Kui kaua teie sõitma õppisite?
Moderaator: Moded
Kui kaua teie sõitma õppisite?
Mina hakkan küll juba ennast suht lootusetu juhtumina tundma...tahe on suur, aga kuus sõidutundi ja ma olen IKKA veel platsi peal!!!!
Ma ei saa ausalt öeldes ise ka aru, mida põrgut ma seal nii kaua teen, üle ühe tunni tuleb midagi välja. Sõit käib küll ainult kahe erineva rattaga, aga ikka nagu täielik hädapätakas seal otsas. Kui ükskord linna sõitma viiakse, äkki siis kõva platsistaaži tõttu olen seal eriti osav
Aga see selleks, kaua teil läks aega, et load taskusse saada?


Aga see selleks, kaua teil läks aega, et load taskusse saada?
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8862
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 370 korda
- Kontakt:
mnjah, kõik oleneb, mis kogemused ja millega sul enne autokooli olid. seega nagu pritsu ütles - terve elu 
mina aga siiamaani õpin

mina aga siiamaani õpin

Viimati muutis Piipz, 06 Juul 2007, 10:18, muudetud 1 kord kokku.
Re: Kui kaua teie sõitma õppisite?
Külavaheteed õpetavad tegelt palju paremini sõitma kui platsil joristamine.Putukas kirjutas:Mina hakkan küll juba ennast suht lootusetu juhtumina tundma...tahe on suur, aga kuus sõidutundi ja ma olen IKKA veel platsi peal!!!!Ma ei saa ausalt öeldes ise ka aru, mida põrgut ma seal nii kaua teen, üle ühe tunni tuleb midagi välja. Sõit käib küll ainult kahe erineva rattaga, aga ikka nagu täielik hädapätakas seal otsas. Kui ükskord linna sõitma viiakse, äkki siis kõva platsistaaži tõttu olen seal eriti osav
![]()
Aga see selleks, kaua teil läks aega, et load taskusse saada?
Ei propageeri lubadeta sõitmist

Ise sain auto ja motokooli läbi niimoodi, et pidin alla pooled sõidutundidest sõitma. Ehk siis see on u. 6000-7000km lubadeta sõitmise tulemus avalikel teedel.
Küsiks sõitma õppimise koha pealt niimoodi, et kui noorelt ja jalgratta selga läksid ja kui palju lapsena sõitsid ?
Sõprade ja enda pealt vaadates on sellel VÄGA tugev mõju kuidas inimesed tsikliga sõidavad. Kes palju jalgrattaga sõitnud, sõidavad lihtsalt paremini, kindlamalt, kiiremini (

Ok pikk jutt, s**t jutt, peale väikest õllejoomist.
Just enjoy ... nothing less, nothing more
Nujah, kui nüüd hästi järgi mõelda, siis ega ma just eriti palju väiksena ei sõitnud jalgrattaga
Ja viimasest rattaga sõidust on üldse päris palju aega möödas, võib olla on siin siis tõesti tõetera sees. Vabadel päevadel peab siis jalgratta hoopis välja otsima
Äkki tulevadki siis need kaheksad-ringid-slaalomid paremini välja...


Re: Kui kaua teie sõitma õppisite?
Putukas kirjutas:üle ühe tunni tuleb midagi välja ... Sõit käib küll ainult kahe erineva rattaga



Lisaks räägi, mida sa seal platsil täpselt teed ja mis sul välja ei tule? Võta õpetajal kraest kinni ja tehke ühte harjutust, seni kuni sa seda une pealt ka teha suudad, siis järgmine jne.
Vastates küsimusele, sõitma õppimine käib jah kogu elu.. esimese aasta järel tunned, et nagu juba oskaks, 4 järel saad aru, et tegelt ei oska ikka muffigi ja 10 aastat sõitnuna hakkab juba vaikselt tulema... Ma olen jõudnud sinna enamvähem mitte-muffigi-ei-oska faasi.
Lubade kättesaamiseks samas tuleb teha seaduse järgi 20x25 minutit, ehk see on siis nö eeldatav MINIMAALNE maht, mille jooksul asja nullist selgeks peaks saama. Endal sai vist tehtud ca 4 sõidukorda (2x25 kõik), aga all oli mingi krossikogemus, BC kategooria load ja 8 aastat autojuhistaazi.
P.S. Lohutuseks, linnasõit on lihtsam kui plats

