tsikkel algajale tagarattal sõidu õppimiseks

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
ruufer
Postitusi: 34
Liitunud: 14 Mär 2008, 09:24

tsikkel algajale tagarattal sõidu õppimiseks

Lugemata postitus Postitas ruufer »

olen algaja ja tsiklit valimas. kindlasti tahan ka tagarattal sõitu harjutama hakata. nüüd mõtlengi et kui tõenäoline või paratamatu on see et ma kukun. kas osta 100 000 ratas mis mulle meeldib või siis 20 000 harjutamiseks. ostaks viimase kui teaks et kukkumine tagaratal sõitu harjutades on suht möödapääsmatu. või siis esimese kui teaks et kui ettevaatlikult harjutada, siis midagi hullu ei juhtu.
et siis kuidas on läinud tagarattal sõidu õppimine - paljud teist kukkunud on, paljud mitte? mõned õpetussõnad, tähelepanekud?

Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

ainult tagaratta sõidu pärast hakkad tsiklit ostma ve?
kui sa algaja oled siis peaks kõigepealt niisama sõitma ming aja et saaks tsikli tunnetusekätte ennem kll pole mõtet kohe tagarattale hakata ajama.
mis rattast üldse jutt krossikat või baigist.

Viimati muutis 2stroketaliban, 22 Mär 2008, 14:23, muudetud 1 kord kokku.

mart211

Lugemata postitus Postitas mart211 »

Harjuta jalgrattaga, mina sain oma Optimaga päris osavaks, nüüd proovin tsikliga ka :D Aga mis sorti ratast sa soovid(bike, krossikas, supermoto)? Kõigiga saab tagarattal sõita, mõnega neist pole kukkumine ka nii kallis.


Teema algataja
ruufer
Postitusi: 34
Liitunud: 14 Mär 2008, 09:24

Lugemata postitus Postitas ruufer »

kas käisid optimaga ka palju kobarasse?
asja valin bikede hulgast. sõidukogemust 1 hooaja jagu. nüüd tahaks tasapisi advanced värkides käe valgeks saada.


MotoMell
Postitusi: 811
Liitunud: 01 Dets 2004, 17:32

Lugemata postitus Postitas MotoMell »

1 võimalus on ka crash cage ja wheelie bar natuke normaalsemale rattale.

Kasutaja avatar

cool200
Postitusi: 657
Liitunud: 15 Okt 2005, 13:19
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas cool200 »

imelikud vastused siin--tagarattal sõit on lahe asi,
selle jaoks jah tsiklit vaja on,
mida kergem ja võimsam tsikkel on ,seda parem proovida,
ntx 98-ja edasi yamu r1 ,cbr 900rr, suzuki gsxr1000.
ettevaatlikult järjest rohkem proovides võib ka ilma kukkumata
hakkama saada kuid tõenäoliselt ikka käna tuleb-
-siis pole muud kui remondid ratta sõidukorda ja kimad edasi,
odavamate pillidega on see, et nad kipuvad olema rasked ja jõuetud,
ja võib juhtuda et ei saa saamagi esiotsa yles--mida sa seal siis harjutad.
räägin omadest kogemustest

jawad,dnepr soolo,suzukiT500 2 takti,suzuGSXR750F,honda CBR900RR,yamuR1,suzuGSXR1000 K4 :)
Kasutaja avatar

numan
Postitusi: 581
Liitunud: 04 Veebr 2007, 13:07
Tsikkel: Drag Star
Asukoht: Rakvere (Rockvere)
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas numan »

Osta kroom siis keegi ei oota sinust tagarattal sõitmist :)

Tsiklimees on tsiklimehele sõber
Kasutaja avatar

bash
Postitusi: 786
Liitunud: 13 Mai 2005, 15:23
Asukoht: Saue
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas bash »

Kõige olulisemal kohal on tagarattassõidul ratta kaal ja teljevahe. Odavamatest ja vanematest ratastest bikedest on minu arvates ainult cbr900rr millega on lihtne õppida. Teistega peab sidurdama ikka rohkem ja see teeb asja ohtlikuks. Uutemate puhul erilist vahet pole. 2000-2004a pillidest kõige lihtsamalt peaks gsxr1000 minema aga algajale võib gaasirullile reageerimine liiga äkiline juba olla. CBR929 ja 954 tiba rahulikumad ja andestavamad. R1e kohta ei oska komentaarida aga paistab, et viru juures saavad hakkama küll :lol: .

