Jawa 360 üks pütt ei tööta

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
tont
Postitusi: 139
Liitunud: 25 Apr 2004, 12:41

Jawa 360 üks pütt ei tööta

Lugemata postitus Postitas tont »

vot selline probleem siis, kui kohapeal vänta lüüa siis on säde mõlemal pool väga hea, aga siis kui küünlad külge kruttida ja sõitma minna siis parempoolne silinder ei tööta. võimsust pole ollagi, parem leegikas oli peale sõitu jääkülm. kui kellegil on mõni arukas mõte, mida tegema peaks siis palun andke teada

M4rt

Lugemata postitus Postitas M4rt »

uued küünlad

1337

Lugemata postitus Postitas 1337 »

...ja süüde.
Kasutaja avatar

Teema algataja
tont
Postitusi: 139
Liitunud: 25 Apr 2004, 12:41

Lugemata postitus Postitas tont »

kas siis küünlad ja süüde võivad põhjustada ühe silindri mitte-töötamise?? ma proovisin parempoolse küünla vasakule panna ja vastupidi aga ikka sama pull, ei usu hästi, et küünaldes viga on.

MMM

Lugemata postitus Postitas MMM »

Vaheta süütepoolid ära, ega kui säde nö vabas õhus on ega siis VIST nö rõhu all ei pruugi olla!!! Võid ju süüdet ka vaadata!!!

1337

Lugemata postitus Postitas 1337 »

Süüde võib selle vabalt põhjustada, jawa on süüte kohapealt väga tundlik. Nii rääkis tark onu kes minu jawa korda tegi kui sellel parem pütt ei töödanud, küünal oli ka õhtal.
Proovi nii, et jäta parema püti küünal välja ja löö masin tööle. Siis näed, kui see küünal mingi paar laksu lööb õigesse kohta ja siis kõrvale, siis on küünal pees.

Aga süüdet pani see mees ikka väga täpselt, pirni ja lihtmõõdikuga.
Kasutaja avatar

Teema algataja
tont
Postitusi: 139
Liitunud: 25 Apr 2004, 12:41

Lugemata postitus Postitas tont »

ma vahetasin süütepoolid ja küünlad igat pidi ära, kontrollisin juhtmeid, süüdet ja kontaktivahet, nüüd ei lähe ta raisk üldse käima!

octavio
Postitusi: 120
Liitunud: 29 Veebr 2004, 15:17
Asukoht: raplamaa

Lugemata postitus Postitas octavio »

ei ole viga ei küünaldes ega süütepoolis :D viga hoopis selline et sealt poolt kus pütt ei tööta on vända tihend läbi.Mu jawa sama vea pärast kolm aastat seisab juba.Ei viitsi ära vahetada
suzuki gsx600f
Kasutaja avatar

Teema algataja
tont
Postitusi: 139
Liitunud: 25 Apr 2004, 12:41

Lugemata postitus Postitas tont »

to octavio:
oled kindel et viga on selles vä? kui palju see vändatihend maksab ja kui keeruline selle vahetamine on?

octavio
Postitusi: 120
Liitunud: 29 Veebr 2004, 15:17
Asukoht: raplamaa

Lugemata postitus Postitas octavio »

no isiklikult ma arvan et on selle viga.Teletorni all motopoes on olemas kõik varuosad.See vahetamine on kõigil individuaalne, mõni mees on saamatu ja ei saa hakkama teine aga pusib kuni on korras :P kui oled enne käsi õliseks teinud peaksid ikka hakkama saama :)
suzuki gsx600f
Kasutaja avatar

Teema algataja
tont
Postitusi: 139
Liitunud: 25 Apr 2004, 12:41

Lugemata postitus Postitas tont »

ma olen selle kohta ka sellist versiooni kuulnud, et kompressioon ei ole piisav, kui usutav see on? see kaldub küll teemast kõrvale aga nüüd kadus mul sidur ka ära :evil: mis probleem seal olla võib?
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Ennemuiste olla ikke Jawadel aega-ajalt üks pütt kuss jäänud. Sellepeale külatargad soovitanud alumise kontaktipaari vahelt õli ära pesta. Kui see kah ei oln'd avitanud, siis pidada väntvõlli laagreid, tihendeid ja süütepoole kontrollima hakkama.

