Rehvirõhu mõõtja ?
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Rehvirõhu mõõtja ?
Kurat need tanklate rehvirõhu mõõdikud on viimseni ära tüütanud, igaüks näitab erinevat soga või sitemal juhul ei näita midagi. Ratta puhul on täpne rõhk üsna oluline, sellest sõltub rehvi pidamine, kulumine jne. Eelmisel rattal sai kontrollitud küll rõhku aga mingi hetk avastasin esirehvil väga vale kulumise ja peale kiiret kontrolli oligi rõhku rehvis vähe, õnneks sain õigel ajal jaole ikka. Millega saaks kõige täpsema tulemuse ja selge see et rehvirõhku peab külmalt mõõtma, ehks siis enne sõitude algust. Olen proovinud digitaalset manomeetrit ja tundus et see Michelini oma (ca 450,- eek) sai üsna hästi asjaga hakkama, miinuseks kallid patareid. Sai ära kingitud ja enam pole seda.
http://www.emoto.ee/popup_image.php?pID=1145
Michelinil miskit sanast veel olemas:
http://www.measurement-ltd.com/12279-det.html
Nende juures oluline muidugi ka see et mahuks ikka sinna velje ja nipli vahele ära kenasti et saab ilusti mõõta.
Hetkel olemas täpselt selline (ca 320,- eek):
peksis siin eile millegipärast segast, näitas iga kord erinevat rõhku kord 2,6 bar siis 4,9 bar ja vilgutas pilti jne, peab vaatama kas patarei on tühi või ongi hingusele läinud, sügisel soetasin ja 2 korda olen ka mõõta saanud.
Lahendusi on muidugi lõputult, tundub üsna asjalik pildid sellega vist ka hea mugav mõõta :
http://images.google.ee/imgres?imgurl=h ... D%26um%3D1
Või oleks kõige täpsemaks ja adekvaatsemaks mõõtmiseks vaja soetada ikkagi klassikaline manomeeter:
Millega teie rehvirõhku mõõdate ja äkki mainite kust olete omale ka soetanud selle mõõtja...?
Re: Rehvirõhu mõõtja ?
Ise kasutan küllalt lihtsat ja täiesti toimivat vahendit, mida pakub ka kohalik Dragbike pood, aga ise soetasin selle e-bayst ja kuna mõõdab normaalselt, siis täitsa rahul!
Re: Rehvirõhu mõõtja ?
aa siis kiire küsimus edasi kohe, mis rõhk ees ja taga peab olema, ja kui tihti kontrollida seda??
-
Teema algataja - Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Rehvirõhu mõõtja ?
Juku21 kirjutas:aa siis kiire küsimus edasi kohe, mis rõhk ees ja taga peab olema, ja kui tihti kontrollida seda??
Vaata ratta manuaali, seal peab olema kirjas kõik. No kogu aeg peaks ikka kontrollima rehvirõhku, kui kuskile ei kao siis iga kord enne sõitu ei kontrolli nagunii, kuigi paha ei teeks. Paar korda kuus võiks ikka kontrollida kas rõhud õiged ma arvan.
Re: Rehvirõhu mõõtja ?
Tööriistamarketist saab sellise pliiatsi moodi asja (50.-):
Ise olen seda kasutanud, hea lollikindel asi ja väike kaasas kanda. Garaazi võtsin kunagi Louis'ist mingi Saksa kvaliteetse asja ka, just kontrollimiseks, et kui täpselt need pulgad ja odavamad mõõtjad näitavad. Pulk enam-vähem täpne, kõlbab kasutada küll.
Põhiline häda mis mitmesugustel mõõtjatel on, et mõõtevahemik on liiga suur. Motikale ja sõiduautole oleks vaja max 3-4 baari, samas paljud autopoes müüdavad analoogsed osutiga riistad suurema vahemikuga (näiteks 1-10), millelt on kehv täpset loendit saada kui tahad näiteks 1,75 sisse panna.
Re: Rehvirõhu mõõtja ?
Ghost kirjutas:Juku21 kirjutas:aa siis kiire küsimus edasi kohe, mis rõhk ees ja taga peab olema, ja kui tihti kontrollida seda??
