Esimese hammasratta vahetus- kas väiksem või suurem
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 24
- Liitunud: 04 Juul 2005, 15:12
- Tsikkel: Aprilia Tuono V4R
- Asukoht: Rakvere
Esimese hammasratta vahetus- kas väiksem või suurem
sai juba eelmine aasta bike ostetud, kus oli esimene hammasratas ära vahetatud väiksema vastu. Nüüd olles mõndasid kommentaare kuulnud tekkis küsimus, kas väiksema esimese hammasrattaga on lõppkiirus parem või kiirendus parem?
Jagage arvamusi.
-
- Postitusi: 797
- Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
- Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
- Asukoht: Saue
- Tänatud: 9 korda
Nimelt, kas GSX750F 'l annab palju tunda, kui ees on 16 hammast ning taga 46 ? Originaalis on 15/47. Mul on 16/46 kombinatsioon küll juba peal ning vahetama enam ei hakka, aga kuna ise ei saa veel niipea sõitma (tegelikult ei ole ka originaal kombinatsiooniga sõitnud, hammakad olid viimseni kulunud ning ostes sain 16/46 kaasa), siis lihtsalt huvitab.
-
- Postitusi: 377
- Liitunud: 18 Nov 2005, 18:37
- Tsikkel: VTX1800R
- Asukoht: Muhv nõudmiseni
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 2 korda
Kui nüüd õieti mäletan, siis GSX750F sõitis 100km/h 5500 rp/m, ei jää vast madalaks.Villem kirjutas:Jah, selle olen välja arvutanud. Kuid rohkem huvitab see, et kui palju see just reaalses olukorras maanteesõidul tunda annab. Näiteks, et kas pöörded jäävad 100km/h juures juba liiga madalaks ?
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Suzu Freewind
Kuna teema sama siis küsin ka oma mure ära;)
Nimelt plaanis minna 2008 suvi Jalta tripile ja tahaks kiirust lisaks
Suzuki Freewind 650 98a Kuna hetkel on 100/110 km/h masinale suhtkoht liiast siis peaks ilmselt hammakaid vahetama?
Kuna minek 3 kesi siis tahaks olla samas tempos(teistel kuskil 130 km/h norm)
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Mis mõttes 100/110 650-sele liiast on? Äkki selgitad? Minu mõistus ütleb, et kui selline kiirus kuuepoolesele liiast on, siis see tsikkel eriti töökorras küll ei ole. Mina sellisega minna ei julgeks. 100/110 on jõukohane kaasaegsele 4-taktilisele 125-sele. 650 kuubikut ühesilindriline peaks muretult 130-140 km/h ikka kulgema.
Ja kui soovid aru saada ketirataste suhtest ja ülekande muutmise põhimõttest, siis kasuta otsingut - mina isiklikult olen vähemalt 3 korda seda siin foorumis pikalt kirjutanud. Enne, kui hakkad katsetama tee selgeks, kas su tsikkel ei suuda arendada rohkem lõppkiirust tänu sellele, et piiraja vastu tuleb või sureb ta jõuetusse. Kui piirajasse, siis tuleb ülekannet kiiremaks muuta (ette suurem, taha väiksem). Kui jõu puudusesse, siis ülekanne aeglasemaks (ette väiksem, taha suurem). Ja kolmas variant on see, et ta sul täitsa kohvi on kui 100/110 piiriks...
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
StreetMoto kirjutas:Mis mõttes 100/110 650-sele liiast on? Äkki selgitad? Minu mõistus ütleb, et kui selline kiirus kuuepoolesele liiast on, siis see tsikkel eriti töökorras küll ei ole. Mina sellisega minna ei julgeks. 100/110 on jõukohane kaasaegsele 4-taktilisele 125-sele. 650 kuubikut ühesilindriline peaks muretult 130-140 km/h ikka kulgema.
