1. leht 1-st
Miks pidurid vilistavad?
Postitatud: 17 Sept 2004, 21:26
Postitas raynu
Mure siis selline et peale tagaratta lahtivõtmist hakkas tagupidur vilistama ja nii juba mingi nädal aega, ei lähe paremaks ega hullemaks. Kui tugevalt vajutad nii et peaaegu plokki siis OK aga kergemalt siis huilgab mis kole! Oskab keegi aidata? ahjahh tegu on trummelpiduriga.
Ette tänades
raynu
Postitatud: 17 Sept 2004, 21:50
Postitas Siller
Aga äkki on sul klotsid läbi või siis äkki see hoob läbi, mis neid klotse laiali lükkab.
Seal ei saa olla ju palju probleeme see ju loogiline.
Postitatud: 17 Sept 2004, 21:51
Postitas Siller
Ah ja siis veel seda et võta see veel lahti, et äkki siis sa leidad selle vea.
Postitatud: 17 Sept 2004, 21:53
Postitas raynu
just võtsin täna...aga kõik ON nii nagu peab! midagi imelikku ega kahtlast seal pole...ega suurt saagi olla vist?
ja klotsid enam-vähem poolenisti kulunud või veidi vähem...mingeid yleliigseid kulumisjälgi pole kuskil.
Postitatud: 17 Sept 2004, 22:03
Postitas R1s7o
See peaks vist ise üle minema...vähemalt ketaspiduritel läks küll ise üle...
Postitatud: 18 Sept 2004, 00:52
Postitas Aha
VÕimalusi palju
Klotsid ei ole täpselt trumli kuju võtnud veel. Mõne aja pärast kulub õigesse vormi ja vile kaob.
Klotsi pinna sisse sattunud prahti (liivaterad vms). Vajab puhastamist.
Klotsid paakunud, kivistunud (muidugi mitte lahtivõtmisest). Asendada.
Nö B kati saast osad mis vajavad vahetamist.
Või veel ... mõni vidin või pealtnäha kasutu plekitükk jäi tagasi panemata.
Postitatud: 18 Sept 2004, 01:02
Postitas stretch
Kas on mingi võimalus, et klotsid on hoopis liiga siledaks kulunud? Sellisel juhul aitaks jämeda liivapaberiga kerge karestamine.
Postitatud: 18 Sept 2004, 01:12
Postitas raynu
homme kisun lahti ja uurin kasvõi luubiga järgi...aga midagi panemata kyll ei jäänd..seal polegi ju midagi ära jätta!?...krt ennegi lahti võetud aga pole mingit pulli olnud...mitte ei jaga matsu välja
Postitatud: 18 Sept 2004, 01:38
Postitas Raigo
autodel kui viliseb,tähendab et pidurid on kuuma saanud..
Postitatud: 18 Sept 2004, 02:17
Postitas Primo
Raigo kirjutas:autodel kui viliseb,tähendab et pidurid on kuuma saanud..
...järelikult jõhkralt pidurdatud
primo
Postitatud: 21 Sept 2004, 16:28
Postitas motie
võib ka lihtsalt see olla et kui on trummel siis klotside ja trumli vahel on tolmu
mul endal oli sama probleem et tagapidur vilistas
peale puhstastust ei vilisend enam
Postitatud: 28 Sept 2004, 22:58
Postitas Pafka
Ketaspidur hakkab jah sellest vilistama, kui kuuma saab. Käisin suvel Soomes ringrada sõitmas. Seal tuli mingi 240 km/h pealt 90 km/h-ni maha pidurdada. Peale 15 ringi olid esimesed kettad tumelillad ja hakkasid vilistama ja vilistavad tänapäevani. Jõledalt häirib küll. Trummelpiduri kohta suurt midagi öelda ei oska.
Postitatud: 29 Sept 2004, 08:49
Postitas esaarik
Mul selline jama, et kuiva ilmaga viliseb esimene ketas kui hull, aga vihmaga pole mingit probleemi

. Olen proovinud igasugu värki, aga ära ei kao. Klotsid vahetasin ka ära, aga ei miskit.
Tegelt oli üks suurem teema sama asja kohta ka olemas -
http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php ... vilistavad
Postitatud: 29 Sept 2004, 10:15
Postitas ural
pange tavotti vahele
Postitatud: 29 Sept 2004, 17:08
Postitas motie
muidugi õli ka siis juba libiseb paremini
Postitatud: 29 Sept 2004, 21:49
Postitas sokk
See tavotijutt ei olegi ehk nii naljakas kui pealevaadates tundub. OLen lugenud, et mõnel juhul aitab kui pidurikolbide ja -klotside vahele pisut vasemääret installeerida. Siis PISUT! Vastasel juhul võib vist tõesti sinna juba ka tavotti, õli ja soovi korral ka libestusainet mökerdada.
terv, sokk
Postitatud: 30 Sept 2004, 07:26
Postitas ken100
Enada rolleril vilisesid kettas pidurid ees natuke ja no mõtlesin et panen tilgagese õli peale ja korras

aga enam ei võtta pidurid ültse kettead sain lõppuks puhtaks aga klotsid olid läbi imbunud õlis ja ültse nädala pärast olid klotsid läbi ka

