Kui kaua teie sõitma õppisite?

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Putukas
Postitusi: 75
Liitunud: 03 Apr 2007, 18:06
Tsikkel: R6
Asukoht: Pealinn

Kui kaua teie sõitma õppisite?

Lugemata postitus Postitas Putukas »

Mina hakkan küll juba ennast suht lootusetu juhtumina tundma...tahe on suur, aga kuus sõidutundi ja ma olen IKKA veel platsi peal!!!! :oops: Ma ei saa ausalt öeldes ise ka aru, mida põrgut ma seal nii kaua teen, üle ühe tunni tuleb midagi välja. Sõit käib küll ainult kahe erineva rattaga, aga ikka nagu täielik hädapätakas seal otsas. Kui ükskord linna sõitma viiakse, äkki siis kõva platsistaaži tõttu olen seal eriti osav :lol:

Aga see selleks, kaua teil läks aega, et load taskusse saada?
Kasutaja avatar

pritsu
Postitusi: 854
Liitunud: 15 Mai 2005, 00:22
Tsikkel: TDM 850
Asukoht: mets, karjäär
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas pritsu »

18 aastat.
Õigekirjaoskus massidesse!
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 370 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

mnjah, kõik oleneb, mis kogemused ja millega sul enne autokooli olid. seega nagu pritsu ütles - terve elu :P

mina aga siiamaani õpin ;)
Viimati muutis Piipz, 06 Juul 2007, 10:18, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

bash
Postitusi: 786
Liitunud: 13 Mai 2005, 15:23
Asukoht: Saue
Kontakt:

Re: Kui kaua teie sõitma õppisite?

Lugemata postitus Postitas bash »

Putukas kirjutas:
Mina hakkan küll juba ennast suht lootusetu juhtumina tundma...tahe on suur, aga kuus sõidutundi ja ma olen IKKA veel platsi peal!!!! :oops: Ma ei saa ausalt öeldes ise ka aru, mida põrgut ma seal nii kaua teen, üle ühe tunni tuleb midagi välja. Sõit käib küll ainult kahe erineva rattaga, aga ikka nagu täielik hädapätakas seal otsas. Kui ükskord linna sõitma viiakse, äkki siis kõva platsistaaži tõttu olen seal eriti osav :lol:

Aga see selleks, kaua teil läks aega, et load taskusse saada?
Külavaheteed õpetavad tegelt palju paremini sõitma kui platsil joristamine.
Ei propageeri lubadeta sõitmist :D

Ise sain auto ja motokooli läbi niimoodi, et pidin alla pooled sõidutundidest sõitma. Ehk siis see on u. 6000-7000km lubadeta sõitmise tulemus avalikel teedel.

Küsiks sõitma õppimise koha pealt niimoodi, et kui noorelt ja jalgratta selga läksid ja kui palju lapsena sõitsid ?
Sõprade ja enda pealt vaadates on sellel VÄGA tugev mõju kuidas inimesed tsikliga sõidavad. Kes palju jalgrattaga sõitnud, sõidavad lihtsalt paremini, kindlamalt, kiiremini ( :roll: ).

Ok pikk jutt, s**t jutt, peale väikest õllejoomist.
Just enjoy ... nothing less, nothing more

sookas

Lugemata postitus Postitas sookas »

Nii nagu motika selga istusin nii sõitsin.Load sain peale seda kui olin lõpetanud Dkati liikluse ja sõidu õppe.Eksamisõit oli lyhike-lastekodu tänaval RAI hoone ees tegin kaheksa ja kõikk.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Putukas
Postitusi: 75
Liitunud: 03 Apr 2007, 18:06
Tsikkel: R6
Asukoht: Pealinn

Lugemata postitus Postitas Putukas »

Nujah, kui nüüd hästi järgi mõelda, siis ega ma just eriti palju väiksena ei sõitnud jalgrattaga :? Ja viimasest rattaga sõidust on üldse päris palju aega möödas, võib olla on siin siis tõesti tõetera sees. Vabadel päevadel peab siis jalgratta hoopis välja otsima :lol: Äkki tulevadki siis need kaheksad-ringid-slaalomid paremini välja...
Kasutaja avatar

Aizar
Postitusi: 259
Liitunud: 28 Aug 2004, 18:33
Asukoht: Tallinn

Re: Kui kaua teie sõitma õppisite?

