Bioetanool - kellegil kogemusi ?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 905
- Liitunud: 09 Veebr 2005, 17:25
- Asukoht: Raasiku või Haapsalu
- Tänatud: 12 korda
Bioetanool - kellegil kogemusi ?
http://www.statoil.ee/?id=10698
Statoili info ei osanud 2T mootorites kasutamisest selle kohta midagi kosta.
Kellegil kogemusi 2T mootoriga selle kütusega?
see kartmatus on kasvanud väsimatus töös,
läbi kurvide ja piki sirgeid,
meid sadu kordi kandnud on mootorite sööst.
-
Teema algataja - Postitusi: 905
- Liitunud: 09 Veebr 2005, 17:25
- Asukoht: Raasiku või Haapsalu
- Tänatud: 12 korda
Sedapidi vaadataes jah, nagu Homer Simpsoni unelm piirtusega töötava autoga tanklas - toru kord auto paaki, kord omale suhu torgates: "One for me, one for you, one for me, one for you".
see kartmatus on kasvanud väsimatus töös,
läbi kurvide ja piki sirgeid,
meid sadu kordi kandnud on mootorite sööst.
Priit_IZ kirjutas:Sedapidi vaadataes jah, nagu Homer Simpsoni unelm piirtusega töötava autoga tanklas - toru kord auto paaki, kord omale suhu torgates: "One for me, one for you, one for me, one for you".
Rikun selle unelma ära ja ütlen, et bioetanooli on lisatud 10-15% bensiini, et teha see joogikõlbmatuks.
-
- Postitusi: 448
- Liitunud: 29 Okt 2003, 13:24
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Autode puhul oksüdeerib (teoreetiliselt) kütusesüsteemi ning tekitab lekkeid kütusesüsteemi torustikele (tihendid on valmistatud kokku puutuma bensiini, mitte piiritusega). Midagi sarnast võib oodata ka mootorrataste puhul.
http://www.expressmoto.ee
Mehe majakaks eluteel ei pea olema v**t, vaid ruuduline lipp.
Kui mu mälu mind ei peta, siis eelkõige on piirituse jaoks probleemseteks elementideks kummist torud-tihendid. Kui need asendada näiteks plastmassist tehtuga, siis peaks suht hää saama. Ega mingis vene kakstaktmootor nüüd nii übertech kah pole, et mingit erilist ümberehitust vajaks.
Võibolla on ehk küsimuseks seguõli, et kas piiritus peseb seda õli rohkem maha st kui palju peaks seda lisama. Samuti vast eelsüütenurk, sest piiritus põleb teise kiirusega kui bens. Kui sul on viitsimist katsetada ja eksperimenteerida, siis anna ka teada, kuidas õnnestus. Võiks ju oma jaffi kah piiritusega turgutada põhimõtteliselt
-
Teema algataja - Postitusi: 905
- Liitunud: 09 Veebr 2005, 17:25
- Asukoht: Raasiku või Haapsalu
- Tänatud: 12 korda
Olgu siis siinkohal igaks petteks ka Statoili poolne vastus:
Tere.
- Bioetanool E85 (85% etanooli+15% bensiini) võib kasutada ainult selleks kohandatud
FFE (flexi fuel engine) tüüpi mootoris. Mitte mingil juhul ei tohi seda kasutada
tavalistes 2- ja 4-taktilistes mootorites!!. Seda müüb hetkel 2 Statoili jaama:
Kristiine ja Laagri.
- Bensiin E5 (5% etanaooli+95% bensiini) on tavaline EVS EN 228:2004 standardile
vastav mootoribensiin. Seda võib kasutada nii 2- kui 4-taktilistes
sisepõlemismootorites. Hetkel seda Eestis ei müüda.Toomas ******
Mootorikütuste tootejuht
AS Eesti Statoil
Antud juhul fakti konsanteering, et ei saa, mind huvitaski just, et MIKS ei saa ja mis seal niipalju siis vahet on koos segukütuse puhul.
see kartmatus on kasvanud väsimatus töös,
läbi kurvide ja piki sirgeid,
meid sadu kordi kandnud on mootorite sööst.
