Midagi tihendi asemel?
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 93
- Liitunud: 25 Aug 2007, 17:01
- Tänatud: 1 kord
Midagi tihendi asemel?
Kas on võimalik/mõistlik teha ise mootori külje kaane vahele tihend?
Mis materjali kasutada, kust saada? või jännata hermetsiga?
Ratas muidu 2005a husaberg 650
See ABRO tihendihermeetik on üpris asjalik, kui tihendit uut osta ei raatsi.
Ise tihendite väljalõikumine on suht tülikas, kui just ajamiljonär pole.
http://www.kleeron.ee/index.php?ip=30
Ise olen esimest kolme seal leheküljel leiduvast proovinud,
seni suht rahule jäänud.
PS! tuleks suht õhuke kiht panna, siis ei ladestu ka mujale mootorisse tükikesi
Muidugi arvesta ka sellega, et igakord pead uue tihendi tollest tegema, kui mootorit lammutad.
Nii, et kui päris 24 tundi aega pole(kuivamiseks vajalik), siis võiks mõelda pigem tihendi väljalõikamisele
spetsmaterialist
Ise olen tavaliselt hommikul kokku teinud tollega mootorikaaned ja kokku pannud,
järgmine päev õlid sisse valanud, vänta andnud ja sõitma läinud.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 655
- Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
- Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Silikooniga soovitaks isegi tagasihoidlik olla. Nimelt võtsin paar päeva tagasi spetsiaalselt sõbra soovituse peale oma krossika (kawa kxf 450 2007) küljekaane maha, et kontrollida filtreerimisvõrgu puhtust. Ja mis ma leidsin- üle poole võrgust oli paksult TEHASE silikooni ja muud sodi täis. Nii et kui peate tähtsaks head õlitust (eriti sport ratastel), siis tasuks seda silmas pidada. Tihendi materjal on väga hea asi, enne peale panekut tehke kergelt õliseks, siis ei kleepu kaante ega mootori külge jäädavalt !
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee
-
Teema algataja - Postitusi: 93
- Liitunud: 25 Aug 2007, 17:01
- Tänatud: 1 kord
-
Teema algataja - Postitusi: 93
- Liitunud: 25 Aug 2007, 17:01
- Tänatud: 1 kord
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
HusabergHooligaN kirjutas:suur kaanetihend 200.- ja veepumba kaane tihend 50.-
A3 tihendi leht streetmotost 50.-
Tasub see vaev siis ära? Arvesta, et korraliku tihendi tegemiseks pead sa veel tegema augurauaga korralikud augud (augurauakomplekti ostmise kulud ka veel juurde). Ja tulemus ei ole ikkagi võrreldav originaaltihendiga.
-
Teema algataja - Postitusi: 93
- Liitunud: 25 Aug 2007, 17:01
- Tänatud: 1 kord
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
HusabergHooligaN kirjutas:Ma ei tea kas tasub ära, kuid käsi on täiesti väsind peale kahe tihendi välja lõikamist. Mis seis nende aukudega on siis? Ma käkerdasin kipsinoaga augud valmis... kas on aimata mingit ohtu?
Ma mäletan et vähemalt KTM-il olid need augud väga tähtsad, sest osadest käis õli läbi.
Ja no vennad, kas tõesti on 100,- kroonist kahju selleks et ise midagi valmis nusserdada ja riskida mootori kokkujooksutamisega! Arumaeisaa.
Oleks siis veel mingi uunikum, millele juppe enam ei saa.
-
Teema algataja - Postitusi: 93
- Liitunud: 25 Aug 2007, 17:01
- Tänatud: 1 kord
Ma mäletan et vähemalt KTM-il olid need augud väga tähtsad, sest osadest käis õli läbi.
Ja no vennad, kas tõesti on 100,- kroonist kahju selleks et ise midagi valmis nusserdada ja riskida mootori kokkujooksutamisega! Arumaeisaa.
Oleks siis veel mingi uunikum, millele juppe enam ei saa.
Vaata asi on selles, et minule vajaminevaid juppe pole kohapeal olemas ning kui need tellitakse ja saadetakse Cargoga mulle, mis omakorda maksab ja võtab aega. Mul ei ole sotast kahju - isetegemise ja arenemise võimalu on ju igati positiivne.
Sama hästi võin ma ju sulle öelda, et miks kodus õli vahetada võid ju motopoodi/parandusse viia saad 350.- hakkama
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
HusabergHooligaN kirjutas:Ma mäletan et vähemalt KTM-il olid need augud väga tähtsad, sest osadest käis õli läbi.
Ja no vennad, kas tõesti on 100,- kroonist kahju selleks et ise midagi valmis nusserdada ja riskida mootori kokkujooksutamisega! Arumaeisaa.
Oleks siis veel mingi uunikum, millele juppe enam ei saa.
