MC39 Nightrace. Tsikli Bracket Tartu 18.08.2006

Kõik kiirusega seotud teemad. Kiirendus, ringrada, jne.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Steelrider
Postitusi: 448
Liitunud: 29 Okt 2003, 13:24
Asukoht: Tallinn/Tapa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Steelrider »

Huvi oleks. Aga kui kõik "lühikesekiigemehed" sinna amtööride klassi kogunevad, jäävad E ja F suhteliselt hõredaks...
K-750 1962, K-750M 1968, M-62 1963, Suzuki GSX-R 600 K3

http://www.expressmoto.ee
Mehe majakaks eluteel ei pea olema v**t, vaid ruuduline lipp.
Kasutaja avatar

ural
Postitusi: 418
Liitunud: 05 Aug 2003, 15:17
Tsikkel: Bläku
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas ural »

Mis tingimustele siis rattad ja sõitja varustus peaks vastama?
600. ja 1000. koos ?
Kasutaja avatar

nitse
Postitusi: 695
Liitunud: 05 Dets 2004, 17:38

Re: MC39 Nightrace; Tartu 18.08.2006

Lugemata postitus Postitas nitse »

Suzumen kirjutas:
Selline üritus siis tulemas.
Võistluste info siin: http://bhra.ee/index.php/page,4voistlus
Registreeruda saab siin: http://bhra.ee/index.php/page,voistlejareg
Küsimus Teile kõigile kõlaks järgmiselt: Kas olete huvitatud uue nn "tänava klassis" osalemisest. Lubatud "tuuning" lõppeks sumpa, õhufiltriga ja rinka gondliga (juhuks, kui kellelgi pole originaalgondleid olemas). Kui saab kokku piisavalt huvilisi ja need huvilised registreeruvad, siis oleks võimalik selline klass võistlustulle lisada.
Mis tänava klass see rinka gondliga enam on? Siis varsti lubame sportaju ka (juhuks kui kellegil immobilaiser tuksi läks), dragirehvi (kuna sõbralt sai tasuta vana ja enda tänavarehvil oli riie väljas jne, jne). See piir läheb liialt häguseks ja kaob sootuks ning tekitab mõtetut pretsedentide ja pretensioonide jada. Tänavaklassi tjuuning peaks minu arust piirduma ainult sumpa ja filtriga, kuna paljudel sisse toodud kasutatutel ratastel on need juba peal.
eksid sõber, sellist paska siin sadat lehte küll ei teki. :mrgreen:
Kasutaja avatar

nitse
Postitusi: 695
Liitunud: 05 Dets 2004, 17:38

Lugemata postitus Postitas nitse »

Sorry teie kõrgeausus ja tsiklite dragrace majesteet Ain kõige targem Krist! See on teie ala ja teie otsustada ning mina oma tähtsusetut nina enam sellesse ei topi, sest nagunii ei jaga ma asjast midagi!

Samas kui juba C klass, siis C klass. Teeks äkki Rooky ja Superbike ja korvid ka? :wack:
eksid sõber, sellist paska siin sadat lehte küll ei teki. :mrgreen:
Kasutaja avatar

nitse
Postitusi: 695
Liitunud: 05 Dets 2004, 17:38

Lugemata postitus Postitas nitse »

Kirjutan sellel lihtsalt põhjusel, et kui keegi siin suunavaid küsimusi ei küsiks, siis sa saaksid oma MINA poole vähem upitada :bsmile:
eksid sõber, sellist paska siin sadat lehte küll ei teki. :mrgreen:
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Pisut OT aga see tänavasõitjate klass muutub loogiliselt päev-päevalt aktuaalsemaks seoses rataste ohjeldamatu juurdevooluga meie liikluspilti.
Teiseks on pikka aega, vahelduva eduga, diskussioon ümber sellesama klassifitseerimise käinud.
Tehniliste piirangute mõte on piirata kulutusi ja seeläbi saavutada ligilähedane võrdsus eri paksuse rahakotiga kuid ühes klassis sõitvate sportlaste vahel. See aga on sitaks keeruline ega tõota head - ju rinkasõitjad teavad millest jutt... tehnilised reeglid on moodustanud tõsise teatmeteose ja siiski suurt osa selle täitmisest pole meie tehnilise tegijatel võimalik kontrollida.
Asja võiks teha palju lihtsamaks - tänavasõitjate klassile hoopiski dragil tulemusi andvad ja silmaga märgatavad lisad ära keelata ja asi ants.