-
- Postitusi: 129
- Liitunud: 27 Aug 2004, 10:42
- Tsikkel: Ducati ST2 "Kati"
- Asukoht: Pärnumaa
Lugesin kunagi väga ammu ühest targast raamatust, et piiritus pidi mingit sorti metallist karpasid korrodeerima, aga kuna see lugemine oli tõesti väga ammu siis väga kindel enam ei ole kas ikka mäletan veel õigesti.
Ja samas raamatus räägiti veel et ujuki tasapind tuleks timmida siis piirituse jaoks ja düüsid tuleks panna suurema avaga.
Sai kunagiaeg mõeldud puhta piirituse peale ja ka läbi arutatud erinevates foorumites siis see tihendite ja segu st.
Kellel asja vastu huvi siis lugegu läbi ja kaegu perra ka selsetele linkidele!
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?hig ... us&t=14073
Kaevaks vana teema üles. On keegi teinud juba loom katseid enda tsikli peal?
Täna huvi pärast ostsin 5L ja kallasin Dnepri mis peaks kõike sööma ja nagu arvata oli läks kenasti käima. Aga kuna kindlustust pole siis ei saa eriti testida seda. Aga las seisab karpades ja süsteemis nädalake siis on näha kas sööb midagi ära või ei. Kui ei söö siis krt peaks täitsa mõtlema Hondas proovimise peale....hinnavahe ikkagi päris suur 95-ga võrreldes.
Nii,et kes proovinud äkki jagate kogemusi....või pole keegi julgenud katsetada?
// Endised: GasGas FSE450 ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Sherco SEF-R 300
-
- Postitusi: 8387
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 320 korda
- Tänatud: 420 korda
- Kontakt:
Tafka kirjutas:Kaevaks vana teema üles. On keegi teinud juba loom katseid enda tsikli peal?
Täna huvi pärast ostsin 5L ja kallasin Dnepri mis peaks kõike sööma ja nagu arvata oli läks kenasti käima. Aga kuna kindlustust pole siis ei saa eriti testida seda. Aga las seisab karpades ja süsteemis nädalake siis on näha kas sööb midagi ära või ei. Kui ei söö siis krt peaks täitsa mõtlema Hondas proovimise peale....hinnavahe ikkagi päris suur 95-ga võrreldes.
Nii,et kes proovinud äkki jagate kogemusi....või pole keegi julgenud katsetada?
Olles suht hästi kursis sellega, kui palju erinevad E85-ga töötavad Saabid oma bensiini söövatest sõsaratest, siis ei usu et see kütusesääst ennast ära tasub. Odavam on osta roller.
veits lugemist autonduse valdkonnast http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=25754
-
- Postitusi: 3196
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 196 korda
Ei ole päris tavalised.Aastaid tagasi Dellorto racing karbussid sulasid kätte ära.Kasutasime neid veemotos metanooli mootorite peal.Tehas saatis pärast uued.Olid bensu omadega sassi ajanud.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Huvi pärast - Statoili Kristiine tanklas oli E85 tankurile kile peale tõmmatud ja müüki ei toimunud. Kas keegi reaalselt ka on E85 ostnud ning millisest tanklast siis?
Ning mis on E85 hind, kui keegi oskab öelda? Kas on tugevalt odavam kui 95 või 98?
Eile ostsin Laagri Statoilist. 13.55 on liitri hind...nii,et peaaegu 5 krooksu odavam:)
Aga nüüd ongi see,et kuidas karpas membraanid reageerivad sellele? Vene rattal karpas erilisi kummi detaile pole nii,et seda testida ei õnnestu. Aga uuematel ratastel karpade membraanid äkki sulavad üles kuna ikkagi puutuvad kokku bensiiniga.
