Bioetanool - kellegil kogemusi ?

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Priit_IZ
Postitusi: 905
Liitunud: 09 Veebr 2005, 17:25
Asukoht: Raasiku või Haapsalu
Tänatud: 12 korda

Bioetanool - kellegil kogemusi ?

Lugemata postitus Postitas Priit_IZ »

http://www.statoil.ee/?id=10698

Statoili info ei osanud 2T mootorites kasutamisest selle kohta midagi kosta.

Kellegil kogemusi 2T mootoriga selle kütusega?

Mootorsportlased on ikka julged,
see kartmatus on kasvanud väsimatus töös,
läbi kurvide ja piki sirgeid,
meid sadu kordi kandnud on mootorite sööst.

piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas piloot »

"Bioetanooli valmistatakse mitmesugusest looduslikust toorainest.
Kõige sagedamini kasutatakse toorainena suhkruroogu, maisi või vilja. "
Tundub, et peaks vist hästi pähe hakkama :lol:

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Priit_IZ
Postitusi: 905
Liitunud: 09 Veebr 2005, 17:25
Asukoht: Raasiku või Haapsalu
Tänatud: 12 korda

Lugemata postitus Postitas Priit_IZ »

Sedapidi vaadataes jah, nagu Homer Simpsoni unelm piirtusega töötava autoga tanklas - toru kord auto paaki, kord omale suhu torgates: "One for me, one for you, one for me, one for you". :lol:

Mootorsportlased on ikka julged,
see kartmatus on kasvanud väsimatus töös,
läbi kurvide ja piki sirgeid,
meid sadu kordi kandnud on mootorite sööst.
Kasutaja avatar

Nobody56
Postitusi: 46
Liitunud: 27 Juun 2004, 13:42
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Nobody56 »

Priit_IZ kirjutas:

Sedapidi vaadataes jah, nagu Homer Simpsoni unelm piirtusega töötava autoga tanklas - toru kord auto paaki, kord omale suhu torgates: "One for me, one for you, one for me, one for you". :lol:

Rikun selle unelma ära ja ütlen, et bioetanooli on lisatud 10-15% bensiini, et teha see joogikõlbmatuks.

2 ratast, iga kell!
Kasutaja avatar

Steelrider
Postitusi: 448
Liitunud: 29 Okt 2003, 13:24
Asukoht: Tallinn/Tapa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Steelrider »

Autode puhul oksüdeerib (teoreetiliselt) kütusesüsteemi ning tekitab lekkeid kütusesüsteemi torustikele (tihendid on valmistatud kokku puutuma bensiini, mitte piiritusega). Midagi sarnast võib oodata ka mootorrataste puhul.

K-750 1962, K-750M 1968, M-62 1963, Suzuki GSX-R 600 K3

http://www.expressmoto.ee
Mehe majakaks eluteel ei pea olema v**t, vaid ruuduline lipp.
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

Seepärast selles artiklis ka kirjutatud, et see kütus sobib kasutamiseks ainult selleks kohandatud mootorites.

Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Kui mu mälu mind ei peta, siis eelkõige on piirituse jaoks probleemseteks elementideks kummist torud-tihendid. Kui need asendada näiteks plastmassist tehtuga, siis peaks suht hää saama. Ega mingis vene kakstaktmootor nüüd nii übertech kah pole, et mingit erilist ümberehitust vajaks.

Võibolla on ehk küsimuseks seguõli, et kas piiritus peseb seda õli rohkem maha st kui palju peaks seda lisama. Samuti vast eelsüütenurk, sest piiritus põleb teise kiirusega kui bens. Kui sul on viitsimist katsetada ja eksperimenteerida, siis anna ka teada, kuidas õnnestus. Võiks ju oma jaffi kah piiritusega turgutada põhimõtteliselt 8)

Kasutaja avatar

Teema algataja
Priit_IZ
Postitusi: 905
Liitunud: 09 Veebr 2005, 17:25
Asukoht: Raasiku või Haapsalu
Tänatud: 12 korda

Lugemata postitus Postitas Priit_IZ »

Olgu siis siinkohal igaks petteks ka Statoili poolne vastus:

Tere.

