Mammutid rajale
Moderaator: Moded
-
yeekim
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 6814
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 703 korda
- Tänatud: 462 korda
Mammutid rajale
Loen siin igatsugu kärnatamiste, raketibaaside, Piksepirnide jmt ürituste arutelusid ja tekkis küsimus:
"Millised on need kohad/sõidud, kus suurekaliibriliste masinatega a'la Transalp, African Twin,Super Tenere ehk siis 180+ kg masinatega ennast mõnusalt võhmale sõitta?"
Endal tundub järgmine aasta suts rahulikuma ajakavaga tulevat, mõtlesin, et võtaks ka osa, teenelise rahvasportlase kaart ka soodukaga saadaval?
Iga ürituse puhul küsima hakata on nats narr, ehk vanemad olijad ja korraldajad aitavad?
Muidu aga... minge nüüd ilusti lauta ja tehke notsudele ja muudele lihaloomadele pai ja öelge:"See aasta läks teil õnneks!" ![]()
-
hannes
- Postitusi: 682
- Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
- Tsikkel: Ducati Multistrada 1200S
- Asukoht: Niinsaare
- Tänatud: 1 kord
Re: Mammutid rajale
Millegi pärast ma kardan, et nii mammutitega läheb raskeks. Keegi, ehk rajameistrid ja võistlustekorraldajad siis, ei mõtle selliste tsiklite peale. Ja pole kuulda olnud, et selliste tsiklite omanikud ise väga suurt huvi oleks üles näidanud. Mammutite jaoks on vaja siiski suhteliselt lauget ja üpris kõvapõhjalist rada. Krossikate ja kergete endurokatega neid naljalt ühte patta ei pane. Aga kui piisav huvi, siis võib ju nende jaoks lausa eraldi sõidu korraldada. Huvilised andke endast teada ja teeme ära!
Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Ducati Multistrada 1200S
Honda NC 750X DCT (müüdud, teenis mind truult täpselt 3 aastat ja 21000km)
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!
Re: Mammutid rajale
noh, huvilisi on...
hetkel on metsaalused sellised, et mammutiga võtab niigi võhmale küll...
olen käinud mitmel nv-l (sh täna) endla järve ümbruse väikesi radu läbi sõitmas.
4 tundi ja piisav rahmeldus nädalaks. /umbes 100 kilo liialt palju nendesse kohtadesse
/
-
yeekim
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 6814
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 703 korda
- Tänatud: 462 korda
Re: Mammutid rajale
Nagu MM'ist lugeda sai, oli mammutite huvi enduurolaagri vastu suur!
Ehk oleks huvi ka kestvussõidu vastu, +20 l paagiga kestab eriti kaua ja see seda 80 kilo ekstra ei jaksa igamees püsti hoida.
Ise ka ikka võimaluse korral sadulas ja metsas ![]()
Edu
Re: Mammutid rajale
Kusjuures huvi oleks küll:)
See aasta metsas väga ei käinud aga eelmine aasta sai päris usinasti harjutatud metsa all sõitu, nii liivas kui mudas jne:)
Üks asi on metsa all kimada ja mürada, teine asi natukene lisada asjale võistlus maiku ja panna enda võimed testile:)
// Endised: Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; GasGas FSE450 ; Sherco SEF-R 300 ; Voge 300 Rally
Re: Mammutid rajale
olen enda mammutiga jägala krossirajal kimanud, päris kole oli lenkust kinni hoida, poole ringi pealt olin läbi nagu zili siseuks.
aga igaljuhul, kui korraldatakse, siis võimalusel olen kohal!
polegi ammu liigutanud viimast, vahel kui garaazist midagi võtta vaja, siis proovin, kas mammutil veel hing sees
:D
Re: Mammutid rajale
ma hästi ei kujuta ette, kuidas mammutite enduro välja näeks. Rada peaks olema ju siis midagi kõrtsitee taolist, ehk siis kruusa ja põllutee. Ja kui vähegi karmimaks läheb, ei saa peale Juho keegi läbi.
