Trosside õlitamine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Trosside õlitamine

Lugemata postitus Postitas koi »

Tere.

Arvan, et kõik on oma tsikli siduri või gaasi trosse õlitanud. See on suht tüütu toiming, aga kuidas ja mis ainetega trosse pesete - määrite?
Oma tsiklil sisistasin WD-40-ga ja lupsisin trossi edasi tagasi ja pärast lasin sama meetodiga veoautode haakeseadme määrimiseks ettenähtud õli
takka.WD-40 oli siis nagu pesemiseks, sest minuarust pole selle määrimis omadused trossile just kõige paremad.
Õlitasin siis ainega MEK OLJA, mida valmistab soomes KRAAZ OY. Õli kaitseb rooste eest , talub suuri koormusi ja ei hangu.
Või kuidas te toimite?

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

hellcruiser
Postitusi: 134
Liitunud: 19 Juul 2007, 14:45
Asukoht: Viljandimaa

Lugemata postitus Postitas hellcruiser »

Pole ise veel seda ette võtnud, aga jalgrattal sai kunagi piduri trosse tavotiga määritud. Töötas küll! :D

A-team builds, Chuck Norris destroys, McGuyver repairs.
I dont crash, I stop with style.
4 strokes are like seeds....every fruit has them.
Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Lugemata postitus Postitas saqu »

Sarnase väikse abivahendiga on päris lõbus trosse pesta(WD40) ja õlitada (mingi vedelam määre aerosoolis).
http://www.motorcycletoolchest.com/Moti ... 8-0182.htm

SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.

Teema algataja
koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Lugemata postitus Postitas koi »

See tundub päris kaval vidin olema, aga paari trossi õlitamiseks seda tellima hakata...?

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.

Suska
Postitusi: 115
Liitunud: 03 Jaan 2008, 23:26
Tsikkel: Suzuki

Lugemata postitus Postitas Suska »

Ei mõista kuidas see lulla töötab.


bikefan
Postitusi: 585
Liitunud: 09 Juul 2004, 17:38
Tsikkel: VN1500 Nomad
Asukoht: Karksi-Nuia

Lugemata postitus Postitas bikefan »

0,5L plastpudelisse bensiini sisse, trossiots pudelisse ja siis "tihendad" pudelisuu ilusti kaltsutropiga. Keerad pudeli tagurpidi ja hakkad siis trossi edasi-tagasi liigutama... Eeliseks see, et puhas bensiin valgub pidevalt peale ja vana tilgub ilusti alt maha. Pärast määrid mingi silikoonõliga.... Lihtne. :wink:

-Since 2002-
Iž: PL.5,
Suzud: GS500, GSX-R600, VZ800, RM250, RM125
Kawad: ZX-6R, VN750A, VN800A, VN800B, VN1500
Yamud: XTZ660, FZ600S

Teema algataja
koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Lugemata postitus Postitas koi »

Ma sain aru, et krutitakse trossi otsa ümber ja sellesse väiksesse auku susatakse aerosoolpudeli kõrs ja antakse spritsi, kuni trossi teisest otsast saft tulema hakkab.

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.

piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas piloot »

Minu esivanemal oli tehtud selline lõhega kork (korgist), kust said trossi läbi pista ja surusid selle koos trossiga pudelisse, pudeli põhi püsti ja nii see õli sinna ise jooksis.
šampuse pudeli korgist kulub sellise tegemiseks oma 5 minutit :wink:

Viimati muutis piloot, 17 Mär 2008, 18:07, muudetud 1 kord kokku.
Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Lugemata postitus Postitas saqu »

koi kirjutas:

Ma sain aru, et krutitakse trossi otsa ümber ja sellesse väiksesse auku susatakse aerosoolpudeli kõrs ja antakse spritsi, kuni trossi teisest otsast saft tulema hakkab.