Lugemata postitus Postitas Aizar »

Putukas kirjutas:
üle ühe tunni tuleb midagi välja ... Sõit käib küll ainult kahe erineva rattaga
:shock: :shock: :shock: ot tsevo, erinevate ratastega teed õppesõitu? Milleks? Iga ratas käitub nõksa erinevalt, ära tee asja raskemaks enda jaoks.

Lisaks räägi, mida sa seal platsil täpselt teed ja mis sul välja ei tule? Võta õpetajal kraest kinni ja tehke ühte harjutust, seni kuni sa seda une pealt ka teha suudad, siis järgmine jne.

Vastates küsimusele, sõitma õppimine käib jah kogu elu.. esimese aasta järel tunned, et nagu juba oskaks, 4 järel saad aru, et tegelt ei oska ikka muffigi ja 10 aastat sõitnuna hakkab juba vaikselt tulema... Ma olen jõudnud sinna enamvähem mitte-muffigi-ei-oska faasi.

Lubade kättesaamiseks samas tuleb teha seaduse järgi 20x25 minutit, ehk see on siis nö eeldatav MINIMAALNE maht, mille jooksul asja nullist selgeks peaks saama. Endal sai vist tehtud ca 4 sõidukorda (2x25 kõik), aga all oli mingi krossikogemus, BC kategooria load ja 8 aastat autojuhistaazi.

P.S. Lohutuseks, linnasõit on lihtsam kui plats :) (Seda siis juhul, kui sul mõne muu sõidukiga liiklemiskogemus olemas ja märkide/olukordade järgimine reflektoorsel tasemel käib)
Aivar
Kasutaja avatar

Teema algataja
Putukas
Postitusi: 75
Liitunud: 03 Apr 2007, 18:06
Tsikkel: R6
Asukoht: Pealinn

Lugemata postitus Postitas Putukas »

Erinevate ratastega käib sõit seetõttu, et naisterahvastele on koolis 2 ratast (suht vähe ju) ja iga kord ei ole üks ja seesama ju saadaval, nii ma siis suht kordamööda sõidan nende kahega.

Aga välja ei tule hästi need kallutamised....mingi hirm on vist sees, et kukun külili :oops: Liiga selgelt on vist mälus, kuidas rolleriga paraja matsu kunagi panin. Aga mingi imelik kiiks on ka, et vasakule poole ringi tehes- ei mingit probleemi, paremale poole aga nõuab tõsist pingutust :P
Kasutaja avatar

miilits
Postitusi: 763
Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
Asukoht: Viljandi

Kui kaua teie ...

Lugemata postitus Postitas miilits »

Sa oled ennast rolleriga ära rikkunud, see on hoopis teisest puust "pukats", mine parem kergema endurokaga krossirajale ja proovi seda läbi sõita.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Putukas
Postitusi: 75
Liitunud: 03 Apr 2007, 18:06
Tsikkel: R6
Asukoht: Pealinn

Lugemata postitus Postitas Putukas »

See roller oli esimene ja ainukene kord sõita:) Ja tegelikult ei sõitnud tookord mina...istusin taga, aga lendasin lihtsalt sama suure kaarega kui juht.
Kasutaja avatar

Olts
Postitusi: 405
Liitunud: 22 Okt 2005, 10:04

Lugemata postitus Postitas Olts »

