ENDURO VÕRDLUS
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
ENDURO VÕRDLUS
Tere.
Küsimus oleks siis enduro spetsidele. Loodan, et pole väga laialivalguv teema. Sooviks soetada siis ühte vähekasutatud ratast nende hulgast.(KTM, HUSA, HUSGVARNA või GASGAS). Eesmärgiks võimalikult universaalne ratas.
- Tänaval sõita (legaalne, registrisse, teised rehvid)
- Metsas sõitta
- 3-4 endurot või kestvuskrossi aastas läbida kui jõuab.
Kas 500-te ja raskemate ehk 640LC4 pillide jne hoolduse vahe on väga suur.? Mis erinevused on jupihindadel, kuidas lagunevad. Kuidas neid firmasid motomaailmas hinnatakse, võrreldakse või klassifitseeritakse?
Oleks väga tänulik võrdluste eest.
Tervitades,
Kruvikeeraja
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Tere tere uustulnukale!!
Päris kõvasti jahutud sellel teemal....otsingut proovisid?
näiteks kasutades otsisõnana enduurokas saad sellised:
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?hig ... as&t=27173
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?hig ... as&t=35256
kasuta otsisõnadeks näiteks oma margieelistusi (KTM, LC4, HUSABERG, HUSQVARNA, jne.)
lähene asjale loogiliselt.
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Re: ENDURO VÕRDLUS
Hoolduse vahe on päris suur võrreldes EXC-de ja teiste "võistlus" ratastega.
Laguneb vastavalt sellele, kuidas ise lõhud.
Motomaailmas on KTM kõige ees ja siis tulevad teised
jõudu kõigi "enduro" teemade läbi lugemisel siin foorumis
#609
-
Teema algataja
Ega siin ühte head varianti kõige toimingute jaoks polegi. Kestvuskrossi soovid kaasa teha - siis üle 120 kg kaaluv ratas on juba paras piin ja ka parjalt ohtlik kogu selle aja talitseda. Paraku on jällegi kõigi selliste kergemate rataste hooldevälp üsnagi sage, mida mõtetu pikemate retkede peale kulutada - kui need just metsatripid pole. Aga nende tsiklite hulgast saad ilmselt kõige parema ettekujutuse kui eelnevalt ise proovid rattaid - esialgu ratta valitsemine ratta margi taha ei tohiks midagi jääda. Kõik need loetletud pillid on head . . . Ise esialgu ilmselt võtaks sellise pikema hooldevälbaga tiskli, peaks vist olema Husquvarna vüi Suzu DRZ-E, (kaal mõlemal ilmselt sinna 130 kg kanti) sellega saaks ka esimesed kestvussõidud kaasa teha ning kui võistlemine meeldib - saab kergema ratta hiljem juurde soetada. Kui varem raske tsikliga sõitnud - seda suuremat mõnu tunned hiljem kergemast tsiklist Samas kui võimalust, võid pikemat välpa kannatava ratta jääta veel metsatrippide jaoks. Eks see lõplik eelistus kujuneb lõpuks läbi oma eelistuste.
Edu valikul
njah kui sõit ikka vähegi "metsapoole" kisub siis tuleb ikka kergem ratas võtta. tean hulga inimesi nende seas ma ise kes on ostnud raskema ratta ja vahetanud selle kergema vastu aga ei tea ühtegi kes oleks kergema raskema vastu vahetanud. seega kui kerge ratas ei istu siis peaks olema sellest ka lihtsam lahti saada. lisaks veel see et algajana on raske rattaga veel eriti raske. eestis ei läbi ka nii pikki vahemaid et väiksem hooldusvälp takistuseks saaks ja hooldusvälba pikkuse pärast muretsevadki tavaliselt ainult algajad. endurosõltlane ei mõtle kui palju sõitmine maksab vaid sellele kuidas sõita saaks... ja sõltuvus on kerge tulema.
Jutt käib uutest või kasutatud ratastest?
Kui uutest, siis võiks Beta't ka vaadata, kui Villuga hästi kaubelda, siis saab praegu supermoto rattad tasuta kaasa.
Kaalud peaks olema sellised:
Suzuki DR-Z 400 2003a Dry weight: 113.0 kg
Suzuki DR-Z 400 E 2003a Dry weight: 119.0 kg
KTM 525 EXC Racing 2004a Dry weight: 117.2 kg
KTM 450 EXC Racing 2004a Dry weight: 117.2 kg
Husaberg FE 550 e 2004a Dry weight: 109.0 kg
Husaberg FE 450 e 2004a Dry weight: 109.0 kg
Kahetaktilise peale ei ole mõelnud?
KTM 300 EXC 2004a Dry weight: 105.2 kg
Ja uus 300-ne peaks olema olema elektristarteriga ja kaalub 103kg
Hoolduse kohta http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=33715
DRZ 400E on 117kg ja 60h õlivahetusvälp.
Just selline ratas, millega kannatab tänaval sõita ning julgeb veel kestvuskrossile minna. jutt siis E mudelist, mitte S või mõni muu DRZ.
LC4 on juba liiga raske.
Husaberg on ka oma 109kg tänavalegaalne, kuid algajale juba isegi liiga loom metsavahel. Husabergi suurimaks miinuseks olen kuulnud olevat kapriissust. St tahab head hooldust.
