1. leht 3-st

oma lollus

Postitatud: 15 Aug 2007, 22:14
Postitas matcho
heh vahest ikka mõtlema hahates saan ise ka aru kui loll olen ikka :D
hakkasin käigukasti sk tihendeid vahetama enda hondal ja üks pisike tihend kukkus mootorisse sisse kuna üritasin teda kahe kruvikeeraja vahele surudes välja tõsta veepumba võlli otsast ... kaks päeva ajasin teist traadi ja taskulambiga taga ja ennäe imet sain isegi kätte ei pidanudki päris laiali lõhkuma mootorit ... siit ka loo moraal kasutage õigeid tööriistu ....

Postitatud: 15 Aug 2007, 22:55
Postitas s3rza
Ma kunagi vahetasin CZ'l kolbi.
Siis kukkus ka mingi seib mootorisse, kätte ei saanud ja jätsin sinna.
Kahe taktilisel ju see, et kõik mis mootoris, tuleb silindrisse.
Lõin käima ja sekundi/kahe pärast oli mootor koos jälle.

Postitatud: 15 Aug 2007, 23:28
Postitas joel
Pole küll mototeemaline, aga meenus lugu rekkameestest, kes töötava mootoriga üritasid tendi ülemist nurka parandada (või midagi sinnakanti). Igatahes asja uba oli selles, et pillasid naelakasti mootori õhutorust sisse. Kuna ka õhufilter oli mingil põhjusel eemaldatud, siis läkski nii, et mootor jäi mõne aja pärast seisma selle peale, kui naelad klappide vahele jõudsid ja need enam ei sulgunud :wack:

Postitatud: 15 Aug 2007, 23:42
Postitas speedvana
tegin tööd, sain raha, 10 rbl. ostsin sääreväristaja, mootori, võtsin lahti, leidsin ülimalt kuiva/tolmuse elemendi, (kuiv-siduri) :lol: õlitasin ja määrisin teist, enda unelmais olin nüüd kõige kiirem "punnvõrripoiss" sest omaarust leidsin koha miks säärekad pinisevad aga edasi ei lähe :!:

Postitatud: 16 Aug 2007, 08:28
Postitas riksx
Ma olen ikka nii teinud et tõstsin kogu dnepri mootori raamipeale ja kruvisin kippelt käigukasti ka külge. Lõin lapiga ratta läikima ning valmistusin sõitma minema, kuid imelikul kombel sidur ei lahutanud.Uurisin süsteemi ja siis selgus, et jätsin siduri tõukurvarda käigukasti panematta. Mis seal ikka käigukast uuesti maha :P

Postitatud: 16 Aug 2007, 17:19
Postitas Cado
Omal ajal sain Jawale uued mootori jupid ja õhinaga kokku pannes ajasin kolvid omavahel sassi nii ,et aknad ei avanenud korralikult. Koguaeg lubas ja lubas. Sai lükkatud niipalju ringi ,et laadis isegi tühja aku ära. :lol:
Siis kui ükskord taipasime mis viga ja vea kõrvaldasime tuli onu miilits ja viis tsikli lubateta sõidueest parklasse. :lol: :lol:

Postitatud: 16 Aug 2007, 17:45
Postitas Madox
Minul kukkus kunagi Jawa 638-l omajagu nõellaagreid karterisse. Pool päeva läks ennem, kui pika magnetilise otsaga kruvikeerajaga neid sealt välja sai õngitsetud. Õnneks nõeltel endil ka kerge magnet. Peal seda olin targem ja panin kepsu juurde riide ette, kui hakkasin uusi toppima.

Kuulsin ka lugu, kuidas Võrumaal oli mingi kopamees suht uuele paar miljonit maksval kopale mingi rätiku või lapi läbi õhupuhastaja mootorisse lasknud. VALUS värk.

Postitatud: 16 Aug 2007, 18:32
Postitas rallitaja
Ma olen mosse karbussi mutri kukutanud, kui õhupuhastit vahetasin.Karpa maha- ei näe. Kollektor maha- paistab. Kruvikas august sisse ja nii ma ta sealt klapi tagant kätte sain.

