Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult
Moderaator: Moded
Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult
Kuna vanust juba on, siis on riskitaju kõrgem. Samas tahaks ju ikka mõnuga sõita ka. Seega oli esimeseks asjaks pärast 10 aastast vaheaega mootorratta ostu järel otsida internetist üles korralik uuring õnnetuste põhjustest.
87,5% õnnetustest tekitab mootorrattur endale või kaasliikleja viga. Ülejäänud on tehnilised, ilm jms. Vead on märkamise, hindamise, otsuse ja oskuste puudumise vead. Nii mootorratturi kui kaasliiklejate poolt. Uuringu lugemise ja hooaja lõppemise järel mõtlesin, et kirjutan siis oma "liikluseeskirjast", ehk võtab veel keegi vedu ja kirjutab ka.
Sõida tähelepanuga. Tegelikult peaks ütlema, et sõida mõnuga. Kui mõnuga sõidad, siis vaatad liiklust ja teeolusid, märkad politseid enne kui nemad sind ja keskendud juhtimisele. Enda poolt põhjustatud kõige ohtlikumad olukorrad on 20a juhtimise jooksul need, kus kulged lubatu piires, hakkad tegelema mingi muu teemaga ja siis järsku avastad ennas mingis tõsises liiklussituatsioonis. Teise versioonina - keskendud valele asjale (vahid vastusõitvat autot ja unustad kurvi kallutada:) Aga tegelikult, kui ikka väsimus ja kehv ilm jne, siis lähen pigem autoga ja jätan motika ootele.
PS Kes tahab teada kuidas väike naps mõjub siis soovituseks, võtke üks õlu ja minge surfima või mängige kaine sõbraga üks arvuti actionmäng. Kui see uskumatu kogemus on seljataga, ei teki mõtetki midagi juhtida ka siis kui oled võtnud, aga mingeid nähte veel (või enam) ei tunneta.
Mootorrattur on nähtamatu 36% õnnetustes (mõni auto ka:) Tegelikult paljude avariide puhul ka füüsiliselt, oli teise auto varjus, piilari taga jne. Arvestades mootorratta dünaamikat liikluses, siis pole see mingi ime - eelmine hetk varjus järgmine hetk juba ninapidi koos. Endale ostsin kohe täisvalge kiivri ja päikesepaistelise ilmaga, maanteel, reede õhtuti ja vastikute ristmitkute lähenedes täistuli. Muidu ikka pooltulega. Valge kiiver aitab küll, kahjuks muidugi nõuab kõva lakkumist, et sõidujärgne putukamuster maha saada. Samuti pean nähtamatuks teisi mootorrattureid, eriti kui mõni suurem veoauto vastu tuleb. Vahel annab eessõitja küll lahkelt osa rada vabaks, et mööda minna ka vastutulijate korral, aga seda võimalust ei kasuta peaaegu kunagi. Äkki tuleb mõni teine minusugune ka vastu ja siis ehk polegi tee keskel enam ruumi küllalt. Enamasti ei tule, aga ei taha proovima hakata..
Õnnetusi põhjustab kiiruste erinevus kaasliiklejatega (mitte kiirus ise!) See on tõsine teema, mul on autoga mitu napikat, kus sõidan seisvast kolonnist ärapöördele mööda, püüdes jõuda enne foori, ja siis selgub et kolonn laseb vahele ühe õuest vasakulepööraja, kes nina peab välja saama, enne kui liiklust näeb. Õnneks on mootorratta isteasend kõrgem, aga seisvate ridade vahelt foori poole täisgaasi andmine on ikka täitsa vale liigutus. Kuna on ka teispidine kogemus, kus sugulane vöötrajal vigaseks sõideti (ei tahaks ei sõitja ega kannatanu rollis olla) siis tegelikult linnas sõidan üsna aeglaselt. Aastate jooksul on selgeks saanud, et püsivatel kiirusepiirangu märkidel on mingi mõte ikka ka, kuigi vahel annab tabada. Esimest korda ja teravalt tekkis see tunne siis, kui Tartu maanteel Kose 70 alas öösel kottpidedas üks maskeerimisriietes joodik keset teed ukerdas. Kui linna tunned, siis on varsti selge millise märgi juures on kool ja kus on lasteaia piirang. Tõsi ka, seal (nagu Koselgi;) on piirangu mõttekus tavaliselt üsna kellaajaline.
