Ringrada
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Ringrada
Kas on olemas mingeid väliseid tundemärke, mis viitaksid ringrada sõitnud rattale.
Mida peaks jälgima ratta ostmisel, mis oleks ostu ABC
Kas Eestis tehakse ka ratta spidomeetri tagasi kerimist ?
matti kirjutas:Oot, mis selle teadmisega peale hakata, kas on ringrada sõitnud või ei?
Mina loeks seda just plussiks, sest võisteldes peab ratas alati tiptop korras olema ju, muidu vaatad raja kõrvalt sõitu.
täpselt nii... plussiks on kindlasti see, et ringraja ratas on reeglina hästi hooldatud. miinuseks vast see, et enamik ringraja rattaid on kukkunud.
samas, kes kinnitab sulle, et tänavaratas ei ole seda teinud?
ja mis spidosse puutub, siis suur hulk rinkarattaid kasutab hoopis muid kellasid kui originaali, seetõttu on spidonäit nende puhul ekslik jah.
väikseks vihjeks võib olla äkki see, kas raami sisse on mõni üliväike auk puuritud õlikorgi juurde või on siis supportite poltidel augud sees (polte on küll kerge vahetada) - viitab nende stoperdamisele (samas on sama nõue ka kiirendusel vist...). Kui jälgi ei ole segatud, siis esipiduri suppordi poldid peaks olema üsna ära keeratud olema (võistlusnädalalõpp nõuab esiratta alt ära keeramist üsna mitu korda, tavakasutusel eemaldad esiratast ilmselt aasta jooksul ühe korra, kui sedagi)
-
Teema algataja
-
Teema algataja
MilCo kirjutas:Mille jaoks neid auke sinna raami puuritakse ?
Ringraja rattaga on nii, inimesed on erinevad tihtilugu ratas palju valu saanud !
auk sellepärast, et sinna kinnitatakse stopertamise traat, millega õlikork fikseeritakse, et garanteerida selle mitte lahti tulemine.
mis aga läbisõitu puutub, siis see on jällegi rinkaratastel tavaliselt samas mahus, kui tänavarattal (võibolla küll moskva ees kükitajate omast suurem aga tavalise kasutaja omaga samas suuruses külll...). Asi selles, et kui rattaga ikka tõsiselt rinkat sõidetakse, siis seda muul otstarbel ei kasutata ja see tähendab, et kui võistlusi või treeninguid ei ole, seisab suksuke garaazhis - ja seda hooldatakse. . Korralik rinkahunt vahetab oma rattal õli rohkem, kui üks kord aastas näiteks.
võistlusi on eestikatel sellel aastal 7. korruta see näiteks 3ga, mis on treeningpäevadega koos keskmine arv võistluse kohta. saad 21 päeva, igal päeval tõmbad nii umbes 5 20 minutilist sessiooni, keskmine kiirus umbes 130kmh , teeb kusagil 600-700 kilomeetrit võistlusnädalalõpu kohta, seega kokku 4500 kilomeetrit! sinna trennid jms ka otsa ja üle 6-7 tuhande sa aasta läbisõiduks ei saa.
... ja mis tähendab valu saama? usun, et ringrajasõitja oskab oma rattaga rajal suhelda suht mõistlikumalt ja sujuvamalt kui tänaval liikluses 0-200 sessioone tulistav ja tagarattal kihutav rullnokk.
Kuna ringrajal on ikkagi koormused suuremad nii kiirendusel kui käiguga pidurdamisel annavad otsad ikkagi käigukast ja sellised asjad
kõik sõltub millist rinkaratast sa silmas pead kas lihtsalt harjutamas käinu oma või tõsise sõitja ratast.
Asi ongi selles et need rinkasõitjad ise ostavad uue ratta sõidavad sinna 6-7 tuhat peale ja siis müüvad edasi.Paigaldades sinna gondlid mis olid vahepeal garaazis seisnud ja näevad välja nagu uued.Sellist ratast aga täishinnaga osta on lollus.Olen omanud ühte endist rinka pilli seepärast räägin.
