Tsikliralli "Tunne kodumaad"
Moderaator: Moded
Tsikliralli "Tunne kodumaad"
Tekkis kord idee, mis kerge tagantutsitamise tagajärjel on saamaks millekski reaalsemaks. Nimelt oli mõte, et puistaks Eesti peale laiali peotäie punkte, mis tuleks osalejatel üles otsida. Põhiline selle juures ei oleks mitte võidukihutamine ega mitte hard core orienteerumine, vaid rõõm olla teel mingi eesmärgi suunas.
Nüüd on idee natuke edasi ussitanud ajudes ja saanud juhendiks, vt http://tsikliralli.blogspot.com/. Tegemist on esialgse versiooniga, mis on klaviatuurist väljaimetud ja päriselulist töökõlblikust kontrollitud pole.
Siit siis ka palve: palun lugege, mõtisklege, avaldage arvamust, tehke parandusi. Eelkõige aga öelge, kas oleks sellise ürituse vastu huvi.
Kui huvi nagu oleks, siis produtseerin ka peotäie testi-kontrollpunkte, mida läbida ja mille jäädvustamist saaks proovida, et saadud kogemuste põhjal teha veel parandusi ja täiendusi.
Kui ka siis on oluliselt rohkem kui kahel inimesel huvi selle formaadi vastu, siis näiteks juunikuust hakkaks päriselt punkte lugema.
Re: Tsikliralli "Tunne kodumaad"
Mahtuuno oli sama ideega. Võitjat polnud, kontrollaja piires tuli punkte taga ajada legendi järgi. Lõpuks sai sellest http://www.suveseiklus.ee/?pagename=mis
Paar korda osaled, siis läheb igavaks. Seltskond kogu aeg sama.
Re: Tsikliralli "Tunne kodumaad"
Mainin, et Suveseiklus ei ole siiski otseselt Mahtuuno jätk, vaid sama algse idee edasiarendus uute tegijate teostuses. Sarnane on neil see, et 3-päevane seiklus toimub 1x aastas, juuli lõpus. Analoogses formaadis on võimalik aga seigelda ka aastaringselt: www.seikleja.ee.
Usun, et ka Sanga poolt algatatud motoseiklemiste sari võiks seda pilti parimal moel täiendada-rikastada.
Re: Tsikliralli "Tunne kodumaad"
huvi on.
Võhik kohe küsib: kas osalemise eelduseks on naviseadme olemasolu? Kontrollpunktid väljendatakse harilikult vist ainult koordinaatide kaudu (digikujul) või on see kuidagi mõeldav ka nn analoog-kujul (kaardina)
Re: Tsikliralli "Tunne kodumaad"
On selliseid geopeitureid, kes aastaid geopeitusega on tegelenud ilma gepsu omamata. Sellise võistlusformaadi puhul saad Sa ju koordinaadid kodus mingile (veebi)kaardile manada ja vastavad kaardilehed välja trükkida.
Re: Tsikliralli "Tunne kodumaad"
Väga hea idee. Kindlasti jõudumööda osaleks. Aga tekkis sama küsimus, mis eelkõnelejal. Et kas kontrollpunkti leidmisel on abi vaid GPSist? (me ei oma seda veel ja on paberkaardi fänn)
edit: juba sain ka vastuse
Re: Tsikliralli "Tunne kodumaad"
Ma mõtisklesin veidi sellel teemal:
"Kontrollpunkti määramise aluseks on Geodashingu veebis (http://geodashing.gpsgames.org/) jooksvaks kuuks avaldatud Eesti territooriumile juhuslikult paigutatud punktid. Korraldaja määrab nendele punktidele lähima avaliku tee peale kontrollpunkti."
See idee, et valime juhuslikud Geodashingu punktid ja nihutame need lähimale teele, näib kuidagi kunstlik, lisaks ei anna neid mööda ringikärutamine tõesti muud efekti kui et "tehtud". Äkki võiks kontrollpunktideks valida mingid eomapi/regio atlase vaatamisväärsused, Maa-ameti veebikaardilt leitavad pärandkultuuri objektid vmt, mille läbimisel ka teatav hariv või esteetiline lisaväärtus tekib?
"Osaleja teeb kontrollpunktis foto, millel on äratuntavalt kujutatud tema tsiklit ja konkreetset maastikupunkti.