Enamus õnnetusi juhtub ristmikel. Siin saavad kokku nähtavus ja kiiruste erinevus ja kõik teised faktorid. Paraku ka liiklejad. Seega reeglina kasutan ristmikul mootorratta dünaamikat ainult siis kui tuleb oodatud lubav tuli. Väga ettevaatlikult suhtun noorde punasesse, sest loomulikult jõuaks, aga ilmselt sama arvab keegi kes on juba 10 min vasakpöörde auku oodanud. Ja kui siis rutsakat andes ristmikule jõuad - oledki ülejäänud elu peadpidi kaubikus. Samuti võtan maanteel ristmikega tsoonides hoo maha. Linnast väljas on kuidagi neid "pimedaid" autojuhte poole rohkem ja kiirust rohkem kui poole rohkem. Seega on kiirustamisel lihtne reegel, pole sellega kiiret kuhugi. Nagunii on Eestis seaduslik kiirendada ainult 3 sek järjest ja sedagi paigalseisust;)
Tagajärgi raskendavad kiirus ja ümbrus: rajapiirded, teeäärsed postid ja jne. Ehk siis ei proovi lenksu maha kallutada, kui väliskurv on tänavavalguspostidega ääristatud. Mida jubedam teeümbrus (ja sageli sellega koos ka vähem nähtavust), seda aeglasemalt kulgen.
Kiirustan rohkem kui viisakas on ainult nendel teedel (lõikudel), mida tõesti hästi tunnen. Seal on teada nii ristmike asukohad, tee laiused kui ka muu jama (näiteks politsei lemmikkohad;) Vahel kiirustan muidugi mujal ka, aga see lõpeb kahjuks vähemalt iga kahe aasta tagant jutuajamisega "TEIE MÕÕDETUD KIIRUS OLI ..." Järelikult esimene reegel on parem ja ära kiirusta võõras kohas.
Oska juhtida. Suur hulk õnnetusi on põhjustatud valedest juhtimisvõtetest (st oleks saanud õigetega ära hoida). Mis need õiged on võib ju Randmeväändest lugeda. Kes seda ei soovi siis järsku pidurdamist ja äkilisi manöövreid tasub ohututes (liiklus)oludes ikka proovida. Näiteks pidurdad ennast järsus kurvis seisma ja ei vajugi ümber:)
Tehnika peab korras olema. Aga 10x olulisem kõigest muust on korralikud rehvid. Asja saab võtta ka rahaliselt - külje mahapanek on alati kordades kallim kui hinnavahe veidi parem rehviga. Pidurid ja üldse veermik järgmiseks, mootor pärast seda. Tegelikult on oluline enda mugavus ka, st nii sadul, klaas käepidemed ja enda varustus. Kui nendega mingi jama on, läheb tähelepanu kaduma ja esimene reegel kohe nässus.
Kõik see lubab turvaliselt nautida kõiki teisi mootorratta hüvesid, ikka ridade vahelt vaikselt foori juurde esimeseks ja hetkelised möödasõidud jne. Autojuhid nagu väga harjunud sellega pole, aga kui aus olla näen mina liikluses rohkem viisakaid kui ebaviisakaid juhte. Liiklen motoga: Sõida ja lase teistel sõita! Ehk siis hoian ikka pikivahet ja vaba joont enda ees, kui trügin siis aeglaselt ja kui vaba tee on siis kaon kiirelt:)
Turvalist sõitu.
PS Võiks see teema jälle nii proovida, et kui Teie liikluseeskiri on teistsugune, siis panete selle kirja, aga teiste omi ei laida.
Findings on accident causation (http://maids.acembike.org/)
• The main primary contributing factors were the PTW (Powered Two Wheeler) rider (37.1%) and the OV (Other Vehicle) driver (50.4%).
• In 10.6% of all cases, PTW rider inattention was present and contributed to accident causation.
• In 36.6% of all cases, the primary contributing factor was a perception failure on the part of the OV driver.
