Süütepoolide miinus juhe kärssas läbi.
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Süütepoolide miinus juhe kärssas läbi.
1991 aasta enduro DR650
Probleemi kirjeldus.
Võtsin siis tsikli talvekorterist välja, vahetasin õlid-filtrid ja hakkasin käivitama.
Käik N peal, tooreklapp väljas ja vajutasin starteri nuppu.
Tunnen kärsakat ja väike pahmakas tossu tuli ka paagi alt. Starter iseenesest vedas mootorit ringi küll.
Keerasin paagi maha ja asusin viga otsima. Ei leidnud. Andsin veel starterit ja leidsin koha, mis kärssas.
Kärssas nimelt see peenike juhe, mis läheb aku miinus klemmilt, hargneb poolel teel kaheks ja jõuab kahe süütepoolini.
Milles võib probleem olla?
Hiljem hakkasin akut laadima. Aku läks kuumaks ja hakkas vilistama
Nõuanded oodatud enne kui läbikärsanud juhtme uuega asendan.
Terv,
K.
Probleemi kirjeldus.
Võtsin siis tsikli talvekorterist välja, vahetasin õlid-filtrid ja hakkasin käivitama.
Käik N peal, tooreklapp väljas ja vajutasin starteri nuppu.
Tunnen kärsakat ja väike pahmakas tossu tuli ka paagi alt. Starter iseenesest vedas mootorit ringi küll.
Keerasin paagi maha ja asusin viga otsima. Ei leidnud. Andsin veel starterit ja leidsin koha, mis kärssas.
Kärssas nimelt see peenike juhe, mis läheb aku miinus klemmilt, hargneb poolel teel kaheks ja jõuab kahe süütepoolini.
Milles võib probleem olla?
Hiljem hakkasin akut laadima. Aku läks kuumaks ja hakkas vilistama

Nõuanded oodatud enne kui läbikärsanud juhtme uuega asendan.
Terv,
K.
Africa Twin - vaese mehe LC8
Kui sa just akut valepidi peale ei ühendanud, siis... võimalik, et õige massi(miinus)juhe, mis akut tsikli raamiga ühendab, omab viletsat kontakti või on hoopiski katkenud ja käivitamisel kogu starterit läbiv suur vool üritas massi "otsida" läbi selle veel säilinud peenikese juhtme, mis on süütepoolide massiga ühendamiseks ette nähtud....
Eelnev on lihtsalt uitmõte..
Aku "vilistamist" ei oska esialgse kirjelduse põhjal kommenteerida.
-
-
Eelnev on lihtsalt uitmõte..

Aku "vilistamist" ei oska esialgse kirjelduse põhjal kommenteerida.
-
-
Iseenesest päris loogiline mõte.
Klemme ma ei puhastanud, võib-olla oligi viga selles.
Aku jah sõna otseses mõttes vilistas.
St tõstsin tsikli pealt maha ja hakkasin vene punase Start kastiga laadima.
Pool tundi laadisin siis läksin õue ja kuulsin, et mingi vilin kostub. Aku oli kuum ja tossas ja vilises.
Panin hoovi tee keskele jahtuma.
K.
Klemme ma ei puhastanud, võib-olla oligi viga selles.
Aku jah sõna otseses mõttes vilistas.
St tõstsin tsikli pealt maha ja hakkasin vene punase Start kastiga laadima.
Pool tundi laadisin siis läksin õue ja kuulsin, et mingi vilin kostub. Aku oli kuum ja tossas ja vilises.
Panin hoovi tee keskele jahtuma.
K.
Africa Twin - vaese mehe LC8
Ma ei tea sellest vene "Start" akulaadijast mitte mõmmigi. Võimalik, et kui aku oli väga tühi, siis kasvas laadimisvool väga suureks.
Suured voolud, eralduvad gaasid... aku võib miskit vilisevat häält sel moel teha küll..
Kuidas aku talve üle elas? - kas laadisid sügisel ära ja talvel kontrollisid ja vajadusel laadisid lisaks? Või oli kõik nii, nagu sügisel jäi?
Viimasel juhul ja vana akuga võib igasugust anomaaliat esineda.
Tsikli juhtmed (massijuhe!) pead ka üle vaatama.
-
-
Suured voolud, eralduvad gaasid... aku võib miskit vilisevat häält sel moel teha küll..

