Esimese hammasratta vahetus- kas väiksem või suurem

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
amottus
Postitusi: 24
Liitunud: 04 Juul 2005, 15:12
Tsikkel: Aprilia Tuono V4R
Asukoht: Rakvere

Esimese hammasratta vahetus- kas väiksem või suurem

Lugemata postitus Postitas amottus »

Mure järgmine:

sai juba eelmine aasta bike ostetud, kus oli esimene hammasratas ära vahetatud väiksema vastu. Nüüd olles mõndasid kommentaare kuulnud tekkis küsimus, kas väiksema esimese hammasrattaga on lõppkiirus parem või kiirendus parem?

Jagage arvamusi.
Yamaha FZR600-Kawasaki ZXR750-Suzuki Gsxr750-Suzuki GSXR 1000 K7-Aprilia Tuono -08-Moto Morini Corsaro 1200 - Aprilia Tuono V4R -13 - Ducati Diavel Carbon

n2utsu

Lugemata postitus Postitas n2utsu »

Väiksema esimese hammastrattaga saad juurde kiirendust, suuremaga lõppkiirust.

Teema algataja
amottus
Postitusi: 24
Liitunud: 04 Juul 2005, 15:12
Tsikkel: Aprilia Tuono V4R
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas amottus »

siis arvasin õigesti, ei hakka sellisel juhul suuremat tagasi toppima :D
Yamaha FZR600-Kawasaki ZXR750-Suzuki Gsxr750-Suzuki GSXR 1000 K7-Aprilia Tuono -08-Moto Morini Corsaro 1200 - Aprilia Tuono V4R -13 - Ducati Diavel Carbon
Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas Villem »

Kuna teema pealkiri juba vastav, siis ei hakkaks uut teemat tegama ning küsin siinkohal oma küsimuse ka ära.

Nimelt, kas GSX750F 'l annab palju tunda, kui ees on 16 hammast ning taga 46 ? Originaalis on 15/47. Mul on 16/46 kombinatsioon küll juba peal ning vahetama enam ei hakka, aga kuna ise ei saa veel niipea sõitma (tegelikult ei ole ka originaal kombinatsiooniga sõitnud, hammakad olid viimseni kulunud ning ostes sain 16/46 kaasa), siis lihtsalt huvitab.

Holms
Postitusi: 310
Liitunud: 06 Apr 2006, 13:42
Tsikkel: VN 1500 MS
Asukoht: Mulgimaa
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas Holms »

Villem
Nimelt, kas GSX750F 'l annab palju tunda, kui ees on 16 hammast ning taga 46 ? Originaalis on 15/47.


Sama kiirusega sõitmiseks vajad 8% vähem pöördeid. Teoreetiliselt.
Loom kõnnib, mees sõidab
IZ->...->VX 800..->VN 1500 MS
Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas Villem »

Holms kirjutas:
Sama kiirusega sõitmiseks vajad 8% vähem pöördeid. Teoreetiliselt.
Jah, selle olen välja arvutanud. Kuid rohkem huvitab see, et kui palju see just reaalses olukorras maanteesõidul tunda annab. Näiteks, et kas pöörded jäävad 100km/h juures juba liiga madalaks ?
Kasutaja avatar

Laur
Postitusi: 377
Liitunud: 18 Nov 2005, 18:37
Tsikkel: VTX1800R
Asukoht: Muhv nõudmiseni
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas Laur »

Villem kirjutas:
Jah, selle olen välja arvutanud. Kuid rohkem huvitab see, et kui palju see just reaalses olukorras maanteesõidul tunda annab. Näiteks, et kas pöörded jäävad 100km/h juures juba liiga madalaks ?
Kui nüüd õieti mäletan, siis GSX750F sõitis 100km/h 5500 rp/m, ei jää vast madalaks.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans

motik
Postitusi: 112
Liitunud: 10 Aug 2004, 01:52

Suzu Freewind

Lugemata postitus Postitas motik »

Kuna teema sama siis küsin ka oma mure ära;)
Nimelt plaanis minna 2008 suvi Jalta tripile ja tahaks kiirust lisaks :roll:
Suzuki Freewind 650 98a Kuna hetkel on 100/110 km/h masinale suhtkoht liiast siis peaks ilmselt hammakaid vahetama?