Vaata ratta manuaali, seal peab olema kirjas kõik. No kogu aeg peaks ikka kontrollima rehvirõhku, kui kuskile ei kao siis iga kord enne sõitu ei kontrolli nagunii, kuigi paha ei teeks. Paar korda kuus võiks ikka kontrollida kas rõhud õiged ma arvan.
Et siis lugesin välja ees 2.5 ja taga 2.9...peaks vist sobima?
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
Re: Rehvirõhu mõõtja ?
Ghost kirjutas:rehvirõhku peab külmalt mõõtma, ehks siis enne sõitude algust.
vot aru ei saa miks külma rehvi rõhku mõõtma peaks kui sõites temperatuur ja seetõttu rõhk tõuseb ja rõhk peaks paigas siiski soojal rehvil olema? mis kasu on seisva pilli rehvirõhust? rehvi pidamine ja kulumine toimub sõidu ajal ja minu loogika alusel on just siis oluline mis rõhk parasjagu on...Või olen ma asjadest väga valesti aru saanud?
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Rehvirõhu mõõtja ?
creativ kirjutas:Ghost kirjutas:rehvirõhku peab külmalt mõõtma, ehks siis enne sõitude algust.
vot aru ei saa miks külma rehvi rõhku mõõtma peaks kui sõites temperatuur ja seetõttu rõhk tõuseb ja rõhk peaks paigas siiski soojal rehvil olema? mis kasu on seisva pilli rehvirõhust? rehvi pidamine ja kulumine toimub sõidu ajal ja minu loogika alusel on just siis oluline mis rõhk parasjagu on...Või olen ma asjadest väga valesti aru saanud?
Soojenemine võib väga erinev olla, siis tuleks sul ka termomeeter osta ja peaks olema ka mingi tabel erinevate temperatuuridele vastavate rõhkudega.
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
Re: Rehvirõhu mõõtja ?
murukannike kirjutas:
päris põnev! siiani ainult tv-s näinud kuidas MotoGp-s või F-1-s kummirõhku ja temperatuuri mõõdetakse. sellise vidinaga saaks seda iseenda sõiduajal jälgida. iseasi mida selle teadmisega peale hakata.
antud asja võiks rentida et rehvide hingeelust midagi enamat teada saada. see omakorda annab aimu sõidustiilist, välistemparatuuri seostest pidamisele-kulumisele jne.
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
Re: Rehvirõhu mõõtja ?
Mingi veneaegne rehvirõhu mõõtja on, surud vastu ventiili ja näitab, vajutad nupule saad seieri nulli tagasi, kuskilt neid 3 tükki kokku kogunenud juba.
Minu jaoks piisavalt täpne.
Re: Rehvirõhu mõõtja ?
Siin veel üks jälgimise süsteem, tundub asjalikum selles mõtttes, et andur asub rehvi sees.
Jälgimise süsteem tundub abiks olema küll, annab näiteks alarmi kui rehv on ootamatult kiiresti tühjenenud, ennem kui teadmatusest õnnetusse satud.
Re: Rehvirõhu mõõtja ?
Mina käin mõõtmas sellisega http://www.racingexpert.ee/index.php?op ... Itemid=138 . Omale sellist ei raatsi kahjuks osta.Omal mul on üks 400-500 maksnud Michelini oma, ( sama kopressori otsa torgatavat tüüpi) , mis kül parasjagu on kuhugi kadunud.
Mõõdan, siis kui tekivad kõhklused ja kahtlused.
-
Teema algataja - Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Rehvirõhu mõõtja ?
creativ kirjutas:Ghost kirjutas:rehvirõhku peab külmalt mõõtma, ehks siis enne sõitude algust.
vot aru ei saa miks külma rehvi rõhku mõõtma peaks kui sõites temperatuur ja seetõttu rõhk tõuseb ja rõhk peaks paigas siiski soojal rehvil olema? mis kasu on seisva pilli rehvirõhust? rehvi pidamine ja kulumine toimub sõidu ajal ja minu loogika alusel on just siis oluline mis rõhk parasjagu on...Või olen ma asjadest väga valesti aru saanud?
Loen ratta manuaalist:
The tire air pressure should be
checked and, if necessary, adjusted
before each ride.
