LKF mootorrattaõnnetustest

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


Teema algataja
cagiglioni
Postitusi: 39
Liitunud: 28 Apr 2004, 12:52

LKF mootorrattaõnnetustest

Lugemata postitus Postitas cagiglioni »

Eesti Liikluskindlustuse Fond prognoosib lähiaastateks mootorratta- ja rolleriõnnetuste arvu järsku kasvu, samuti on oodata tsikliõnnetustes tekkinud kahjude olulist suurenemist.

Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) kahjuennetuse valdkonna juhi Erik Ernitsa sõnul on alates 2001. aastast on mootorrattaõnnetuste arv kasvanud üle kolme korra. „Arvestades mootorrataste arvu kahekordistamist viimase kuue aastaga on prognoositav mootorrattaõnnetuste ning kahjuks ka neis vigastada saanute arvu järsk tõus lähiaastatel,“ ütles Ernits. „Sellega kaasneb omakorda mootorrattaõnnetuste põhjustatud kahju oluline kasv.“

  1. aasta 10 kuuga juhtus Eestis ühtekokku 298 mootorrattaõnnetust, milles hukkus 2007. aastal 11 ning sai vigastada 156 mootorratturit ja kaasreisijat. „Mootorrattaõnnetuse korral on vigasaamise oht üle seitsme korra suurem kui liiklusõnnetuses keskmiselt,“ selgitas Ernits. „2007. aastal oli kahe mootorrattaga toimunud liiklusõnnetuse kohta keskmiselt üks vigastatu ning iga 27 mootorrattaõnnetuse kohta üks hukkunu.“

Kui mõnda aega tagasi põhjustasid enamiku mootorrattaõnnetusi tsiklijuhid ise, siis alates 2004. aastast langeb valdav osa neist sõiduautode ja muude sõidukite arvele. Mootorratturite põhjustatud õnnetustes olid 26%-ga esikohal tagant otsasõidud, mis kattub üldise liiklusõnnetuste statistikaga. Sõiduautode ja muude sõidukite põhjustatud mootorrattaõnnetustel eirati 27% juhtudest teeandmise kohustust ning 18%-l juhtudest põrgati mootorrattaga kokku vasakpöördel. „Seega on peamiseks probleemiks see, et mootorrattureid ei märgata ega nendega ei osata või ei taheta arvestada,“ hindas põhjuseid LKFi kahjuennetuse valdkonna juht Erik Ernits.

Aastatel 2001-2007 on mootorrattaõnnetuste kindlustushüvitised kasvanud ligikaudu 5 korda, ulatudes 2007. aasta 10 kuuga 7,1 miljoni kroonini. Hüvitistest ainult kolmandik kulus mootorratturi või rollerijuhi põhjustatud õnnetuskahjude katmiseks. „Viimastel aastatel on muude sõidukite juhtide põhjustatud liiklusõnnetuste kahju oluliselt suurem kui mootorratturite endi põhjustatud õnnetustel,“ tõi Ernits välja erinevused.

LKFi kahjuennetuse valdkonna juhi hinnangul on mootorrattaõnnetuste kasvu peatamiseks vaja parandada mootorratturite väljaõpet. „Paljudes riikides toimib tsiklijuhtide täiendkoolituse süsteem, midagi sarnast peaks olema ka Eestis,“ rääkis ta. „Vähetähtis pole kiivrite ja muu turvavarustuse kasutamine tsiklisõidul ning ka autojuhtide suurem tähelepanelikkus. Kokkupõrke korral saab mootorrattur või rollerijuht peaaegu alati raskemini vigastada kui autojuht, keda ümbritsevad turvapadjad ning tonnide kaupa terast, kuid suurel kiirusel liikuv tsikkel võib avarii korral põhjustada kurbi tagajärgi ka autosistujatele.“

Erik Ernitsa sõnul on liikluses probleemiks ka vähese liikluskogemusega noored rollerijuhid, kes igal kevadel soojade ilmade tulekul teedele lisanduvad. „14-15-aastastel rollerijuhtidel peab olema juhiluba, kuid juhtimiskoolitus kulub marjaks ära ka vanematele rollerijuhtidele,“ lausus Ernits. „Lapsevanemad peaksid enam tähelepanu pöörama nii liiklusalaste teadmiste jagamisele noortele kui ka sellele, et valmistajatehase kiirusepiiraja omavolilisel eemaldamisel on ka kuni 50 cm3 töömahuga roller sisuliselt mootorratas, mille juhtimiseks on vaja mootorratturi juhiluba.“