  • Bioetanool E85 (85% etanooli+15% bensiini) võib kasutada ainult selleks kohandatud
    FFE (flexi fuel engine) tüüpi mootoris. Mitte mingil juhul ei tohi seda kasutada
    tavalistes 2- ja 4-taktilistes mootorites!!. Seda müüb hetkel 2 Statoili jaama:
    Kristiine ja Laagri.
  • Bensiin E5 (5% etanaooli+95% bensiini) on tavaline EVS EN 228:2004 standardile
    vastav mootoribensiin. Seda võib kasutada nii 2- kui 4-taktilistes
    sisepõlemismootorites. Hetkel seda Eestis ei müüda.

Toomas ******
Mootorikütuste tootejuht
AS Eesti Statoil

Antud juhul fakti konsanteering, et ei saa, mind huvitaski just, et MIKS ei saa ja mis seal niipalju siis vahet on koos segukütuse puhul.

Mootorsportlased on ikka julged,
see kartmatus on kasvanud väsimatus töös,
läbi kurvide ja piki sirgeid,
meid sadu kordi kandnud on mootorite sööst.
Kasutaja avatar

saabastegakass
Postitusi: 129
Liitunud: 27 Aug 2004, 10:42
Tsikkel: Ducati ST2 "Kati"
Asukoht: Pärnumaa

Lugemata postitus Postitas saabastegakass »

Lugesin kunagi väga ammu ühest targast raamatust, et piiritus pidi mingit sorti metallist karpasid korrodeerima, aga kuna see lugemine oli tõesti väga ammu siis väga kindel enam ei ole kas ikka mäletan veel õigesti.
Ja samas raamatus räägiti veel et ujuki tasapind tuleks timmida siis piirituse jaoks ja düüsid tuleks panna suurema avaga.

Kasutaja avatar

mina
Postitusi: 150
Liitunud: 21 Mai 2004, 08:58
Tsikkel: fighter VTR

Lugemata postitus Postitas mina »

Sai kunagiaeg mõeldud puhta piirituse peale ja ka läbi arutatud erinevates foorumites siis see tihendite ja segu st.
Kellel asja vastu huvi siis lugegu läbi ja kaegu perra ka selsetele linkidele!
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?hig ... us&t=14073

Kasutaja avatar

Tafka
Postitusi: 577
Liitunud: 02 Nov 2003, 17:17
Asukoht: Tallinn > Nõmme
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Tafka »

Kaevaks vana teema üles. On keegi teinud juba loom katseid enda tsikli peal?
Täna huvi pärast ostsin 5L ja kallasin Dnepri mis peaks kõike sööma ja nagu arvata oli läks kenasti käima. Aga kuna kindlustust pole siis ei saa eriti testida seda. Aga las seisab karpades ja süsteemis nädalake siis on näha kas sööb midagi ära või ei. Kui ei söö siis krt peaks täitsa mõtlema Hondas proovimise peale....hinnavahe ikkagi päris suur 95-ga võrreldes.
Nii,et kes proovinud äkki jagate kogemusi....või pole keegi julgenud katsetada?

Rattatu / IBA #33754
// Endised: GasGas FSE450 ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Sherco SEF-R 300
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8387
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 320 korda
Tänatud: 420 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Tafka kirjutas:

Kaevaks vana teema üles. On keegi teinud juba loom katseid enda tsikli peal?
Täna huvi pärast ostsin 5L ja kallasin Dnepri mis peaks kõike sööma ja nagu arvata oli läks kenasti käima. Aga kuna kindlustust pole siis ei saa eriti testida seda. Aga las seisab karpades ja süsteemis nädalake siis on näha kas sööb midagi ära või ei. Kui ei söö siis krt peaks täitsa mõtlema Hondas proovimise peale....hinnavahe ikkagi päris suur 95-ga võrreldes.
Nii,et kes proovinud äkki jagate kogemusi....või pole keegi julgenud katsetada?

