1. leht 3-st
Mootorratta tehnoülevaatus
Postitatud: 11 Mai 2008, 08:51
Postitas Lada18
Tere,
oleks vaja esimest ja viimast korda ise minna ülevaatusele motikaga. Mootorratas on 125cc. Ja lähen ma ülevaatuspunkti nii, et motikas on auto käru peal.
Et küsimus siis selline, et ma lugesin ühelt leheküljelt ja seal oli öeldud, et peab esitama kehtiva liikluspoliisi (seda mul POLE), juhtimisõigust kinnitava dokumendi (seda POLE) ja muidugi motika dokumendid ning kas ma saan selle ülevaatuse tehtud ?
Ülevaatust vaja selleks, et ostja tuleb masinale teisipäeval järgi ning mul on vaja ülevaatus ära teha.
Või pean ma kaasa võtma kellegi kellel on juhtimisõigust kinnitavad dokumendid?
Re: Mootorratta tehnoülevaatus
Postitatud: 11 Mai 2008, 11:41
Postitas mart211
Lada18 kirjutas:Tere,
oleks vaja esimest ja viimast korda ise minna ülevaatusele motikaga. Mootorratas on 125cc. Ja lähen ma ülevaatuspunkti nii, et motikas on auto käru peal.
Et küsimus siis selline, et ma lugesin ühelt leheküljelt ja seal oli öeldud, et peab esitama kehtiva liikluspoliisi (seda mul POLE), juhtimisõigust kinnitava dokumendi (seda POLE) ja muidugi motika dokumendid ning kas ma saan selle ülevaatuse tehtud ?
Ülevaatust vaja selleks, et ostja tuleb masinale teisipäeval järgi ning mul on vaja ülevaatus ära teha.
Või pean ma kaasa võtma kellegi kellel on juhtimisõigust kinnitavad dokumendid?
Miks kindlustust ei ole või ei tee? Lube nad seal küll ei kontrolli, minul pole seal keegi veel siiamaani ühtegi luba küsinud. Aga kes, teab, võibolla peavad olema. Kuid kindlustuse saad ikka ära teha ju.
Postitatud: 11 Mai 2008, 12:44
Postitas FayKing
Kui tsikkel ei saabu ülevaatusele omal jõul siis kindlustuspoliisi ja juhiluba vaja ei ole. Kindlustuspoliis ja juhiluba vajalikud ju selleks et liikuses osaleda, haagisel/kaubikus saabuv tsikkel liikuses ju ei osale
Kui vaja võib seadusepunktid ka välja otsida, kuid arvan, et tarvudust selleks pole ja anna julgelt minna.
Postitatud: 11 Mai 2008, 13:53
Postitas Aizar
FayKing kirjutas:Kui tsikkel ei saabu ülevaatusele omal jõul siis kindlustuspoliisi ja juhiluba vaja ei ole. Kindlustuspoliis ja juhiluba vajalikud ju selleks et liikuses osaleda, haagisel/kaubikus saabuv tsikkel liikuses ju ei osale
Kui vaja võib seadusepunktid ka välja otsida, kuid arvan, et tarvudust selleks pole ja anna julgelt minna.
Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri
(2) Sõiduki korraliseks, korduvaks, erakorraliseks ja eriliigiliseks ülevaatuseks peab sõiduki omanik, rentija või kasutaja esitama ülevaatajale järgmised dokumendid:
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust. 10.12.2006]
1) sõiduki registreerimistunnistuse või selle B-osa;
2) kehtiva liikluskindlustuspoliisi;
3) juhtimisõigust tõendava dokumendi;
4) volikirja, kui sõiduki esitaja ei ole omanik või registreerimistunnistusele märgitud kasutaja;
5) korduvülevaatusel eelmise ülevaatuse kontrollkaardi;
6) teel liikleva sõiduki tehnoseisundi kontrollimise akti erakorralisel ülevaatusel.
7) vanasõidukil vanasõidukiks tunnustamise akti.
Postitatud: 11 Mai 2008, 14:22
Postitas oja
kui sa viid tsikli kohale haagise peal sis pole vaja kindlustust ega lube. nii on.
Postitatud: 11 Mai 2008, 14:44
Postitas Lada18
Postitatud: 12 Mai 2008, 22:28
Postitas tedre
Värskelt ülevaatuselt:
esitasin reg.tunnistuse ja kindlustuse. Viimane anti tagasi sõnadega: kindlustuse kontrollimine ei ole meie asi. Sellega tegeleb politsei.
