tsikkel algajale tagarattal sõidu õppimiseks
Moderaator: Moded
tsikkel algajale tagarattal sõidu õppimiseks
olen algaja ja tsiklit valimas. kindlasti tahan ka tagarattal sõitu harjutama hakata. nüüd mõtlengi et kui tõenäoline või paratamatu on see et ma kukun. kas osta 100 000 ratas mis mulle meeldib või siis 20 000 harjutamiseks. ostaks viimase kui teaks et kukkumine tagaratal sõitu harjutades on suht möödapääsmatu. või siis esimese kui teaks et kui ettevaatlikult harjutada, siis midagi hullu ei juhtu.
et siis kuidas on läinud tagarattal sõidu õppimine - paljud teist kukkunud on, paljud mitte? mõned õpetussõnad, tähelepanekud?
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
- Tsikkel: Suzuki RM250K8
- Kontakt:
ainult tagaratta sõidu pärast hakkad tsiklit ostma ve?
kui sa algaja oled siis peaks kõigepealt niisama sõitma ming aja et saaks tsikli tunnetusekätte ennem kll pole mõtet kohe tagarattale hakata ajama.
mis rattast üldse jutt krossikat või baigist.
imelikud vastused siin--tagarattal sõit on lahe asi,
selle jaoks jah tsiklit vaja on,
mida kergem ja võimsam tsikkel on ,seda parem proovida,
ntx 98-ja edasi yamu r1 ,cbr 900rr, suzuki gsxr1000.
ettevaatlikult järjest rohkem proovides võib ka ilma kukkumata
hakkama saada kuid tõenäoliselt ikka käna tuleb-
-siis pole muud kui remondid ratta sõidukorda ja kimad edasi,
odavamate pillidega on see, et nad kipuvad olema rasked ja jõuetud,
ja võib juhtuda et ei saa saamagi esiotsa yles--mida sa seal siis harjutad.
räägin omadest kogemustest

Kõige olulisemal kohal on tagarattassõidul ratta kaal ja teljevahe. Odavamatest ja vanematest ratastest bikedest on minu arvates ainult cbr900rr millega on lihtne õppida. Teistega peab sidurdama ikka rohkem ja see teeb asja ohtlikuks. Uutemate puhul erilist vahet pole. 2000-2004a pillidest kõige lihtsamalt peaks gsxr1000 minema aga algajale võib gaasirullile reageerimine liiga äkiline juba olla. CBR929 ja 954 tiba rahulikumad ja andestavamad. R1e kohta ei oska komentaarida aga paistab, et viru juures saavad hakkama küll .
-
- Postitusi: 990
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 79 korda
odava raha eest(20k) saab viletsa ratta ja viletsa rattaga on vilets sõita nii kahel kui ka ühel rattal!
tee kõigepealt selgeks milleks ratast tahad. kas peamine on tagarattal sõit või tahad kõigesööjat!? et sõidad tööle koju poodi kokkutulekule jne. ma millegipärast eeldan et puhast stunt bike i sa ei taha ja pigem lihtsalt ratast millega vahel tagarattal sõita. kui nii siis osta endale nii uus bike kui vähegi rahakott lubab. 98a ülespoole soovitan vaadata ainult. eriti kergelt lähevad üles just vanemad r1 ed kuna neil kaalujaotus raami ehitus lihtsalt selline a sõiduasend väikestel kiirustel ja trassi sõites suht väsitav ja ebamugav. kui korraliku konega peaksid leidma siis ok. fireblade läheb kah suht hästi üles kuid ta peamiseks väärtuseks peetakse tehnilist vastupidavust. kuigi kaalu võimsuse suhe pole kah paha. gixxeril alates k1 a see vähe kallim. kui tahad pigem pikka maad sõita ja enamus ajast rahulikult siis soovitan kawa zx9r i alates 98a. kõige mugavam ratas millega olen sõitnud ja olenemata suurest kaalust on juhitavus (ka hullates) müstiliselt hea ja tagarattale läheb väga ilusti.
ja kui kukkuda kardad siis saab rauad ümber teha jne.
Numan, kroomilt tõesti ei oota keegi tagarattal sõitmist aga kui juhtub, et kroom läheb kogemata kiirendades tagarattasse siis poleks paha ka kroomimeestel natuke seda osata. Ma küll ei pea silmas seda, et nad peaksid oma kroomidega seda harjutama hakkama, lihtsalt oskama käituda kui säärane situatsioon peaks tekkima. Ma ei räägiks sellest kui minuga seda situatsiooni juhtunud poleks.
ruufer kirjutas:tänud rahvas!
lugesin vastuseid ja mõtlesin ise ka natuke juurde...
mõtlen et ostangi asja mida ahan (R1), sinna ümber ja juurde veel hunnik kukkumisraudu. lisaks teen paariks kuuks ka kasko - selle ajaga peaks enamvähem tagaratta osavuse kätte saama.
Kas kasko maksab välja/parandab sedalaadi oma lollused?
Lihtsam oleks gondlid maha kiskuda ja tõsisem(ad) harjutamis(e) päev(ad) teha?

Mõni roller -> 125cc 4 taktiline Hiina roller -> Honda NSR 125cc -> Aprilia RS125 -> GSXR 600 -> GSF600S
Ice kirjutas:ruufer kirjutas:tänud rahvas!
lugesin vastuseid ja mõtlesin ise ka natuke juurde...
mõtlen et ostangi asja mida ahan (R1), sinna ümber ja juurde veel hunnik kukkumisraudu. lisaks teen paariks kuuks ka kasko - selle ajaga peaks enamvähem tagaratta osavuse kätte saama.Kas kasko maksab välja/parandab sedalaadi oma lollused?