Nii ongi, aga võimalik, et saab ka jalgrattamüüjate (kes ka remondivad) käest osta, olen neil sarnast jubinat näinud. Bikefan-i meetod toimib ka, lihtsalt kõiki asju ju ei pea ise leiutama. Kui üheks suveks tsikkel osta, siis pole mingeid tööriistu üldse vaja, aga kui pikemaks ajaks ja veel mudavurr, siis õigustab ennast igal juhul. :wink:
EDIT: Ma kunagi tellisin Hollandist muu kaubaga koos samasuguse DRC oma ja läks maksma koos saatmisega 118 EEK-i, no mida ma leiutan :roll:
Ainult seda jubinat ja veel Usast muidugi pole mõtet tellida, selle lingi panin lihtsalt suure pildi pärast.

SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.

Teema algataja
koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Lugemata postitus Postitas koi »

Rääkige siis pisut ainetest ka, millega peale pesu õlitate?
WD-40 tundub mulle liiga vedel ja vähe määriv.

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Lugemata postitus Postitas saqu »

koi kirjutas:

Rääkige siis pisut ainetest ka, millega peale pesu õlitate?
WD-40 tundub mulle liiga vedel ja vähe määriv.

Tegelt on selline teema olemas http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php ... 1956452fbc

SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1017
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Suzu DR-Z400
Asukoht: Viimsi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas margus014 »

mina olen ikka nii teinud et mootoriõli süstlasse ja siis nõela kaudu ülevalt kõri otsast sisse seda lasknud (trossi ei pea eemaldama) :wink:


Teema algataja
koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Lugemata postitus Postitas koi »

No vot mai leidnud seda teemat kätte, kuigi kuskil mälusopis oli, et seda juba kord jahutud. :oops:
A seal piisavalt infi!
Asi klaar!

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

Oldbear
Postitusi: 155
Liitunud: 16 Sept 2004, 15:33
Tsikkel: Honda Magna VF 1100
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Oldbear »

Käisin ka mitmes kohas küsimas, et kas on saadaval mingit spetsiaalvahendit, igalpool üeldi, et pane seda WD-40-et. nii, et sain aru, ega remondiga ja hooldusega tegelevad asutused ise ka muud ei pane. ahsooh, ühes kohas soovitati ka ketiõli, aga mitte muidugi vaha ;)

Tasa sõuad,kaugele jõuad! ;)
http://backyard.pri.ee
Magna VF1100
Kasutaja avatar

3m
Postitusi: 408
Liitunud: 25 Juul 2005, 16:24
Asukoht: Keila
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas 3m »

Mul on selline valvoline spray, mis on mõeldud nii keti, kui ka trosside õlitamiseks. Kahjuks kommenteerida seda kraami veel ei oska, sest ei ole veel õieti sõita saanud.

Aprilia Rs 125 '01-> Aprilia Rs 125 '04-> Z750-> FZ1S-> Tiger 800XC

asixmer
Postitusi: 141
Liitunud: 24 Juul 2005, 21:52
Asukoht: Jogeva

Lugemata postitus Postitas asixmer »

olen kasutanud käigukastiõli

trossi lasen seda süstal+nõel abiga muidugi annab seda suruda sinna kui õli on soe ja vedel
.

pole veel ühegi trossi peale kurjaks saanud vb vähese kasutamise viga :S

Dnepri baasil Trike(ehitamisjärgus), iz jupiter 3(korviga), KTM LC4, CBR600F4i

KO

Lugemata postitus Postitas KO »

saqu kirjutas:

Sarnase väikse abivahendiga on päris lõbus trosse pesta(WD40) ja õlitada (mingi vedelam määre aerosoolis).
http://www.motorcycletoolchest.com/Moti ... 8-0182.htm

Soomes müüb sellist vidinat Biltema. Hind 3.50 EUR. Uues paberkataloogis on sees, netiväljandes ma ei näinud. Muidugi sinna lisandub ka saatekas, kui just Biltema poodi ei lähe. BTW offroad-tsikli tostuk ainult 27 euri.