Osaleja teeb igas punktis ka teise foto, millel on loetav tema tsikli odomeetri näit ning kellaeg, kusjuures fotolt peab olema tuvastatav foto tegemise koht (identne asukoht ja pildistamise suund sama eelmise fotoga). "
Selle teise foto tehniline teostatavus on minu jaoks hetkel pisut ettekujutamatu.
Re: Tsikliralli "Tunne kodumaad"
kraut kirjutas:See idee, et valime juhuslikud Geodashingu punktid ja nihutame need lähimale teele, näib kuidagi kunstlik, lisaks ei anna neid mööda ringikärutamine tõesti muud efekti kui et "tehtud". Äkki võiks kontrollpunktideks valida mingid eomapi/regio atlase vaatamisväärsused, Maa-ameti veebikaardilt leitavad pärandkultuuri objektid vmt, mille läbimisel ka teatav hariv või esteetiline lisaväärtus tekib?
...hakkab looma!
Re: Tsikliralli "Tunne kodumaad"
osalemise eelduseks on naviseadme olemasolu? Kontrollpunktid väljendatakse harilikult vist ainult koordinaatide kaudu (digikujul) või on see kuidagi mõeldav ka nn analoog-kujul (kaardina)
Peaks ikka saama ka suvalise (nt Regio) atlasega hakkama, ainult et koordinaatteljestiku lugemise oskus oleks siis eelduseks. Saab ju kodus laua taga (vajadusel veebis leiduvaid kaarte abiks võttes) punktid kaardile ära märkida ja siis teele asuda. Mingit spetsiaalset kaarti küll ei kavatse välja anda, vaid koordinaadid ja punkti lühikirjeldus. Ma ise mõtlen, et sellest peaks piisama küll, aga eks praktilise järgiproovimise käigus selgub, kas see on ka reaalne.
See idee, et valime juhuslikud Geodashingu punktid ja nihutame need lähimale teele, näib kuidagi kunstlik, lisaks ei anna neid mööda ringikärutamine tõesti muud efekti kui et "tehtud". Äkki võiks kontrollpunktideks valida mingid eomapi/regio atlase vaatamisväärsused, Maa-ameti veebikaardilt leitavad pärandkultuuri objektid vmt, mille läbimisel ka teatav hariv või esteetiline lisaväärtus tekib?
Võib mõelda seda mõtet. Tõsi küll, konkreetsete punktide otsimine on vist natuke töömahukam kui lihtsalt suvapunktidega möllamine. Proovisin lihtsalt enda jaoks kõige lihtsamat süsteemi välja mõelda:). Samas, keegi ei keela oma marsruuti teha läbi sinu mainitud väärikate maastikupunktide. Ja tegelikult on mängu iluks just nimelt "teel olemine", mitte "kohale jõudmine". Võib proovida mõlemaid variante ja siis vaadata, kui töömahukas kumbki on ja kui mõttekas kumbki variant on.
Re: Tsikliralli "Tunne kodumaad"
sang kirjutas:Tõsi küll, konkreetsete punktide otsimine on vist natuke töömahukam kui lihtsalt suvapunktidega möllamine. Proovisin lihtsalt enda jaoks kõige lihtsamat süsteemi välja mõelda:). Samas, keegi ei keela oma marsruuti teha läbi sinu mainitud väärikate maastikupunktide. Ja tegelikult on mängu iluks just nimelt "teel olemine", mitte "kohale jõudmine". Võib proovida mõlemaid variante ja siis vaadata, kui töömahukas kumbki on ja kui mõttekas kumbki variant on.
Ma ei näe töömahus vahet, kas võtta suvapunktid Geodashingust või suvapunktid atlase vaatamisväärsuste loetelust.
Ja see mänguilu jutt... ma saan Su mõtteviisist suurepäraselt aru, ma räägin Suveseiklejatele kuus aastat, et nautige teelolekut, mitte ärge skoorige punkte Aga siin on see vastuolu, et kui mängu vormistus rõhub konkreetsete punktide läbimisele, kaldub sellele paratamatult ka osalejate fookus.
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
Re: Tsikliralli "Tunne kodumaad"
Osaleja teeb kontrollpunktis foto, millel on äratuntavalt kujutatud tema tsiklit ja konkreetset maastikupunkti.