Lihtsam oleks gondlid maha kiskuda ja tõsisem(ad) harjutamis(e) päev(ad) teha?
Mille jaoks see kasko siis üldse on ?
-
- Postitusi: 990
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 79 korda
hea leht raudade jaoks! http://www.sickinnovations.com/crash_cages.htm mina tegin endale umbes sellised rauad nagu sellel lehel.
või http://www.powersstuntworx.com/CrashBars.html. olen stunt foorumites kolades aru saand et sellised rauad nagu neil lehtedel on kõige hinnatumad. on ka lihtsamaid nagu siin http://www.freestyleingenuity.com/site/index.php a need on ka oluliselt nõrgemad nagu stunt foorumites räägitakse ja osadele rattatüüpidele pea sobimatud (need rattad millel vasaku ja parema poole mootorikinnitused erinevad ja üks pool nõrgem. näiteks kuni2000a fireblade id) soovitan soojalt panna ka rata võlli sliderid (vähemalt esiteljele)kuna pidurikettad võivad viga saada ja on kallid. ka lühem sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] pütt ei tee paha et vähendada jõuõlga kui ratas sumpsi otsale peaks maanduma ja püti slider.(minu püti kogu pikkus alla 40cm) ka pole paha sidurivedrudele seibid alla panna või jäigemad vedrud kuna originaalis ei suruta kettaid maksimaalselt kokku ja siduriga tagarattasse ajades kuluvad kettad kiiremini. trammi piibel läbi lugeda! seal kirjas puhast kulda. igal juhul edu
-
- Kaupmees
- Postitusi: 655
- Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
- Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Kõige lihtsam õppida ja tunnetus kätte saada on supermotoga. Tegelikuses trikimehed tonniseid bikesid ei kasuta, liiga võimsad ja rasked. Parim lahendus oleks uuem 600 bike, krossika lenks peale, mootorikaitserauad külge, jõulisem ülekanne.
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee
-
- Postitusi: 1447
- Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
- Tsikkel: Päris mitu...
- Asukoht: Pärnu
- Tänatud: 109 korda
tsikkel algajale tagarattal sõidu õppimiseks
ma arvan et õppimise ajaks hangi endale yherattaline jalgratas.selline mida tsirkuses klounid ja muud artistid kasutavad.ja kui sõit selge siis roni sellise selga kus peab midagi ka kõrvade vahel olema(peale tyhja kolju).
-
- Mode
- Postitusi: 969
- Liitunud: 23 Dets 2004, 17:12
- Tsikkel: KTM
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 24 korda
Küsika ka retooriliselt -
Miks peab üldse mootorrattaga sõitma?
P.S. Ma ei oska tagarattal sõita ja ei harjuta ka, aga ärgem nüüd päris padjaklubiks ka muutugem. Kui inimene tahab stuntimist harjutada, siis andku minna, loodan et ta valib selleks mõne ohutu koha. Tänaval alustaks harjutamist ilmselt ainult väga rumal inimene.
Kes mett teeb, see mett sööb!
-
- Postitusi: 2924
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
- Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
HRQ kirjutas:Tegelikuses trikimehed tonniseid bikesid ei kasuta, liiga võimsad ja rasked. Parim lahendus oleks uuem 600 bike, krossika lenks peale, mootorikaitserauad külge, jõulisem ülekanne.
Üks levinumaid stuntrattaid on Bandit 1200 - ei ole just kergemate killast, kuid tema kasuks räägib madalalt tulev suur moment ning ilmselt ka gondlite puudus.Otseloomulikult ka absoluutselt pommikindel ja lihtne mootor.
Ja raskusest rääkides: 2005 GSX-R'de kaalud olid järgmised
1)600 - 161kg
2)750 - 163kg
3)1000 - 166kg
-
- Kaupmees
- Postitusi: 655
- Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
- Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
KIBU kirjutas:Tegelikuses trikimehed tonniseid bikesid ei kasuta, liiga võimsad ja rasked. Parim lahendus oleks uuem 600 bike, krossika lenks peale, mootorikaitserauad külge, jõulisem ülekanne.
kust sa seda kuulsid
[/quote]
Ise rääkisid
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
HRQ kirjutas:KIBU kirjutas:Tegelikuses trikimehed tonniseid bikesid ei kasuta, liiga võimsad ja rasked. Parim lahendus oleks uuem 600 bike, krossika lenks peale, mootorikaitserauad külge, jõulisem ülekanne.
kust sa seda kuulsid
![]()
Ise rääkisid
Umbes kolm aastat tagasi juhtusin Kouvolos trikimeeste etendusele. Kummi suitsetamiseks, esirattal ja tagarattal sõiduks oli tüüpidel kaks muudetud ülekandega 600-st banditit. Mis mulle oli suureks üllatuseks, et see õhk-õli jahutusega mootor, koha peal, nii pikalt sellist piinamist välja kannatab.
-
- Postitusi: 155
- Liitunud: 16 Sept 2004, 15:33
- Tsikkel: Honda Magna VF 1100
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
bash kirjutas:Oldbear kirjutas:Küsimus?
Miks peab üldse tagarattas sõitma???
Miks ainult Eesti foorumites suudetakse sellist küsimust esitada ? Kas meie aju on mingi teise ehitusega või ?
Miks inimesed ei või tegeleda sellega, millega neile meeldib tegeleda ?
Sa ei vastanud küsimusele! Mis kasu sa sellest tagarattas sõidust saad...tunned ennast tegijana, või meeldib plikade ees eputada?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.