Kui mul võrril kolvirõngas katki oli läinud, ei võtnud ma tükke mootorist välja. Peale uute rõngaste paigaldusprotsessi sain sõita 200 meetrit. peale seda hakkas mootor kolisema ja seejärel seiskus. Silindrikaas eemaldatud, oli selgunud tõsiasi, et kolb ja põlemiskamber on täkkeid täis, tutikas süüteküünal rikutud ja rõngatükk jälle otsapidi karterisse peitu läinud.

Postitatud: 16 Aug 2007, 18:40
Postitas bash
Tööl (rekkamehaanik olen hetkel), sai ühel Volvo FH12 käigukastil poolitaja-klappi vahetatud. Selline väike jurakas, mis läheb auku u. 5cm diameetriga, auk ise näoga mootori poole (halb ligipääsetavus). Nelja 6se poldiga on asi kinni. 1 nendest olin suutnud sinna auku kuidagi kukutada. Paariline hakkas uut klappi ise peale panema ja vaatas, et krt surudes ka ei lähe. Pärast peegliga uurides leidsimegi sealt poldi. Õnneks saime välja enne käima panekut. Arvake ise palju sellise masina käigukast maksab :roll:

Postitatud: 16 Aug 2007, 19:42
Postitas Serengeti
Ise olen kawa krossikal sõrme splindi mootorisse kukutanud siis ei jäänudki muud üle kui mootor maha kiskuda ja natuke raputada enne kui splint välja kukkus. Tegu oli siis 2 taktilisega.

Postitatud: 16 Aug 2007, 19:42
Postitas petz
pikemat aega , no aastaid 6 ... 7 seisnud dneprit käivitades läks korralikult käima ainult üks silinder. teine töötas kaasa ainult tühikäigul ja loogiline seletus asjale see, et tööreziimil ei anna karbuss vajalikul hulgal bensu peale, sai siis juhitud paagist voolikuga kütus otse karburaatori õhuvõtuavasse. ja see toimis, kuid ühel hetkel mingil põhjusel seesama silinder aevastas ja lõi karbussist paraja tulelondi välja. loomulikult süütas see aga paagi kütusevoolikust voolava bensiini. kuna asusin koheselt käepärast oleva tööjopega töökoja põrandale voolanud kütust kustutama, ei tulnud loomulikult selle peale, et paagi kraan sulgeda.ja kui leekidest enam tsikkel välja ei paistnud, tuli appi võtta 6 kg pulburkustuti, sest igaks juhuks käepärast olev co kustuti oli loomulikult vajalikul hetkel kuhugi kadunud. pulberkustuti toimis ideaalselt ja kui poole tunni pärast sai juba tööruumi koristama hakata, võttis see tunduvalt kauem aega, kui leekide summutamine. õnneks midagi hullu ei juhtunud, kui mitte arvestada seda, et käes olnud ja bensiinist läbi imbunud kindad olid ka süttinud ja sealjuures kasutamiskõlbmatuks muutunud. no ja käed sai ka tänu sellele veidi kõrvetada.
hää veel, et niigi läks.

Postitatud: 16 Aug 2007, 20:03
Postitas Kuzmitz
Eks meil kõigil mõni lugu, mis paneb tagantjärele punastama või naerma.
Mina "oskasin" kunagi ühel oma enduurokal karteri katki sõita ja siis sai mootor maha võetud, laiali kistud, katkine koht kinni keevitatud ning jõudiski aeg kokku panemiseni. Kõik oli ilus ja kena, kuni hakkasin nukkvõlli saalesid kinni keerama... Vaatasin, et üks neist vist ei ole õigesti, kuid vaatamiseks see jäigi. Keerasin ja kui prõks käis, andsin endale vastu hambaid :evil: . Loll on ikka loll. Läksin siis uuesti selle vennikese poole, kes mul karteri kinni lasi ja kurtsin punastades muret. Vana vaatas, ohkas korra ja hakkas uuesti keevitusaparaati alumiiniumkeevituse traati külge panema. Tegi detaili korda ja minu küsimuse peale, et palju siis töö ja vaev maksab, sain kuulda ohates, et "Ära enam nii tee..."