Näiteks
Lisaks E ja F klassidele kehtivatele tehnilistele nõuetele on keelatud:
- tagakiige mistahes viisil pikendamine
- esi- ja tagavedrustuse mistahes kõrvalise abivahendiga kokkusurumine või nende täies ulatuses käigu takistamine
- esi- ja tagavedrustuse osade vahetamine mis seonduksid kliirentsi vähenemisega
- käigushifter või muul viisil manuaalsesse käiguvahetusse sekkumine (olemasolul tuleb see välja lülitada või lahti ühendada)
- spetsiaalne dragrehv
- piduriketaste mahamonteerimine
- kütusepaagi asukoha muutmine või asendamine mahult väiksemaga
- lisajalaraudade kasutamine või olemasolevate ümberpaigutamine


Miks ma arvan, et selline lahendus oleks OK? Kas ei peaks olema midagi rohkem või vähem reglementeeritud?
a) Piirangud on arusaadavad, selgepiirilised ja lihtsasti kontrollitavad
b) Eeltoodu võtab ära pea kõik reaalsed ning tuntavad eelised konkurentide ees - arvan, et polegi mõtet üritada keelata asja mida kontrollida võimalik pole - on piisavalt loogiline?
c) Sellisesse klassi mahuks ka ringrajasõitjad ja nad tuleksid heameelega osalema
d) Sellisesse klassi tuleks heameelega tänavasõitjad sest teadupoolest pole ringrajasõitjad just suuremad asjad stardimeistrid ja sõpradele ülikõva rääkida kuidas suurmeistrid põske said :mrgreen:

Püüdsin sellega väikse näite tuua, et hea asi on lihtne asi ja lihtsa asja saab ka kunagi ehk tehtud ja jääb vaid loota, et demagoogid oma peensuste lisamisega asja võimatuks ei muudaks (loe: persse ei keeraks) :bsmile:
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Suzumen kirjutas:
Jäid ainult paar küsimust:
1. lisajalaraudade kasutamine või olemasolevate ümberpaigutamine.
Ehk siis rinka rauad oleks lubatud, ainult pole õigust lisaraudadele? Mida mõtled "olemasolevate ümberpaigutamine" all? Rinka rauad ju reguleeritavad, mille paigutust saab muuta.
2. Kas slick oleks lubatud (mina arvan, et võiks olla kuna kes rinkameestest viitsiks neid rehve vahetada ja paljudel polegi tänavarehve)?
1. Keelatud on jalaraudade ümberpaigutamine väljaspoole nende ettenähtud kinnituskohta. (reguleeritavate jalaraudade reguleerimine pole kuidagi keelatud).
2. Kõik rehvid peale drag spetsiaalrehvi oleks lubatud.

Kusjuures unustasin klassi võistlusreglemendi kohta öelda, et tänavaklassidele kuni 600 ja 600+ ei korraldata meistri ega karikasarja vaid üksikvõistlusi. Auhinnafond võiks piirduda diplomi ja shampusega.
See oleks viisakas E ja F klasside suhtes kahel põhjusel:
a) ausa printsiibi järgimine - pole kulu, pole tulu
b) jätaks tänavaklassi sõitjatele motivatsiooni pürgida MV ja karikasarjadesse ega seaks ohtu nn. kuninglike klasside (E, F) jätkusuutlikkust

Rene
Postitusi: 190
Liitunud: 06 Okt 2005, 12:40
Asukoht: Tln/Prn

Lugemata postitus Postitas Rene »

Mulle tundub, et rinka meestel (v.a. C klass) oleks mõistlik osaleda ikkagi E ja F klassis. Esiteks on nad ikkagi keskmisest oluliselt paremad ja kogenumad sõitjad (jutt, et nad kiirendada ei oska võtab veits muigama). Teiseks päris tänavarattaga üldjuhul rinkat ei sõideta ning midagi on seal ikka torgitud. Kolmandaks on neil juba rinka litsents olemas ning seega E, F klassi kiirendusel osalemise lisakulu minimaalne. Slickist niipalju, et kui ikka tänavarehvi rattal üldse pole, siis mis tänavarattast me räägime? Kuigi kui suure eelise slick kiirendusel annab, seda ma kahjuks ei tea...

Aga eks esialgu võib igasugu variante proovida - peaasi, et võimalikult palju osalejaid oleks. Eks esimesed etapid näitavad, et mis aegu selles klassi sõitma hakatakse, aga vast võiks ikka nii olla, et ka üle 12 sekundi mehed oleksid enam-vähem konkurentsis? Samuti võiks enne/pärast etappe korraldada treeninguid, kus algajad saaks ka võistluse väliselt (kes see siis ikka tahab oma uue rattaga 10 aastat vanema käest suure publiku ees pähe saada) kätt proovida ning vanemad kiirendajad võiksid ka näpunäiteid jagada.
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Rene kirjutas:
vanemad kiirendajad võiksid ka näpunäiteid jagada.
Eelnev just seda ongi. Kogu lugupidamise juures ringrajasõitjate vastu, jään samuti oma väite juurde :mrgreen: Ma ei näita ju kellegi peale näpuga aga kus on loogika kui 1000 ja 600 ühisstardist aegajalt mõni kuuesajane välja tuiskab :ner:

Testipäevi korraldatakse regulaarselt ja seal saab täiesti vabalt ning "suurde häbisse" langemata kasvõi 15 sekundilisi aegu sõita

Dragil lahutatakse klasse ikka tehnika, mitte sõitja järgi. Edasi võidab sport :wink:

Kordan veelkord, et kui üldse midagi siis lahutada jämedalt öeldes pikendatud ja pikendamata sest suurim ebavõrdsus peitub just seal!
Kinnituseks väike näide ka: nn. "pikendatud" 600cc on kiirem kui "pikendamata" 1000cc