Platsil saab kallutada :shock: Üldiselt kui ratta ees hirmu tunda on natuke raske sõita jah. Hirmu vastu aitab sõidukogemus ja endale selgeks mõelda, et sõitev ratas ei saa külili kukkuda. Nullist sõitu õppides on üldse imelik alustada platsiharjutustest, kuna kiiremini liikuva ratta seljas on julgem tunne, kui kaheksat ukerdada. Kui natuke kogemust ja usaldust ratta vastu tekib, siis jõuad ringe ja kaheksaid ka teha. Üldiselt oleks mõistlik enne kooli minekut natuke sõitu harjutada. Ehk otsi mõni tuttav, kes nõus Sind õpetama. Naisi on auto-moto foorimites alati lahkelt abistatud :P

sookas

Lugemata postitus Postitas sookas »

Tegelt sobivad minule ka vasakud kurvid rohkem.
Kasutaja avatar

Õnnekas
Postitusi: 842
Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Õnnekas »

Tee lihtne katse, võta jalgratas ja arenda natuke kiirust ning siis pidurda tagaratas plokki. Kummale poole ratta kallutad see "kurv" ongi sul eelistatud.
Kasutaja avatar

lynxitar
Postitusi: 173
Liitunud: 26 Jaan 2005, 20:13
Tsikkel: Honda VT600C Shadow
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas lynxitar »

Kena kuulda, et kõik pole sadulas sündinud :lol:
Ma sain platsilt ka välja peale 7ndat korda ja linnas olen nüüd miski 8 korda käinud...tuleb veel minna. Küsisin õpetajalt, et kas mul ikka jõuludeks on lootust load saada...ta vaid muigas. Samas kui ainult tundides sõita siis päris algajal võtab juba ainuüksi harjumine ja tunnetuse saamine aega. Mäletan oma kõige esimest sõitu platsil: eks neil autoõpetajatel oli päris lõbus vaadata kuidas ma seal ukerdasin. Ühele kähvasin et tuletagu meelde kuidas ta ise esimest korda sõitis...see tõmbas kohe tõsiseks tagasi.
Olin ka kunagi selle mõttega, et muretsen ratta ja õpin sõitma ja siis lähen kooli. Sõbrad laitsid mõtte maha, ütlesid et kool ongi koht kus õppida. Nii ma siis siin muudkui õpin...iga tund saan midagi juurde.
Selle parema ja vasaku poolega on mul muide sama lugu. Platsi peal on üks kindlam kui teine, samas linnasõidul erinevust ei tunneta.
Ja mina olen muide oma vähese kogemusega juba nelja rattaga sõitnud...Eks tuleb ju sõita sellega, mis parasjagu vaba on.
Ja kukkunud olen ka kolm korda vähemalt...kõik platsil.
Igatahes ära heida meelt, ükskord me sõidame niikuinii... :lol:
Kasutaja avatar

Aizar
Postitusi: 259
Liitunud: 28 Aug 2004, 18:33
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Aizar »

Putukas kirjutas:
Erinevate ratastega käib sõit seetõttu, et naisterahvastele on koolis 2 ratast (suht vähe ju) ja iga kord ei ole üks ja seesama ju saadaval, nii ma siis suht kordamööda sõidan nende kahega.
Huvitav süsteem, tavaliselt on üks sõiduõpetaja ja kindel tsikkel :) Aga noh, pealinna kombed.
Putukas kirjutas:
Aga välja ei tule hästi need kallutamised....mingi hirm on vist sees, et kukun külili :oops:
See hirm on täiesti loogiline -- raske ratas, paigalgi raske püsti hoida, hakka veel kallutama kah.. :P Täiesti tüüpiline mõtlemine. Tekib sellest, et sul pole lastud tunda, kui stabiilne ja püstiseisev ratas LIIKUDES reaalselt on. Ja ega seda eksamimõõdus 8t sõites ära ei õpi ka. Samas raske on soovitusi anda, kui pole sind sõitmas näinud :P