Jaanikeses oli rasketele eraldi klass. 3 "mammutit" oli kohal, sõitsid ka. Lärm pidi seekord kõva põhjaga raja tegema, äkki teeb teile eraldi klassi.
-
Vint
- Koristaja
- Postitusi: 1971
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Tavastia
- Tänanud: 150 korda
- Tänatud: 187 korda
Re: Mammutid rajale
Rajaga tekiks tõesti raskusi... omamuljetest: proovisin olemasolevat rada raketibaasis, ronis küll naelaga kuid minu vurr kahjuks õhkjahutusega, pikalt ei kannataks lasta. Teine probleem on veel raja keerukus, enamus rattaid on nö, tavamasinad millel suunad, tuled ja viled küljes seega kukkumist ennetades ei julge suure hooga lasta mõne kohapeal. ( krt! mull suunakaid teab-kui palju juba läinud
) Liivasees arvan et saaks hakkama kui on pikemaid lõike(Rannu karjääri rada) põhiline et hoo sisse saab, suuremad tõusud jääksid muidugi ära...
Oleks samuti käsi kui mõtteid tekib.
Re: Mammutid rajale
mõte on juba ammu selles suunas liikunud. jään ootama, mis sellest teemast kujuneb. ![]()
-
motard
- Postitusi: 95
- Liitunud: 19 Mai 2005, 14:42
- Tsikkel: Husqvarna 450TE KawasakiGPZ750
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 28 korda
- Kontakt:
Re: Mammutid rajale
vintisvint kirjutas:Teine probleem on veel raja keerukus, enamus rattaid on nö, tavamasinad millel suunad, tuled ja viled küljes seega kukkumist ennetades ei julge suure hooga lasta mõne kohapeal. .
võistlusteks kruvid suunakad maha ja teibid laternad kinni - ega sa linnapeale laiama ei lähe vaid sporti tegema.
Sedalaadi võistluste korraldamiseks on head kohad endised sõjaväterritooriumid - piisavalt kruusa, laguenud asfaldi, betooni ja maastikku ja seda suurel alal. Alustuseks vaadake endised lennuväljad ja nendega piirnevad alad üle - Tapa, Raadi ja Kiltsi.
Husqvarna 450TE
-
creativ
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
Re: Mammutid rajale
asjakohane video http://news.motorbiker.org/blogs.nsf/dx ... r-2009.htm
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
-
yeekim
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 6814
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 703 korda
- Tänatud: 462 korda
Re: Mammutid rajale
creativ kirjutas:asjakohane video http://news.motorbiker.org/blogs.nsf/dx ... r-2009.htm
lalalalalaaa....
Ega ma tegelikult ei tahagi kestvalt sõitta.......
![]()
Re: Mammutid rajale
Minu arvates on mammutitele mõistlik võistlusformaat ralli, mitte enduuro. Tsiklit tuleb kasutada selleks, milleks ta loodud on ehk mudavurri mutta uputamiseks ja mammutit kehvadel teedel tuiskamiseks.
Teine asi on loomulikult see, et ralli korraldamine on oluliselt keerulisem kui enduuro. Tuleb ju liigelda valdavalt avalikel teedel päris suurtel maa-alal, panna püsti kontrollpunkte ja sulgeda liiklust, seoses oluliselt suuremate kiirustega tõuseb osalejate vigasaamise risk jms.
Põhimõtteliselt võiks seda formaati korra proovida auto(rahva)ralli käigus, kui tsiklid sõidavad rajad läbi vahetult enne või pärast autosid ja siis vaadata, mis sellest välja võib tulla.
-
dubweiser
- Postitusi: 484
- Liitunud: 08 Apr 2005, 23:58
- Tsikkel: bmw r1150 gs adventure
- Asukoht: Luhamaa
Re: Mammutid rajale
sang kirjutas:Minu arvates on mammutitele mõistlik võistlusformaat ralli, mitte enduuro. Tsiklit tuleb kasutada selleks, milleks ta loodud on ehk mudavurri mutta uputamiseks ja mammutit kehvadel teedel tuiskamiseks.