Toonitaks veel seda lihtsuse osa mida vaid demagoogiaga võimalik keeruliseks ajada.
Kasutaja avatar

sepp
Postitusi: 3832
Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
Asukoht: Keila - Tallinn
Tänanud: 162 korda
Tänatud: 88 korda

Lugemata postitus Postitas sepp »

ma arvan ka,et see on piisav vahe tegemine kui on sellex piirix,pikk kiige,dragirehv, alla lastud v jäigalt kinni tõmmatud amordid,shifter. pidurid peax ka olema kõik kyljes.
rinkagondel võix olla lubatud... vaevalt et nyyd mõni kes on ostnud rinkaratta... hakkab ostma juurde omale tänavagondleid,et saax kiirendada.
sportaju ei ole ka tegelt mingi suur asi mille pärast ei peax pääsema tänava klassi.
Kasutaja avatar

pacaan
Postitusi: 976
Liitunud: 25 Veebr 2005, 12:15
Tsikkel: ZX12R turbo
Asukoht: Tallinn / Eesti
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas pacaan »

mõned mõtted ka minu poolt mis puudutab street-klassi. Eelkõige E-klassi (kuni 650ccm, ülelaadimiseta) poolt vaadatuna.

Esiteks jääb mulle arusaamatuks siin ja varemgi jutu sees esitatud väited osalemise hinna kohta ehk väidetavalt on kallis osaleda "õiges" klassis. Litsentsi mittenõudmine teeb osalemise aasta lõikes ca 1000 eeku odavamaks - sisuliselt paak bensiini, mis oluline sääst see on, arvestades, et tutikas ratas jakstatakse küll osta? :roll: OK ja kiigepikendus + ketipikendus (2000-3000 eeku ühekordset kulu), soovituslikult veel kasutatud rinkaslikk 500-700 eeku (hooaja peaks hakkama saama). Kummivahetused + keti kokku/lahku neetimised - ise või kommiraha eest. Sellest piisab, et E-klassis uuema rattaga sõita aega stabiilselt alla 11 sekundi ja kui selliselt terve eestikate sari oleks kellegi poolt kaasa tehtud oleks see aasta kokkuvõttes käes 2. koht (arvestamata on jäetud õnne/õnnetuse faktor eliminaatorifooriga). Seega kulu rattale ca 5000.- ja tehtud (E-klass).

Siinkohal veel tähelepanekud "pika kiige" osas - annab tõesti palju juurde, täpselt niipalju kui keskmiselt 0,2 - 0,3 sekundit. Ise pean heaks E-klassi 60ft ajaks pika kiigega 1,7 sekki ja väga heaks 1,6. ilma sõidab oskaja sõitja tegelikult ka juba madala poolset 1,8 - seega ei saa ma kuidagi pidada "pikka kiike" maailma olilisemaks eduteguriks E-klassis, mina väidan, et ratta vanus (kaal, võimsus) ja sõitjaoskused on ikkagi 1/4-l oluliselt määravamad.
Kuhu ma selle halaga jõuda tahan on see, et suurim vahe seal streetklassis tuleb ikkagi vahele rattaomaniku rahakotist ja vanema rattaga sell võib seal veelgi ebavõrdsemas seisus olla uue ratta omanikuga kui ametlikus E-klassis kus sellesama viietuhandekroonise tuuninguga on vähemalt aegajaltki võimalik auhinna poodiumit külastada (ka vana rattaga).
Ehk üks eesmärkidest - olla odav ja hoida kokku sõitja raha on jama ja ei täida seda eesmärki minu arvates (E-klassis).

Ka ei pea ma õigeks rinkagondli lubamist kuna see annab ju ka stockpillide ees kaalueelise, lisaks on rinkalsõitnud rattad ikkagi kuidagipidi tuunitud (alustame kasvõi "lühikese käiguga gaasist"). Rinkapillide omanikel, sõitjatel, harrastajatel on ju teoreetiliselt just head võimalused kasutada slick rehve, ketineetimistarvikuid, erinevaid ülekandeid jne, mistõttu võiksid vabalt sõita "õigetes" klassides, eriti mis puudutab E-klassi.

Drag-slicki teemat ei hakka üldse kommenteerima - küll tekitab see "lisatakitust" suure puutepinna tõttu, teisalt jällegi annab hirmsa eelise, et kasutada ei tohi. Mina ise arvan, et kui street-klass siis "street-legal" rehvid st max lubatud sportlik tänavasõidu rehv. Lõigatud rinkaslikk juba keelatud.

Ehk - tegelikult tuleks üldse teha karikasari stock 2006 aasta R6 (punast värvi), sinistele 2005 aasta gixxeritele jne :twisted: et asi ikka hästi võrdne oleks

Pealtvaatajad - ei viitsiks mina vahtida karja motikaid 13 sek aegasid sõitmas ja uskuge mind - ma pole ainus. Nagunii on üldiselt kiirendused pigem autoinimeste üritus (Eestis) ja motikasõitude ajal tribüünid tühjenevad (OK, viimastel aastatel, tänu motikaomanike rohkuse tõusule, veidi vähem). Siinkohal ei väida ma, et street.klassi tulla ei tohiks aga kui sõitjaid palju siis võiks need sõidud olla enne õige võistluse algust (nagu Batteryl "superautod" olid) ja ainult kohasõidud koos võistlusega äkki?