• 27.7% of PTW riders and 62.9% of OV drivers made a traffic-scan error which contributed to the accident.
• 32.2% of PTW riders and 40.6% of OV drivers engaged in faulty traffic strategies which contributed to the accident.
• A difference in speed compared to the surrounding traffic was identified as a contributing factor for PTWs in 18.0% of all cases and a contributing factor for the OV
in 4.8% of all cases.
• The weather was a contributing factor or precipitating event for the PTW in 7.4% of cases.
• 3.7% of cases involved a PTW tyre problem and 1.2% a brake problem.
-
- Postitusi: 450
- Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32
Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult
Busa kirjutas:PS Kes tahab teada kuidas väike naps mõjub siis soovituseks, võtke üks õlu ja minge surfima või mängige kaine sõbraga üks arvuti actionmäng. Kui see uskumatu kogemus on seljataga, ei teki mõtetki midagi juhtida ka siis kui oled võtnud, aga mingeid nähte veel (või enam) ei tunneta.
Kogu lugupidamise juures on see väide jama. Ma olen 100% nõus, et pärast 5 õlut või pudelit konni ei suuda sa auto, ratta või millega iganes normaalselt sõita, kuid jätame arvutimängud siit välja eks.
Reaalne kogemus sõpradega elust enesest. Mängisime UT 2003-e. Kõik suhteliselt võrdse tasemega, mõned paremad. Pärast seda kui osadel tekkis juba kõndimisega proobleeme, samas tesed olid jätkuvalt purukained said kained igast asendist peksa.
Möödasõidu planeerimisel vaatan eelnevalt, ega tee pealt ei ole eespool näha mõnda mahapööret vasakule, kuhu möödasõidetav võib ootamatult pöörama hakata. Kehtib eriti metsaveokite ja põllumajandusmasinate kohta mis kipuvad keerama ka kõikvõimalikele rohtunud radadele.
Jadamöödasõidul, eriti veel sellisel kus aeglasema taha on kogunenud juba rohkem kui kaks möödasõidu ootajat ning kurvilise tee tõttu on võimalust otsitud juba pikalt, olen täiesti veendunud, et keegi sellest jadast keerab ootamatult välja samuti möödasõitu tegema. Seetõttu ei saa sellist möödasõitu teha väga suurte kiiruste erinevusega. Kui närvikava kannatab, siis tasuks üleüldse oma korda oodata.
Kahtlaselt aeglaselt sõitva sõiduki taha sattudes olen üsna kindel et juht otsib allapööramiseks teeotsa või linnatänava äärest aadressi ning võib suvalisel hetkel ilma suunda näitamata keerata järsult vasakule või paremale. Parimal juhul läheb suund sisse alles koos rooli keeramisega. Sellisest sõidukist ei möödu ma enne, kui olen täiesti kindel selles, mida selle sõiduki juht teha kavatseb. Ja ka siis olen ikka veel valmis ootamatusteks.
Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult
Enda poolt paneks mõtte, et kui veoautost kavatsetakse mööda sõita, siis seda tuleks võimalusel teha "süstides" ehk nobedalt ja konkreetselt. Eriti tugevalt kehtib see linnaliikluses, sest "põgenemisruumi" jääb vajaka.
Nimelt olen mitu korda kulgenud veoauto kõrval mõttega temast vaikselt mööda triivida, sest veoka kiirus lubatust törts madalam ning korduvalt on veokas hakanud rida vahetades lihtsalt külge sisse sõitma. Põhjus väga lihtne - ratas on nii pisike punn, et seda pole veoka peeglitest mingi valemiga näha, eriti kui tsikkel juba auto kõrval.
spinna kirjutas:Möödasõidu planeerimisel vaatan eelnevalt, ega tee pealt ei ole eespool näha mõnda mahapööret vasakule, kuhu möödasõidetav võib ootamatult pöörama hakata. Kehtib eriti metsaveokite ja põllumajandusmasinate kohta mis kipuvad keerama ka kõikvõimalikele rohtunud radadele.
