LKF mootorrattaõnnetustest
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 39
- Liitunud: 28 Apr 2004, 12:52
LKF mootorrattaõnnetustest
Eesti Liikluskindlustuse Fond prognoosib lähiaastateks mootorratta- ja rolleriõnnetuste arvu järsku kasvu, samuti on oodata tsikliõnnetustes tekkinud kahjude olulist suurenemist.
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) kahjuennetuse valdkonna juhi Erik Ernitsa sõnul on alates 2001. aastast on mootorrattaõnnetuste arv kasvanud üle kolme korra. „Arvestades mootorrataste arvu kahekordistamist viimase kuue aastaga on prognoositav mootorrattaõnnetuste ning kahjuks ka neis vigastada saanute arvu järsk tõus lähiaastatel,“ ütles Ernits. „Sellega kaasneb omakorda mootorrattaõnnetuste põhjustatud kahju oluline kasv.“
- aasta 10 kuuga juhtus Eestis ühtekokku 298 mootorrattaõnnetust, milles hukkus 2007. aastal 11 ning sai vigastada 156 mootorratturit ja kaasreisijat. „Mootorrattaõnnetuse korral on vigasaamise oht üle seitsme korra suurem kui liiklusõnnetuses keskmiselt,“ selgitas Ernits. „2007. aastal oli kahe mootorrattaga toimunud liiklusõnnetuse kohta keskmiselt üks vigastatu ning iga 27 mootorrattaõnnetuse kohta üks hukkunu.“
Kui mõnda aega tagasi põhjustasid enamiku mootorrattaõnnetusi tsiklijuhid ise, siis alates 2004. aastast langeb valdav osa neist sõiduautode ja muude sõidukite arvele. Mootorratturite põhjustatud õnnetustes olid 26%-ga esikohal tagant otsasõidud, mis kattub üldise liiklusõnnetuste statistikaga. Sõiduautode ja muude sõidukite põhjustatud mootorrattaõnnetustel eirati 27% juhtudest teeandmise kohustust ning 18%-l juhtudest põrgati mootorrattaga kokku vasakpöördel. „Seega on peamiseks probleemiks see, et mootorrattureid ei märgata ega nendega ei osata või ei taheta arvestada,“ hindas põhjuseid LKFi kahjuennetuse valdkonna juht Erik Ernits.
Aastatel 2001-2007 on mootorrattaõnnetuste kindlustushüvitised kasvanud ligikaudu 5 korda, ulatudes 2007. aasta 10 kuuga 7,1 miljoni kroonini. Hüvitistest ainult kolmandik kulus mootorratturi või rollerijuhi põhjustatud õnnetuskahjude katmiseks. „Viimastel aastatel on muude sõidukite juhtide põhjustatud liiklusõnnetuste kahju oluliselt suurem kui mootorratturite endi põhjustatud õnnetustel,“ tõi Ernits välja erinevused.
LKFi kahjuennetuse valdkonna juhi hinnangul on mootorrattaõnnetuste kasvu peatamiseks vaja parandada mootorratturite väljaõpet. „Paljudes riikides toimib tsiklijuhtide täiendkoolituse süsteem, midagi sarnast peaks olema ka Eestis,“ rääkis ta. „Vähetähtis pole kiivrite ja muu turvavarustuse kasutamine tsiklisõidul ning ka autojuhtide suurem tähelepanelikkus. Kokkupõrke korral saab mootorrattur või rollerijuht peaaegu alati raskemini vigastada kui autojuht, keda ümbritsevad turvapadjad ning tonnide kaupa terast, kuid suurel kiirusel liikuv tsikkel võib avarii korral põhjustada kurbi tagajärgi ka autosistujatele.“
Erik Ernitsa sõnul on liikluses probleemiks ka vähese liikluskogemusega noored rollerijuhid, kes igal kevadel soojade ilmade tulekul teedele lisanduvad. „14-15-aastastel rollerijuhtidel peab olema juhiluba, kuid juhtimiskoolitus kulub marjaks ära ka vanematele rollerijuhtidele,“ lausus Ernits. „Lapsevanemad peaksid enam tähelepanu pöörama nii liiklusalaste teadmiste jagamisele noortele kui ka sellele, et valmistajatehase kiirusepiiraja omavolilisel eemaldamisel on ka kuni 50 cm3 töömahuga roller sisuliselt mootorratas, mille juhtimiseks on vaja mootorratturi juhiluba.“
LKF on seaduse nõudel kindlustusandjate poolt asutatud ühing, mille peamiseks ülesandeks on täita liikluskindlustuse garantiifondi rolli ning hallata liikluskindlustuse registrit. Garantiifond hüvitab kindlustamata või tundmatuks jäänud sõidukite poolt põhjustatud kahjud. Samuti kogutakse vahendeid olukordadeks, kui kindlustusandja ei ole võimeline kannatanute nõudeid rahuldama maksejõuetuse tõttu. LKF on Eesti-poolne lüli liikluskindlustuse rahvusvahelises võrgustikus, täites nii Euroopa Liidu nõuetest tulenevat teabekeskuse ja kompensatsiooniorgani rolli kui ka rahvusliku büroo rolli Rohelise Kaardi süsteemis. LKF toetab kindlustuse vaidluskomisjoni tegevust ning arendab kahjuennetustegevust.