Kuna minek 3 kesi siis tahaks olla samas tempos(teistel kuskil 130 km/h norm)

Sukisuki Änn- Änn@MC Motoahvid
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Mis mõttes 100/110 650-sele liiast on? Äkki selgitad? Minu mõistus ütleb, et kui selline kiirus kuuepoolesele liiast on, siis see tsikkel eriti töökorras küll ei ole. Mina sellisega minna ei julgeks. 100/110 on jõukohane kaasaegsele 4-taktilisele 125-sele. 650 kuubikut ühesilindriline peaks muretult 130-140 km/h ikka kulgema.

Ja kui soovid aru saada ketirataste suhtest ja ülekande muutmise põhimõttest, siis kasuta otsingut - mina isiklikult olen vähemalt 3 korda seda siin foorumis pikalt kirjutanud. Enne, kui hakkad katsetama tee selgeks, kas su tsikkel ei suuda arendada rohkem lõppkiirust tänu sellele, et piiraja vastu tuleb või sureb ta jõuetusse. Kui piirajasse, siis tuleb ülekannet kiiremaks muuta (ette suurem, taha väiksem). Kui jõu puudusesse, siis ülekanne aeglasemaks (ette väiksem, taha suurem). Ja kolmas variant on see, et ta sul täitsa kohvi on kui 100/110 piiriks...

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

motik
Postitusi: 112
Liitunud: 10 Aug 2004, 01:52

Lugemata postitus Postitas motik »

StreetMoto kirjutas:

Mis mõttes 100/110 650-sele liiast on? Äkki selgitad? Minu mõistus ütleb, et kui selline kiirus kuuepoolesele liiast on, siis see tsikkel eriti töökorras küll ei ole. Mina sellisega minna ei julgeks. 100/110 on jõukohane kaasaegsele 4-taktilisele 125-sele. 650 kuubikut ühesilindriline peaks muretult 130-140 km/h ikka kulgema.

Ja kui soovid aru saada ketirataste suhtest ja ülekande muutmise põhimõttest, siis kasuta otsingut - mina isiklikult olen vähemalt 3 korda seda siin foorumis pikalt kirjutanud. Enne, kui hakkad katsetama tee selgeks, kas su tsikkel ei suuda arendada rohkem lõppkiirust tänu sellele, et piiraja vastu tuleb või sureb ta jõuetusse. Kui piirajasse, siis tuleb ülekannet kiiremaks muuta (ette suurem, taha väiksem). Kui jõu puudusesse, siis ülekanne aeglasemaks (ette väiksem, taha suurem). Ja kolmas variant on see, et ta sul täitsa kohvi on kui 100/110 piiriks...

tänan vastamast
Ratas ise on ok ja mootor ka suhtkoht hea! Lihtsalt 110 km/h on pöörded u 5700/6000 juures (max on 8500). Lõppkiirus on kuskil 155km/h juures. Olen ise proovinud.
Kiire otsing ei toonud head tulemust! Ketirataste suhtest ja ülekandest on arusaam olemas. Mõtlesin, et äkitse on keski katsetanud sama asja ja saaks kasuliku infi?
Originaal peaks olema: ees 15 ja taga 43 hammast, kett on 525

Sukisuki Änn- Änn@MC Motoahvid
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

OK, siis on asi selgem. Sinu mudelile toodetakse esimest ketiratast ka 14 hambaga. Kuna suht haruldane, siis tavaliselt 14 tellimise teema - 15 on ikka kohapeal olemas. Siis võid arvutada selle suhte (14/43) alusel 100/110 juures uued pöörded välja. Originaal on tõesti 15/43.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Kipsi
Postitusi: 1515
Liitunud: 04 Juun 2007, 13:50
Tsikkel: cbr600RR
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Kipsi »

Lõppkiirus on kuskil 155km/h juures. Olen ise proovinud.

Natuke guugeldades on see selle ratta koha normaalne.

Ahjaa ja kui kellelgi tekkib sama kysimus, mis teema algatajal, siis mõelge jalgratta peale :).


motik
Postitusi: 112
Liitunud: 10 Aug 2004, 01:52

Lugemata postitus Postitas motik »

Kipsi kirjutas:

Lõppkiirus on kuskil 155km/h juures. Olen ise proovinud.

Natuke guugeldades on see selle ratta koha normaalne.

Ahjaa ja kui kellelgi tekkib sama kysimus, mis teema algatajal, siis mõelge jalgratta peale :).