Küll aga hakkas irisema selle kallal et puudub reisija "käepide" istmel. See et istme taga on neid kaks sanga teda ei rahuldanud, nõuab istmel rihma ja kõik. Vaidlesin et tehasest ei ole pandud, pole kohtagi ega kronsteine kuhu kinnitada. Vana jaurab et teda ei huvita, seadus nõuab ja olgu. Olukorra päästis teine ülevaataja kes tuli ütles et tema tsiklil ka pole, siis jäi rahule.
Postitatud: 12 Mai 2008, 22:34
Postitas yeekim
tedre kirjutas:Värskelt ülevaatuselt:
esitasin reg.tunnistuse ja kindlustuse. Viimane anti tagasi sõnadega: kindlustuse kontrollimine ei ole meie asi. Sellega tegeleb politsei.
Küll aga hakkas irisema selle kallal et puudub reisija "käepide" istmel. See et istme taga on neid kaks sanga teda ei rahuldanud, nõuab istmel rihma ja kõik. Vaidlesin et tehasest ei ole pandud, pole kohtagi ega kronsteine kuhu kinnitada. Vana jaurab et teda ei huvita, seadus nõuab ja olgu. Olukorra päästis teine ülevaataja kes tuli ütles et tema tsiklil ka pole, siis jäi rahule.
Hea, et ta sadulistet koos sangaga ei nõudnud 
Edu
Postitatud: 12 Mai 2008, 22:38
Postitas kki
Näiteks: kui tahetakse pidureid kontrollida, siis peab selga hüppama ja demostreerima kuidas töötavad, aga siis justkui ei või kui pole juhtimisõigust? Ülevaatajat ise küll oma rattale hästi ei tahaks lubada
Postitatud: 12 Mai 2008, 23:27
Postitas 3m
Vasalemmas küsiti võtit, tehti 100m ring ja sõideti ise TÜV halli sisse.
Postitatud: 12 Mai 2008, 23:38
Postitas mart211
3m kirjutas:Vasalemmas küsiti võtit, tehti 100m ring ja sõideti ise TÜV halli sisse.
Tüüp tahtis su rattaga sõita lihtsalt 
Postitatud: 12 Mai 2008, 23:40
Postitas 3m
mart211 kirjutas:3m kirjutas:Vasalemmas küsiti võtit, tehti 100m ring ja sõideti ise TÜV halli sisse.
Tüüp tahtis su rattaga sõita lihtsalt 
Seal käibki asi nii, nii tsiklite kui autodega.
Postitatud: 13 Mai 2008, 00:39
Postitas Rene
Kui rääkida huvitavatest nõudmistest, siis Pärnus Amservis hakkas ülevaataja esimese asjana kiivrilt ja visiirilt E tähist otsima
Mõnesmõttes loogiline, kuid samas, mis see antud konkreetsesse rattasse puutub....
Postitatud: 13 Mai 2008, 09:14
Postitas TLH
Rene kirjutas:Kui rääkida huvitavatest nõudmistest, siis Pärnus Amservis hakkas ülevaataja esimese asjana kiivrilt ja visiirilt E tähist otsima
Mõnesmõttes loogiline, kuid samas, mis see antud konkreetsesse rattasse puutub....
puutub nii, et ülevaataja täitis lihtsalt eeskirja Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded
Kood 117. Motokiiver
Nõuded: 1) motokiivrid peavad olema E-reegli nr 22 nõuetele vastavad ja E sertifitseeritud (märgistatud );
2) näokatte klaasi läbipaistvus peab olema vähemalt 80%, e valguse neeldumine ei tohi olla suurem kui 20%.
Kontrollimine: 1) TÜ – vaatluse ja valguse neeldumismõõdikuga;
2) TK ja TJV katsetustel vastavalt E-reegli nr 22/05 metoodikale.
Postitatud: 13 Mai 2008, 09:43
Postitas real
3m kirjutas:mart211 kirjutas:3m kirjutas:Vasalemmas küsiti võtit, tehti 100m ring ja sõideti ise TÜV halli sisse.
Tüüp tahtis su rattaga sõita lihtsalt 
Seal käibki asi nii, nii tsiklite kui autodega.