Ja kui soovid aru saada ketirataste suhtest ja ülekande muutmise põhimõttest, siis kasuta otsingut - mina isiklikult olen vähemalt 3 korda seda siin foorumis pikalt kirjutanud. Enne, kui hakkad katsetama tee selgeks, kas su tsikkel ei suuda arendada rohkem lõppkiirust tänu sellele, et piiraja vastu tuleb või sureb ta jõuetusse. Kui piirajasse, siis tuleb ülekannet kiiremaks muuta (ette suurem, taha väiksem). Kui jõu puudusesse, siis ülekanne aeglasemaks (ette väiksem, taha suurem). Ja kolmas variant on see, et ta sul täitsa kohvi on kui 100/110 piiriks...
tänan vastamast
Ratas ise on ok ja mootor ka suhtkoht hea! Lihtsalt 110 km/h on pöörded u 5700/6000 juures (max on 8500). Lõppkiirus on kuskil 155km/h juures. Olen ise proovinud.
Kiire otsing ei toonud head tulemust! Ketirataste suhtest ja ülekandest on arusaam olemas. Mõtlesin, et äkitse on keski katsetanud sama asja ja saaks kasuliku infi?
Originaal peaks olema: ees 15 ja taga 43 hammast, kett on 525
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
OK, siis on asi selgem. Sinu mudelile toodetakse esimest ketiratast ka 14 hambaga. Kuna suht haruldane, siis tavaliselt 14 tellimise teema - 15 on ikka kohapeal olemas. Siis võid arvutada selle suhte (14/43) alusel 100/110 juures uued pöörded välja. Originaal on tõesti 15/43.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kipsi kirjutas:Lõppkiirus on kuskil 155km/h juures. Olen ise proovinud.
Natuke guugeldades on see selle ratta koha normaalne.
Ahjaa ja kui kellelgi tekkib sama kysimus, mis teema algatajal, siis mõelge jalgratta peale
.
Mis asi on normaalne? lõppkiirus ?
Sellest on tõesti rohkem kui küll!(kiiremaks rallimiseks on ka GSX-R600 olemas )
Mure on lihtsalt, et masin liialt ruuna saab kui 110-ga lasta!
Pisut kõrgemad pöörded olevat fine:
Vibration levels up to 6,000 rpm are unobtrusive but past 6,000 rpm vibration can be felt through the bars, pegs and mirrors but is never much of a concern. Certainly nowhere near the discomfort of a large 4 cylinder bike. At 110 kph (68 mph) the motor is spinning at 5,000 rpm, this is about 300 rpm higher than most other big trail bikes but helps to give good acceleration for overtaking and better flexibility at lower revs.
Kopeerin oma küsimuse ka siia teemasse edasi
http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php ... 5&start=20
Ette tänades Kellegil ideid, siis vastata palun sinna
Kunagi kui ma veel gsx 750f -ga sõitsin, siis tõstsin ülekanded nii, et 100km/h juures oli 4000 rpm. Rahulikult pikka maad sõites oli päris hea.
(mootor käis mõnusalt madalalt)
170-180 km/h juures hakkas asi nigelaks minema, kuna viimase käiguga lihtsalt ei jõudnud rohkem minna. Nii et neljas käik oli umbes sama nagu originaalis viies peaks olema. Neljandaga saavutas enam vähem tippkiiruse
-
- Postitusi: 710
- Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
- Asukoht: Tartu/Ida-Viru
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 36 korda
Mul tekkis hammasrataste suuruste muutmise kohta hoopis teine küsimus: kui hammaste arvu muuta, kas siis peab ketti ka lühemaks/pikemaks tegema hakkama? Enda rattal avastasin nimelt, et originaalis 46 asemel on tagumine hammakas 45 pandud. Kas pean nüüd uut ketti ostest lühema võtma, originaalis 112 lüli..?
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
romulus kirjutas:Mul tekkis hammasrataste suuruste muutmise kohta hoopis teine küsimus: kui hammaste arvu muuta, kas siis peab ketti ka lühemaks/pikemaks tegema hakkama? Enda rattal avastasin nimelt, et originaalis 46 asemel on tagumine hammakas 45 pandud. Kas pean nüüd uut ketti ostest lühema võtma, originaalis 112 lüli..?
Eks see sõltub sellest kui palju sul ketipingutuseks/lõdvestuseks reguleerimisruumi on. Kui saad keti normaalselt pingule, siis on kõik ju OK.
Seda, et teljevahe 5 mm muutub ei ole küll mõtet karta .