EXC on selline vahepealne - Kestvuskrossile kiirelt sõitmiseks veidi raske, maanteele jälle liiga tihedat hooldust vajav. Samas peab vastu.
Kestvuskrossidel ongi parim mingi 250ccm 4T krossikas.
mulle ei tule meelde ühtki tuttavat enduroomanikku, kes alates metsas sõitma hakkamisest väga tänavale niisama töllerdama kipuks.
niikuinii on kõik need, millega veel vähegi metsa kannatab keerata, maanteel ebamugavad ekspluateerida.
Ma ei viitsi vaielda sel teemal rohkem. On olnud LC4 Adventure ja minu arust on märksa mugavamaid rattaid linnas ja maanteel sõiduks ning märksa paremaid rattaid metsas sõitmiseks.
Sellised suured endurod on kas pika hooldevälba vajadusel või lihtsalt ainukese universaalse (millega pole midagi hea teha) rattana otstarbekad.
Krossirattad on tõesti loodus sellisesse keskonda nagu nende nimetuski ütleb. Samas suuremad endurod nagu LC4 jne. on täitsa talutavad ka linna ja maanteoludes. Suuri kiirusi ei kannata kuid sõita saab edukalt. Võistlemiseks nad ei sobi aga kui mets on ees siis ringiga sõitma ei pea.
Muideks linnas olevates teeaukudes tunnevad need rattad ka ennast suht hästi
-
Teema algataja
Tänud kõigile vastajatele, eriti Mellale. Sai loetud vahepeal neid enduro teemasid kõvasti ja proovitud paari tsiklit. Mingi 140 kg vanem suzuki enduro ja 115 kg Yamaha, mõlemad 4taktised. Tunne oligi selline kui śõitsin suzukiga, nagu´oleks vabatahtlikult 25kg võikasti tsikliga metsa kaasa võtnud. Jah, eks ta ole, kahte head korraga ei saa, st maanteed ja muda. Igatahes endaga olen selgusele jõudnud, soov on ikka turnida nii metsas, mäel kui mudas. Ratas peaks ikka olema alla120 kg sel juhul ja eks kannatab need mõned väljasõidud ja kohtumised ka eesti piires ära.
KTM ja GASGAS on praegu sõelale jäänud aga kumba valida? "Tõmme" eriti ei huvita, sõiduoskus nagunii kummastki üle ei käi. Samas sõpradel rohkem kogemust KTM-ga ja ka abi lähemal Tartus. GasGas aga ainul tallinnas. Eks näis.
Igatahes tänud kõigile.
-
- Postitusi: 95
- Liitunud: 19 Mai 2005, 14:42
- Tsikkel: Husqvarna 450TE KawasakiGPZ750
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 28 korda
- Kontakt:
Kas oled piilunud ka Husqvarnasid? Ei julge veel kõva häälega soovitada - endal ainult loetud sõidutunnid seljataga, aga pigem torgin selleks, et teadiamad suure häälega laitma-kiitma hakkaks ja ma ise ka targemaks saaks.
Kaalu 130 kg, aga eriti vahet Husabergiga, mis kaalub 109kg, ei tunnetanud. Ilmselt vähese kogemuse värk ja muid kaasaegseid endurosid proovinud ei ole.
Ja loomulikult need kerged ja kurjad Husabergid mis lisaks veel soodsa hinnaga!
Husabergil muideks Tartus ka abi lähemal.
Husqvarna 450TE
Husabergil muideks Tartus ka abi lähemal.[/quote]
Ka Husqvarna Tartus täitsa esindatud vt www.italmoto.ee
GSX-R 750 1989
kruvikeeraja32 kirjutas:TSamas sõpradel rohkem kogemust KTM-ga ja ka abi lähemal Tartus. GasGas aga ainul tallinnas.
Kas Brauer GasGasiga ei tegele?
Mina valiks KTM-i. Sõltub, palju sul hinnapiir on. Kuna tahad tulega varianti, siis peale Yamaha, KTM ja Husabergi polegi midagi valida. need kõik on head.
Kes siin 130kg Husqvarna kaalust 15kg kergemate vastu aru ei saa, pole ilmselt palju metsa sõitnud
Ja 600+ husabergi või 525 KTM-i ei soovita algajamale. Või kui, siis 100+ kehakaalu juures.
Kuna tahad tulega varianti, siis peale Yamaha, KTM ja Husabergi polegi midagi valida. need kõik on head.
Kes siin 130kg Husqvarna kaalust 15kg kergemate vastu aru ei saa.
Minu TE 510 kaalub näiteks 118 kg, see 130 on veidi üle pakutud.
Samuti saab kõik husqvarna enduro mudelid registrisse, ehk siis tuled ja viled kõik küljes.
GSX-R 750 1989
-
- Postitusi: 95
- Liitunud: 19 Mai 2005, 14:42
- Tsikkel: Husqvarna 450TE KawasakiGPZ750
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 28 korda
- Kontakt:
miskit ajasin sassi jah
Husky 450TE tühimass 112kg. Registris ka. Hooldusvälp 16 tundi.
Lisaks näeb hea välja nagu itaallastele kohane, loodetavasti ei riku bmw seda kaubamärki ära.
pilt Italmoto lehelt
Husqvarna 450TE
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.