Täiendaksin seda punkti: möödasõidul tuleb jälgida lisaks mahapööramisele ka pealepööramist vasakult. Palju sõidukid keerates peateele paremale, vaatavad ainult vasakule, ega pööra tähelepanu sellele, et nende sõidureas võib keegi möödasõitu sooritada. See kehtib samuti enamasti väiksematelt teedelt välja sõites, suurtel ristmikel nagu nii mööda ei sõideta. Nii, et kui näha, et keegi hakkab vasakult peateele pöörama, oota parem ära!
Sama lugu on ka paremalt peateele keerajatega.
Suur veokas sõidab ees, vaatad, et eest kõik tühi, alustad möödasõitu, oled veoka keskele jõudnud, samal ajal keerab veoka eest läbi ninaga sinu poole sõiduk. Paar korda junni päris jahedaks võtnu.
-
- Postitusi: 330
- Liitunud: 28 Juun 2004, 11:08
- Tsikkel: MotoGuzzi
- Asukoht: Valgamaa
- Kontakt:
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Möödasõitu tehke kiiresti. Tsikliga 5kmh kiiremini mööda sõita on kuidagi väga nõme. Parem vasakusse ritta, korraks põhjagaas ja oledki möödas. Muidugi mitte xxxkmh.
Möödaasõidul korraliku külgvahe hoidmine on samuti väga oluline, sest kui autojuht ei ole sind märganud ja siis teeb roolinõksu, et mingit loomaraipest mööda sõita on valus valus...
-
- Postitusi: 148
- Liitunud: 18 Juun 2007, 12:28
- Tsikkel: Kawasaki EN500
- Asukoht: Kurtna
- Tänatud: 1 kord
Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult
Targemad ja kogenumad, rääkige sellest, kuidas oleks õigem heidelda suure tuulega, mis maanteedel lausa vägisi teelt minema tahab viia. Kas kiiruse kasvades suureneb ka võimalus saada tuule poolt mõjutatud? Kuidas tuuleklaasi olemasolu antud situatsiooni mõjutaks?
Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult
Külgtuules saavutad suurema stabiilsuse keharaskuse jalaraudadele suunates, st pingutad ennast põlvedega veidi tõsta. Raskuskese on madalamal.
Tuuleklaas tõenäoliselt aitab ka, eriti suurte veokitega kohtudes on vahe tunda. Aga seda pead ise katsetama, tuule suund ja sellega seotud kiivrimüra muutuvad.
-
- Postitusi: 3558
- Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
- Asukoht: Tallinn 5056777
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult
proovige täisvelgedega sõita Aga küljetuulega pole mul õnnestunud kiirusemuutustega mingit efekti saavutada. Puhub ikka samamoodi.
väinz
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
-
- Postitusi: 513
- Liitunud: 23 Jaan 2008, 17:01
- Asukoht: Tallinn, Tartu
Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult
Täna hommikul Tartust Tallinna kimades ei saanudki aru kui päri- vastasuunast sõitvast rekkast või bussist mööda sai lennatud aga mäletan veel eredalt ühte sõitu, kus vastutulev rekka tekitas kõheda efekti ning tunne oli selline nagu oleks labidaga vastu pead saanud. Ei oskagi öelda, millest täpselt tingituna see juhtus, aga ju siis tuul kuidagi halvasti puhus- suht tugev tuul oli küll toona.
-
- Postitusi: 1097
- Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
- Tsikkel: enduro ja asfalt
- Asukoht: Anija vald
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult
Üks haakuv mõte, mis mul selle teemaga seostub on tuletatud mu õppetunnist.
sõitsin maanteel 90km/h ja järsku eessõitva auto rehv purunes nii, et auto kaldus samal ajal keset teed ning pidurdas JÄRSKU. Ma natuke oma mõtetes ka ja jäin piduriga hiljaks, tulemus oli see, et tsikli tagaots vibas ja autost jäin seisma alla 50cm kaugusel. Ei saanud mööda ka põigata, sest tee oli künklik ja kitsas. Nüüdsest teen ka kiired möödasõidud ja üldse vahel tekib mõte, et kui ma ütleme paarkend km/h kiiremini autost mööda sõidan, või lihtsalt ei püsi kiiruspiirangutes (paha paha) kas autojuhid ei taha politseisse helistada vahel? On kellegil sellesarnast kogemust. Mul on kerge hirm selles, et ütleme teen möödasõidu ja kui see auto mulle järele jõuab, vahet pole mis põhjustel, kas autojuhid on nii kibestunud, et kirjutavad numbri üles ja siis on politseionuga pikk jutuajamine? Ärge valusalt lööge, lihtsalt endale tundub, et mõni autojuht seda ka teeb ja siis peale möödas'itu tekib mõte et peab kiiresti ära sõitma ,et ta numbrit ei näeks endale jätab küll lolli tunde.