E-klassi osas muidugi arvan jätkuvalt, et Eestis hetkel on 2 ratast, mida on stockratastega raske paari panna, ülejäänud on nagunii healjuhul selle viietonnise tuuninguga stockid või täitsa stockid - seega tehniliselt siin mingi streetklassi vajadus justkui puuduks - samas saan aru, et on raske võibolla algul sõitma tulla kui pole enne katsetanud aga selleks ongi testipäevad (see nädalavahetus Tartus näiteks).

Ah, mida iganes.
8,64 @ 1/4 - Kawasaki ZX12R turbo
9,09 @ 1/4 - Suzuki Hayabusa turbo
9,8x @ 1/4 - Kawasaki ZX6R
Kasutaja avatar

Eikki
Kaupmees
Postitusi: 337
Liitunud: 27 Juun 2006, 21:33
Tsikkel: Ducati Streetfighter
Asukoht: Florida
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Eikki »

Ma ei saa aru milleks mingi street klass??

See ei anna ju midagi. Kui jõuad ratta osta ja tahad võistelda saad E klassis väga hästi hakkama.
Hea näide olen ma ise. Alustasin sel aastal tsiklisõiduga, ostsin ratta, kuna auto laiali siis võistlen tsikli sarjas ja E klassis. Ja ise olen rahul. Ei saagi loota, et kohe esimene hooaeg rekordeid võtma hakkad (muidugi üks mees seda tegi F klassis) aga saad võistluskogemust, head seltskonda, ringrajaks starte harjutada jne.
Aastalitsents enamustel rinkavendadel niikuinii olemas. Ja ikka ma neid kiirendamas ei näe. Ja niisama meeste tänavalt võistlustele toomiseks on vaja neil persest kinni võtta ja testipäevale tirida. Enamus minu tuttavaist kardavad, et tõmbavad kohe üle. See kartus on vaja neil ära võtta aga seda ei võta niikuinii ära mingi street klass.

Seega minu arvamus on see, et kes tahaks proovida see tulgu testipäevale. Kui meeldib ja rohkem tahaks siis ehitagu natuke ratast ümber ja Tartu võistlus tulemas. Alati on hea näha uusi nägusid ja loodetavasti nad jäävad ka selle ala juurde.

Tsiklibracket oli ses mõttes hea klass, et said harjutada ja olla. Aga nagu näha ei lähe need tõsistele kihutajatele peale. Enamus kihutavad ikkagi linnatänavatel.

Eikki@Äpuracing
Jäägitu Dragrace armastaja
Õige mees keerab alati juurde.
Aitan USA-st asjade tellimisel. Ebay, Paypal-iga maksmine ja kõik muud kohad.
http://www.estperformance.com
http://www.facebook.com/estperformance
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

hr pacaan - E ja F klasside konkurentsis osalemine on fucking kallis lõbu... ei maksa vaid sinu nimetatud eesti kroon (viis tuhat tükki) vaid enamasti aeg - pikendamine, ketineetimine, seadistamine jne. ju tead isegi mida tegema peab, et karikat nuusutada saaks. Aega kulub topelt kui sellesama rattaga ka peale drag-i midagi tehakse (tänavakasutus, rinka) - kõik see jebla tuleb ju iga kord uuesti ka maha korjata. Vb pole rahakotil piisavat paksust, et kahte ratast pidada?!

Stock-klass tõmbab teibi tuledele ja tuld! Eesmärk pole raha kokku hoida vaid anda rohkem shansse poodiumile jõudmiseks. Kui maik suus siis äkki suurem huvi E, F klassi minna.
Kasutaja avatar

sepp
Postitusi: 3832
Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
Asukoht: Keila - Tallinn
Tänanud: 162 korda
Tänatud: 88 korda

Lugemata postitus Postitas sepp »

just selle sama Hr Joodiku66 pointi pärast mina ei pikendagi midagi.
töristan vaikselt oma lyhikese kiigega... ja igakord stardis vannun ja ropendan kui mõni pikaga satub kõrvale :D
tõesti ei viitsix vahetada koguaeg.
Tehke jahh mulle c klass... keeran tuled ja viled peale ja tuld.
nssige omavahel oma pikendustega :mrgreen:
Tartus näeme raisk!!! :D
Kasutaja avatar

pacaan
Postitusi: 976
Liitunud: 25 Veebr 2005, 12:15
Tsikkel: ZX12R turbo
Asukoht: Tallinn / Eesti
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas pacaan »

tramm66 kirjutas:
hr pacaan - E ja F klasside konkurentsis osalemine on fucking kallis lõbu... ei maksa vaid sinu nimetatud eesti kroon (viis tuhat tükki) vaid enamasti aeg - pikendamine, ketineetimine, seadistamine jne. ju tead isegi mida tegema peab, et karikat nuusutada saaks. Aega kulub topelt kui sellesama rattaga ka peale drag-i midagi tehakse (tänavakasutus, rinka) - kõik see jebla tuleb ju iga kord uuesti ka maha korjata. Vb pole rahakotil piisavat paksust, et kahte ratast pidada?!