Osaleja teeb igas punktis ka teise foto, millel on loetav tema tsikli odomeetri näit ning kellaeg, kusjuures fotolt peab olema tuvastatav foto tegemise koht (identne asukoht ja pildistamise suund sama eelmise fotoga).
ok: selle esimese foto tegemisega ei tohiks raskusi tulla, aga kuidas selle teise foto tegemine peaks välja nägema, et jääksid pildile üheaegselt nii tsikkel koos esimesel pildil oleva identse asukohaga (maastikuga), loetavalt odomeetri näit( et see oleks loetav, tuleks seda suht lähedalt võtta,ning kellaaeg (kas panen käekella spidoka kõrale v kuidas )
-
- Postitusi: 854
- Liitunud: 15 Mai 2005, 00:22
- Tsikkel: TDM 850
- Asukoht: mets, karjäär
- Tänatud: 1 kord
Re: Tsikliralli "Tunne kodumaad"
petz61 kirjutas:...., millel on loetav tema tsikli odomeetri näit
A kui see on mahakruditud?
Tegu võiks olla sellise fannimisega,mille läbimist ei peaks väga tõestama? Kui toimimine väljamõeldud, võin ka paar punkti kuidagi teada anda.
Re: Tsikliralli "Tunne kodumaad"
petz61 kirjutas:ok: selle esimese foto tegemisega ei tohiks raskusi tulla, aga kuidas selle teise foto tegemine peaks välja nägema, et jääksid pildile üheaegselt nii tsikkel koos esimesel pildil oleva identse asukohaga (maastikuga), loetavalt odomeetri näit( et see oleks loetav, tuleks seda suht lähedalt võtta,ning kellaaeg (kas panen käekella spidoka kõrale v kuidas )
Seda tuleb siis teha nii: vaikselt tasakesi tagarattasse. Ühe käega pildiaparaati, teisega gaasi, ühe silmaga jälgid maastikku, teisega seda mida pildistad, vasaku käega kukla tagant....... tegelt ratta võib külili ka asetada hetkeks......
Re: Tsikliralli "Tunne kodumaad"
ok: selle esimese foto tegemisega ei tohiks raskusi tulla, aga kuidas selle teise foto tegemine peaks välja nägema, et jääksid pildile üheaegselt nii tsikkel koos esimesel pildil oleva identse asukohaga (maastikuga), loetavalt odomeetri näit( et see oleks loetav, tuleks seda suht lähedalt võtta,ning kellaaeg (kas panen käekella spidoka kõrale v kuidas )
Ma ei tea, kuidas oleks kõige mõttekam seda teist fotot teha, ma lihtsalt pakkusin välja ühe võimaliku variandi. Seda tuleks looduses järgi proovida ja vaadata, kuidas õnnestub. Ja kui ei õnnestu, siis tuleks praktilisele kogemusele põhinedes välja pakkuda võimalused, kuidas seda pilti teha. Eesmärk on jäädvustada aeg-läbisõit-asukoht, küss on vaid, kuidas.
A kui see on mahakruditud?
Tegu võiks olla sellise fannimisega,mille läbimist ei peaks väga tõestama? Kui toimimine väljamõeldud, võin ka paar punkti kuidagi teada anda.
Sa vist ei lugenud juhendit korralikult . Kogu see süsteem põhineb vastastikusel usaldusel ja aususel. Eelduseks on, et kõik osalejad on täiskasvanud ja normaalsed inimesed, kelle eesmärk on tunda end hästi tsikli seljas, mitte iga hinna eest midagi ära võita või mingil moel tähelepanu pälvida.
Ma ei näe töömahus vahet, kas võtta suvapunktid Geodashingust või suvapunktid atlase vaatamisväärsuste loetelust.
Oskad sa anda mõnda viidet sellelaadsele vabalt kättesaadavale andmebaasile, kus huviväärsustel koordinaadid juures?
Ja see mänguilu jutt... ma saan Su mõtteviisist suurepäraselt aru, ma räägin Suveseiklejatele kuus aastat, et nautige teelolekut, mitte ärge skoorige punkte
Aga siin on see vastuolu, et kui mängu vormistus rõhub konkreetsete punktide läbimisele, kaldub sellele paratamatult ka osalejate fookus.
