Midagi tihendi asemel?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
HusabergHooligaN
Postitusi: 93
Liitunud: 25 Aug 2007, 17:01
Tänatud: 1 kord

Midagi tihendi asemel?

Lugemata postitus Postitas HusabergHooligaN »

Kas on võimalik/mõistlik teha ise mootori külje kaane vahele tihend?
Mis materjali kasutada, kust saada? või jännata hermetsiga?
Ratas muidu 2005a husaberg 650

Yamaha Tenere 2008
Kasutaja avatar

erxz
Kaupmees
Postitusi: 238
Liitunud: 24 Mai 2005, 23:31
Tsikkel: Kawa/KTM/Honda/Beta
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas erxz »

terv !

Streetmotos spets tihendimaterjal 25.-/A4

erko(at)motodepoo.ee
www.motodepoo.ee

marr

Lugemata postitus Postitas marr »

arvan et laisale meistrimehele on kõige lihtsam näiteks kasutada kleen flo tihendiliimi (silikoni)


matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Lugemata postitus Postitas matti »

See ABRO tihendihermeetik on üpris asjalik, kui tihendit uut osta ei raatsi.
Ise tihendite väljalõikumine on suht tülikas, kui just ajamiljonär pole.
http://www.kleeron.ee/index.php?ip=30
Ise olen esimest kolme seal leheküljel leiduvast proovinud,
seni suht rahule jäänud.
PS! tuleks suht õhuke kiht panna, siis ei ladestu ka mujale mootorisse tükikesi :wink:
Muidugi arvesta ka sellega, et igakord pead uue tihendi tollest tegema, kui mootorit lammutad.
Nii, et kui päris 24 tundi aega pole(kuivamiseks vajalik), siis võiks mõelda pigem tihendi väljalõikamisele
spetsmaterialist :)
Ise olen tavaliselt hommikul kokku teinud tollega mootorikaaned ja kokku pannud,
järgmine päev õlid sisse valanud, vänta andnud ja sõitma läinud.


all
Postitusi: 87
Liitunud: 26 Sept 2006, 20:48
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas all »

erxz kirjutas:

terv !

Streetmotos spets tihendimaterjal 25.-/A4

Ise kasutan ka seda ja väga hea materjal. Kardan et iga suva hermets maksab üle 25eegu. :wink:


Jussike
Postitusi: 264
Liitunud: 18 Nov 2007, 13:18
Tsikkel: Gixxer

Lugemata postitus Postitas Jussike »

Huvitav kuhu läheb ja jääb kinni sissepoole üleservade sattuv hermeetik vst.
Ärge pange laiska poisid, tihend kõlbab ka kui ette nähtud.

Terv. Virgo :wink:

Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Jussike kirjutas:

Huvitav kuhu läheb ja jääb kinni sissepoole üleservade sattuv hermeetik vst.

Õlifiltrisse, kui ta sinnani jõuab....
Kui ei jõua, siis kanalitesse, laagritesse....

Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

HRQ
Kaupmees
Postitusi: 655
Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas HRQ »

Silikooniga soovitaks isegi tagasihoidlik olla. Nimelt võtsin paar päeva tagasi spetsiaalselt sõbra soovituse peale oma krossika (kawa kxf 450 2007) küljekaane maha, et kontrollida filtreerimisvõrgu puhtust. Ja mis ma leidsin- üle poole võrgust oli paksult TEHASE silikooni ja muud sodi täis. Nii et kui peate tähtsaks head õlitust (eriti sport ratastel), siis tasuks seda silmas pidada. Tihendi materjal on väga hea asi, enne peale panekut tehke kergelt õliseks, siis ei kleepu kaante ega mootori külge jäädavalt !

Valmistan KROSSI NAASTREHVE ja JÄÄPIIKE
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee

matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Lugemata postitus Postitas matti »

Egas ma ilmaasjata rõhutanud, et õhuke kiht panna.
Samas vahe on sees, millel kasutada, kas kahetaktilisel(mina ise) või neljataktilisel. Neljataktilisel vist targem jah tihendit spetsmaterialist teha.

