Kumba eelistada? Nx-650 dominator või xt-600

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
sarapuu
Postitusi: 138
Liitunud: 19 Mär 2006, 18:18
Tsikkel: ei ole
Asukoht: Tartumaa, Vara
Kontakt:

Kumba eelistada? Nx-650 dominator või xt-600

Lugemata postitus Postitas sarapuu »

Tervist!!!
Liigun 50%kruusal, 50% asfaltil,metsas ainult kõval pinnasel ja vahest ka veidi pehmemal, mülkasse pole plaan ronida, vahest on vaja ette võtta pikemaid otsi ca 100-150 km peab läbima selle maa ka kahekesi probleemivabalt. Xt kickstarter mind ei häiri. niisiis kumba masinat eelistad sina nende tingimuste puhul?????
Olen 187 cm pikk ja 85 kilo raske
Nx-650 dominator 1993 aasta või xt600 K 1991 aasta.
Meeldiks see kummal on moment madalamatel pööretel.
Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Lugemata postitus Postitas Loff »

domikas
https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

fishbone
Postitusi: 85
Liitunud: 20 Jaan 2005, 20:18
Tsikkel: Emmaljunga Mondial Duo Combi '
Asukoht: Tallinn

xt600

Lugemata postitus Postitas fishbone »

Tervist

Mis aastast jutt ? ... :)

Xt600 suht lollikindel - aga vändast mülkas käivitada mhm - siis saad aru, mis tähendab sõna "süldipüss" :)

Jaan 187cm ja 110kg :)
Delta-->Yamaha XT600 '92-->Honda Varadero XL1000V '01-->Emmaljunga Mondial Duo Combi '11

Teema algataja
sarapuu
Postitusi: 138
Liitunud: 19 Mär 2006, 18:18
Tsikkel: ei ole
Asukoht: Tartumaa, Vara
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas sarapuu »

astad on ju mul kirjas, aga kuidas xt ga pikemat maad 100-150 km sõita on?
Xt meeldib väliselt rohkem.
Kasutaja avatar

vx800
Postitusi: 175
Liitunud: 12 Apr 2004, 21:13
Tsikkel: Zr7
Asukoht: tallinn-rapla / Jawa suzuki vx800 honda nx650 suzuki dr350 suzuki xf650 tdm850 zr7
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas vx800 »

Tere.Esiteks vabandan, et teise teemat risustan.Aga endalegi on hakanud Xt meeldima just oma lihtsuse poolest ja on tõsine plaan ta soetada aga kindlasti juba el starteriga. Kuna selle väikse pöidla liigutusega juba nii harjunud ja eks ole seda kicki ka Jawal piisavalt taotud :) Sooviks siis temaga minna piiluma, et mida kujutavad endast sellised kõrvalised teed ja rajad. Kellel on Xt olnud või omab praegugi võiks siia oma muljeid kribada.
mees jääb alati iseendaks

K2bi
Postitusi: 649
Liitunud: 01 Apr 2005, 16:51

Lugemata postitus Postitas K2bi »

soovitan domikat . madal pöördemoment , vibra on suht väike ühesilindrilide kohta , kannatab söita ka pikki maid, olen käinud matkal 1400km . , teada honda mootori töökindlus. ölivahetada iga 6000 km tagant ( 2-3 l ) klappe regullida iga 12000 km tagant ja probleeme ei ole. kütust vötab suht normaalselt mnt. 110-120kmh 5-6l sajale. talvel -15 läks mul kenasti käima
Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Lugemata postitus Postitas saqu »

Käbiga jutuga nõus. Pakuks ka hääle Dominatori poolt. Vanemad XT karpad ei ole just kõige õnnestunumad ja tihedalt esineb CDI probleeme(foorumite andmeil). Muidu mootor ise ok. XT peaks olema küll nats kergem, aga sellegipoolest valiks Honda kvaliteedi.
SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.

Teema algataja
sarapuu
Postitusi: 138
Liitunud: 19 Mär 2006, 18:18
Tsikkel: ei ole
Asukoht: Tartumaa, Vara
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas sarapuu »

sorry minu teadmatuse pärast, aga kas sellised endurode nagu KTM lc4, XT-600 ja teistega ei matkata seepärast et tsikli tehnika ei ole mõeldud nii pikale maale või sõltub see kõik ikkagi istme ja lenksu vahelisest. Nimelt plaan lähipäevil omale endurokas ära osta ,aga veidi segaduses olen erinevate endurode vahe tegemisega.
Kasutaja avatar

Equ
Postitusi: 408
Liitunud: 17 Juul 2003, 13:55
Tsikkel: KTM 790 Adventure
Asukoht: Ei mäleta
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Equ »