Aivar
Erinevate ratastega käib sõit seetõttu, et naisterahvastele on koolis 2 ratast (suht vähe ju) ja iga kord ei ole üks ja seesama ju saadaval, nii ma siis suht kordamööda sõidan nende kahega.
Aga välja ei tule hästi need kallutamised....mingi hirm on vist sees, et kukun külili
Liiga selgelt on vist mälus, kuidas rolleriga paraja matsu kunagi panin. Aga mingi imelik kiiks on ka, et vasakule poole ringi tehes- ei mingit probleemi, paremale poole aga nõuab tõsist pingutust 
Aga välja ei tule hästi need kallutamised....mingi hirm on vist sees, et kukun külili


-
- Postitusi: 763
- Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
- Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
- Asukoht: Viljandi
Kui kaua teie ...
Sa oled ennast rolleriga ära rikkunud, see on hoopis teisest puust "pukats", mine parem kergema endurokaga krossirajale ja proovi seda läbi sõita.
Platsil saab kallutada
Üldiselt kui ratta ees hirmu tunda on natuke raske sõita jah. Hirmu vastu aitab sõidukogemus ja endale selgeks mõelda, et sõitev ratas ei saa külili kukkuda. Nullist sõitu õppides on üldse imelik alustada platsiharjutustest, kuna kiiremini liikuva ratta seljas on julgem tunne, kui kaheksat ukerdada. Kui natuke kogemust ja usaldust ratta vastu tekib, siis jõuad ringe ja kaheksaid ka teha. Üldiselt oleks mõistlik enne kooli minekut natuke sõitu harjutada. Ehk otsi mõni tuttav, kes nõus Sind õpetama. Naisi on auto-moto foorimites alati lahkelt abistatud 


Kena kuulda, et kõik pole sadulas sündinud
Ma sain platsilt ka välja peale 7ndat korda ja linnas olen nüüd miski 8 korda käinud...tuleb veel minna. Küsisin õpetajalt, et kas mul ikka jõuludeks on lootust load saada...ta vaid muigas. Samas kui ainult tundides sõita siis päris algajal võtab juba ainuüksi harjumine ja tunnetuse saamine aega. Mäletan oma kõige esimest sõitu platsil: eks neil autoõpetajatel oli päris lõbus vaadata kuidas ma seal ukerdasin. Ühele kähvasin et tuletagu meelde kuidas ta ise esimest korda sõitis...see tõmbas kohe tõsiseks tagasi.
Olin ka kunagi selle mõttega, et muretsen ratta ja õpin sõitma ja siis lähen kooli. Sõbrad laitsid mõtte maha, ütlesid et kool ongi koht kus õppida. Nii ma siis siin muudkui õpin...iga tund saan midagi juurde.
Selle parema ja vasaku poolega on mul muide sama lugu. Platsi peal on üks kindlam kui teine, samas linnasõidul erinevust ei tunneta.
Ja mina olen muide oma vähese kogemusega juba nelja rattaga sõitnud...Eks tuleb ju sõita sellega, mis parasjagu vaba on.
Ja kukkunud olen ka kolm korda vähemalt...kõik platsil.
Igatahes ära heida meelt, ükskord me sõidame niikuinii...

Ma sain platsilt ka välja peale 7ndat korda ja linnas olen nüüd miski 8 korda käinud...tuleb veel minna. Küsisin õpetajalt, et kas mul ikka jõuludeks on lootust load saada...ta vaid muigas. Samas kui ainult tundides sõita siis päris algajal võtab juba ainuüksi harjumine ja tunnetuse saamine aega. Mäletan oma kõige esimest sõitu platsil: eks neil autoõpetajatel oli päris lõbus vaadata kuidas ma seal ukerdasin. Ühele kähvasin et tuletagu meelde kuidas ta ise esimest korda sõitis...see tõmbas kohe tõsiseks tagasi.
Olin ka kunagi selle mõttega, et muretsen ratta ja õpin sõitma ja siis lähen kooli. Sõbrad laitsid mõtte maha, ütlesid et kool ongi koht kus õppida. Nii ma siis siin muudkui õpin...iga tund saan midagi juurde.
Selle parema ja vasaku poolega on mul muide sama lugu. Platsi peal on üks kindlam kui teine, samas linnasõidul erinevust ei tunneta.
Ja mina olen muide oma vähese kogemusega juba nelja rattaga sõitnud...Eks tuleb ju sõita sellega, mis parasjagu vaba on.
Ja kukkunud olen ka kolm korda vähemalt...kõik platsil.
Igatahes ära heida meelt, ükskord me sõidame niikuinii...