Ideaalvariant on siin juba varem pakutud: 80cc või 125cc krossikas, lai plats ja sõidad nagu jalgrattaga.
Kui seda võimalust ei ole, siis proovi harjutusplatsi peal sõita vabalt valitud suunas tühikäigul (ei puutu ei sidurit ega gaasi) ja *kergelt* ratast kallutada. Autodele mõeldud slaalom on hea harjutus selleks, kuigi esimesel katsel võiks lihtsalt mööda platsi ringe sõita igaks juhuks... Seni, kuni sa ennast seal mugavalt ei tunne, ei ole mõtet motomõõdus ringe/kaheksaid/slaalome vägistada, kuna su kiirus on nii väike (pluss rabelemine pidurite-siduri-gaasiga, kuna tühikäigul arvatavasti ei kipu välja pöörama), et ratas tõesti kipub ümber minema järsemate liigutuste puhul.

Ahjaa, kuidas sulle muidu kallutamist õpetati? Ülakehaga kaasa kallutama või ülakeha otse ja ainult ratast kallutama? Aeglasel sõidul soovitaks viimast varianti.
Putukas kirjutas:
Aga mingi imelik kiiks on ka, et vasakule poole ringi tehes- ei mingit probleemi, paremale poole aga nõuab tõsist pingutust :P
See läheb üle. Loodetavasti :P
Aivar
Kasutaja avatar

HeitiKender
Postitusi: 450
Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32

Lugemata postitus Postitas HeitiKender »

Sõiduasend, tõepoolest, kõige tähtsam. Ma prooviks isegi nii, et kohapeal keegi hoiab pilli ning siis sujuvalt asendit muuta. See on eriti tõhus siis kui ilmneb sinu kirjeldatud asümmeetria - vasakule/paremale erinevalt. Kord õpitud sõiduasendit on sõites palju kergem võtta, lihasmälu on üllatavalt võimas asi.
Kasutaja avatar

tok-tok
Postitusi: 393
Liitunud: 17 Nov 2005, 10:13
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas tok-tok »

Kui Sulle tundub, et vasakule pöörata on kergem ja paremale saab ka, aga väike tõrge justkui, on seotud psühholoogiaga. On teooria, et vasakukäelised inimesed eelistavad n.ö. parem-manöövrit ja paremakäelised vastupidi. Jutt pärineb sõiduõpetajalt ning ehk alguses sõitu õppides nii ongi.

Endal kulus n.ö. lubadeni ca 7000 km. Seda küll mitte autokoolis, aga üks on selge, tuleb võimalikult palju ja sageli sõita. Ainult sage sõidupraktika annab tulemusi kiiremini. Keegi ei eeldagi, et Sa peaks autokooli lõpetanuna olema suuteline sõitma sama kogenult kui juba mitu aastat sõitnud juht. Autokoolis peaksid omandama põhilise selleks, et osata tsiklit käsitseda. Sõiduõpetaja rääkis, et paarkümmend aastat tagasi ei olnud keegi kuulnud nn. vastupööramisest kurvis jne. Et siis olenemata paarikümneaastasest staazist õpib edasi.

Ühest vastust ei ole küsimusele, et kui kaua keegi nüüd autokoolis sõidutunde võtab. Tõmbaks paralleeli viiulimänguga. Kui kiirelt keegi omandab OSKUSE, on väga individuaalne :wink:
Mul on väiksem kui Sul!
Benelli TNT 1130

april15

Lugemata postitus Postitas april15 »