Aga see kõik oli veel sellel hallil ajal, kui heeringas elas kuival maal ja kompressiooni käidi Tondi motopoest tsinkämbriga toomas 8)


EDIT - kena jutt tuli, aga ma ei lugenud kõige esimest posti korralikult läbi ( sorry ). Küllap ikkagi asi vändatihendis või koguni kompressioonis. Viimasel juhul ikka mingisugunegi tuli peaks ju kolvi peale tekkima....
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

Teema algataja
tont
Postitusi: 139
Liitunud: 25 Apr 2004, 12:41

Lugemata postitus Postitas tont »

spinna kirjutas:
....Viimasel juhul ikka mingisugunegi tuli peaks ju kolvi peale tekkima....
:? ma ei saa päris hästi aru mis see tähendab. kas seda et viimasel juhul plahvatus peaks tekkima?
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Jah, kui kompressioon on vilets, siis jõuetult kaasa plõksima peaks see silinder ikkagi.
Kas tegu oli sõitva rattaga mis äkki jamama hakkas, või ajasid kuurist tolmuhunniku alt mingi 20 aastat seisnud asja välja?
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

Teema algataja
tont
Postitusi: 139
Liitunud: 25 Apr 2004, 12:41

Lugemata postitus Postitas tont »

mul vanem vend tegi selle ratta ~7 a. tagasi täiesti korda, aga viimased 2;3 aastat on see teinud ainult mõned üksikud sõidud. sellel aastal hakkasin mina sellega tegelema. ostsin uue aku ja sain selle käima :) , see oli siis aprilli kuus (vist). paar nädalat tagasi hakkas see jant pihta :( . vend ütles, et kuskil võib lühis olla, sest aku saab kahtlaselt ruttu tühjaks. nüüd panin aku laadima, siis saab jälle leiutama hakata :twisted:

korgits
Postitusi: 202
Liitunud: 28 Veebr 2004, 13:29

Lugemata postitus Postitas korgits »

ma vahetaks tihendid ära =)
Kasutaja avatar

stretch
Postitusi: 229
Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 7 korda

Lugemata postitus Postitas stretch »

spinna kirjutas:
...Sellepeale külatargad soovitanud alumise kontaktipaari vahelt õli ära pesta...
Njah, alumine kontaktipaar on küll vasaku silindri oma... Aga mingisugune plahvatus peaks tekkima isegi siis kui vändatihend läbi on. Parempoolse püti korral peaks lihtsalt segu siis lahjem olema. A võta genekas maha ja kontrolli järgi kas kuskilt on õli välja ajanud. Muidugi kui aku tühi on, ei taha säde eriti rõhu all tekkida.

Berg

Lugemata postitus Postitas Berg »

kindlasti otsa simmer :wink:
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Jah, mootor lahti ja ühtlasi kontrolli kõik laagrid kah üle ning vaheta kvaliteetlaagrite ja simmerlingide vastu. Vähemalt maksimaalselt nii palju kui rahakott võimaldab.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

Aatomik
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Dets 2003, 23:33
Asukoht: Soome / CBR600F
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Aatomik »

Ma ei soovitaks väntvõlli tihendite vahetamiseks veel karteri pooli laiali katkuda. Vända tihendeid sai omalajal vahetatud ka ilma. Vana välja kangutamisel peab lihtsalt ettevaatlik olema, et laagrit ei vigasta.