-
- Postitusi: 288
- Liitunud: 05 Mai 2007, 09:54
- Tsikkel: Tenere 700
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 6 korda
Sry, et vahele pressin, kuid sarnane küsimus:
Ratas honda slr
hammasratas, tagumine originaalis 43 aga pakutakse 47 hambalist, ja ette originaalis käib 14 hambaline, kuid pakuti ka 15 hambalist.
Esimene hammakas muudab kiirendust, väiksem=suurem kiirendus
aga mida muudab tagumine hammakas?
Et millist valikut eelistada linnas töristamiseks?
-
- Postitusi: 1426
- Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
- Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc
arendaja kirjutas:Sry, et vahele pressin, kuid sarnane küsimus:
Ratas honda slrhammasratas, tagumine originaalis 43 aga pakutakse 47 hambalist, ja ette originaalis käib 14 hambaline, kuid pakuti ka 15 hambalist.
Esimene hammakas muudab kiirendust, väiksem=suurem kiirendus
aga mida muudab tagumine hammakas?Et millist valikut eelistada linnas töristamiseks?
mina näen asja niimoodi - juhul kui juba originaalis on esimene hammakas liiga väikese diameetriga siis veel väiksemaks muutmine hakkab kehtti lõhkuma, nurk läheb liiga teravaks. Sellisel juhul tuleb mängida tagumisega. aga muid traditsiooniliselt jah esimesel 1 vähem võrdub tagumie "mitumitu" rohkem.
SZR il vahetasin ees 1hammas väiksemaks kuna originaalis polnud linnankiiruseks sobivat käiku. YZF ilja KTM il aga pole vajadust näinud muuta kuna linnakiirused on paigas .
esimese originaalist suuremaks vahetamine ei pruugi ratast kiiremaks teha( jõud surem enne lõppkiirust ära) , võibolla ökonoomsemaks pikkadel otstel.
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Mitte midagi ei muuda. Proovi ise järgi, pane ette ühe hamba võrra suurem ja taha kolme hamba võrra väiksem ja näed ise, et miskit pole muutund...
Kas seda lauset peab nüüd võtma iroonilisena ja jutumärkides???
Kui mitte, siis on härra piloot küll asjadest väga valesti aru saanud... Lõppülekande paneb paika ketirataste suhtearv. hammaste arv taga jagatud hammaste arvuga ees. Sinu näide muudab ikka üsna palju... lõppülekannet.
Muudan natuke oma posti olles läbi lugenud teema alates algusest. Jälle jääb mulle arusaamatuks, kuskohast tuleb arvamus, et suurem ülekanne annab juurde kiirendust ja väiksem ülekanne annab juurde lõppkiirust. Asi ei ole nii ühene ja sõltub suuresti tsiklist. Olen sellest pikalt kirjutanud 2-3 teemas. Et soovijad võivad kasutada otsingut. Aga võin veel korra lühidalt kirjutada:
- Tehase ülekandesuhe on pea alati optimaalne ja valitud just selline, et mootori tööreziim oleks kooskõlas tsikli tavapärase kasutamisega.
- Lõppülekanne on jagatis tagumise ketiratta hammaste arv jagatud esimese ketiratta hammaste arvuga ning on keskmise kubatuuriga tänavaratastel tüüpiliselt 3 lähedal. Suuremakubatuurilistel on suhe väiksem kuna mootoril jõudu rohkem. Kuni 5% suhte muutust tavakasutaja reeglina ei tunnegi. Seega vahetades taga 45 näiteks 46 vastu ei saa suurt midagi aru.
- Ketile peab 2 lüli (lülide paar, sest ühekaupa ei ole võimalik lülisid lisada/maha võtta) juurde panema reeglina siis kui muutus tagumisel ketirattal on rohkem kui 2 hammast. Esimene ketiratas ei mõjuta keti pikkust praktiliselt.
- Mängides ülekandega ja tahtes aru saada erinevusest on mõtet vahetada esimest ketiratast, sest see on odavam, ei mõjuta keti pikkust ja muudab ülekandearvu tuntavalt.
- Suur ülekandearv teeb tsiklil mineku teravamaks, käike peab hakkama tihedalt vahetama ja viimane käik jookseb piirajasse enne kui tsikkel arendab mootorisuutliku lõppkiiruse.
