Elektrooniline liiklusjärelvalve idee tasandil esitatud!
Moderaator: Moded
Elektrooniline liiklusjärelvalve idee tasandil esitatud!
http://www.epl.ee/uudised/399858
Oi-oi. Friktsioon või varsti reaalsus? Idee on muidugi huvitav, meeldigu siis või mitte.
-
- Postitusi: 450
- Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32
ULME!
seade peab kas keskserverist pidevalt järgi küsima, palju on lubatud kiirus antud koordinaatidel või peab omama väga suurt andmebaasi enda sees. Ka täpsusega on probleemid - kaks kõrvuti teed kus ühel on 50km/h ja teisel 90km/h ja trahve lendab kui GPS viltu näeb.
Mõte on hea, ilmselt piisaks ka lihtsamast kaardist - linna sees 50km/h ja väljaspool 90-110km/h.
Mul kohe küsimus:
Käin ühe oma autoga järjekindlalt kiirendustel ja OpenTrackidel sõitmas. Hakkan kah selle eest trahve maksma?
Ikkagi tegelt pole välistatud totaalne jälitustegevus.
Lihtsalt väide, et keegi su vastu huvi ei tunne enne, kui rikkumine tehtud. Aga kuna see võimalus on teatavatel inimestel olemas, et seda teha igal ajahetkel, siis pole tegelt mitte mingit garantiid, et mingid tegelased, kes palgatakse selleks, et jälgida rikkujaid, ei hakka lihtsalt huvist? igavusest? jne lihtsalt vaatama, kus on hetkel ta sõber, elukaaslane jne.
Üldse huvitab mind, et kuidas selline seade pannakse autosse, mille salongi teab vast igaüks ja siis on kuskil mingi lätakas keset armatuuri???
Re
Tõenäoliselt on see kunagi kauges tulevikus tulemas, kuid hetkel tundub ebaproportsionaalse vabaduse piiramisega. GPS ei pruugi olla täpne, kuid reaalajas kõiki eest autosid täpikestena vuhisemas näha on suur privaatsuse kadu.
Sisuliselt on tegemist Matrix-taolise ühiskonnakorra loomisega ning eeldusega, et kõik liiklejad on tõenäoliselt pätid ja kaabakad. Nahaalune kiip oleks järgmine, sest siis saaks ka joomist kontrollida.
P.S. Ma ei ole tehnoloogia kasutamise vastu.
Ja ei maksa sellest ettepanekust leili ka minna, hetkel tundub rohkem lihtlabaselt "Ulme" olevat nagu siin eelpool juba tabavalt väljendati.
Kui muretsete, et hakatakse teid jälgima siis olete selle muretsemisega hiljaks jäänud. Praegu on võimalik jälgida kõiki kellel on mobiiltelefon - ning mitte ainult jälgida vaid ka kuulata ja salvestada. Nii, et kurtmiseks pole põhjust - privaatsus kui selline asi on juba ammu ajalugu
-
- Postitusi: 2409
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 25 korda
"Intellektuaalselt huvitav idee" nagu tavatsetakse öelda . Keda huvitavad sellise süsteemi võimalikud tehnilised lahendused jms tasub uurid Inglismaa pressi. Seal on sama ideed juba mitmed aastad nämmutatud ja enamus asjadest ka selgeks vaieldud.
Poolikutest lahendust rääkides siis tekkis eile mööda Pirita teed sama mõte, et miks kiirust kohe 30 km/h peale ei tõmmatud. Oleks ju veel "efektiivsem" olnud ... põrssakari .
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
jah
Minuteada vähemalt pooled politsei operatiivautod on varustatud GPS seadmega. Ja minu teada ei tohi politsei ületada kiirust ilma vilkurit või helisignaali kasutamata. Aga olen ikka korduvalt näinud politseid otseses mõttes linnas "kihutamas" ilma tulede ja viledeta. Kõigepealt tuleks vist nende peal asi ära katsetada:) Oleks tore küll kui politseiriigis hakkaks ka politsei kiirustrahve maksma.
LIHTSALT ARVAMUS
-
- Postitusi: 168
- Liitunud: 20 Juun 2006, 20:41
- Asukoht: Tallinn
Jumalast normaalne idee (võite kõvasti lüüa). Mu arvates on see jälgimise probleem meie postsovietliku ühiskonna pseudo värk mida on hea ettekäändeks kasutada. Ma olen täitsa veendunud et ainult ulmeks see asi ei jää. Eesti on piisavalt väike ja liiklus on mõnusalt greisi et sellist uuendust rakendad/katsetada (EL annab raha, Galileolt positsioneerimine) + magus maasikas ärimeestele, mille me kõik kinni taome.