Postitatud: 16 Aug 2007, 20:21
Postitas Piats
Serengeti kirjutas:
Ise olen kawa krossikal sõrme splindi mootorisse kukutanud siis ei jäänudki muud üle kui mootor maha kiskuda ja natuke raputada enne kui splint välja kukkus. Tegu oli siis 2 taktilisega.
Endal juhtus samamoodi, tõstsin masina tagarattale vastu garaaži seina ja lasin sõbral selle mingi peenikese kruvikeerajaga välja õngitseda.

Postitatud: 22 Aug 2007, 10:32
Postitas Bobcat
125 minsk - süütemähised valepidi peale - peale pikka väntamist otsustas masin lõpuks siiski tööle minna. turtsus ja paukus kohapeal nagu oleks täis - kuna sõidetud polnud mingi 9 kuud mõtlesin ,et küll ma ta tühjaks sõidan. istusin ratta selga, käik sisse ja rutska põhja .... (crash) .... üle lenksude - tsikkel sõitis tagurpidi jalge vahelt minema :D

Postitatud: 22 Aug 2007, 10:48
Postitas mx77
Piats kirjutas:
Serengeti kirjutas:
Ise olen kawa krossikal sõrme splindi mootorisse kukutanud siis ei jäänudki muud üle kui mootor maha kiskuda ja natuke raputada enne kui splint välja kukkus. Tegu oli siis 2 taktilisega.
Endal juhtus samamoodi, tõstsin masina tagarattale vastu garaaži seina ja lasin sõbral selle mingi peenikese kruvikeerajaga välja õngitseda.
Eks see on elementaarsete töövõtete mittetundmine/ignoreerimine :).

Olen ise selliseid lollusi vältinud nii, et kui on vaja väga kiire remont teostada ilma näpukateta siis mõtlen autoga garaaži sõites alati kõik tööoperatsioonid üksipulgi järjekorras läbi ja planeerin töö ette (et kui vahepeal on näiteks mingil operatsioonil sunnitud ootepaus et mida siis teen). Sellisel juhul on võimalik täiesti uskumatuid töö teostamise aegu saavutada.

Postitatud: 22 Aug 2007, 11:29
Postitas ulmefm
minul juhtus kunagi jupiter 5-el kolbe vahetades selline asi et sõrme splint kukkus kartersse aga õnneks oli nii palju mõistust peas et ei hakanud uut asemele paneme vaid otsustasin ikka vana välja kookida, suurem punt kokku ja ratas tagurpidi õhus sai vidin välja raputatud ja oligi korras :D

Postitatud: 22 Aug 2007, 12:02
Postitas spinna
ZIL131 - saalede ja ploki vahetus. Mina polnud peale 2t mootorratta mootorite suurt midagi lammutanud ja CA pagunite all tuli siis töö ette võtta. Kolm päeva enne 1000km marssi... Mootor maha ja pulkadeks. Kõik klapid ühte kasti, kõik kepsud ühte kasti raamlaagrite ja kepsude vastaspooled ühte kasti jne. Mitte midagi ei märkinud, mis millega kokku käis jne :lol: Siis saadeti paar kordusõppustel olijat appi. Vanad hoidsid kahe käega peast kinni ja konkreetselt jõid end täis avanevat pilti nähes :twisted:
Mootor sai siiski nende abiga kokku ja läbis ka marsi ilusti. Saalede sobitamisel läks käiku ka sigaretipaki foolium ja muud käepärased materjalid. Mina sain PALJU targemaks :wink:

GAZ-66. Pidurivedelikku oli vähe. Ainet ennast polnud võtta kuskilt. Mis seal ikka...noor leidlik pea leidis sobiliku konsistentsiga olevat soljarka ( diislikütus). Mõne tunni pärast, kui KÕIK pidurisüsteemi tihendid jooksid nagu mahlakask, õnnestus siis ülipõhjalikult praktilise töö käigus selgeks õppida antud sõiduki pidurisüsteem.... :P

Arvestades neid ja veel mõningaid juhuseid mille käigus õnnestus "saboteerida" nõukogude armee võimast tehnikat võib mind vist vabadusvõitlejate kilda arvata :)

Oi noorusaegu....