Lisainformatsioon:
Erik Ernits
Eesti Liikluskindlustuse Fondi kahjuennetuse valdkonna juht
Telefon 667 1820
E-post erik@lkf.ee
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Re: LKF mootorrattaõnnetustest
cagiglioni kirjutas:Kui mõnda aega tagasi põhjustasid enamiku mootorrattaõnnetusi tsiklijuhid ise, siis alates 2004. aastast langeb valdav osa neist sõiduautode ja muude sõidukite arvele.
...
„Seega on peamiseks probleemiks see, et mootorrattureid ei märgata ega nendega ei osata või ei taheta arvestada,“ hindas põhjuseid LKFi kahjuennetuse valdkonna juht Erik Ernits.
...
Viimastel aastatel on muude sõidukite juhtide põhjustatud liiklusõnnetuste kahju oluliselt suurem kui mootorratturite endi põhjustatud õnnetustel,“ tõi Ernits välja erinevused....
LKFi kahjuennetuse valdkonna juhi hinnangul on mootorrattaõnnetuste kasvu peatamiseks vaja parandada mootorratturite väljaõpet.
Aga kus on selle jutu loogika?
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
mella kirjutas:Järgmisena tõstavad selle jutu peale kindlustused tsiklite kindlustusmäärasid?
90% kindel!
Ja see jutt soojade ilmadega saabuvatest rolleritest/mopeedidest seal juures on ka konkreetne eeltöö põhjendamaks hiljuti liikluskomisjoni heakskiidu saanud tõenäoliselt lähiajal saabuvat mopeediklassi sõidukite kohustusliku kindlustust, et selle saaks võimalikult suure määrata.
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Huvitav kas kusagil ka selline statistika saadaval on, mis liikluskindlustustest numbrilise ülevaate annaks. Pidevat hala tuleb küll, et kahjud aga suurenevad. No palju neid kindlustusjuhtumeid ja väljamakseid siis üldse kogu kindlustuse mahu ja käibe kohta tuleb.
Kui ma oma mätta otsast vaatan siis üks vahe oli minu kasutuses oleva masinapargi aastased liikluskindlustusmaksed üle 50 kilo aastas, praegu oluliselt vähem. Kogu tekitatud kahju liikluses (kui üks tööline lõhkus tagant otsasõiduga eesoleva auto tagatule klaasi) jääb kindlalt alla 2000 eegu. See juhtum täitis suurenenud koefitsendi näol kindlustusfirmade taskut järgnevate aastate jooksul ca 40 kilo võrra, kuna, ainuüksi, kohe peale juhtumit soetatud sadula kindlustus tuli nüüd 17000 eegu võrra suurem võrreldes eelneva koefitsendiga. Mina olen aga tilk meres... Liikluskindlustus tundub kindlustajate jaoks olama täielik kullaauk.
Tsiteerin::
Uhh mis summad?!? Ma oma 25 kw aastakindlustuse sain tervelt 250 krooniga....
Et mispuhul sind sellise kirvega õnnistatud on?mai tea kuidas sul nii läks aga 75Kw ja 619 üks kuu IFis
Mul koefitsent 0,4 ja kindlustuse tegin ergos.
-
- Postitusi: 927
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 30 korda
- Kontakt:
http://www.iizi.net
toksid oma andmed sisse ja näed tulemusi. ei ole mõtet lehekülgede kaupa oma kindlustusmakseid siia toppida.
www.iizi.net
toksid oma andmed sisse ja näed tulemusi. ei ole mõtet lehekülgede kaupa oma kindlustusmakseid siia toppida.
sorry selle ergutuse eest.
Inimlik uudishimu pani küsima, et mispuhul see kindlustusmakse nii suur on.