Ikka kordaks ühe Saksa filosoofi mõtet. Kõik mis on uus läbib kolm faasi: Esmalt naeruvääristatakse, siis võideldakse selle vastu ja lõpuks võetakse kui normaalset, loomulikku ja iseenesest mõistetavat.
Ja poliitikud ütlevad vahetult peale valimis vastavat seadusandlust vastu võttes: kui ei taha, siis siis sõike korralikult, mida me ju tegema ometi ei hakka
HeitiKender kirjutas:ULME!
Ma olen 1993 või 1994 vastu võtnud Saaremaal arvutiga, word'i faili Tallinast. Telefoniliini pidi. Süsteemi nimetus oli vist BBS vms. See oli nagu Star trecki filmist...
Ma olen näinud, kuidas esimesed GPS seadmed tulid laevadele....
Ma nägin 1992 Helsinkis messil laevamootorit ( 2t diisel ) millele sai telefoni teel tehasest praktiliselt käigu peal hobujõude juurde tellida.....
Nii, et .....
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
idee kui selline on okei
umbes nagu vangide jälgimine kaelarõngaste abil vms.
eks esmapilgul tekitab kõhedust, aga lõppkokkuvõttes oleme ise selles süüdi, et ühiskonda sündisime, kui mitte meie, siis mei evanemad.
Kui seaduse laks ära käib alustan kohe oma garaasis gsm signaali segajate kokku tinutamist. Seda nimetatakse ettevõtlikuseks, mitte seaduserikkumiseks.
Tuleb veel lahendada probleem piuksuva karbiga.
-
- Postitusi: 330
- Liitunud: 28 Juun 2004, 11:08
- Tsikkel: MotoGuzzi
- Asukoht: Valgamaa
- Kontakt:
Veoautudel sõidumeerik ju ammugi kasutusel ,tüki lihtsam asjandus,uuemad vist juba täiselektroonilised ilma paberkettata.
Kiirus ja aeg jäävad kirja ja ei mingit jälitamist kui seda tõesti vaja on.
Teistpidi võiks parem leiutada kaamerakese mis pidevalt esiaknast ( teine tagant,kolmas küljelt jne jne ) nähtavat salvestab nii et viimane 10 minutit on mälus.
Oleks abiks tõestama jamades kes on kaamel ja kes pole.
Või üleüldse keelata mingist hj/kw suhtest suurema suhtega liikurite kasutamine avalikel teedel ? Seletage ntx 300+hj sõiduauto kasutamise mõttekus eesti avalikel teedel ??
Või elektrooniliselt piirata nu ntx 160 kmh ? Piiramata maksustada ?
Peeter aka Hondarebel
See idee oma olemuselt eeldab seda, et iga inimene on õigusrikkuja ja viib totaalse järelevalve tekkimiseni. Miski ei takista seda süsteemi kuritarvitada.
Siin on puudutatud põhiliselt asjade tehnilisi lahendusi. Sama hästi võiks juba praegu ju kõikidele imikutele kiibi naha alla surada ja jälgida kogu aeg kus nad on, äkki täiskasvanuna mõrvab veel kellegi ära...
Mulle Orwellikud lahendused ei meeldi. Siin eelpool toodud Matrixi analoogia ei sobi. Pigem on nii, et siis varsti hakkame juba "ennetama" kiiruseületamist kui see on juhtunud....
Karistussüsteem ja karistusõigussüsteem saavad olla ainult reaktiivsed. Need on viimased vahendid, inimese peaks ikka kasvatama selliseks, et ta kiirust ei ületaks, mitte seda tehniliselt piirama.
________
FJ 1100 -->Kawasaki GPZ 1100
ping kirjutas:Max kiiruse 160 km/h elektrooniliste piirajate kasutamine pidi juba EUs arutlusel olema.
Kohustuseks kõikidele uutele masinatele.
Aga see pidavat olema aind mingi üksiku entusiasti võitlus, st kasvihoonegaaside vastu. Asi pigem selles, et piirata kiirteedel üle 160 sõitmist. Aga samas on hulk tarkureid välja arvutanud, et pole nagu vahet, kas 140, 180 või 250 nende gaaside seisukohast.