- Väike ülekandearv teeb tsikli jõetumaks, kuid käigud pikemaks ja seega pole vaja nii tihedalt vahetada. Viimase käiguga ei jaksa tsikkel enam minna ja lõppkiirust ei saavutata tänu sellele, et mootoril ei ole sellise ülekandega enam jaksu kiiremini minna.
- Optimaalne ülekanne tänavarattale on selline, kus viimase käiguga piiraja veel ei rakendu, kuid sinna ei ole ka enam palju maad. Nii umbes 500 pööret puudu.
- Optimaalne ülekanne võistlusrattale/krossikale on selline, et saab kasutada olenevalt rajast kõiki käike ja ka kiireimal sirgel ei jookse viimane veel piirajasse. Seega üsna sarnane tänavarattast maksimumi võtmise loogikale.
- Tehase poolt valitud ketirataste suhe on reeglina veidi väiksem eelnimetatud maksimumi leidmise teooriast, sest arvestatud on ka sellega, et allamäge, hea kütusega ja taganttuulega ei tuleks viimase käiguga piiraja vastu.
- Seega ei ole suurema lõppkiiruse saavutamiseks vaja mitte ülekannet vähendada (taha väiksemat ketiratast), vaid hoopis katsetada 1-2 hamba lisamisega taha, sest siis jõuab tsikkel viimase käiguga suuremaid pöördeid arendada ja sellest tulenevalt ka suuremat lõppkiirust.
PS! Kui muudate ülekannet, siis liigväike esimene ketiratas (tänavatsiklil alla 14 hamba) suretab keti kiirelt, sest murrab (ketiratta välisdiameeter, mööda mida kett haagitakse liiga väike) seda liigselt.
Loodan, et oli abiks...
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
StreetMoto kirjutas:Mitte midagi ei muuda. Proovi ise järgi, pane ette ühe hamba võrra suurem ja taha kolme hamba võrra väiksem ja näed ise, et miskit pole muutund...
Kas seda lauset peab nüüd võtma iroonilisena ja jutumärkides???
Täpselt nii... Tegelikult aga näpukas tõesti - "ja" asemel oli mõeldud "või"
Näide siis, kui võtaks ülekande 15x46=3,06
Paneme ette 16 taha 46 = 2,87
Paneme ette 15 taha 43 = 2,86
Endalgi nüüd üks hammas vähem ja samm äkilisem
Uurisin ka natuke service manualist, kuidas see kiirus sinna spidomeetrile tuleb ja sain aru, et päris ketiratta pöörete pealt seda ei arvestata ja kuskil on olemas mingi elektrooniline sensor. Teab keegi targem midagi selle kohta? Põhihuvi see, ega nüüd spidokas suuremat kiirust ei näita kui tegelikult - viimasel ajal nagu autod kipuvad mööda suruma.
Mmm.. kui bike kasutad niisama sõiduks siis ma küll sinuasemel ammikaid ei timmiks! Seda enam, et kui ette pisema panid siis kulutab ketti oluliselt kiiremini.
Enamus biked loevad kiirust käigukastist!
Kui enamus bikesid valetavad originaal hammakate puhul 5-8 kmh 100 kmh juures siis 200 juures on see valetamine väga räige lausa.
Ette pisem hammakas ning bike spido järgi sõidad sa -10 kmh aeglasemalt, kui mitte rohkem!
No karjuvat vajadust ei olnud muidugi selle ketiratta järgi ei olnud...
Tellin ajakirja MOTORRAD ja seal olid erinevaid lisasid testitud ning see ketiratta vahetus (17 pealt 16le) pidavat olema üks parima hinna/tulemuse suhtega modifikatsioone. 60-100km peale kiirendab nüüd pool sekundit kiiremini (450eek/0,5sek ).
Info selle kohta siin: http://www.motorradonline.de/test/ueber ... 288083.htm ja need kes saksa keelt ei mõista ja tahavad vigast inglise keelt lugeda võivad vajutada siia http://www.google.com/translate?u=http% ... l=de&tl=en
Järgmine küsimus, kas spidokaid kalibreerida ka saab?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.