küünal sulas ära(2T)

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Artemide
Postitusi: 495
Liitunud: 01 Jaan 2006, 17:52
Tsikkel: 09 KTM 530 EXC-R
Asukoht: Tallinn

küünal sulas ära(2T)

Lugemata postitus Postitas Artemide »

Tervist, probleem siis selline, et mootor käis remondis ja mehaanik pani enne mulle mootori tagasi andmist mini suvalise vana vene küünla silindri otsa, et prahi sisse ei läheks. Sain siis mootori kätte, panin peale ja hakkasin sõitma. Alguses kohe juba tundus imelik, nagu ei läinud pöördesse ja värki ja mingi hetk siis suri välja ja tõmbas vaikselt kolvi kinni. Enne seda oli kuskil 100km/h sees ja selle ajaga õnnestus lõpuks kolv uuesti liikuma saada. Siis uurisin ja mõtlesin, et kurat millest viga, ja märkasin et vale küünal. Sai siis vana välja ja uus õige asemele pandud. Vana oli otsast kuni keermeni täiesti ära sulanud :? . Uuega lõpuks sai käima joostes, aga töötab nii et kolvil oleks nagu saja kilone seljakott õlgadepeal, nii nii vaevaga liigub. Kui gaasi ikka anda siis mootor töötab raskustega. Sellest ma nüüd järeldn, et see küünla ots mis silindrisse ära sulas tegi midagi vääga paha. Kas on nüüd täiesti kindel pauk et silinder ja kolv prügimäele või annab midagi ilma mootorit näppimata kuidagi asi jälle korda saada? Sooviks nagu veits selgusele saada enne silindri maha võtmist.

Kasutaja avatar

Pikk
Mode
Postitusi: 1366
Liitunud: 09 Mär 2004, 10:03

Lugemata postitus Postitas Pikk »

Kas sa tahad oma oletustele kinnitust või lohutust? Virtuaalselt ei oska sing keegi aidata, silinder maha ja siis näed mis juhtus.

Kes mett teeb, see mett sööb!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Artemide
Postitusi: 495
Liitunud: 01 Jaan 2006, 17:52
Tsikkel: 09 KTM 530 EXC-R
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Artemide »

Pikk kirjutas:

Kas sa tahad oma oletustele kinnitust või lohutust? Virtuaalselt ei oska sing keegi aidata, silinder maha ja siis näed mis juhtus.

Lihtsalt kas kellegil on midagi sellist endal juhtunud ja mis siis tulemus oli, oleks "?"

Kasutaja avatar

Pikk
Mode
Postitusi: 1366
Liitunud: 09 Mär 2004, 10:03

Lugemata postitus Postitas Pikk »

On juhtunud, vända üks rull sattus mingil teadmata põhjusel silindrisse ja laamendas mis kole.

Kes mett teeb, see mett sööb!
Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2192
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: Ducati SFV4S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 11 korda

Lugemata postitus Postitas puna »

Võis juhtuda, et küünla mingid sulanud tükid seal palju jama kokku keeranud.
Olnud ka kunagi juhus, et kolb oli tagurpidi sisse pandud.
Silinder maha ja siis näha.


petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas petz »

mida selles mootoris remonditi?
kui tegu uue kolvi, rõngaste, jm sellisega, siis peaks esialgu tiba rahulikumalt asja võtma ja remonditud mootorit sisse sõitma., mitte aga kohe sajaga sõitma. loogiline, et uute juppidega on see värk kõik tihedam ja seega kuumeneb rohkem kuni kolvi kinnikiilumiseni.
küünla sulamist võib põhjustadat liig kuum küünal, hiline süüde, lahja küttesegu

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8428
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 328 korda
Tänatud: 431 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Ega seal midagi ilusat ei ole. Eriti tark on muidugi üritada veel edasi sõita kui kõik p**s on.


bikefan
Postitusi: 585
Liitunud: 09 Juul 2004, 17:38
Tsikkel: VN1500 Nomad
Asukoht: Karksi-Nuia

Lugemata postitus Postitas bikefan »

2T krossikate manuaalides ju uue kolvi sissesõidust juttu.
Panen umbes mälu järgi kirja...