On sul mingit ideed, kuidas motiveerida inimesi eelkõige liikuma, mitte niivõrd koguma punkte? Äkki mõtleme üheskoos hoopis mingi muu süsteemi välja kui algselt väljapakutu oli.
-
- Postitusi: 854
- Liitunud: 15 Mai 2005, 00:22
- Tsikkel: TDM 850
- Asukoht: mets, karjäär
- Tänatud: 1 kord
Re: Tsikliralli "Tunne kodumaad"
Ei lugenud jah.
Aga ikkagi-mul odomeetrit pole.... Aga sõita tahaks
Re: Tsikliralli "Tunne kodumaad"
Õhtust. Ai ai ai, minu "kelluke" hakkas helisema. Väga tore ettevõtmine. Paar lampi mõtet tekkis.
Esiteks , loodan et tegu ei ole võistlusega. Võistlus eeldaks täpseid reegleid ja nende väljamõtlemist, kehtestamis ja kontrollimist. Osaleja poolt reeglite ranget täitmist. Kas tõesti on inimene kes seda teeks vabatahtlikult omast vabast ajast ja tasuta? Kes siis meie Vabariiki sellel ajal üless ehitab? Seega ,et asi oleks range kontrolli all on vaja mingisugustgi finantseeringut, mis tõenäoliselt tähendab osalustasu. Palun mitte lugeda, et mul oleks osalustasu , kui sellise vastu midagi.
Küsimus on, et milleks sellist üritust oleks vaja. Ikka selleks ,et tunda Eestimaad!
Idee 1: Saata teatavale hulgale omavalitsustele igast maakonnast a la päring, et saatku oma kodukoha kohta mingi huvitava paiga asukoht, lühijutt või pärimus või mida iganes. Kellel oleks selle vastu et tema valda külastab , no näiteks + 250 lisaturisti suve jooksul?
Idee 2: mingi alalõik siin samas foorumis, kuidas ratturid kirjeldavad miks ja kuidas nad ühte või teise kohta sattusid ja kas nad leidsid / said ka kohapealt oodatava "kodukandi loo" kätte või piirdus asi kilomeetrite kerimise ja mingi kivinuki või kõvera kadaka pildistamisega.
Idee 3: Punkte võiks lugeda täiesti vaatahatlikult mingis tabelis. No jumal temaga, kes nädalaga on tabeli täis ristitab...
Paljas mõte , et satud kellegi teise ratturiga, grupiga, kusagil Häädemeestsl või Värska kandis või Hiiumaal sama objekti väisama, teeb juba praegu südame soojaks. Kui antud punktidega on kogu Eesti kuidagigi moodi kaetud, siis ma pakun, et ühe suvega neid ära ei läbigi. Samas ei ole ka mingit võimalust küsida endalt või mõelda , et kuhu nädalavahetuseks sõita. Loed natuke teiste postitusi ja valid omale huvipakkuvaima välja.
Ainult mõtted....
Kena , sooja, turvalist rattahooaega!
Rein
Müügiks: kõik on müügis, kogu aeg: http://nagi.ee/photos/rein-hd/sets/333565/
Re: Tsikliralli "Tunne kodumaad"
sang kirjutas:Oskad sa anda mõnda viidet sellelaadsele vabalt kättesaadavale andmebaasile, kus huviväärsustel koordinaadid juures?
Mõningase käsitöö abil saab need koordinaadid Maa-ameti kaardiserverist (nt pärandkultuuri rakendus) või regio.delfi.ee'st. Mõnevõrra väiksema käsitöö abil tasulistest kaardirakendustest, nagu Regio CD-atlas või EOMAP Eesti Teejuht. Tahtmata kalduda reklaami libedale teele, mainin, et olen ühega neist väga tihedalt seotud. Ent kui sellealasest abist võib tekkida häiriv ühe konkreetse äriühinguga seotuse mekk, siis ma olen edaspidi sel teemal vait ja hoian oma koordinaadid omale.
sang kirjutas:On sul mingit ideed, kuidas motiveerida inimesi eelkõige liikuma, mitte niivõrd koguma punkte? Äkki mõtleme üheskoos hoopis mingi muu süsteemi välja kui algselt väljapakutu oli.