ma sain lõpuks oma a-kat tehtud. kokku läks mul täpselt 5 nädalat (ei väidagi et sõita oskan, aga kool ja eksamid läbi). vahepeal oli küll tunne et mille krdi pärast ma vabatahtlikult selle risti ja viletsuse endale kaela tõmbasin. kokku oli mul siis 15 sõidutundi (30*25 min) korraga sõit ikka 50 min. 6.ndal tunnil läksin juba linna. kõik läks ladusalt. 10. tunnis, mis oli koolieksami eest, kukkusin platsi eksamil kolinal läbi (ei saanud isegi neljanda korraga slaalomit tehtud). siis sõiduõpetaja alles hakkas huvi tundma, et mida ma seal platsi peal siis teen, kui teda parasjagu pole. sest siiani olin seal kõik harjutused pärast korra ette näitamist üksi selgeks pusinud ja ka juba omad nipid leiutanud, mis siis igakord ei tahtnud toimida. ja siis kui ta hakkas huvi tundma ja püüdma mulle midagi ka reaalselt selgeks teha ja kogu aeg kõrval oli nõu ja jõuga, hakkas asi lõpuks välja ka tulema. siis võtsin veel lisatunde eelmise nädala teisipäeva ja kolmapäeva õhtul, pühapäeva õhtul koguni kaks ja esmaspäeva hommikul tund enne eksamit veel ühe. eksamil sain kõigega hästi hakkama. just aitas see tund aega mässamist enne eksamit, sain n.ö. käed soojaks.
enne autokooli minemist oli kogemust nii palju et olin sõitnud umbes 4 korda sellisega: http://dirtbike.off-road.com/dirtbike/d ... C00512.jpg (NB! pilt pole minuga seotud vaid on saadud googeldamise teel ja kui pildilt aru pole saada, siis see on see mini 110ne dirtbike)

SwenJulm

Lugemata postitus Postitas SwenJulm »

Mul kulus ka lubadeni ca. kaks kuud, sinnamaani sõitsin iga päev tööle koju, isegi vihmaste ilmadega, kuna autot pole...linna ma ka eriti ei roninud, sest nagu keegi siin juba on öelnud, et algajal on bike´iga sõita ikka pain in the ässs :evil: lõpuks siis kui eksamile läksin polnud mingeid probleeme ei platsil ei linnas ja nüüd on juba kallutamis tehnika ka vähe paremaks läind, aga alati saab paremaks minna, nii et- sõita sõita ja veel rohkem sõita, sealt see sõiduoskus tuleb ma kaldun arvama 8)

ElCato
Postitusi: 76
Liitunud: 13 Juun 2007, 08:13
Tsikkel: VN900 Custom
Asukoht: Tallinn/Pirita

Lugemata postitus Postitas ElCato »

Endalgi ainult kool ja kõik, enne seda sõitnud ei olnud...kunagi mingi mopeediga. Platsil 8 ei tahtnud esimene kord välja tulla, aga muuga ei olnud probleemi. Muidugi selline ratta nö piiride tundmaõppimine võtab vast aastaid ja eks sealgi oleneb veidi rattast jne. Aga jalgrattaga oli muidugi eelnevalt palju loksutud ja linnas kindlasti aitab pikk autosõidukogemus.
Kasutaja avatar

Zeek
Postitusi: 273
Liitunud: 07 Okt 2003, 14:12
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Zeek »

Väidetavalt erineb meeste ja naiste tsiklisõiduõppimine üsna palju. Kui meestel on sageli all eelnevad kogemused jalgrataste ja mopeedidega hullamisest, siis paljud tüdrukud/naised alustavad üsna nullist. Lisaks on naised sageli püüdlikumad, eriti just alguses, suutmata võtta asju "mehelikult" vabalt ja kergekäeliselt, mistõttu tehakse rohkem vigu ka krampiminemise ja ülipüüdlikkuse tõttu. Ehk siis algul no ei saa kohe mitte vedama..... üsna paljud on väitnud, et algul ei tahtnud kuidagi harjutused välja tulla ning ise liiklusega hakkama saada (küll ei jõua märke vaadata, küll ei mäleta mis käik sees on), ja siis ühel hetkel käis plõks ja oskused olid nagu imeväel olemas....ehk siis salamisi kogus keha ja mõistus teadmisi ja siis ühel hetkel otsustas välja näidata mida ta oskab. Meestel on vahel jälle vastupidi.... algul tuleb kõik nagu lennult, siis võetakse õpetaja nõuandeid kergekäeliselt stiilis: ma ju oskan isegi.....ja põrutakse siis eksamil kolinal, sest mõned targad õpetused on lihtsalt kõrvust mööda lennanud.
Eks see siin ole üks paras targutamine, aga see, et mehed ja naised õpivad tsikliga sõitma erinevalt, on fakt. Ja parimad on õpetajad, kes seda teavad ning sellega arvestada oskavad. Ühe rattaga sõitmine kergendab muidugi seda protsessi tunduvalt...siis on aega ja võimalust ratta omapära tundma õppida ja ratast paremini tunnetama hakata. Millegipärast tundub siin ka meeste ja naiste vahel väike erinevus olevat....et mehed lepivad pidevalt vahelduvate ratastega kergemini kui naised...