  1. Esmalt lihtsalt kohapeal käima, kuni mootor soe. Siis lased TÄIESTI maha jahtuda (3-4 tundi minimaalselt).
  2. Seejärel uuesti käima, kohapeal soojaks ja siis veerand-kuni poole gaasiga väike sõit 10-15 min. Seejärel lased jälle TÄIESTI maha jahtuda (3-4h).
  3. Uuesti käima, soojaks ja 30min sõitu kuni poole gaasiga. Lased jälle täiesti maha jahtuda.
  4. ANNA TULD! :twisted:
    Umbes nii see käis...

Muidugi tuleb kasutada korralikke õlisi ja jälgida ka õli/bensu vahekorda...
Aga esimene asi mis peaksid praegu tegema - tosool välja ja silinder maha. See pole raske töö. Käima küll ei tohi panna, kui muidugi juba lootusetult hilja ple... :roll:

Viimati muutis bikefan, 09 Mai 2008, 15:22, muudetud 1 kord kokku.
-Since 2002-
Iž: PL.5,
Suzud: GS500, GSX-R600, VZ800, RM250, RM125
Kawad: ZX-6R, VN750A, VN800A, VN800B, VN1500
Yamud: XTZ660, FZ600S
Kasutaja avatar

mootorrattur
Postitusi: 69
Liitunud: 18 Aug 2005, 15:02
Tsikkel: Jawa
Asukoht: Rakvere
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mootorrattur »

Krossikaga kogemusi pole, kuid kui omale Jawa 638 soetasin, mis oli 1500km sõitnud, sulas ka üks küünal sellel ära! Viga oli selles, et säde käis 1,5cm enne ü.s.s-t!!! Õnneks midagi muud ära ei rikkunud ja peale süüte õigeks panemist ja uue küünla panemist sõitis ilusti edasi!

Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20, Jawa Robot, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638, Jawa Perak typ 11, Jawa 350 OHV, Velorex 16...
Kasutaja avatar

Teema algataja
Artemide
Postitusi: 495
Liitunud: 01 Jaan 2006, 17:52
Tsikkel: 09 KTM 530 EXC-R
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Artemide »

Mootor enne töötas kui kellavärk ja seda ei puututud. Käigukastis vahetati hammakas ära. Eks ma siis esimesel võimalusel võtan lahti ja vaatan mis õudus mulle sealt vastu vaatab

Kasutaja avatar

Teema algataja
Artemide
Postitusi: 495
Liitunud: 01 Jaan 2006, 17:52
Tsikkel: 09 KTM 530 EXC-R
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Artemide »


matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Lugemata postitus Postitas matti »

Kõige hullem variant polegi, samas kui arvestada kui palju remont maksma läheb siis.....
Endal juhtus midagi laadset, mitte küll küünla näol , aga nõellaager jooksis laiali ja tänu sellele siis kolb katki, rõngad katki , silindris kriimud , plokikaas poolauklik...
Ausaltöeldes s***l ajal juhtus sul, suvi ka tulemas.. :roll:

Nikasil silindriga tegu sul?

Kui nii, siis on uus silinder vist kasulikum osta või lasta paigaldada malm hülss(odavam)
Katmine võib kallimaks kujuneda kui uus silinder väärt on.

Viimati muutis matti, 13 Mai 2008, 00:02, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Artemide
Postitusi: 495
Liitunud: 01 Jaan 2006, 17:52
Tsikkel: 09 KTM 530 EXC-R
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Artemide »

matti kirjutas:

Nikasil silindriga tegu sul?

Jap. Kas muidu mingit sellist varianti pole et lastakse uus nikasil või midagi?
Eriti ei tahaks osta uut pütti :?

Kasutaja avatar

Cado
Postitusi: 873
Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
Asukoht: Keila lähistel.
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 6 korda

Lugemata postitus Postitas Cado »

matti kirjutas:

Nikasil silindriga tegu sul?