Teine asi on loomulikult see, et ralli korraldamine on oluliselt keerulisem kui enduuro. Tuleb ju liigelda valdavalt avalikel teedel päris suurtel maa-alal, panna püsti kontrollpunkte ja sulgeda liiklust, seoses oluliselt suuremate kiirustega tõuseb osalejate vigasaamise risk jms.
Täielikult nõus
Lisaks veel, et enese vigastamise oht on sellise ürituse juures ikka sigasuur. Kiirused on ikka midagi muud kui metsamudas vuristades. Kui ikka adrenaliin soontes voolab, kiirus suur, siis kurvid tulevad väga (liiga) kiiresti. Kardan lihtsalt, et paljud hakkaksid üle oma võimete sõitma. Arvan, et enne kui midagi sellist eestis teha, tuleks vähemalt paar "täisväärtuslikku" koolitust teha.
Re: Mammutid rajale
dubweiser kirjutas:Arvan, et enne kui midagi sellist eestis teha, tuleks vähemalt paar "täisväärtuslikku" koolitust teha.
Täiesti õigus ja nõustun. Häbi tunnistada aga tõesti kambas sõites kipub gaasi keeramine alati uljamaks minema kui üksinda põristades ![]()
EDIT: Mmm muide mida Motomaania raske enduuro koolitus endast kujutas? Piltidelt jäi mulje, et õpetati vaid "elementaarseid" asju....ei vaidle vastu, et endalgi oleks elementaar asju vaja üle vaadata tublisti aga siiski võiks taolised laagrid õpetada ka rasketele dual-sport ratastele õpetada kuidas võtta kurve kiiremini jne. Võibolla seda ka õpetati...sellepärast küsingi:)
// Endised: Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; GasGas FSE450 ; Sherco SEF-R 300 ; Voge 300 Rally
Re: Mammutid rajale
Ei õpetatud. Ja kui aus olla, siis ei tahaks nendele sõiduriistadele siin jutuks olnud kiire sõidu koolitust kuidagi korraldajana teha. Ausalt, riskid lähevad ikka megasuureks. Suure rattaga nigelates tingimustest kiiresti sõitmine nõuab juba sedavõrd häid oskusi, et kui sellise õpetaja veel leiaks, siis ühtlase grupi jagu piisavalt tasemel kursuslastega läheb keeruliseks
. Tegelikult tasub kuulata Aix mõtteavaldust: "Huvitav, keegi ei nõua B-kati tegemiseks endale õppesõiduks vormel-1 autot, aga enne väikese-kerge rattaga KORRALIKULT sõitma õppimist võib mammuti selga kihutama ronida küll."
Re: Mammutid rajale
Kiirust annaks rallil vähendada kontrollaegasid kehtestades. Mis see õige kiirus on ja kas sellise piirangu seadmine võimalikele osalejatele meeldiks, on loomulikult teine asi. Ja ka see ei kaota ära võimalust, et keegi ruutus silmadega mingis teravas kurvis otse kütab.
Teise nõrga kohana rallil näen ma, et sellega juhtub nii nagu mitmete samalaadsete algatustega on juba juhtunud. Alguses on tegemist sõbraliku härrasmeeste ajaveetmisega, kuid siis tekib seltskond osalejaid, kellele on kõige olulisem võit, mitte osavõtt. Nii tekivadki sellesse sarja ralli-tuuningus 450+cc kerged enduurod jms, nii et hiljemalt kolmandaks hooajaks jääks tavalise tänavatsikliga osaleja "kõvadele meestele" väga jalgu, osalemiste eelarved tõusevad ja ka kiirused... Niimoodi juhtus rahvaralliga, nii kippus minema nii mosseliiga kui (teatud määral) võrrivõidusõiduga, ei oleks ka mammutite ralli formaat erinev.