Re: Rehvirõhu mõõtja ?
Antud hetkel kuum teema lämmastik (nitrogeen),sellega muutub rehvi soojenedes rõhk palju vähem.
Proovitud nii auto kui motaga, asi toimib. Aga nende manuaali andmetel taga 2,9 on liiast,
kui just 100kg. pruuti taga peal pole.
Mõõtja suhtes nii palju et mida mugavam ja lihtsam seda parem, ainult üks mis kindel, taadeldud peaks
olema.
päikset.
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
Re: Rehvirõhu mõõtja ?
Ghost kirjutas:Loen ratta manuaalist:
The tire air pressure should be
checked and, if necessary, adjusted
before each ride.
ju seda mõeldud et keegi ei läheks sõitma liiga tühja rehviga. pigem siis ohutuse seisukohast. mootoriõli kontrollimiseks tuleb ju mootor soojaks lasta...
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
-
- Postitusi: 1089
- Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
- Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
- Asukoht: Tallinn / Imavere
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 45 korda
- Kontakt:
Re: Rehvirõhu mõõtja ?
Jussike kirjutas:Antud hetkel kuum teema lämmastik (nitrogeen),sellega muutub rehvi soojenedes rõhk palju vähem.
Proovitud nii auto kui motaga, asi toimib. Aga nende manuaali andmetel taga 2,9 on liiast,
kui just 100kg. pruuti taga peal pole.
Mõõtja suhtes nii palju et mida mugavam ja lihtsam seda parem, ainult üks mis kindel, taadeldud peaks
olema.
päikset.
see lämmastik kummile midagi paha ei tee?
kust seda kõige lihtsam saada oleks?
kontakt nr. +372 52 58 244
-
- Postitusi: 93
- Liitunud: 07 Juul 2007, 00:08
- Tsikkel: Yamaha FZS600 -03
- Asukoht: Tallinn-Tabasalu
Re: Rehvirõhu mõõtja ?
Kiidaks ka vanakooli vene manomeetrit, mis on mind üle 10 aasta teeninud (äkki teenib veel poegagi), andmata põhjust kahtlusteks ja uue otsimiseks
Lisaks sai ca aasta tagasi ostetud Automaailma "kellelegi mittevajalike asjade riiulilt" kaks komplekti sobivate (2.2 ja 2.4) rõhuindikaatoritega ventiilikorke, aga need on ikka väga suure tolerantsiga asjad kahjuks... Kuigi idee samas on hea - hea oleks kohe niplilt vaadata, kas rõhku ikka piisavalt sees.
Re: Rehvirõhu mõõtja ?
Lämmastikku peaks igas normaalses refitöökojas olema. Vilj. näit. on V-Võidus.
Kasutuses on ta juba palju aastaid. Ja rehvitele on ta pigem kasulik, kui
kahjulik. Samuti sõidu omadused pidid paremad olema. Ise kahjuks nii extreemi
ei pane et aru saaks. Aga temp. muutus ei mõjuta tõesti nii palju kui õhku.
Ja nagu Kallev mainis on bikele 2,2 ette ja 2,4 taha rohkem kui hea.
terv.
-
Teema algataja - Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Rehvirõhu mõõtja ?
Jussike kirjutas:Ja nagu Kallev mainis on bikele 2,2 ette ja 2,4 taha rohkem kui hea
Aga kui manualis midagi muud kirjas ? siis peaks ikka järgima manuali, milleks leiutada ja mõelda välja mingeid rõhke kui on olemas manual mis ütleb selgelt palju ette ja palju taha. Rõhud võivad veel erineda näiteks kui rattal on alla 90 kg asju peal kui on üle selle.
Kuskil müüakse taadeldud rehvirõhu mõõtjaid ka ? Krt minu omal patareis voolu küll aga jamab, peab vist vastu seina virutama...
Re: Rehvirõhu mõõtja ?
Kui näit tegu 190/50 ZR 17 või 180/55 ZR 17 rehviga ja kui sinna nüpeldada 2,9 sisse, sõida soojaks, mõõda üle, saad mingi
3,2 ja pealegi, no siis on küll tegu pigem kaubikuga kui motaga. Käitub nagu kummi pall. Ja kuidas ta kulub, sellest ei taha rääkidagi.