-
- Postitusi: 513
- Liitunud: 23 Jaan 2008, 17:01
- Asukoht: Tallinn, Tartu
Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult
hehe, tegin just sama täna. Peale möödasõitu mingi maasturivend hakkas hirmsasti ligi tikkuma, ei jäänud muud üle kui peeneks lasta. Ei saanudki aru mis tal mõttes oli, kas üritas tempot hoida, mööda sõita ja rusikat näidata või midagi muud
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult
makuke, ka möödasõitu tehes ei tohi ju kiirust ületada. kui sul paneb möödasõit südame põksuma, siis järgmine kord sõida aeglasemini mööda ja on rahu majas ma tean, et see on suht võimatu, kuid nii see kahjuks on
Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult
Teema jätkuks:
Väga ettevaatlikult suhtun noorde punasesse, sest loomulikult jõuaks, aga..
Soovitan kõigil suhtuda ka väga ettevaatlikult noorde rohelisse (äsja roheliseks läinud foori). Varem Sõitsin rohelise süttides rõõmsalt kiirendades üle ristmiku, nüüd ei tee seda ohutuses tugevalt veendumata kunagi - üks kord lõppes see ühe ristmikule hilinenud sõiduauto külje pealt sisse põrutamisega. Hästi läks, et auto katusel lõpetasin. Oleks tema minule küljelt sisse sõitnud, poleks minu jaoks enam olulinegi, kes süüdi, kes mitte.
Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult
Motopaks kirjutas:proovige täisvelgedega sõita
Aga küljetuulega pole mul õnnestunud kiirusemuutustega mingit efekti saavutada. Puhub ikka samamoodi.
väinz
A kuidas mõjutab sõitja isiklik kehakaal külgtuules sõidu stabiilsust? Erinevatel rattatüüpidel on istumine erineval kõrgusel ja kõhutunne ütleb, et rohkem kõrgemale asetatud kaalu peaks olema maanteel tuuleiilide korral ebastabiilsem variant. Ehk siis, kas priskemal härrasmehel on kergem sõita külgtuules customi või enduuroga või siis teisipidi, et kas enduuroga on iililises külgtuules kergem sõita kergemal või priskemal tsiklistil?
-
- Postitusi: 994
- Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
- Asukoht: Eesti
- Tänatud: 1 kord
Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult
Kõige ohutum on sõita nii et sa oled muust liiklusest natuke kiirem. Siis "läheneb" muu liiklus sulle ainult eespoolt ja sellega väheneb "kontakti" võimalus poole võrra.
Sellepärast ei ole ka soovitatav väikese kubatuuriga tsikliga maanteele (kiirteele) ronida, kuna selline tsikkel on sellises olukorras oma ressursi äärel ja igasugused ametiautodega müügimehed ja muud sellised hakkavad sust mööda sõitma/perse külge kleepuma jne.
BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750
Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult
Olin ka täna "ohutu" ja "natuke kiirema" sõiduga mees, kui Saaremaalt tulin hommikul vara. Peale seda, kui üks auto mu ees äkkpidurdas ja mina temast mööda reastudes (Pärnu mnt Salzburgi juures) 120km/h 90 alas radarisse lendasin, sain aru, miks ta äkkpidurdas. Unine pea ja tööle kiire kiire Järgnes meeldiv vestlus sinivalges autos. +26 üle ja kuna ühtegi varasemat rikkumist polnud, pääsesin kergelt ja mõtlemapanevalt. Lasin endale mõnuga trahvi ära väänata, et järgmine kord rulli keerates mõtlemisainet oleks
Seletasin viisakalt, et tahtsin 2 reas sõitvast autost 1 rea kaudu korraks mööda kiirendades ohutusse kohta jõuda, arvati, et seekord ei läinud läbi see väga hästi kuigi ta sai mu ideest täitsa aru, aga number on number radari ekraanil
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult
"Külgtuules saavutad suurema stabiilsuse keharaskuse jalaraudadele suunates, st pingutad ennast põlvedega veidi tõsta. Raskuskese on madalamal."