Mis asi on normaalne? lõppkiirus ?
Sellest on tõesti rohkem kui küll!(kiiremaks rallimiseks on ka GSX-R600 olemas :roll: )
Mure on lihtsalt, et masin liialt ruuna saab kui 110-ga lasta!

Sukisuki Änn- Änn@MC Motoahvid
Kasutaja avatar

Kipsi
Postitusi: 1515
Liitunud: 04 Juun 2007, 13:50
Tsikkel: cbr600RR
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Kipsi »

Pidasin silmas seda, et mootor on korras .

Kasutaja avatar

Bladyhell
Postitusi: 1024
Liitunud: 12 Apr 2006, 19:25
Tsikkel: K1200S

Lugemata postitus Postitas Bladyhell »

Pisut kõrgemad pöörded olevat fine:

Vibration levels up to 6,000 rpm are unobtrusive but past 6,000 rpm vibration can be felt through the bars, pegs and mirrors but is never much of a concern. Certainly nowhere near the discomfort of a large 4 cylinder bike. At 110 kph (68 mph) the motor is spinning at 5,000 rpm, this is about 300 rpm higher than most other big trail bikes but helps to give good acceleration for overtaking and better flexibility at lower revs.

http://www.thumperpage.com/articles/Xf650.html

K1200S

Maicle
Postitusi: 196
Liitunud: 07 Juul 2007, 01:03

Lugemata postitus Postitas Maicle »

Kopeerin oma küsimuse ka siia teemasse edasi :)

http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php ... 5&start=20

Ette tänades :) Kellegil ideid, siis vastata palun sinna :)

Kasutaja avatar

westel
Postitusi: 559
Liitunud: 02 Juun 2004, 09:49
Asukoht: Kose
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas westel »

Kunagi kui ma veel gsx 750f -ga sõitsin, siis tõstsin ülekanded nii, et 100km/h juures oli 4000 rpm. Rahulikult pikka maad sõites oli päris hea.
(mootor käis mõnusalt madalalt)
170-180 km/h juures hakkas asi nigelaks minema, kuna viimase käiguga lihtsalt ei jõudnud rohkem minna. Nii et neljas käik oli umbes sama nagu originaalis viies peaks olema. Neljandaga saavutas enam vähem tippkiiruse :D

Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 710
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 36 korda

Lugemata postitus Postitas romulus »

Mul tekkis hammasrataste suuruste muutmise kohta hoopis teine küsimus: kui hammaste arvu muuta, kas siis peab ketti ka lühemaks/pikemaks tegema hakkama? Enda rattal avastasin nimelt, et originaalis 46 asemel on tagumine hammakas 45 pandud. Kas pean nüüd uut ketti ostest lühema võtma, originaalis 112 lüli..?

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61, Yamaha Tenere 700 '23
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

romulus kirjutas:

Mul tekkis hammasrataste suuruste muutmise kohta hoopis teine küsimus: kui hammaste arvu muuta, kas siis peab ketti ka lühemaks/pikemaks tegema hakkama? Enda rattal avastasin nimelt, et originaalis 46 asemel on tagumine hammakas 45 pandud. Kas pean nüüd uut ketti ostest lühema võtma, originaalis 112 lüli..?

Eks see sõltub sellest kui palju sul ketipingutuseks/lõdvestuseks reguleerimisruumi on. Kui saad keti normaalselt pingule, siis on kõik ju OK.
Seda, et teljevahe 5 mm muutub ei ole küll mõtet karta :).

Kasutaja avatar

arendaja
Postitusi: 288
Liitunud: 05 Mai 2007, 09:54
Tsikkel: Tenere 700
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 6 korda

Lugemata postitus Postitas arendaja »

Sry, et vahele pressin, kuid sarnane küsimus:
Ratas honda slr

hammasratas, tagumine originaalis 43 aga pakutakse 47 hambalist, ja ette originaalis käib 14 hambaline, kuid pakuti ka 15 hambalist.

Esimene hammakas muudab kiirendust, väiksem=suurem kiirendus
aga mida muudab tagumine hammakas?

Et millist valikut eelistada linnas töristamiseks?

Slr 650 > Gsxr 600 > Hornet 919 > Cbr1000rr > Mt09 > Tenere 700

piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas piloot »

arendaja kirjutas:

Esimene hammakas muudab kiirendust, väiksem=suurem kiirendus
aga mida muudab tagumine hammakas?

Mitte midagi ei muuda :wink: Proovi ise järgi, pane ette ühe hamba võrra suurem ja taha kolme hamba võrra väiksem ja näed ise, et miskit pole muutund... :twisted:

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!

Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raigo »

Arendaja!

Kas sul kunagi käikudega jalgratas on olnud ?

Kui on, siis edasi võid ise mõelda

Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Lugemata postitus Postitas 417 »

arendaja kirjutas:

Sry, et vahele pressin, kuid sarnane küsimus:
Ratas honda slr

hammasratas, tagumine originaalis 43 aga pakutakse 47 hambalist, ja ette originaalis käib 14 hambaline, kuid pakuti ka 15 hambalist.

Esimene hammakas muudab kiirendust, väiksem=suurem kiirendus
aga mida muudab tagumine hammakas?

Et millist valikut eelistada linnas töristamiseks?

mina näen asja niimoodi - juhul kui juba originaalis on esimene hammakas liiga väikese diameetriga siis veel väiksemaks muutmine hakkab kehtti lõhkuma, nurk läheb liiga teravaks. Sellisel juhul tuleb mängida tagumisega. aga muid traditsiooniliselt jah esimesel 1 vähem võrdub tagumie "mitumitu" rohkem.

SZR il vahetasin ees 1hammas väiksemaks kuna originaalis polnud linnankiiruseks sobivat käiku. YZF ilja KTM il aga pole vajadust näinud muuta kuna linnakiirused on paigas .

esimese originaalist suuremaks vahetamine ei pruugi ratast kiiremaks teha( jõud surem enne lõppkiirust ära) , võibolla ökonoomsemaks pikkadel otstel.

Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 367 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

linnakiirusel sobivat käiku :P maanteel ju tagarattasse ei lähe :D

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Mitte midagi ei muuda. Proovi ise järgi, pane ette ühe hamba võrra suurem ja taha kolme hamba võrra väiksem ja näed ise, et miskit pole muutund...

Kas seda lauset peab nüüd võtma iroonilisena ja jutumärkides???

Kui mitte, siis on härra piloot küll asjadest väga valesti aru saanud... Lõppülekande paneb paika ketirataste suhtearv. hammaste arv taga jagatud hammaste arvuga ees. Sinu näide muudab ikka üsna palju... lõppülekannet.

Muudan natuke oma posti olles läbi lugenud teema alates algusest. Jälle jääb mulle arusaamatuks, kuskohast tuleb arvamus, et suurem ülekanne annab juurde kiirendust ja väiksem ülekanne annab juurde lõppkiirust. Asi ei ole nii ühene ja sõltub suuresti tsiklist. Olen sellest pikalt kirjutanud 2-3 teemas. Et soovijad võivad kasutada otsingut. Aga võin veel korra lühidalt kirjutada:

  1. Tehase ülekandesuhe on pea alati optimaalne ja valitud just selline, et mootori tööreziim oleks kooskõlas tsikli tavapärase kasutamisega.
  2. Lõppülekanne on jagatis tagumise ketiratta hammaste arv jagatud esimese ketiratta hammaste arvuga ning on keskmise kubatuuriga tänavaratastel tüüpiliselt 3 lähedal. Suuremakubatuurilistel on suhe väiksem kuna mootoril jõudu rohkem. Kuni 5% suhte muutust tavakasutaja reeglina ei tunnegi. Seega vahetades taga 45 näiteks 46 vastu ei saa suurt midagi aru.
  3. Ketile peab 2 lüli (lülide paar, sest ühekaupa ei ole võimalik lülisid lisada/maha võtta) juurde panema reeglina siis kui muutus tagumisel ketirattal on rohkem kui 2 hammast. Esimene ketiratas ei mõjuta keti pikkust praktiliselt.
  4. Mängides ülekandega ja tahtes aru saada erinevusest on mõtet vahetada esimest ketiratast, sest see on odavam, ei mõjuta keti pikkust ja muudab ülekandearvu tuntavalt.
  5. Suur ülekandearv teeb tsiklil mineku teravamaks, käike peab hakkama tihedalt vahetama ja viimane käik jookseb piirajasse enne kui tsikkel arendab mootorisuutliku lõppkiiruse.
  6. Väike ülekandearv teeb tsikli jõetumaks, kuid käigud pikemaks ja seega pole vaja nii tihedalt vahetada. Viimase käiguga ei jaksa tsikkel enam minna ja lõppkiirust ei saavutata tänu sellele, et mootoril ei ole sellise ülekandega enam jaksu kiiremini minna.
  7. Optimaalne ülekanne tänavarattale on selline, kus viimase käiguga piiraja veel ei rakendu, kuid sinna ei ole ka enam palju maad. Nii umbes 500 pööret puudu.
  8. Optimaalne ülekanne võistlusrattale/krossikale on selline, et saab kasutada olenevalt rajast kõiki käike ja ka kiireimal sirgel ei jookse viimane veel piirajasse. Seega üsna sarnane tänavarattast maksimumi võtmise loogikale.
  9. Tehase poolt valitud ketirataste suhe on reeglina veidi väiksem eelnimetatud maksimumi leidmise teooriast, sest arvestatud on ka sellega, et allamäge, hea kütusega ja taganttuulega ei tuleks viimase käiguga piiraja vastu.
  10. Seega ei ole suurema lõppkiiruse saavutamiseks vaja mitte ülekannet vähendada (taha väiksemat ketiratast), vaid hoopis katsetada 1-2 hamba lisamisega taha, sest siis jõuab tsikkel viimase käiguga suuremaid pöördeid arendada ja sellest tulenevalt ka suuremat lõppkiirust.