// Endised: GasGas FSE450 ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Sherco SEF-R 300
-
- Postitusi: 725
- Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
- Tsikkel: iž jupiter 3
- Asukoht: Kuressaare
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
http://forum.automoto.ee/showthread.php ... #pid187283
postitus nr 174. Tea aks nad olid ümber kah teinud auto, aga vähemalt sõita saab
-
- Postitusi: 797
- Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
- Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
- Asukoht: Saue
- Tänatud: 9 korda
Amm, ei ole ma veel näinud, et piiritus niimoodi kummi lahustaks või rikuks, nagu teeb seda bensiin kas toor- või mitte bensiinikindla kummiga. Bensiin on kordi agressiivsem aine kui piiritus ning kui kumm juba bensiinikindel on, siis on ta ka piiritusele vastupidav. Seda teemat sai ka kunagi keemia õpetajaga arutatud, kes samamoodi ei leidnud ühtki argumenti, et piiritus teeks automootoris ja küttesüsteemis olevatele osadele liiga.
Pigem on see, et piiritus põleb aeglasemalt ja on oht, et mootor kuumeneb üle või sulab mõni klapp/kolb vms ära. Tahab suuremat surveastet. Samuti on ka segu teine ja karpad/pritsung tuleb ümber seadistada.
Kuid õhtul võtan otsin mõne karpades kasutatava kummidetaili ja panen piirituse sisse ligunema. Eks näis, kas siis tõesti juhtub temaga miskit.
Eks tegelikult olegi asja uba selles, et etanooli jaoks vaja kõrgemat surveastet ning vähe teist segu. Seega ei saa ju ükski tootja öelda, et võib ka sellega sõita, kui asi niisama lihtsalt väga hästi ei tööta. Kui kellelgi klapp ära sulab ning garantiisse tuleb, on jama ju. Ja nagunii leiduks töllameid kes kohe kohtusse halama jookseksid, et näe, tankisin ja auto enam ei sõida nii hästi.
Villem aka Villu aka Madis
Kuid õhtul võtan otsin mõne karpades kasutatava kummidetaili ja panen piirituse sisse ligunema.
Et mingeid elulisi järeldusi teha, peaksid sa kummi panema siiski E85 sisse. Samuti peaksid enne detaili korralikult ära mõõtma, et saaks pärast uuesti üle mõõta.
Tegelikult peaks kuidagi registreerima ka kummi elastsuse ja vastupidamise venitamise vms enne ja pärast leotamist. Huvi pärast võiksid visata ka mõne tavalise väikese poldi või mutri likku (seda eelnevalt üle mõõtes) ja ka näiteks traadijupi vms, mille elastust proovid käte vahel enne ja pärast.
-
- Postitusi: 797
- Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
- Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
- Asukoht: Saue
- Tänatud: 9 korda
E85 on ju etanooli 85% ja bensiini 15% segu. Kui väidetakse, et just etanool on see suurvesiir kolepaha, siis mida uurem on etanooli konsentratsioon, seda kolepaham ta on.
Jah, mõõdangi ja mudin ennem seda tükki, lasen mõne aja (kasvõi aasta) liguneda seal piirituses ja siis uuesti. Pistan teistesse purkidesse ka üldkasutatavaid metalle ja sulameid (alumiinium, malm, teras jms).
Villem aka Villu aka Madis
Ma kasutaks siiski E85, sest sa tahad teada selle konkreetse kütuse mõju. Võibolla on seal sees veel mingi % midagi, mis aitab lagunemisele kaasa või tekib etanooli ja bensiini koosmõjul mingi reaktsioon. Katse on esinduslik vaid siis, kui ta jäljendab soovitud keskkonda maksimaalselt. Muidu saan ma sulle aasta pärast öelda, et puhtas piirituses võib igasuguseid asju leotada, sellega pole sa midagi tõestanud
Mina isiklikult arvan,et ei juhtu mootoriga midagi kui seda bensiini kasutada.Need naftavennad on ju iga karvaga alternatiiv kütuste kasutamise vastu.Nojah katastroof neile,kui bensiini asemel hakataks hoopis piiritust kasutama.Ei tea mina haistan igalpool vandenõud.Tundub et siin on lihtsalt kõvast lobitööd tehtud,et see kütus on kahjulik jne.
Samas pole ma ühtegi katset teinud ega midagi selle teema kohta lugenud nii,et ülemine tekst on arvatavasti lihtsalt minu debiilne arvamus
Aga jah need naftabossid on nii mõndagi alternatiivkütuse arendust takistanud,vähemalt on minu kõrvuni jõudnud.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.