1. leht 1-st

Kiirendajate rataste võimsus

Postitatud: 27 Apr 2008, 20:42
Postitas harimal

Kuna Ain hirmutas oma tulevase ratta igasuguste numbritega ära, siis küsiks teistelt - mis teie rataste võimsus tagarattast on?

Saaks äkki mingi numbrilise "edekabeli" teha, et uutel tulijatel oleks teada, kus kandis vähemalt tehniline latt on.

Endal oli mõte teha 300 heppa tagarattast Blackbird, aga nüüd tundub, et see raske kolakas jääks ikkagi haledalt lahjaks.

See, et suur osa sõltub ka sõitjast, on niigi selge, seega piirduks esmalt tehniliste andmete jagamisega ;)

Tänud kõigile, kel viitsimist infi jagada.


Postitatud: 27 Apr 2008, 20:58
Postitas korke

no.....kui hästi on ...siis ehk võibolla pigistab 130 kw tagarattast välja
zx10r millega ma sõitsin 9,62 aega. Aga arvan ,et praegu oli mingi 120 kw...sest ei olnud ta ära timmitud ning teise tsikli ''map'' oli peal

Aga juttu jätkuks küsiks.
blackbird 1100ccm ja kui paned nitro või turbo peale...kas siis mitte ei korrutatud mootori mahtu teatud konfitsendiga ja siis läheb ta klassist välja? Loogiline oleks.....sest kui õigesti mäletan siis autodel korrutati 1,4'ga töömahtu.
klass on ju 650 ccm kuni 1400ccm


Postitatud: 28 Apr 2008, 01:31
Postitas Motoait

Mind on huvitanud rohkem andmed time slip'il kui dynopaberil seega pole sinna kunagi roninud! Pingis võid ju tõmmata palju tahad aga kui rajal sellega midagi peale ei oska hakata, siis dyno paberil olevate jõutõmmete eest karikat ei saa :)
Teoorias 200 jõudu!

Miku


Re: Kiirendajate rataste võimsus

Postitatud: 28 Apr 2008, 08:10
Postitas Panthera
harimal kirjutas:

Endal oli mõte teha 300 heppa tagarattast Blackbird, aga nüüd tundub, et see raske kolakas jääks ikkagi haledalt lahjaks.
.

Kas pole mitte olulisem võimsuse - kaalu suhe, kui toored hobujõud?


Postitatud: 28 Apr 2008, 09:12
Postitas Nigga

Sitta sellega, aga mina sõitsin 9,349 veerandmiili ajaks 160kW rattaga...


Re: Kiirendajate rataste võimsus

Postitatud: 28 Apr 2008, 09:44
Postitas Kämbu
Panthera kirjutas:
harimal kirjutas:

Endal oli mõte teha 300 heppa tagarattast Blackbird, aga nüüd tundub, et see raske kolakas jääks ikkagi haledalt lahjaks.
.

Kas pole mitte olulisem võimsuse - kaalu suhe, kui toored hobujõud?

Võimsuse kaalu suhtega on sihuke asi.. Oletame et on Kaks tsiklit, üks 100kg,100hj ja teine 200kg 200hj... Reaalselt on alati kiirem see 200kg 200hj tsikkel, Kergem tsikkel saab küll kiiremini minema, aga võimsam tsikkel jaksab minna siis ka kui teisel ammu jõud otsas. St mida pikem see distants on seda suurem eelis on raskel ja suure hj tsiklil.


Postitatud: 28 Apr 2008, 10:40
Postitas harimal

Suurim tänu kõikidele seni vastanutele.

Kui teil millalgi veel törts aega on, siis äkki viitsite muuta esmast postitust ning sinna juurde panna veel ratta umbkaudse kaalu ning vahendid, millega ratta võimsust modifitseeritud on a la kuivnitro, märg nitro, torbo..

Tänud veel kord.


Postitatud: 28 Apr 2008, 11:14
Postitas Simso

Tähtis ei ole hj, vaid väände ja hj suhte graafik. Ehk tööpiirkonna keskmine võimsus ja vääne. Sa võid saada hetkeks ka 600hj oma tsikkliga aga kui käiguvahetusel kukub mootor tühja piirkonda kust ta tasa tasa ülesse sõuab, siis pole asjal mõtet.


Re: Kiirendajate rataste võimsus

Postitatud: 28 Apr 2008, 15:13
Postitas Kämbu
Suzumen kirjutas:
Kämbu kirjutas:
Panthera kirjutas:
harimal kirjutas:

Endal oli mõte teha 300 heppa tagarattast Blackbird, aga nüüd tundub, et see raske kolakas jääks ikkagi haledalt lahjaks.
.