Selle toimiva idee eest ma oleks nõus päris mitu õlut välja tegema
Ent tubli samm selles suunas oleks igasugu rangete kontrollmeetmete minimiseerimine. Tasub mõelda, mida me õieti saavutame odomeetri fotode jmt'ga. Paradoksaalne, ent mida vabam ja "tüssamist" võimaldavam punktiarvestus on, seda vähem ta tegelikult motiveerib tüssama. Fotosid saab fotožopaga ka teha, aga emotsioon, mille iga osaleja saab, neelates tolmu või ligunedes vihmas ja kohates viimaks sihtpunktis teist endasugust, hambavahed sääski täis, on unikaalne ja järeletehtamatu. Seega võikski rohkem rõhuda põnevate ja emotsionaalsete fotode tegemisele.
Re: Tsikliralli "Tunne kodumaad"
Ma ei saanud küll päris lõpuni aru, milleks on vaja kontrollpunkti läbimist üleüldse tõendada, kui tegemist on puhtal kujul funiga, aga mis vaja see vaja.
Kuna siin on kõlanud vihjed täiskasvanulikule käitumisele, aususele ja usaldusele ning võimalikult vähesele reglementeerimisele, siis pakun variandi, et kontrollpunkti taustal pildistatud tsikli küljes võib ju olla A4 paberileht, millele paksu markeriga kirjutatud kuupäev, kellaaeg ja odomeetri näit.
Mõned paberilehed ja marker mahub ka väga kitsa sõidukotüümi põue...
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1498
- Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
- Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 109 korda
- Tänatud: 65 korda
Re: Tsikliralli "Tunne kodumaad"
Tarts kirjutas:........et kontrollpunkti taustal pildistatud tsikli küljes võib ju olla A4 paberileht, millele paksu markeriga kirjutatud kuupäev, kellaaeg ja odomeetri näit.
Kõlab täitsa hea ettepanekuna, kuna igal petukaupa teha üritajal on nagunii võimalus panna pildile selline kellaaeg, nagu talle sobilik on, kuna kella peal kellaaja muutmine on väga lihtne tegevus, sama ka fotoka kella muutmine. Pigem tuleb eeldada siiski sõitjapoolset ausust, kuna vastasel korral peaks iga punkti juures olema kontrolliv organ ja siis läheks asi juba algideest kaugele.
Minu arvates peaks see sõitmine pigem silmaringi laiendav ja sihitule liikumisele sihti andev kui võistluslik. Kuna ise töötan geodeedina ja töökohaks on Eesti, siis sõidan päris palju ringi sellistes kohtades, kuhu tavakodanik võibolla kunagi ei satu ja julgen tunnistada, et Eestis on vaadatavaid asju ikka omajagu, tõsi, mõned neist on piiratud juurdepääsuga (nt VKG territooriumi tootmisjäätmete ladestusala, mis on küllaltki huvitav ja samas ebatervislik koht, Ruhnu saar oma kultuuriruumiga või hoopistükkis Piirissaar või Tondisaar.... Seoses tööga on neid paiku saanud ikka külastada)
Re: Tsikliralli "Tunne kodumaad"
Mulle meeldiks ka se mõte, nagu Rein välja käis, et laseks omavalitsustel end reklaamida ja häid vaatamisväärsusi(kultuurilisi või tehnilisi/arhidektuurseid vms) välja käia ja sellest koostaks keegi oskaja kaardi peale punktid-mida siis saaks käia noppimas.
Igaüks saaks kirjutada, mis hea teejupi otsa komistas, punkti juurde oma pildi juures või eraldi foorumis antud alalõikes.
Olen kunagi näinud kuskil netis suisa eraldi heade teejuppide promomist, antud lisa võiks ka siin esindatud olla-või võiks se ollagi ka mingi suurema olemasoleva süsteemi osa-saaksid välismaised motohuvilised ka siia sihte seada .
Mina vaataks heameelega, kui keegi on toreda vaatamisväärsuse endale leidnud ja läheks ka võimalusel seda "noppima".
Olen laisk , kuid impulsiivne
motohuviline..
Vauuuu 4:)
-
- Postitusi: 1314
- Liitunud: 11 Sept 2005, 21:43
- Tsikkel: HD
- Asukoht: Euroopa
- Tänanud: 15 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Tsikliralli "Tunne kodumaad"
Ivoonu kirjutas:Tarts kirjutas:........et kontrollpunkti taustal pildistatud tsikli küljes võib ju olla A4 paberileht, millele paksu markeriga kirjutatud kuupäev, kellaaeg ja odomeetri näit.