Kasutaja avatar

Teema algataja
HusabergHooligaN
Postitusi: 93
Liitunud: 25 Aug 2007, 17:01
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas HusabergHooligaN »

suured tänud vastajatele - sai täna streetmotos käidud ja see tihendi materjal sebitud, lisaks lärmi käest originaal tihendid shabloonideks

Yamaha Tenere 2008
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

HusabergHooligaN kirjutas:

suured tänud vastajatele - sai täna streetmotos käidud ja see tihendi materjal sebitud, lisaks lärmi käest originaal tihendid shabloonideks

Mis siis see originaaltihend oleks siis lärmilt maksnud? :shock:

Kasutaja avatar

Teema algataja
HusabergHooligaN
Postitusi: 93
Liitunud: 25 Aug 2007, 17:01
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas HusabergHooligaN »

suur kaanetihend 200.- ja veepumba kaane tihend 50.-
A3 tihendi leht streetmotost 50.-

Yamaha Tenere 2008
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

HusabergHooligaN kirjutas:

suur kaanetihend 200.- ja veepumba kaane tihend 50.-
A3 tihendi leht streetmotost 50.-

Tasub see vaev siis ära? Arvesta, et korraliku tihendi tegemiseks pead sa veel tegema augurauaga korralikud augud (augurauakomplekti ostmise kulud ka veel juurde). Ja tulemus ei ole ikkagi võrreldav originaaltihendiga.

Kasutaja avatar

Teema algataja
HusabergHooligaN
Postitusi: 93
Liitunud: 25 Aug 2007, 17:01
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas HusabergHooligaN »

Ma ei tea kas tasub ära, kuid käsi on täiesti väsind peale kahe tihendi välja lõikamist. Mis seis nende aukudega on siis? Ma käkerdasin kipsinoaga augud valmis... kas on aimata mingit ohtu?

Yamaha Tenere 2008
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

HusabergHooligaN kirjutas:

Ma ei tea kas tasub ära, kuid käsi on täiesti väsind peale kahe tihendi välja lõikamist. Mis seis nende aukudega on siis? Ma käkerdasin kipsinoaga augud valmis... kas on aimata mingit ohtu?

Ma mäletan et vähemalt KTM-il olid need augud väga tähtsad, sest osadest käis õli läbi.

Ja no vennad, kas tõesti on 100,- kroonist kahju selleks et ise midagi valmis nusserdada ja riskida mootori kokkujooksutamisega! Arumaeisaa.

Oleks siis veel mingi uunikum, millele juppe enam ei saa.

Kasutaja avatar

Teema algataja
HusabergHooligaN
Postitusi: 93
Liitunud: 25 Aug 2007, 17:01
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas HusabergHooligaN »

Ma mäletan et vähemalt KTM-il olid need augud väga tähtsad, sest osadest käis õli läbi.

Ja no vennad, kas tõesti on 100,- kroonist kahju selleks et ise midagi valmis nusserdada ja riskida mootori kokkujooksutamisega! Arumaeisaa.

Oleks siis veel mingi uunikum, millele juppe enam ei saa.

Vaata asi on selles, et minule vajaminevaid juppe pole kohapeal olemas ning kui need tellitakse ja saadetakse Cargoga mulle, mis omakorda maksab ja võtab aega. Mul ei ole sotast kahju - isetegemise ja arenemise võimalu on ju igati positiivne.
Sama hästi võin ma ju sulle öelda, et miks kodus õli vahetada võid ju motopoodi/parandusse viia saad 350.- hakkama

Yamaha Tenere 2008
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

HusabergHooligaN kirjutas:

Ma mäletan et vähemalt KTM-il olid need augud väga tähtsad, sest osadest käis õli läbi.

Ja no vennad, kas tõesti on 100,- kroonist kahju selleks et ise midagi valmis nusserdada ja riskida mootori kokkujooksutamisega! Arumaeisaa.

Oleks siis veel mingi uunikum, millele juppe enam ei saa.

Vaata asi on selles, et minule vajaminevaid juppe pole kohapeal olemas ning kui need tellitakse ja saadetakse Cargoga mulle, mis omakorda maksab ja võtab aega. Mul ei ole sotast kahju - isetegemise ja arenemise võimalu on ju igati positiivne.
Sama hästi võin ma ju sulle öelda, et miks kodus õli vahetada võid ju motopoodi/parandusse viia saad 350.- hakkama

Kolbi hakkad ise ka klotsist välja viilima või? Eriti lõikas kõrva see kipsinoaga aukude näkerdamine. Isegi Palu motopiibel ei näinud sellist rõvedust ette. Aga ma olen vist loll esteet kah.