Oot, kuda-kuda... et veetorni raskuskese on sellest madalamal, et ta alumise otsaga maha toetub?
Raskuskese sellest püstitõusmisest allapoole küll ei tule.
Ja kui ennast tsiklist ka lahti tõstad, mõjub rekka tuule-laks veel rängemalt. Tsikkel on raske ja madal, seda see tuulelaks mõjutab vähe. Sina oled kõrge, kerge ja lapik (no mitte väga voolujooneline) - just sina saad peamise laksu ja kui jalgadega masinast kinni hoidmist ka lõdvendad, kaotad ka selle ainsa stabiilse tugipunkti.
Tegelikkuses tuleb tuulepuhangute korral lihtsalt maha kummarduda, teha end võimalikult sama madalaks kui tsikkel. Vot siis on raskuskese madalamal, sina tsikliga ühes tükis ja kõige tugevamgi tuulelaks ei mõjuta sind kuigivõrd. Ühtlasi saad ka siis praktikas teada, kui stabiilne on ratas tegelikult, kui sa ise teda oma tegevusega ei sega.
Kuidas see ettekummardumine "jalad ees" masinatel välja peaks nägema, ma muidugi ei tea. Teadjad räägivad, mis nemad teevad. Mina isiklikult pelgan varianti, kus ainsaks toetuspunktiks on perse - kui perse õhku viskab või saba küljele lappab... tagumikus ju küüsi pole...?
-
- Postitusi: 282
- Liitunud: 06 Veebr 2008, 18:40
- Tsikkel: VTX 1800
- Asukoht: Tallinn.Randvere
- Tänatud: 1 kord
Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult
"Jalad ees" masinaga küll külgtuules sõites erilist probleemi pole märganud. Vist lihtsalt seepärat,et masin 350+ kg ja ise ka 100 + kg. Mis tuul müürile teeb-puhub üle Aga eelmine oli gondlis pill ja temaga oli küll nii,et põlved vastu paaki ja ise ka võimalikult madalaks.
Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult
taux kirjutas:Mis tuul müürile teeb-puhub üle
Mnjah, tuttavad ehitajad ladusid kah ruttu kahe maja vahelise tulemüüri üles, et järgmine päev moodulmaja selle külge monteerida. Öösel oli vähe kõvem tuul ja hommikul oli kivisodi koristada....
-
- Postitusi: 282
- Liitunud: 06 Veebr 2008, 18:40
- Tsikkel: VTX 1800
- Asukoht: Tallinn.Randvere
- Tänatud: 1 kord
Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult
Noi see oli kindlasti ehitubuumi aegne . Nägin ka kuidas -20 se pakasega laoti usinasti majale kivivoodrit ümber. Sulaga vajus üks sein maha.
-
- Postitusi: 148
- Liitunud: 18 Juun 2007, 12:28
- Tsikkel: Kawasaki EN500
- Asukoht: Kurtna
- Tänatud: 1 kord
Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult
taux kirjutas:"Jalad ees" masinaga küll külgtuules sõites erilist probleemi pole märganud. Vist lihtsalt seepärat,et masin 350+ kg ja ise ka 100 + kg. Mis tuul müürile teeb-puhub üle
Aga eelmine oli gondlis pill ja temaga oli küll nii,et põlved vastu paaki ja ise ka võimalikult madalaks.
Mul oli ikka kõvasti kinnihoidmist nende suurte iilide meelevallas, mis Tartu maantee äärsetelt lagendikelt täiesti kaootiliselt ja erinevatest suundadest ründasid. Mina kaalun 54, seljakott 80 ja ratas 180 kg jalad-ees sõiduasendiga. Seljakott ütles et ka temal oli tuule käes ohutuluke kogu aeg põlenud, et kuhupoole nüüd jälle vastu hoida kui see tuulemats tuleb.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.