Kas pole mitte olulisem võimsuse - kaalu suhe, kui toored hobujõud?

Võimsuse kaalu suhtega on sihuke asi.. Oletame et on Kaks tsiklit, üks 100kg,100hj ja teine 200kg 200hj... Reaalselt on alati kiirem see 200kg 200hj tsikkel, Kergem tsikkel saab küll kiiremini minema, aga võimsam tsikkel jaksab minna siis ka kui teisel ammu jõud otsas. St mida pikem see distants on seda suurem eelis on raskel ja suure hj tsiklil.

Ma loodan, et oma pika jutu all mõtlesid mootori väänet :wink:

HJ= (Vääne * RPM) / 5252

Jutu point oli see, et kaal aitab pigem kohalt minema saada, ja suured hobujõud aitavad sealtmaalt edasi. St Võimsuse\Kaalu suhe ei ole mingi väga määrav tegur. See ei näita kumb on reaalselt kiirem tsikkel.

1 kaotatud kg ei ole võrdne 1 võidetud hobujõuga.

Demonstreerimiseks ma võin sulle näidata kuidas automudel millel võimsust umbes 0,8hj ja kaalub 1,5kg sõidab tsiklist millel on Hobujõude rohkem kui kg nii pikalt eest ära, et mootorrattur ei saa arugi mis juhtus.
See on siis mingi kindla kiiruseni.

Ei saa õelda, et vääne ei puutu asjasse, aga see ei ole põhjuseks miks on üks kiirem lõpus ja teine alguses.


Postitatud: 28 Apr 2008, 15:24
Postitas canis lupus

Sihuke rumal küsimus - miks paljud korrutavad, et kw või hj tagarattast ???
Ilmselge, et tagarattast - no kust kohast neid tsiklil veel nö välja võtta - esiratast ei tule ju eriti :twisted: kui pole tegemist just esiratta veoga, mida ka esineb.

Kuid ikkagi milleks seda eriti korrutada, et just tagaratast?


Postitatud: 28 Apr 2008, 15:28
Postitas retro

OT
dyno mõõdab tagarattast. see on nö reaalne võimsus, mis maha jõuab (või peaks jõudma Pilt )
mootorist alates kaob veel mingi % võimsusekadu ülekandesse.
tootjad vist annavad võimsuse nn vända otsast? või vedava hammasratta otsast?


Postitatud: 28 Apr 2008, 16:04
Postitas Kämbu

Tehase poolt antud hj on alati VÄNTVÕLLIST mõõdetud, ja seda samuti dünopingiga ;)

Dünopinke on palju erinevaid.

Rattast mõõdetuna mõjutab võimsust palju asju peale mootori, kergemad veljed, keti takistus jne.


Re: Kiirendajate rataste võimsus

Postitatud: 28 Apr 2008, 16:18
Postitas rock
harimal kirjutas:

Endal oli mõte teha 300 heppa tagarattast Blackbird,

Sa võid selle 300 kuidagi välja puhuda, aga dragi sõitma hakates pead arvestama veel saja muu teguriga kui ainult võimsa mootoriga, kiigepikendustega pole seal enam midagi teha, stock siduri lased kohe laiali, ja ega ilmselt honda mootor ka väga kaua ei kesta. Parim ratas eestis ehitada tundub olevat ikka gsxr1000 nagu Mikul või Ainil, kestab kole hästi ja perfomance võimalusi on piiramatult.
Ise esialgu panustan eelkõige turvalisusele, et ratas ja sõitja ohutult üle joone jõuaks ja küll need nitrod ja hobujõud kah tulevad


Postitatud: 28 Apr 2008, 16:37
Postitas spinna
canis lupus kirjutas:

Sihuke rumal küsimus - miks paljud korrutavad, et kw või hj tagarattast ????

Tagarattast neh, aga miks need kW-d siis tagarattas äkki hj muutuvad, vat sellest ma aru ei saa :lol:

W on SI süsteemi mõõtühik ja on lahti kirjutatauna J/s ( džauli sekundis )
Hj on MkGS süsteemi mõõtühik ja on 75kilogramm-meetrit sekundis.
1hj = 736W. Nende läbisegi kasutamine on sama hea nagu öelda oma pikkuseks näiteks "meeter kakskümmend kaheksa tolli".
Aga tõmbe jaoks ei ole see muidugi oluline mis ühikutes sa tööd või võimsust mõõdad. Tegu on kosmeetilist laadi probleemiga.