Selle koolitusega on see värk, et ega sa ükskõik kui põhjaliku nädalavahetuse-koolitusega inimese sisse kogu sõitmise tarkust ei pane. Selline väljaõpe näitab vaid suunad kätte ja pidev aastate pikkune praktika on see, mis sõidusokusi tegelikult vormib. Baaskoolituseks on mu arust ka MotoSurvival ja selle jätkukursus piisavalt head.
Tegelikult on sellise ralli-laadse asja ohutumaks aseaineks moto-orienteeriumised. Neid ikka aegajalt tehakse ju. Tõsi küll, kiiruseid seal eriti pole, tegevus on avalikel liiklusega teedel ja väga suuri väljakutseid sõitmise osas ei paku, kuid ikka parem kui paljas vesi.
-
creativ
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
Re: Mammutid rajale
sang kirjutas:Tegelikult on sellise ralli-laadse asja ohutumaks aseaineks moto-orienteeriumised. Neid ikka aegajalt tehakse ju. Tõsi küll, kiiruseid seal eriti pole, tegevus on avalikel liiklusega teedel ja väga suuri väljakutseid sõitmise osas ei paku, kuid ikka parem kui paljas vesi.
geopeitus või orienteerumine oleks väga mõistlik. kiiruslikke lõike annab alati sisse panna. kasvõi spets lõik kusagil karjääris kus on ohutuse peale ka mõeldud. nn 450cm3 ja sarnaste eemalhoidmine on suht lihtne kui on vaja päevas läbida korraga mitusada kilomeetrit. väiksed ja kerged hardendurod ilma spetsettevalmistuseta ei ole selleks võimelised. kasvõi paagisuurus määrab.
ja sellisel võistlusel peaks kindlasti olema vigursõidu elemendid kus siis korjatakse trahviminuteid...
Rallide algupärand ongi olnud mitmepäevasõidud kus maxkiirus on siiski teisejärguline olnud. Pigem tehnilised lõigud ja füüsiline ning mentaalne vastupidavus on võtmesõnadeks.
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
-
yeekim
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 6814
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 703 korda
- Tänatud: 462 korda
Re: Mammutid rajale
Teemat algatades mõtlesin rohkem küll tavakestvussõitude peale, mis oleks ka mammutiga läbitavad. Kui teistele jalgu ei jääks ja segavaks elemendiks ei muutuks, teeks kaasa. Koht lõppjärjestuses ei oleks määrav.
Samas on see arutelu viinud uutele ja huvitavatele võimalustele eelajalooliste masinate omanikele.
Kullokat tsiteerides;"...aga enne väikese-kerge rattaga KORRALIKULT sõitma õppimist võib mammuti selga kihutama ronida küll."
Mina isiklikult ei kahtle mitte ühegi siinkirjutanud mammutiomaniku sõiduoskustes (eks kõik ole "väiksest" alustanud) oma masinaga aga alati saab ju paremini ja tahaks ennast ja oma masinat proovile panna.
Paraku ei ole võimalik omada igaks sõidustiiliks vastavat ratast, kuigi tahaks.
edu
-
Vembu
Re: Mammutid rajale
Ei, miks ralli? Kõva pinnasega rajal (nagu eile Männikul oli) õigete rehvidega, miks mitte. Kui on mehepoeg (tütarlaps, kes aparaadist füüsiliselt üle) on suuteline "mammutist" üle olema, on vaatemäng garanteeritud, ja mis peamine - mida mitmevärvilisem seltskond, rohkem masinaid ning rohkem pealtvaatajaid, seda eesmärgipärasem. Kärnatamistel on tänavaenduurosid tihti osalenud (jäävad küll mitmeid ringe krosseritest maha, aga mis sellest) ja ausalt öeldes on nende sõitu huvitav jälgida.
-
dubweiser
- Postitusi: 484
- Liitunud: 08 Apr 2005, 23:58
- Tsikkel: bmw r1150 gs adventure
- Asukoht: Luhamaa
Re: Mammutid rajale
kullokas kirjutas:Ei õpetatud. Ja kui aus olla, siis ei tahaks nendele sõiduriistadele siin jutuks olnud kiire sõidu koolitust kuidagi korraldajana teha. Ausalt, riskid lähevad ikka megasuureks.