Kõlab täitsa hea ettepanekuna, kuna igal petukaupa teha üritajal on...
Aga kui laseks saata tsiklist tehtud foto mms sõnumiga teatud numbrile või meiliaadressile? Siis ei saaks kuupäevadega petta. See muidugi eeldab et keegi peab neid pilte ka hiljem kontrollima. Vajadusel saaks teha eritariifiga numbri, nii saaks ka osalustasu korjata.
P.S. www.geopeitus.ee muidu tegutseb sarnase asjaga juba aastaid kuid eeldab täpse GPS olemasolu.
-
- Postitusi: 330
- Liitunud: 28 Juun 2004, 11:08
- Tsikkel: MotoGuzzi
- Asukoht: Valgamaa
- Kontakt:
Re: Tsikliralli "Tunne kodumaad"
Ehk on abiks
Ajastul kui olid leiutamata digifotograafia, mobiiltelefonid,gps ja paljud muud vidinad tõendati kontrollpunktis käimist lihtsate küsimuste- vastustega. Linna piirist mõne km kaugusel ,kuhu kollektiiv jooksma pidi, olid ntx mingid hooned, millel siis loeti korstnarõngaid, telliseridasid, aknaid, uksi aga ka puuharusid, aiaposte jne jne.
Süsteem võimaldas kemiseerida aga üldiselt toimis.
Peeter aka Hondarebel
Re: Tsikliralli "Tunne kodumaad"
bigdog kirjutas:P.S. http://www.geopeitus.ee muidu tegutseb sarnase asjaga juba aastaid kuid eeldab täpse GPS olemasolu.
Geopeitus, nagu ka varem mainisin, on vabalt harrastatav ilma igasuguse gepsuta.
Re: Tsikliralli "Tunne kodumaad"
Hondarebel kirjutas:Ajastul kui olid leiutamata digifotograafia, mobiiltelefonid,gps ja paljud muud vidinad tõendati kontrollpunktis käimist lihtsate küsimuste- vastustega.
www.seikleja.ee ja www.suveseiklus.ee kasutavad sama süsteemi. Nõrkadeks kohtadeks on:
- küsimuste mitmetimõstetavus (nt kas trepi maapinnaga tasa olev aste lugeda astmeks või mitte jne)
- objektide muutumine ajas
-
- Postitusi: 851
- Liitunud: 23 Mai 2005, 17:06
- Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000 K8 2008a.
- Asukoht: Tallinn, WSK
- Kontakt:
Re: Tsikliralli "Tunne kodumaad"
Et kas tõesti keegi arvab, et leidub kedagi kes ennast photoshopiga kuhugile hakkab külge pookima, et saada rohkem feimi???
Andke andeks, aga mina selliseid küll ei tea.......
Õigusabi.
Perekonnaõiguslike probleemide (elatise määramine, suhtluskorra määramine, elukoha määramine jms) puhul, saate abi siit:
http://www.puurits.ee
Hagide koostamine, konsultatsioonid, kohtus esindamine jms.
Re: Tsikliralli "Tunne kodumaad"
triplekix kirjutas:Et kas tõesti keegi arvab, et leidub kedagi kes ennast photoshopiga kuhugile hakkab külge pookima, et saada rohkem feimi???
Mul seda mõtet kirja pannes oli silme ees küll pigem odomeetri näidu "kerimine" photoshopiga
Re: Tsikliralli "Tunne kodumaad"
Mulle selline asi meeldiks, ainult et samuti mitte võistluse vormis. Variant on ju valida mingi hulk kohti Eestimaal välja ning need oleksid siis 'aktiivsed' ühe nädala (või misiganes) jooksul. Nädala jooksul külastatud punkid võib ju ka tabelisse kirja panna ja edetabeli koostada, aga siis läheks taas võistlemiseks. Arvepidamine oleks samas jällegi huvitav.
Üks lambi-idee kohalkäimise kontrollimiseks. Sihtkohta paigutada ühekordsete numbrite nimekiri nagu kasutatakse panka sisselogimisel. Kes jõuab kohale paneb endale ühe numbri kirja ja tõmbab nimekirjast maha. Pärast saadab numbri organiseerijale (või otse veebilehele)...