Tre,
sarapuu kirjutas:
Nimelt plaan lähipäevil omale endurokas ära osta ,aga veidi segaduses olen erinevate endurode vahe tegemisega.
Ma ütleks siia kõrvale veel juurde, et kui sa oled segaduses ega tea täpselt veel mida tahad. Ära jummala pärast ratast osta veel. Kõige hullem kui teed vale ostu ja siis kirud, et miks ma pidin selle ratta osta. Papp magama pandud. Kindlasti uuri ennem järgi mida sa täpselt tahad. Eestis õnneks ei ole enam lood nende ratastega nii hullud, et näe üks pakkumine tuli ja tuleb ära võtta, muidu kunas teab kes müüb, toob Saksast uue samasuguse mida tahaks. Jah, kindlasti on ka õigus neil kes ütlevad, et osta ruttu, sest õige aeg rattaostuks on juba käes. Varakevadele või veel hullem kevadele seda mõtet jätta pole.
sarapuu kirjutas:
sorry minu teadmatuse pärast, aga kas sellised endurode nagu KTM lc4, XT-600 ja teistega ei matkata seepärast et tsikli tehnika ei ole mõeldud nii pikale maale või sõltub see kõik ikkagi istme ja lenksu vahelisest.
Pole küll õige mees ütlema vast. Aga minu arvamus asjast on, et nagu ka Kalle ütleb, igasuguse rattaga SAAB matkata. Samas lisan juurde, et vahe on vaid MUGAVUSES. Ise ütleks, et KTM LC4 on rohkem maastikule kui trassile mõeldud. Samas on siin mehi küll kes ka selle kohta midagi öelda oskavad.

Equ

Live long and prosper!
MINI 50 '8x->Jawa 250 '61->Honda MBX125F '84->Honda CM400T '83->Yamaha XJ600 '90->Kawasaki ZX10 '88->Honda CBR1000F '91->BMW R1200GS '05->KTM 790 Adventure '20


mayhem
Postitusi: 136
Liitunud: 14 Mai 2006, 20:12

Lugemata postitus Postitas mayhem »

igal rattal on oma otstarve. vastavalt teeoludele valitakse ka ratas ja mida kergem ta on seda raskema maastiku peale ta sobib. seega mudas müttamiseks ja kompassi järgi metsas sõitmiseks ehk hardenduroks sobivaim tulede ja viledega nn krossiratas wr, crfx, rmz, exc jne... kasutatakse ka kahetaktilisi mootoreid. kaal nendel 100-115kg. kuna tegemist puhtalt võistlusratastega siis vastav ka mootoriehitus. oluline pole mitte vastupidavuvus vaid maksimaalne lühiajaline sooritusvõime. hooldevälbad siis 15 tunni kanti. järgmine klass on rattad mis vajaduse korral läbiksid keerulist maastikku aga kannataksid sõita pikemaid vahemaid nn dakari klass. selles klassis on õigupoolest üks ratas ktm lc4. kaal 130-150 kg hooldusvälp 3000km. veel klass edasi dr, klx, xt 1-silindrilised jaapanlased kaaluga lc4 kanti. vähereguleeritavad rattad mille projekteerimisel on mõeldud rohkem kestvuse kui sooritusvõime peale. nendest edasi algavad kahesilindrilised kilomeetriõgijad africa twin, super tenere, gs dakar. parajad rattad pikkade kruusateede ja asfaldi laskmiseks. kaal neil 200kg kanti. vibratsioonivabad, sadul nagu tugitool küljes gondlid ja tuuleklaasid, pikk hooldusvälp. nendest veel edasi on endurovälimusega asfaldirattad nagu näiteks v-strom.

Teema algataja
sarapuu
Postitusi: 138
Liitunud: 19 Mär 2006, 18:18
Tsikkel: ei ole
Asukoht: Tartumaa, Vara
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas sarapuu »

vot see post mulle meeldis väga :D
Kasutaja avatar

Tafka
Postitusi: 577
Liitunud: 02 Nov 2003, 17:17
Asukoht: Tallinn > Nõmme
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Tafka »

Ei hakka uut teemat tegema aga küsiks seda,et kumba eelistada:
Yamaha XT või XTZ ?
Plaanis kevadel enduuro osta ja jäänud silma XT(millega õppesõit läbitud ja ka tuttava omaga sõidetud) aga samas silma jäänud ka XTZ. Sõita plaanis rohkem asfaldil aga vahest ka ikka metsa alla(kruusatee,kõvem pinnas).Päris mülkasse ei kipu.
Samas siin foorumis teemasi uurides on jäänud silma ka Dominator mida paljud kiidavad.
Et milline neist kolmest paremini kõvakattega teele sobiks? XT,XTZ või Domikas?(sobiv hinnaklass '91-'93a isenditel)
Rattatu / IBA #33754
// Endised: GasGas FSE450 ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Sherco SEF-R 300
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Olen ise omanud XTZ660, mis oli täiesti OK sõiduvahend.

'+'
Hea moment madalatest pööretest
Võimsust piisavalt mõõdukaks maanteesõiduks (üksi sõites)
Üldiselt probleemivaba tsikkel

'-'
Elektrisüsteem (täpsemalt öeldes alaldi) võib vingerpussi mängida (tuleks paigaldada uuema mudeli alaldi).
Kahekesi pikema maa sõitmiseks (eriti koos matkavarustusega) liiga väike ja nõrk.
Maastikul sõitmiseks liiga raske ja kohmakas (kruusal on küll OK)

Mulle see tsikkel meeldis, müüsin ta maha seetõttu, et tahtsin koos kaasaga hakata matkamas käima ja selleks oli vaja suuremat tsiklit. Samuti oli see tsikkel kehvavõitu teedeta maastikul, külge maha pannes lõhud suure tõenäosusega mingi plasttüki ära.

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas petz »

ka veidi teemavälist: on ka suzuki DR650, kas mahub ka samale joonele nagu nx650 ja xt 600.
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Kui ostsin XTZi, siis kaalusin ka DRi, aga pärast 5 sekundit selle tsikli seljas istumist tõmbasin ta nimekirjast maha. Mulle kui pikale (1.96m) inimesele tundus see tsikkel anatoomiliselt mittesobiv olema.

Aga muidu tundub ta umbes samast klassist olema, ma ei oskaks küll oluliselt eelistada üht mudelit teisele, kõik oleneb konkreetsest pakkumisest (tehn olukord ja hind).
Kasutaja avatar

Tafka
Postitusi: 577
Liitunud: 02 Nov 2003, 17:17
Asukoht: Tallinn > Nõmme
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Tafka »

Nii palju kui tädi Maalilt saunast kuulnud olen pidavat DR650 jube kehv/pehme vedrustus olema....just esiamordid/vedrud
Rattatu / IBA #33754
// Endised: GasGas FSE450 ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Sherco SEF-R 300

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas petz »

järelikult jääb sõelale siis honda dominator.kuigi yamu tenere näeb ka hea välja. arvan, et esmased on ikkagi sõiduomadused.
Kasutaja avatar

Tafka
Postitusi: 577
Liitunud: 02 Nov 2003, 17:17
Asukoht: Tallinn > Nõmme
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Tafka »

OT: petz61 plaanib ka Dneprilt endurole üleminekut? :roll:

Endal ka jäänud rohkem Domikas silma....lugedes bikeris ja mujal positiivseid kommentaare.....kuigi XTZ välimus mulle isiklikult meeldib nagu rohkem.....aga jah tähtsamad on sõiduomadused.
Samas olen viimased kuu-kaks vaadanud ja ega Domikaid eriti ei liigugi(al '90a ja hinnaskaalal kuni 27K eeki)
Rattatu / IBA #33754
// Endised: GasGas FSE450 ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Sherco SEF-R 300

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas petz »

tahaks ka stressivabalt sõita.
Kasutaja avatar

kahro
Postitusi: 111
Liitunud: 14 Mär 2004, 21:26
Tsikkel: XTZ750
Asukoht: Viljandi

Lugemata postitus Postitas kahro »

Kui kedagi siin natuke suuemad huvitavad:
Mul natsa üle kuu XTZ 750 istumise all, pole küll maastikule ega kruusale sattunud (lähim 2.5 km kruusalõik mida 1 tuttav 2 aastat tagasi siin saare peal nägi on ca200 km eemal). Sõidetavus ja isteasend mulle (pikakoivaline 85kg) täpselt sobiv, linnas hea "lamavaid politseinikke" võtta ja ummikutes telgjoontpidi lasta :P Siinsetel kiirteedel ka hätta ei jää (tahho jõudis punase piiirile 180 juures). Karpanõelad/kaevud ja vanema tüübi RR on tuntud probleem, kuid need mind ei peletanud (karpakomplekti sain kaasa, RR 20 EUR eest). Kuuldavasti kunagine Super-Tenere omanik ostab ainult Super Tenere :)

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas petz »

tekkis küsimus , et kas jutuks olevate endurokate mootorid on ka tasakaalustusvõlliga?
1-sil bmw endurokas ka eemaltvaadatuna tore asi, kas ka dominatoriga võrreldav ?
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”