Süütepoolide miinus juhe kärssas läbi.

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Kristjan
Postitusi: 202
Liitunud: 14 Apr 2005, 22:09
Asukoht: Tallinn

Süütepoolide miinus juhe kärssas läbi.

Lugemata postitus Postitas Kristjan »

1991 aasta enduro DR650
Probleemi kirjeldus.

Võtsin siis tsikli talvekorterist välja, vahetasin õlid-filtrid ja hakkasin käivitama.

Käik N peal, tooreklapp väljas ja vajutasin starteri nuppu.
Tunnen kärsakat ja väike pahmakas tossu tuli ka paagi alt. Starter iseenesest vedas mootorit ringi küll.

Keerasin paagi maha ja asusin viga otsima. Ei leidnud. Andsin veel starterit ja leidsin koha, mis kärssas.

Kärssas nimelt see peenike juhe, mis läheb aku miinus klemmilt, hargneb poolel teel kaheks ja jõuab kahe süütepoolini.

Milles võib probleem olla?

Hiljem hakkasin akut laadima. Aku läks kuumaks ja hakkas vilistama :roll:

Nõuanded oodatud enne kui läbikärsanud juhtme uuega asendan.

Terv,
K.
Africa Twin - vaese mehe LC8
Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1247
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

Lugemata postitus Postitas Mix »

Kui sa just akut valepidi peale ei ühendanud, siis... võimalik, et õige massi(miinus)juhe, mis akut tsikli raamiga ühendab, omab viletsat kontakti või on hoopiski katkenud ja käivitamisel kogu starterit läbiv suur vool üritas massi "otsida" läbi selle veel säilinud peenikese juhtme, mis on süütepoolide massiga ühendamiseks ette nähtud....
Eelnev on lihtsalt uitmõte.. :roll:
Aku "vilistamist" ei oska esialgse kirjelduse põhjal kommenteerida.
-
-
Kasutaja avatar

Teema algataja
Kristjan
Postitusi: 202
Liitunud: 14 Apr 2005, 22:09
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Kristjan »

Iseenesest päris loogiline mõte.
Klemme ma ei puhastanud, võib-olla oligi viga selles.

Aku jah sõna otseses mõttes vilistas.
St tõstsin tsikli pealt maha ja hakkasin vene punase Start kastiga laadima.
Pool tundi laadisin siis läksin õue ja kuulsin, et mingi vilin kostub. Aku oli kuum ja tossas ja vilises.
Panin hoovi tee keskele jahtuma.

K.
Africa Twin - vaese mehe LC8
Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1247
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

Lugemata postitus Postitas Mix »

Hmm...
Laadimisvool vale (suur), polaarsus vale... aku või akulaadija tuksis. :roll:
Akus elektrolüüdi tase ikka normis? Kas kontrollisid enne laadimist?
-
Kasutaja avatar

Teema algataja
Kristjan
Postitusi: 202
Liitunud: 14 Apr 2005, 22:09
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Kristjan »

Kõik oli normis jah ainuke asi, et aku pole kuigi uus.

Tähtsam probleem selle süütepooli juhtmega. Aku tuleb igaljuhul uus osta.

K.
Africa Twin - vaese mehe LC8
Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1247
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

Lugemata postitus Postitas Mix »

Ma ei tea sellest vene "Start" akulaadijast mitte mõmmigi. Võimalik, et kui aku oli väga tühi, siis kasvas laadimisvool väga suureks.
Suured voolud, eralduvad gaasid... aku võib miskit vilisevat häält sel moel teha küll.. :roll:
Kuidas aku talve üle elas? - kas laadisid sügisel ära ja talvel kontrollisid ja vajadusel laadisid lisaks? Või oli kõik nii, nagu sügisel jäi?
Viimasel juhul ja vana akuga võib igasugust anomaaliat esineda.
Tsikli juhtmed (massijuhe!) pead ka üle vaatama.
-
-
Kasutaja avatar

Teema algataja
Kristjan
Postitusi: 202
Liitunud: 14 Apr 2005, 22:09
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Kristjan »

Aku laadisin sügisel täis ja talvel laadisin ka ühe korra.
Aku seisis aata läbi toatemperatuuril.

Aga tulles tagasi selle süütepooli jama juurde.
Süütepooli toite miinusjuhe on ju ühendatud aku miinusklemmi külge.

Selle suhtes, et kui aku miinusklemmil ongi kehv ühendus siis süütepooli juhtmest ei saa rohkem voolu kuidagi moodi läbi minna.

Kõik muu töötab ilusti. Ja noh kui kehv ühendus siis vast poleks starterit ka ringi tõmmanud. Üks suur silinder - suur käivitusvool jne.