P.S. Ise sai kah lisatunde võetud ja päris palju aega platsil veedetud - et ikka see kindlusetunne sisse tuleks. Ja tunne, et no ei taha see sõitmine selgeks saada, on ka veel hästi meeles. Sai ju ise kah alustatud nullist, jalgrattakogemused jäid kuskile aastate taha ja polnud just kah kuigi põhjalikud ja pikaajalised (et oleks õppinud kallutama ja hästi pöörama jne)

Kokkuvõtteks: võta asja rahulikult - kiiret sul ei ole, mõtesta enda jaoks asjad lahti, lõdvestu, usalda ratast ja sa saad hakkama...
Elu on...

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Lugemata postitus Postitas racerx »

Paremale poole keeramise teeb raskeks enamasti see, et käsi gaasirullil on valesti ja seetõttu tsikli juhtimine raskendatud kuna , kõige tähtsama asja, veojõukontrolli :) kasutamine häiritud.

Selle vea fixib enamasti see kui panna käsi gaasile nii nagu peab, ehk siis haarata piisavalt "ülevalt".

Ei osand lihtsamini seletada praegu. Hommik vist
Kasutaja avatar

kraut
Postitusi: 228
Liitunud: 09 Juun 2007, 10:53
Tsikkel: XT660Z
Kontakt:

Re: Kui kaua teie sõitma õppisite?

Lugemata postitus Postitas kraut »

Aizar kirjutas:

:shock: :shock: :shock: ot tsevo, erinevate ratastega teed õppesõitu? Milleks? Iga ratas käitub nõksa erinevalt, ära tee asja raskemaks enda jaoks.
No mul oli koolis rõõm 4 erineva rattaga oma õppesõite töristada, kusjuures 2 neist olid cruiserid, 2 baigid. Küll lagunes mõni laiali, mõnega jälle tegi eelmine õpilane kägara. Muidu oli täitsa tore ja vaheldusrikas, vahel aind kobas jalg pedaale valest kohast ;)
Kuivõrd mul oli varasemast ajast "krunt" all, siis ei tekkinud probleeme, esmasele tsikliõppijale aga sellist vaheldusrikkust tõesti ei soovitaks.
Pilt

harimal
Postitusi: 1071
Liitunud: 30 Mai 2007, 12:57
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas harimal »

Putukas kirjutas:
Erinevate ratastega käib sõit seetõttu, et naisterahvastele on koolis 2 ratast (suht vähe ju) ja iga kord ei ole üks ja seesama ju saadaval, nii ma siis suht kordamööda sõidan nende kahega.
Ma sõitsin ka naisega tsiklikoolis erinevate ratastega. Mõlemad saime kokku 3 erineva rattaga kogemused kätte. Pigem aitab moraalselt, sest tekitab tunde, et ratas on ratas ja saad kõigiga hakkama, mille selga istud.
Putukas kirjutas:
Aga mingi imelik kiiks on ka, et vasakule poole ringi tehes- ei mingit probleemi, paremale poole aga nõuab tõsist pingutust :P
See tuleneb sellest, et vasaku käe all olev kummijublakas on fikseeritud, parema oma aga liigub ja see liikumine võtab kas ratta vaikseks või paneb tõmblema ;) Hakka parempöörete juures juba ette arvestama sellega, et pead rannet väga stabiilsena hoidma. Ehk kui võtad kummagi pööramise juures nende erinevused arvesse, saabki kõik kenasti korda.