Kontrolli ka, et viga ei ole elekrisüsteemis. Selleks vaheta piibujuhtmed silindrirte vahel ära (risti) ja vaheta ka kontaktidesse minevad juhtmed omavahel ära. Kui pärast on mingeid muutusi, näiteks vasak enam ei tööta ja parem töötab, on viga süütepoolis või juhtmetes.
Pilt
Kasutaja avatar

Teema algataja
tont
Postitusi: 139
Liitunud: 25 Apr 2004, 12:41

Lugemata postitus Postitas tont »

to Aatomik: sinu pakutud varianti soovitas mul vend ka, aga ma saan seda alles mõne päeva pärast vaadata, sest praegu on paak maas. kui ma selle ära olen proovinud siis ma annan kidlasti teada, kuidas läks :wink:
Kasutaja avatar

stretch
Postitusi: 229
Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 7 korda

Lugemata postitus Postitas stretch »

tont kirjutas:
...sest praegu on paak maas...
Süütepoolide juhtmeid ongi kõige parem siis vahetada kui paak maas on, vastasel korral on neile peaaegu võimatu ligi pääseda. Ja karterit pole tõesti mõtet poolitama hakata, parempoolset simmerit on ülilihtne vahetada, tuleb ainult genekas eest ära võtta.
Viimati muutis stretch, 03 Aug 2004, 14:08, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

stretch
Postitusi: 229
Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 7 korda

Lugemata postitus Postitas stretch »

käbi kirjutas:
tee teise silindri pensu kraan lahti
:lol: jawal on ainult üks kraan :lol:
Kasutaja avatar

Teema algataja
tont
Postitusi: 139
Liitunud: 25 Apr 2004, 12:41

Lugemata postitus Postitas tont »

to stretch: paak on selle pärast maas, et seal on auk :( . ma parandan kõigepealt selle augu ära ja siis hakkan juhtmeid vahetama.
Kasutaja avatar

Koljat
Postitusi: 10
Liitunud: 20 Juun 2004, 20:13
Asukoht: Tallinn, Suur-Sõjamäe 14C

Jawa on hea masin kui ta sõidab

Lugemata postitus Postitas Koljat »

Võid ka proovida nii et lased törtsu pentsu paremasse silindrisse. Kui asi on aint kompressiooni puudumises siis peaks ta sul paar matsu ikka lööma.
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Ehk on aeg oma töö teinud ja kumm lihtsalt kõvaks läinud. Muidu üldjuhul minestavad simmerid ikka laagriloksu tagajärjel ära. Igaks juhuks loksuta ja kanguta ikka võlli kah.
Suzuki GSX 750 Inazuma

janskeda

Lugemata postitus Postitas janskeda »

Mul ka täna lakkas üks silinder töötamast jawal.Eile sõitsin ilusti üle 100 km ilma probleemideta ja täna hommikul lihtsalt üks silinder ei tööta,on uued küünlad just ostetud ja ka ei tea mis probleem olla võib. :?
Kasutaja avatar

Teema algataja
tont
Postitusi: 139
Liitunud: 25 Apr 2004, 12:41

Lugemata postitus Postitas tont »

nonii... täna siis tegin selle asja ära, et vahetasin kontaktide juhtmed omavahel ja piibujuhtmed omavahel. tulemus oli selline, et kui enne ei töötanud parem pool siis nüüd ei töötanud vasak pool. see peaks siis tähendama, et viga siiski elektris :roll: . küünlad, piibud, süütepoolid, juhtmed ja süüde on kontrollitud. minul on igatahes mõistus otsas :(
Kasutaja avatar

Aatomik
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Dets 2003, 23:33
Asukoht: Soome / CBR600F
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Aatomik »

Siis on vähemalt kindel, et äravahetatud osas on viga. Ei jää muud üle kui ükshaaval sõlmed veelkord läbi käia kuni viga käes. Kas kondensaatorit kontrollisid? Räägivad, et vigase kondensaatori puhul peaks kuidagi veel töötama kuigi kontaktid sädelevad. Arvan siiski, et seda vaid kondensaatori katkestuse puhul, lühise korral võib ka täitsa tummaks minna.
Kuidas süütepooli kontrollisid?
Kõige kindalm on jällegi juhtmete vahetuse variant - seekord ainult süütepoolide vahel (+ piibujuhtmed muidugi).
Pilt
Suletud

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”