Põlvas istub vana tsikli peale ja sõidab ülevaatusplatsilt välja, tänavale. Paar minutit omanik oma tsiklit ei näegi...
Postitatud: 13 Mai 2008, 10:05
Postitas Andrez
real kirjutas:3m kirjutas:mart211 kirjutas:3m kirjutas:Vasalemmas küsiti võtit, tehti 100m ring ja sõideti ise TÜV halli sisse.
Tüüp tahtis su rattaga sõita lihtsalt 
Seal käibki asi nii, nii tsiklite kui autodega.
Põlvas istub vana tsikli peale ja sõidab ülevaatusplatsilt välja, tänavale. Paar minutit omanik oma tsiklit ei näegi...
Huvitav, mis pollar teeks, kui mehe tänaval kinni peaks 
Postitatud: 13 Mai 2008, 11:56
Postitas Rene
Andrez kirjutas:real kirjutas:3m kirjutas:mart211 kirjutas:
Tüüp tahtis su rattaga sõita lihtsalt 
Seal käibki asi nii, nii tsiklite kui autodega.
Põlvas istub vana tsikli peale ja sõidab ülevaatusplatsilt välja, tänavale. Paar minutit omanik oma tsiklit ei näegi...
Huvitav, mis pollar teeks, kui mehe tänaval kinni peaks 
Teeks ka rattaga väikese tiiru? 
Postitatud: 13 Mai 2008, 12:08
Postitas Cyberdyne
Aga kui aff külje maha paneb, mis siis saab? 
Postitatud: 13 Mai 2008, 12:58
Postitas Kallev
real kirjutas:Põlvas istub vana tsikli peale ja sõidab ülevaatusplatsilt välja, tänavale. Paar minutit omanik oma tsiklit ei näegi...
Damn, aga siis peaks ju omanik enne veenduma, et ülevaatajal ikka kehtiv juhtimisõigus olemas on?! Muidu võib ehk kirja minna "juhtimise üleandmine juhtimisõiguseta isikule"? 
Ise käisin Tallinnas Laki tn ja seal ainult takseeriti seisvat töötava mootoriga ratast. Lube küsiti ka...
Postitatud: 13 Mai 2008, 13:08
Postitas Andrez
Kallev kirjutas:real kirjutas:Põlvas istub vana tsikli peale ja sõidab ülevaatusplatsilt välja, tänavale. Paar minutit omanik oma tsiklit ei näegi...
Damn, aga siis peaks ju omanik enne veenduma, et ülevaatajal ikka kehtiv juhtimisõigus olemas on?! Muidu võib ehk kirja minna "juhtimise üleandmine juhtimisõiguseta isikule"? 
Ise käisin Tallinnas Laki tn ja seal ainult takseeriti seisvat töötava mootoriga ratast. Lube küsiti ka...
Katiga vast probleeme pole, sest tsikli ülevaatust võib teha ainult A katiga ülevaataja.
Postitatud: 13 Mai 2008, 15:51
Postitas Tar
Alati on ju variant poest tutikas ratas osta, mille siis müüja ilusti arvele võtab ja ülevaatuse templi ka passi sebib, kolm aastat muretu

Postitatud: 13 Mai 2008, 16:05
Postitas Soss-Sepp
Kui mina Pärnus umbes kuu aega tagasi ülevaatusel käisin, siis ei lube ei kindlustust küsitud. Kontrolliti tuled ära ja ka müratase. Algul küll parem tuli näitas liiga kõrgele. Kiskusin juhtme ära ja läksin tagasi. Peale seda kui ütlesin, et tagasi ei ühenda lasti läbi ja lubati minema. Ütles, et mul on vale poole reflektor sees. Õhtul vaatasin, et pirn istus lihtsalt kehvasti pesas. Nüüd kõik korras. Keegi linnas tiirutamas ei käinud sellega.
Postitatud: 13 Mai 2008, 16:31
Postitas Vaiko21
kui ülevaatus punktis puudub piduristend mootorrattale (ei tea eestis sellist asja olevat) siis on ülevaatajal kohustus teha katseeksitus meetodil piduri test (st. sõites) ja olemas peab olema kehtiv liiklus kindlustus kuna ARK proge on seotud liikluskindlustus fondiga ja ei võimalda ülevaatust sisestada kui kindlustus puudub
aga ülevaatust olen mina teinud laagri statoka ees asuvas punktis mitu aastat hästi normaalne suhtumine ei proovita sulle ära keerata.