Samuti, kui tundub, et ratas hakkab jubedalt vajuma ning tahab asfaldile kalli teha, siis ära võitle vastu, vaid pööra ja kalluta kaasa ning anna gaasi juurde. Point selles, et kui ratas hakkab nt vasakule kalduma ja sa üritad teda sirgeks punnitada, siis sa pigem aitad tal kenasti külje maha, kui sa aga tsikliga kaasa kaldud, hakkab ta imeväel ise püsti tulema. Sujuv gaasi andmine aitab sellele veel kaasa.

Enne kaheksat sõites, tee parem-ja vasak-ringe eraldi ning ürita nende korral mängida "Heitit" ehk "How low can you go". hoia stabiilset kiirust ning ürita kallutada ratas nii madalale kui vähegi võimalik. Eeldatavasti kasvab sellega tegelikult sinu ringi raadius ning kiirus, aga see on ok, asja mõte on kaldusoleku käppasaamine.

Kui kaheksat teed, siis aitab see, kui sa kujutad kummagi kaheksa ümara osa tegemise ruumi nelinurgana, kus sees pead ringi tegema. Ürita iga nelinurga külje keskele kujutada kindlat punkti, mida ringi tehes puudutad ehk kaheksa sooritamiseks sõidad vastu pisikese nelinurga kolme külje keskpunkti.

Rattahirmust ja saamatusest - kas sa seda harjutust teed, et võtad 40 km/h sisse ja pead kahe joone vahel pidama saama? Kindlasti teed. Tee seda rohkem. Samuti ürita kohati platsi ühest otsast teise agressiivselt rallida. See tekitab jällegi tunde, et valdad ratast ning tema on sulle allutatud, mitte vastupidi. Minu naine hakkas autot sõiduvahendiks ja mitte monstrumiks alles siis pidama, kui õpetasin ta ketsiga kohalt minema ning kohapeal ringiratast sõitma - ta sai aru, et temast oleneb see mida auto teeb ja kuidas teeb ehk jällegi - kontroll on juhi käes, mitte mingi rauakolaka otsustada.

Hea oleks, kui saaksid ka ratta kuhugi jope või muru peale külili lasta ning ta üles tõsta. Tee seda paar korda. Saad jällegi aru, et külili ratas pole midagi imelikku, lihtsalt tõstad ta püsti ja sõidad edasi. Jällegi, minu naine hakkas end palju rahulikumalt tundma, kui ütlesin talle, et mul savi, kui ta ratta horisontaalselt pargib, parkigu palju jaksab ;)
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Lisaks muule veel VAADE! Ära kunagi jõllita teel seda kohta või objekti kuhu sa EI taha sõita või millele sa pihta saada EI taha. Otsi pilguga koht kust soovid läbi sõita, vaata hetkeks ja otsi pilguga juba järgmist kohta. Ratas kopeerib su pilgud sinu alateadliku tegevuse tagajärjel üsna täpselt. Eriti veel kui sa oma mõttes kramplikult ei ürita oma tegevust jälgida vaid lased asjadel toimuda. Ja ringi ning kaheksa korral vaata pool ringi või veelgi rohkem ette, mitte oma ratta ette. Ühesõnaga keera pead nii et kael ragiseb ja vaata seda osa manöövrist kuhu alles pisut hiljem kohale jõuad, mitte ära vaata teed oma esiratta ees.
Proovi. Uskumatu, aga toimib.
Motosurvivalil läbi käidud ja uskuma jäädud :)
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