Olles suht hästi kursis sellega, kui palju erinevad E85-ga töötavad Saabid oma bensiini söövatest sõsaratest, siis ei usu et see kütusesääst ennast ära tasub. Odavam on osta roller.

Kasutaja avatar

Soultrain
Postitusi: 970
Liitunud: 29 Sept 2003, 18:28
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Soultrain »

veits lugemist autonduse valdkonnast http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=25754

Loud pipes save lives!!!

olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas olli »

Kas tänapäevane 2T õli ikka seguneb piiritusega? Vanasti vist kasutati selleks kastroolõli.

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Lugemata postitus Postitas madone »

Unustage selle kasutamine ära kui tehas ette ei näe, et te seda kütust kasutada võite!!

Nii lihtne see ongi :D

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6637
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 659 korda
Tänatud: 406 korda

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Minu auto manuaalis on kirjutet, et 5% alkot on OK. Sealt edasi, kuni 15% tuli midagi juba näppima, vahetama hakata. Masin siis sissepurskega.
Karpaga tsiklile ei julgeks samuti neid väärtusi ületada.

Edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!


Jaansi

Lugemata postitus Postitas Jaansi »

Kas tõesti mõni tsiklite müügiga tegelev kodanik ei julge siin sõna võtta ja vahendada siis tootjate seisukohti selles küsimuses.

Kallimate autode puhul on viimase 3 aasta jooksul progress olnud märgatav.
Kas tsiklitootjad on rohelisele mõtlemisele tõesti käega löönud?


armin

Lugemata postitus Postitas armin »

Hipodroomi pillid sõidavad piiritusega.Karpad olid neil tavalised.

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3196
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 196 korda

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Ei ole päris tavalised.Aastaid tagasi Dellorto racing karbussid sulasid kätte ära.Kasutasime neid veemotos metanooli mootorite peal.Tehas saatis pärast uued.Olid bensu omadega sassi ajanud.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


bezdomn6i
Postitusi: 117
Liitunud: 02 Sept 2005, 21:25
Tsikkel: SR500
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas bezdomn6i »

armin kirjutas:

Hipodroomi pillid sõidavad piiritusega.Karpad olid neil tavalised.

Puupiiritusega tegelt ja pealtnäha ilmselt jah tavalised...


armin

Lugemata postitus Postitas armin »

JIKOV-itel küll mingit materjali erinevust ei olnud,kasutati krossi-katel ja hipoka JAWAdel.

Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Põhiline kriitiline materjal on kummi, etanool kipub seda lahustama. Bensuvoolikud tuleb välja vahetada, samuti vaadata, kas karpas on kummitihendid ja millega neid saaks asendada.

Kasutaja avatar

Yerba
Postitusi: 1225
Liitunud: 09 Juun 2006, 00:42
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner '13

Lugemata postitus Postitas Yerba »

Huvi pärast - Statoili Kristiine tanklas oli E85 tankurile kile peale tõmmatud ja müüki ei toimunud. Kas keegi reaalselt ka on E85 ostnud ning millisest tanklast siis?
Ning mis on E85 hind, kui keegi oskab öelda? Kas on tugevalt odavam kui 95 või 98?

www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!
Kasutaja avatar

Tafka
Postitusi: 577
Liitunud: 02 Nov 2003, 17:17
Asukoht: Tallinn > Nõmme
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Tafka »

Eile ostsin Laagri Statoilist. 13.55 on liitri hind...nii,et peaaegu 5 krooksu odavam:)
Aga nüüd ongi see,et kuidas karpas membraanid reageerivad sellele? Vene rattal karpas erilisi kummi detaile pole nii,et seda testida ei õnnestu. Aga uuematel ratastel karpade membraanid äkki sulavad üles kuna ikkagi puutuvad kokku bensiiniga.

