Simmer

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
rm250
Postitusi: 78
Liitunud: 12 Aug 2008, 21:49
Tsikkel: yamaha tdm850,honda cr250
Asukoht: mulgimaa

Simmer

Lugemata postitus Postitas rm250 »

Nimelt kahjuks enam ei mäleta kummatpidi oli simmer amordis.Kas üldse tähtis kummatpidi?Rattaks rm250 95a.

Kasutaja avatar

dan33
Postitusi: 56
Liitunud: 26 Dets 2006, 00:45
Tsikkel: SLR650/ST1100/TDM850/TDM900..
Asukoht: haapsalu

Re: Simmer

Lugemata postitus Postitas dan33 »

Tihendi e vedrupool käib õlipoole.
Ehk siis kirjad jäävad väljapoole.

FZS 600,XVS1100

joel
Postitusi: 1827
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 118 korda

Re: Simmer

Lugemata postitus Postitas joel »

Ehk on ühel serval väike faas, et oleks lihtsam pessa lükata? Selle järgi saaks vahet teha.

Joel
Kasutaja avatar

nolev
Postitusi: 333
Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
Tsikkel: Raske riisiader
Asukoht: PÄRNUMAA
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Simmer

Lugemata postitus Postitas nolev »

joel kirjutas:

Ehk on ühel serval väike faas, et oleks lihtsam pessa lükata? Selle järgi saaks vahet teha.

Mis jamate mingite faasidega!!! Alati käib nn lahtine pool (vedruga pool) allapoole või sissepoole. dan33 jutt õige kirjad jäävad väljapoole.

Parem komistada uutel radadel, kui seista vanadel teedel! (crash)

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Simmer

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Miks peab alati tingimata käsikaudu masinaga tutvuma? Ei mõista ja ei hakkagi mõistma. Tohutult lollusi jääks tegemata, kui inimesed kasutaks veidigi lugemisoskust. See pagana manuaal on ju odavam praktiliselt igast mootorratta sõlmest, mis manuaali puudumise tõttu tuksi keeratakse.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

joel
Postitusi: 1827
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 118 korda

Re: Simmer

Lugemata postitus Postitas joel »

nolev kirjutas:

Mis jamate mingite faasidega!!! Alati käib nn lahtine pool (vedruga pool) allapoole või sissepoole. dan33 jutt õige kirjad jäävad väljapoole.

Aga kui on mõlemal pool vedru? Ja manuaalis on kirjas "place the oil seal with open groove facing up"? Fakt on igal juhul see, et minu kätte jõudes olid rattal simmerid teistpidi sees kui mina manualist välja loen ja pidasid päris tükk aega, enne kui üks kergelt lekkima hakkas. Panin uued manuaali järgi sisse ja hakkasid praktiliselt kohe mõlemad torud lekkima ja palju kõvemini, kui vanade simmeritega. Nüüd olen mõnda aega internetis tuhlanud ja otsinud, mispidi minu rattal simmerid sisse käivad ning olen samuti leidnud vastukäivaid soovitusi. Enamik allikaid (Clymeri manuaal kahjuks nende hulka ei kuulu) väidavad siiski, et soon peab tõepoolest allapoole jääma. Nii palju siis lugemisoskusest ja taevani kiidetud manuaalist... (togi)

Joel
Kasutaja avatar

Andrez
Postitusi: 513
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:30
Tsikkel: KTM 990 Supermoto
Asukoht: Tallinn

Re: Simmer

Lugemata postitus Postitas Andrez »

Aga usd amordil ju käibki avatud pool üles, manual lihtsalt kirjeldab olukorda nii nagu amort tsikli küljes on, segadusse ajab lihtsalt see, et amort keeratakse simmeri paigaldamiseks pahupidi. Igatahes on kõige kindlam, et vedru jääb alati õli poole.


Jussike
Postitusi: 264
Liitunud: 18 Nov 2007, 13:18
Tsikkel: Gixxer

Re: Simmer

Lugemata postitus Postitas Jussike »

Ja kindlasti kasutage rakist tihendi paigaldamisel, vahet pole kas oma valm. või ostetud.
Olen kohanud amorte kuhu tihend torniga vms. sisse löödud. Tulemust võite ise arvata?
Ja kui võimalik vahetage ka juht puksid, sealt ka tavaliselt lekkimine alguse saab sest tihend ei
tööta lõtkuga pindadel.

Mis simmerisse endasse puutub siis valepidi paigaldusel ta samuti õieti ei tööta, olgu neid vedrusid üks või kaks.
Kahe vedruga tih. toimib ka valepidi, aga seniks kuni tugevam surve taha tuleb.
Seepärast tuleb alati tih. avatum pool, nagu eelpool mainitud õli poole paigaldada.

Aga kes aru pole saanud, võiks kõigepealt simmeri töö põhimõtte endale selgeks teha,
kuidas asjandus töötab. :wink:

Päikest.


