Kahtlane diood. Kas piiraja?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 126
- Liitunud: 27 Veebr 2007, 13:24
- Tsikkel: Pole
- Asukoht: Harjumaa, Ardu
- Kontakt:
Kahtlane diood. Kas piiraja?
Kui masina ostsin, öeldi et variaatori piiraja on maas. Seda on ka tunda. Nüüd siis lahtivõttes sai leitud imelik dioodi taoline jubin lüliti aukudesse pressitud. Asi on kindlasti stockis seal. See pole valgusdiood. Äkki keegi oskab öelda Aprilia Sonicu piirajate asukohti. Tänan
Anomaalne Bensiiniraiskaja
Oled kindel, et see just diood on?
Ja mis lüliti? - lüliteid leiab ju rattal mitmeid.
Kas sul selle ratta el-skeemi pole? - saaksid ise järele vaadata või vähemalt küsimiseks täpsustada "dioodi" asukohta.
Kui on tõesti tegemist dioodiga, siis näiteks akut laetakse alalisvooluga, aga generaator annab välja vahelduvat. Dioodi oleks vaja alaldina, et akut laadida.
Veel saab sobival moel skeemi lülitatud dioodi kasutada näiteks lahtisidestamiseks, et osad tuled põleksid ainult aku pealt ja seda ka mittetöötava mootoriga ja teised tuled jällegi ainult mootori töötades ja otse generaatorist. Mõnel mopeedil on näiteks diood signaali ahelas, et seda toita otse generaatorist tulevate vooluimpilssidega - seda viimast vast sul siiski ei kasutata, see seni rohkem vene mopeedide rida olnud.
Piirajaks ma seda dioodi (kui see ikkagi on diood) siiski ei kahtlustaks. Nii palju kui mina olen CDI tööpõhimõtet ja erinevaid skeeme uurinud, siis miski lisa-dioodiga seal küll midagi teha ei ole...
EDIT:
tazavi kirjutas:.... päripinge on niipalju kui ühest otsast sisse tuleb, läheb teiseltpoolt välja, aga vastupinge korral pääseb läbi vaid 0,7 volti.. ...
Vastupinge korral on teda läbiv lekkevool niivõrd väike, et meie võime omas tehnikas teda ikkagi nulliks ja dioodi sisuliselt suletuks lugeda. Kui vastupingestamise (ja muide - kui suure pingega?) korral peaks saama dioodilt 0,7 volti mõõta, siis võib rahulikult selle sama dioodi metsa visata - ta on läbi.
See 0,7 volti jutt sobib ehk laias laastus kandma nimetust "pingelang", kui tsiklimaailmas kasutatavat dioodi päripingestada tsiklitel kasutusel olevate pingetega (6..12..V ). Ehk siis diood päris kindlasti ei lase "teiselt poolt niipalju välja kui eestpoolt sisse annad" vaid ka avatud olekus omab ta mingit takistust, soojeneb, tekivad energiakaod... Nii juhtubki, et näitkes söödad talle päripidi 12,0 volti sisse ja keisest otsast võid möötes saada hoopis 11,3V. 0,7 volti läks kaduma, tekkis pingelang.
See kõik mu jutt on väga ebatäpne ja üldistav, sest tegelikkuses on igal dioodil vastavalt tema võimsusele ja otstarbele erinevad parameetrid ja pinged-voolud on erinevad.
-
- Postitusi: 725
- Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
- Tsikkel: iž jupiter 3
- Asukoht: Kuressaare
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
dioodi tööpõhimõtte järgi seda piirajana kindlasti kasutada ei saa ju päripinge on niipalju kui ühest otsast sisse tuleb, läheb teiseltpoolt välja, aga vastupinge korral pääseb läbi vaid 0,7 volti.. Äkki on ikka mingi muu komponent seal?
kasulikku lugemist: http://www.elin.ttu.ee/CURENGCOL_EST/El ... nendid.pdf
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.