Stock-klass tõmbab teibi tuledele ja tuld! Eesmärk pole raha kokku hoida vaid anda rohkem shansse poodiumile jõudmiseks. Kui maik suus siis äkki suurem huvi E, F klassi minna.

Kohati nõus, F-klass on nagunii eraldi teema, see teine asi ka veidi. Minu väited olid puhtalt E-klassi osas. Jah - aeg on rahast kallimgi faktor mis kulub, üldjuhul pere või muu harrastuse (palgatöö, netikiirenduse, margikogumise) arvelt. Samas ei pea ma seda suhtumist "teip tuledele peale ja tuld" just päris õigeks nagunii - pea samahästi võib piibe maantee üritustel ju edasi käia :roll:

Minul on ainult üks ratas. 2001 aastast. Väga palju ei maksnud ka. Hea ratas on, muidu. Kuna tõele au andes ei viitsigi eriti seda ratast selle pikenduse vahetamise pärast muuks otstarbeks kasutada - maanteel nagunii enam sõita ei julge, linnas +30 kraadiga on konditsioneeritud autoga mugavam (T-särgi ja lühkadega ei sõida juba ammu põhimõtteliselt), rinkal tahaks vahel harjutada aga jõuab ka sügisepoole, leian siiski, et armastatud tegevuseks tuleks väikseid ohvreid tuua, muidu on laupäeval Battery Race-l võistlustel käimine tõesti nagu pühapäevahommikune unisepeaga kähkukas (nagu keegi foorumikasutaja siin juba kiirendust kui ala, ette kujutas), suht mõttetu ja vähe emotsioone andev tegevus.

Kuna konkurents E-klassis on hetkel nagunii ainult 2 ratta vahel, teen ettepaneku, et seise võrdsustada - keelustada kiigepikendus E-klassis. :twisted:
Sellega peaks klass muutumagi ju sisuliselt stock-klassiks (drag-slickki ju nagunii lühikese kiigega kasutada pole mõtet) ja mingit street klassi eraldi väikestele ratastele vaja polekski. Tonnistele on seda vaja võibolla aga sellest las räägivad tonniste omanikud.
8,64 @ 1/4 - Kawasaki ZX12R turbo
9,09 @ 1/4 - Suzuki Hayabusa turbo
9,8x @ 1/4 - Kawasaki ZX6R

kopu
Postitusi: 293
Liitunud: 11 Mär 2005, 15:04
Tsikkel: KTM 250 EXC-F
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

.

Lugemata postitus Postitas kopu »

Nonii,

Mina kasutan oma ratast igapäevaselt tööl käimiseks ja niisama ringi sõitmiseks. Sellest hoolimata olen mõlgutanud mõtteid et miks mitte kas siis ringrajal või kiirendusel kätt proovida. Kiirendus on tundunud tiba lihtsam alustamiseks kui ringrada. Iseenesest on see süsteem, kus sa tuled tänavalt kleebid oma tuled ja viled kinni just minusuguste tuulepeade jaoks täitsa hea asi(ei ole täpselt aru saanud aga kas bracket klass sedasi ei toiminudki mitte). Eelkõige on minul jäänud sõitmata just ajanappuse ja selle tõttu et see kõik see kiirendusevärk säänse raketiteadusena on tundunud. Ratast ehitama küll ei jõuaks hakata ning kahte ratast ka osta ei jaksa. Eks ma pean ennast ikka kätte võtma, rattaga kohale tulema(treeningule) ja vähemalt siis selle stardiasja endale selgeks tegema.

Madis
Kasutaja avatar

sepp
Postitusi: 3832
Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
Asukoht: Keila - Tallinn
Tänanud: 162 korda
Tänatud: 88 korda

Lugemata postitus Postitas sepp »

stardis pole midagi keerulist... kui roheline syttib.. siis kohe päästa sidur ja keera peale 8)
kiirenduses on ntx mulle palju raskemaid asju olemas peale stardi... kõige raskem kiirenduse juures on ntx olla hommikuks kaine :mrgreen:
Kasutaja avatar

pacaan
Postitusi: 976
Liitunud: 25 Veebr 2005, 12:15
Tsikkel: ZX12R turbo
Asukoht: Tallinn / Eesti
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: .

Lugemata postitus Postitas pacaan »

kopu kirjutas:
Nonii,

Mina kasutan ......
.... Ratast ehitama küll ei jõuaks hakata ning kahte ratast ka osta ei jaksa. Eks ma pean ennast ikka kätte võtma, rattaga kohale tulema(treeningule) ja vähemalt siis selle stardiasja endale selgeks tegema.