-
- Postitusi: 1112
- Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
- Tsikkel: BMW R1150R , K-650
- Asukoht: Harku
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Kujutlege ette situatsiooni, kus kõik sõidukid on poole meetri täpsusega lokeeritavad, seejärel kujutage ette, et valitsust on pääsenud juhtima ebaeetiline erakond (nimesid ei nimeta!). Mis on lihtsam, kui rivaali abikaasale õhtul helistada ja teatada talle tema abikaasa tegelik asukoht... või jätta teatud teenete eest teatamata.... Minu usk meie poliitikute aususesse ja eetilisusesse ei ole paraku nii suur, et sellest projektist vaimustust tunda.
-
- Postitusi: 851
- Liitunud: 23 Mai 2005, 17:06
- Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000 K8 2008a.
- Asukoht: Tallinn, WSK
- Kontakt:
Tegelikult kui kasutada TOMTOM GPS süsteemi (ise proovinud TOMTOM kaarti koos PDA-ga), siis seal kaartidel ju kiiruspiirajad peal, mis siis sind hoiatavad kui sa kiirust ületad.
Kusjuures isegi Eesti suht täpselt seal peal.
Niiet ULME see ei ole.
Õigusabi.
Perekonnaõiguslike probleemide (elatise määramine, suhtluskorra määramine, elukoha määramine jms) puhul, saate abi siit:
http://www.puurits.ee
Hagide koostamine, konsultatsioonid, kohtus esindamine jms.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Sellisel ideel pole midagi pistmist ei demokraatiaga ega ka inimõigustega. Ma olen absoluutselt selle vastu, kui toimub jälitustegevus juba enne, kui kodanik selleks mingit alust andnud on. See on nagu sanktsioon tulevaste kuritegude eest.
Siis võiks juba kohe kirjutada igale mehele trahvi 10 000 eeku välja. Et niikuinii ükskord millegagi hakkama saad.
Ettevaatlikult nõustuks ehk taolise seadmega nendel, kellel on parasjagu kehtiv karistus kiiruseületuse 40+ eest. Lõpeb karistuse kehtivus, kaob ka seade masinalt.
Mitte, et ma selle süsteemi tulihingeline pooldaja oleksin, aga seda on võimalik ilma totaalse jälgimiseta teostada. Sõidukil olev seade teab kus sõiduk on ja teab ka millised liikluspiirngud seal kohas on. Nagu navigatsiooniseade. Keegi muu ei tea ööd ega mütsi, kes-kes-kui kiiresti jne. Kui sõidukil asuv seade tuvastab oma liikumiskiiruse lubatust suuremaks mingil ajal mingi ühiku võrra teatud arv kordi, siis saadb mingit sidekanalit pidi raporti kuhugile serverisse. Kogu lugu. "Suur vend" näeb ainult seda kus keegi mida rikkus. Kust ta tuli ja kuhu läks teab vaid sõidukis viibiv seltskond. Lihtne.
Kaardi update peab ainult online's automaatselt laetav olema nagu Windowsi või viirusetõrje tarkvara update.. Sidevahendeid mille abil trahvisignaal saata on tänapäeval mitmeid võimalikke.
-
- Postitusi: 120
- Liitunud: 15 Juul 2003, 22:28
- Tsikkel: Triumph Sprint ST 1050 (2008)
- Asukoht: Tallinn (QTH:KO29HJ)
Mina olen pikka aega unistanud sellisest süsteemist:
(lühikokkuvõte: auto käitub "geniaalse" kaardilugejana)
Igal auto edastab anonüümselt oma positsiooni, suuna ja kiiruse teistele. Samuti on igal autol projektor, millega kuvatakse esiklaasile kaasliiklejate kiirused.
Möödasõidu saab selle süsteemi abil peaaegu täiesti ohutuks teha: kuna iga auto teab enam-vähem oma maksimaalset kiirendust, siis kiiruse ja möödasõiduvõimalikkuse hindamine jääb auto teha. Lisaks võiks olla näha aeg "kokkupõrkeni" ehk möödasõidu maksimaalse pikkuseni. Kui auto keset möödasõitu avastab, et ohutult ei ole võimalik manöövrit lõpetada, siis antakse sellest teada ka vahetus läheduses (25 m) olevatele autodele, et need saaksid aidata.
Liikluspolitsei selle süsteemi kaudu trahve teha ei saa, kuna mõõtemääramatused on siiski liiga suured.