Jutt midagi muud kui tegu kitsaste ja madala profiiliga rehvidega, sinna jah tõesti peab manuaali järgi panema.
Manuaali soovitused on antud täis raskuse ja kahe sõitja järgi, mitte üksi sõites.
terv.
Re: Rehvirõhu mõõtja ?
mattie kirjutas:monteerige kohe selline asi
See küll pole usaldusväärne mõõteriist. Ei ole usku sellistesse s**anikerdistesse.
Mind on ausalt teeninud seieriga vene päritolu manomeeter. Nullida saab nupust. Pole kunagi alt vedanud ja loodan et ka palju ei valeta.
-
Teema algataja - Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Rehvirõhu mõõtja ?
Jussike kirjutas:Kui näit tegu 190/50 ZR 17 või 180/55 ZR 17 rehviga ja kui sinna nüpeldada 2,9 sisse, sõida soojaks, mõõda üle, saad mingi
3,2 ja pealegi, no siis on küll tegu pigem kaubikuga kui motaga. Käitub nagu kummi pall. Ja kuidas ta kulub, sellest ei taha rääkidagi.
Jutt midagi muud kui tegu kitsaste ja madala profiiliga rehvidega, sinna jah tõesti peab manuaali järgi panema.
Manuaali soovitused on antud täis raskuse ja kahe sõitja järgi, mitte üksi sõites.
Kui rattal on manuali järgi all õiget mõõtu rehvid ja ei ole ei laiemad vms. siis peaks ikka manuali järgi panema ka rehvirõhu sisse, või ei ? 600-se fazeri manualis oli kirjas kuni 90 kg ja siis üle 90 kg või siis kui sõidetakse suurtel kiirustel erinevad rehvirõhud. Mul on ka manualis kirjas kuni 90 kg ja siis kuni max. load ees: 2,25 bar ja taga 2,75 bar. Kas tegu siis lambist võetud rõhkudega ?
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
Re: Rehvirõhu mõõtja ?
Ghost kirjutas:Jussike kirjutas:Kui näit tegu 190/50 ZR 17 või 180/55 ZR 17 rehviga ja kui sinna nüpeldada 2,9 sisse, sõida soojaks, mõõda üle, saad mingi
3,2 ja pealegi, no siis on küll tegu pigem kaubikuga kui motaga. Käitub nagu kummi pall. Ja kuidas ta kulub, sellest ei taha rääkidagi.
Jutt midagi muud kui tegu kitsaste ja madala profiiliga rehvidega, sinna jah tõesti peab manuaali järgi panema.
Manuaali soovitused on antud täis raskuse ja kahe sõitja järgi, mitte üksi sõites.Kui rattal on manuali järgi all õiget mõõtu rehvid ja ei ole ei laiemad vms. siis peaks ikka manuali järgi panema ka rehvirõhu sisse, või ei ? 600-se fazeri manualis oli kirjas kuni 90 kg ja siis üle 90 kg või siis kui sõidetakse suurtel kiirustel erinevad rehvirõhud. Mul on ka manualis kirjas kuni 90 kg ja siis kuni max. load ees: 2,25 bar ja taga 2,75 bar. Kas tegu siis lambist võetud rõhkudega ?
see soovituslik jutt manualis on teab mis tingimusi arvesse võttev. tegelikult peaks siis manualis kirjas olema kõik erinevad sõidu- ja muud olud ning sellele vastav rehvirõhk.
rõhk peab olema vastavuses pinnase eripäraga, kiirusest ja sõidustiilist , rehvitootja enda soovitusest ja sõitja enda soovidest lähtuv. kui ma soovin ikka maks pidamist siis toimib väikseima soovitusliku rõhuga rehv paremini sest rehvi kontaktpind suureneb. samas suuremal kiirusel seetõttu tõuseb rehvi temp ja seoses sellega ka rõhk jne.
eesti külmades oludes võiks rõhk ühe loogika järgi pigem madal olla kui liigsuur. jahedamas õhus ja madalama teetemperatuuri juures on siis pidamine parem. samas kulub rehv kiiremini.
krt ega ma pole ka sotti saanud sellest rehvirõhust ja selle mõjust pidamisele ja kulumisele. enamvähem tunde järgi need asjad käinud.