Mõneti nõus, samas... ( nagu Sang mainis) Motosurvivalit, lisaks väheke. Kui oleks koolitus, mis oma olemuselt oleks suunatud enamuses "praktikas" kruusa ja metsatee koolitusele. Motosurvivali jätkukursuse kruusaeri oli väga väga hariv. Samas tundsin, et praktikast jäi puudu (reaalselt 1 pikem sõit viimasel päeval). (Need aspektid ei muuda loomulikult fakti, et tegu on SUPER koolitusega
Niisiis miski, kus saaks päevad läbi kruusakurve, liivasirgeid, kurve,- hüppeid harjutada oskajate valvsa pilgu all. Ei näe siin küll midagi hyperohtlikumat kui õhtusel ajal sõle tänaval kollase vilkudes teed ületada.
Sõidud ju ei hakka kiirelt vaid arenevad vastavalt sõitja kogemuste ja aastatega... või olen midagi missanud ![]()
Re: Mammutid rajale
creativ kirjutas:ja sellisel võistlusel peaks kindlasti olema vigursõidu elemendid kus siis korjatakse trahviminuteid...
Rallide algupärand ongi olnud mitmepäevasõidud kus maxkiirus on siiski teisejärguline olnud. Pigem tehnilised lõigud ja füüsiline ning mentaalne vastupidavus on võtmesõnadeks.
Ei ole vaja jalgratast leiutada. Just selline ralliformaat oli Motokoera Pööripäev.
http://www.motopesakond.ee/index.php?op ... &Itemid=26
Tundub, et seda praegu ei korraldata.
Järgmine umbes lähedane teema on Kõrtsitee.
-
Kajar
- Postitusi: 207
- Liitunud: 27 Mär 2007, 23:03
- Tsikkel: DNEPR MT-9(külghaagisega)72a.
- Asukoht: Pärnu
- Tänatud: 5 korda
Re: Mammutid rajale
Tuleval kevadel tuleb vast jälle Ironbutt,et kes tahab kestvussõitu võiks USA-sse saata marsruudi kinnituseks Eesti,Läti ja miks ka mitte Leedu kruusateid.Paned ööpäevaga 1000 miili kruusateid ja ongi süda rahul,et sai veits rallitatud.
-
garmm
Re: Mammutid rajale
mella kirjutas:creativ kirjutas:ja sellisel võistlusel peaks kindlasti olema vigursõidu elemendid kus siis korjatakse trahviminuteid...
Rallide algupärand ongi olnud mitmepäevasõidud kus maxkiirus on siiski teisejärguline olnud. Pigem tehnilised lõigud ja füüsiline ning mentaalne vastupidavus on võtmesõnadeks.Ei ole vaja jalgratast leiutada. Just selline ralliformaat oli Motokoera Pööripäev.
http://www.motopesakond.ee/index.php?op ... &Itemid=26Tundub, et seda praegu ei korraldata.
Järgmine umbes lähedane teema on Kõrtsitee.
Tegelikult peaks ehk mõisted paika panema või tuletada meelde mida asjad vanasti tähendasid. Kross - ilmselgelt toimub üritus ringil ja teedeta maastikul. Enduro - lisakatsetega võistlus, kus start ja finish ei pea olema samas kohas, seega tegemist ei ole üritusega ringil. Lähim analoog autoralli. Seega minumeelest käib jutt ühest korralikust endurosõidust. Andke vihased korraldajad andeks kes te oma üritusi kinnisel rajal teete ja endurodeks kutsute, olete tiba valel teel. Selle ala nimi on ikka olnud kross. Maailmas kipub igal asjal olema juba nimi olemas ja me paistame suht napakad välja kui kleebime kasukale tagi sildi külge. Sakslasest semu pidi hinge välja köhima kui tõlkisin talle artikli ühest meie päevalehest, kus tema iidolit kutsuti rallisõitja Mickael Schumacher.
