitama siis suunad ei paista kui kaugtuled peal ja see võib teistmoodi ohtlikuks saada kui juht ei näe mis sul plaanis on.
2) Kasutama peaks helkurrihma või helkurtrakse juhul kui ei ole erksavärvilist varustust, algul on tülikas kaasas vedada seda helkurrihma aga harjub ajapikku nii ära et ei pane enam tähelegi. Ja ise autos sõites riivas kohe silma kui sugulane oli rattaga taga helkurrihm peal. Kui peeglist kohe aru ei saa mis taga on siis see erkkollane helkurrihm riivab piisavalt silma et viskad uuesti pilgu tahavaate või küljepeeglisse et aru saada millega tegemist.
3) Kui vähegi võimalik ei soovita varustuse pealt kokku hoida ja osta kõige odavamat mida pakutakse kuna mõne aja pärast nagunii hakkad ostma kallimat ja lõppkokkuvõttes raiskad ikka rohkem raha. Hingavus, mugavus, vettpidavus ja funktsionaalsus on väga olulised. Kui aga raha napib siis ka kõige odavam varustus on kordades parem kui teksapüks ja kilejope. Alati kanna 100 % varustust ka lühikestel otstel ja ka rolleriga sõites ei tee varustus paha kasvõi õhema kaitsmetega jope näol ja kasvõi kevlariga vooderdatud kaitsmetega teksad.
4) Vastujuhtimise liigutusega mõni vbl mõtleb liiga üle ja ei saa sellega vajalikul hetkel hakkama, kõige lihtsam õpetussõna minumeelest on see et kui kurv osutub järsemaks kui algul paistis siis põlvedega paagist kinni, keha lõdvaks ja suru kurvipoolse käega lenksu, ratas saavutab ise suurema kalde. Ja põikeks suru lenksu selle käega kust poolt tahad ohust mööduda.
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
*Kurvis keera gaas peale alles siis, kui oled kindel, et saad selle ka peale jätta, mitte ei pea rutskaga palju mängima
*Suurel kiirusel baigiga sõites(150+) ole ettevaatlik kui liigutad põlvi paagist eemale- võid sattuda tankslapi
-
- Postitusi: 47
- Liitunud: 27 Dets 2008, 20:13
- Tsikkel: CBR900RR...GSX1300R...
- Asukoht: Rootsi Trosa
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Kopamees kirjutas:*Kurvis keera gaas peale alles siis, kui oled kindel, et saad selle ka peale jätta, mitte ei pea rutskaga palju mängima
*Suurel kiirusel baigiga sõites(150+) ole ettevaatlik kui liigutad põlvi paagist eemale- võid sattuda tankslapi
tankslapi?
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
franz125 kirjutas:Taani-saksa päritolu mootorrattur-sõiduõetaja ja motofilosoof-kirjanik Jan Leek ütles ühes artiklis kunagi"kui möödud vastutulevast või pärisuunalisest autost maanteel lähemalt kui 3 meetrit-OLED SURNUD!
hmmm, paneb mõtlema. Ütleme nii, et siiamaani olen veel elus
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
taavi929 kirjutas:Kopamees kirjutas:*Kurvis keera gaas peale alles siis, kui oled kindel, et saad selle ka peale jätta, mitte ei pea rutskaga palju mängima
*Suurel kiirusel baigiga sõites(150+) ole ettevaatlik kui liigutad põlvi paagist eemale- võid sattuda tankslapitankslapi?
-veits s**t video aga saad poindile pihta. Ise proovinud pole, aga sõbrad baigimehed on rääkinud, et nendega nii on juhtunud. Ärge parem proovige:D
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Kopamees kirjutas:... kui liigutad põlvi paagist eemale- võid sattuda tankslapi
Endagagi nii juhtunud, aga mitte põlvi eemale liigutades ja nii suurel kiirusel. Vibast lahti saamiseks olen rutskat keeranud. Nimelt siis koondub enamus raskusest tagumisele rattale.