Huvitav süsteem, tavaliselt on üks sõiduõpetaja ja kindel tsikkelPutukas kirjutas:Erinevate ratastega käib sõit seetõttu, et naisterahvastele on koolis 2 ratast (suht vähe ju) ja iga kord ei ole üks ja seesama ju saadaval, nii ma siis suht kordamööda sõidan nende kahega.

See hirm on täiesti loogiline -- raske ratas, paigalgi raske püsti hoida, hakka veel kallutama kah..Putukas kirjutas:Aga välja ei tule hästi need kallutamised....mingi hirm on vist sees, et kukun külili![]()


Ideaalvariant on siin juba varem pakutud: 80cc või 125cc krossikas, lai plats ja sõidad nagu jalgrattaga.
Kui seda võimalust ei ole, siis proovi harjutusplatsi peal sõita vabalt valitud suunas tühikäigul (ei puutu ei sidurit ega gaasi) ja *kergelt* ratast kallutada. Autodele mõeldud slaalom on hea harjutus selleks, kuigi esimesel katsel võiks lihtsalt mööda platsi ringe sõita igaks juhuks... Seni, kuni sa ennast seal mugavalt ei tunne, ei ole mõtet motomõõdus ringe/kaheksaid/slaalome vägistada, kuna su kiirus on nii väike (pluss rabelemine pidurite-siduri-gaasiga, kuna tühikäigul arvatavasti ei kipu välja pöörama), et ratas tõesti kipub ümber minema järsemate liigutuste puhul.
Ahjaa, kuidas sulle muidu kallutamist õpetati? Ülakehaga kaasa kallutama või ülakeha otse ja ainult ratast kallutama? Aeglasel sõidul soovitaks viimast varianti.
See läheb üle. LoodetavastiPutukas kirjutas:Aga mingi imelik kiiks on ka, et vasakule poole ringi tehes- ei mingit probleemi, paremale poole aga nõuab tõsist pingutust

Aivar
-
- Postitusi: 450
- Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32
Sõiduasend, tõepoolest, kõige tähtsam. Ma prooviks isegi nii, et kohapeal keegi hoiab pilli ning siis sujuvalt asendit muuta. See on eriti tõhus siis kui ilmneb sinu kirjeldatud asümmeetria - vasakule/paremale erinevalt. Kord õpitud sõiduasendit on sõites palju kergem võtta, lihasmälu on üllatavalt võimas asi.
Kui Sulle tundub, et vasakule pöörata on kergem ja paremale saab ka, aga väike tõrge justkui, on seotud psühholoogiaga. On teooria, et vasakukäelised inimesed eelistavad n.ö. parem-manöövrit ja paremakäelised vastupidi. Jutt pärineb sõiduõpetajalt ning ehk alguses sõitu õppides nii ongi.
Endal kulus n.ö. lubadeni ca 7000 km. Seda küll mitte autokoolis, aga üks on selge, tuleb võimalikult palju ja sageli sõita. Ainult sage sõidupraktika annab tulemusi kiiremini. Keegi ei eeldagi, et Sa peaks autokooli lõpetanuna olema suuteline sõitma sama kogenult kui juba mitu aastat sõitnud juht. Autokoolis peaksid omandama põhilise selleks, et osata tsiklit käsitseda. Sõiduõpetaja rääkis, et paarkümmend aastat tagasi ei olnud keegi kuulnud nn. vastupööramisest kurvis jne. Et siis olenemata paarikümneaastasest staazist õpib edasi.
Ühest vastust ei ole küsimusele, et kui kaua keegi nüüd autokoolis sõidutunde võtab. Tõmbaks paralleeli viiulimänguga. Kui kiirelt keegi omandab OSKUSE, on väga individuaalne
Endal kulus n.ö. lubadeni ca 7000 km. Seda küll mitte autokoolis, aga üks on selge, tuleb võimalikult palju ja sageli sõita. Ainult sage sõidupraktika annab tulemusi kiiremini. Keegi ei eeldagi, et Sa peaks autokooli lõpetanuna olema suuteline sõitma sama kogenult kui juba mitu aastat sõitnud juht. Autokoolis peaksid omandama põhilise selleks, et osata tsiklit käsitseda. Sõiduõpetaja rääkis, et paarkümmend aastat tagasi ei olnud keegi kuulnud nn. vastupööramisest kurvis jne. Et siis olenemata paarikümneaastasest staazist õpib edasi.
Ühest vastust ei ole küsimusele, et kui kaua keegi nüüd autokoolis sõidutunde võtab. Tõmbaks paralleeli viiulimänguga. Kui kiirelt keegi omandab OSKUSE, on väga individuaalne