Madis

Kui sul aega on, soovitaksin kindlasti tulla Tartusse, Raadi lennuväljale treeningpäevadele sellel nädalavahetusel. Seal saad proovida ja harjutada ning oma hetkeajad ka teada. Kindlasti kogenumatelt ka soovitusi ja nõuandeid edaspidiseks.
8,64 @ 1/4 - Kawasaki ZX12R turbo
9,09 @ 1/4 - Suzuki Hayabusa turbo
9,8x @ 1/4 - Kawasaki ZX6R
Kasutaja avatar

xdream
Postitusi: 101
Liitunud: 05 Aug 2006, 10:20
Tsikkel: Honda

Lugemata postitus Postitas xdream »

Olen isegi mõelnud et võiks ju proovima tulla...aga peale Battery Race'i kus mul kaks sõpra osalesid F klassis pandi stock ratas kõrvuti nossitatud ja pikendatud isendiga ja ilmselgelt pole sellises koosluses stock rattaga mingisuguseid šansse.
Minu point ongi selles et kui ma otsustangi kohale tulla esimest korda proovima ja kõik (kes on mitmeid kordi rajal olnud) suure kaarega pähelasevad kaob ära igasugune motivatsioon.
Seepärast street klass oleks parem kus osaleksid ratturid kes on samas olukorras nagu mina, ehk siis esimest korda stardis.
Sealt annaks väljasõeluda nö. parimad või siis et kellel üldse on mõtet hakkata plaane pidama E klassi siirdumiseks.
Kuidagi keeruliseks läks see jutt...loodetavasti jõudis minu point teile kohale

Martin
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

pacaan kle, E klassi kiigepikendamist küll ära keelata ei saa sest siis peab kummardades kätt ette panema hakkama - soome kiigepikendajad torkaks kohe ära ju :mrgreen: Sry, see oli aga edasi pole nüüd küll midagi isiklikku...
Üldiselt pole minu tarkus aga kui inimese jutt ei sisalda konkreetseid ettepanekuid siis on see mull mida küll ei passi miski ala arendamiseks kasutada...
See, et seisukohti on erinevaid tuleneb seisukoha omajate arvust ning seda oleks paslikum hektarites mõõta (hulk inimesi = samasuur hulk arvamusi).
Avaldasin miski idee oma varasema kogemuse põhjal mida ehk veel mäletatakse... ma loodan. Rinka oli pikka aega "väljavalitute" spordiala mida tavainimene sai kogeda nigu loteriivõitu. Tegelt oli asi lihtne - mine aja asjad (loe: rodu kummalisi ja siis vähem kummalisi pabereid) korda ja sõida. Läksin, ajasin, sõitsin ja sain asja olemusest sotti ning tahtsin, et selline, tegelikkuses lihtne võimalus leviks ilma miski salapärata või "hüpervõimaturiigisaladusena" kõigi soovijaini... see oli keeruline kuid jonnisin, käisin pinda ja jebisin niikaua kuni saigi pikka aega taunitud C klass uuesti taaselustatud. Edasi läks nagu parimas muinasjutus - täna on klassid sõitjaid täis, suur osa just sellesama C klassi arvelt.

Täpselt samamoodi olen kindel, et Eesti dragrace sai tänu uudsusele liiga äkki ja kiirelt käima E ja F klassidega kuid unustas jätkusuutlikkuse - madalama, näiteks nn. stock-klassi mis pidevalt toidaks eelmainitud klasse uute edasipürgijatega.
Siinkohal olgu tervitatud "rajapäevade" korraldajad - olen surmkindel, et just selle abil tuleb rohkem sõitjaid juurde versus suitsevate kummidega dragautode telereklaamid. Vähem möla, rohkem villa - sõidan ise ja soovitan ka teistel sama teha :bsmile: Sihitu mulli ajajad võiks liituda hoopis näiteks klubiga "millal nafta otsa saab" (lol)

Sepp kle, sul jooki on veel? Sry selle elliminaatori jama pärast mis nagu reegel juba (crash)
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

oot WTF, kas nüüd olen väga täis või lihtsalt loll - Pärnus Battery Race oli ju ikka 4 pikendatud kuuesajast või mis?? mina, nitse, somm, pacaan - viimane ju sõitis 10,8-10,9 sek tuuri ja see pidanuks loogika järgi juhtuma ikka vaid pikendatuna... ja elliminaatoris võitis nitset tänu viimase oluliselt pikema reaktsiooniajaga...
See jutt, et pikendamine kuuesajastele vähem mõju avaldab kuuesajaste klassi keskes, ei pea kahjuks paika kuigi võiks näida loogilisena (seoses väiksema jõu ohjamisega). 60Ft on pikendatuna parem enivei ja see määrab ka enamuse edasises. Eelmise 600cc rekordi (oli tõepoolest lühikese kiigega) kaheaastast püsimist marginaalis 10,65 kahjuks ei oska ka paremini kommenteerida kui näiteks seda anomaaliat, et nitse sõitis haapsalu testipäeval 10,2... ja edasi tee või tina - alla 10,6 ei tule... ütleme, et olude kokkulangevus või ebakõla miskis midaiganes... Täpselt sama loogikapuudus nagu ka, et 10,6 sõitnud rattale panna kiigepikendus on -0,2-0,3 sek ja 5kg kergemad veljed annavad -1,5 sek, käigushifting hoiab kogu amplituudis kokku 0,8sek, -7kg kogumassist annab -0,1sek ja tulemuseks saabki: 8sek :mrgreen: olgem realistid ja võtkem asja spordina - tee kõik mis vähegi võimalik endaga, kõik mis masinaklassis võimalik ja vähegi lubatud tehnikaga ja sind saadab edu - vaid natuke jääb pjedestaalilt puudu nagu purjespordis kus tuul puhub kõigile võrdselt :mrgreen: edasi vaja vaid pisut annet ja rohket õnne - edu teile, ma nüüd panen pildi kotti (jäägermeister valesti spellituna kuid suures koguses)
Kasutaja avatar