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
-
- Postitusi: 93
- Liitunud: 07 Juul 2007, 00:08
- Tsikkel: Yamaha FZS600 -03
- Asukoht: Tallinn-Tabasalu
Re: Rehvirõhu mõõtja ?
Nujaa, ma ise motos nii algaja, et usaldan eelkõige manuaali, aga muidu kõlab herr Creativi jutt igati loogiliselt. Kuigi ilmselt on rõhkudega mängimine märksa rohkem oluline vahelduva iseloomuga pinnasel kulgedes. Kui ikka ainult asfalt, siis saab ehk lihtsamalt läbi...
Re: Rehvirõhu mõõtja ?
Ega foorumis juttu saagi püha tõena võtta. Siin ju kellassepad ja tohtrid segi läbi.
Teoreetikuid 90% ja praktikuid ??. Nii et antke aga laba, mis manua. kirjas nii tehke,
ja eksimus võimalust polegi.
terv.
Re: Rehvirõhu mõõtja ?
Haynesi järgi minu võrril on esirehvi rõhk kogu aeg sama, tagumine varieerub 0,5 bari sõltuvalt reisija olemasolust. Manitud on ka, et näidud kehtivad külma rehvi kohta.
Muidu Tallinnas kui tahta õiget rõhku lihtsa vaevaga bensukast rehvi saada, võib minna Ahtri tn. Olerexi, seal elektrooniline pumpaja ja kellele 0,1 barine täpsus sobib, saab seal paika. Statoili omad ja muud sellised ei näita tõesti pea kunagi õigesti. Ise kontrollin rõhkusid vähemalt paari päeva tagant tsiklil.
Yamaha YZF 750R: R.I.P
Yamaha R1: Up & Running
Common fault as with most higher powered bikes is a tendency for the rubber bits to loose contact with the asphalt, resulting in uncontrolled abrasion of the upper and side parts.
Re: Rehvirõhu mõõtja ?
ridariass kirjutas:Muidu Tallinnas kui tahta õiget rõhku lihtsa vaevaga bensukast rehvi saada, võib minna Ahtri tn. Olerexi
Oskab keegi Tartus ja/või Võrus ka taolist paremat kohta soovitada. Veel ei ole isiklikku mõõtjat kahjuks :)
Re: Rehvirõhu mõõtja ?
Jussike kirjutas:Ega foorumis juttu saagi püha tõena võtta. Siin ju kellassepad ja tohtrid segi läbi.
Teoreetikuid 90% ja praktikuid ??. Nii et antke aga laba, mis manua. kirjas nii tehke,
ja eksimus võimalust polegi.terv.
No lihtsalt ja loogiliselt võttes ei peaks manual sugugi mitte kuskil kabinetis kirjutatud ilukirjanduslik teos olema vaid sealsed näpunäited on ette kirjutatud näiteks sellistel tegelastelt kes juba teavad, et sõites rehvi täitva gaasi temp, rõhk ja ruumala muutuvad. Ehk siis näpunäide, et mõõtma peaks ENNE sõitu tähendab tegelikult seda, et sõidu ajal muutuvad parameetrid umbes-täpselt nii nagu kogu kompoti välja nuputanud tegelane seda planeerinud ongi. Kui teoorias kaugemale minna, siis võiks ju küsida ka küsimuse, et kas kapremondi puhul tuleks kolvi läbimõõt mõõta toasoojal kolvil või peaks enne kruviku pealelöömist kolvi 300 kraadini kütma....
Kui tänavasõidust kaugemale minna, siis vast tuleks juba asjale raketiteadusega lähenema hakata.
Muide, see peaks teoreetiliselt tähendama seda, et kui mingi muu gaasiga rehve täita, siis algne rõhk peaks kah midagi muud olema kui tavalise õhu puhul. Hiljuti jooksis meediast läbi see gaasiga täidetud rehvide teema ja jutt oli lausa selline, et ka rehvid ise on konstrueeritud justnimelt tööks gaasiga täidetuna. Põhjuseks ikka seesama erinevad temp/maht/rõhk arengud sõidurežiimidel võrreldes õhuga.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.