Mul on väiksem kui Sul!
Benelli TNT 1130
Benelli TNT 1130
ma sain lõpuks oma a-kat tehtud. kokku läks mul täpselt 5 nädalat (ei väidagi et sõita oskan, aga kool ja eksamid läbi). vahepeal oli küll tunne et mille krdi pärast ma vabatahtlikult selle risti ja viletsuse endale kaela tõmbasin. kokku oli mul siis 15 sõidutundi (30*25 min) korraga sõit ikka 50 min. 6.ndal tunnil läksin juba linna. kõik läks ladusalt. 10. tunnis, mis oli koolieksami eest, kukkusin platsi eksamil kolinal läbi (ei saanud isegi neljanda korraga slaalomit tehtud). siis sõiduõpetaja alles hakkas huvi tundma, et mida ma seal platsi peal siis teen, kui teda parasjagu pole. sest siiani olin seal kõik harjutused pärast korra ette näitamist üksi selgeks pusinud ja ka juba omad nipid leiutanud, mis siis igakord ei tahtnud toimida. ja siis kui ta hakkas huvi tundma ja püüdma mulle midagi ka reaalselt selgeks teha ja kogu aeg kõrval oli nõu ja jõuga, hakkas asi lõpuks välja ka tulema. siis võtsin veel lisatunde eelmise nädala teisipäeva ja kolmapäeva õhtul, pühapäeva õhtul koguni kaks ja esmaspäeva hommikul tund enne eksamit veel ühe. eksamil sain kõigega hästi hakkama. just aitas see tund aega mässamist enne eksamit, sain n.ö. käed soojaks.
enne autokooli minemist oli kogemust nii palju et olin sõitnud umbes 4 korda sellisega: http://dirtbike.off-road.com/dirtbike/d ... C00512.jpg (NB! pilt pole minuga seotud vaid on saadud googeldamise teel ja kui pildilt aru pole saada, siis see on see mini 110ne dirtbike)
enne autokooli minemist oli kogemust nii palju et olin sõitnud umbes 4 korda sellisega: http://dirtbike.off-road.com/dirtbike/d ... C00512.jpg (NB! pilt pole minuga seotud vaid on saadud googeldamise teel ja kui pildilt aru pole saada, siis see on see mini 110ne dirtbike)
Mul kulus ka lubadeni ca. kaks kuud, sinnamaani sõitsin iga päev tööle koju, isegi vihmaste ilmadega, kuna autot pole...linna ma ka eriti ei roninud, sest nagu keegi siin juba on öelnud, et algajal on bike´iga sõita ikka pain in the ässs
lõpuks siis kui eksamile läksin polnud mingeid probleeme ei platsil ei linnas ja nüüd on juba kallutamis tehnika ka vähe paremaks läind, aga alati saab paremaks minna, nii et- sõita sõita ja veel rohkem sõita, sealt see sõiduoskus tuleb ma kaldun arvama 