Teema algataja
Steelrider
Postitusi: 448
Liitunud: 29 Okt 2003, 13:24
Asukoht: Tallinn/Tapa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Steelrider »

Eks sellel tänava klasside teemal ole oma iva, kuid ütlen ausalt- mul ei ole hetkekski tulnud mõtet nendes osaleda, samuti ei ole ma loonud endale illusiooni, et ma oma 10 aasta vanuse mürsuga kummaski (rinka R600 ja kiirenduse E) konkureeriks, vähemalt esikolmikusse. Kui mul miski ime läbi järgmiseks aastaks uus tsikkel peaks olema siis vaatame edasi, seni aga naudin lihtsalt hästi veedetud aega ja head seltskonda (keda ühte bussi palju mahub :twisted: ) ning kogun kogemusi.

PS. damned hea tunne on finišis tutikaid tsikleid üle õla vaadata.
K-750 1962, K-750M 1968, M-62 1963, Suzuki GSX-R 600 K3

http://www.expressmoto.ee
Mehe majakaks eluteel ei pea olema v**t, vaid ruuduline lipp.

Erci
Postitusi: 755
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 31 korda

Lugemata postitus Postitas Erci »

20 aastase rattaga võiks ju sõita vabalt bracket klassi, võib ju seal iga ajaga tulemust saada, kuid milleks seda tulede teipimist siis veel vaja? Kui tänavalt ja litsentsita, siis otse rajale?
___________________________
Kasutaja avatar

ural
Postitusi: 418
Liitunud: 05 Aug 2003, 15:17
Tsikkel: Bläku
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas ural »

pacaan kirjutas:
Minul on ainult üks ratas. 2001 aastast. Väga palju ei maksnud ka. Hea ratas on, muidu. Kuna tõele au andes ei viitsigi eriti seda ratast selle pikenduse vahetamise pärast muuks otstarbeks kasutada - maanteel nagunii enam sõita ei julge, linnas +30 kraadiga on konditsioneeritud autoga mugavam (T-särgi ja lühkadega ei sõida juba ammu põhimõtteliselt), rinkal tahaks vahel harjutada aga jõuab ka sügisepoole, leian siiski, et armastatud tegevuseks tuleks väikseid ohvreid tuua, muidu on laupäeval Battery Race-l võistlustel käimine tõesti nagu pühapäevahommikune unisepeaga kähkukas (nagu keegi foorumikasutaja siin juba kiirendust kui ala, ette kujutas), suht mõttetu ja vähe emotsioone andev tegevus.
Vot mul kah ainult üks ratas ja heameelega sõidaks nö "streetklassis" just nii, et teibin tuled ja viled kinni ning sõidan oma sõidud ära, et minna esmaspäeval sama rattaga tööle või randa vms. Mingit pikendamise jura vms enne ja peale võistlust küll ei viitsiks teha.

Simso

Lugemata postitus Postitas Simso »

Ma aru ei saa mis street klass.
Täpselt bracketi teema ju.
Kõik on võrdsed, tonnised, kuuesajased, tonnkolmesajased.
Aga oi kui igav see pealtvaatajatele on, aga seda on vaja et tulevikus näha 7.xx aegu.

PS. Kõik see nv Tartusse testipäevale enda tsikklitega, on vaja juurde saada neid keda see pisik nakataks. Jutud liiguvad et järgmine aasta lõpetab Virves kah ära ja mis siis toimub? Tonniste klassis Mikk + Ain??? 2hekesi, see oleks ikka väääääääääääääga igav.
Kasutaja avatar

pacaan
Postitusi: 976
Liitunud: 25 Veebr 2005, 12:15
Tsikkel: ZX12R turbo
Asukoht: Tallinn / Eesti
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas pacaan »

Simso kirjutas:
Ma aru ei saa ...
... Jutud liiguvad et järgmine aasta lõpetab Virves kah ära ja mis siis toimub? Tonniste klassis Mikk + Ain??? 2hekesi, see oleks ikka väääääääääääääga igav.
juttudel Virvese kohta võib tõepõhi all olla aga ei saa välistada võimalust, et keegi teine selle ratta baasilt sõitma hakkab.

ja millal tuleb Nigga come-back, loodetavasti turbotsikklil?