Yerba
Postitusi: 1226
Liitunud: 09 Juun 2006, 00:42
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner '13

Lugemata postitus Postitas Yerba »

Jajah, mul läks aasta ära, enne kui A-kati kätte sain. Platsil hõõrusin ka ringi 10 tundi rõõmsasti, sest kaks õpilast olid pidevalt ühe õpetaja käe all ja nii ei saanudki õpetaja linnasõitu tegema tulla. Ja siis tuli juba sügis ja talv vahele. Ja kevadel sain paar tundi linnas sõita ning suve alguses sai ARKi eksam tehtud.
Aga minu meelest mulle tuli küll platsisõit kasuks igati. Mis siis et 10 tundi kokku. Vahel kodu lähedal asfaldiplatsil teen aeglast sõitu ja kaheksaid vabatahtlikult nüüdki. Linnasõidul on aeglane sõit teinekord päris kasuks tulnud, kui jalga maha ei taha sirutada ning 1-2 km/h venida mõnes "seisvas" ummikus.
Mis seal ikka, ära nördi et kaua platsil tiirlema pead. Saadki asjad enda jaoks selgemaks.
Vanarahvas teadis öelda: "Harjutamine teeb harjutajaks".
:wink:
www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!
Kasutaja avatar

Yerba
Postitusi: 1226
Liitunud: 09 Juun 2006, 00:42
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner '13

Lugemata postitus Postitas Yerba »

Jah, aeglase sõidu puhul ka, ära vaata jooni teel, vaid pilk ette kujuteldavale silmapiirile parem. Nii on tasakaalu väga palju parem hoida.
---
spinna kirjutas:
Lisaks muule veel VAADE! Ära kunagi jõllita teel seda kohta või objekti kuhu sa EI taha sõita või millele sa pihta saada EI taha. Otsi pilguga koht kust soovid läbi sõita, vaata hetkeks ja otsi pilguga juba järgmist kohta. Ratas kopeerib su pilgud sinu alateadliku tegevuse tagajärjel üsna täpselt. Eriti veel kui sa oma mõttes kramplikult ei ürita oma tegevust jälgida vaid lased asjadel toimuda. Ja ringi ning kaheksa korral vaata pool ringi või veelgi rohkem ette, mitte oma ratta ette. Ühesõnaga keera pead nii et kael ragiseb ja vaata seda osa manöövrist kuhu alles pisut hiljem kohale jõuad, mitte ära vaata teed oma esiratta ees.
Proovi. Uskumatu, aga toimib.
Motosurvivalil läbi käidud ja uskuma jäädud :)
www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!
Kasutaja avatar

susi
Postitusi: 63
Liitunud: 04 Apr 2006, 21:48
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas susi »

See et välja ei tule on alguse värk. Nagu ennistki mainitud on naised vähe püüdlikumad ja pingutavad sellega tihti üle, s.t. teevad vigu liigsest pingutamisest :)
Tähtis on mitte krampi minna ja liialt närvitseda. Tuleb hoida pilk seal kuhu minna tahad ja pea "selge"

harjutamine teeb meistriks ja nagu üks eelnev postitaja ütles: "Ükskord sõidame me niikuinii..."

Edu harjutamisel!!!!
KTM 300 EXC / KTM 450 EXC / Kawasaki Z750 S
Kasutaja avatar

Laisaar
Postitusi: 3558
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
Asukoht: Tallinn 5056777
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Laisaar »

ja siis kui arvad, et oled juba piisavalt kärbes ja oskad sõita nagu mishka, toob vanemate kliffidega tiirul käimine sind taas maapeale :)
Ja hakkame edasi õppima sest pikk tee on veel minna...



motokas
Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas petz »

vaatamata oma suht pikale sõidustaazile, omandan aeg-ajalt siiamaani igasugu uusi sõidunippe ja võtteid.
tegelt ongi nii, et kuhu sõiduajal pingsalt vaatad, sinna tsikkel ka üritab minna.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”