Endalgi ainult kool ja kõik, enne seda sõitnud ei olnud...kunagi mingi mopeediga. Platsil 8 ei tahtnud esimene kord välja tulla, aga muuga ei olnud probleemi. Muidugi selline ratta nö piiride tundmaõppimine võtab vast aastaid ja eks sealgi oleneb veidi rattast jne. Aga jalgrattaga oli muidugi eelnevalt palju loksutud ja linnas kindlasti aitab pikk autosõidukogemus.
Väidetavalt erineb meeste ja naiste tsiklisõiduõppimine üsna palju. Kui meestel on sageli all eelnevad kogemused jalgrataste ja mopeedidega hullamisest, siis paljud tüdrukud/naised alustavad üsna nullist. Lisaks on naised sageli püüdlikumad, eriti just alguses, suutmata võtta asju "mehelikult" vabalt ja kergekäeliselt, mistõttu tehakse rohkem vigu ka krampiminemise ja ülipüüdlikkuse tõttu. Ehk siis algul no ei saa kohe mitte vedama..... üsna paljud on väitnud, et algul ei tahtnud kuidagi harjutused välja tulla ning ise liiklusega hakkama saada (küll ei jõua märke vaadata, küll ei mäleta mis käik sees on), ja siis ühel hetkel käis plõks ja oskused olid nagu imeväel olemas....ehk siis salamisi kogus keha ja mõistus teadmisi ja siis ühel hetkel otsustas välja näidata mida ta oskab. Meestel on vahel jälle vastupidi.... algul tuleb kõik nagu lennult, siis võetakse õpetaja nõuandeid kergekäeliselt stiilis: ma ju oskan isegi.....ja põrutakse siis eksamil kolinal, sest mõned targad õpetused on lihtsalt kõrvust mööda lennanud.
Eks see siin ole üks paras targutamine, aga see, et mehed ja naised õpivad tsikliga sõitma erinevalt, on fakt. Ja parimad on õpetajad, kes seda teavad ning sellega arvestada oskavad. Ühe rattaga sõitmine kergendab muidugi seda protsessi tunduvalt...siis on aega ja võimalust ratta omapära tundma õppida ja ratast paremini tunnetama hakata. Millegipärast tundub siin ka meeste ja naiste vahel väike erinevus olevat....et mehed lepivad pidevalt vahelduvate ratastega kergemini kui naised...
P.S. Ise sai kah lisatunde võetud ja päris palju aega platsil veedetud - et ikka see kindlusetunne sisse tuleks. Ja tunne, et no ei taha see sõitmine selgeks saada, on ka veel hästi meeles. Sai ju ise kah alustatud nullist, jalgrattakogemused jäid kuskile aastate taha ja polnud just kah kuigi põhjalikud ja pikaajalised (et oleks õppinud kallutama ja hästi pöörama jne)
Kokkuvõtteks: võta asja rahulikult - kiiret sul ei ole, mõtesta enda jaoks asjad lahti, lõdvestu, usalda ratast ja sa saad hakkama...
Eks see siin ole üks paras targutamine, aga see, et mehed ja naised õpivad tsikliga sõitma erinevalt, on fakt. Ja parimad on õpetajad, kes seda teavad ning sellega arvestada oskavad. Ühe rattaga sõitmine kergendab muidugi seda protsessi tunduvalt...siis on aega ja võimalust ratta omapära tundma õppida ja ratast paremini tunnetama hakata. Millegipärast tundub siin ka meeste ja naiste vahel väike erinevus olevat....et mehed lepivad pidevalt vahelduvate ratastega kergemini kui naised...
P.S. Ise sai kah lisatunde võetud ja päris palju aega platsil veedetud - et ikka see kindlusetunne sisse tuleks. Ja tunne, et no ei taha see sõitmine selgeks saada, on ka veel hästi meeles. Sai ju ise kah alustatud nullist, jalgrattakogemused jäid kuskile aastate taha ja polnud just kah kuigi põhjalikud ja pikaajalised (et oleks õppinud kallutama ja hästi pöörama jne)
Kokkuvõtteks: võta asja rahulikult - kiiret sul ei ole, mõtesta enda jaoks asjad lahti, lõdvestu, usalda ratast ja sa saad hakkama...
Elu on...
Paremale poole keeramise teeb raskeks enamasti see, et käsi gaasirullil on valesti ja seetõttu tsikli juhtimine raskendatud kuna , kõige tähtsama asja, veojõukontrolli
kasutamine häiritud.
Selle vea fixib enamasti see kui panna käsi gaasile nii nagu peab, ehk siis haarata piisavalt "ülevalt".
Ei osand lihtsamini seletada praegu. Hommik vist

Selle vea fixib enamasti see kui panna käsi gaasile nii nagu peab, ehk siis haarata piisavalt "ülevalt".
Ei osand lihtsamini seletada praegu. Hommik vist
Re: Kui kaua teie sõitma õppisite?
No mul oli koolis rõõm 4 erineva rattaga oma õppesõite töristada, kusjuures 2 neist olid cruiserid, 2 baigid. Küll lagunes mõni laiali, mõnega jälle tegi eelmine õpilane kägara. Muidu oli täitsa tore ja vaheldusrikas, vahel aind kobas jalg pedaale valest kohastAizar kirjutas:
![]()
![]()
ot tsevo, erinevate ratastega teed õppesõitu? Milleks? Iga ratas käitub nõksa erinevalt, ära tee asja raskemaks enda jaoks.