Postitatud: 22 Aug 2007, 12:06
Postitas piloot
Bobcat kirjutas:
125 minsk - süütemähised valepidi peale - peale pikka väntamist otsustas masin lõpuks siiski tööle minna. turtsus ja paukus kohapeal nagu oleks täis - kuna sõidetud polnud mingi 9 kuud mõtlesin ,et küll ma ta tühjaks sõidan. istusin ratta selga, käik sisse ja rutska põhja .... (crash) .... üle lenksude - tsikkel sõitis tagur jalge vahelt minema :D
Mul omal, ajal üks vana 250-ne Jawa(siiamaani alles), tegi sama tempu, et läks paaril-kolmel korral tagurpidi käima, kui pidurdades liiga hilja siduri ära lahutasid, no esimasel korral oli tõsine üllatus... uuesti kiirendama hakates oleks paagi korgiga äärepealt väga hella kohta tabanud :lol: seisma jäämine oli suht järsk, sellisel juhul ikka vaatad puht automaatselt algul tagaratta suunas...???, siis pilk mootorile... ja oh üllatust... :shock: õhupuhastist tuli sellist tossu nagu oleks vanade kalossidega tuli all... :wink:

Postitatud: 22 Aug 2007, 13:14
Postitas mella
piloot kirjutas:
õhupuhastist tuli sellist tossu nagu oleks vanade kalossidega tuli all... :wink:
see kipub küll külajutu moodi olema. Tagurpidi käies minuteada käib ainult vänt tagurpidi. Kütus võetakse samamoodi karpast ja põlemisjäägid jooksevad väljalaskesse.

Mul on korra õnnestunud näha Jawa 350 samamoodi toimimas ainult et ilma tossuta õhupuhastist ;)

Postitatud: 22 Aug 2007, 13:17
Postitas grahv
piloot kirjutas:
õhupuhastist tuli sellist tossu nagu oleks vanade kalossidega tuli all... :wink:
:shock: Vat seda kuulen ma küll esimest korda, et summuti hakkab karburaatorina tööle!!!!!

...kui sa väidad, et gaaside vool läbi mootori muutus ka vastupidiseks.
...vänt võis küll teistpidi pöörelda, aga gaasivoolu suund oli ikka sama - õhupuhastist summutisse.

Postitatud: 22 Aug 2007, 13:28
Postitas mca15
Oma kunagise 2T enduro sain tagurpidi käima, kui tagurpidi lükata, käik sees, töötas ideaalselt. Mitte keegi ei uskunud, et mu edurol on 12 käiku.

Kõik mootorisse kukkunud asjad, olen kätte saanud magnetiga.

Postitatud: 22 Aug 2007, 13:40
Postitas kraut
Gaasivoolu mõistes tagurpidi ei õnnestu karburaatormootoreid küll kuidagi käima saada, küll aga oskas seda üks kunagi peetud ühepotine diiselpõka. Lasin ta mööda põldu iseseisvalt madalate pööretega tuksuma, ise käisin taga ja korjasin kive käru peale. Mingil hetkel ronis põka rattaga suure kivi otsa, ohkas raskelt ja hakkas tagurdama, ise õhufiltrist tossu välja ajades. Mul muidugi oli kiire kabiini hüpata ja ta seisma saada, enne kui ta oleks käru risti tagurdanud.

Postitatud: 22 Aug 2007, 13:50
Postitas boob
grahv kirjutas:
piloot kirjutas:
õhupuhastist tuli sellist tossu nagu oleks vanade kalossidega tuli all... :wink:
:shock: Vat seda kuulen ma küll esimest korda, et summuti hakkab karburaatorina tööle!!!!!

...kui sa väidad, et gaaside vool läbi mootori muutus ka vastupidiseks.
...vänt võis küll teistpidi pöörelda, aga gaasivoolu suund oli ikka sama - õhupuhastist summutisse.
Ega ikka ole küll nii... Kui mootor käib tagurpidi, on süütemoment ka ju teistpidi, ehk siis ülihiline. See tingibki karpast väljuva suitsu. Mingit tõmmet tagurpidi töötaval mootoril küll pole, pigem on tegu sellise väljasuremise äärepeal oleva lonkamisega.

