1. leht 1-st

Laibakad

Postitatud: 31 Okt 2004, 00:28
Postitas pipi
Selline mure, et tahaks oma rattale, cb500-le (1996a), laibakad hankida, teha.. Aga pole veel ideed, kuidas seda teha. Äkki kellelgi on pilte oma ratast või isegi jooniseid. Eriti huvitav oleks näha laibakaid CB500 peal. Ja kui pilte pole aga hästi tehtud asi, siis võiks isegi vaatama tulla.


Pipi

Postitatud: 31 Okt 2004, 20:05
Postitas bitozi
mul enam vähem sama jama et kust saaks minskile laibakad? või on kellegil seda maha müüa?

Postitatud: 31 Okt 2004, 20:39
Postitas CB500

Postitatud: 31 Okt 2004, 22:39
Postitas pipi
Tänud.
Ideesid sai juurde. Eriti asjalik on teine link. Proovib, mis teha saab.

Postitatud: 01 Nov 2004, 14:55
Postitas zten00
Kaldun teemast kõrvale(vabandust), aga miks on nende raudade nimed laibakad? kas need on mootori ümber mootori kaitseks? kas jalarauad(need mis külgedele ulatuvad) on ka laibakad?
ärge pahandage et ma ei tea, millal siis veel õpitakse.

Postitatud: 01 Nov 2004, 15:16
Postitas spinna
zten00 kirjutas:
aga miks on nende raudade nimed laibakad?
See nimi oli juba enne minu generatsiooni välja mõeldud. Seitsmekümnendate lõpus , kaheksakümnendate alguses seletati mulle, et kui Jawal laibakad küljes, siis ei saa kukkumisel surma :shock: :lol:

Minu kahe kaadumise ajal päästsid need rauad ratast igatahes oluliselt. Lisaks veel mitmed korrad, kui ratas kuskil heinamaa peal hargilt külili heita otsustas. Kas need rauad mind ennast ka hoidsid.....tont seda teab, arvan et mingit vahet ei ole.

Postitatud: 01 Nov 2004, 15:19
Postitas Aatomik
Need rauad on saanud nime "laibakad" kuna nendega kukkumine on tunduvalt ohtlikum kui ilma. Laibakad kaitsevad mootorit kuid seda ainult väiksematel kiirustel ja on ohtlikud kui kukkuda suurematel kiirustel ja kõvemal pinnasel. Raudadega tsiklil on lohisema hakates suurem kalduvus hakata ennast üles-alla loopima ja see võib sõitja jaoks väga halvasti lõppeda kui siis maa ja tsikli vahele jääda.

Ei taha kedagi hirmutada aga sellist seletust asjale olen omal ajal kuulnud. Isiklikku kogemust laibakatega kukkumisel (suuremal kiirusel :wink: ) õnneks ei ole.

Postitatud: 01 Nov 2004, 15:31
Postitas spinna
Aatomiku jutt on õige mis õige, aga meie seltskond uskus täies koosseisus, et tegu turvavarustusega. Kahtlused tekkisid esmakordselt siis, kui ükskord läks vist võidu laibakatega asfalikraapsamiseks ja ilmnes, et minu hallid tehaselaibakad ei lähegi enne maha, kui jalarauad juba ammu tuld pildusid. See-eest aga uhked ,kroomitud ja laiad, kellegi käsitööna tehtud laibakad sõbra 634-01 rattal kaapsasid ikka ohtlikult vara maha ja ähvardasid kogu ratta koos juhiga kurvist orbiidile saata selle asemel et kasulikuks osutuda.

Postitatud: 01 Nov 2004, 15:54
Postitas tont
mu Jawal on ka sellised suuremad laibakad... noo umbes-täpselt lenksu laiused. ükskord kui ma märja muru peal külje maha panin, oli laibakatest kasu küll. kui laibakaid ei oleks olnud oleks ma ratta alla jäänud. kuju on neil selline, et kõigepealt läheb jalatugi maha ja siis laibakas.

Postitatud: 01 Nov 2004, 18:46
Postitas koi
Tere!
Ma vist tean nende laibakate ajalugu algusest peale. Need ilmusid peale JAWA 350-tele, mis olid kitsa lenksuga ja need ulatasid lenksust kaugele välja. Sõites kõnnitee või teepeenrale hästi ligidal olid need jalakäijatele ohtlikud. :) Ei tea küll ühtegi juhust, et keegi oleks jalust niidetud ja laibastatud, aga sellise nime need said minuteada just laiuse pärast. Loomulikult said sellised kaunistused ka muud marki tsiklid, sest kõik tahtsid ju oma kallikest kaunistada ja tuunida. Kasutegur jäi mul siiski teadmata, sest kukkudes sellised isetehtud torujurakad väänasid mõnel ka raami kõveraks ja mõnel panid tsikli hoopis uperpallitama, aga ilu nõuab ju ikka ohvreid. Sünniaeg neil minuteada kuskil 1970 - 1972.
Kes teab rohkem, lisagu oma stoori (ajalugu ju!).

Postitatud: 01 Nov 2004, 20:11
Postitas zten00
Tänud :)