Aga see on teine teema mida peaks lahkama tindisolkijate endiga.
-
creativ
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
Re: Mammutid rajale
Kajar kirjutas:Tuleval kevadel tuleb vast jälle Ironbutt,et kes tahab kestvussõitu võiks USA-sse saata marsruudi kinnituseks Eesti,Läti ja miks ka mitte Leedu kruusateid.Paned ööpäevaga 1000 miili kruusateid ja ongi süda rahul,et sai veits rallitatud.
tahaks seda 1000 miilist kruustrassi näha mida annab 24h-ga läbi sõita. Eestis on kruusateed lõiguti. jube palju ristmike jne. Läheb keeruliseks. eurorahad muudavad kruusateed tulevikus unikaalseks... ![]()
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
-
hannes
- Postitusi: 682
- Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
- Tsikkel: Ducati Multistrada 1200S
- Asukoht: Niinsaare
- Tänatud: 1 kord
Re: Mammutid rajale
Vaadates viimase aja kestvussõite, siis upuvad mammutid sellistel totaalselt, kui juba kerged endurokad ja krossikad lenksust saadik maa sees on. Eelmisel aastal Turbatunnil oli paar raskemat tsiklit. KLE sai vast pool ringi teha ja LC4 Adventure ka liiga palju ringe ei teinud. Mammutitele sobiv rada on kõigile ülejäänutele suhteliselt igav, kergetele põnev rada aga mammutite jaoks ülemõistuse raske.
Orienteerumisi on mitmes kandis tehtud. Me siin idas oleme püüdnud oma orienteerumised nõnda sättida, et oleks võimalik sõita nii kruusa kui asfalti. Mõttes mõlgub kevadel üks tõsisem orienteerumine korraldada, aga sellest on praegu vara rääkida.
Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Ducati Multistrada 1200S
Honda NC 750X DCT (müüdud, teenis mind truult täpselt 3 aastat ja 21000km)
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!
Re: Mammutid rajale
garmm kirjutas:Seega minumeelest käib jutt ühest korralikust endurosõidust. Andke vihased korraldajad andeks kes te oma üritusi kinnisel rajal teete ja endurodeks kutsute, olete tiba valel teel. Selle ala nimi on ikka olnud kross.
Ma küll ei tea, et ükski korraldaja oleks enduroks oma ketvuskrossi ametlikult kutsunud. Kui, siis on rada olnud "endurolik".
Ainus enduro on Paikuse 2 päeva sõit. Ja see ON enduro. Ja seal, muide, oli sel aastal ka raskete klass, kel ka osaliselt erinev rada (et turbasse ei upuks).
Hannes, lahendus olekski teha need kestvuskrossi rajad ümbersõitudega. Aga ümbersõit peaks olema niipalju pikk, et krossaril poleks mõtet pikka ringi teha ja kiirem oleks takistus läbida.
Iseasi, kas neid kõvu mehi mammutitega nii palju oleks, et nende pärast hakata lisarada tegema. Jutumehi on kindlasti rohkem.
Eelmise aasta turbatunnil oli LC4 Adventurega Primo rajal. Või raja ääres ![]()
Re: Mammutid rajale
Hehee...
Mammutid ruulivad ja rajale kutse ajab käekesed niiskeks. tnall kirjutas et mõte on selles suunas liikunud, teema ongi põnev ja eks seda ole pisemates seltskondades palju-palju räägitud. Formaadiga on nii nagu on. ants mainis mammutite kestvussõitu. Julgen arvata, et mammutite kestvussõit ei oleks liiga kaasakiskuv. Siin on nüüd loomulikult koht, kus peaks ennem siiski mõistetes kokku leppima. Tuimalt suletud teel 2 või 3 tundi ümber metsasalu 5 või 15 või 25 verstast ringi kihutada.... hm, kahtlane värk, aga no paar korda ehk isegi osaleks.