Nüüd ootan uusi klotse.
Muidugi jutt oli kettas pidurist.
Postitatud: 30 Sept 2004, 11:32
Postitas Credo
kennupoiss, mul on sulle üks täiesti offtopic soovitus > õpi eesti kaunis emakeel ära. valus on vaadat sellist düsgraafiku poolt kirjutatud teksti :S
ja milleks rollerile pidurid? te ju niukesed hundid, et panete nii nagu jumal juhatab seal kus saab

Pidurid...
Postitatud: 30 Sept 2004, 13:23
Postitas Mossemees
To: Credo- Tüüpiline Yamaha Aeroxi omanik ja rahulolev. Elik vaata allkirja / muig

. Teistele mhmm, I see ketas, ketta, ketast jne. Tegelikult pole mõtlemine nii raske, kui välja paistab. Noored kolleegid ärge häbenege küsida suurematelt, kuidas oleks õige kirjutada. Aga samas ma täheldaks, et selliste huvitavate lausete moodustamine on kah omaette kunst, kui selline. Võiks väita, et luuletajad on ikka suht posikesed selliste talentide kõrval. Ja loomulikut nüüd siis see õliga mängimine pidurite juures - selle peale annab tulla. Ausalt. Aga edu, loodan, et keegi sellisest tobedast õpetusest õppust ei võtnud ja tänu sellele surema ei pea. Soovin kena kevadet.
Postitatud: 30 Sept 2004, 15:26
Postitas spinna
sokk kirjutas:See tavotijutt ei olegi ehk nii naljakas kui pealevaadates tundub. OLen lugenud, et mõnel juhul aitab kui pidurikolbide ja -klotside vahele pisut vasemääret installeerida. Siis PISUT! Vastasel juhul võib vist tõesti sinna juba ka tavotti, õli ja soovi korral ka libestusainet mökerdada.
terv, sokk
Selle määrde nimi ongi pidurimääre ( Würth'il , teistel valmistajatel võib teise nimega olla) ja ongi ette nähtud pidurikolbide määrimiseks. Mingi teema oli, kus sellest ka juttu oli. Kui tavotti või muud "õlilist" panete, siis tõenäoliselt hakkavad tihendid üsna mõne päeva jooksul lahinal läbi laskma. Paarkümmend aastakest tagasi oli küll nii ja kuna ka tänapäeval on pidurivedelikud piiritusel põhinevad , siis ei ole küll alust arvata, et tihendites olulisi muutuseid on ( peale suurema mehhaanilise vastupidavuse).
Postitatud: 30 Sept 2004, 21:26
Postitas sokk
Eieiei, Spinna. Erinevatest asjadest rääkisime. See pidurimääre, nagu ütlesid, on kolbide määrimiseks. Et kolb tihendite vahel lõbusamalt liiguks.
Vaesematel ja vanakoolimeestel aitab ka sellest kui tihendid ja kolvid enne sadulasse toppimist korralikult piduriõliga kokku mäkerdada. Ehk siis - kuivalt neid kokku panna ei tohi.
Aga, ise pidasin silmas just kolbide ja klotside vahelist kontaktpinda. Teisisõnu klotsi tagakülge, seda kohta, mida kolb rõhub. Et sinna vahele seda vasemääret siis...
terv, sokk
Postitatud: 30 Sept 2004, 22:25
Postitas raynu
veelkord siis...võtsin kõik uuesti lahti pesin puhtaks õlitasin vajalikud osad ära panin tagasi ja no ikka....Täielik müstika. Kusjuures vilistavad ainult n.ö kergel pidurdusel, kui kõvemini vajutada pole mingit häält ja kui siis vaikselt lahti hakkad laskma tuleb kohe ka vilin järgi...
Postitatud: 01 Okt 2004, 08:27
Postitas R1s7o
no las siis vilistavad...mul kah esi pidurid vilistavad natuke, aga ma põhiliselt pidurdan tagapiduritega ja mind see ei häiri...

Postitatud: 01 Okt 2004, 09:04
Postitas spinna
sokk kirjutas:Aga, ise pidasin silmas just kolbide ja klotside vahelist kontaktpinda. Teisisõnu klotsi tagakülge, seda kohta, mida kolb rõhub. Et sinna vahele seda vasemääret siis...
terv, sokk
Ehh

, ma sain valesti aru jah.
Sellega pean küll 100% nõustuma mida sa tegelikult mõtlesid.

Postitatud: 01 Okt 2004, 09:12
Postitas spinna
raynu : see võib vabalt tolmu süü ka olla- Tolmuterad on klotside hõõrdepinnas. Proovi klotse liivapaberiga pisut karestada, siis on tõenäoliselt mõnda aega vait.