Kuivõrd mul oli varasemast ajast "krunt" all, siis ei tekkinud probleeme, esmasele tsikliõppijale aga sellist vaheldusrikkust tõesti ei soovitaks.
Ma sõitsin ka naisega tsiklikoolis erinevate ratastega. Mõlemad saime kokku 3 erineva rattaga kogemused kätte. Pigem aitab moraalselt, sest tekitab tunde, et ratas on ratas ja saad kõigiga hakkama, mille selga istud.Putukas kirjutas:Erinevate ratastega käib sõit seetõttu, et naisterahvastele on koolis 2 ratast (suht vähe ju) ja iga kord ei ole üks ja seesama ju saadaval, nii ma siis suht kordamööda sõidan nende kahega.
See tuleneb sellest, et vasaku käe all olev kummijublakas on fikseeritud, parema oma aga liigub ja see liikumine võtab kas ratta vaikseks või paneb tõmblemaPutukas kirjutas:Aga mingi imelik kiiks on ka, et vasakule poole ringi tehes- ei mingit probleemi, paremale poole aga nõuab tõsist pingutust

Samuti, kui tundub, et ratas hakkab jubedalt vajuma ning tahab asfaldile kalli teha, siis ära võitle vastu, vaid pööra ja kalluta kaasa ning anna gaasi juurde. Point selles, et kui ratas hakkab nt vasakule kalduma ja sa üritad teda sirgeks punnitada, siis sa pigem aitad tal kenasti külje maha, kui sa aga tsikliga kaasa kaldud, hakkab ta imeväel ise püsti tulema. Sujuv gaasi andmine aitab sellele veel kaasa.
Enne kaheksat sõites, tee parem-ja vasak-ringe eraldi ning ürita nende korral mängida "Heitit" ehk "How low can you go". hoia stabiilset kiirust ning ürita kallutada ratas nii madalale kui vähegi võimalik. Eeldatavasti kasvab sellega tegelikult sinu ringi raadius ning kiirus, aga see on ok, asja mõte on kaldusoleku käppasaamine.
Kui kaheksat teed, siis aitab see, kui sa kujutad kummagi kaheksa ümara osa tegemise ruumi nelinurgana, kus sees pead ringi tegema. Ürita iga nelinurga külje keskele kujutada kindlat punkti, mida ringi tehes puudutad ehk kaheksa sooritamiseks sõidad vastu pisikese nelinurga kolme külje keskpunkti.
Rattahirmust ja saamatusest - kas sa seda harjutust teed, et võtad 40 km/h sisse ja pead kahe joone vahel pidama saama? Kindlasti teed. Tee seda rohkem. Samuti ürita kohati platsi ühest otsast teise agressiivselt rallida. See tekitab jällegi tunde, et valdad ratast ning tema on sulle allutatud, mitte vastupidi. Minu naine hakkas autot sõiduvahendiks ja mitte monstrumiks alles siis pidama, kui õpetasin ta ketsiga kohalt minema ning kohapeal ringiratast sõitma - ta sai aru, et temast oleneb see mida auto teeb ja kuidas teeb ehk jällegi - kontroll on juhi käes, mitte mingi rauakolaka otsustada.
Hea oleks, kui saaksid ka ratta kuhugi jope või muru peale külili lasta ning ta üles tõsta. Tee seda paar korda. Saad jällegi aru, et külili ratas pole midagi imelikku, lihtsalt tõstad ta püsti ja sõidad edasi. Jällegi, minu naine hakkas end palju rahulikumalt tundma, kui ütlesin talle, et mul savi, kui ta ratta horisontaalselt pargib, parkigu palju jaksab