Aga milline siis peaks see raske ratta rada olema??
Mõneti ühinen Hannesega, kes mainis et mammutite rada peaks olema lauge ja kõvapõhjaline. Kuid, kui kõik on mammutid, siis kõigile on ju ka raskused võrdsed. Või noh, vähemalt teoreetiliselt. Seega mingi armas ülilögane mudaauk või vahva 20 cm palgijupp (kergete mehed ärge nüüd naerma turtsatage) risti teel või teravam tõus lisaksid ainult vürtsi. See vürts on muuseas hiiglama kasulik enese tõestamiseks. Umbes nii, et pean raisk saama ja saan kah. Mammutit on võimalik ikka päris uskumatutest kohtadest läbi ajada - istu vaid peal, balanseeri ja rikasta segu ![]()
Mõne mammutlasega oleme unistanud ralli laadsest üritusest, ning filosofeerinud teemal, et miks küll selliseid meil ei ole. Jõudsime samale tulemusele mida ka sang siin juba eelnevalt mainis. Ilmselt ei suudaks meist paljud asja enam mõistusega võtta ja kiirused kasvaksid võrreldes õhtutuulutustega veelgi. Ja kui juba suveõhtuti saab kruusakurvides mootori väändest tulevat külglibismist nauditud ca 2,5 kordse linnakiirusega, siis mis veel võistlusmomendi olemasolul juhtuma hakkaks.... Siis tuleb ilmselt vikatimees, kaasas füüsikareeglid ja hakkab kaskede äärest lödi kotti toppima. Seega kiirus ei saa olla eesmärk. Kiirus on see, mida PEAB maha tõmbama, pannes asemele vigureid, vimpe ja tehnilist. Tulemuseks on (nagu ka mella juba mainis) Motokoera pööripäev, mis oli (kahjuks OLI) superlahe üritus ![]()
Lõpetuseks soovin siiralt, et sellele, kes teeb midagi sarnast nagu oli Motokoera pööripäev või mingi analoogne misiganes Mammutite mõõduvõtt, saaks osaks igavene au ja kuulsus ![]()
jUHO @ 1200gs, 300exc
MC IronButt Estonia
Reis imedemaale
Harju Ära 2012
MÜÜA rikkaliku lisavarustusega BMW enduro
Re: Mammutid rajale
Nagu eelpool mainitud geopeitusega ühildamine oleks üks võimalus või tegelikult kui keegi korraldaks siis tehagi GPS orienteerumine....aga punktid paigaldada kuidagi nii, et iga punkti pääsemiseks peab ka vaeva nägema natukene....olgu siis selleks tõus või muda mülgas ja lisapunkte(või lausa kohustuslikuks teha) saaks siis näiteks jäädvustades antud punkti fotole(nagu ka Ironbuttis oli, et fotopunktis pilt koos teatud kindla maskotiga). Alguses anda üks punkt kätte ja siis järgneva punkti asukoha koordinaadid saad igast eelnevast punktist.
Aga kuidas siin nüüd arvestust pidada seda ma ei oska öelda....kiirused kasvavad sellisel võistlusel tõesti liiga suureks ma kardan. Aga taolist üritust saaks korraldada vist kasvõi näiteks Soodla veehoidla äärses metsas mida vist paljud rasked on külastamas käinud.
Muidugi liiv,muda,tehniline rada/ring oleks ka huvitav aga seda tõesti raske teostada.
Aga eks seni peab lihtsalt metsas tiirutama ja mürama:)
// Endised: Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; GasGas FSE450 ; Sherco SEF-R 300 ; Voge 300 Rally
Re: Mammutid rajale
Soodlas läheks asi natuke liiga raskeks kui ära eksida kuskile
Osad teavad päris kindlasti seda ![]()
Aga, Kodasoo krossirajal on suure rattaga päris mõnus tiirutada, kõva kattega rada, kohati piisavalt märg, isegi hüppeid on täitsa võimalik teha ![]()
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.