Vaata asi on selles, et minule vajaminevaid juppe pole kohapeal olemas ning kui need tellitakse ja saadetakse Cargoga mulle, mis omakorda maksab ja võtab aega. Mul ei ole sotast kahju - isetegemise ja arenemise võimalu on ju igati positiivne.
Sama hästi võin ma ju sulle öelda, et miks kodus õli vahetada võid ju motopoodi/parandusse viia saad 350.- hakkama
Kolbi hakkad ise ka klotsist välja viilima või? Eriti lõikas kõrva see kipsinoaga aukude näkerdamine. Isegi Palu motopiibel ei näinud sellist rõvedust ette. Aga ma olen vist loll esteet kah.
-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
- ÖÖ - kirjutas:haamriga pikki kaane äärt kuni tihend on valmis
- augurauaga augud sisse
pmst õige, aga veel on arenguruumi "koduprofi" tasemeni...
Augud/avaused tehakse ikka esimese asjana, muidu võid juba väljalõigatud kitsa tihenditooriku ära rikkuda. Augud löö parajas mõõdus laagrikuuliga otse kaane avadel, mitte aukrauaga paku otsas - nii saad täpselt õiget mõõtu augud õigesse kohta. ja ühtlasi fikseerib tihendimaterjali kaane külge nii, et ei ole vaja liimiga vms jantida. Aukraudu läheb üldjuhul vaja vaid paksude tihendite tegemisel.
Osta või ise teha... kui riiulist üksikult ei saa ja kmpl maksab keskmiselt 50eur + paar nädalat ootamist, siis miks mitte ise teha kui käsil pole just kaprem. Kolb ja suva õlitihend pole ju omavahel võrreldavad. Keerulisemad tihendid muidugi, kus näiteks kaane serva sees jooksevad surve all õlikanalid, pole vast mõistlik põlve otsas teha.
Tihendeid võiks siiski valmistada nii, et pärast oleks mootorikaaned terved.
Vastu servi koputades saab ehk õhukesest papist miski kontuuri välja lõhutud, aga asjalikust tihendimaterjalist (nt. Klingersil) küll mitte.
Pigem kaanelt kontuur õlijäljega üle kanda või mööda servi maha joonistada ja siis terava vaibanoaga vineeraluse peal välja lõigata.
Ja aukude tegemiseks ikka augurauad, mitte kuuli sisse taguda. See ainult rebib ega lõika ...
Ise olen viimasel ajal kasutanud tihendite asemel Suzuki musta värvi mootori tihendimassi või Yamabondi ... need peavad üldiselt tavalisest tihendist paremini.
Kellele ema, kellele tütar ...
-
Teema algataja - Postitusi: 93
- Liitunud: 25 Aug 2007, 17:01
- Tänatud: 1 kord
mitte et ma ennast kiidaks kuid tihendid peavad ilusti - ainuke asi millega ma hakkama ei saand oli veepumba simmer nii, et kaaned maha jälle ja seoses sellega ka uued tihendid valmistama
mis siis, et kipsinoaga - kui vaja siis mõttejõuga surun ka need augud sinna sisse peaasi, et töö oleks korralik!!! see, et piibel midagi ette ei näe.... no ma ei tea... pfff...
-
- Postitusi: 558
- Liitunud: 18 Okt 2005, 09:42
- Tsikkel: rod ja pooleli xs
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Tihendi materjal on väga hea asi, enne peale panekut tehke kergelt õliseks, siis ei kleepu kaante ega mootori külge jäädavalt !
andke mulle kui old school kasvatusega andeks kui eksin, sest tänapäeval võivad asjad ehk teisiti olla. kuid - motorist Kose Peebu juures puhastati kõik pinnad enne atsetooniga ära, et jumala eest õli ega muud mittevajalikku pindade vahele ei jääks. muidu on mahlad kiired välja imbumas...
I don't give a shit, I don't take any shit, I'm not in the shit busines!
Tere
No miks need isetehtud tihendid siis pidama ei peaks? Augurauad võiksid ikkagi endale muretseda, mõttejõudu ju mujal tarvis. Auke on hea lüüa paksema alumiiniumi peal ja augud kõigepealt siis lõiked.
Ja miks jälle uued tihendid? Tihendi paigaldamisel võiksid Sa ühe külje nö kinni liimida.(st ühele küljele paned silikooni vahele) Kuidas siis soov on, aga tavaliselt kaane külge. Siis ei lähe maha võttes tihend nii kergelt katki samuti on ta seal"kindlas kohas" remondi ajal.
Puhtus, pinna puhtus on kõige olulisem. Eelkõneleja nim. atsetoon, mina nitrolahustit.
Husabergi veetõrjetihendi vahetamisel on minu tuttavad Husabergi omanikud(2), maininud, et sealt ülevoolust viskab alguses mõne tilga vett.
Jõudu
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.