Jaansi kirjutas:....kuna, ainuüksi, kohe peale juhtumit soetatud sadula kindlustus tuli nüüd 17000 eegu võrra suurem võrreldes eelneva koefitsendiga.
Uhh mis summad?!? Ma oma 25 kw aastakindlustuse sain tervelt 250 krooniga....
Et mispuhul sind sellise kirvega õnnistatud on?
Jutt käis ilmselt veokast.
-
- Postitusi: 1827
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 118 korda
Mis siin ikka pikalt teoretiseerida. Küllap igaüks, kes üle ühe aasta on kindlustanud, on tähele pannud, et kuigi riskikoefitsient langeb (kellel veel 0.4 pole ja avariisid ei põhjusta), siis poliisi hind on igal aastal aina suurem. Ja raudselt see tendents jätkub minimaalselt paar aastat veel. Sõltub sellest, kuidas see motikabuum järgnevatel aastatel areneb.
Teoritiseerigem siiski....
Selleks, et koefitsenk kukuks peaksin ma ratast kindlustaba oluliselt rohkem kuid aastas kui ma reaalselt sõidan....nüüd...tahaks kuulata neid tarkureid kes on saanud auto ja ratta sama koefitsendi peale... mul hetkel auto 0.6 ja järgmised kaks autot automaatselt kohe ka 0.6 Aga ratas 1.2 ja nii juba viimased 4 aastat t***.
mida kauem üks masin on (vähemalt 6a ja koguaeg kindlustus kehtiv) kindlustatud, seda kasulikum on riskikoefitsent sinujaoks, kui sa iga aasta vahetad masinat siis võetakse see keskmine rk nende masinate pealt mis sul olnud on. näiteks kui sul on auto mis on 0.9 koefitsendiga ja võtad tsikkli siis saad tsikkli koefitsendiks 1 mitte 1.2 niimoodi ifist öeldi kui käisin enda masinale kindlustust tegemas
-
- Postitusi: 1827
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 118 korda
Seda kindlustuse koefitsientide teemat on siin foorumis jahutud küll juba. Samas ma ei imestagi, et see küsimus aina uuesti ja uuesti kerkib, sest mingit tavainimese loogikat sellest koefitsientide määramise seadusest ei leia.
Muideks, peene ja kahvatu kirjaga on öeldud, et need üldise eeskirjaga määratud koefitsiendid on soovitusliku iseloomuga, ja mõjuval põhjusel võib kindlustusfirma seda muuta. Arusaadavalt aga pole ükski kindlustus eriti huvitatud sellest, et neile vähem raha sisse tuleks. Võib-olla hea jutuga inimene suudab mõnele seltsile selgeks teha, et parem vähem raha, kui üldse mitte midagi (lähen, kindlustan teises firmas). Igatahes üks mu tuttav sai veidi ülekohtuselt 1.2 autole tänu nendele jaburatele koefitsiendi arvutamise reeglitele, aga tema ei suutnud ühtegi kindlustusfirmat ära rääkida, et madalamat koefitsienti saada. Tõsi, ta pole just väga püsiva loomuga ja libeda jutuga mees kah
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?hig ... nt&t=13545
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?hig ... ent&t=7556
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=1 ... oefitsient
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Kameeleon kirjutas:....nüüd...tahaks kuulata neid tarkureid kes on saanud auto ja ratta sama koefitsendi peale... mul hetkel auto 0.6 ja järgmised kaks autot automaatselt kohe ka 0.6 Aga ratas 1.2 ja nii juba viimased 4 aastat t***.
Nii vaatasin oma möödunud aasta koefitsendid üle:
Tsikkel, mitmendat aastat 0,40
Umbes aasta tagasi soetatud Chevy Van, koefitsent kohe 0.42
Mul selline tunne, et sa pead kusagil jalaga ukse lahti põrutama...
-
- Postitusi: 725
- Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
- Tsikkel: iž jupiter 3
- Asukoht: Kuressaare
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
võtsin 2a tagasi ratta arvele, auto koefitsent oli 0.7x ja ka rattale kirjutati sama koefitsent (e-kindlustuse teema?). Samas praegu olen juba teist aastat sama koefitsendi peal, sest vahetasin autot ja kehtima jäi vana koefitsent jälle aastaks.
Üleüldse liikurite vahetamine on jura, sest kui vahetad tihedamalt kui 5a järel liikurit, saad koefitsendi kõrgemaks.
-
- Postitusi: 774
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.