Väliselt on algajal väga raske ära tunda endist rinkapilli.
Kulunud võivad olla näiteks ketipingutus poldid, amordireguleerkruvid ja mutrid.Rataste telgede otsamutrid jne ühesõnaga kõik mida palju krutitakse.Gondlid tuleks kindlalt maha võtta ja vaadata kukkumisjälgi jne.
-
Teema algataja
tsiklid saavad küll ringrajal suuremat koormust kui rahulikult tänaval sõites aga need tsiklid ju ongi mõeldud ja konstrueeritud teadmisega et nad saavad suurema koormuse osaliseks kui mõni tänavale rahulikuks sõitmiseks mõeldud ratas.
Niiet ressurssi jätkub kindlasti kõvasti rohkem kui 6-7k kilomeetriks
Korralikult hooldatud rinkat sõitnud ratas on kindlasti parem kui hooldamata ja/või mööda meie tolmuseid ja auklikke teid sõitnud ratas
Muidugi teine asi on kui mootorit on kõvasti järeleaidatud. Siis on kindlasti mootori järelejäänud ressurss väiksem
See on muidugi ainult minu arvamus...
Vahe tuleneb sellest, kui tihti hooldatakse, suur vahe kas rehv vahetatakse esimeste kulumisjälgede ilmnemisel või sõidetakse niikaua, et traadid väljas.
Või siis piduriklotsid sõidetakse sellisteks, et rauad ainult järel, või siis vahetatakse jällegi nii kui juba kehvemaks jäävad.
Kindlasti tänavarattaid hooldatakse kah, aga mitte nii tihti.
Müüakse ennem maha kui näpud õliseks tehtakse järgmisele tavaliselt.
Hooldusest ja juppidest veel niipalju, kui peaksin selle ära müüma, mu enda ratta näitel:
tänaval on see ratas sõitnud 4 km - poest ära tuues, läksid gondlid kohe maha jne... seetõttu on kogu plast, tuled, näidikuteplokk, sadul jne. tuttuued.
pehmed pidurivoolikud on asendatud terasest voolikutega, mis on ilmselgelt paremad.
õlivahetust on sellele rattale tehtud sellel aastal juba kaks korda, eelmisel aastal kolm korda.
õhufilter on pestav (korduvkasutatav)
ratta telgi on õlitatud-puhastatud sisuliselt iga 100km järel
amortide hooldus ja vedrude vahetus tehakse järgmisel nädalal
selle rattaga ei ole kunagi sõidetud täiskoormusel enne kui mootor on soojaks aetud.
mulle endale tundub, et kui ma ei hakka kellegile kärbseid pähe ajama, nagu olekski see ratas kuuris seisnud kaks aastat või oleksin sellega ainult piima järele käinud, siis tulevane ostja saab väga hästi hooldatud ja sihtotstarbeliselt (kiire sõit, normaalsel siledal teel) kasutatud bike.
-
- Postitusi: 982
- Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
- Tsikkel: Kawasaki Z900
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 1 kord
manager2 kirjutas:õlivahetust on sellele rattale tehtud sellel aastal juba kaks korda, eelmisel aastal kolm korda.
Ehk siis sa tunnistad ,et rinkal saab ratas rohkem vatti kui tänaval, sest ega sa õli nüüd ilmaasjata ka ei vaheta.
Ok amatööride puhul võib tõesti olla olukord, kus ratta eest hoolitsetakse rohkem, kui oma naise eest.
Let the good times roll.
Vidget kirjutas:manager2 kirjutas:õlivahetust on sellele rattale tehtud sellel aastal juba kaks korda, eelmisel aastal kolm korda.
Ehk siis sa tunnistad ,et rinkal saab ratas rohkem vatti kui tänaval, sest ega sa õli nüüd ilmaasjata ka ei vaheta.