Suska
Postitusi: 115
Liitunud: 03 Jaan 2008, 23:26
Tsikkel: Suzuki

Lugemata postitus Postitas Suska »

Kui keegi mõtleb tellida, siis võiks ju miski 5 nina kokku panna ja tellida. Kuigi mõtekam tuleb vist jalgratta remondiks vajalike tööriistade poest küsida. Peab väikest uuringut tegema.

Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 710
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 36 korda

Lugemata postitus Postitas romulus »

Oma ratta remondimanuaalist leidsin ja proovisin järgi järgmise võimaluse: trossi ülemine ots lahti, väike kilekott lehtriks trossi kõri ümber ning isoleerpaelaga kinni, silikoonõli sinna kotti niikauaks, kuni trossi alumisest otsas välja hakkab jooksma.

Suure hurraaga õlitasin ka tooreklapi trossi ära, nüüd olen hädas sellega - toorest peab näpuga peal hoidma, muidu jookseb lahti :? Ehk siis ärge seda trossi õlitage..

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61, Yamaha Tenere 700 '23

piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas piloot »

romulus kirjutas:

Oma ratta remondimanuaalist leidsin ja proovisin järgi järgmise võimaluse: trossi ülemine ots lahti, väike kilekott lehtriks trossi kõri ümber ning isoleerpaelaga kinni, silikoonõli sinna kotti niikauaks, kuni trossi alumisest otsas välja hakkab jooksma.

Suure hurraaga õlitasin ka tooreklapi trossi ära, nüüd olen hädas sellega - toorest peab näpuga peal hoidma, muidu jookseb lahti :? Ehk siis ärge seda trossi õlitage..

Tõesti, liigne agarus ei pidanud alati kasuks tulema :wink:

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!

Suska
Postitusi: 115
Liitunud: 03 Jaan 2008, 23:26
Tsikkel: Suzuki

Lugemata postitus Postitas Suska »

Tohoh, tänud et ütlesid ma tahtsin just minna trossi õlitama. Aga äkki peaks lihtsalt seda tooreklapi trossi siis bensiiniga pesema, et ei õlitaks aga samas ta oleks puhas?


isandpauk
Kaupmees
Postitusi: 191
Liitunud: 09 Aug 2005, 00:27
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas isandpauk »

Trossi õlitamiseks või pesemiseks on vaja:

  • voolikut, mis läheks üle trossiotste ning ulatuks kõri peale
  • voolikuklambrit
  • teipi
  • pumpa või kompressorit

Kokku paned puzzle nii, et lükkad vooliku trossile peale ning tõmbad voolikuklambriga kinni. Kui voolik on suurema diameetriga (n. trossiotste tõttu), siis keerad teibist sobiva diameetriga rõnga ümber trossi kõri.
Peale seda pole muud, kui õli/pesuaine voolikusse ning kütad pumbaga surve takka. Kogu operatsioon võtab aega ühe trossi puhul paar minutit ning on väga lihtsalt koduste vahenditega teostatav.
Ise kasutan trosside määrimiseks 2T seguõli.

Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Lugemata postitus Postitas saqu »

KO kirjutas:

Soomes müüb sellist vidinat Biltema. Hind 3.50 EUR. Uues paberkataloogis on sees, netiväljandes ma ei näinud. Muidugi sinna lisandub ka saatekas, kui just Biltema poodi ei lähe. BTW offroad-tsikli tostuk ainult 27 euri.

Kuramus, küll on seal valikut juurde tekkinud, võrreldes mõne aasta taguse ajaga :shock:
Minu rattale esimesed kui ka tagumised klotsid mõlemad 172kr/komplekt
Fatbar lenks (28,6mm) + üleminekud 22,2mm kinnituselt + lenksu pehmendus kokku 885kr (koodid 82102, 82262, 82263 Tallinast ei saa selle raha eest vist lenksugi). Kui mõni tuttav sealkandis liigub, siis ju lihtne lasta korra läbiastuda (ega ta sealt muidugi niipea välja ei saa, võtab silmad kirjuks :D ) Ja Biltema asjade kvaliteet pole sugugi hull, ilmselt on ka need tuntud firmade tooted, millele on Biltema kiri tehasest peal. (Vanasti müüdi Koni amorte autodele Biltema kirjadega kaks korda odavamalt originaalist :wink: )

SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.