Süsteem võiks töötada ka kont-kondi-vastu põhimõttel: kui auto oma näitajaid ei saada, ei saa ka tema teisi vastu.
Edasiarendusena loodan näha juhi sõitu hindavaid autosid. Kui juht kunagi suunda ei näita, hakkab auto ise hoiatama teisi, et tal võib käes olla manööver; nii ka ettekeeramiste ja muude ohtlike situatsioonidega.
See süsteem oleks esimene samm isesõitvate (inimjuhtimisvigadeta) autode poole.
-
- Postitusi: 2924
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
- Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Ehh, muudkui käseks-pooks-ja-laseks, keelame seda, hoiame silma peal todal.Lõpuni minnakse kasvõi laibamäe hinnaga.Kohe, kui see jõustub (oletame), hakkavad isikud, kellel on "käpp sees" ja tutvused olemas, seda asja kuritarvitama ehk siis vaatama, kus tema abikaasa sellel ajahetkel oli, kus sõbrad olid.Samuti hakkaks toimima onupoja poliitika a'la "kle, ma siin ületasin kiirust, viitsid äkki tühistada selle".Viimane asi käib muidugi praegu ka, aga GPS/GSM jälgimissüsteemiga oleks jälgi lihtsam vist kustutada.See on muidugi kõige väiksem probleem.
Järgmine probleem:
Ma saan küll aru, et LE kohaselt mööda sõites on keelatud ületada piirkiirust, aga katsu sa seda näiteks Tartu või Pärnu maanteel sellest kinni pidada, kui sul on vaja mööda sõita ütleme 3-4 rekkast? .Ja keset kõige kibedamat andmist hakkab see sama punane tuluke vilkuma ning saadab su kiiruseandmed politseiel - hoplaa, ja ongi olemas trahv selle eest, et sa üritasid võimalikult kiiresti mööduda 80km/h venivast 4'st rekkast.PALJU ÕNNE
EDIT: Sama teooria järgi võiks hakata trahvima ka mõttetult venivaid lontruseid, kes takistavad liiklust
Telempe poolt kirjeldatud süsteeme (või ligilähedasi) üritatakse pidevalt välja töötada. Jupp-haaval jõuavad nad ka katsetamisse ja tootmisse. ntx mingi, mis hoiab automaatselt pikivahet jne... Paraku ei sobi ei laevanduses ega lennunduses toimivad süsteemid maanteele.
IMHO peaks olema palju kasu süsteemist, mis annaks teada vastutulevate objektide kiirused ja aja kokku saamiseni. Samuti aitaks GPS-süsteem "näha" pimedate kurvide taha.
Paraku kipuvad inimesed neid abivahendeid ka kurjasti ära kasutama.
-
- Postitusi: 774
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
Telempe kirjutas:Mina olen pikka aega unistanud sellisest süsteemist:
(lühikokkuvõte: auto käitub "geniaalse" kaardilugejana)
Igal auto edastab anonüümselt oma positsiooni, suuna ja kiiruse teistele. Samuti on igal autol projektor, millega kuvatakse esiklaasile kaasliiklejate kiirused.
Möödasõidu saab selle süsteemi abil peaaegu täiesti ohutuks teha: kuna iga auto teab enam-vähem oma maksimaalset kiirendust, siis kiiruse ja möödasõiduvõimalikkuse hindamine jääb auto teha. Lisaks võiks olla näha aeg "kokkupõrkeni" ehk möödasõidu maksimaalse pikkuseni. Kui auto keset möödasõitu avastab, et ohutult ei ole võimalik manöövrit lõpetada, siis antakse sellest teada ka vahetus läheduses (25 m) olevatele autodele, et need saaksid aidata.
Liikluspolitsei selle süsteemi kaudu trahve teha ei saa, kuna mõõtemääramatused on siiski liiga suured.
Süsteem võiks töötada ka kont-kondi-vastu põhimõttel: kui auto oma näitajaid ei saada, ei saa ka tema teisi vastu.Edasiarendusena loodan näha juhi sõitu hindavaid autosid. Kui juht kunagi suunda ei näita, hakkab auto ise hoiatama teisi, et tal võib käes olla manööver; nii ka ettekeeramiste ja muude ohtlike situatsioonidega.
See süsteem oleks esimene samm isesõitvate (inimjuhtimisvigadeta) autode poole.
Lugedsin ajakirjanduses, et jaapanis juba on selline süsteem mingisugusel piiratud alal katsetamisel kuid seal on abiks mingisugused andurid ristmikutel.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.