Nii punktide valimisel kui kohaletoimetamisel saab ju kasutada vabatahtlike abi. Inimesi kindlasti mööda Eestimaad laiali, kes oleks nõus abistama ja teavad ka huvitavaid kohti. Omavalitsustega võib nende punktide saamine küll tublisti venida...
Re: Tsikliralli "Tunne kodumaad"
Nonii, virtuaalsed mõttetalgud mühavad täiega, võtame veel niiviisi minueestilastelt leiva ära
Asjast kah. Ma viskaks kõrvale sellised registreerimise võtted, mis eeldavad korraldajal kuhugi kohale minemist. See tähendaks liigset tööd ja vaeva, pealegi välistaks suuresti "täiesti puu taha" sattumise võimalused. Tuletaks meelde, et antud ürituse korraldajaks on "tavaline känakas", kes veedab tööpäeva linnas kontoris, mitte ei sisusta oma päevi ja vaba aega mööda ilma huvitavate punktide leidmise ja märkmikusse üles kirjutamisega.
KOV on põhimõtteliselt hea mõte, aga ma kujutan ette, et väga vähesed vallad viitsivad jännata sellise projektiga, millest ei tõusetu neile kohest positiivset kassavoogu, selliseid projekte saaks teha eelkõige isiklike tutvuste kaudu. Kasvõi meilide saatmine 250+ KOV-le on selline pein in da aass, et ma pigem loobuks sellest lõbust. Kuigi, tunnistan veelkord, et idee iseenesest on särav ja kui keegi viitsiks seda tõugata, siis au ja kiitus ette.
Mullegi meeldib oma lihtsuses lihtlabane odomeetri näidu ja kellaaja kirjutamine paberile ja selle pildistamine. See tundub oma elementaarsuses kõige töötavam olema. SMS/MMS on innovaatiline lähenemine, mille rakendamine eeldaks küll korraldajalt tehnilise lahenduse loomist ning osalejalt vastava tehnika ja oskusteabe olemasolu. Mul näiteks küll on fotokaga telefon, aga ma olen sellega teinud umbes ühe pildi ja MMS on minu jaoks võõras maa ehk siis selle rakenduse kasutamine võib olla komplitseeritud. Ja ma millegi pärast arvan, et minusuguseid on päris mitu .
Ma ei saanud küll päris lõpuni aru, milleks on vaja kontrollpunkti läbimist üleüldse tõendada, kui tegemist on puhtal kujul funiga, aga mis vaja see vaja.
Omamoodi väga õige küsimus tegelt. Aga, kui sa sõidad kuhugi, siis ikka punktist A punkti B. Kui seda sõitmist kuidagi orgunnida, siis peaks fikseerima kas teel olemise või sihtpunkti jõudmise. Kui üldse midagi sellist ei fikseeri, siis ei ole ju ka mingit organiseeritust ega üritust ega osalust, või mis?
Põhimõtteliselt võiks ju lihtsalt peotäie punkte üles riputada ja rahvas lihtsalt sõidavad need läbi. Need, kes on kirjutamises osavad, võivad pärast kirjutada, et mis ja kuidas. Need, kes pildistamises käpad, võiks klõpsida peotäie kaadreid, et mis ja kuidas. Kuid suurem osa meist said keska lõpukirjandi hindeks 4- ja kunstiõpetus polnud lemmikaine, seega tekib küsimus, et läbi mille tunnevad nemad naudingut osalusest? Jagaks neile midagi, komme või punkte või midagi?
Aga teate mis: ma proovin homse päeva-õhtu jooksul tekitada umbes 10-20 punkti vastavalt esialgsele juhendile ning huvilised saavad neid paari nädala jooksul külastada ja ka jäädvustada erinevatel meetoditel (fotod, näidud paberile kirjutatud või miskit kolmandat). Siis kuulaks praktikute kogemusi ja arvamusi ja vaataks, kuhu me edasi lähme ja millised variandid on pärisellu sobivad. Ja mida sellisest asjast üldse arvata.
Re: Tsikliralli "Tunne kodumaad"
sang kirjutas:Aga teate mis: ma proovin homse päeva-õhtu jooksul tekitada umbes 10-20 punkti vastavalt esialgsele juhendile
Tekita jah, ma siis pühendan laupäeva usinale testimisele.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.