PS! Kui muudate ülekannet, siis liigväike esimene ketiratas (tänavatsiklil alla 14 hamba) suretab keti kiirelt, sest murrab (ketiratta välisdiameeter, mööda mida kett haagitakse liiga väike) seda liigselt.

Loodan, et oli abiks...

Viimati muutis StreetMoto, 18 Jaan 2008, 13:37, muudetud 1 kord kokku.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas piloot »

StreetMoto kirjutas:

Mitte midagi ei muuda. Proovi ise järgi, pane ette ühe hamba võrra suurem ja taha kolme hamba võrra väiksem ja näed ise, et miskit pole muutund...

Kas seda lauset peab nüüd võtma iroonilisena ja jutumärkides???

Täpselt nii... :wink: Tegelikult aga näpukas tõesti - "ja" asemel oli mõeldud "või"
Näide siis, kui võtaks ülekande 15x46=3,06
Paneme ette 16 taha 46 = 2,87
Paneme ette 15 taha 43 = 2,86

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Kasutaja avatar

MrR
Postitusi: 331
Liitunud: 04 Okt 2006, 08:25
Tsikkel: Bayerische Motor Werke
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas MrR »

Endalgi nüüd üks hammas vähem ja samm äkilisem :roll:

Uurisin ka natuke service manualist, kuidas see kiirus sinna spidomeetrile tuleb ja sain aru, et päris ketiratta pöörete pealt seda ei arvestata ja kuskil on olemas mingi elektrooniline sensor. Teab keegi targem midagi selle kohta? Põhihuvi see, ega nüüd spidokas suuremat kiirust ei näita kui tegelikult - viimasel ajal nagu autod kipuvad mööda suruma. :?

Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Lugemata postitus Postitas madone »

Mmm.. kui bike kasutad niisama sõiduks siis ma küll sinuasemel ammikaid ei timmiks! Seda enam, et kui ette pisema panid siis kulutab ketti oluliselt kiiremini.

Enamus biked loevad kiirust käigukastist!

Kui enamus bikesid valetavad originaal hammakate puhul 5-8 kmh 100 kmh juures siis 200 juures on see valetamine väga räige lausa.

Ette pisem hammakas ning bike spido järgi sõidad sa -10 kmh aeglasemalt, kui mitte rohkem!

Kasutaja avatar

MrR
Postitusi: 331
Liitunud: 04 Okt 2006, 08:25
Tsikkel: Bayerische Motor Werke
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas MrR »

No karjuvat vajadust ei olnud muidugi selle ketiratta järgi ei olnud...

Tellin ajakirja MOTORRAD ja seal olid erinevaid lisasid testitud ning see ketiratta vahetus (17 pealt 16le) pidavat olema üks parima hinna/tulemuse suhtega modifikatsioone. 60-100km peale kiirendab nüüd pool sekundit kiiremini (450eek/0,5sek :lol: ).

Info selle kohta siin: http://www.motorradonline.de/test/ueber ... 288083.htm ja need kes saksa keelt ei mõista ja tahavad vigast inglise keelt lugeda võivad vajutada siia http://www.google.com/translate?u=http% ... l=de&tl=en

Järgmine küsimus, kas spidokaid kalibreerida ka saab?


mart211

Lugemata postitus Postitas mart211 »

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”