Postitatud: 13 Mai 2008, 20:45
Postitas real
Kallev kirjutas:real kirjutas:Põlvas istub vana tsikli peale ja sõidab ülevaatusplatsilt välja, tänavale. Paar minutit omanik oma tsiklit ei näegi...
Damn, aga siis peaks ju omanik enne veenduma, et ülevaatajal ikka kehtiv juhtimisõigus olemas on?! Muidu võib ehk kirja minna "juhtimise üleandmine juhtimisõiguseta isikule"? 
Ise käisin Tallinnas Laki tn ja seal ainult takseeriti seisvat töötava mootoriga ratast. Lube küsiti ka...
Ma küsisin küll, et kas on A-kat, ütles et on...
Postitatud: 13 Mai 2008, 21:19
Postitas oja
mismoodi ei lase ülevaatust sisestada kui kindlustus puudub? ma tegin küll paar kuud tagasi ülevaatuse ja kuna viisin ratta kohale käruga siis öeldi et ei ole kindlustust vaja ja ei olnud ka seda. aga näe ülevaatuse sain tehtud ja kehtib ka krt.
Postitatud: 13 Mai 2008, 21:27
Postitas M2
oja kirjutas:mismoodi ei lase ülevaatust sisestada kui kindlustus puudub? ma tegin küll paar kuud tagasi ülevaatuse ja kuna viisin ratta kohale käruga siis öeldi et ei ole kindlustust vaja ja ei olnud ka seda. aga näe ülevaatuse sain tehtud ja kehtib ka krt.
Liikluseeskiri ütleb, et tehoülevaatusel kontrollitakse kindlustuse kehtivust, iseasi, kas kontrollitakse, kuid õigus neil selleks igatahes on ja negatiivse vaste korral õigus ka ülevaatus registreerimata jätta.
Selle Laagri Statoili juures oleva suhteliselt uue tehnoülevaatuspunkti ning sealsete teenindajate/tööliste kohta on ka minul öelda vaid kiidusõnu.
Postitatud: 13 Mai 2008, 22:40
Postitas argoa
real kirjutas:3m kirjutas:mart211 kirjutas:3m kirjutas:Vasalemmas küsiti võtit, tehti 100m ring ja sõideti ise TÜV halli sisse.
Tüüp tahtis su rattaga sõita lihtsalt 
Seal käibki asi nii, nii tsiklite kui autodega.
Põlvas istub vana tsikli peale ja sõidab ülevaatusplatsilt välja, tänavale. Paar minutit omanik oma tsiklit ei näegi...
A see Põlvas tsikli tsekkaja on ise kah vana tsikliguru, küll endurakaga viimatai, aga paar aastat juba ilma - temal võib lasta rahus sõita, anna su tsikli kohta täiesti hea ülevaate. Minu omal mõõtis isegi CO ära (loomulikult ratta puhul see ei mõjuta ülevaatuse sooritatavust) ja sain kah teada, et ühel poolel pole karpadega kõik korras.
Postitatud: 13 Mai 2008, 23:10
Postitas matcho
rannamõisa tee alguses on pikaliiva grupp. seal lausa lust ülevaatust teha . vaadati et tuled põlevad kuskilt ei leki . kerenumbrid ok ja tehtud ta oligi
Postitatud: 13 Mai 2008, 23:12
Postitas rastix
matcho kirjutas:rannamõisa tee alguses on pikaliiva grupp. seal lausa lust ülevaatust teha . vaadati et tuled põlevad kuskilt ei leki . kerenumbrid ok ja tehtud ta oligi
käisin seal autoga ja ei mingit järjekorda ja meeldiv teenindus! Tsikliga ka plaanis sinna minna. Biker.ee kaardiga saab tsikli pealt soodukat ka
Postitatud: 13 Mai 2008, 23:17
Postitas Makz
Laagris on veel AS Sagro ülevaatuspunkt kah. See asub Laagri keskuses. Ise tegin ÜV seal ja jäin väga rahule. Väga mõistvat suhtumist sai näha seal motomeeste suhtes. Vana luges veel moraali ka iga asja kohta ja lisas omapoolsed soovitused kuidas tsikliga sõites asja ohutumaks teha. Aga plätudes ja shortsides sinna ei tasu sõita tsikliga, saadab kohe tagasi nagu rääkis 