Just enjoy ... nothing less, nothing more
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 990
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 79 korda

Lugemata postitus Postitas KIBU »

odava raha eest(20k) saab viletsa ratta ja viletsa rattaga on vilets sõita nii kahel kui ka ühel rattal!
tee kõigepealt selgeks milleks ratast tahad. kas peamine on tagarattal sõit või tahad kõigesööjat!? et sõidad tööle koju poodi kokkutulekule jne. ma millegipärast eeldan et puhast stunt bike i sa ei taha ja pigem lihtsalt ratast millega vahel tagarattal sõita. kui nii siis osta endale nii uus bike kui vähegi rahakott lubab. 98a ülespoole soovitan vaadata ainult. eriti kergelt lähevad üles just vanemad r1 ed kuna neil kaalujaotus raami ehitus lihtsalt selline a sõiduasend väikestel kiirustel ja trassi sõites suht väsitav ja ebamugav. kui korraliku konega peaksid leidma siis ok. fireblade läheb kah suht hästi üles kuid ta peamiseks väärtuseks peetakse tehnilist vastupidavust. kuigi kaalu võimsuse suhe pole kah paha. gixxeril alates k1 a see vähe kallim. kui tahad pigem pikka maad sõita ja enamus ajast rahulikult siis soovitan kawa zx9r i alates 98a. kõige mugavam ratas millega olen sõitnud ja olenemata suurest kaalust on juhitavus (ka hullates) müstiliselt hea ja tagarattale läheb väga ilusti.
ja kui kukkuda kardad siis saab rauad ümber teha jne.

5248653

Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raigo »

Bandit! - Soodne ja moodne

Kasutaja avatar

rolex
Postitusi: 246
Liitunud: 31 Jaan 2004, 04:05
Tsikkel: Suzuki 1400
Asukoht: Pärnumaa

Lugemata postitus Postitas rolex »

Numan, kroomilt tõesti ei oota keegi tagarattal sõitmist aga kui juhtub, et kroom läheb kogemata kiirendades tagarattasse siis poleks paha ka kroomimeestel natuke seda osata. Ma küll ei pea silmas seda, et nad peaksid oma kroomidega seda harjutama hakkama, lihtsalt oskama käituda kui säärane situatsioon peaks tekkima. Ma ei räägiks sellest kui minuga seda situatsiooni juhtunud poleks.

tasa ja targu

Teema algataja
ruufer
Postitusi: 34
Liitunud: 14 Mär 2008, 09:24

Lugemata postitus Postitas ruufer »

tänud rahvas!
lugesin vastuseid ja mõtlesin ise ka natuke juurde...;)
mõtlen et ostangi asja mida ahan (R1), sinna ümber ja juurde veel hunnik kukkumisraudu. lisaks teen paariks kuuks ka kasko - selle ajaga peaks enamvähem tagaratta osavuse kätte saama.


Ice
Postitusi: 171
Liitunud: 17 Juul 2006, 18:21
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Ice »

ruufer kirjutas:

tänud rahvas!
lugesin vastuseid ja mõtlesin ise ka natuke juurde...;)
mõtlen et ostangi asja mida ahan (R1), sinna ümber ja juurde veel hunnik kukkumisraudu. lisaks teen paariks kuuks ka kasko - selle ajaga peaks enamvähem tagaratta osavuse kätte saama.

Kas kasko maksab välja/parandab sedalaadi oma lollused? :roll:
Lihtsam oleks gondlid maha kiskuda ja tõsisem(ad) harjutamis(e) päev(ad) teha?

Patsu kah! :)
Mõni roller -> 125cc 4 taktiline Hiina roller -> Honda NSR 125cc -> Aprilia RS125 -> GSXR 600 -> GSF600S
Kasutaja avatar

bash
Postitusi: 786
Liitunud: 13 Mai 2005, 15:23
Asukoht: Saue
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas bash »

Ice kirjutas:
ruufer kirjutas:

tänud rahvas!
lugesin vastuseid ja mõtlesin ise ka natuke juurde...;)
mõtlen et ostangi asja mida ahan (R1), sinna ümber ja juurde veel hunnik kukkumisraudu. lisaks teen paariks kuuks ka kasko - selle ajaga peaks enamvähem tagaratta osavuse kätte saama.

Kas kasko maksab välja/parandab sedalaadi oma lollused? :roll:
Lihtsam oleks gondlid maha kiskuda ja tõsisem(ad) harjutamis(e) päev(ad) teha?

