Õues seisnud tsikli ost?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 2236
- Liitunud: 06 Sept 2007, 11:25
- Tsikkel: Yamaha Drag Star 1100A
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Õues seisnud tsikli ost?
Terrrve motopere!
Plaan osta kevadel üks kroom, käisin ka vaatamas, kõik tip-top, läks ilusti käima ja vastab täpselt minu vajadustele. Väga detailset ülevaatust pole veel teinud, aga siiani pilt meeldib.
Ainuke miinus on see, et õues seistes on läinud kroomdetailid natuke rooste. Omanik lubas need jupid kroomimisse viia ja korda teha enne müüki. Sellega selge sott.
Seoses roostes kroomitud osadega küsimus aga hoopis selles, et kui palju võib olla veel varjatud vigasid, mis niiskus teinud on?
Tal on see kogu aeg õues seisnud katuse all, vihma ei ole otseselt peale sadanud, aga niiskust ikka parajalt saanud.
Tänud!
-
- Mode
- Postitusi: 1005
- Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
- Tsikkel: sporta 1200
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 17 korda
- Tänatud: 13 korda
Kroomitud pindadega ongi nii, et asi korras kuni roostetäpp väljas. Alguses saab täpikesi varjata pastadega (puhastus) hõõrudes, pikemas perspektiivis ikkag i totaalne kroomi mahavõtt ja uuesti katmine. Muud hullemat ei tee niiskus kroomile midagi. Vanast ajast on teada juhuseid, et raud roostetas ära, aga kroom või nikkel hoidsid detaili koos ...kui puutusid, lagunesid mudruks.
Kui käima panid, siis loodetavasti oli ka elektrisüsteem proovitud?
Mina teeks igaks juhuks ühe tunnise proovisõidu ka ära, saad teada, kus kohast kiuksub-loksub-säriseb
Minu Aprilia oli ka kaua seisnud ja korralik juhtmenuss ootas lahendamist.
Lõpuks kõiki vooluahelaid läbi käies leidsin kahest jootekohast vead üles ja sain korda.
Seega pole need tsiklid nii ilmastikukindlad midagi... Seistes laguneb kiiremini kui sõites.
Kui kaua ta on väljas sedaviisi seisnud? Kui vaid sügisest saati, siis ei tohiks midagi hullu juhtunud olla (ja ma ka kahtlen, et sellest seismisest kroomosad korrodeeruvad). Kui pikemalt aega ehk talv või kaks, siis võivad rehvid ja muud kummised detailid (amordisimmerid ja tolmukatted jms), aga ka sadulanahk külmas jäigaks ja praguliseks minna, akule mõjub pikem külm, eriti läbikülmumine kehvasti, temperatuuride kõikumised võivad põhjustada kondentsi, seega maksaks pistikud-ühendused-lülitid WD-40 üle käia.
-
Teema algataja - Postitusi: 2236
- Liitunud: 06 Sept 2007, 11:25
- Tsikkel: Yamaha Drag Star 1100A
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
viimati sõideti augustis, ehk siis nüüdseks on ta kindlasti juba liikumatult seisnud miski neli-viis kuud.
kroom ei olegi päris roostes, aga ongi tihedalt roostetäpid. ilus igatahes pole.
see hirmutaski natuke ära, et kui juba kroomosad niimoodi rooste lähevad, et mis siis veel mujal toimub
tänud nõuannete eest siiamaani, natuke ettevaatlikumaks tegi küll ja tean, mida lähemalt uurida.
-
- Postitusi: 1844
- Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
- Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
- Asukoht: Rakvere
jet kirjutas:viimati sõideti augustis, ehk siis nüüdseks on ta kindlasti juba liikumatult seisnud miski neli-viis kuud.
kroom ei olegi päris roostes, aga ongi tihedalt roostetäpid. ilus igatahes pole.
see hirmutaski natuke ära, et kui juba kroomosad niimoodi rooste lähevad, et mis siis veel mujal toimub
tänud nõuannete eest siiamaani, natuke ettevaatlikumaks tegi küll ja tean, mida lähemalt uurida.
See pole mingi seismine ju, normaalse talve puhul seisavad enamuste rattad sama kaua ..
-
- Postitusi: 187
- Liitunud: 06 Sept 2006, 00:18
- Tsikkel: Yamu,KTM,Kawa
- Asukoht: Jõgeva-Tartu
Rataste kohta rääkida ei oska.
Autode kohta võin komenteerida, sai kunagi igasugu romusid omale õuepeale veetud. 3-4 kuud ei tee autole suurt midagi.
6 kuud seisnud auto, mida pole kordagi käivitatud, reeglina tähendas see geneka ja starteri remonti, + väiksemaid kalasid elekrti süsteemis.Kui olid veel mehaanilise pritsega autod ( adui, vw, opel) siis kippus ka bensiini vaik sadestuma pritsungi peasse.
Ega see 3-4 kuud nüüd küll rattale suurt häda ei tee, kui siis väiksed eletrisüsteemi kalad, aga neid saab ennem ostu kontrollida.
Tjah. Paljukest meist siis ikka tsikli talveks magamistuppa või kööki pargib. Linnameestel on küll nüüd motohotellid jms, aga maames lükkab oma ratta alati talveks kuuri. Ja kuur on peaaegu sama mis õues varikatuse all. Tuul lihtsalt ei puhu ja lumi ei tuiska.