-
- Postitusi: 928
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Honda CRF300L
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Veel üks oluline tarkusetera: Mootorratas võtab suuna sinna kuhu vaatad. Ehk siis kriitilises situatsioonis ära fokusseeri pilku ohuallikale vaid võimalikule pääseteele. Näiteks kui kurvi lennates mõistad, et kurvi välja võtta ei õnnestu, siis ära jõllita mitte teepervel kõrguvat betoonposti (muidu näed seda hetke pärast lähemalt kui sooviskid) vaid heinakuhja selle kõrval või veelgi parem - tee telgjoont. Sama teema kõrvaltteelt ootamatult nina liiga kaugele peateele välja ajanud autode, teeaukude ning muu puhul.
Oma esimesel maanteesõidul jäin suhteliselt kitsal, ilma eraldusmärkideta teel ainiti vahtima mulle vastu sööstnud autot. Ning teineteisest möödudes polnud meie vahel kindlasti mitte kolme meetrit, hea kui meeter oli.
-
Teema algataja - Postitusi: 581
- Liitunud: 04 Veebr 2007, 13:07
- Tsikkel: Drag Star
- Asukoht: Rakvere (Rockvere)
- Kontakt:
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Karutapja kirjutas:
See on küll hea leid
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Mina kordaks sellised asja ikkagi ära:
Palun näidake suunatuld. Ükskõik kui kiire või tore teie meelest manööver suunatuleta on, aga ikkagi - suunatuli vilkuma. Enne manöövrit. See ei tekita tõesti segadust ega ei pea selle pärast ka piinlikkust tundma, kallid bikerid.
Ja siis selline tarkusetera:
Kui tsikkel-roller ei võimalda sõita maanteel 90 või 100 või 110 km/h, ei ole mõtet keset teed "uhada" küürakil olles 80 või 70 või veel madalama kiirusega. Palun võtke teeserva ja sõitke seal oma tempos. Tõesti, teie taha koguneb rodu autosid ja läheb lahti üks suuremat sorti ohuolukordade tekitamine möödasõidul.
Samuti pole ka ilus näidata keskmist sõrme inimesele, kes signaaliga märku annab, et te sõidate liikluseeskirjale mitte vastavalt. Ning peale seda kuulate teeservas kõrvad lontis loengut, mis kätkeb endas liikluseeskirja ja elementaarset viisakust teiste vastu.
See kivi on rollerimeeste kapsaaeda rohkem.
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
võll kirjutas:Kopamees kirjutas:võid sattuda tankslapi
Vibast lahti saamiseks olen rutskat keeranud. Nimelt siis koondub enamus raskusest tagumisele rattale.
Nii-ja-naa. Tankslap(per)i (http://www.msgroup.org/Tip.aspx?Num=190) puhul ilmselt ohutum valik siiski pidurdamine, kuna pidurdamise tulemusena a) aeglustub hoog (daaa) ja b) muutub ratta esiotsa geomeetria (seega ka omavõnkesagedus). Kiirendamine on teoreetiliselt näiliselt hea idee (koormus tagarattale, esiosa geomeetria muutub ka), aga toimib vaid siis, kui kõik läheb õnnelikult (mis ilmselt olukorra labiilsust arvestades ei ole just väga tõenäoline). Kui aga õnnelikult ei lähe, siis tuleb mats palju suuremalt kiiruselt. Kuna tankslap lõpeb tõenäoliselt high-side-ga (http://www.msgroup.org/forums/mtt/topic ... IC_ID=2192) ning ilmne, et suuremalt kiiruselt high-side lend kah kõrgem. Mina igatahes pidurdaksin (loe:üritaksin pidurdada, kui peaks tekkima ja jõuaksin reageerida). Mul raske ratas kah, kui see peaks lendu tõusma ning selga maanduma... ei taha mõeldagi. Ja blokki pidurdamine (ABS-rattaga küll võimatu) lõppeb suurema tõenäosusega low-sidega.
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Ja läksin ise neid linke kaema ning jõudsin järeldusele - mitte ainult algajatele asjalikku lugemist http://www.msgroup.org/forums/mtt/forum ... RUM_ID=216 ning tegelikult peaks olema juba motokoolituse programmi kohustuslikuks osaks ka http://www.ride2die.com . Kui isegi 1 tuulepea natuke vaiksemalt selle tulemusena võtab, on maailm parem koht. Kõigile.
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Üks oluline asi veel algajatele.