Mille jaoks see kasko siis üldse on ?

Just enjoy ... nothing less, nothing more
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 990
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 79 korda

Lugemata postitus Postitas KIBU »

hea leht raudade jaoks! http://www.sickinnovations.com/crash_cages.htm mina tegin endale umbes sellised rauad nagu sellel lehel.
või http://www.powersstuntworx.com/CrashBars.html. olen stunt foorumites kolades aru saand et sellised rauad nagu neil lehtedel on kõige hinnatumad. on ka lihtsamaid nagu siin http://www.freestyleingenuity.com/site/index.php a need on ka oluliselt nõrgemad nagu stunt foorumites räägitakse ja osadele rattatüüpidele pea sobimatud (need rattad millel vasaku ja parema poole mootorikinnitused erinevad ja üks pool nõrgem. näiteks kuni2000a fireblade id) soovitan soojalt panna ka rata võlli sliderid (vähemalt esiteljele)kuna pidurikettad võivad viga saada ja on kallid. ka lühem sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] pütt ei tee paha et vähendada jõuõlga kui ratas sumpsi otsale peaks maanduma ja püti slider.(minu püti kogu pikkus alla 40cm) ka pole paha sidurivedrudele seibid alla panna või jäigemad vedrud kuna originaalis ei suruta kettaid maksimaalselt kokku ja siduriga tagarattasse ajades kuluvad kettad kiiremini. trammi piibel läbi lugeda! seal kirjas puhast kulda. igal juhul edu

5248653
Kasutaja avatar

numan
Postitusi: 581
Liitunud: 04 Veebr 2007, 13:07
Tsikkel: Drag Star
Asukoht: Rakvere (Rockvere)
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas numan »


sellised rauad on algajale paremad :)
ei taha kedagi kritiseerida lihtsalt tagarattal sõitmine pole üldse minu rida.

Tsiklimees on tsiklimehele sõber
Kasutaja avatar

HRQ
Kaupmees
Postitusi: 655
Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas HRQ »

Kõige lihtsam õppida ja tunnetus kätte saada on supermotoga. Tegelikuses trikimehed tonniseid bikesid ei kasuta, liiga võimsad ja rasked. Parim lahendus oleks uuem 600 bike, krossika lenks peale, mootorikaitserauad külge, jõulisem ülekanne.

Valmistan KROSSI NAASTREHVE ja JÄÄPIIKE
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee

Hr.Nõel
Postitusi: 1447
Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
Tsikkel: Päris mitu...
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 109 korda

tsikkel algajale tagarattal sõidu õppimiseks

Lugemata postitus Postitas Hr.Nõel »

ma arvan et õppimise ajaks hangi endale yherattaline jalgratas.selline mida tsirkuses klounid ja muud artistid kasutavad.ja kui sõit selge siis roni sellise selga kus peab midagi ka kõrvade vahel olema(peale tyhja kolju).

Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Lugemata postitus Postitas 417 »

osta mingi vana LC4 ja kogu lugu, kui vähegi andekust ja julgust siis 20 mintsa peaks olema piisav aeg mingi tunnetus ja esimene tasakaal kätte saada

Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 990
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 79 korda

Lugemata postitus Postitas KIBU »

Tegelikuses trikimehed tonniseid bikesid ei kasuta, liiga võimsad ja rasked. Parim lahendus oleks uuem 600 bike, krossika lenks peale, mootorikaitserauad külge, jõulisem ülekanne.[/quote]

kust sa seda kuulsid :?: :shock:

5248653
Kasutaja avatar

Oldbear
Postitusi: 155
Liitunud: 16 Sept 2004, 15:33
Tsikkel: Honda Magna VF 1100
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Oldbear »

Küsimus?

Miks peab üldse tagarattas sõitma??? :?

Tasa sõuad,kaugele jõuad! ;)
http://backyard.pri.ee
Magna VF1100
Kasutaja avatar

efendi
Mode
Postitusi: 969
Liitunud: 23 Dets 2004, 17:12
Tsikkel: KTM
Asukoht: Tartu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 24 korda

Lugemata postitus Postitas efendi »

Küsika ka retooriliselt -

Miks peab üldse mootorrattaga sõitma?