LKF on seaduse nõudel kindlustusandjate poolt asutatud ühing, mille peamiseks ülesandeks on täita liikluskindlustuse garantiifondi rolli ning hallata liikluskindlustuse registrit. Garantiifond hüvitab kindlustamata või tundmatuks jäänud sõidukite poolt põhjustatud kahjud. Samuti kogutakse vahendeid olukordadeks, kui kindlustusandja ei ole võimeline kannatanute nõudeid rahuldama maksejõuetuse tõttu. LKF on Eesti-poolne lüli liikluskindlustuse rahvusvahelises võrgustikus, täites nii Euroopa Liidu nõuetest tulenevat teabekeskuse ja kompensatsiooniorgani rolli kui ka rahvusliku büroo rolli Rohelise Kaardi süsteemis. LKF toetab kindlustuse vaidluskomisjoni tegevust ning arendab kahjuennetustegevust.

Lisainformatsioon:

Erik Ernits
Eesti Liikluskindlustuse Fondi kahjuennetuse valdkonna juht
Telefon 667 1820

E-post erik@lkf.ee

Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2418
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Re: LKF mootorrattaõnnetustest

Lugemata postitus Postitas oldmoped »

cagiglioni kirjutas:

Kui mõnda aega tagasi põhjustasid enamiku mootorrattaõnnetusi tsiklijuhid ise, siis alates 2004. aastast langeb valdav osa neist sõiduautode ja muude sõidukite arvele.
...
„Seega on peamiseks probleemiks see, et mootorrattureid ei märgata ega nendega ei osata või ei taheta arvestada,“ hindas põhjuseid LKFi kahjuennetuse valdkonna juht Erik Ernits.
...
Viimastel aastatel on muude sõidukite juhtide põhjustatud liiklusõnnetuste kahju oluliselt suurem kui mootorratturite endi põhjustatud õnnetustel,“ tõi Ernits välja erinevused.

...

LKFi kahjuennetuse valdkonna juhi hinnangul on mootorrattaõnnetuste kasvu peatamiseks vaja parandada mootorratturite väljaõpet.

Aga kus on selle jutu loogika? :shock:


piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas piloot »

Ma nagu ka lugesin kokkuvõtvalt välja, et pigem peaks jõupingutusi tegema autojuhtide harimiseks, märkamaks kaherattalisi.

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

väga segane loogika.
Kuna autojuhtide osakaal tsikliõnnetustes suureneb, tuleb mootorratturitele täiendkoolitus teha?

Järgmisena tõstavad selle jutu peale kindlustused tsiklite kindlustusmäärasid?

Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2418
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas oldmoped »

mella kirjutas:

Järgmisena tõstavad selle jutu peale kindlustused tsiklite kindlustusmäärasid?

90% kindel!
Ja see jutt soojade ilmadega saabuvatest rolleritest/mopeedidest seal juures on ka konkreetne eeltöö põhjendamaks hiljuti liikluskomisjoni heakskiidu saanud tõenäoliselt lähiajal saabuvat mopeediklassi sõidukite kohustusliku kindlustust, et selle saaks võimalikult suure määrata.

Kasutaja avatar

Habib
Postitusi: 303
Liitunud: 05 Jaan 2006, 09:35
Tsikkel: Suzuki V-Strom
Asukoht: Tallinn/Tartu

Lugemata postitus Postitas Habib »

oldmoped kirjutas:

konkreetne eeltöö põhjendamaks hiljuti liikluskomisjoni heakskiidu saanud tõenäoliselt lähiajal saabuvat mopeediklassi sõidukite kohustusliku kindlustust

(w) (w) (w)
Vähemalt üks hea uudis selles teemas. Säästab meid lapsevanematega kohut käimast :?

Lambad on siin ja... lambad on sääl...

piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas piloot »

Huvitav kas kusagil ka selline statistika saadaval on, mis liikluskindlustustest numbrilise ülevaate annaks. Pidevat hala tuleb küll, et kahjud aga suurenevad. No palju neid kindlustusjuhtumeid ja väljamakseid siis üldse kogu kindlustuse mahu ja käibe kohta tuleb.
Kui ma oma mätta otsast vaatan siis üks vahe oli minu kasutuses oleva masinapargi aastased liikluskindlustusmaksed üle 50 kilo aastas, praegu oluliselt vähem. Kogu tekitatud kahju liikluses (kui üks tööline lõhkus tagant otsasõiduga eesoleva auto tagatule klaasi) jääb kindlalt alla 2000 eegu. See juhtum täitis suurenenud koefitsendi näol kindlustusfirmade taskut järgnevate aastate jooksul ca 40 kilo võrra, kuna, ainuüksi, kohe peale juhtumit soetatud sadula kindlustus tuli nüüd 17000 eegu võrra suurem võrreldes eelneva koefitsendiga. Mina olen aga tilk meres... Liikluskindlustus tundub kindlustajate jaoks olama täielik kullaauk.