K.
Africa Twin - vaese mehe LC8
Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1247
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

Lugemata postitus Postitas Mix »

Nujahh... see ju ainult "uitmõte" nagu ütlesin.. :)
Kuid võimalik on see siiski. Massijuhe ei pea selleks päris katkema, piisab ainult viletsamast kontaktist, et suur vool hakkaks juba muid teid otsima. Ja kui leiab, siis võib käivitatav seade (näiteks starter) isegi töötada - kuniks miskit muud suurenud koormuse alla langenut läbi kärssab.
Kas mootorit on võimalik "süüde sees" asendis mingil muul moeel ringi ajada - näiteks kick'ist. Kas siis säde ikka on? Kui voolud valesid radu mööda liiguvad, siis võib kahjustusi mujalegi tekkida...
Sattusin nüüd siin leelotama üld-elektrotehnilistel teemadel. Ma ei tunne kahjuks Su ratast üldse. Oleks hea, kui sõna võtaks keegi, kes just seda ratast tunneb...
-
-
Kasutaja avatar

Rabakoll
Postitusi: 20
Liitunud: 26 Mai 2005, 19:49
Tsikkel: Blackbird
Asukoht: Tallinn-Pärnu

Lugemata postitus Postitas Rabakoll »

Mootori massi ühendus puudulik,rabab sul praegu läbi süütesüsteemi lisamassi.
Käiguhoova pool mootori taga otsas asub mootori mass juhe,kontrolli üle ehk siis puhasta ja peaks olema ok.
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

See vana vene START akulaadija on üks paras õudusunenägu. Kui ta sul veel "start" asendis juhtus olema, siis andis ta endast maksimaalse ja keetis aku üsna kiiresti pudruks ja plaadid kõveraks. Sisin ja vilin tähendasid igal juhul selle aku lõplikku teenistuse raugemist. Soovitan soojalt soetada mõni lihtne automaatlaadija koju. Aeg-ajalt ikka läheb vaja.
Mis nüüd "massijuhtme" võimalikku ja tõenäolisse probleemi puutub, siis seal võib olla ka see, et juhe ise on seest lootusetult hapnenud ja suurema voolutarbe korral otsib vool kergemalt läbipääsetavaid teid. Sedakorda osutus siis selliseks teeks süütepooli juhe. Viimane omakorda ei ole aga oma ristlõikelt nii tugeva voolu jaoks mõeldud ja nii ta hõõguma läkski. Aastaid tagasi imestas mu kadunud naabrimees selle üle, et starterit andes põles maha VAZ2105-e tooreklapi tross. Täiesti müstilise juhtumi põhjus oli auto kere ja mootori vahelise miinusjuhtmena kasutatava "suka" intensiivne roostetamine suvaliselt kuskilt keskkohast. Üllataval kombel leidis siis vool tee mootorini läbi kerega ühenduses oleva trossi kinnitusklambri, trossi metallkõri ja karburaatori. Uskumatu, aga tõsi. Vaata võib olla leiad midagi sarnast oma rattalt.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

spinna kirjutas:
See vana vene START akulaadija on üks paras õudusunenägu. Kui ta sul veel "start" asendis juhtus olema, siis andis ta endast maksimaalse ja keetis aku üsna kiiresti pudruks ja plaadid kõveraks.
"start" asend ei tee muud, kui lülitab ampermeetri vooluringist välja, et käivitusvool seda ei rikuks. teine lüliti töötab samamoodi kui "laadimise" asendis. Ja EI ANNA rohkem voolu/pinget kui laadimisasend. Seega kvalitfitseerub su jutt saunateemasse.

KUI START laadijaga aku p* keeratakse, on viga enamasti kasutajas, kes ei tea, mida teeb.
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Siis läks jutt sauna jah. Mul on õnnestunud endal ka kunagi lausa mitu korda aku laadija külge unustada ja hiljem tümaks keedetud aku kõrval sajatada. Seega olengi juba pikemat aega selliste laadijate fänn, mis ise omaniku hajameelsust ja lollust kompenseerivad ;)
Suzuki GSX 750 Inazuma

Raitsraisk
Postitusi: 302
Liitunud: 15 Mär 2007, 23:07
Tsikkel: F650
Asukoht: Laagri
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 6 korda

Lugemata postitus Postitas Raitsraisk »

Oma teadmiste põhjal tahaksin väita et akust ei tohiks küll miinusjuhet otse süütepoolile minna, vaid oopis pluss peaks suht otse (läbi süüteluku ja sureti) süütepoolile jõudma. SP miinus peaks käima läbi katkesti.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”