Ok amatööride puhul võib tõesti olla olukord, kus ratta eest hoolitsetakse rohkem, kui oma naise eest.
point on selles, et kui sa tegeled millegiga sellisel tasemel, et sa soovid parimat tulemus, mitte keskmist, siis sa ka teed pisut enam. Ehk antud kontekstis hooldad pisut enam, kui tegelikult tehnilised tingimused seda nõuaksid.
Aga jah, igal mündil on ju kaks poolt. Eks ka rinkatsiklitel ole omad puudused. Alati on ka vendasid, kes ka nende rataste eest hoolt ei kanna. või siis näiteks tõsiselt kukkunud tsikli raami kangiga enam vähem sirgeks väänavad jms... teemaalgataja küsis, kuidas teha vahet. Vahe tegemine on vajalik selleks, et kui mõni vend väidab, et tal on tsikkel sõitnud 200km ja kuuris seisnud ja näebki välja superluks ja spido kah 200, siis tuleb otsida märke, mis ta bulshiti ümber lükkab. ..aga nüüd kisub jutt sinna, "kumb on parem"...
tegelikult on eesti nii väike, et enamikel juhtudel on täpselt võimalik järgi uurida, mis tsikliga tegu on. kasvõi siia foorumisse küsimus panna konkreetse ratta kohta.
... su postitust lugedes tundub, et sinu arvates profitasemel tsiklit enam ei hooldata? ...ja mis need naised siia puutuvad, ei saa tõesti aru...
-
- Postitusi: 345
- Liitunud: 28 Aug 2005, 23:39
- Asukoht: Viimsi
siin keegi rääkis, et ringrajal sõitnud ratast täishinnaga osta on lauslollus..
tegelikult on see "täishind" väga suhteline mõiste. süda läheb pahaks, kui mõelda palju mõni rinkaratas tegelikult maksma on läinud.. mis amorte, väljalaskeid, sidureid ja muid juppe paigaldatud jne jne
samas kas takso sõitmiseks ongi mõtet harvesteri osta
KX250F '14
Vidget kirjutas:manager2, mina rõhun pigem sellele, et profid võtavad tsiklist viimast ja sellisel kasutamisel on tehnika ressurss kiiresti kahanemas.
seda nüüd küll, aga meie mõistes "profid" Velt, Pärtekas, Sikkal jms kangelased ei müü mitte kunagi oma tsiklit tänavaratta pähe maha. Ja miks? sellepärast et nii odavalt ei ole mõtet müüa ...
Just siin on Harrastaja point õige. Tema Korkele müüdud eelmise aasta R6 oli kokkuvõttes oluliselt rohkem väärt, kui samasugune tänval ringi uidanud pill.
P.S. huvitav kas profid ka oma naistest viimast võtavad ja nende resurss kiirelt kahaneb.... peaks järgi küsima...
-
Teema algataja
Re: Ringrada
Konkreetne küsimus - plaan osta 2008. aasta ratas, võimalik on osta tuttuus, mis on laos seisnud või siis ca 2000-2500 km ringrada sõitnud ratas, paistab igati korralik, originaalkondlid tõenäoliselt garaažis seisnud ning esmasel vaatlusel tundus, et kukkunud ei ole. Kui suur peaks olema antud rataste hinnavahe?
Mega1 wrote:
Asi ongi selles et need rinkasõitjad ise ostavad uue ratta sõidavad sinna 6-7 tuhat peale
Kas võiks järeldada, et 2000-2500 km sõitnud ratas on juba 1/3 oma ringraja elueast läbi sõitnud?
M.
-
- Postitusi: 3833
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 162 korda
- Tänatud: 89 korda
Re: Ringrada
mlants kirjutas:Konkreetne küsimus - plaan osta 2008. aasta ratas, võimalik on osta tuttuus, mis on laos seisnud või siis ca 2000-2500 km ringrada sõitnud ratas, paistab igati korralik, originaalkondlid tõenäoliselt garaažis seisnud ning esmasel vaatlusel tundus, et kukkunud ei ole. Kui suur peaks olema antud rataste hinnavahe?