Rattatu / IBA #33754
// Endised: GasGas FSE450 ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Sherco SEF-R 300

tazavi
Postitusi: 725
Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
Tsikkel: iž jupiter 3
Asukoht: Kuressaare
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tazavi »

http://forum.automoto.ee/showthread.php ... #pid187283

postitus nr 174. Tea aks nad olid ümber kah teinud auto, aga vähemalt sõita saab :P

Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas Villem »

Amm, ei ole ma veel näinud, et piiritus niimoodi kummi lahustaks või rikuks, nagu teeb seda bensiin kas toor- või mitte bensiinikindla kummiga. Bensiin on kordi agressiivsem aine kui piiritus ning kui kumm juba bensiinikindel on, siis on ta ka piiritusele vastupidav. Seda teemat sai ka kunagi keemia õpetajaga arutatud, kes samamoodi ei leidnud ühtki argumenti, et piiritus teeks automootoris ja küttesüsteemis olevatele osadele liiga.
Pigem on see, et piiritus põleb aeglasemalt ja on oht, et mootor kuumeneb üle või sulab mõni klapp/kolb vms ära. Tahab suuremat surveastet. Samuti on ka segu teine ja karpad/pritsung tuleb ümber seadistada.

Kuid õhtul võtan otsin mõne karpades kasutatava kummidetaili ja panen piirituse sisse ligunema. Eks näis, kas siis tõesti juhtub temaga miskit.

Eks tegelikult olegi asja uba selles, et etanooli jaoks vaja kõrgemat surveastet ning vähe teist segu. Seega ei saa ju ükski tootja öelda, et võib ka sellega sõita, kui asi niisama lihtsalt väga hästi ei tööta. Kui kellelgi klapp ära sulab ning garantiisse tuleb, on jama ju. Ja nagunii leiduks töllameid kes kohe kohtusse halama jookseksid, et näe, tankisin ja auto enam ei sõida nii hästi. :roll:

Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Kuid õhtul võtan otsin mõne karpades kasutatava kummidetaili ja panen piirituse sisse ligunema.

Et mingeid elulisi järeldusi teha, peaksid sa kummi panema siiski E85 sisse. Samuti peaksid enne detaili korralikult ära mõõtma, et saaks pärast uuesti üle mõõta.

Tegelikult peaks kuidagi registreerima ka kummi elastsuse ja vastupidamise venitamise vms enne ja pärast leotamist. Huvi pärast võiksid visata ka mõne tavalise väikese poldi või mutri likku (seda eelnevalt üle mõõtes) ja ka näiteks traadijupi vms, mille elastust proovid käte vahel enne ja pärast.

Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas Villem »

E85 on ju etanooli 85% ja bensiini 15% segu. Kui väidetakse, et just etanool on see suurvesiir kolepaha, siis mida uurem on etanooli konsentratsioon, seda kolepaham ta on.
Jah, mõõdangi ja mudin ennem seda tükki, lasen mõne aja (kasvõi aasta) liguneda seal piirituses ja siis uuesti. Pistan teistesse purkidesse ka üldkasutatavaid metalle ja sulameid (alumiinium, malm, teras jms).

Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Ma kasutaks siiski E85, sest sa tahad teada selle konkreetse kütuse mõju. Võibolla on seal sees veel mingi % midagi, mis aitab lagunemisele kaasa või tekib etanooli ja bensiini koosmõjul mingi reaktsioon. Katse on esinduslik vaid siis, kui ta jäljendab soovitud keskkonda maksimaalselt. Muidu saan ma sulle aasta pärast öelda, et puhtas piirituses võib igasuguseid asju leotada, sellega pole sa midagi tõestanud :)


Gaspar

Lugemata postitus Postitas Gaspar »

Mina isiklikult arvan,et ei juhtu mootoriga midagi kui seda bensiini kasutada.Need naftavennad on ju iga karvaga alternatiiv kütuste kasutamise vastu.Nojah katastroof neile,kui bensiini asemel hakataks hoopis piiritust kasutama.Ei tea mina haistan igalpool vandenõud.Tundub et siin on lihtsalt kõvast lobitööd tehtud,et see kütus on kahjulik jne.

Samas pole ma ühtegi katset teinud ega midagi selle teema kohta lugenud nii,et ülemine tekst on arvatavasti lihtsalt minu debiilne arvamus :roll:

Aga jah need naftabossid on nii mõndagi alternatiivkütuse arendust takistanud,vähemalt on minu kõrvuni jõudnud.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”