Postitatud: 04 Mai 2008, 12:47
Postitas cobravello

asi on pigem selles et eurooplased ütlevad oma pikkust sentimeetrites ja ameeriklased tollides, ja siis kui sa loed kuskilt netilehelt et mingi ameeriklane on nii ja nii palju tolle pikk, siis sa ei viitsi hakata seda ümber korrutama kui kellelegi edasi tahad öelda, vaid jätad nii nagu on. ja siis tekibki olukord kus mõlemad ühikud on kasutusel.


Postitatud: 08 Mai 2008, 23:14
Postitas harimal

Teie sõbralike repliikide vahele poetan ühe palve - äkki viitsite muuta esmast postitust ning sinna juurde panna ratta umbkaudse kaalu ning vahendid, millega ratta võimsust modifitseeritud on a la kuivnitro, märg nitro, turbo..

Ja jube tore oleks, kui viitsiksite mainida prohmakaid, millega kunagi mootorit on kokku jooksutatud või muidu tehnikat lõhutud - siis teaks järgnev rahvas, kus kandis ettevaatlikum olla. Ainil läks vist nitro ja lahja kütuseseguga üks mootor aia taha..


Postitatud: 09 Mai 2008, 01:07
Postitas MikuF11

Oh jah, vaata ja imesta ainult!


Postitatud: 10 Mai 2008, 00:39
Postitas rock
Suzumen kirjutas:

Minul läks Pärnus aia taha mootor tänu sellele, kuna nitro bensiini voolik oli tühi siis kuniks bensiin nitro solenoidideni jõudis oli mootor ülekuumenenud. K7 oli niivõrd uus masin, et sellele polnud siis veel saada sportaju. Aretasin sinna K5 juhtmestike, mis aga ei vastand K7 mootorile. Tänu sellele läks kõrgetel pööretel aju lolliks ja uputas küünlad täis.

Igasugune sportaju ja stockaju ei tööta küll märja nitroga kuidagi koos.
Need on ikka 2 täiesti iseseisvat süsteemi ratta peal. Kui küünlad täis uputas poleks nagu midagi juhtund, aga kui sa ütlesid et küte ei jõudnud nitrosüsteemi küttepoole solenoidini siis andsid täislaksu puhast nitrot teisest solenoidist ilma kütteta selga ja oligi PAUK
Vabandust et targutasin


Postitatud: 10 Mai 2008, 00:44
Postitas korke

Aga kawasakil on nii hea mootor ,et ei peagi kütuse rõhku ülesvõtma :)
Vähemalt mina seda tartus ei teinud ja mootoriga ei ole mitte midagi juhtunud :)

Suzumen kirjutas:

Minul läks Pärnus aia taha mootor tänu sellele, kuna nitro bensiini voolik oli tühi siis kuniks bensiin nitro solenoidideni jõudis oli mootor ülekuumenenud.


Re: Kiirendajate rataste võimsus

Postitatud: 09 Okt 2009, 17:06
Postitas KolvidKepsud

Tere.
aprill 28, 2008 kirjutas Kämbu et kehtib valem:
HJ = (vääne*RPM)/5252

kas see on ainult 4-taktiliste jaoks või sobib ka 2-taktilistele?

Lugupidamisega, Rein.


Re: Kiirendajate rataste võimsus

Postitatud: 09 Okt 2009, 17:19
Postitas unlimited
KolvidKepsud kirjutas:

Tere.
aprill 28, 2008 kirjutas Kämbu et kehtib valem:
HJ = (vääne*RPM)/5252

kas see on ainult 4-taktiliste jaoks või sobib ka 2-taktilistele?

Lugupidamisega, Rein.

Otseloomulikult kehtib mõlema kohta.


Re: Kiirendajate rataste võimsus

Postitatud: 09 Okt 2009, 22:24
Postitas nitse

t*** ÄRGE PALUN TÕSTE TEEMASI ÜLES, KUS DEBIILIKUST PUNNSILMAIN SÕNA VÕTAB, MUL TULEB OKSE KURKU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Re: Kiirendajate rataste võimsus

Postitatud: 09 Okt 2009, 22:40
Postitas mx77
nitse kirjutas:

t*** ÄRGE PALUN TÕSTE TEEMASI ÜLES, KUS DEBIILIKUST PUNNSILMAIN SÕNA VÕTAB, MUL TULEB OKSE KURKU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pikk talveuni?