EDIT: minu arust on Steelrideril suhtumine õige (umbes sellise suhtumisega läksin ise esimesele etapile Haapsalus, enne küll ka BHRA testipäevale ka). Funnifaktor peaks olema üks edasiviiv jõud, samuti võitlus ise-endaga - oma aegade ja startide õnnestumisega. Ja kui kogemata vahel õnnestub eriti hästi - väga hea kuid paremat meelt kui karikas teeb ikkagi oma isikliku rekordi parandused või lihtsalt mõnusad sõidud ja hea seltskond.

ja xdreamile: loe minu eelnevalt kirjutatud lõiku. usun, et su sõbrad võiksid vaadata oma aegu, starte jne kriitilise pilguga ning proovida alustada nendesamade numbrite parandamisest (mulle tundus, et parandamisruumi seal oli). Selge see, et töötava nitropilli vastu ei saa aga suhtumisel "esimeselt võistluset karikat ei saanud - tehke midagi!!!" pole ka mõtet. Vaadake kasvõi F klassi Kert Kuusklat - sõitis seekord juba päris head aega oma stockiga (areng hooaja algusest väga hea).
8,64 @ 1/4 - Kawasaki ZX12R turbo
9,09 @ 1/4 - Suzuki Hayabusa turbo
9,8x @ 1/4 - Kawasaki ZX6R
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Simso kirjutas:
Täpselt bracketi teema ju.
Kõik on võrdsed, tonnised, kuuesajased, tonnkolmesajased.
Aga oi kui igav see pealtvaatajatele on, aga seda on vaja et tulevikus näha 7.xx aegu
ei no bracket klass küll mingit ajakärpimist ei arenda - seda jura paras zürii hindama... eesotsas Jüri Naelaga... nagu juba keegi ütles
Kasutaja avatar

Teema algataja
Steelrider
Postitusi: 448
Liitunud: 29 Okt 2003, 13:24
Asukoht: Tallinn/Tapa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Steelrider »

Ühesõnaga, õhtul lähen oma rinkagondlite ja võistlusnumbritega pilliga Moskva ette kõvatama ning üritan seal RRRR-idega poosetajale hinge si**uda väitega, et ma kiirenduses nad kõik ära kotin. Kas saab stardirivi pikemaks või ei?
Muidugi, kui see tõeks peaks osutuma, siis järgmine kord ei tule kedagi enam... :twisted:
K-750 1962, K-750M 1968, M-62 1963, Suzuki GSX-R 600 K3

http://www.expressmoto.ee
Mehe majakaks eluteel ei pea olema v**t, vaid ruuduline lipp.
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Suzumen kirjutas:
Asi kisub pikaks ja hakkab laiali valguma.
Tramm, kas jääd oma esialgse pakkumise juurde?
Teised, tehke konkreetseid pakkumisi kuidas näeksite lahendust- oleksite huvitatud võistlema tulema.
Ehk siis:
E jääb samaks
F jääb samaks
E1= (konkreetselt millega)
F1= (konkreetselt millega)
Minu arvamus pole 3 aasta jooksul grammigi muutunud...
Kasutaja avatar

nitse
Postitusi: 695
Liitunud: 05 Dets 2004, 17:38

Lugemata postitus Postitas nitse »

E klassis on osalenud viimase 3 aasta jooksul laias laastus 25-30 erinevat võistlejat, ehk huvilisi proovimas on ikka käinud kõvasti. Miks nad pidama pole jäänud? Võibolla tõesti on asi konkurentsi ebavõrdsuses ja on vaja uut klassi. Samas millisel spordialal see üldse nii on, et mees metsast tuleb ja suudab kohe konkureerida kogenumate ja treenitumatega? Võibolla loobutakse liiga vara? Olemasoleva klassi ühel või teisel viisil piiramine ei saa tulla kõne allagi, sest tegemist on ikka Dragracega, kui keegi kipub unustama. Ja selle ala point on selles, et võimalikult kiiresti läbida 1/4 või 1/8 miili.

Samas on selle mõne jaoks nii maagilise 11 sekundi piiri alistanud E klassis minu mälu järgi tänaseks ainult 4 eestlast. Esimesena tegi seda Mati ja võttis selle kohe omale standardiks (w) , teisena ja ainult korra elus on sellega hakkama saanud kusjuures Madone (10,99x) (w) (Ott-Ferdinand Öpik oli ta õige nimi vist), seejärel ehitasin mina uue ratta ning hakkasin stabiilselt selle sisse sõitma ja neljandana Pacaan teeb tänasel päeval vähemalt pooled oma sõidud alla 11 sekundi. Päris tihti sõidab 11,0xx juba Kristjan Beljajev ja ka Sepp on oma isikliku rekordi minu teada 11,0xx viinud. See näitab, et mehi peale tulemas mingil määral on.

Uus klass on loomulikult tervitatav, kui see alale juurdekasvu toob, aga selliseid reegleid millega kõik nõus on, ma küll ette kujutada ei suuda :(

Samas Eikki sõidab praegu oma uue R6-ga 11,6, kuigi pill ilma ehitamatagi on võimeline 11,2-ks vabalt. Seal nagu enamus juhtudel uus klass ei aita, on vaja lihtsalt sõita, sõita ja veelkord sõita, küll see tuleb. Temal muidugi on mõistus peas ja ta ei vingugi uue klassi järele, vaid osaleb! (w)
eksid sõber, sellist paska siin sadat lehte küll ei teki. :mrgreen:
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Kiirendus ja rinka”