Kaherattalisega pole nagu lolluseid teinudki, autol olen küll korra jagaja 180kraadi valesti peale pannud ja pool päeva nuputanud, miks lubab, aga ei käivitu :lol:

Postitatud: 22 Aug 2007, 14:04
Postitas Makz
Ükskord, kui olin sõidus, suri tsikkel välja. Sai siis päris pikalt tee ääres seda viga otsitud, miks kaherattaline seisma jäi. Isegi uued küünlad lasin tuua :oops: Päris suure jantimise peale tuli mõte paaki piiluda ja oh imet- bensiin oli täiesti otsas. Pärast sai pikalt oma lollust kirutud :oops:

Postitatud: 22 Aug 2007, 14:06
Postitas vashooder
Valejutt ,et tagurpidi käiv mootor rohkem lonkab kui ilusti käib, endal oli cz250 too riistapuu ka õnnestus ikka mitmeid kordi tagurpidi käima panna, ja mootor töötas täiesti ilusti.
Esimestkorda ei saadud arugi ,et mootor käib teistpidi üldse, kui käik sisse siis oli imestus kuisuur, et mida v***u nüüd siis on.

Postitatud: 22 Aug 2007, 15:00
Postitas Bobcat
vashooder kirjutas:
Valejutt ,et tagurpidi käiv mootor rohkem lonkab kui ilusti käib, endal oli cz250 too riistapuu ka õnnestus ikka mitmeid kordi tagurpidi käima panna, ja mootor töötas täiesti ilusti.
Esimestkorda ei saadud arugi ,et mootor käib teistpidi üldse, kui käik sisse siis oli imestus kuisuur, et mida v***u nüüd siis on.
vashooderil täiest õigus - töötab nagu kella värk ja tõmmet oli küllaga - :D oleks pidanud tollel ajal neid muhke ja sinikaid pildistama 8)

OK -kisub teema kergelt OT valda - kirjutage ikka oma :wack: äpardustest, mida läbi elatud ja mida takka järgi hea naerda ;)

Postitatud: 22 Aug 2007, 15:18
Postitas grahv
boob kirjutas:
Kui mootor käib tagurpidi, on süütemoment ka ju teistpidi, ehk siis ülihiline. See tingibki karpast väljuva suitsu.
Esimese lausega olen nõus. Aga ole hea kirjuta oma nägemus seosest esimese ja teise lause vahel - mis nimelt.

ps. vanad diislid on tõesti kõigeks võimelised.

teemasse ka: mingi "tuunimise" käigus imeti kaltsuriba läbi karpa mootorisse, loomulikult keerdu ümber kepsu alumise silma, vändapõskede vahele.

Postitatud: 22 Aug 2007, 16:20
Postitas tali
Diislitest rääkides lähevad ka tiba tänapäevasemad kui T-14 tagurpidi käima. Endal õnnestus peaaegu uue Belarussiga sõnnikukoorem laotaja peal vajuda tagaots ees kraavi. Vedas mootori tagurpidi tööle nii, mis mühises. Ja õhupuhastist tuli paksu-paksu tossu. Kuna ei olnud päris oma masin, siis esimene ehmatus oli suur. Hiljem ajas naerma muidugi.


Tiba klassikat ka: paljud on ilmselt tampinud tsiklit käima maagiline punane nupuke parema pöidla all vales asendis ;-) ja mina olin veel nii taibukas, et kui vändast ei lähe, siis peab minema lükkamise abil. Ohh seda asja küll, kuidas oli hing kinni pärast. Sõiduk oli Dnepr. Ei usu, et ajas vanduma kui avastasin.

Postitatud: 22 Aug 2007, 16:53
Postitas petz
mootori tagurpidi käimisel pole 2-t mootoril vahet, kuda pidi väntvõll pöörleb. taktid on ikka sama pidi. ainult süütemoment meeletult hiline. ja suits tuleb ikka summutist.
diisel peks küll mingil määral käima, vahet pole, kuda kaudu õhk silindrisse imetakse, 4-t karburaatormootoril küsitav, kuidas küttesegu summuti kaudu silindrisse pääseb????????????????????

Postitatud: 22 Aug 2007, 17:46
Postitas rallitaja
Seda, kuidas diisel tagurpidi käib, tahaks isegi näha. Ei tea, palju mootorist väljunud tahma sellega sinna tagasi ka läheb? :lol: