aku laadimise probleem
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
aku laadimise probleem
Probleem seisneb selles et sai ostetud uus aku aga umbes peale 3-4 nädalat ( võibolla ka varem- ei mäleta täpselt)enam alarmi maha võtta ei saanud. Aku oli nii tühi, et alarmi maha ei saanud. alles siis kui masina tööle sain, sain ka alarmi maha.
Samas probleem, et starterist käima ei saa. Vändast läheb üldjuhul kohe.
Siis tuled vilguvad mootoriga ühes taktis (1 sõber ütles, et pane kondekas vahele, see pidi aitama). Aga pigem probleem selles et aku nii tühi.
Et kas see jubin (nr 82) on aku laadimisega seotud (vaata pilti)
http://www.zone.ee/okman/laadimissysteem.JPG
Et kas see jubin õhtal äkki?
Kellelgi äkki kogemusi sellise probleemiga?
Samas probleem, et starterist käima ei saa. Vändast läheb üldjuhul kohe.
Siis tuled vilguvad mootoriga ühes taktis (1 sõber ütles, et pane kondekas vahele, see pidi aitama). Aga pigem probleem selles et aku nii tühi.
Et kas see jubin (nr 82) on aku laadimisega seotud (vaata pilti)
http://www.zone.ee/okman/laadimissysteem.JPG
Et kas see jubin õhtal äkki?
Kellelgi äkki kogemusi sellise probleemiga?
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: aku laadimise probleem
Just see viga paistab olevat küll. Ja laadimisega ei tohiks ka probleem olla, kuna käivitub ju jalgstarterist. Tester kätte ja kontrolli laadimispinge ära.okman kirjutas:
Aga pigem probleem selles et aku nii tühi.
Kahjuks minu arvuti tollel lingil olevat pilti ei ava

Re: aku laadimise probleem
http://images.koffer.ee/images/heikster ... ysteem.jpgholma kirjutas:Kahjuks minu arvuti tollel lingil olevat pilti ei ava
Äkki on sellest abi

nagu ma aru saan siis sa ostsid uue aku, aga mootorratta akusi ostetakse poest ju harva ja just see aku mis sa ostsid võis olla poes/laos kaua seisnuda ja ta on lihtsalt tühi. ära sa vast kohe juhtmete kallale asu, pigem proovi akut laadida ja proovida mis siis saab, võid ka kellegi teise käest akut laenuks küsida ja proovida siis.
nii on ainult osadel akudel (exide jne) aga kui ostad kvaliteetse aku mida avada ei saa siis nad on kogu aeg sõiduvalmis (nii on tavaliselt tegijamate firma akudel)Heikster kirjutas:Kui aku ostad siis nad tavaliselt täidavad kohapeal ta happega ära,muidu on nad neil kuivalt laetud.Kindlasti proovi akut laadida
Kui mina endale uue aku ostsin, ( exide aku, tutika ikka) siis oli ka suur jama, küll pisut teine.
Keetis aku üle, vahetasime ära laadimisrelee( suht kallis jubla), probleem ei parandend. Siis Mõõtsime pingeid, ja võrdlesime 125cc, ja sõbra 50cc omadega, kõik oli nagu õige. Viisime aku poodi tagasi, ja nõutsime uut, sest see ei saand olla rolleri viga.Õeldi,et ei saa uut midagi,et aku ka rautselt korras, lõpuks saadeti asi ekspertiisi, sealt tuli asi tagasi, "korras akuna". Läksime siis poe juurd,e ja näitasime,et rolleril pinged õiged, ja teisi akusi üle ei keeda, lõpuks nõustuti aku ümber vahetama. Uue akuga polnud probleemi(sama aku).
Ise just mõlteisin,et kui laadimis relee on läbi, siis eisaa ka ju roller akut korralikult laadida.
Keetis aku üle, vahetasime ära laadimisrelee( suht kallis jubla), probleem ei parandend. Siis Mõõtsime pingeid, ja võrdlesime 125cc, ja sõbra 50cc omadega, kõik oli nagu õige. Viisime aku poodi tagasi, ja nõutsime uut, sest see ei saand olla rolleri viga.Õeldi,et ei saa uut midagi,et aku ka rautselt korras, lõpuks saadeti asi ekspertiisi, sealt tuli asi tagasi, "korras akuna". Läksime siis poe juurd,e ja näitasime,et rolleril pinged õiged, ja teisi akusi üle ei keeda, lõpuks nõustuti aku ümber vahetama. Uue akuga polnud probleemi(sama aku).
Ise just mõlteisin,et kui laadimis relee on läbi, siis eisaa ka ju roller akut korralikult laadida.
-
Teema algataja
Aku täideti poes happega. pinged olid ok. Eks ma pean teda laadima jah nüüd aga ma arvan, et viga kuskil mujal...eelmise akuga oli põhimõtteliselt sama aga see oli vana aku (Tundus olema originaal). Aga milline see laadimisrelee on (kus täpsemalt asub)?
Ja mis võib olla viga , et starterist tööle ei lähe... ainult veab mootorit ringi (kui piisavalt akut on)
Ja mis võib olla viga , et starterist tööle ei lähe... ainult veab mootorit ringi (kui piisavalt akut on)
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Tavaliselt siiski viga ongi aku nõrgas kävitusvoolus, millest starateriga kävitus lisaks väga palju ära röövib. Ise olen täpselt sama asja kogenud.okman kirjutas:
Ja mis võib olla viga , et starterist tööle ei lähe... ainult veab mootorit ringi (kui piisavalt akut on)
Kusjuures aku veab starterit suht normaalselt ringi. Jalgstarerist kävitub koheselt.
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Enne järgmist uut akut osta tõtates võiksid ikka ju laadimispinge ära mõõta. Ja vaadata üle kriitilise pilguga oma rolleri voolutarbijad. Topitakse ju meil suht sageli rolleritele külge igasugu elekrit tarbivaid vidinaid alustades ´p***´ ja lõpetades sigaretisüütajatest. Mis see vaene generaator ja mõne ampertunnine aku siis ikka selle peale teeb...okman kirjutas:et siis jägmine kord ostan võimsama aku või?
või siis panen alarmile eraldi aku
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Laadimispinget mõõdad ikka akujuhtme otstelt töötava mootoriga. Pinge ei tohiks kõikuda ja peaks tavaliselt olema 13V kopikatega(erinevatel mudelitel võib see tõesti natuke erineda) Kahjuks on lakanud töötamast ka teemas Mootorite skeemid Malaguti rollerite juhendite lingid. Sealt oleks võibolla isegi saanud õiged numbrid teada. Ei ole ise ka nüüd elektri poole pealt nii kodus. Kasutaja ping on selle koha pealt igati pädev vastama.okman kirjutas:Ja kust kohast ma täpsemalt seda laadimispinget kontrollin? Ja kas peaks muidu kogu töötamise/sõitmise vältel ühtlaselt laadima, või on see erinev?
Algandmeid vähe.
Mis masin?
Mis alarm? Kui suur on alarmi voolutarve sisselülitatult?
Mis aku enne oli? Mis juhtus vana akuga?
Mis on uue aku mark?
Mis temperatuuris kaua seisis?
Kas aku võis vahepeal jäätuda?
Kas pärast tühja aku tuvastamist sai tehtud taastuslaadimise tsükkel (24-38 tundi) ja kontrollitud elektrolüüdi tihedust?
Mis masin?
Mis alarm? Kui suur on alarmi voolutarve sisselülitatult?
Mis aku enne oli? Mis juhtus vana akuga?
Mis on uue aku mark?
Mis temperatuuris kaua seisis?
Kas aku võis vahepeal jäätuda?
Kas pärast tühja aku tuvastamist sai tehtud taastuslaadimise tsükkel (24-38 tundi) ja kontrollitud elektrolüüdi tihedust?
-
Teema algataja
Masin on Malaguti F12 Phantom AC
Alarmi kohta infot siin (Cyclone Secure alarm) : http://cgi.benl.ebay.be/Motorrijtuig-al ... dZViewItem
Ennem oli originaal aku ( yuasa YB4L-B) Tundus ka suht lahja olema. Sai ka laetud uuesti.
Asemele sai ostetud Varta 50411 [12V] [4Ah] (Olen suht kindel - pole võimalik järgi vaadata hetkel)
Temperatuurist... üldjuhul seisab mul rollu graazis kus on vähemalt 10kraadi sooja.
Aku ei saanud kohe kindlasti jäätuda, sest ostsin aku Juuni-juuli kuus umbes.
Akut pole uuesti laadinud. Pole hetkel kuskil laadida.
ja kuidas elektrolüüdi tihedust kontrollitakse ja mis ma sellest teada saan?
Alarmi kohta infot siin (Cyclone Secure alarm) : http://cgi.benl.ebay.be/Motorrijtuig-al ... dZViewItem
Ennem oli originaal aku ( yuasa YB4L-B) Tundus ka suht lahja olema. Sai ka laetud uuesti.
Asemele sai ostetud Varta 50411 [12V] [4Ah] (Olen suht kindel - pole võimalik järgi vaadata hetkel)
Temperatuurist... üldjuhul seisab mul rollu graazis kus on vähemalt 10kraadi sooja.
Aku ei saanud kohe kindlasti jäätuda, sest ostsin aku Juuni-juuli kuus umbes.
Akut pole uuesti laadinud. Pole hetkel kuskil laadida.
ja kuidas elektrolüüdi tihedust kontrollitakse ja mis ma sellest teada saan?
Alarmi lingilt ei oskanud kuskilt voolutarvet välja lugeda.
Lühidalt- kui voolutarve on 11mA siis kahe nädalaga on 4Ah aku täitsa tühi ja 6mA puhul 4 nädalaga.
Yuasa aku käivitusvoolu kohta ei leidnud kodulehelt küll mingeid andmeid küll oli märgitud, et see on millegist 30% suurem. Eesti müüjad on selle käivitusvooluks millegipärast märkinud 56A aga märkimata mis meetodil on see mõõdetud. Igaljuhul kahtlane number 205 eek hinna kohta.
Sinu ostetud aku käivitusvool on 20A (siin ja edasi Varta andmed/numbrid kodulehelt) mis on väiksem rolleri starteri voolust (20-40A) seega pikemaks tarvitamiseks sobimatu.
Sobiks Varta 504 012 003 3104 4Ah käivitusvooluga 30A. Veel parem oleks 505 901 009 3104 5Ah 90A aga seda vast pole veel Eestis müügil.
Laetud aku elektrolüüdi tihedus on 1,27 ja see sõltub mitmetest teguritest. Mõõdetakse akuhappe aeromeetriga.
Kirjutan lühidalt, täpsemalt saab lugeda raamatutest pikki teooriaid.
Aku tühjenedes tihedus väheneb 1ni. Happe ioonid lähevad elektrolüüdist plaatide sisse ja elektrilises mõttes saame vett täis purgi mida ei saa akuks nimetada. See ka seletab miks tühja akuga sõltub tulede heledus mootori pööretest (sest akut ju elektriliselt pole stabiliseerimas). Taastus laadimisega meelitatakse ioonid jälle plaatide seest välja et moodustuks vee asemel elektrolüüt. Tühi aku külmub sammuti nagu vett täis purk - lõhki.
Hoopis halb olukord on aga kui käivitada pooltühja (vähenenud elektrolüüdi tihedus) akuga. Pinge (starteri pöörete) langedes suureneb starteri vool (A) veelgi mis võib põletada starteri rootori või harjad. Plaatides olevad ioonid hakkavad sealt välja trügima tekitades plaatidesse mõrad ja isegi rebivad kaasa väiksed osakesed mis aku põhja settides lühistavad plaadid (tekkib aku isetühjenemine).
Sellepärast tulebki valida võimalikult suure starterivooluga aku kui on paigaldatud lisatarbijad mis tühjendavad akut seistes. Ka mõneks nädalaks seisma jättes on soovitav aku juhe maha võtta ja esimene käivitus teha vändast. Kui akut hoida miinus kraadidega ruumis on soovitav seda talve jooksul laadida/kontrollida. Abiks võib olla ka tehnilise teema all olevast odavast laadiast.
Sai pikk jutt vast on abiks ka tümmimeestele sest võimendid võivad ka väljalülitatult voolu tarbida.
Meenus veel. Kuna lihtsad generaatorid laevad akut impulssidega siis ei pruugi testrid nii kõverat/kõikuvat pinget õieti näidata. Sellisel puhul oleks mõistlik mõõta (näiteks hommikul) seisnud aku pinge, käivitada VÄNDAST , lasta käia mõned minutid ja kohe (5-10sek) pärast seisma jätmist mõõta uuesti. Võib mõõta ka pärast pikemat sõitu. Pinge peaks olema vähemalt 13,5V mis laetud aku puhul langeb osa aja pärast (hommikuks) 12,6- 12,8V. Pikas perspektiivis näitab aku seisu elektrolüüdi tihedus purkide kaupa.
Lühidalt- kui voolutarve on 11mA siis kahe nädalaga on 4Ah aku täitsa tühi ja 6mA puhul 4 nädalaga.
Yuasa aku käivitusvoolu kohta ei leidnud kodulehelt küll mingeid andmeid küll oli märgitud, et see on millegist 30% suurem. Eesti müüjad on selle käivitusvooluks millegipärast märkinud 56A aga märkimata mis meetodil on see mõõdetud. Igaljuhul kahtlane number 205 eek hinna kohta.
Sinu ostetud aku käivitusvool on 20A (siin ja edasi Varta andmed/numbrid kodulehelt) mis on väiksem rolleri starteri voolust (20-40A) seega pikemaks tarvitamiseks sobimatu.
Sobiks Varta 504 012 003 3104 4Ah käivitusvooluga 30A. Veel parem oleks 505 901 009 3104 5Ah 90A aga seda vast pole veel Eestis müügil.
Laetud aku elektrolüüdi tihedus on 1,27 ja see sõltub mitmetest teguritest. Mõõdetakse akuhappe aeromeetriga.
Kirjutan lühidalt, täpsemalt saab lugeda raamatutest pikki teooriaid.
Aku tühjenedes tihedus väheneb 1ni. Happe ioonid lähevad elektrolüüdist plaatide sisse ja elektrilises mõttes saame vett täis purgi mida ei saa akuks nimetada. See ka seletab miks tühja akuga sõltub tulede heledus mootori pööretest (sest akut ju elektriliselt pole stabiliseerimas). Taastus laadimisega meelitatakse ioonid jälle plaatide seest välja et moodustuks vee asemel elektrolüüt. Tühi aku külmub sammuti nagu vett täis purk - lõhki.
Hoopis halb olukord on aga kui käivitada pooltühja (vähenenud elektrolüüdi tihedus) akuga. Pinge (starteri pöörete) langedes suureneb starteri vool (A) veelgi mis võib põletada starteri rootori või harjad. Plaatides olevad ioonid hakkavad sealt välja trügima tekitades plaatidesse mõrad ja isegi rebivad kaasa väiksed osakesed mis aku põhja settides lühistavad plaadid (tekkib aku isetühjenemine).
Sellepärast tulebki valida võimalikult suure starterivooluga aku kui on paigaldatud lisatarbijad mis tühjendavad akut seistes. Ka mõneks nädalaks seisma jättes on soovitav aku juhe maha võtta ja esimene käivitus teha vändast. Kui akut hoida miinus kraadidega ruumis on soovitav seda talve jooksul laadida/kontrollida. Abiks võib olla ka tehnilise teema all olevast odavast laadiast.
Sai pikk jutt vast on abiks ka tümmimeestele sest võimendid võivad ka väljalülitatult voolu tarbida.
Meenus veel. Kuna lihtsad generaatorid laevad akut impulssidega siis ei pruugi testrid nii kõverat/kõikuvat pinget õieti näidata. Sellisel puhul oleks mõistlik mõõta (näiteks hommikul) seisnud aku pinge, käivitada VÄNDAST , lasta käia mõned minutid ja kohe (5-10sek) pärast seisma jätmist mõõta uuesti. Võib mõõta ka pärast pikemat sõitu. Pinge peaks olema vähemalt 13,5V mis laetud aku puhul langeb osa aja pärast (hommikuks) 12,6- 12,8V. Pikas perspektiivis näitab aku seisu elektrolüüdi tihedus purkide kaupa.
Viimati muutis ping, 22 Veebr 2007, 12:23, muudetud 1 kord kokku.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.