1. leht 1-st

Turvakaarte / e. lookade e. laibakate /paigaldamisest.

Postitatud: 24 Mär 2007, 06:25
Postitas IvarSiim
Rattal puuduvad turvakaared.
Metallitöökojas saab need lasta teha küll, tuleb ratas kohale viia, aga:

- kui laiad lasta valmistada? Kas juhtrauast tsipa laiemad ikkagi?Siis nagu oleks mõtet......

- ja kuna raamile juurdepääs suht raske, siis lihtsam variant oleks need ühendada raamiga keevituse teel. Kui asjatundja keevitab, ehk ei juhtu raamiga ka midagi siis???

- ja saab lookade külge aretada jalatoed sõiduks.
Suzuki Maduraga on tegemist muidu.

Mida arvate mehed. et kuidas?
Ivar Siim

Postitatud: 24 Mär 2007, 10:58
Postitas Gre
Pilt

Pilt

ET SIIT EDASI SIIS

Lugupidamisega,

Postitatud: 24 Mär 2007, 11:05
Postitas Holms
Need turvakaared on rohkem nagu mootorikaitserauad, seega laiuse valid vastavalt mootorile ehk siis lenksulaiuseid pole vast vaja ja ega nii laiad just eriti kenad vaadata ka ei oleks.
Raamiga kokkukeevitamine ei ole ka just hea mõte. Kukkumise korral väänab siis suure tõenäosusega ka raami kõveraks. Kui muidu kohta ei leia kinnitamiseks, siis lase raami külge kinnituskõrvad keevitada, see vast parem variant. Poltliite korral on Sul võimalik neid laibakaid suvalisel ajal ja oma käe peal maha võtta ja külge panna. Kui viitsid googeldada, siis leiad ka netist mõned näidised, et mismoodi teised teinud on. Ei ole mõtet jalgratast leiutada.

Postitatud: 24 Mär 2007, 11:14
Postitas sepp
äkki oskab kasutaja Hunt sulle nõu anda.. pöördu tema poole.
ta endale ise ehitanud ja väga kobedad näevad välja ;)

Postitatud: 26 Mär 2007, 08:57
Postitas Hondarebel
Reeglike veel selline et need kaared olgu alati pehmemad kui raam.Enne peab järele andma kaar või kinnitus kui raam.
Raami külge kindlasti mitte keevitada,Würth näiteks omab kõikvõimalikku kinnitusklambrite valikut,san tehnika poest leiab ka.

Peeter aka Hondarebel aka Basilio

Postitatud: 26 Mär 2007, 09:08
Postitas mufista
Mu väiksel Viragol olid laibakad all pool. Pigem mootorit alt ja küljelt kaitsmas ja kui paaril korral külili vajusin, siis ratas ei kukkunudki päris ümber vaid jäi nagu laibakatele seisma. Seega lenksu laiuses .. vist poleks vaja.. ?

Suure hoo pealt kukkumise kohta ei oska muidugi midagi kosta...

Postitatud: 03 Apr 2007, 08:36
Postitas Kelleni
Äkki midagi sellist ehk? ;)
http://www.babecage.com/

Postitatud: 03 Apr 2007, 09:12
Postitas spinna
Minu noorpõlve Jawa634-l olid originaal"laibakad". Kurvis kallutades hakkas asfalti kraapima kõigepealt jalaraud, mitte laibakas. Lenksu laiused nad ka ei olnud, aga kui ratas hargilt külili vajus, siis kaared ei lasknud siiski lenksul vastu maad kolksatada ja piduri-siduri lingid jäid terveks. tegin ka ühe avarii mille käigus õnnestus parem külg maha panna ja kukkusin Järvevana raudteeülesõidul samuti paremale küljele, lisaks mõned ilusad külili liud talvistel koolivaheaegadel jäisel teel. Iga kord kaitsesid nii mootorit, lenksu koos kõigi vidinatega ja ka jalgu. Toimisid hästi, nii et tööpõhimõtte ja ideoloogilise geomeetria võid sealt vabalt maha viksida, neid 25mm torudest tehtud originaalkaartega Jawasid leidub veel küll ja küll nii et spikerdamisvõimalusi on. Kõige lihtsam oleks muidugi leida mingid margi-mudelikohased asjad kuskilt kataloogist. Aga raami külge peaks ikka klambriga kinnitama ja raami väänata need asjad ei tohi. Muidu on kasu väike ja kahju suur. Kui kuskilt siiski peab olude sunnil raamiga jäigalt siduma, siis ehk kannataks snitti võtta Trammi võidusõiduideoloogiast ja torule kuskile tahtlikult nõrgad kohad sisse treida või käiata, et kukkumise korral justnimelt sealt järgi annaks. Samas ei tohiks see toru ka mitte katki minna, sest turritav toruots kukkumise puhul head ei tähenda kui sõitja ise veel alles sadulas on.