Mega1 wrote:
Asi ongi selles et need rinkasõitjad ise ostavad uue ratta sõidavad sinna 6-7 tuhat pealeKas võiks järeldada, et 2000-2500 km sõitnud ratas on juba 1/3 oma ringraja elueast läbi sõitnud?
M.
Hinnavahe ei oska keegi Sulle siin ennustada. Aga usun,et see rinkaratas on kõvasti parema varustusega kui see uus poe stock-ratas mis hakkab kohe peale ostmist nõudma raha juurde igasuguse tuuninguga.
parem pane mõlema ratta lingid ja hinnad siia,siis saad paremaid vastuseid.
-
Teema algataja
Re: Ringrada
Tegemist Kawasaki ZX10R.
Mõlemad rattad läheksid registrisse 2009. aastaga kuna tegemist on mõlemal juhul esmase registreerimisega.
Ringrada sõitnud ratas tuleks ka originaalvarustuses, kaasa võistlusgondlid. Esimese hooga suurt hinnavahet ei ole, kuid tõenäoliselt võiks see olla ikka suuruses vähemalt 10-20%
M.
-
- Postitusi: 3833
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 162 korda
- Tänatud: 89 korda
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 3833
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 162 korda
- Tänatud: 89 korda
Re: Ringrada
mlants kirjutas:Mõlemal hetkel suurusjärk 140
Milleks vaja maksta kasutatud ratta eest 140k kui võiks vaadata sellele lingile ja uurida asja http://bike.motors24.ee/Default.aspx?pa ... &sort=paid kast õlut nyyd palun mulle
-
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 14 korda
- Kontakt:
Re: Ringrada
Masendavalt madal hind.
sepp kirjutas:mlants kirjutas:Mõlemal hetkel suurusjärk 140
Milleks vaja maksta kasutatud ratta eest 140k kui võiks vaadata sellele lingile ja uurida asja http://bike.motors24.ee/Default.aspx?pa ... &sort=paid kast õlut nyyd palun mulle
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.
Re: Ringrada
on selle registrisse saamine kindel..
kas veldis müüdud must zx10r oli nende endine rinkaratas?
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 3833
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 162 korda
- Tänatud: 89 korda
Re: Ringrada
mega1 kirjutas:on selle registrisse saamine kindel..
kas veldis müüdud must zx10r oli nende endine rinkaratas?
Ja milleks vaja registrisse ratast kui sellega on plaanis sõita ringrada?
2008 mudel, täiesti uus ratas. Imporditud USA'st, TÜV sertifikaat sisaldub hinnas!
-
- Postitusi: 3833
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 162 korda
- Tänatud: 89 korda
Re: Ringrada
mlants kirjutas:Tõesti, tõesti.
Muidugi USA'st tulnud rattal vist garantiiga pole siin midagi teha?
M.
Ja Sa arvad,et kui ostad eestist ratta,et siis on selle garantii kui sõidad ringrada?
-
Teema algataja
Re: Ringrada
Sepp wrote:
Ja Sa arvad,et kui ostad eestist ratta,et siis on selle garantii kui sõidad ringrada?
Kas siis sisuliselt võin jätta garantiiga hüvasti nii kui ringrada puutun? Või tõenäoliselt siis kui rattaga kuskil võistlusel osalen? Samas on see veidi kummaline. Ütleme, et lähen stock rattaga ringrajale võistlema, vahetan gondlid, sumpa?
Kas kellegil on käepärast mõned garantiitingimused?
Mega1 wrote:
Asi ongi selles et need rinkasõitjad ise ostavad uue ratta sõidavad sinna 6-7 tuhat peale
Kas võiks järeldada, et 2000-2500 km sõitnud ratas on juba 1/3 oma ringraja elueast läbi sõitnud?
M.