P.S. Ma ei oska tagarattal sõita ja ei harjuta ka, aga ärgem nüüd päris padjaklubiks ka muutugem. Kui inimene tahab stuntimist harjutada, siis andku minna, loodan et ta valib selleks mõne ohutu koha. Tänaval alustaks harjutamist ilmselt ainult väga rumal inimene.

i am not totally useless, i can be used as a bad example.

Kes mett teeb, see mett sööb!
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

HRQ kirjutas:

Tegelikuses trikimehed tonniseid bikesid ei kasuta, liiga võimsad ja rasked. Parim lahendus oleks uuem 600 bike, krossika lenks peale, mootorikaitserauad külge, jõulisem ülekanne.

Üks levinumaid stuntrattaid on Bandit 1200 - ei ole just kergemate killast, kuid tema kasuks räägib madalalt tulev suur moment ning ilmselt ka gondlite puudus.Otseloomulikult ka absoluutselt pommikindel ja lihtne mootor.

Ja raskusest rääkides: 2005 GSX-R'de kaalud olid järgmised

1)600 - 161kg
2)750 - 163kg
3)1000 - 166kg

Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

cool200
Postitusi: 657
Liitunud: 15 Okt 2005, 13:19
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas cool200 »

jawad,dnepr soolo,suzukiT500 2 takti,suzuGSXR750F,honda CBR900RR,yamuR1,suzuGSXR1000 K4 :)
Kasutaja avatar

HRQ
Kaupmees
Postitusi: 655
Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas HRQ »

KIBU kirjutas:

Tegelikuses trikimehed tonniseid bikesid ei kasuta, liiga võimsad ja rasked. Parim lahendus oleks uuem 600 bike, krossika lenks peale, mootorikaitserauad külge, jõulisem ülekanne.

kust sa seda kuulsid :?: :shock:[/quote]

Ise rääkisid :wink:

Valmistan KROSSI NAASTREHVE ja JÄÄPIIKE
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee

piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas piloot »

HRQ kirjutas:
KIBU kirjutas:

Tegelikuses trikimehed tonniseid bikesid ei kasuta, liiga võimsad ja rasked. Parim lahendus oleks uuem 600 bike, krossika lenks peale, mootorikaitserauad külge, jõulisem ülekanne.

kust sa seda kuulsid :?: :shock:

Ise rääkisid :wink:

Umbes kolm aastat tagasi juhtusin Kouvolos trikimeeste etendusele. Kummi suitsetamiseks, esirattal ja tagarattal sõiduks oli tüüpidel kaks muudetud ülekandega 600-st banditit. Mis mulle oli suureks üllatuseks, et see õhk-õli jahutusega mootor, koha peal, nii pikalt sellist piinamist välja kannatab.

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

Suzu õhk-õli jahutusega R4 kannatab nii mõndagi :wink:

Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

bash
Postitusi: 786
Liitunud: 13 Mai 2005, 15:23
Asukoht: Saue
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas bash »

Oldbear kirjutas:

Küsimus?

Miks peab üldse tagarattas sõitma??? :?

Miks ainult Eesti foorumites suudetakse sellist küsimust esitada ? Kas meie aju on mingi teise ehitusega või ?

Miks inimesed ei või tegeleda sellega, millega neile meeldib tegeleda ?

Just enjoy ... nothing less, nothing more
Kasutaja avatar

pitbull
Postitusi: 557
Liitunud: 09 Juun 2004, 14:44
Tsikkel: v2
Asukoht: westestonia ....finland
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas pitbull »

just...las mees mässab ehk saab asja ka veel....ja tsiklisõit ei ole ainult kruiisimine või moskva ees passimine...huvitav millal eestisse jõuab stunt yritus

PitBull ,,I Just Don't Give A Fuck...,,
Kasutaja avatar

Oldbear
Postitusi: 155
Liitunud: 16 Sept 2004, 15:33
Tsikkel: Honda Magna VF 1100
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Oldbear »

bash kirjutas:
Oldbear kirjutas:

Küsimus?

Miks peab üldse tagarattas sõitma??? :?

Miks ainult Eesti foorumites suudetakse sellist küsimust esitada ? Kas meie aju on mingi teise ehitusega või ?

Miks inimesed ei või tegeleda sellega, millega neile meeldib tegeleda ?

Sa ei vastanud küsimusele! Mis kasu sa sellest tagarattas sõidust saad...tunned ennast tegijana, või meeldib plikade ees eputada?

Tasa sõuad,kaugele jõuad! ;)
http://backyard.pri.ee
Magna VF1100
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”