Kui nii, siis on uus silinder vist kasulikum osta või lasta paigaldada malm hülss(odavam)
Katmine võib kallimaks kujuneda kui uus silinder väärt on.

No loe! Inimene seletab ju sulle .


matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Lugemata postitus Postitas matti »

No ma loengi, ei hakka iga lause pärast uut postitust ka tegema!
Eestis Nikasiliga katmisega ei tegeleta teadupärast ja seal kus tehakse see ka odav pole, mingi 3000-4000 kroonise väljaminekuga pead arvestama.

Teine võimalus oleks Malm hülss lasta paigaldada, Ramos tegelevad sellega, hinnaskaala 1000-3000 vahemikku peaks jääma.
Ja kolmas võimalus oleks uus silinder osta, mis ka ei pruugi odav lahendus olla,
eriti rohkem neid võimalusi polegi :ner:

Ise valiksin malmhülsi, kuna saab alati ülepuurida vajadusel, kuigi teha tuleb ka seda sagedamini.

Aga valik on sinu :wink:

Kasutaja avatar

Len
Postitusi: 234
Liitunud: 15 Sept 2005, 20:45
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Len »

Kui silindrist nikassiil kihti pole mõne koha peal päris maha tõmmanud (ehk on sipa kulutand ja alu vastu ei vahi - pildi pealt nii tundub, kuigi suht raske pildi järgi hinnata :? ), siis uuri, mis mõõdus kolbe saada on sellel ja lase Hanno Rajametsal üle lihvida/hoonida. Ta tegeleb üldjuhul rotaxitega, aga usun, et teeb selle ka ära. Muidugi sõltub, kui palju sul nikassiili järgi on ja kas kuskilt päris tükkidega pole välja tõmmand alumiiniumini. Kui suht uus pütt, siis näiteks rotaxi silindreid (mäletan oma 125cc ajast) sai vist isegi 4x hoonida. Uut nikassiili on ka võimalik panna - seda tehakse Hollandis ja mingil määral ka Soomes( Jällegi konsulteeri Rajametsa või AGS tuninguga). Uue nikassiili panek läheb u. 4000kr, aga uus pütt on veel kallim. Kindlasti tasub ebayd sirivida, sealt saab tihti kiiremini ja palju odavamalt midagi head. Aga 1. soovitan uurida hoonimis võimalust, kui kannatab :wink: Edu igal juhul, sai omal ajal nende 2t segi jooksmis probleemidega palju tegeletud, siis küll Aprilia näol.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8428
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 328 korda
Tänatud: 431 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Silindri pildist hästi aru ei saa kui suured kahjustused on aga kolvi pilti vaadates tekib küll tunne, et silku õhtal on. Paisatab, et tuleks lasta uuesti katta. Koht on selline www.powerseal.nl

Malmhülssi eriti ei soovita, pidid ikka jube kiiresti kuluma.

Eks tasub ka ebay-s otsida, võib täitsa uusi silindreid soodsa hinnaga saada olla.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

Kõik tegelevad tagajärjega. Aga miks see juhtus? Pildi järgi tundub, kas liiga lahja segu, vale kütus või varane süüde. Kui süüde pole seatav, siis jääb 2 varianti järele.
Lahustiga sõitsid vä?

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8428
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 328 korda
Tänatud: 431 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

mella kirjutas:

Kõik tegelevad tagajärjega. Aga miks see juhtus? Pildi järgi tundub, kas liiga lahja segu, vale kütus või varane süüde. Kui süüde pole seatav, siis jääb 2 varianti järele.
Lahustiga sõitsid vä?

mella, loe algust!

Kasutaja avatar

westel
Postitusi: 559
Liitunud: 02 Juun 2004, 09:49
Asukoht: Kose
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas westel »

Nendelt piltidelt vaadates tundub, et see mehaanik keeras sulle liiga kuuma küünla peale, muud midagi.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”