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Simmer

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

No ei tea. Minu Kawaka manuaalis on ka nt pilt, kus on lausa näha, kuidaspidi simmerid käivad. Ja üldiselt on nii, et ma pole veel näinud simmerlingi, millel vedru ei oleks õli poole. Terve mõistus ka ikka abiks.
Mis puudutab paigalduse rakist, siis mina ostsin plastist veetoru (sihukese, mida kraanikausi juures kasutatakse). Suurepärane abivahend simmeri paikakoputamisel. Pole mingit täiendavat rakist vaja - sellega kopsid paika nii simmerid kui tolmukaitsed. Mingi torniga lüües lööd mõlgi sisse ja ongi tuksis.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

joel
Postitusi: 1827
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 118 korda

Re: Simmer

Lugemata postitus Postitas joel »

Tsikkelröövel kirjutas:

No ei tea. Minu Kawaka manuaalis on ka nt pilt, kus on lausa näha, kuidaspidi simmerid käivad. Ja üldiselt on nii, et ma pole veel näinud simmerlingi, millel vedru ei oleks õli poole. Terve mõistus ka ikka abiks.

:lol: Terve mõistusega ma olekski pannud simmeri niipidi, nagu vana oli (suurem soon amordi poole), aga arvasin, et ei ürita manuaalist targem olla... Nüüd igal juhul keerasin nad ümber ja eks elu näitab, kas jäid pidama. Paika ei pannud kruvika ja haamriga, vaid rakise ja pressiga, seega paigaldades katki nad kindlasti ei läinud.

Tegu ei ole USD amordiga, vaid tavaline õigetpidine, seega ei tohiks ka ülemise/alumise poolega segadust tekkida. Ja simmeril on tõepoolest mõlemal pool vedru. Alumine hoiab õli välja tulemast, ülemine vett sisse minemast.

Joel

hotsepp
Postitusi: 260
Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
Tsikkel: Suzu DL1000
Asukoht: Saku külje all

Re: Simmer

Lugemata postitus Postitas hotsepp »

Simmer - släng millest me kõik aru saame
Simmerling - võib olla mingi asi kuid mitte tihend
Simmerring - rõngastihend


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Simmer

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

No eestikeelses keeleruumis on selle asja nimi olnud läbi aegade simmerling. Sõna "simmer" ei kasutanud paarikümne aasta eest keegi, aga simmerlingist said kõik aru. Ja saavad praegugi. Löö või eestikeelsesse otsingusse sisse. Kust või miks see nii on tulnud - tont teab. Aga nii see on.
Kokkuvõttes, mul muudki teha, kui hakata vaidlema teemal, miks me Riga asemel Riia ütleme. Arvaku lätlased, mis tahes.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Andrez
Postitusi: 513
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:30
Tsikkel: KTM 990 Supermoto
Asukoht: Tallinn

Re: Simmer

Lugemata postitus Postitas Andrez »

Mul näiteks juhus, kus sakslane polnud kuulnud midagi Estonia´st, aga Estland´i teadis väga hästi.


hotsepp
Postitusi: 260
Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
Tsikkel: Suzu DL1000
Asukoht: Saku külje all

Re: Simmer

Lugemata postitus Postitas hotsepp »

Ok, ei aja mingit demagoogiat.

Tulles tagasi amortidel kasutatavate rõngastihendite juurde siis minu teada on olemas kahtesorti tihendeid. Ei tea küll mis põhimõttel neid jagatakse. On tavalisi nö klassikalisi rõngastihendeid mis pannakse vedrupoolega töötsooni suunas ehk õli poole siis, sest õli soojeneb töötades ja seega tõuseb seal mingil määral rõhk mis surub tihendi moka ilusasti vastu ning ei lasta õli välja.
Küll aga on ka rohkem tolmule töötavaid tihendeid, mis pannakse vedru poolega välja poole. Need tunneb ära spetsiaalselt pinna järgi mis surutakse istuga amordipadrunisse.
Tean et on olemas ka selliseid rõngastihendeid mis on survepoole vedruga, kuid väljapoole erineva kujuga tolmukraedega, eriti laialdaselt on see jaapanlaste käigukasti tihendite valikus mis tihendavad pooltelge.
Küllap sõltub teema algataja valik nüüd tihendi olemusest, ja kindlasti service manualist.