Suzuki ja Cagiva on igatahes sellise eluga rahul. Kuigi ka mul on üksikutel kroomosadel juba mõningaid roostetäpikesi. Jalatugede juures ja esiratta porivihus olevatel. Ma ei käi neid keset pakast "igaks juhuks" käivitamas kah, nii et kogu talve jagu kõlgutavad seal külmas jalgu
Kui nüüd aus olla, siis varikatuse all ja õues seisab metall kõige paremini ja kauem heas korras! Põhjus, miks asi rooste kisub on see, et inimesed ei viitsi neid masinaid pesta ning peale tekib tolmukiht. Piltlikult kondenseerub niiskus ümber tolmutera, moodustades kindla keskonna metallipinnale, natuke happelist sadet ja nii see juhtuma hakkab. Küll aga on õhuvahetus ja madal temperatuur roostetamise piirav tegur. Seega väljas seisvat autot/ratast tuleks piinlikult tihti pesta, et selline algtingimus ei saaks tekkida, siis seisab ka kaua. Ei mäletagi täpselt, aga niiskes, soojas garaazis oli vist roostetamine pea 5 korda kiirem kui katusealuses õuegaraazis ning viimane oli ka metalli eluea mõttes kõige parem hoiukoht.
Üks pisike ääremärkus veel rataste õues(kuuris) hoidjatele-tsikli peale võib panna riidest katte tolmu vastu aga mitte mingil juhul ei tohi panna vihmakatet, see ei lase vett sisse aga ka välja mitte. Pärast vihma kohe kuivama. Ratas ja kate. Sõber hoidis paar nädalat ja poleeritud alumiinium ning ka kroom tahavad taastamist...
Eriti hull on rannikul, niiske ja soolane.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Tolmuga on nii, et kui juba, siis parem vihma käes ja tolmune kui kuuris ja tolmune. On tõesti õige, et tolm seob niiskuse ja samas see tolm ise lahustub selles, tekitades õige agressiivse kihi. Vihm peseb selle vees lahustunud jama pidevalt maha ja kahju on isegi väiksem. See on siis see asi, miks vanasti hoiti atra ja hobureha ja niidukit pigem õues puupakkudel kui tolmuses küünis. Tolm.
Soolvesi aga võtab kroomi maha paari nädalaga. Julm kraam.
Kui kroom täpiline, siis vaata ka amorditorud üle. Need kipuvad ka minema, kui masin seisab. Ja see pole enam kosmeetiline viga.
Seismine järab meelsasti kõike, mis on kummist. Ses mõttes ei maksa peale masina taaselustamist kohe väga pikki otsi ette võtta.
Siiski, kui see masin augustini oli sõidus, ei usu mina, et tal puhtalt seismisest midagi häda oleks. Minu masin oli enne mind seisnud aastat 5. Tuttavad täpid välimust rikkunud ja ka amorditorudele haiget teinud. Simmerid ja tolmukatted läbi. Signaalilüliti niiskuskahjustustega. Aga muud häda küll ei olnud. Seega pole see seismise-asi nii hull kah.
Piltlikult kondenseerub niiskus ümber tolmutera
mis kuradi jama see nüüd on?? Lõpetage see hirmutamine ära! Kas Nobody 56 teab kuidas tekib kondents? Olen foorumis enne ka sõna võtnud, et kui midagi väidetakse tuleks seda ka tõestada. Isehakanud füüsikute-keemikute konsentratsioon läheb kuidagi suureks siin foorumis. Tolm rikub ratast visuaalselt - fakt.
-
- Postitusi: 261
- Liitunud: 02 Apr 2005, 19:03
- Tsikkel: Suzuki Hayabusa `08
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Õuetingimuste kohta ei oska ma öelda, kuid enda ratas on seisab ületalve niiöelda külmas kuuris. Aus olla siis pole teist hooaega küll mitte midagi täheldanud. Sellel aastal pole ka ilmad nii külmaks läinud, et peaks aku maha võtma. Nädalavahetusel sai proovitud ja käivitusega ei mingeid probleeme.
Küsimus on selles, kas enne seisma jätmist on tehtud ka niiöelda korralik ring rattale peale või ei. Ise olen metall ja kroom osad katnud tavalise universaalõli kihigi. Korralik pesu, paak silmini täis, sumpsi otsad kinni, korralik kiht ketiõli keti peale, kate tsiklile peale ja katte alla niiskust kinni võtva torbiku (sai antud asi louisi kataloogikaubamajast ostetud ja tundub, et teeb oma töö ilusasti ära).
Kevadel korralik pesu rattale, õlivahetus ja tuld.
Ei mingit kosmoseteadust, ega keemiku kursusi. Siiani pole täheldanud, et kuskil mingi uss oleks niiskusest sisse pugenud või muul moel ratta välisilme oleks muutunud.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
ST, Küll sa aru said, mis ma öelda tahtsin. Niiskus ja tolm ei käi kokku. Kui koht on kuiv, kolgid kevadel kaikaga pori maha ja lööd käima... midagi ei roosteta.
Rubberoid, võta kooli loodusõpetuse õpik ja vaata, kuidas tekib näiteks vihm. Just seesama tolmutera on tõepoolest priimaks kondensatsioonituumaks, mille ümber piisk tekib. Minu meelest on see lausa põhikooli programmis ja iga füüsik, nii professionaalne kui isehakanu, kinnitab sulle sama.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.