Kasutaja avatar

- ÖÖ -
Postitusi: 786
Liitunud: 18 Sept 2007, 15:46
Tsikkel: Drag Star XVS 1100
Asukoht: Muraste

Lugemata postitus Postitas - ÖÖ - »

lihtsaim tihendi valmistamise viis:
materjal poroniit
asetad poroniidi kaanele ( fikseerides mõne tilga kummiliimiga ) ja koputad kummi või puit haamriga pikki kaane äärt kuni tihend on valmis

  • augurauaga augud sisse
    Ja ongi valmis
Ööd on siin mustad !!!

grahv
Postitusi: 1186
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 77 korda

Lugemata postitus Postitas grahv »

- ÖÖ - kirjutas:

haamriga pikki kaane äärt kuni tihend on valmis

  • augurauaga augud sisse

pmst õige, aga veel on arenguruumi "koduprofi" tasemeni... ;)

Augud/avaused tehakse ikka esimese asjana, muidu võid juba väljalõigatud kitsa tihenditooriku ära rikkuda. Augud löö parajas mõõdus laagrikuuliga otse kaane avadel, mitte aukrauaga paku otsas - nii saad täpselt õiget mõõtu augud õigesse kohta. ja ühtlasi fikseerib tihendimaterjali kaane külge nii, et ei ole vaja liimiga vms jantida. Aukraudu läheb üldjuhul vaja vaid paksude tihendite tegemisel.

Osta või ise teha... kui riiulist üksikult ei saa ja kmpl maksab keskmiselt 50eur + paar nädalat ootamist, siis miks mitte ise teha kui käsil pole just kaprem. Kolb ja suva õlitihend pole ju omavahel võrreldavad. Keerulisemad tihendid muidugi, kus näiteks kaane serva sees jooksevad surve all õlikanalid, pole vast mõistlik põlve otsas teha.


argo_1974
Postitusi: 320
Liitunud: 22 Mai 2005, 01:50
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas argo_1974 »

Tihendeid võiks siiski valmistada nii, et pärast oleks mootorikaaned terved.
Vastu servi koputades saab ehk õhukesest papist miski kontuuri välja lõhutud, aga asjalikust tihendimaterjalist (nt. Klingersil) küll mitte.
Pigem kaanelt kontuur õlijäljega üle kanda või mööda servi maha joonistada ja siis terava vaibanoaga vineeraluse peal välja lõigata.
Ja aukude tegemiseks ikka augurauad, mitte kuuli sisse taguda. See ainult rebib ega lõika ...

Ise olen viimasel ajal kasutanud tihendite asemel Suzuki musta värvi mootori tihendimassi või Yamabondi ... need peavad üldiselt tavalisest tihendist paremini.

Kellele ema, kellele tütar ...

Kasutaja avatar

Teema algataja
HusabergHooligaN
Postitusi: 93
Liitunud: 25 Aug 2007, 17:01
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas HusabergHooligaN »

mitte et ma ennast kiidaks kuid tihendid peavad ilusti - ainuke asi millega ma hakkama ei saand oli veepumba simmer nii, et kaaned maha jälle ja seoses sellega ka uued tihendid valmistama
mis siis, et kipsinoaga - kui vaja siis mõttejõuga surun ka need augud sinna sisse peaasi, et töö oleks korralik!!! see, et piibel midagi ette ei näe.... no ma ei tea... pfff...

Yamaha Tenere 2008
Kasutaja avatar

Kri$o$
Postitusi: 558
Liitunud: 18 Okt 2005, 09:42
Tsikkel: rod ja pooleli xs
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Kri$o$ »

Tihendi materjal on väga hea asi, enne peale panekut tehke kergelt õliseks, siis ei kleepu kaante ega mootori külge jäädavalt !

andke mulle kui old school kasvatusega andeks kui eksin, sest tänapäeval võivad asjad ehk teisiti olla. kuid - motorist Kose Peebu juures puhastati kõik pinnad enne atsetooniga ära, et jumala eest õli ega muud mittevajalikku pindade vahele ei jääks. muidu on mahlad kiired välja imbumas...

Sex is like a card game, if you don't have a good partner, then you better have a good hand ...
I don't give a shit, I don't take any shit, I'm not in the shit busines!

4cl
Postitusi: 203
Liitunud: 21 Veebr 2008, 22:32
Asukoht: Taevere

Lugemata postitus Postitas 4cl »

Tere

No miks need isetehtud tihendid siis pidama ei peaks? Augurauad võiksid ikkagi endale muretseda, mõttejõudu ju mujal tarvis. Auke on hea lüüa paksema alumiiniumi peal ja augud kõigepealt siis lõiked.
Ja miks jälle uued tihendid? Tihendi paigaldamisel võiksid Sa ühe külje nö kinni liimida.(st ühele küljele paned silikooni vahele) Kuidas siis soov on, aga tavaliselt kaane külge. Siis ei lähe maha võttes tihend nii kergelt katki samuti on ta seal"kindlas kohas" remondi ajal.
Puhtus, pinna puhtus on kõige olulisem. Eelkõneleja nim. atsetoon, mina nitrolahustit.
Husabergi veetõrjetihendi vahetamisel on minu tuttavad Husabergi omanikud(2), maininud, et sealt ülevoolust viskab alguses mõne tilga vett.

Jõudu

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”