-
- Postitusi: 345
- Liitunud: 28 Aug 2005, 23:39
- Asukoht: Viimsi
Re: Ringrada
piir nn rinkaratta ja tänavaratta vahel on tegelikult natuke ähmane. mis hetkest siis saab rattast rinkaratas? kui mõni käib oma tulede-vilede ja peeglitega rattaga iga päev rapla ja aravete kardirada nühkimas ja pärnus c klassi sõitmas, siis see nagu pole rinkapill ja oleks hea ja turvaline ost, eksole? kilometraaz mis hirmus sealjuures. teine keerab aga tutikal rattal kõik küljest ära, paneb rinkagondlid peale ja paneb selle trenni või võistlusele minnes teise ratta kõrvale kärusse, igaks juhuks kui äkki läheb vaja. enamus ajast kurvalt telgis pukkidel seisnud ratas on kogunud hooaja jooksul oma tuhatkond km ja on nüüd hirmus karm "rinkapill" mida kõik osta kardavad, hoolimata sellest, et tutikad gondlid ja tuled-viled küljes tagasi ja asi praktiliselt uus on.
KX250F '14
-
- Postitusi: 976
- Liitunud: 25 Veebr 2005, 12:15
- Tsikkel: ZX12R turbo
- Asukoht: Tallinn / Eesti
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Re: Ringrada
mlants kirjutas:Mega1 wrote:
Asi ongi selles et need rinkasõitjad ise ostavad uue ratta sõidavad sinna 6-7 tuhat pealeKas võiks järeldada, et 2000-2500 km sõitnud ratas on juba 1/3 oma ringraja elueast läbi sõitnud?
M.
oleneb kõik ju siiski ka mootori "järeleaitamise" tasemest. ehk nagu eelpool mainiti - resurssiküsimus eelkõige sõltuv siiski sellest kas ja kui palju on tehtud muudatusi mootoris, olen kuulnud (ja väga pädevate "välismaiste" ) rinkatiimide inimeste käest numbrit 2500-3000 km mis kestab superbike mootor võistlus/trenni tingimustes peale mida on soovitav sellele teha "refresh" - st ei tähenda, et võib mootori ära visata kuid vajab mõningast mootorikuluosade vahetust. AGA - siinkohal on tegu kõrgforsseeritud (kõrgendatud surveastmed ja jutud - sisuliselt kogu mootori "sisu" on vahetatud) mootoriga mille ehitusmaksumuseks 2-3x rohkem kui kogu stock ratta maksumus.
Kahtlustan, et eestis selliseid mootoreid (kui üldse) on väga vähe ning enamus siiski mootoriehituse seisukohast sisuliselt stock mootorid (rinka superstock 600 (supersport-i meil hetkel pole), superstock 1000 ning suur osa ka eesti superbike klassi rattaid ilmselt on tegelikult superstock aga sõitjad lihtsalt kiiremad (kogenumad) kui superstock klassis sõitvad).
seega - ei näe mina küll mingit põhjust karta mootori seisukohast nüüd mingit paarituhande km piiri tulemist ja pealegi - ega mootor pole samuti mingi ühestükis kinnipitseeritud tükk millel vajadusel ei võiks juppe vahetada, onju.
garantii - no see on minu arust üldse üks suur huumor, (sport)motika puhul mina isiklikult unustaks seda ilmselt üldse küsidagi...
ps: rinkarattaid vahetatakse uute mudelite vastu ("välismaal") eelkõige seetõttu, et uuemal võib olla stockis parem raam / paremini "tuuningule" alluv vedrustus, tootja nõudmisel (kui on ise ka sponsor) jne. Mitte sellepärast, et "mootor oli sügiseks kohvi" no ja superstock klassi ratastel, kus omapoolsed tuuningud on piiratud, eelkõige sellepärast, et tehnika ja teadus areneb ning järgm mudel võib stock (stocki lähedases) seades olla parem / sõitjale sobivam kui eelmine mudel.
9,09 @ 1/4 - Suzuki Hayabusa turbo
9,8x @ 1/4 - Kawasaki ZX6R
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.