Kasutaja avatar

Konsulent
Postitusi: 147
Liitunud: 07 Nov 2003, 16:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Simmer

Lugemata postitus Postitas Konsulent »

Täpsuse huvides: eesti keeles on selle asja nimi "kaelustihend". Simmerling on mugandus saksa keelsest sõnast "simmerring" ehk võllitihend. Lisainfot kaelustihendi kasutamise kohta leiab lingilt:
http://et.wikipedia.org/wiki/Kaelustihend


CRD

Re: Simmer

Lugemata postitus Postitas CRD »

Küsiks siin samas teemas, et kus võiks lasta Tallinnas K6 GSX-R 1000 esiamortide simmerid ära vahetada, kes teeks seda professionaalselt? Mis sellise töö hind võiks mõistlik olla, amordid mul juba tsiklist eraldi ja osad-õlid olemas? :)

Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Re: Simmer

Lugemata postitus Postitas Hans »

CRD kirjutas:

Küsiks siin samas teemas, et kus võiks lasta Tallinnas K6 GSX-R 1000 esiamortide simmerid ära vahetada, kes teeks seda professionaalselt? Mis sellise töö hind võiks mõistlik olla, amordid mul juba tsiklist eraldi ja osad-õlid olemas? :)

Motodepoo - 300 eek/tk tava ja 500 eek/tk USD amordid Ja profid on nad küll :wink:

V-MAX
Kasutaja avatar

kaska
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Okt 2006, 10:59
Tsikkel: 900 Hornet / 650 Scrambler
Asukoht: Bern / Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Simmer

Lugemata postitus Postitas kaska »

Jussike kirjutas:

Ja kui võimalik vahetage ka juht puksid, sealt ka tavaliselt lekkimine alguse saab sest tihend ei
tööta lõtkuga pindadel.

Mida täpsemalt sa seal juhtpuksisks nimetad?
panin kaks piltti manuaalist http://web.zone.ee/staffkaska/amort/
kas ma saan õigesti aru, et need nn juhtpuksid on jupid 17 ja 18 ?


Jussike
Postitusi: 264
Liitunud: 18 Nov 2007, 13:18
Tsikkel: Gixxer

Re: Simmer

Lugemata postitus Postitas Jussike »

Nemad ise.


zx12r

Re: Simmer

Lugemata postitus Postitas zx12r »

Mul ka jama simmeritega

  1. a 600 ccm Ninja, ühel poolel amorditorul paar täket sees ning kulutab simmeri kiiresti läbi. Variandiks ongi vist ainult leida uus toru või halvimal juhul terve hark :(

Edit: või teab keegi kedagi, kes tegeleb amortide taastamisega, kui just eriti katki ei ole?


Jussike
Postitusi: 264
Liitunud: 18 Nov 2007, 13:18
Tsikkel: Gixxer

Re: Simmer

Lugemata postitus Postitas Jussike »

Oleneb vigastuse või täkke suurusest. Kui võimalik lihvi ning poleeri üle, võib jääda pidama.
Seda siis kui tõesti tegu ainult täkkega. :roll:

terv.


zx12r

Re: Simmer

Lugemata postitus Postitas zx12r »

Jussike kirjutas:

Oleneb vigastuse või täkke suurusest. Kui võimalik lihvi ning poleeri üle, võib jääda pidama.
Seda siis kui tõesti tegu ainult täkkega. :roll:

terv.

Ma ei valda ise seda kunsti kahjuks :(


joel
Postitusi: 1827
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 118 korda

Re: Simmer

Lugemata postitus Postitas joel »

Täkke maha lihvimise asemel soovitatakse pigem haamriga õigeks tagasi koputamist, sest vastasel korral jääb täkke asemele auk, kust ikkagi õli läbi hakkab tulema.

Joel

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Simmer

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Ei mina usu, et sa ta nii siledaks koputad, et enam simmerit ei lõhu. Hea kui toru ennast päris ära ei riku. Lihvimine vast ikka parem asi. Mina tegin kodus lausa käevahel. Kärab küll. Siiamaani. Kevadel ehmatas löristamisega, aga peale 20 kilomeetrit hakkas jälle tööle. See, kui sealt lihvitud "august" tiba õli kaotsi läheb, pole suur õnnetus - paar grammi aastas ehk. Õnnetus on, kui teravad servad simmeri ära närivad - siis tuleb vahetama hakata.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

hotsepp
Postitusi: 260
Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
Tsikkel: Suzu DL1000
Asukoht: Saku külje all

Re: Simmer

Lugemata postitus Postitas hotsepp »

Mul endal plaanis varsti sellist amordivart taastada. Mina arvan, et lahendan selle tinaga jootmise teel. Pärast töötlen žiletiga pinna tasaseks, eks paistab.

Viimati muutis hotsepp, 12 Mai 2009, 22:53, muudetud 1 kord kokku.

zx12r

Re: Simmer

Lugemata postitus Postitas zx12r »

Ma lasin ka teda väheke lihvida-poleerida, siiamaani peab korralikult. Üks auk oli liiga sügav, nii et välja ei saand, aga enam ei ole servad teravad. Nii et ei kuluta simmerit läbi vähemasti. Tolmutihendi juurest seni vähemasti grammigi õli pole avastanud.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”