Kui sõidad grupis/sõpradega ning teised on kogemustelt võimetelt sinust üle, siis ei tasu kohe sama moodi nagu teised sõita või kiiresti neile järele punnida, kurvi minekul näiteks. Pole mõtet näidata end "tegijamana" kui sa oled, kõik omal ajal. Õppida tuleb omas tempos ja kasvõi üksi sõites. Kui vaja jää maha, lõpus saate ikka mingi aja pärast kokku punktis B.
Üle võimete sõit ja vähene kogemus ei ole "tervislik" tavaliselt. Mõned küll väidavad, et teiste järel sõites õpib paremini. Ringrajal võib olla tõesti( see maa on tume minu jaoks), liikluses aga vast mitte.
Ebatasesel teel ( kruus, liiv) ja üldse tsikliga sõites ei tohi käed krampis olla lenksu küljes. Pigem sellisel pool lõdvalt, küünarnukkidest ei peaks käed väga harali ja pinges olemas. Algajad tavaliselt hoiavad jubeda jõuga lenksust, pigem pärsib see turvalist sõitu. Kui tsiklil juba hoog sees, siis hoiab ta üldjuhul ise otse suunda, ei ole vaja meeletult lenksu pigistada.
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Ja kui korrast linke loopima hakkasin, siis võib seegi olla abiks lugemine enne liikluskeerisesse tormamist http://www.webbikeworld.com/Motorcycle- ... ummary.htm Ja sugugi mitte hirmutamiseks vaid mõtteaine andmiseks.
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Lisaks veel ühe tähelepaneku: Kui lähenete linnas või asuslavälisel teel ristmikule kus on manöövrit ootavad sõidukid, püüdke mitte jääda ees ja taga liikuvate sõidukite vahele. Häda on selles et ristmiku ületavad või pööret ootavad autojuhid ei pruugi ratast märgata ja püüavad kiire manöövri sooritada mööduva ja tagant tuleva sõiduki vahelt, tulemus võib olla loomulikult kokkupõrge. Kui tagasõitev auto on lähemal saab natuge gaasi järgi lasta (mis on iseenesest ohutum varjant). Kui pärisuunas on kaks rada siis on hea hetkeks ennast ees või tagaliikuja kõrvale sokutada mis manöövrina on täiesti ohutu.
-
- Postitusi: 513
- Liitunud: 23 Jaan 2008, 17:01
- Asukoht: Tallinn, Tartu
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Karutapja kirjutas:võll kirjutas:Kopamees kirjutas:võid sattuda tankslapi
Vibast lahti saamiseks olen rutskat keeranud. Nimelt siis koondub enamus raskusest tagumisele rattale.
Nii-ja-naa. Tankslap(per)i (http://www.msgroup.org/Tip.aspx?Num=190) puhul ilmselt ohutum valik siiski pidurdamine, kuna pidurdamise tulemusena a) aeglustub hoog (daaa) ja b) muutub ratta esiotsa geomeetria (seega ka omavõnkesagedus). Kiirendamine on teoreetiliselt näiliselt hea idee (koormus tagarattale, esiosa geomeetria muutub ka), aga toimib vaid siis, kui kõik läheb õnnelikult (mis ilmselt olukorra labiilsust arvestades ei ole just väga tõenäoline). Kui aga õnnelikult ei lähe, siis tuleb mats palju suuremalt kiiruselt. Kuna tankslap lõpeb tõenäoliselt high-side-ga (http://www.msgroup.org/forums/mtt/topic ... IC_ID=2192) ning ilmne, et suuremalt kiiruselt high-side lend kah kõrgem. Mina igatahes pidurdaksin (loe:üritaksin pidurdada, kui peaks tekkima ja jõuaksin reageerida). Mul raske ratas kah, kui see peaks lendu tõusma ning selga maanduma... ei taha mõeldagi. Ja blokki pidurdamine (ABS-rattaga küll võimatu) lõppeb suurema tõenäosusega low-sidega.
Sain raadil just selle asjanduse osaliseks, jõhker asi ikka Ei soovita kellegile... Gaasi mahalaskmine aitas kenasti. Aga korraks kiirendusel ratas tõusis õhku ja niikui ratta maha lasin hakkas lenks käima nagu segane, suht scary stuff
Ise igatahes rooliamordi peale mõtlemas...
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.