Lisaks muule veel VAADE! Ära kunagi jõllita teel seda kohta või objekti kuhu sa EI taha sõita või millele sa pihta saada EI taha. Otsi pilguga koht kust soovid läbi sõita, vaata hetkeks ja otsi pilguga juba järgmist kohta. Ratas kopeerib su pilgud sinu alateadliku tegevuse tagajärjel üsna täpselt. Eriti veel kui sa oma mõttes kramplikult ei ürita oma tegevust jälgida vaid lased asjadel toimuda. Ja ringi ning kaheksa korral vaata pool ringi või veelgi rohkem ette, mitte oma ratta ette. Ühesõnaga keera pead nii et kael ragiseb ja vaata seda osa manöövrist kuhu alles pisut hiljem kohale jõuad, mitte ära vaata teed oma esiratta ees.
Proovi. Uskumatu, aga toimib.
Motosurvivalil läbi käidud ja uskuma jäädud
Proovi. Uskumatu, aga toimib.
Motosurvivalil läbi käidud ja uskuma jäädud

Suzuki GSX 750 Inazuma
Jajah, mul läks aasta ära, enne kui A-kati kätte sain. Platsil hõõrusin ka ringi 10 tundi rõõmsasti, sest kaks õpilast olid pidevalt ühe õpetaja käe all ja nii ei saanudki õpetaja linnasõitu tegema tulla. Ja siis tuli juba sügis ja talv vahele. Ja kevadel sain paar tundi linnas sõita ning suve alguses sai ARKi eksam tehtud.
Aga minu meelest mulle tuli küll platsisõit kasuks igati. Mis siis et 10 tundi kokku. Vahel kodu lähedal asfaldiplatsil teen aeglast sõitu ja kaheksaid vabatahtlikult nüüdki. Linnasõidul on aeglane sõit teinekord päris kasuks tulnud, kui jalga maha ei taha sirutada ning 1-2 km/h venida mõnes "seisvas" ummikus.
Mis seal ikka, ära nördi et kaua platsil tiirlema pead. Saadki asjad enda jaoks selgemaks.
Vanarahvas teadis öelda: "Harjutamine teeb harjutajaks".

Aga minu meelest mulle tuli küll platsisõit kasuks igati. Mis siis et 10 tundi kokku. Vahel kodu lähedal asfaldiplatsil teen aeglast sõitu ja kaheksaid vabatahtlikult nüüdki. Linnasõidul on aeglane sõit teinekord päris kasuks tulnud, kui jalga maha ei taha sirutada ning 1-2 km/h venida mõnes "seisvas" ummikus.
Mis seal ikka, ära nördi et kaua platsil tiirlema pead. Saadki asjad enda jaoks selgemaks.
Vanarahvas teadis öelda: "Harjutamine teeb harjutajaks".

www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!
Jah, aeglase sõidu puhul ka, ära vaata jooni teel, vaid pilk ette kujuteldavale silmapiirile parem. Nii on tasakaalu väga palju parem hoida.
---
---
spinna kirjutas:Lisaks muule veel VAADE! Ära kunagi jõllita teel seda kohta või objekti kuhu sa EI taha sõita või millele sa pihta saada EI taha. Otsi pilguga koht kust soovid läbi sõita, vaata hetkeks ja otsi pilguga juba järgmist kohta. Ratas kopeerib su pilgud sinu alateadliku tegevuse tagajärjel üsna täpselt. Eriti veel kui sa oma mõttes kramplikult ei ürita oma tegevust jälgida vaid lased asjadel toimuda. Ja ringi ning kaheksa korral vaata pool ringi või veelgi rohkem ette, mitte oma ratta ette. Ühesõnaga keera pead nii et kael ragiseb ja vaata seda osa manöövrist kuhu alles pisut hiljem kohale jõuad, mitte ära vaata teed oma esiratta ees.
Proovi. Uskumatu, aga toimib.
Motosurvivalil läbi käidud ja uskuma jäädud
www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!
See et välja ei tule on alguse värk. Nagu ennistki mainitud on naised vähe püüdlikumad ja pingutavad sellega tihti üle, s.t. teevad vigu liigsest pingutamisest
Tähtis on mitte krampi minna ja liialt närvitseda. Tuleb hoida pilk seal kuhu minna tahad ja pea "selge"
harjutamine teeb meistriks ja nagu üks eelnev postitaja ütles: "Ükskord sõidame me niikuinii..."
Edu harjutamisel!!!!

Tähtis on mitte krampi minna ja liialt närvitseda. Tuleb hoida pilk seal kuhu minna tahad ja pea "selge"
harjutamine teeb meistriks ja nagu üks eelnev postitaja ütles: "Ükskord sõidame me niikuinii..."
Edu harjutamisel!!!!
KTM 300 EXC / KTM 450 EXC / Kawasaki Z750 S
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.