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!

Jaansi

Lugemata postitus Postitas Jaansi »

....kuna, ainuüksi, kohe peale juhtumit soetatud sadula kindlustus tuli nüüd 17000 eegu võrra suurem võrreldes eelneva koefitsendiga.

Uhh mis summad?!? Ma oma 25 kw aastakindlustuse sain tervelt 250 krooniga....
Et mispuhul sind sellise kirvega õnnistatud on?

Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 927
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas retro »

Jaansi kirjutas:

Uhh mis summad?!? Ma oma 25 kw aastakindlustuse sain tervelt 250 krooniga....
Et mispuhul sind sellise kirvega õnnistatud on?

ilmselt tegemist firma masinapargiga. või siis autode kollektsionääriga :)

Kasutaja avatar

DGAF
Postitusi: 437
Liitunud: 07 Okt 2007, 11:49
Tsikkel: Yamaha R1 track only
Asukoht: Tallinn | Nõmme

Lugemata postitus Postitas DGAF »

Uhh mis summad?!? Ma oma 25 kw aastakindlustuse sain tervelt 250 krooniga....
Et mispuhul sind sellise kirvega õnnistatud on?

mai tea kuidas sul nii läks aga 75Kw ja 619 üks kuu IFis :?

born under a bad sign

Jaansi

Lugemata postitus Postitas Jaansi »

Tsiteerin::

Uhh mis summad?!? Ma oma 25 kw aastakindlustuse sain tervelt 250 krooniga....
Et mispuhul sind sellise kirvega õnnistatud on?

mai tea kuidas sul nii läks aga 75Kw ja 619 üks kuu IFis

:roll:
Mul koefitsent 0,4 ja kindlustuse tegin ergos.

Viimati muutis Jaansi, 07 Apr 2008, 12:31, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 927
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas retro »

http://www.iizi.net
toksid oma andmed sisse ja näed tulemusi. ei ole mõtet lehekülgede kaupa oma kindlustusmakseid siia toppida.


Jaansi

Lugemata postitus Postitas Jaansi »

www.iizi.net
toksid oma andmed sisse ja näed tulemusi. ei ole mõtet lehekülgede kaupa oma kindlustusmakseid siia toppida.

sorry selle ergutuse eest.
Inimlik uudishimu pani küsima, et mispuhul see kindlustusmakse nii suur on.

Kasutaja avatar

scryth
Postitusi: 1094
Liitunud: 26 Apr 2006, 09:18
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas scryth »

Jaansi kirjutas:

....kuna, ainuüksi, kohe peale juhtumit soetatud sadula kindlustus tuli nüüd 17000 eegu võrra suurem võrreldes eelneva koefitsendiga.

Uhh mis summad?!? Ma oma 25 kw aastakindlustuse sain tervelt 250 krooniga....
Et mispuhul sind sellise kirvega õnnistatud on?

Jutt käis ilmselt veokast.

kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema

joel
Postitusi: 1827
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 118 korda

Lugemata postitus Postitas joel »

Mis siin ikka pikalt teoretiseerida. Küllap igaüks, kes üle ühe aasta on kindlustanud, on tähele pannud, et kuigi riskikoefitsient langeb (kellel veel 0.4 pole ja avariisid ei põhjusta), siis poliisi hind on igal aastal aina suurem. Ja raudselt see tendents jätkub minimaalselt paar aastat veel. Sõltub sellest, kuidas see motikabuum järgnevatel aastatel areneb.

Joel
Kasutaja avatar

Kameeleon
Postitusi: 572
Liitunud: 06 Dets 2003, 14:30
Asukoht: Siin. Ratas- kah siin

Lugemata postitus Postitas Kameeleon »

Teoritiseerigem siiski....
Selleks, et koefitsenk kukuks peaksin ma ratast kindlustaba oluliselt rohkem kuid aastas kui ma reaalselt sõidan....nüüd...tahaks kuulata neid tarkureid kes on saanud auto ja ratta sama koefitsendi peale... mul hetkel auto 0.6 ja järgmised kaks autot automaatselt kohe ka 0.6 Aga ratas 1.2 ja nii juba viimased 4 aastat t***.