Kuidas aku talve üle elas? - kas laadisid sügisel ära ja talvel kontrollisid ja vajadusel laadisid lisaks? Või oli kõik nii, nagu sügisel jäi?
Viimasel juhul ja vana akuga võib igasugust anomaaliat esineda.
Tsikli juhtmed (massijuhe!) pead ka üle vaatama.
-
-
Aku laadisin sügisel täis ja talvel laadisin ka ühe korra.
Aku seisis aata läbi toatemperatuuril.
Aga tulles tagasi selle süütepooli jama juurde.
Süütepooli toite miinusjuhe on ju ühendatud aku miinusklemmi külge.
Selle suhtes, et kui aku miinusklemmil ongi kehv ühendus siis süütepooli juhtmest ei saa rohkem voolu kuidagi moodi läbi minna.
Kõik muu töötab ilusti. Ja noh kui kehv ühendus siis vast poleks starterit ka ringi tõmmanud. Üks suur silinder - suur käivitusvool jne.
K.
Aku seisis aata läbi toatemperatuuril.
Aga tulles tagasi selle süütepooli jama juurde.
Süütepooli toite miinusjuhe on ju ühendatud aku miinusklemmi külge.
Selle suhtes, et kui aku miinusklemmil ongi kehv ühendus siis süütepooli juhtmest ei saa rohkem voolu kuidagi moodi läbi minna.
Kõik muu töötab ilusti. Ja noh kui kehv ühendus siis vast poleks starterit ka ringi tõmmanud. Üks suur silinder - suur käivitusvool jne.
K.
Africa Twin - vaese mehe LC8
Nujahh... see ju ainult "uitmõte" nagu ütlesin.. 
Kuid võimalik on see siiski. Massijuhe ei pea selleks päris katkema, piisab ainult viletsamast kontaktist, et suur vool hakkaks juba muid teid otsima. Ja kui leiab, siis võib käivitatav seade (näiteks starter) isegi töötada - kuniks miskit muud suurenud koormuse alla langenut läbi kärssab.
Kas mootorit on võimalik "süüde sees" asendis mingil muul moeel ringi ajada - näiteks kick'ist. Kas siis säde ikka on? Kui voolud valesid radu mööda liiguvad, siis võib kahjustusi mujalegi tekkida...
Sattusin nüüd siin leelotama üld-elektrotehnilistel teemadel. Ma ei tunne kahjuks Su ratast üldse. Oleks hea, kui sõna võtaks keegi, kes just seda ratast tunneb...
-
-

Kuid võimalik on see siiski. Massijuhe ei pea selleks päris katkema, piisab ainult viletsamast kontaktist, et suur vool hakkaks juba muid teid otsima. Ja kui leiab, siis võib käivitatav seade (näiteks starter) isegi töötada - kuniks miskit muud suurenud koormuse alla langenut läbi kärssab.
Kas mootorit on võimalik "süüde sees" asendis mingil muul moeel ringi ajada - näiteks kick'ist. Kas siis säde ikka on? Kui voolud valesid radu mööda liiguvad, siis võib kahjustusi mujalegi tekkida...
Sattusin nüüd siin leelotama üld-elektrotehnilistel teemadel. Ma ei tunne kahjuks Su ratast üldse. Oleks hea, kui sõna võtaks keegi, kes just seda ratast tunneb...
-
-
See vana vene START akulaadija on üks paras õudusunenägu. Kui ta sul veel "start" asendis juhtus olema, siis andis ta endast maksimaalse ja keetis aku üsna kiiresti pudruks ja plaadid kõveraks. Sisin ja vilin tähendasid igal juhul selle aku lõplikku teenistuse raugemist. Soovitan soojalt soetada mõni lihtne automaatlaadija koju. Aeg-ajalt ikka läheb vaja.
Mis nüüd "massijuhtme" võimalikku ja tõenäolisse probleemi puutub, siis seal võib olla ka see, et juhe ise on seest lootusetult hapnenud ja suurema voolutarbe korral otsib vool kergemalt läbipääsetavaid teid. Sedakorda osutus siis selliseks teeks süütepooli juhe. Viimane omakorda ei ole aga oma ristlõikelt nii tugeva voolu jaoks mõeldud ja nii ta hõõguma läkski. Aastaid tagasi imestas mu kadunud naabrimees selle üle, et starterit andes põles maha VAZ2105-e tooreklapi tross. Täiesti müstilise juhtumi põhjus oli auto kere ja mootori vahelise miinusjuhtmena kasutatava "suka" intensiivne roostetamine suvaliselt kuskilt keskkohast. Üllataval kombel leidis siis vool tee mootorini läbi kerega ühenduses oleva trossi kinnitusklambri, trossi metallkõri ja karburaatori. Uskumatu, aga tõsi. Vaata võib olla leiad midagi sarnast oma rattalt.
Mis nüüd "massijuhtme" võimalikku ja tõenäolisse probleemi puutub, siis seal võib olla ka see, et juhe ise on seest lootusetult hapnenud ja suurema voolutarbe korral otsib vool kergemalt läbipääsetavaid teid. Sedakorda osutus siis selliseks teeks süütepooli juhe. Viimane omakorda ei ole aga oma ristlõikelt nii tugeva voolu jaoks mõeldud ja nii ta hõõguma läkski. Aastaid tagasi imestas mu kadunud naabrimees selle üle, et starterit andes põles maha VAZ2105-e tooreklapi tross. Täiesti müstilise juhtumi põhjus oli auto kere ja mootori vahelise miinusjuhtmena kasutatava "suka" intensiivne roostetamine suvaliselt kuskilt keskkohast. Üllataval kombel leidis siis vool tee mootorini läbi kerega ühenduses oleva trossi kinnitusklambri, trossi metallkõri ja karburaatori. Uskumatu, aga tõsi. Vaata võib olla leiad midagi sarnast oma rattalt.
Suzuki GSX 750 Inazuma
"start" asend ei tee muud, kui lülitab ampermeetri vooluringist välja, et käivitusvool seda ei rikuks. teine lüliti töötab samamoodi kui "laadimise" asendis. Ja EI ANNA rohkem voolu/pinget kui laadimisasend. Seega kvalitfitseerub su jutt saunateemasse.spinna kirjutas:See vana vene START akulaadija on üks paras õudusunenägu. Kui ta sul veel "start" asendis juhtus olema, siis andis ta endast maksimaalse ja keetis aku üsna kiiresti pudruks ja plaadid kõveraks.
KUI START laadijaga aku p* keeratakse, on viga enamasti kasutajas, kes ei tea, mida teeb.
-
- Postitusi: 302
- Liitunud: 15 Mär 2007, 23:07
- Tsikkel: F650
- Asukoht: Laagri
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 6 korda
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.