Teema algataja
koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Lugemata postitus Postitas koi »

To romulus - ei usu, et trossi hõõrdetegur on ühtlasi tooreklapi fiksaatoriks. Mul hondal on käepidemes mingisugune fiksaator(pole lahti võtnud).Igatahes kui trossi käepidemest lahti võtsin, liikus käepide väikeste kliksudega (vist mingi kuuliga fiksaator).Võib olla sul see sodi täis ja ei fikseeri seepärast?
Uus tross ju reeglina liigub ka väga libedalt-lobedalt! Või on ehk karpa juures mingi vidinas, mis vaja üle vaadata?

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.

Rebaseonu
Postitusi: 226
Liitunud: 31 Mär 2007, 21:36
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Rebaseonu »

saqu kirjutas:

Vanasti müüdi Koni amorte autodele Biltema kirjadega kaks korda odavamalt originaalist :wink: )

Mõni firma toodab ka odavaid Säästupelmeene, mis ei tähenda, et nendel sama koostis on, mis tootja enda kallimatel pelmeenidel. :wink:

Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Lugemata postitus Postitas saqu »

Rebaseonu kirjutas:
saqu kirjutas:

Vanasti müüdi Koni amorte autodele Biltema kirjadega kaks korda odavamalt originaalist :wink: )

Mõni firma toodab ka odavaid Säästupelmeene, mis ei tähenda, et nendel sama koostis on, mis tootja enda kallimatel pelmeenidel. :wink:

Läheb OT-ks, aga pelmeeni tootearenduse kulud ei ole ilmselt samas suurusjärgus amortide omaga, lihtsalt siis oleks need Biltema amordid pea sama kallid, kui Konid, kui Koni peaks eraldi Biltema jaoks mingi säästutoote väljatöötama. Sama asi ju paljude A ja B varuosadega, ainus erinevus on kirjad karbil ja hind :idea: 8)

SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Kasutaja avatar

xxram
Postitusi: 22
Liitunud: 19 Juul 2004, 14:10

Re: Trosside õlitamine

Lugemata postitus Postitas xxram »

Kui kellegi on jätkuvalt huvi selle trossiõlitus vidina vastu siis Rootsis on hinnaga 29.90 (*1,7= 50,83 EEK). Võin tuua. Olen Eestis tagasi augusti alguses siis saaks kätte. Kui kellelgi huvi antke ES teada ja jätke kontakt kuidas teiel asi pärast kätte toimetada.

Link kah: http://www.biltema.se/products/product. ... mId=136440

Honda REVERE - 600 gixer - leppavõssa, 600 gixer, FZ-1
telf: 5123153
Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Re: Trosside õlitamine

Lugemata postitus Postitas Hans »

Siin üks vana arutlus samal teemal: http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=1 ... ilit=tross

Hans

V-MAX
Kasutaja avatar

sombreero
Postitusi: 131
Liitunud: 26 Mai 2007, 11:39
Tsikkel: Suzuki SV650 S

Re: Trosside õlitamine

Lugemata postitus Postitas sombreero »

vanast ajast kodus grafiitõli.. see on trossidele hea.

Ta põhjendas oma viga sellega, et elas alles esimest korda.
Kasutaja avatar

Magimees
Postitusi: 369
Liitunud: 18 Juul 2006, 23:06
Tsikkel: Aprilia Shiver 750cc
Asukoht: Nõmme

Re: Trosside õlitamine

Lugemata postitus Postitas Magimees »

kui ei eksi, siis olen seda trossiõlitusvidina paart eksemplari Streetmotos näinud, hind oli vist mingi 100- eek

Võrr-> Stella 50cc -> Moskva 125cc ->Dirt bike 110cc ->Kawasaki KMX 125cc -> Aprilia Shiver 750 cc
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”