Timex käekellad Bikeri raffale hea hinnaga
Kontakt: www.watches.ee
kari@jewelry.ee
Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 927
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas retro »

a) mulle anti tsikli ostmisel kohe auto koefitsent. auto (1tk) oli enne olemas. kas kala on 2 auto omamises? seda koefitsendi jama on nii siin, kui auto24 kindlustuse foorumites varem lahatud.

b) mul on Jah-lepinguga 12kuud kindlustus odavam, kui 7 kuud Ei-lepinguga


gsxr

Lugemata postitus Postitas gsxr »

mul siis selline värk et ostsin gsxr-i 103kw ja läksin iffi kindlustust tegema ja sain kohe sama kolfitsendi mis mul autolgi oli 0.72 ja samas oli sõber kõrval lauas ja tegi oma 929cbr -le kinlustuse ja talle pandi kohe 1.2 kuigi tal auto oma madalam


H2O

Lugemata postitus Postitas H2O »

mida kauem üks masin on (vähemalt 6a ja koguaeg kindlustus kehtiv) kindlustatud, seda kasulikum on riskikoefitsent sinujaoks, kui sa iga aasta vahetad masinat siis võetakse see keskmine rk nende masinate pealt mis sul olnud on. näiteks kui sul on auto mis on 0.9 koefitsendiga ja võtad tsikkli siis saad tsikkli koefitsendiks 1 mitte 1.2 niimoodi ifist öeldi kui käisin enda masinale kindlustust tegemas


joel
Postitusi: 1827
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 118 korda

Lugemata postitus Postitas joel »

Seda kindlustuse koefitsientide teemat on siin foorumis jahutud küll juba. Samas ma ei imestagi, et see küsimus aina uuesti ja uuesti kerkib, sest mingit tavainimese loogikat sellest koefitsientide määramise seadusest ei leia.

Muideks, peene ja kahvatu kirjaga on öeldud, et need üldise eeskirjaga määratud koefitsiendid on soovitusliku iseloomuga, ja mõjuval põhjusel võib kindlustusfirma seda muuta. Arusaadavalt aga pole ükski kindlustus eriti huvitatud sellest, et neile vähem raha sisse tuleks. Võib-olla hea jutuga inimene suudab mõnele seltsile selgeks teha, et parem vähem raha, kui üldse mitte midagi (lähen, kindlustan teises firmas). Igatahes üks mu tuttav sai veidi ülekohtuselt 1.2 autole tänu nendele jaburatele koefitsiendi arvutamise reeglitele, aga tema ei suutnud ühtegi kindlustusfirmat ära rääkida, et madalamat koefitsienti saada. Tõsi, ta pole just väga püsiva loomuga ja libeda jutuga mees kah :P

http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?hig ... nt&t=13545
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?hig ... ent&t=7556
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=1 ... oefitsient

Joel

piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas piloot »

Kameeleon kirjutas:

....nüüd...tahaks kuulata neid tarkureid kes on saanud auto ja ratta sama koefitsendi peale... mul hetkel auto 0.6 ja järgmised kaks autot automaatselt kohe ka 0.6 Aga ratas 1.2 ja nii juba viimased 4 aastat t***.

Nii vaatasin oma möödunud aasta koefitsendid üle:
Tsikkel, mitmendat aastat 0,40
Umbes aasta tagasi soetatud Chevy Van, koefitsent kohe 0.42
Mul selline tunne, et sa pead kusagil jalaga ukse lahti põrutama... :wink:

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!

YxPriit

Lugemata postitus Postitas YxPriit »

kui ma selleks hooajaks omal JAH lepingud ennistasin, siis öeldi selle koefitsendi kohta nii, et koefitsenti alandatakse VAID siis kui oled aastas rohkem kui kuus kuud kindlustanud. Loomulikult ka pole siis õnnetust põhjustanud.


tazavi
Postitusi: 725
Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
Tsikkel: iž jupiter 3
Asukoht: Kuressaare
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tazavi »

võtsin 2a tagasi ratta arvele, auto koefitsent oli 0.7x ja ka rattale kirjutati sama koefitsent (e-kindlustuse teema?). Samas praegu olen juba teist aastat sama koefitsendi peal, sest vahetasin autot :twisted: ja kehtima jäi vana koefitsent jälle aastaks.

Üleüldse liikurite vahetamine on jura, sest kui vahetad tihedamalt kui 5a järel liikurit, saad koefitsendi kõrgemaks.

Kasutaja avatar

Freaksmart
Postitusi: 774
Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas Freaksmart »

oldmoped kirjutas:

tõenäoliselt lähiajal saabuvat mopeediklassi sõidukite kohustusliku kindlustust

See ilmselt eeldab kõigepealt nende ARK`s registreerimist kohustuslikuks muutmist.

Jawa 634 (15kw); Jawa 638 (17kw); Suzuki GS500E (34kw); Hyosung GT650 (60kw); BMW F800S (63kw)
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”